Diskuse

Nový tříválec Volvo 1.5: Opravdu jenom uříznutý válec?

20.2.2018

Volvo nedávno uvedlo kompaktní SUV XC40. Kromě stávajících čtyřválcový motorů řady Drive-E se pod jeho kapotou objevuje také zcela nový tříválec o objemu 1,5 litru. První takto koncipovaný motor švédské značky.

 

  • 62 Reagovat !

    foto Jenik3

    Jenik3 20.02.  11:35

    netreba se rozepisovat

    Pane boze ty to vidis a nic nedelas... :-(
    265 Nm z 1.5L je na muj vkus docela dost a nechce se mi verit, ze to vydrzi 15 let jako 1.6 valvematic.
    • 74 Reagovat !

      foto Sumi2000

      Sumi2000 20.02.  11:53

      « Re: netreba se rozepisovat

      Hnus !! Tříválec patří možná do pidi aut jako je Škoda Citigo..
      Tady za 750 tis? Strčte si to Volvo do Číny kam patří..
      :-)
      • 44 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 20.02.  12:36

        « Re: Re: netreba se rozepisovat

        tak tak, tříválec je super motor do Smarta apod aut do města.

        Ale nikam jinam >:D
      • 41 Reagovat !

        foto free78

        free78 20.02.  13:01

        « Re: Re: netreba se rozepisovat

        BMW má 1.5 tříválec jak dlouho a nikdo je do číny neposílá...
        • 40 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 20.02.  13:24

          « Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

          No okrem asi dvoch ľudí (dinar, mariachi) neviem o nikom, kto by sa zastával trojvalca v BMW, naopak BMW si za inštaláciu trojvalca vypočulo svoje.
          • 31 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 20.02.  13:34

            « Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

            Na druhou stranu, když tříválec ustojí 3-er, těžko něco vyčítat Volvu, které i do XC-90 dává jen čtyřválce. Do XC40 mi to nijak ostudné nepřijde (pokud funguje slušně), i když bych ho sám určitě nechtěl.
            • 30 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 20.02.  13:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              Ja neviem, furt je to SUV za trištvrte mega v základe. Ja nerozporujem dynamické parametre, 115 kW je pekná porcia, ale z princípu trasľavý trojvalec v SUV prémiovej značky (alebo aspoň s prémiovými ambíciami).
              A samozrejme aj to XC90 dlhodobo kritizujem za len R4, tam rozhodne mali byť šesťvalce (alebo aspoň tradičné R5).
              • 12 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 20.02.  13:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                Pokud si zákazníci kupují tu XC90 (a oni ji kupují), pak mi zkrátka tříválec v XC40 nepřijde nijak mimo mísu. Evidentně je dost těch, kterým je to buřt. Je to divný, ale je to tak. A navíc se bavíme o základu, podle mě je celá paleta motorů XC40 naprosto v pořádku, na rozdíl od XC90.
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 20.02.  13:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                  Poznám chalana, ktorý tú XC90 má. Ako píšeš, moc mu to nevadí, bral skrátka najsilnejšiu naftu a tá je iba R4, ale keby bol silnejší motor s väčším počtom valcov, tak si kúpi ten.
                  • 00 Reagovat !

                    foto fOE

                    fOE 20.02.  17:23

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                    Dulezite je, ze jen kvuli absenci V6 ten chalan neobesel Volvo uplne. V tomhle svetle byl zjevne krok Volva majstrstyk, pochopeni, ze auto dnes neni jen (nebo predevsim) motor a prosadit se lze ikdyz mas pod kapotou jen siditka. Ja za to volvu z role nezaujateho tleskam.
              • 10 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 20.02.  17:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                Jsme stari. To jak nad auty uvazujeme my je zjevne mensinovy (prekonany) nazor. Nevim jestli tomu tak bylo vzdy, ale ted je tomu tak zcela urcite. Motor typicky zakaznik zjednodusi na vykon+palivo, anebo pojede to? a co to bude zrat (co tam mam tankovat)?
                Nejake valce, pohon predek/zadek... to je jen nase zdejsi diskusni domena.
        • 20 Reagovat !

          foto kaa

          kaa 20.02.  16:18

          « Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

          Koupit si BMW s tříválcem může jenom diletant, protože je to zvěrstvo.
          Jako sorry, ale to je dehonestace značky.
          • 10 Reagovat !

            foto Reco

            Reco 20.02.  17:08

            « Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

            Jo jasne, taka i8 je strasne zverstvo, uplna dehonestacia.
            • 20 Reagovat !

              foto kaa

              kaa 20.02.  20:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              To ano, za ty peníze rozhodně.
            • 10 Reagovat !

              foto white-label

              white label 20.02.  20:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              No, za ty háky je to auto na baterky..., doslova. ;-)
    • 46 Reagovat !

      foto Ondris

      Ondris 20.02.  12:35

      « Re: netreba se rozepisovat

      Proč by nemělo?
      Atmo 1.6 musí, aby dosáhla rozumné dynamiky, běžet pod výrazně větším zatížením - zatímco tenhle přefouklej tříválec se nadře daleko míň, protože rozumné dynamiky dosahuje už někde nad 2k otáček. Materiálově jsme se taky posunuli, zkrátka, nevidím v tom problém.
      Tříválec je principielně stejně bIbej/kompromisní jako řadová čtyřka, takže i to ničemu neublíží.
      • 13 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 20.02.  12:38

        « Re: Re: netreba se rozepisovat

        Taky olejově sme se posunuli vid, ty moderní vody navíc se servisním intervalem 25-30 tis km mažou strašně krásně, navíc to ten olej vůbec nežere (běžná spotřeba oleje v rámci servisního intervalu 0,8-2,3 litru) hehehe.

