Novinky
jo přesně na tohodle utřesenýho ratlíka jsem čekal, ještěže je tu pořád třeba Jaguar, který dělá V6 i V8.
"By kupci" by kupovali Jaguáry V6 a V8. 😉
Který konkrétní konkurent XC40 od Jaguáru má ty šesti a osmiválce? Že by E-Pace?
V8 Jaguaru můžeš zamávat na rozloučenou.
V6 a V8 naštěstí nemá jen Jaguar >😁
Nejhezčí auta, podvozky, které nemají na prémii a motory startují kde prémie a končí tam, kde se prémie ještě ani nenadechla.
A takové ty kecy o emisích neberu, protože i obyčejná Mazda má se čtyřválcema nízkou papírovou spotřebu a navíc i reálnou.
[odkaz]
A takové ty kecy o emisích neberu, protože i obyčejná Mazda má se čtyřválcema nízkou papírovou spotřebu a navíc i reálnou.
[odkaz]
Opravdu. 8-s Jasne to potvrdzuje rovnaký zdvih i vŕtanie, teda identické valce, len proste jeden ufikli. A ani inštalácia vyvažovacieho hriadeľa v rámci pokusu o priblíženie chodu R3 pôvodnému R4 na tom nič nemení.
Jak reálné testy ukazují, ta vyvažovací hřídel spolkne více benzínu než kdyby tam byl čtvrtý válec. Z toho vyplývá, že stačilo podladit dvoulitr, ale zase by neušetřili píst a ty věcičky kolem něj.
Uříznutí válce lze pochopitelně chápat jen obrazně. Protože bude jiná kliková hřídel, vačkové hřídele a kdo ví, kolik dalších věcí budou muset upravit. Nemluvě o tom, že by se takové obrazné řezání dělalo nejspíš ze středu motoru. Vyvažovací hřídel se v těch úpravách už ztratí. A už čtyřválec ji mohl podporovat. Například 2,0 T(F)SI vyvažovací hřídel (alespoň v některých verzích) mají.
Prakticky nikdy to nebude prosté "uříznutí". I když myslím v historii byl tříválec, který měl plochou klikovou hřídel jako čtyřválec (čepy po 180 °; předpokládám, že chyběl jeden z těch prostředních).
Prakticky nikdy to nebude prosté "uříznutí". I když myslím v historii byl tříválec, který měl plochou klikovou hřídel jako čtyřválec (čepy po 180 °; předpokládám, že chyběl jeden z těch prostředních).
Samozrejme že hovorím obrazne, nie že príde k štvorvalcu 2,0 roboš s karbobrúskou et voilá! trojvalec je na svete. >😁
Ale z toho rovnakého vŕtania a zdvihu je jasné, že nevyvíjali nový motor, ale vzali ako základ R4 a spravili len nevyhnutné modifikácie. Teda môžu byť rovnaké piesty, ventily atď a celkovo množstvo periférií bude rovnakých.
Ale z toho rovnakého vŕtania a zdvihu je jasné, že nevyvíjali nový motor, ale vzali ako základ R4 a spravili len nevyhnutné modifikácie. Teda môžu byť rovnaké piesty, ventily atď a celkovo množstvo periférií bude rovnakých.
Boli by blbi, keby v dnesnom svete znizovania nakladov neurobili motor modularny, ale vyvyjali uplne novy trojvalec nekompatibilny so 4 valcom.
