Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Smart Fortwo Electric: Lepší jen o málo, ale zato ve všem

Modernizovaný elektrický Smart nakonec jezdí vyšší rychlostí a dojede dál, než se předpokládalo.
Zpět na článek
19. 6. 2012 09:05
19. 6. 2012 09:49
19. 6. 2012 10:09
19. 6. 2012 12:08
19. 6. 2012 12:36
19. 6. 2012 13:53
19. 6. 2012 15:23
19. 6. 2012 15:23
20. 6. 2012 09:17
20. 6. 2012 11:28
19. 6. 2012 09:05
Cena
Cena za verziu s vlastnými batériami vyššia len o 4770 EURO, ak ten prenájom batérií bude rovnakým systémom ako u Renaultu lepšia varianta bude kúpa batérií.
Celková cena 23.680 je celkom zaujímavá v porovnaní s iON, C-ZERO :-)
Rozbalit vlákno
9
19. 6. 2012 09:49
Re: Cena
Pokud elektromobil, tak jedine velikosti smarta, protoze elektrovozitko tak jako tak na dlouhe jizdy neni. Problem je s rentabilitou provozu... nenapada me jedine smysluplne pouziti krom toho namalovat na to velkymi pismeny ELECTRIC ECO POWER a blemcat s tim po nizkoemisnich zonach v Nemecku coby hybajici se reklamni panel sam na sebe. Do doby nez se to okouka by to mohlo mit jakys takys efekt - par bohatych zoufalcu by si to pod vlivem reklamy mohlo poridit jako dalsi predrazenou zbytecnost do sbirky.
Avatar - Peto02
19. 6. 2012 10:09
Re: Cena
AK sa prepocita mesacny poplatok tak to maju vypocitane na 6 rokov. To by som s nim musel jazdit 100km aby sa mi tych 65 eur vyplatilo. Ved pre bezne jazdenie do prace po meste do 20km so spotrebou 4 litre vyjde lacnejsie benzin...
19. 6. 2012 12:08
Re: Cena
jak by se treba Prazanum ulevilo kdyby ze dne na den z Prahy zmizelo tech cca 8 tisic prevazne naftovich taxiku a nahradili je treba elektricke taxiky? a veru takovi taxik denne nenajezdi vice nez treba 100km, ba naopak drtivou vetsinu casu jen stoji na mistech pro taxi urcene, a ceka bud na zakaznika, nebo na zavolani dispecinku kam ma pro zakaznika jet

a to ze ty evidentne takove vyuziti nevidis je problem ciste tvuj, tedy zoufalcem jsi spise ty :-)
19. 6. 2012 12:36
Re: Cena
Nielen Prahe, ale každému väčšiemu mestu by prospeli elektromobily. A pri priemernej spotrebe 12 kWh/100 km ako má tento Smart vychádzajú náklady ako pri jazde s benzínovým motorom so spotrebou 1,2 L/100 km, a to reálne nedosiahne žiadne vozidlo, dokonca ani hybrid.
Ak by sa to zavádzalo aj v mestkej doprave, obyvatelia veľomiest by sa len potešili :-)
19. 6. 2012 13:53
Re: Cena
kurec, ti taxikari jsou ale jelita, ze ?
Ze si poridi 2x levnejsiho diesela, ktery v zime topi, v lete klimuje, najede 400tkm bez draheho servisu a vymeny baterii v cene celeho auta, zere jim to 2kc na kilometr po meste a kdyz si klient bude prat zajet 50 km za mesto, nemusi ho poslat ke konkurenci, protoze zpatky by se do mesta dostal uz jen odtahovkou >:D . A taky to uveze 4 pasazery a naklad, zatimco elektromobil diky tezkym bateriim prinejlepsim jen 3 pasazery a bez nakladu.
19. 6. 2012 15:23
Re: Cena
Určite nie je 2x lacnejší diesel ako elektromobil. Napr. Nissan LEAF v Anglicku so štátnou prémiou stojí 26.000 libier, približne rovnako vybavený JUKE diesel stojí 15.000 libier. Samozrejme sú to 2 rozdielne autá, ale porovnateľné, LEAF je priestorovo väčší. To, že pri elektromobiloch je drahší servis je opäť len mýtus, diesel jazdiaci v meste na malé vzdialenosti bude mať drahší servis (DPF filter a pod.). Batérie majú životnosť 3000 dobíjacích cyklov (300.000 km), reálne preukázali životnosť 300.000 km batérie v Priusoch 1. generácie, jednalo sa o NiMH akumulátory. Náklady na 1 km pri elektromobile budú 0,50 Kč, pri diesli 2 Kč, v zime je možné vykurovať elektromobil nezávislým kúrením, ktoré nezaťažuje výrazne akumulátor. V prípade rýchlonabíjacích staníc nevidím problém odviezť zákazníka 50 km za mesto. Elektromobil uvieze 4 pasažierov a batožinu.
19. 6. 2012 15:23
Re: Cena
kdy si naposledy jel taxikem? ja v Praze asi pred mesicem a ze by ten taxik byl v nejak excelentnim stavu se teda fakt rict neda, aktualni Oktavia kombi po faceliftu, a Prazske ulice se natom podepsaly fakt hodne, muj odhad pasazera byl ze tlumice to jiz snad ani nemelo, loziska mu huceli a motor evidentne vydrzel vic nez piskajici turbo