        To sou fakt posuny, ale do pekla >:D
        • 31 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 20.02.  12:46

          « Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

          To víš, každý nezůstává v pravěku jako ty.
          • 13 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 20.02.  12:49

            « Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

            Ten pravěk bohužel jaksi funguje spolehlivě >:D Nežere 3 litry oleje, nepotřebuje 3 turba, nepotřebuje olej za 5 litrů 1600 Kč atd atd >:D
            • 11 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 20.02.  13:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              Ale jo, pro klobouka dobrý.
              • 01 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 20.02.  13:32

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                Klobouka? Moje auta maj 320 a 200 koní >:D S tím fakt stylem klobou není potřeba jezdit >:D
                • 10 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 21.02.  04:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                  Ale ty musíš, jinak by ti v létě odešly zimní gumy ;-)
                  • 01 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 21.02.  09:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                    Haha.....tak jasně, jak víme zimní gumy se při teplotách nad 25 rozpadaj na prvnočinitele, to je jasná věc.
                    Akorát teda neznam nikoho komu se rozpadly a to ne tom jezdí v létě 30-40% národa.

                    bud bez starosti, dávaj v pohodě i 120 po okresce v létě >:D
          • 30 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 20.02.  13:34

            « Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

            Tak zrovna prechod na "vodu" 0W-20 nepovažujem ani ja za progres a správnu cestu. Áno, bude to mať minimálne trenie a o niečo nižšiu spotrebu, ale ten tenučký olejový film bude za studena náchylnejší sa narušiť a namiesto mazania bude človek v zime brúsiť valce. Obdobne vysoká záťaž, neverím moc, že motory nových hothečov s touto vodou (napr. Golf GTI od tohto roka) sa budú dobre cítiť pod záťažou na okruhu. 8-s
            • 20 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 20.02.  13:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              Výrobce by se také pěkně kroutil, kdyby ti měl uznat záruku po nějakém blbnutí na okruhu. Je na tobě to auto na to připravit a na záruku můžeš zapomenout.
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 20.02.  15:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                To by sa krútil, aj keby si na okruh vzal 911 GT3 RS, bude Ti tvrdiť, že si auto nepoužíval obvyklým spôsobom. >:D Ale to je iná pesnička. Faktom ale je, že ultrariedke oleje sú zlo, čo potvrdzuje aj majiteľ servisu, kde chodím. Ale žiaľ s tým nevybabreš, ak raz výrobca nastaví motor na nejaký olej, nemôžeš si to svojvoľne zmeniť a napr. namiesto tej "vody" dať "hustejší". Jediné čiastočné riešenie je vymieňať skôr, aby sa nestihol degradovať.
                • 00 Reagovat !

                  foto fOE

                  fOE 20.02.  17:27

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                  Tak nejspis motoru neudela dobre kdyz ma v papirech 0-20W a ty mu doprejes 10-60W, ale pokud mu doprejes 0-30W nebo 0-40W? V cem by mohl byt problem? S takovym olejem tam furt davas "vodu", ale aspon trochu vyssich teploto odolnou (win-win?).
                • 00 Reagovat !

                  foto -MT-

                  _MT_ 20.02.  17:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                  Ano. A tím spíš nelze čekat, že GTI bude z továrny připravené.

                  U Porsche je základem toho, aby se s tebou bavili, že se budeš chovat rozumně a když už budeš jezdit na okruhy, nebudeš tak činit na běžném servisním plánu. Pojedeš odpovídající servis.

                  Pro ty motory je naštěstí typicky schválený i "lepší" olej. Takže ho můžeš používat naprosto s klidem. Pro nějaké okrajovější aplikace je to pak na tvoje triko. S těmi dvoulitry i závodí a těžko v tom budou mít "vodu".
            • 20 Reagovat !

              foto Redmex

              Redmex 20.02.  15:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              Tak ono zase Golf Gti nikdy nebol auto na okruh, necakal by som, ze ani to sucasne vydrzi nejake vaznejsie nasadenie. A olej asi nebude ten hlavny problem, predpokladam, ze brzdit predstane ovela skor :-)
              Netusim co robili s Clubposportom S, ale zrejme jedna z veci bolo pouzitie hustejsieho oleja s vyssou tepelnou zatazitelnostou a v podstate nic ti nebrani urobit to same.

              Rovnako ako vymenit kotuce + dosticky, tlmice, stabilizatory, kolesa, pneu, predimenzovat chladenie vody aj oleja + prevodovky, upravit aerodynamiku, odlahcit a mozno uz to bude seriozne auto na okruh >:-[]

              Ale vazne, ak je patricne dimenzovane chladenie oleja, tak nevidim, dovod, aby sa na okruhu neuchladil ani 0W20. Stale ten motor produkuje len zlomok tepla oproti hociktoremu supserportu casto aj s motorom na ovela nevhodnejsom mieste z hladiska chladenia.
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 20.02.  15:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                Jasné že GTI, ST a spol. nie sú okruhové autá, ale v princípe hotheč by nejaké to kolečko na okruhu párkrát do roka zvládnuť mal a tak, ako má z výroby napr. lepšie dimenzované brzdy, mal by mať i olej.
                Ale hlavne kým tie brzdy či brzdovú kvapalinu si môžeš slobodne vymeniť za lepšie, s olejom maturovať veľmi nemôžeš. Ja som lopata na technické aspekty, ale servisák mi práve vysvetľoval, keď som chcel dať "lepšie" náplne kvôli okruhu, že brzdovka v pohode, ale olej nie, keď dnešné motory sú tak citlivo nastavené na práve dané parametre, že zmena oleja sa môže negatívne prejaviť na činnosti motora, hustejší olej bude vytvárať hrubšiu vrstvu než na akú je nastavené vnútorné súčasti motora, tak to môže narobiť problémy.
                • 01 Reagovat !

                  foto Redmex

                  Redmex 20.02.  15:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                  Jasne, uplne hocico si tam naliat nemozes, prec su casy, ked som dal do upraveneho motora 0W60 miesto 0W40 a jediny rozdiel bol, ze v mrazoch horsie startoval :-)

