Není to špatné... za mě je celkem nepříjemná absence 6MT u dvou základních benzínů... jako rozumný základ vidím 1.4T 92kW Enjoy za 390. S lépe vybaveným autem se dostávám někam na 560 (silnější 1.4T Innovation, LED, parkovací asistent, vyhřívaná ergo sedadla) - to je asi tak akorát.
Absence šestikvaltu je opravdu škoda ale jinak je cenik velice mile překvapivy. 110kw verze od 420tkč konkurence nenabidne. Jasně vybava nebude tak obsahla ale to je individualni. Mě se třeba nelibi to že do nejvyšši vybavy davaji plno asistentu ale tohle si zřejmě doba žada a nelze to mit Oplu za zle. A taky vnucovani vybavy na ukor druhe...prostě double pakety.
Co zamrzi je mala palivova nadrž 48l a pak mě zaraži horši dynamicke parametry se SS systemem včetně nižšiho krouťaku.
chlapci znáte to, zapomenete že je v autě řemen na dožití při 100.000cích řachne motor v luftu dřív než kápne svíčka, žárovky že by si ruku vykroutil elektronika schválně přepálená aby žárovkáři měli práci, turbatři***e a žere to jako tank místo papírů :-) A pak se dovte že to nikdo nechce a čeká na pořádný Xksko do zdi doma v garáži >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
PS: už i v rusku dostali rozum [odkaz] ach ty germáni >:D >:D >:D >:D >:D
Není nad poctivý elektromobil soudruzi! [odkaz] možná že nesponzoruje armádu debílkůnalince a v rafinérce ale ruku na srdce, k čemu ti vlastně jsou když dál pak produkujou jen další šunt >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Mam to uplne stejne, ale za 390 92kw enjoy to si v pohode clovek dovybavi do nejakych cenikovych 440 a na tom auta od fordu, seatu a dalsich defacto zacinaj s takovym motorem.
Cekal jsem dobre ceny a dobre ceny - minimalne zazehovych verzi - skutecne jsou, nejen korea, ale defacto kdokoliv ma fakt problem (kdyz si predstavim, ze po prvnich par mesicich tam jeste nejake to % slevy urcite pujde), pokud to auto bude solidni, coz se teprve ukaze, ale ceny jednoznacne :yes:
Ford a Seat u nas nabizeji třidně vyborne ceny a Opel s novinkou je ještě podlezla. Jake bude auto samotne na to si musime ještě par měsicu počkat. Zatim jsou k dispozici pouze technicke udaje.
Konkurenční prostředí je díky Astře ještě více zahuštěno, z čehož může zákazník jenom těžit. Jestli dobře koukám, 1.4T 92 kW za ceníkových 390 tis. je bez S/S. Se S/S +10000 Kč. Pak ovšem nesedí údaj o papírové komb. spotřebě (5,4).
Ano, pouze pětikvalt pro ten malý tříválec je důvod, proč o něm řada zájemců nebude ani neuvažovat a něco lepšího se jim bude už zase zdát drahé...
edit: údaj o papírové spotřebě v tabulce u článku již aktualizován :yes:
Súhlas, slabšia 1,4T sa javí ako optimum, výkon dostatočný, už má šesťkvalt, akurát tej výbavy v základe nie je moc. Ale ešte skôr ako LED a podobne by som si rozhodne priplatil za ergo sedadlá, tie za to stoja.
Parkovací asistent je blbinka, ale vzhledem k tomu, že senzory jsou za 17 a automatické parkování i s kamerou za 20 (jestli jsem to správně pochopil)...
Zajima me cesko, tedy Golf by ji mel mit dle ceniku a dale Auris, Civic, Focus ve druhem stupni. Tady mi prijde ze to trochu Opel osulil na nespravnem miste.
Tak niekde tú úsporu nahnať museli, každé kilo sa ráta. Ale je pravda, že 48 litrov pri nejakom benzíne, čo bude baštiť 7 - 8 litrov bude znamenať pomerne časté tankovanie.