BMW to robi rovnako, co sa da to zdielaju medzi R3-R6
BMW to robi rovnako, co sa da to zdielaju medzi R3-R6
Záleží, či od začiatku rátali s tým, že bude pri rovnakom objeme valca aj R4 aj R3 a s vedomím toho nastavovali tie parametre, alebo najprv vyvinuli R4 a až z neho R3. Lebo zrejme to, čo je optimálne pre R4 (najmä pomer zdvihu a vŕtania), nemusí byť pre R3. Samozrejme modularita je dnes trend (a nutnosť), len všeobecne platí, že čím viac je nejaká vec univerzálna, tým menej je optimálna na špecifický účel. Ale to už asi moc teoretizujem. >😁
Tož už se opakuju. Já měl před časem na víkend zapůjčený 2AT v trojhrnku 100kW/220Nm s automatem a svezení to bylo docela pohodové. Chod motoru byl velmi kultivovaný. Byl jsem velmi příjemně překvapen. To ale neznamená, že bych byl nadšen z toho, že se BMW "snížilo" až k ussrranným trojhrnkům..... 😉 Bohužel byli k tomu přinuceni "okolnostmi".... ;-\
Beru to v intencích návrhu, tedy na "rýsovacím prkně", respektive jeho moderní alternativě. Nějaké úpravy jsou prakticky nevyhnutelné. Na to jsem narážel tou obrazností. A jak říkám, kdyby k takovému "řezání" došlo, bude spíš uprostřed motoru. Nikoli z konce, jak by si člověk spíš u řezání představoval.
Vrtání a zdvih nic nedokazují. To je jako věštit něco z objemu. I první dvoulitr EA888 sdílel nějaké parametry se starými EA113 včetně vrtání a zdvihu. A byl to úplně nový motor. Prostě jim ty hodnoty vyhovovaly, tak je neměnili. A tady se pochopitelně otevírá možnost sdílení. Klidně by to tedy mohl být nový motor, z kterého by později třeba mohli odvodit čtyřválec.
Vrtání a zdvih nic nedokazují. To je jako věštit něco z objemu. I první dvoulitr EA888 sdílel nějaké parametry se starými EA113 včetně vrtání a zdvihu. A byl to úplně nový motor. Prostě jim ty hodnoty vyhovovaly, tak je neměnili. A tady se pochopitelně otevírá možnost sdílení. Klidně by to tedy mohl být nový motor, z kterého by později třeba mohli odvodit čtyřválec.
Tak už i Volvo. Brzo padne i Amerika, začnou se dělat Chryslery se třema válcema....
Chrysler nic dělat nebude, FCa nemá na vývoj aut děngy >😁 Ty dělaj jen SUV a pikapy, na ničem dalším neuměj vydlat, viz slavné projekty typu Dart, 200 atd
5 rokov melies dookola furt to iste. Podla tvojich predpovedi mal byt FCA uz davno skrachovanou minulostou a oni hajzlici ti nedopraju a naopak su v zisku. 😄
Seš na omylu, ne 5 ale 9 >😁
Jsou v zisku protože investice absolutní minumum možného. Rozšíření modelových řad - 0. Investice do motorů - 0. Stále masivně těží z toho co vyvinul DaimlerChrysler a dotáhnul Cerberus.
S čím přišli sami, propadák.
Dart, 200.....z osobáků nic nemaj - jen obstarožní trio Charger, 300, Challenger - vývoj DaimlerChrysler a Cerberus, vše připravené do výroby v roce 2009. Od tý doby to pořád prodávaj s kosmetickýma změnama.
Minivany - jedna nová Pacifica a 10 let starej Caravan
Crossovery - 10 let starý Journey po 7 let starým faceliftu
zbytek suv a pikapy, ztoho u suv - Durango, GrandCherokee - daimlerchyrlser dotaáhnuto cerberus, RAM pikpay - cerberus, dodávky přelepené fiaty,
Jediné 3 nové modely faceliftovaná obluda Cherokee, nový Compass a Rnegade.
Tak takhle vydělávat umí asi každej....Otázka je jak dlouho.
Jsou v zisku protože investice absolutní minumum možného. Rozšíření modelových řad - 0. Investice do motorů - 0. Stále masivně těží z toho co vyvinul DaimlerChrysler a dotáhnul Cerberus.
S čím přišli sami, propadák.
Dart, 200.....z osobáků nic nemaj - jen obstarožní trio Charger, 300, Challenger - vývoj DaimlerChrysler a Cerberus, vše připravené do výroby v roce 2009. Od tý doby to pořád prodávaj s kosmetickýma změnama.