                  Na druhej strane, zvikne byt doporucovany aj alternativny olej a predpokladam, ze to bude 0W35. Pozeral som ze chlapik to lial do Clubsportu S, tak asi s nim motor nieco vydrzi, aj ked idealne to nebude. Zase ak oba oleje splnaju specifikaciu vyrobcu, mali by byt zamenitelne, ale oleje nie su moja parketa.
            • 10 Reagovat !

              foto white-label

              white label 20.02.  20:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              Tak zrovna za studena bych problém s "řídkým" olejem neviděl, naopak, právě za studena jde o to, aby se olej co nejrychleji dostal všude tam, kam má, a v tom má takový olej nespornou výhodu.
              • 02 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 20.02.  21:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                akorát když s tím prá dní nejedeš, tak ti ten řídký film steče a neudrží celou plochu pokrytou filmem a než tam to čerpadlo dotlačí olej, běží ti to prvních pár sekund v některých místech na sucho....to dělá motoru strašně dobře >:D

                U hustšího to nehrozí...
                • 10 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 21.02.  07:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                  U hustšího oleje to dopadne stejně tak. Tyhle vlastnosti měly snad naposledy 15W-40 a pak speciální oleje, které jsme lili do tankových motorů (jenže to je taky dávná minulost).
        • 00 Reagovat !

          foto Cuba66

          Cuba66 20.02.  12:55

          « Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

          Pro Rubense: Běžná spotřeba oleje je cca 0,2-0,3 litru na 1000km. Takže ti ty počty neseděj, protože je to při intervalu výměny 25.000km celých 7,5 litru (a spotřebě 0,3 l)
          Nicméně ano, posunuli jsme se olejově, nicméně jenom magor by měnil olej po 25 nebo 30 tisících :-!

          No a tříválec? Nemám s ním problém, zvlášť, pokud má skoro 1,5 litru objem. Nicméně to, že potřebuje vyvažovací hřídel, svědčí o tom, že opravdu jen jeden válec uřízli.
          Tvoje negativní zkušenost asi pramení z Fabie ne?
          • 20 Reagovat !

            foto pargi

            pargi 20.02.  13:12

            « Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

            K těm výměnám oleje, jsem zastáncem intervalu 15 tis. a "normálních" viskózních tříd (za normální považuji ještě 5W-30) umožňuje-li to motor. Ale auta v práci (poslední oktávky) jezdí na výměnu v předepsaných intervalech po 30 tis. a šlapou jak hodinky. Ta nejojetější bude mít brzy 300 tis. km na hrbu (za nějaké 4 roky, ideální adept na stočení >:D ), je to 1,8 turbobenzín s DSG a ani náznak toho, že by se měla rozsypat (nevylučuju, že se to nemůže stát). O doplňování oleje mezi výměnami nemám páru, ale pochybuji, že to někdo dělá. Vím, není to ani dostatečný reprezentativní vzorek, ale dlouhý servisní interval neznamená, že se auto po 200 tis. km nutně rozsype.
            • 02 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 20.02.  13:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              nejde vůbec o viskozní třídu, ale o hustotu moderních eco a long life olejů....

              5W30 nic neříká, v usa se dá pořád koupit 5W30 jako minerální olej třeba.....

              Další super věc je startstop a je tam spousty dalších kurvítek.

              Jedno auto není vzorek, tuhle sem viděl jedničkovýho Smarta s 230 000 km, zatímco řada dalších už dojezdila ve 130 tis nebo maj za sebou dvě GO motoru >:D
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 20.02.  14:05

            « Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

            I čtyřválce mívají vyvažovací hřídel (hlavně ty objemnější, nebo vysokootáčkové). A tříválec bez vyvažovací hřídele je spíš kompromis, cvičení ve snižování nákladů, než nějaká výhoda a znak tříválce navrženého od základů. Mohu ti říct, že například tříválec Triumphu Speed Triple vyvažovací hřídel má a vznikl jako tříválec. A to je to vysokootáčkový motor, kdy se tříválce (na rozdíl od čtyřválců) ve vyšších otáčkách klidní.
            • 00 Reagovat !

              foto Ondris

              Ondris 20.02.  14:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              Vyvažovák jsem z motoru (R4, 2.0i) nechal vyndat a na funkci rostlináře to nemělo vliv.
              Vzrostl tlak oleje a zároveň pak nehrozilo riziko, že mikrořemen spadne do rozvodů. A že někde nad 6000 rpm vzrostly vibrace? Ani nevím :-)
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 20.02.  16:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              ktory vysokootackovy R4 ma vyvazovak ? skor to byva na motoroch ladenych na spodok/stred, do vysokootackoveho to nema zmysel kedze to zvysuje hmotnost zotrvaku... vysokootackove mavaju prave co najlahsie zotrvaky aby sa rychlo vytacali a mali co najlepsie reakcie na plyn...
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 20.02.  17:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                U vysokootáčkových se to dělá kvůli vibracím, které z principu v případě R4 rostou s otáčkami. Ty laděné na spodek/ střed budou nejspíš o vyšším objemu, kde ti rotuje víc hmoty (těžší písty, ojnice). Hádám, že i přeplňované motory můžou spadnou do této kategorie (musí být dimenzované na vyšší tlaky a síly než jejich atmosférické protějšky o obdobném objemu).