Častěji než Astra budou tankovat především tyto silné koncernové super VWozy:
Golf GTI 2.0 T - objem nádrže 50 l
Leon Cupra 2.0 T - objem nádrže 50 l
Octavia RS 2.0 T - objem nádrže 50 l
Sranda je, kam sa vývoj spotreby posúva (aspoň ten tabuľkový). Kde sú tie časy kedy benzínové autá jazdili za 7L podľa techničáku (6,5 reálne) ,a diesle za 5,5L (5L reálne)...
Dnes tu máme 4,2L (benzín, reálne 6L ?) a 3.4L (diesel, reálne 5L ?). Predpokladám, že ďalšia generácia podlezie 4L pri benzíne a 3L pri diesle! Super!
pamatam jak kamarat mal tu hranatu boru s 1,6 55kw ( ten motor bol aj vo felde 1,6 ) a vravel... ze ked sa snazi a nezenie tak ide aj pod 9 ;-) ze je to parada .... hold ina doba bola..... napriek tomu ze skutocne ta papierova spotreba je dnes stale moc optimisticka musime uznat ze v reale tie spotreby sli predsa len dole... a jazdime dnes uspornejsie ako pred 15 rokmi ... ovsem zadarmo to nikdy nebude....
PS: dnes uz dokazu benzinove auta nizsej strednej triedy jazdit aj za 6 litrov... pred 15 rokmi scifi
haha, povidali ze mu hrali. v devadesatych jsme meli vento, 2,0 85kW. sluzebni vuz. litali jsme s nim opravdu rychle, v roce 1994 to navic bylo i celkem zihadlo. jezdil za 7,5l! za stejnych 7,5l dnes jezdime s golfem 90kW tsi... takze asi tak. pochybuju, ze bora, ktera prisla po ventu mela 1,6 55kW. ten byl pokud vim uz ve ventu nahrazen silnejsi sestnactistovkou. takze popisujes neexistujici auto a pochopitelne rovnez udaj o spotrebe takoveho vozu je nesmyslny ;-)
No aby sme boli spravodliví, ono klesá aj tá reálna spotreba, napr. v minulosti si ani nemohol snívať o tom, že s kompaktom so 150k motorom budeš jazdiť za 6,5 l. Problém je, že ešte viac klesá tá papierová spotreba a teda rozdiel medzi papierom a realitou sa zväčšuje. Súkromnej osobe to môže byť ukradnuté, podnikateľom či zamestancom vyúčtujúcim cesty to ale robí problémy.
Napr. Leon 1,4TSI, ale tipujem, že aj ostatné koncernové kompakty s týmto motorom dokážu bez problémov s touto spotrebou jazdiť. Naopak takých 20 rokov dozadu na daný výkon bolo treba dvojliter a tie sa pod 8 litrov nedostali.
To je ale vyvoj. Pred dvaceti lety dvoulitr, pred triceti trilitr, ktery zral zase o trochu vic... Treba takova 150 konova Mazda ma spotrebu, jako ta 1.4 TSI.
Leon 6,75litru, Golf 7,1l, Octavia 6,87l, Focus 7,6l.
Realne za 6,5 nejezdi se 140-150 konovym motorem nic, spise se vse pohybuje okolo 7l. Skutecny posun je minimalni, papirovy obrovsky.
Pokud si tam dáš omezení na manuální převodovku, tak už je to u Leona 6,65 a Octavie na 6,59 (vč. varianty 103kW)... a to v Německu, kde se přece jen jezdí vesměs rychleji. Jezdit u nás za 6,5 není žádné scifi.