Minivany - jedna nová Pacifica a 10 let starej Caravan
Crossovery - 10 let starý Journey po 7 let starým faceliftu
zbytek suv a pikapy, ztoho u suv - Durango, GrandCherokee - daimlerchyrlser dotaáhnuto cerberus, RAM pikpay - cerberus, dodávky přelepené fiaty,
Jediné 3 nové modely faceliftovaná obluda Cherokee, nový Compass a Rnegade.
Tak takhle vydělávat umí asi každej....Otázka je jak dlouho.
Myslím , že to koncern FIAT zvládnul v USA skvěle..
Auta , jenž byly k ničemu dál nevyrábí a nevyvíjí..amíci jsou pitomci , kupují hlavně Pickupy...a Jeepy.
Jinak se tam cpe dost japonců a korejců..proč tam prodělávat?
Jeep se prodává všude dost dobře , je to prostě TOP značka do terénu.
A dodávky má Fiat dobré vlastní..tak to dělají koncerny všude.
GM byl v krachu , stát ho zadotoval , a nyní musel prodat i Opel , aby dál přežil..
Ford je rád , že funguje , Mondeo bude asi bez nástupce..jde jim jen Pickup a Focus.
FCA je na tom pořád ještě dobře , ne? 😄
A Ferrari je i v americe pořád hitem. 😉
Auta , jenž byly k ničemu dál nevyrábí a nevyvíjí..amíci jsou pitomci , kupují hlavně Pickupy...a Jeepy.
Jinak se tam cpe dost japonců a korejců..proč tam prodělávat?
Jeep se prodává všude dost dobře , je to prostě TOP značka do terénu.
A dodávky má Fiat dobré vlastní..tak to dělají koncerny všude.
GM byl v krachu , stát ho zadotoval , a nyní musel prodat i Opel , aby dál přežil..
Ford je rád , že funguje , Mondeo bude asi bez nástupce..jde jim jen Pickup a Focus.
FCA je na tom pořád ještě dobře , ne? 😄
A Ferrari je i v americe pořád hitem. 😉
Ford třeba nestíhá vyrábět Lincoln Navigator.....ameriky se neprodávaj jenom v USA, velmi zajímavý trh je čína....Linocln v číně loni 75 000 ks, Cadillac asi 190 000 ks. Buick asi 1,8 milionu >😁
GM prodal Opel proto, že to nechtěl dotovat....
Jinak GM šlape v USA dobře, narozdíl od FCA nemá 14% meziroční propady a umí vydělat peníze i na těch sedanech aosobákách.
V lednu úspěšný třeba Cadillac ATS,CT6, Buick La Crosse, Chevy Bolt atd....
GM prodal Opel proto, že to nechtěl dotovat....
Jinak GM šlape v USA dobře, narozdíl od FCA nemá 14% meziroční propady a umí vydělat peníze i na těch sedanech aosobákách.
V lednu úspěšný třeba Cadillac ATS,CT6, Buick La Crosse, Chevy Bolt atd....
A ještě abych tě opravil - FCA udělalo z modelů, které byly prodejními hity jako Sebring - (to byl asi 7 let po sobě nejrpodávanější kabriolet v USA bez rozídlu značky - kam se hrabal nějaký mustang, camaro, japonci, evropa) modely co nikdo nechtěl, protože otřesný design, mizerná kvalita a minimum inovací.
Ono udělat dobrý osobák něco stojí a na to FCA nemá prostředky >😁 >😁 Ten osobák je navíc nutné cca každých 5-6 let uvádět v nové generaci, u pikapu si vystačí s pár retušema interiéru a trošku jinými palsty a světly a bouchaj 15 let to samý >😁 Ta aktuální RAM ka je vývoj cca 2006-07 >😁
Ono udělat dobrý osobák něco stojí a na to FCA nemá prostředky >😁 >😁 Ten osobák je navíc nutné cca každých 5-6 let uvádět v nové generaci, u pikapu si vystačí s pár retušema interiéru a trošku jinými palsty a světly a bouchaj 15 let to samý >😁 Ta aktuální RAM ka je vývoj cca 2006-07 >😁
No jasne, preto platia Marchioneho tak ako platia. [odkaz] V dozornej rade toho koncernu, prípadne v dozorných radách najväčších investorov a veriteľov sedia samí diletanti čo tomu vôbec nerozumejú a radi utápajú miliardy dolárov. >😁
Možno máš prehľad o amerických či ruských autách, ale o riadení či vedení nejakej spoločnosti nemáš ani páru, tak sa radšej zdrž komentára na túto tému.