                Čtyřválce nejsou moje doména, ale co vím, u motorů pro motorky se to dělalo. I když i tam se to snaží odstraňovat, protože to zvedá hmotnost/ složitost/ cenu (například S1000RR myslím vyvažovací hřídel nemá). Je rozdíl mezi vysokootáčkovým a točivým. To je jako rozdíl mezi zrychlením a maximální rychlostí. Vysokootáčkový motor má špičku ve vysokých otáčkách. A malá vyvažovací hřídel těžko sežere významné množství momentu (u GSX-R1000 vážila něco jako 700 gramů). Například tedy MV Agusta F4 má, pokud vím, vyvažovací hřídel. Taková Yamaha R1 má celkem masivní vyvažovací hřídel, ale to není typický čtyřválec. A jak jede.
                • 00 Reagovat !

                  foto lamal

                  lamal 20.02.  18:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                  O to ide, na moto je to pochopitelne R - vibruju je to pre vodica velmi citelne a neprijemne, hlavne moto nema dost tuhy a rozmerny skelet ani tak kvalitne, dimenzovane silenty ako v pripade aut... v autach sa nerobia vysokootackove R4 s vyvazovacimi hriadelmi, ako si pisal tie co ich maju su skor dlhozdvihove velkobjemove R4 kde rotuje velka hmota... tusim by si nasiel aj v nejakom stvorcovom R4 vyvazovak, ale to viac menej iba pre podporu hladkeho chodu v nizkych a strednych otackach, rozhodne nie u sprinterov co ponukaju nejaky vykon nad 5000ot a musia sa rychlo vytacat aj do najvyssich ot napr 8000ot

                  tak ale to len taka fakticka k tomu co si pisal...
                  • 00 Reagovat !

                    foto -MT-

                    _MT_ 20.02.  20:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                    Oni ty vibrace řeší, ale třeba jinak než vyvažovací hřídelí. Podobně tříválce nemají vždy vyvažovací hřídel. Nebylo to myšleno tak, že by hlavně vysokootáčkové motory měly vyvažovací hřídele, ale je to ta druhá skupina, kde je to významný problém a na tohle řešení narazíš. V autech je tak málo menších vysokootáčkových motorů, že se není moc na co dívat. Pokud vím, S2000 vyvažovací hřídel neměla. Ale něco tam měli.

                    Motorky podle mne celkem jasně ukazují, že vliv na točivost není tak dramatický. Větší motory spíš dojedou na celkově těžší komponenty, které by museli u motoru pro sportovní aplikace odlehčovat. Odlehčením (na správných místech) se pochopitelně redukují i vibrace, tedy potřeba dalšího vyvažování.
                    • 00 Reagovat !

                      foto lamal

                      lamal 21.02.  15:49

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                      Tak s2000 snad nie je v historii jedine auto s vysokootackovym motorom :-) takmer hociaky V-tec az na SOHC ekonomicke varianty co tocia nad 7tis sa daju povazovat za vysokootackove, pod 4000 si neskrtnes ak chces vykon ...to iste aj Nissany a vlastne kopec inych motorov co tocia nad 7... aj moja SR20 nema vyvazovak a chodi medzi 4000-7300ot... inak nevibruje ani okolo 7000tis v ziadnom pripade

                      U motoriek je vsetko ine, kvoli nizkej vahe a prevodom tie motory do otaciek letia ovela lahsie, preto ze nepotrebuju tolko krutiaku dole kvoli hmotnosti tak maju podstvorcove motory a ostre vacky na pomery aut, tak tam to tymto setupom prebijes aj nejaky vyvyzovak, v aute by si si to nemohol dovolit, inac by to bolo nepouzitelne v niecom co ma 1300kg ...
                      • 00 Reagovat !

                        foto -MT-

                        _MT_ 21.02.  20:30

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                        Tak 7k bych nepovažoval za vysokootáčkový. Obyčejná konfekční turba jsou schopna točit nějakých 6,5. U aut je to tak 8+ a to hlavně proto, že 9+ skoro žádný nemá. V motorkách točí klidně 14, to jsou řádné vysokootáčkové motory. A na motorech Hondy bylo vidět, jak při zvedání otáček odlehčovali. A pokud si dobře vzpomínám, motor S2000 nebyl zrovna sametový. Pochopitelně záleží i na uložení atd., v autě se toho dá hodně odizolovat. Jak jsi ostatně sám napsal.

                        Nízký zdvih mají ty motory kvůli otáčkám. Střední rychlost pístu a tak. Je to nutnost, ne nějaká otázka lehkosti motorky. A ty motory mívají pěkný točivý moment na daný objem. Pochopitelně nemůže být nízko, když jsou to vysokootáčkové motory (když mám špičku výkonu řekněme ve 12,5, těžko mohu mít špičku momentu ve 4). Právě v tomhle jsou v motorkách dobré tříválce. Umí být točivé a nahoře zajímavé a zároveň nebýt dole líné mrchy.

                        V autě bys holt potřeboval motor větší. Je logické, že litr s motorkou zahýbe jinak než s autem nižší střední. Chápu, že je vyvažovací hřídel nežádoucí. V dnešní době stejně víc točivost ovlivní naladění a snaha splnit emise. Ale jestli považuješ 7k za vysokootáčkový, tak to vysvětluje náš trochu odlišný náhled.
                        • 00 Reagovat !

                          foto lamal

                          lamal 21.02.  21:27

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                          pisal som aspon 7000ot to je min hranica, skor ako o maxima ide o priebeh... to ze dnesne konfekcne turba daju 6500 ale za 5000ot umru je vec druha... krivka, spicka a pod to su tiez atributy vysokootac motora, ale to ty vies :-)

                          nizky zdvih a ostre vacky som pisal ako atribut ladenia high rev motora a nie ako hmotnostny benefit ;-) auta a motorky nezrovnavajme, zostanme v topicu tak som myslel aj moj prvy komentar, lebo skoncime u kosacky 2t heh aj tie daju 8tis

                          triumphky svojim r3 robia vlhke rozkroky uz dekady, ako pises dole je kruiak a hore spicka, ani jedno nema 2 a 4 val bezne ... v aute by to chcelo atmosferu 3val tak 2.0 sice to je na hrane s vrtanim na pocet valcov ale nemusel by mat turbo a mohol byt ladeny viac do hora
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 20.02.  18:04

          « Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

          Ktoré súčasné auto žerie 0.8 až 2,3 litra oleja na 1000km?
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 20.02.  18:19

            « Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

            Ty máš servisní interval 1000km? ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 20.02.  19:54

              « Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              Třeba u eM (BMW) modelů bývala první výměna oleje právě při nájezdu 1000 km. ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 20.02.  20:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                Tak já tohle považuju za vhodné u jakéhokoliv nového auta, na kterém mi záleží ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 20.02.  20:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

                  Tj, ale tam to bylo/je předepsáno přímo výrobcem... :-)
      • 20 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 20.02.  13:57

        « Re: Re: netreba se rozepisovat

        Pro životnost toho motoru je mnohem větším ohrožením přímé vstřikování, recirkulace výfukových plynů nebo voda místo oleje s ne zrovna krátkými servisními intervaly. Samotné přeplňování takový problém není, když něco nepodělají.

