Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Octavia s adaptivními světlomety AFS

Společnost Autopal, která je nyní součástí koncernu Visteon, se výrobou světlometů a automobilové osvětlovací techniky zabývá již mnoho let. Jako dodavatel předních světových automobilek musí také tato firma sledovat současné trendy a pracovat na nových v
Zpět na článek
26. 2. 2004 19:26
neregistrovaný "Yapa"
26. 2. 2004 19:55
neregistrovaný "anonym"
26. 2. 2004 20:31
neregistrovaný "Maverick"
26. 2. 2004 22:20
neregistrovaný "Yapa"
27. 2. 2004 08:41
neregistrovaný "BoBik"
27. 2. 2004 09:25
neregistrovaný "HUFUH"
27. 2. 2004 10:37
neregistrovaný "Ace2"
27. 2. 2004 19:28
neregistrovaný "Maverick"
27. 2. 2004 14:09
neregistrovaný "Radek"
27. 2. 2004 10:35
neregistrovaný "x"
27. 2. 2004 14:45
neregistrovaný "Lib"
27. 2. 2004 10:41
neregistrovaný "Skyline"
27. 2. 2004 12:17
neregistrovaný "Ondřej Láník(Auto.cz)"
27. 2. 2004 15:03
neregistrovaný "Skyline"
28. 2. 2004 22:22
neregistrovaný "palovak"
29. 2. 2004 13:47
neregistrovaný "mates"
5. 3. 2004 19:12
neregistrovaný "Diamant"
29. 2. 2004 11:26
neregistrovaný "Jajik"
29. 2. 2004 13:49
neregistrovaný "mates"
1. 3. 2004 15:50
neregistrovaný "Jajik"
1. 3. 2004 22:44
neregistrovaný "wagi"
6. 3. 2004 19:58
neregistrovaný "Maverick"
29. 12. 2019 11:33
neregistrovaný "Yapa"
26. 2. 2004 19:26
Hlavne, aby to slo vypnout!
Nechtel bych, aby to bylo, jako samohavarujici zarizeni, ktere je montovano do drazsich vozu VW a ktere se jmenuje brzdovy asistent - tedy automatika, ktera vyhodnocuje zpusob vasi jizdy a pokud ostreji slapnete na brzdovy pedal, tak si to nekdy vyhodnoti, jako havarijni brzdeni a zablokuje vsechna kola tak, ze jdou do ABS i na suche silnici. Co to udela s nalozenym kamionem, ktery jede za vami, asi nemusim dal vykladat... Zvlast, kdyz tuto "hodnotnou funkci" nelze vypnout!
Stejne je to s adaptivnimi svetlomety - rozhodne bych se nechtel dockat toho, ze na krizovatce tvaru Y se auto podle navigacniho systemu rozhodne svetla zatocit doprava, kdyz chci jet doleva...
Zkratka, sve auto si chci ridit sam a ne aby auto ridilo me!
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "anonym"
26. 2. 2004 19:55
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
bud v klidu stejne to skodovce velky VW zatrhne...
neregistrovaný "Maverick"
26. 2. 2004 20:31
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
Mlady muzi, tak zaprve, sve auto si chci take ridit sam, v tom jsme za jedno, ale proc nevyuzit prijmenych pomocniku. Nevim, kde jsi prisel na to, ze brzdovy asistent ti pri tzv. nouzovém brdení zablokuje kola i pres pritomnost ABS, to je nesmysl, v tu chvili by celé ABS ztracelo smysl a krome toho je to nelogicke, protoze prave funkce ABS je dulezita pri nouzovem brzdení. A co se tyka vypinatelnosti, neznam nikoho, kdo by si dobrovolne prodluzoval brzdnou drahu...