Možno máš prehľad o amerických či ruských autách, ale o riadení či vedení nejakej spoločnosti nemáš ani páru, tak sa radšej zdrž komentára na túto tému.
Aha,takže ak začneme od Jeepov okrem Grand Cherokeeho obmenili komplet portfolio. RAM má tiež novú generáciu pickupov nie? Chrysler prišiel s neúspešnou 200 a Pacificou, to tiež nič nevyvíjali, ale len tak ich to jeden večer napadlo a vyrobili o týždeň. O Darte a jeho klone v číne predávanom ako Fiat Viaggio tiež taktne mlčíš. To im tiež spadlo z neba a vyvinula im to finančná skupina Cerberus však? Že obmenili skoro komplet ponuku MAserrati + pridali Levante, že pustili na cesty Giuliu a Stelvio je čia zásluha? To len aby som bol v obraze. O modeloch Fiatu, ktorý akosi tiež spadá do skupiny FCA taktiež takticky pomlčíme? A odkiaľ vieš koľko preinvestovali do iných vecí, ktoré zatiaľ nie je vidieť? Máš dopodrobna naštudovanú výročnú správu jednotlivých značiek či celého koncernu? Nemáš! Takže zase len hospodské moudra !
Jeep je jedna značka. Ostatní nemaj nic a produkují 10 let starý modely a přelepený verky odjinud.
Fiata USA je trvale v meziročním poklesu a má šílneou image co se týče kvality a spolehlivosti.
Levante je propadák roku, výroba stojí, nikdo to nekupuje a jako tradičně plánová prodejní čísla se zcela míjejí s realitou. Výrobní linky stojí protože není zájem.
A Alfa? Z nuly se roste dobře, uvidíme jaké budou mezironí srovnání v roce 2019 a 2020 v USA >😁
Fiata USA je trvale v meziročním poklesu a má šílneou image co se týče kvality a spolehlivosti.
Levante je propadák roku, výroba stojí, nikdo to nekupuje a jako tradičně plánová prodejní čísla se zcela míjejí s realitou. Výrobní linky stojí protože není zájem.
A Alfa? Z nuly se roste dobře, uvidíme jaké budou mezironí srovnání v roce 2019 a 2020 v USA >😁
Radsej lepsie vybavenu Mazdu CX-5 s poctivou atmosferou a pohonom vsetkych kolies.
To je subjektivne, lepsie vybavenu urcite, "poctivu atmosferu" by som v aute mat uz nechcel a awd je za mna zbytocnost.
Souhlas , benzín Skyactive jede skvěle , hlavně ten silnější. :yes:
Vše je lepší než tříhrnek.. 8-s
Motůrek patří do sekačky na trávník.
Vše je lepší než tříhrnek.. 8-s
Motůrek patří do sekačky na trávník.
No nevím nacpat tří válcový motor do auta jehož základ stojí 750 000 Kč to už chce hodně dobrý matroš. Vcelku Volvo nechápu, umí udělat opravdu pěkné auto ale vrchol nabídky je jen čtyřválec, když se vehementně tlačí mezi prémiové značky chtělo by to jaksi i nějaký lepší motor, takový řadový šestiválec by např S90 moc slušel.
za dvoukolku se zastaralým cukavým zážehovým motorem s trapně nízkou kompresí? >😁
265 Nm z 1.5L je na muj vkus docela dost a nechce se mi verit, ze to vydrzi 15 let jako 1.6 valvematic.
Tady za 750 tis? Strčte si to Volvo do Číny kam patří..
😄
Ale nikam jinam >😁
A samozrejme aj to XC90 dlhodobo kritizujem za len R4, tam rozhodne mali byť šesťvalce (alebo aspoň tradičné R5).
Nejake valce, pohon predek/zadek... to je jen nase zdejsi diskusni domena.
Jako sorry, ale to je dehonestace značky.