        Jinak se nadře také, jelikož a protože ten výkon potřebuješ a v čím nižších otáčkách ho vymáčkneš, tím větší moment musí ten motor podat. Jeho špička je sice dál, ale turbodmychadlo tlaky a síly nezmenší. Jen musí být správně dimenzovaný.
        • 00 Reagovat !

          foto Ondris

          Ondris 20.02.  14:23

          « Re: Re: netreba se rozepisovat

          To jo, ale z hlediska výdrže motoru prostě není jedno, jestli se nejčastěji pohybuješ v rozmezí 1500-3500 anebo 3000-5000.
          A z toho, co můžu pozorovat z první ruky, si spíš z dlouhodobého hlediska vsadim na 170k 1.4 TJET než na 165k 2.0 atmo Sky-G.
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 20.02.  14:32

            « Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

            To naprosto souhlasím. Na druhou stranu, v běžném autě se ani s atmosférou nebudu nejčastěji pohybovat mezi 3000 a 5000. Jen na dálnici, když zpřevodování jinak nedovolí. Spíš 2000-3500.

            T-Jet nemá přímé vstřikování, že?
            • 00 Reagovat !

              foto Ondris

              Ondris 20.02.  14:36

              « Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

              Nemá, je to nepřímovstřik :-)
              S pohybem v otáčkách souhlas, záleží ale na jízdním stylu - když chci ve městě rychle z pruhu do pruhu, tak se atmoška i na trojku/čtyřku sbírá těžko, zatímco tjet to na čtyřku dá s přehledem. Takže chca nechca u atmošky stejně podřazuju (čímž neříkám, že by ten dvoulitr jel jakkoli špatně, naopak - jen to turbo je pro každodenní ježdění takové, relaxovanější).
    • 20 Reagovat !

      foto Morgan-Wheeler

      Morgan Wheeler 20.02.  12:52

      « Re: netreba se rozepisovat

      Já bych pro změnu nechtěl v XC40 1.6 Valvematic. Každý motor má své určení a pokud ho udělali dobře, tak bych se opravdu nebál.
    • 20 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 20.02.  13:12

      « Re: netreba se rozepisovat

      265Nm je na 1,5 docela běžná hodnota. 1,8TSi mají 320Nm.
      • 30 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 20.02.  14:11

        « Re: Re: netreba se rozepisovat

        A 1,4 měla 250. Nic extrémního. Dnes tu máme 1,0 TSI s 200 Nm a 2,0 TSI moc do 400 nechybí (končí snad na 380).
        • 00 Reagovat !

          foto GregorZV

          GregorZV 20.02.  18:57

          « Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

          MT Golf 7 R po facelifte so 7.DSG má už 400Nm :-)
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 20.02.  19:45

            « Re: Re: Re: Re: netreba se rozepisovat

            No vidíš. :-)
  • 33 Reagovat !

    foto eLzyx

    eLzyx 20.02.  12:40

    ratlík

    jo přesně na tohodle utřesenýho ratlíka jsem čekal, ještěže je tu pořád třeba Jaguar, který dělá V6 i V8.
    • 32 Reagovat !

      foto free78

      free78 20.02.  13:00

      « Re: ratlík

      "By kupci" by kupovali Jaguáry V6 a V8. ;)
      • 10 Reagovat !

        foto eLzyx

        eLzyx 21.02.  01:46

        « Re: Re: ratlík

        již nespadám do kategorie “by kupců” ;-) Nového Jaga s V6 si můžu dovolit
    • 20 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 20.02.  13:23

      « Re: ratlík

      Který konkrétní konkurent XC40 od Jaguáru má ty šesti a osmiválce? Že by E-Pace?
      • 01 Reagovat !

        foto eLzyx

        eLzyx 21.02.  01:53

        « Re: ratlík

        to není jen o těchto “prccích”, v F-Pace R6 je, v XC60&90 ne
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 20.02.  14:12

      « Re: ratlík

      V8 Jaguaru můžeš zamávat na rozloučenou.
      • 01 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 20.02.  15:27

        « Re: Re: ratlík

        V6 a V8 naštěstí nemá jen Jaguar >:D
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 20.02.  16:59

          « Re: Re: Re: ratlík

          Jaguar bude nadále V8 nabízet, jen už to nebude jejich motor.
          • 00 Reagovat !

            foto Freddka

            Freddka 21.02.  03:13

            « Re: Re: Re: ratlík

            ... ja myslel, ze ta veta bude koncit “jen uz si to nikdo nebude kupovat” ... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 21.02.  04:50

        « Re: Re: ratlík

        Mělo to přijít podle různých info už na jaře letošního roku v F-Pace R a Velar SVR, ale nevypadá to zatím tak.
        Stejně tak měl být představen a nasazen nový R6 a nikde nic.
  • 33 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 20.02.  13:18

    Co je to Volvo

    Nejhezčí auta, podvozky, které nemají na prémii a motory startují kde prémie a končí tam, kde se prémie ještě ani nenadechla.
    A takové ty kecy o emisích neberu, protože i obyčejná Mazda má se čtyřválcema nízkou papírovou spotřebu a navíc i reálnou.
    [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto Freddka

      Freddka 21.02.  03:36

      « Re: Co je to Volvo

      Kazdy auto ma neco. Volvo ma prvotridni zpracovani a bezpecnost.
      Mazda ma podvozek, motory bez turba a rez... >:D
  • 10 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 20.02.  13:29

    Opravdu jenom uříznutý válec?

