No, čerstvá zkušenost s Focusem 1.0 EB mě přesvědčila, že soudit od stolu se nevyplácí. Problém dnes už není v samotném tříválci, ten dokáže být kultivovaný a zvukově charakternější než kdejaký čtyřválec. Problém je v tom, že povzbuzena solidním fungováním v subkompaktech, případně kompaktech, ti ho pak automobilka začne cpát i do mnohem větších a těžších aut. V případě 1.0 EB třeba do Tournea nebo Mondea. 8-s
Taky mám zkušenost s 3válcem a celkem jen špatnou a to v podstatně menším autě. Na jiných kontinentech by to neudělali, v Evropě jo. Pořád menší a menší objem, větší turbo a stejně peněz....kromě pár gramů CO2 nevidím jedinou výhodu. Ten motor je konstrukčně složitější a náchylnější k poruchám.
Po dlhých rokoch je to prvý Opel, ktorý sa mi páči - aj exteriérom aj palubnou doskou. Ak nerátam prvú Zafiru, tak posledný zaujímavý hatchback od Oplu bola béčková Corsa...
Tak z toho služebák asi nebude. Čekal sem na novej model a s 2.0 naftou se mi celkem dost líbil. Škoda, že ten motor už neni v nabídce. Leda by ho přidali časem
Problém VW je, že ty 1l motory jsou dražší než 1,2 .
Jinak se životností na rozdíl od čtenářů auto.cz strach nemám, mně vydržel i HTP 150 000 bez náznaku problému i když čtenářům www.auto.cz se hroutil po 50 000. A to jsem z Brna, takže jezdím po dálnicích víc než dost.
tak htp bola este v podstate klasicka trojvalcova atmosfera s relativne slusnym objemom vzhladom k poctu valcov......... nemala turbo ani ziadne serepeticky........ ale tie dnesne male turba to je uz ozaj desivy trend....
Otec na uplně prvním HTP 40kw 6V ten co byl uplně nějhorší najel 278tkm pak ten motor celej šel do kopru na favoritu měl najeto asi přes 400tkm než zrezla celá kastle a rozpadl se >:D
Ve favoritu co měl byla skodovacka 1.3 ještě s karbecem ten motor jezdil ještě potom co sel favorit z domu >:D jinak skodovacky motor co byl ve felicich 1.3 mpi a fabkach 1.4 mpi byl nesmrtelnej
No jo no., to je pravda... jeste ty verze prvnich favoritu vyzadovaly pravidelnou udrzbu (tusim napr. i vymezovani vule ventilu), ale co se samotneho motoru tykalo, tak byl temer nesmrtelny. ty doby jsou pryc, litrove trivalce s turbem jedou sqele - prvnich 50-100tkm. pak uz to bude spise pro zlost. dneska se vsichni podivuji nad tim, ze starnou dovazene ojetiny - ja si myslim, ze vim proc. dovazeji se auta, co jdou relativne levne opravit, nove downsizingove turbo cokoliv uz proste bazarovym kupcum moc nevoni (z pochopitelnych duvodu).
Tak HTP byla atmosfera, ale i tak to byl hroznej vwerk. Ti co to servisujou, ti reknou jak na ventily prodavala Skodovka opravny sady, ale kdyz zjistila ze se da videlat vice prodejem novy hlavy tak bylo po opravny sade. Proste po 50tis uz nekdo musel delat generalku. Je to kram a ze to nahodou nekomu vydrzi nic neznamena. U kvalitniho motoru ma nekdy nejaky umrit a ne nekdy nejaky prezit >:-[]
[odkaz]
Kdyz auto, ta jen od vyrobce ktery motor umi, nejsem pokusny kralik