Atmo 1.6 musí, aby dosáhla rozumné dynamiky, běžet pod výrazně větším zatížením - zatímco tenhle přefouklej tříválec se nadře daleko míň, protože rozumné dynamiky dosahuje už někde nad 2k otáček. Materiálově jsme se taky posunuli, zkrátka, nevidím v tom problém.
Tříválec je principielně stejně bIbej/kompromisní jako řadová čtyřka, takže i to ničemu neublíží.
To sou fakt posuny, ale do pekla >😁
Akorát teda neznam nikoho komu se rozpadly a to ne tom jezdí v létě 30-40% národa.
bud bez starosti, dávaj v pohodě i 120 po okresce v létě >😁
U Porsche je základem toho, aby se s tebou bavili, že se budeš chovat rozumně a když už budeš jezdit na okruhy, nebudeš tak činit na běžném servisním plánu. Pojedeš odpovídající servis.
Pro ty motory je naštěstí typicky schválený i "lepší" olej. Takže ho můžeš používat naprosto s klidem. Pro nějaké okrajovější aplikace je to pak na tvoje triko. S těmi dvoulitry i závodí a těžko v tom budou mít "vodu".
Netusim co robili s Clubposportom S, ale zrejme jedna z veci bolo pouzitie hustejsieho oleja s vyssou tepelnou zatazitelnostou a v podstate nic ti nebrani urobit to same.
Rovnako ako vymenit kotuce + dosticky, tlmice, stabilizatory, kolesa, pneu, predimenzovat chladenie vody aj oleja + prevodovky, upravit aerodynamiku, odlahcit a mozno uz to bude seriozne auto na okruh >😒]
Ale vazne, ak je patricne dimenzovane chladenie oleja, tak nevidim, dovod, aby sa na okruhu neuchladil ani 0W20. Stale ten motor produkuje len zlomok tepla oproti hociktoremu supserportu casto aj s motorom na ovela nevhodnejsom mieste z hladiska chladenia.
Ale hlavne kým tie brzdy či brzdovú kvapalinu si môžeš slobodne vymeniť za lepšie, s olejom maturovať veľmi nemôžeš. Ja som lopata na technické aspekty, ale servisák mi práve vysvetľoval, keď som chcel dať "lepšie" náplne kvôli okruhu, že brzdovka v pohode, ale olej nie, keď dnešné motory sú tak citlivo nastavené na práve dané parametre, že zmena oleja sa môže negatívne prejaviť na činnosti motora, hustejší olej bude vytvárať hrubšiu vrstvu než na akú je nastavené vnútorné súčasti motora, tak to môže narobiť problémy.
Na druhej strane, zvikne byt doporucovany aj alternativny olej a predpokladam, ze to bude 0W35. Pozeral som ze chlapik to lial do Clubsportu S, tak asi s nim motor nieco vydrzi, aj ked idealne to nebude. Zase ak oba oleje splnaju specifikaciu vyrobcu, mali by byt zamenitelne, ale oleje nie su moja parketa.
U hustšího to nehrozí...
Nicméně ano, posunuli jsme se olejově, nicméně jenom magor by měnil olej po 25 nebo 30 tisících :-!
No a tříválec? Nemám s ním problém, zvlášť, pokud má skoro 1,5 litru objem. Nicméně to, že potřebuje vyvažovací hřídel, svědčí o tom, že opravdu jen jeden válec uřízli.
Tvoje negativní zkušenost asi pramení z Fabie ne?
5W30 nic neříká, v usa se dá pořád koupit 5W30 jako minerální olej třeba.....
Další super věc je startstop a je tam spousty dalších kurvítek.