    Opravdu. 8-s Jasne to potvrdzuje rovnaký zdvih i vŕtanie, teda identické valce, len proste jeden ufikli. A ani inštalácia vyvažovacieho hriadeľa v rámci pokusu o priblíženie chodu R3 pôvodnému R4 na tom nič nemení.
    • 11 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 20.02.  13:34

      « Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

      Jak reálné testy ukazují, ta vyvažovací hřídel spolkne více benzínu než kdyby tam byl čtvrtý válec. Z toho vyplývá, že stačilo podladit dvoulitr, ale zase by neušetřili píst a ty věcičky kolem něj.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 20.02.  14:21

      « Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

      Uříznutí válce lze pochopitelně chápat jen obrazně. Protože bude jiná kliková hřídel, vačkové hřídele a kdo ví, kolik dalších věcí budou muset upravit. Nemluvě o tom, že by se takové obrazné řezání dělalo nejspíš ze středu motoru. Vyvažovací hřídel se v těch úpravách už ztratí. A už čtyřválec ji mohl podporovat. Například 2,0 T(F)SI vyvažovací hřídel (alespoň v některých verzích) mají.

      Prakticky nikdy to nebude prosté "uříznutí". I když myslím v historii byl tříválec, který měl plochou klikovou hřídel jako čtyřválec (čepy po 180 °; předpokládám, že chyběl jeden z těch prostředních).
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 20.02.  15:08

        « Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

        Samozrejme že hovorím obrazne, nie že príde k štvorvalcu 2,0 roboš s karbobrúskou et voilá! trojvalec je na svete. >:D
        Ale z toho rovnakého vŕtania a zdvihu je jasné, že nevyvíjali nový motor, ale vzali ako základ R4 a spravili len nevyhnutné modifikácie. Teda môžu byť rovnaké piesty, ventily atď a celkovo množstvo periférií bude rovnakých.
        • 21 Reagovat !

          foto Redmex

          Redmex 20.02.  15:46

          « Re: Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

          Boli by blbi, keby v dnesnom svete znizovania nakladov neurobili motor modularny, ale vyvyjali uplne novy trojvalec nekompatibilny so 4 valcom.

          BMW to robi rovnako, co sa da to zdielaju medzi R3-R6
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 20.02.  16:08

            « Re: Re: Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

            Záleží, či od začiatku rátali s tým, že bude pri rovnakom objeme valca aj R4 aj R3 a s vedomím toho nastavovali tie parametre, alebo najprv vyvinuli R4 a až z neho R3. Lebo zrejme to, čo je optimálne pre R4 (najmä pomer zdvihu a vŕtania), nemusí byť pre R3. Samozrejme modularita je dnes trend (a nutnosť), len všeobecne platí, že čím viac je nejaká vec univerzálna, tým menej je optimálna na špecifický účel. Ale to už asi moc teoretizujem. >:D
            • 20 Reagovat !

              foto pradeda7

              praděda7 20.02.  16:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

              Tož už se opakuju. Já měl před časem na víkend zapůjčený 2AT v trojhrnku 100kW/220Nm s automatem a svezení to bylo docela pohodové. Chod motoru byl velmi kultivovaný. Byl jsem velmi příjemně překvapen. To ale neznamená, že bych byl nadšen z toho, že se BMW "snížilo" až k ussrranným trojhrnkům..... ;-) Bohužel byli k tomu přinuceni "okolnostmi".... ;-\
              • 00 Reagovat !

                foto Freddka

                Freddka 21.02.  03:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

                U predokolky BMW uz muze bejt klidne trivalec, at je dilo dokonano :-)
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 20.02.  20:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

              Pokial si dobre pamatam tak od zaciatku sa pisalo ako o modularnej konstrukcii R3 a R4 pripadne aj viac, ak by bolo treba.
          • 00 Reagovat !

            foto eLzyx

            eLzyx 21.02.  01:51

            « Re: Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

            vždyť i Volvo v předchozí generaci motorů mělo modulární motory. Od R6 až po R4 benziny + R5 nafta = modulární základ
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 21.02.  04:52

              « Re: Re: Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

              Volvo R6 v předchozí generaci? Byla to V6 a myslím, že pocházela od PSA nebo Fordu, ne?
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 20.02.  16:56

          « Re: Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

          Beru to v intencích návrhu, tedy na "rýsovacím prkně", respektive jeho moderní alternativě. Nějaké úpravy jsou prakticky nevyhnutelné. Na to jsem narážel tou obrazností. A jak říkám, kdyby k takovému "řezání" došlo, bude spíš uprostřed motoru. Nikoli z konce, jak by si člověk spíš u řezání představoval.

          Vrtání a zdvih nic nedokazují. To je jako věštit něco z objemu. I první dvoulitr EA888 sdílel nějaké parametry se starými EA113 včetně vrtání a zdvihu. A byl to úplně nový motor. Prostě jim ty hodnoty vyhovovaly, tak je neměnili. A tady se pochopitelně otevírá možnost sdílení. Klidně by to tedy mohl být nový motor, z kterého by později třeba mohli odvodit čtyřválec.
          • 00 Reagovat !

            foto Freddka

            Freddka 21.02.  03:44

            « Re: Re: Re: Re: Opravdu jenom uříznutý válec?