a s tema pasazerama jses teda hodne mimo, evidentne jsi jeste ani nevidel elektromobil na vlastni oka co? ano Smart v teto novince opravdu neuveze 4 pasazery, ale kuprikladu elektricky FluenceZE nebo Leaf je uveze i s nakladem zcela vpohode ;-)

ze mas potrebu si vymejslet ty svoje nesmysly a jeste se snima strapnovat >:D
20. 6. 2012 09:17
Re: Cena
To Caruser:
Argument "Urcite neni 2x levnejsi":
Nissan Leaf : 780 tis Kc sestersky Nissan Versa se u nas sice neprodava, ale nedavno tu probehla diskuze "auta do 400 tisic" a byl tam napriklad zminen VW Golf. Presne 2x levnejsi.

Argument "neni drazsi servis". Nissan dava na baterii garanci 8 let a 150tis km. Na taxik dost spatny najezd km, co myslis? S Priusem to nema smysl porovnavat, ten ma baterii jen pomocnou a radove ma jine odbery proudu. S ostatnimi komponenty to taky asi nebude zadna slava, 1600kg tezke auto na rozbitych mestskych cestach dostane poradne do tela.

Argument dojezd. Samotny Nissan uvadi v mestskem cyklu s rozjezdy a brzdenim a zapnutou klimou dojezd 75 km na jeden cyklus, nabijeni trva 8 hodin. Jak chces provozovat taxi na vzdalenost vetsi nez 30 km od nejblizsi nabijecky mi neni jasne.
Leaf totiz vubec neni myslen jako auto na taxi, je to pro lidi co najedou mene nez 100km za den a to jeste na dve etapy s moznosti mezitim dobijet.

To SamanAR:

kdy si -> kdy jsi
Prazske ulice -> prazske ulice
natom -> na tom
loziska mu huceli -> loziska mu hucela
na vlastni oka -> na vlastni oci
vpohode -> v pohode
snima strapnovat -> s nimi ztrapnovat

mozna by nebylo od veci nejdrive natrenovat syntaxi nez se pustis do levelu2 a pokusis se poprve v zivote zformulovat nejakou vlastni smysluplnou myslenku.
20. 6. 2012 11:28
Re: Cena
jo tak, takze kdyz dojdou argumenty, tak se musi zapojit znalost pravopisu a vytahovat se jim nad nekym kdo s dysortografii nema sanci pravopis moc zvladat >:D

a u texh dobijeni a vlastne veskere cifry ktere uvadis, proc vsude uvadis jen ty nejhorsi mozna cisla pro elektromobily a ty nejlepsi pro bezna paliva? neco jako rychle dobijeni jen na cast kapacity ignorujes?
19. 6. 2012 16:04
Popojíždění...
Ideální auto na popojždění.Jednou týdně na větší nákup a dojíždění do deseti kilometrů do práce.Když to tak cca propočítám,tak to vychází,že při tomhle typu ježdění by stačil dobíjet 1 za týden.Ale na zimu to asi není.
Rozbalit vlákno
2
20. 6. 2012 09:33
Re: Popojíždění...
nj, ale kdyz to tak spocitas, tak mas alternativu ke skutru (ktery je tez tak na pojizdeni do deseti kilometru) za cenu normalniho plnohodnotneho auta.
20. 6. 2012 12:44
Re: Popojíždění...
zkuz si nekdy na skutru jezdit celorocne, a skutr neni jen o cene skutru, ale taky o dalsi vybave v radu 10-30-X tisic, to podle toho jak moc se mas rad ;-) ne kazdej taky na skutru muze jezdit (a nemam namysly ridicak)