Jedno auto není vzorek, tuhle sem viděl jedničkovýho Smarta s 230 000 km, zatímco řada dalších už dojezdila ve 130 tis nebo maj za sebou dvě GO motoru >😁
Vzrostl tlak oleje a zároveň pak nehrozilo riziko, že mikrořemen spadne do rozvodů. A že někde nad 6000 rpm vzrostly vibrace? Ani nevím 😄
Čtyřválce nejsou moje doména, ale co vím, u motorů pro motorky se to dělalo. I když i tam se to snaží odstraňovat, protože to zvedá hmotnost/ složitost/ cenu (například S1000RR myslím vyvažovací hřídel nemá). Je rozdíl mezi vysokootáčkovým a točivým. To je jako rozdíl mezi zrychlením a maximální rychlostí. Vysokootáčkový motor má špičku ve vysokých otáčkách. A malá vyvažovací hřídel těžko sežere významné množství momentu (u GSX-R1000 vážila něco jako 700 gramů). Například tedy MV Agusta F4 má, pokud vím, vyvažovací hřídel. Taková Yamaha R1 má celkem masivní vyvažovací hřídel, ale to není typický čtyřválec. A jak jede.
tak ale to len taka fakticka k tomu co si pisal...
Motorky podle mne celkem jasně ukazují, že vliv na točivost není tak dramatický. Větší motory spíš dojedou na celkově těžší komponenty, které by museli u motoru pro sportovní aplikace odlehčovat. Odlehčením (na správných místech) se pochopitelně redukují i vibrace, tedy potřeba dalšího vyvažování.
U motoriek je vsetko ine, kvoli nizkej vahe a prevodom tie motory do otaciek letia ovela lahsie, preto ze nepotrebuju tolko krutiaku dole kvoli hmotnosti tak maju podstvorcove motory a ostre vacky na pomery aut, tak tam to tymto setupom prebijes aj nejaky vyvyzovak, v aute by si si to nemohol dovolit, inac by to bolo nepouzitelne v niecom co ma 1300kg ...
Nízký zdvih mají ty motory kvůli otáčkám. Střední rychlost pístu a tak. Je to nutnost, ne nějaká otázka lehkosti motorky. A ty motory mívají pěkný točivý moment na daný objem. Pochopitelně nemůže být nízko, když jsou to vysokootáčkové motory (když mám špičku výkonu řekněme ve 12,5, těžko mohu mít špičku momentu ve 4). Právě v tomhle jsou v motorkách dobré tříválce. Umí být točivé a nahoře zajímavé a zároveň nebýt dole líné mrchy.
V autě bys holt potřeboval motor větší. Je logické, že litr s motorkou zahýbe jinak než s autem nižší střední. Chápu, že je vyvažovací hřídel nežádoucí. V dnešní době stejně víc točivost ovlivní naladění a snaha splnit emise. Ale jestli považuješ 7k za vysokootáčkový, tak to vysvětluje náš trochu odlišný náhled.
nizky zdvih a ostre vacky som pisal ako atribut ladenia high rev motora a nie ako hmotnostny benefit 😉 auta a motorky nezrovnavajme, zostanme v topicu tak som myslel aj moj prvy komentar, lebo skoncime u kosacky 2t heh aj tie daju 8tis
triumphky svojim r3 robia vlhke rozkroky uz dekady, ako pises dole je kruiak a hore spicka, ani jedno nema 2 a 4 val bezne ... v aute by to chcelo atmosferu 3val tak 2.0 sice to je na hrane s vrtanim na pocet valcov ale nemusel by mat turbo a mohol byt ladeny viac do hora
Jinak se nadře také, jelikož a protože ten výkon potřebuješ a v čím nižších otáčkách ho vymáčkneš, tím větší moment musí ten motor podat. Jeho špička je sice dál, ale turbodmychadlo tlaky a síly nezmenší. Jen musí být správně dimenzovaný.
A z toho, co můžu pozorovat z první ruky, si spíš z dlouhodobého hlediska vsadim na 170k 1.4 TJET než na 165k 2.0 atmo Sky-G.
T-Jet nemá přímé vstřikování, že?
S pohybem v otáčkách souhlas, záleží ale na jízdním stylu - když chci ve městě rychle z pruhu do pruhu, tak se atmoška i na trojku/čtyřku sbírá těžko, zatímco tjet to na čtyřku dá s přehledem. Takže chca nechca u atmošky stejně podřazuju (čímž neříkám, že by ten dvoulitr jel jakkoli špatně, naopak - jen to turbo je pro každodenní ježdění takové, relaxovanější).