            Jestli oni na to nesli od lesa - navrhnuli trivalec a pak tam ten ctvrtej valec prilepili... :-)))
  • 11 Reagovat !

    foto Martin-Lohe

    Martin Lohe 20.02.  13:46

    Apokalypsa

    Tak už i Volvo. Brzo padne i Amerika, začnou se dělat Chryslery se třema válcema....
    • 02 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 20.02.  14:09

      « Re: Apokalypsa

      Chrysler nic dělat nebude, FCa nemá na vývoj aut děngy >:D Ty dělaj jen SUV a pikapy, na ničem dalším neuměj vydlat, viz slavné projekty typu Dart, 200 atd
      • 40 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 20.02.  15:02

        « Re: Re: Apokalypsa

        5 rokov melies dookola furt to iste. Podla tvojich predpovedi mal byt FCA uz davno skrachovanou minulostou a oni hajzlici ti nedopraju a naopak su v zisku. :-)
        • 02 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 20.02.  15:11

          « Re: Re: Re: Apokalypsa

          Seš na omylu, ne 5 ale 9 >:D

          Jsou v zisku protože investice absolutní minumum možného. Rozšíření modelových řad - 0. Investice do motorů - 0. Stále masivně těží z toho co vyvinul DaimlerChrysler a dotáhnul Cerberus.

          S čím přišli sami, propadák.
          Dart, 200.....z osobáků nic nemaj - jen obstarožní trio Charger, 300, Challenger - vývoj DaimlerChrysler a Cerberus, vše připravené do výroby v roce 2009. Od tý doby to pořád prodávaj s kosmetickýma změnama.
          Minivany - jedna nová Pacifica a 10 let starej Caravan
          Crossovery - 10 let starý Journey po 7 let starým faceliftu

          zbytek suv a pikapy, ztoho u suv - Durango, GrandCherokee - daimlerchyrlser dotaáhnuto cerberus, RAM pikpay - cerberus, dodávky přelepené fiaty,

          Jediné 3 nové modely faceliftovaná obluda Cherokee, nový Compass a Rnegade.

          Tak takhle vydělávat umí asi každej....Otázka je jak dlouho.
          • 20 Reagovat !

            foto Jaros71

            Jaros71 20.02.  17:55

            « Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

            Myslím , že to koncern FIAT zvládnul v USA skvěle..
            Auta , jenž byly k ničemu dál nevyrábí a nevyvíjí..amíci jsou pitomci , kupují hlavně Pickupy...a Jeepy.
            Jinak se tam cpe dost japonců a korejců..proč tam prodělávat?
            Jeep se prodává všude dost dobře , je to prostě TOP značka do terénu.
            A dodávky má Fiat dobré vlastní..tak to dělají koncerny všude.

            GM byl v krachu , stát ho zadotoval , a nyní musel prodat i Opel , aby dál přežil..
            Ford je rád , že funguje , Mondeo bude asi bez nástupce..jde jim jen Pickup a Focus.

            FCA je na tom pořád ještě dobře , ne? :-)
            A Ferrari je i v americe pořád hitem. ;-)
            • 02 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 20.02.  20:26

              « Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

              Ford třeba nestíhá vyrábět Lincoln Navigator.....ameriky se neprodávaj jenom v USA, velmi zajímavý trh je čína....Linocln v číně loni 75 000 ks, Cadillac asi 190 000 ks. Buick asi 1,8 milionu >:D

              GM prodal Opel proto, že to nechtěl dotovat....

              Jinak GM šlape v USA dobře, narozdíl od FCA nemá 14% meziroční propady a umí vydělat peníze i na těch sedanech aosobákách.
              V lednu úspěšný třeba Cadillac ATS,CT6, Buick La Crosse, Chevy Bolt atd....
            • 02 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 20.02.  20:29

              « Re: Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

              A ještě abych tě opravil - FCA udělalo z modelů, které byly prodejními hity jako Sebring - (to byl asi 7 let po sobě nejrpodávanější kabriolet v USA bez rozídlu značky - kam se hrabal nějaký mustang, camaro, japonci, evropa) modely co nikdo nechtěl, protože otřesný design, mizerná kvalita a minimum inovací.

              Ono udělat dobrý osobák něco stojí a na to FCA nemá prostředky >:D >:D Ten osobák je navíc nutné cca každých 5-6 let uvádět v nové generaci, u pikapu si vystačí s pár retušema interiéru a trošku jinými palsty a světly a bouchaj 15 let to samý >:D Ta aktuální RAM ka je vývoj cca 2006-07 >:D
              • 00 Reagovat !

                foto twistedTSD

                twistedTSD 20.02.  21:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

                Zrovna RAM je (konečně) v nové generaci. Jinak nejsem si jistý, zda prodej Opelu je pro GM tak výhodný, ale ukáže čas.
                • 00 Reagovat !

                  foto Barrichello

                  Barrichello 21.02.  21:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

                  uvidíme.....a uvidíme jak si s ním poradí PSA, zejména s tím exportem mimo Evropu, když tam už se to prodává jakio Buick, hehehe
          • 10 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 21.02.  15:07

            « Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

            No jasne, preto platia Marchioneho tak ako platia. [odkaz] V dozornej rade toho koncernu, prípadne v dozorných radách najväčších investorov a veriteľov sedia samí diletanti čo tomu vôbec nerozumejú a radi utápajú miliardy dolárov. >:D
            Možno máš prehľad o amerických či ruských autách, ale o riadení či vedení nejakej spoločnosti nemáš ani páru, tak sa radšej zdrž komentára na túto tému.
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 21.02.  21:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

              Dozorčí radě jde jaksi o oakmžitý zisk a neumí hledět do budoucna.....

              právě že žádné miliardy nikam neutápí, neb žádné nemaj... >:D
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 22.02.  13:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

                To myslíš vážne? Nerob zo seba väčšieho hlupáka a si doštuduj ako funguje predstavenstvo a dozorná rada v serióznych firmách.
          • 10 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 21.02.  15:14

            « Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

            Aha,takže ak začneme od Jeepov okrem Grand Cherokeeho obmenili komplet portfolio. RAM má tiež novú generáciu pickupov nie? Chrysler prišiel s neúspešnou 200 a Pacificou, to tiež nič nevyvíjali, ale len tak ich to jeden večer napadlo a vyrobili o týždeň. O Darte a jeho klone v číne predávanom ako Fiat Viaggio tiež taktne mlčíš. To im tiež spadlo z neba a vyvinula im to finančná skupina Cerberus však? Že obmenili skoro komplet ponuku MAserrati + pridali Levante, že pustili na cesty Giuliu a Stelvio je čia zásluha? To len aby som bol v obraze. O modeloch Fiatu, ktorý akosi tiež spadá do skupiny FCA taktiež takticky pomlčíme? A odkiaľ vieš koľko preinvestovali do iných vecí, ktoré zatiaľ nie je vidieť? Máš dopodrobna naštudovanú výročnú správu jednotlivých značiek či celého koncernu? Nemáš! Takže zase len hospodské moudra !
            • 01 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 21.02.  21:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

              Jeep je jedna značka. Ostatní nemaj nic a produkují 10 let starý modely a přelepený verky odjinud.

              Fiata USA je trvale v meziročním poklesu a má šílneou image co se týče kvality a spolehlivosti.

              Levante je propadák roku, výroba stojí, nikdo to nekupuje a jako tradičně plánová prodejní čísla se zcela míjejí s realitou. Výrobní linky stojí protože není zájem.

              A Alfa? Z nuly se roste dobře, uvidíme jaké budou mezironí srovnání v roce 2019 a 2020 v USA >:D
              • 10 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 22.02.  13:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Apokalypsa

                Bavíme sa len o severoamerickej divízii alebo o FCA ako takom? Nedá sa napísať A a nenapísať B. Ale keď tak nad tým rozmýšľam, ty to predvádzaš denne, takže dá sa. A nazýva sa to populizmus.
  • 42 Reagovat !

    foto McJobs

    McJobs 20.02.  15:27

    za ~30.000EUR

    Radsej lepsie vybavenu Mazdu CX-5 s poctivou atmosferou a pohonom vsetkych kolies.
    • 05 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 20.02.  17:12

      « Re: za ~30.000EUR

      To je subjektivne, lepsie vybavenu urcite, "poctivu atmosferu" by som v aute mat uz nechcel a awd je za mna zbytocnost.
      • 10 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 21.02.  09:14

        « Re: Re: za ~30.000EUR

        Ta poctivá atmosféra je pořád nejlepší motor, akorát to nesmí být vydechlá 1,0 nebo 1,2 >:D
    • 10 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 20.02.  17:57

      « Re: za ~30.000EUR

      Souhlas , benzín Skyactive jede skvěle , hlavně ten silnější. :yes:
      Vše je lepší než tříhrnek.. 8-s
      Motůrek patří do sekačky na trávník.
    • 02 Reagovat !

      foto sachs800

      sachs800 20.02.  21:31

      « Re: za ~30.000EUR

      Co je "poctivá" atmosféra??
  • 21 Reagovat !

    foto Sacahariel

    Sacahariel 20.02.  17:06

    Proč?

    No nevím nacpat tří válcový motor do auta jehož základ stojí 750 000 Kč to už chce hodně dobrý matroš. Vcelku Volvo nechápu, umí udělat opravdu pěkné auto ale vrchol nabídky je jen čtyřválec, když se vehementně tlačí mezi prémiové značky chtělo by to jaksi i nějaký lepší motor, takový řadový šestiválec by např S90 moc slušel.
    • 11 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 20.02.  17:59

      « Re: Proč?

      Pro Čínu to asi fakt stačí , a na prémii v EU si jen hrají..
      Předražené Volvo s tříválcem?
      Jen pro naprosté magory.
      • 03 Reagovat !

        foto Honza-M-

        Honza M. 20.02.  19:01

        « Re: Re: Proč?

        Jel jsem v XC60 s naftovým pětiválcem a za moc to nestálo. Raději Focus s 1.0 EB.
  • 02 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 20.02.  19:52

    3/4 milionu?

    za dvoukolku se zastaralým cukavým zážehovým motorem s trapně nízkou kompresí? >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Freddka

      Freddka 21.02.  03:54

      « 3/4 milionu?

      Snad se to za ty prachy bude prodavat aspon doma ... v číně... :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví online zápasy

NHL 19 je parádní virtuální hokej, nejvíce baví…

Nastal čas opět vybruslit na virtuální led. NHL 19 je tu a i když nejde o herní revoluci, nabízí několik novinek…

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Houby na víkendovém talíři! Česnečka, karbanátky i rizoto

Přinesli jste si z lesa koše plné hub, ale došly vám nápady, co si z nich ukuchtit? Přinášíme tři snadné, rychlé…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři body Baroš s Pazderou

SESTŘIH: Zlín - Baník 1:2. Ostravě vystřelili tři…

Fotbalisté Baníku Ostrava zvítězili v předehrávce 9. kola první ligy 2:1 ve Zlíně, který neuspěl po sérii čtyř…

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov rozdrtil Pardubice 6:2

SESTŘIHY: Sparta vyhrála šlágr v Plzni, Litvínov…

SOUHRN | Trápení Pražanů s Plzní je u konce. Hokejisté Sparty porazili v pátečním šlágru extraligy Plzeň 3:2 v…

 

Reflex.cz

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů před rozhodováním o zakázce za 100 milionů

Michal Hašek je zpátky ve Vinařském fondu. Pár týdnů…

Někdejší jihomoravský hejtman Michal Hašek je mimo jiné známý tím, že v minulosti zastával desítky různých…

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Poslední šábes šneků: Leváci odhaleni!

Konečně přišel čas prozradit strašnou pravdu. Náš seriál Šábes šneků byl částečně trolling, částečně reklama na…