Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Smart Fortwo Electric: Lepší jen o málo, ale zato ve všem

David Bureš
Diskuze (13)
Modernizovaný elektrický Smart nakonec jezdí vyšší rychlostí a dojede dál, než se předpokládalo.

Na trh zanedlouho dorazí modernizovaný Smart Fortwo Electric Drive. Tento elektromobil byl představen již loni, prodávat se ale začne až během léta, a to ve více než třiceti státech světa.

Magnetoelektrický motor o maximálním výkonu 55 kW (dlouhodobě dává 35 kW) a točivém momentu 130 Nm vznikl spoluprácí koncernu Daimler s firmou Bosch.

Automobil nakonec z 0-60 km/h zrychlí za 4,8 sekundy, rychlostí 100 km/h vůz jede po 11,5 sekundách. V prvním případě se oproti předchozím zprávám jedná o zlepšení o 0,2 sekundy, v tom druhém pak dokonce o 1,5 sekundy.

Smart Fortwo Electric pak může jet až rychlostí 125 km/h, doposud se přitom hovořilo o maximální rychlosti 120 km/h.

Sadu lithium-iontových baterií o kapacitě 17,6 kWh dodala firma Deutsche Accumotive, která na jejich vývoji spolupracovala se společnosti Evonik Industries. Předchozí elektrický Smart používal akumulátory od americké automobilky Tesla Motors.

Dojezd auta činí 145 kilometrů. Pokud je baterie zcela vybitá, její nabití trvá z domácí zásuvky maximálně sedm hodin. Smart tuto dobu proti původním zprávám zkrátil o hodinu. Pomocí rychlonabíječky lze baterie nabít za méně než hodinu.

Nabíjecí stanici, tzv. wallbox Smart nabídne ve spolupráci s firmami KEBA, která se specializuje na infrastrukturu dobíjecích stanic, a SPX, dodavatelem technických řešení v oblasti energie. V prodeji se objeví dvě řešení nabíjecí stanice – tzv. verze Connected nabídne spojení s ostatními takovými stanicemi. Díky tomu bude mimo jiné možné nastavit, kdy jaká stanice začne elektromobil dobíjet.

V základu vůz elektrické stahování oken, kožený věnec volantu a hlavici řadicí páky, palubní počítač či automatickou klimatizaci. Pokud se vůz nabíjí, je možné jeho kabinu dopředu ochladit, popřípadě ohřát.

Smart nabízí dvě možnosti, jak elektrické ForTwo koupit. V prvním případě si zákazník koupí pouze vůz a baterie bude mít pučené za měsíční poplatek 65 eur (cca 1.700 Kč). V této ceně je zahrnut pronájem, pravidelná údržba a v případě potřeby výměna baterie. Takový elektrický Smart v Německu stojí 18.910 eur (484.000 Kč), otevřená verze pak 22.000 eur (asi 563 tisíc korun).

V případě, že si chce zákazník automobil zakoupit včetně baterií, zaplatí u našich západních sousedů 23.680 eur (zhruba 605 tisíc korun). Kabriolet v tomto případě stojí 26.770 eur (cca 685 tisíc korun).

David Bureš
Diskuze (13)
20. 6. 2012 12:44
Re: Popojíždění...
zkuz si nekdy na skutru jezdit celorocne, a skutr neni jen o cene skutru, ale taky o dalsi vybave v radu 10-30-X tisic, to podle toho jak moc se mas rad ;-) ne kazdej taky na skutru muze jezdit (a nemam namysly ridicak)
20. 6. 2012 11:28
Re: Cena
jo tak, takze kdyz dojdou argumenty, tak se musi zapojit znalost pravopisu a vytahovat se jim nad nekym kdo s dysortografii nema sanci pravopis moc zvladat >:D

a u texh dobijeni a vlastne veskere cifry ktere uvadis, proc vsude uvadis jen ty nejhorsi mozna cisla pro elektromobily a ty nejlepsi pro bezna paliva? neco jako rychle dobijeni jen na cast kapacity ignorujes?
20. 6. 2012 09:33
Re: Popojíždění...
nj, ale kdyz to tak spocitas, tak mas alternativu ke skutru (ktery je tez tak na pojizdeni do deseti kilometru) za cenu normalniho plnohodnotneho auta.
20. 6. 2012 09:17
Re: Cena
To Caruser:
Argument "Urcite neni 2x levnejsi":
Nissan Leaf : 780 tis Kc sestersky Nissan Versa se u nas sice neprodava, ale nedavno tu probehla diskuze "auta do 400 tisic" a byl tam napriklad zminen VW Golf. Presne 2x levnejsi.

Argument "neni drazsi servis". Nissan dava na baterii garanci 8 let a 150tis km. Na taxik dost spatny najezd km, co myslis? S Priusem to nema smysl porovnavat, ten ma baterii jen pomocnou a radove ma jine odbery proudu. S ostatnimi komponenty to taky asi nebude zadna slava, 1600kg tezke auto na rozbitych mestskych cestach dostane poradne do tela.

Argument dojezd. Samotny Nissan uvadi v mestskem cyklu s rozjezdy a brzdenim a zapnutou klimou dojezd 75 km na jeden cyklus, nabijeni trva 8 hodin. Jak chces provozovat taxi na vzdalenost vetsi nez 30 km od nejblizsi nabijecky mi neni jasne.
Leaf totiz vubec neni myslen jako auto na taxi, je to pro lidi co najedou mene nez 100km za den a to jeste na dve etapy s moznosti mezitim dobijet.

To SamanAR:

kdy si -> kdy jsi
Prazske ulice -> prazske ulice
natom -> na tom
loziska mu huceli -> loziska mu hucela
na vlastni oka -> na vlastni oci
vpohode -> v pohode
snima strapnovat -> s nimi ztrapnovat

mozna by nebylo od veci nejdrive natrenovat syntaxi nez se pustis do levelu2 a pokusis se poprve v zivote zformulovat nejakou vlastni smysluplnou myslenku.
19. 6. 2012 16:04
Popojíždění...
Ideální auto na popojždění.Jednou týdně na větší nákup a dojíždění do deseti kilometrů do práce.Když to tak cca propočítám,tak to vychází,že při tomhle typu ježdění by stačil dobíjet 1 za týden.Ale na zimu to asi není.