Přesně tak. Spritmonitor ma sice velkou vypovidajici hodnotu ale pořad se jedna jen o par lidi. Když vidim jak se v provoze jezdi tak si troufam tvrdit že většina bude jezdit pravě pod hodnoty Spritmonitoru. Jinak aktualně se 150 koniky zkoušim za kolik se da jezdit pokud budu jezdit plynule a ne nějak moc nadlimitně ale pořad ne s tim davem. Zatim jsem kousek nad 6l ale obvykle stejne trasy davam za 8l+.
lancer mivec 1,6 so 115 konmi tiez s prehladom do 6,5 ... aj kamaratova 1,6tka v este v starsom aurise jazdi za podobnu cifru.... a uplne bezne... ziadna eko jazda, mam to vyskusane v reale ... 4 roky su uz slusna doba na otestovanie spotreby
samozrejme nie je problem jazdit aj za 8... ked clovek bude vytacat takyto atmosfericky motor casto a jazdit agilnejsie a sustavne podkurovat autu ... ale kto a kde tak bezne jazdi? malokto malokde vlastne nikto ... ono za 6 litov sa uz jazdit da v tejto triede... a to bez vysloveneho sebazaprenia... a ani v zime som viac ako 6,7 - 6,8 nemal ...
Jenze kdyz to takto budeme brat, tak kazde auto bude jezdit se skudlilem za 6, ale neni to bezna jizda. Pak zjistime, ze napr. papirovych 5,2 u Golfa je proste totalne mimo. Drive se skudlilove dostali v pohode pod papirove hodnoty. To je dnes spise nemozne. A sme u toho co rikal pali.sk na zacatku, je to sranda jak se papirova spotreba posouva.
no ani tej súkromnej to nemôže byť úplne ukradnuté, lebo ťa všade masírujú papierovkou a ľudia, čo nebrouzujú po autoserveroch nemusia byť v obraze. To ako keby sa povedalo, že v akciovom tesco letáku môžu byť ceny prestrelené, veď aj tak všetci vieme, že ťa na pulte domotajú.
Ceník ujde... mě by jen zajímalo jestli bude Opel pokračovat ve slevových akcích jako Opel 24 hod. aj. i u těchto novějších modelů.
Když jsem kupoval oplíka já ( fyzická osoba) a dostal se z 537 000,- kč na 404 000,- kč bylo to super. Tak mám plně vybavené auto se silným motorem za cenu základu u konkurence.
Byla to Astra H GTC. Snad nechceš říct, že nepoznám Astru GTC od Vectry/ Insignie. A zapomněl jsem dodat, že to byla německá cena braná tehdejším kurzem. Motor si už nepamatuji, ale byla to myslím 1,6 Turbo. A cena byla tak vysoká prostě proto, že měla téměř všechny příplatky (jako základ posloužila Cosmo nebo Sport, už nevím). U jiných značek používajících tenhle systém to není jiné, zkorigovala by to sleva (i když je pravda, že mi ta cena přišla překvapivě vysoká, ale před slevou to není moc relevantní).
Jo opc slo v predkryzove cene dostat opravdu az k milionu ze zakladnich 850 tisic. Ale to neni auto ale neovladatelna raketa se 177 kW na predni naprave. V kombinaci s podvozkem hacka ma clovek spocene celo a sevreny zadek od prvni zatacky. Viz [odkaz]
Presne, staci pockat na 24 hod opel akciu. Cena prijemne prekvapila. Vybava dynamic s 1,4 turbo za 390k kc je min o 1k € pod konkurenciou (neberem kiu a hyundai, skor europsku konkurenciu) V pripade octavie som sa doratal na nieco okolo 3k € v pripade sport line. Chce to prve zvezenie. Len tak dalej opel :yes:
Mám Merivu 1,6 CDTI -výbava Cosmo + nějaké příplatky asi za 40 000,-kč.
Sleva byla myslím 24,5 %. Je pravda že hlavně cena rozhodla. Ale jsem spokojen....
A Oplu fandím -snaží se.
Taky jsem o Opelu uvažoval (Zafira), ale upřímně tak jak hezky auto vypadá zevnitř, stejně tak hrozně vypadá uvnitř. Bylo to Cosmo s pár příplatky a de-facto pocit "levnosti" a "zastaralosti" proti konkurenci byl značný.
Jízdně a motoricky slušný průměr.
Nicméně pokud se někdo dívá především na cenu, pochopím že dá přednost Opelu - kombinace (vakci Opel 500) cena/výbava/financování byla slušná - pokud si to člověk prošlápnul cca 14 dní dopředu...