Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Astra představuje své motory, základem je tříválec se 77 kW

David Bureš
Diskuze (27)
Pátá generace Opelu Astra bude dostupná s litrovým tříválcem i „šeptajícím“ turbodieselem.

Opel na začátku června odhalil podobu nové, v pořadí již páté generace Astry. Krátce na to automobilka zveřejňuje bližší informace o nabízených agregátech pro tento kompaktní model. U prodejců se auto objeví v listopadu.

Nejlevnějším nabízeným motorem bude přeplňovaný benzinový tříválec 1.0 Ecotec s přímým vstřikováním, který bude možné kombinovat s pětistupňovým manuálem nebo robotizovanou převodovkou Easytronic 3.0 se stejným počtem převodů. Jednotka naladěná na 77 kW je známá z Adamu a Corsy, v případě Astry se pochlubí normovanou spotřebou 4,3 l/100 km (manuál), respektive 4,2 l/100 km (Easytronic).

K dispozici bude nadále i přeplňovaná benzinová čtrnáctistovka s přímým vstřikováním. V nové Astře bude čtyřválec 1.4 Ecotec dostupný ve dvou výkonových variantách s 92 kW (+4 kW) a 110 kW (+7 kW).

Nabídka vznětových agregátů bude zahrnovat tři varianty 1.6 CDTI, jemuž Opel kvůli extrémně tichému chodu přezdívá šeptající turbodiesel. Dieselová šestnáctistovka bude naladěna na 70 kW, 81 kW a 100 kW, přičemž všechny varianty potřebují v kombinovaném cyklu méně než čtyři litry nafty na 100 kilometrů.

Opel Astra – nabídka motorů
Motor1.0 Ecotec1.4 Ecotec1.4 Ecotec1.6 CDTI1.6 CDTI1.6 CDTI
Počet válců344444
Výkon [kW]77921107081100
Převodovka5M (5A)6M6M6M6M6M
Kombi. spotřeba [l/100 km]4,3 (4,2)4,94,9?3,43,7

Vedle moderních a úsporných motorů vsadí Astra páté generace také na nejnovější techniku. K dispozici budou plně diodové hlavní světlomety, připojení k internetu 4G LTE nebo několik bezpečnostních systémů – asistent pro jízdu v pruzích, sledování dopravních značek nebo varování před nárazem.

Opel již oznámil ceny nového Astry na domácím německém trhu. Benzinový litr bude možné pořídit již za 17.960 eur (v přepočtu 490.000 korun). Ceny turbodieselů začínají na částce 20.260 eur (553.000 korun) za 1.6 CDTI (70 kW). Vznětový základ je mimochodem o 600 eur (cca 17.700 Kč) levnější než u předchůdce.

David Bureš
Diskuze (27)
14. 6. 2015 22:24
Re: Mně to na rozdíl od čtenářů vydrží
I u felicie se snad ještě museli vymezovat ventilove vůle az u fabie ne , ale ty motory byli neznicitelne
14. 6. 2015 21:49
Re: Mně to na rozdíl od čtenářů vydrží
No jo no., to je pravda... jeste ty verze prvnich favoritu vyzadovaly pravidelnou udrzbu (tusim napr. i vymezovani vule ventilu), ale co se samotneho motoru tykalo, tak byl temer nesmrtelny. ty doby jsou pryc, litrove trivalce s turbem jedou sqele - prvnich 50-100tkm. pak uz to bude spise pro zlost. dneska se vsichni podivuji nad tim, ze starnou dovazene ojetiny - ja si myslim, ze vim proc. dovazeji se auta, co jdou relativne levne opravit, nove downsizingove turbo cokoliv uz proste bazarovym kupcum moc nevoni (z pochopitelnych duvodu).
14. 6. 2015 21:40
Re: Mně to na rozdíl od čtenářů vydrží
Ve favoritu co měl byla skodovacka 1.3 ještě s karbecem ten motor jezdil ještě potom co sel favorit z domu >:D jinak skodovacky motor co byl ve felicich 1.3 mpi a fabkach 1.4 mpi byl nesmrtelnej
14. 6. 2015 21:30
Re: Mně to na rozdíl od čtenářů vydrží
Tak HTP byla atmosfera, ale i tak to byl hroznej vwerk. Ti co to servisujou, ti reknou jak na ventily prodavala Skodovka opravny sady, ale kdyz zjistila ze se da videlat vice prodejem novy hlavy tak bylo po opravny sade. Proste po 50tis uz nekdo musel delat generalku. Je to kram a ze to nahodou nekomu vydrzi nic neznamena. U kvalitniho motoru ma nekdy nejaky umrit a ne nekdy nejaky prezit >:-[]
[odkaz]
Kdyz auto, ta jen od vyrobce ktery motor umi, nejsem pokusny kralik
14. 6. 2015 19:27
Re: 3 válec
... a tech par gramu co2 usetri stejne jen na papire...