A dale, kdybys pozorne cetl a sledoval deni (nejen) kolem AFS, tak bys vedel, ze v pripade tve krizovatky ve tvaru Y by system jednal podle nekolika dalsich udaju, napr. jedes-li podle navigace a ta te navadi na odboceni doprava, nevim, proc bys jel doleva - pomerne logicke, ze - a pokud by ani tento pripad nenastal, system pocka na napr. na zapnuti blinkru do toho ktereho smeru. Tento popis samozrejmne neplati pro vsechny systemy, nehlede na to, ze se jedna jeste o vyvojove stadium... Takze pro priste preji presnejsi studium dane problematiky!
neregistrovaný "Yapa"
26. 2. 2004 22:20
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
Mily mlady priteli
a) Nevim, kolik Ti je roku, ale vzhledem k memu veku (ridicak vlastnim 34 let) mi osloveni "Mlady muzi" pripada trochu nevhodne.
b) pokud bys cetl pozorne, jiste by jsi pochopil, ze nepisu o totalnim zablokovani kol, ale o "zablokovani kol do ABS" tedy do stavu, kdy je zpomaleni vozu limimitovano funkci systemu ABS, nikoli fyzikalnim zablokovani kol.
c) moje VW se takto bohuzel chova - neni mi 20 a jezdim tedy jiz pomerne poklidne, i kdyz stale dost svizne (najezdil jsem neco pres 1,3 mil km) a pokud znicehonic z poklidne jizdy potrebuji najednou zabrzdit, nikoli nejak havarijne, nicmene dost ostre (napriklad mi nekdo nedal prednost) a zastavit tak napr. na vzdalenost 50m a system to vyhodnoti jako havarijni brzdeni a vozidlo jde do ABS i na suchem asfaltu, aby zastavilo na 20m, pripada mi reakce tohoto systemu (stalo se mi to za prvnich 20 tis km s tim vozem uz asi 4x), zcela neadekvatni a totalne zhovadila. Zvlast tehdy, pokud jenom stastnou nahodou nezpusobila neprijemnou havarii a za mnou jedouci kamion se mi stacil vyhnout... Funkci vsak bohuzel ceske zastoupeni VW neumi disablovat.
d) proto kazda podobna "feature" patri do auta jenom tehdy, pokud je ji mozno vypnout (napr. jako EDS). O AFS to plati bezezbytku take.
e) takze na zaver preji nejen teoreticke studium dane problematiky, ale hlavne to, abys jeste stacil ziskat dostatek praktickych ridicskych zkusenosti drive, nez Te nejaka podobna vymyslenost rizena SW od Microsoftu nekde sejme (nebo nekoho z Tvych blizkych)...
neregistrovaný "BoBik"
27. 2. 2004 08:41
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
Ta argumentace s plně naloženým kamionem za Vámi, který nestačí ubrzdit je poněkud zcestná: ve vyhlášce je něco o dodržování bezpečné vzdálenosti . . . a pokud ten kamion jede nalepený na mém kufru, tak to do mě napere i bez brzdového asistenta - přece jenom osobák má za všech okolností podstatně kratší brzdovou dráhu než dvacetitunový kamion s ospalým řidičem za volantem.
neregistrovaný "HUFUH"
27. 2. 2004 09:25
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
ja teda VW s timhle systeme neznam, ale jestli jsem pisatele puvodniho prispevku spravne pochopil tak on chtel jen pribrzdit a VW brzdilo o 106 ... a mozne jeste i chvili po tom co uz sundal nohu z brzddoveho pedalu??? ... jak to je? ... pokud ano tak to je opravdu ZAVAZNY problem!!! ... a jak znam dnesni GPS navigace tak nejsou nijak prsne (alespon v CR) takze by se mohlo stat, ze svetla vam podle GPS zatoci drive nez se vubec zatacka dostavi ... rozhodne myslim, ze tlacitko OFF by melo byt standardni soucasti vsech takovych systemu ...
neregistrovaný "Ace2"
27. 2. 2004 10:37
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
no s tou přesností bych to neviděl tak černě, podle zkušeností je to do 5metrů mimo zástavbu do 10metrů ve městě mezi barákama (když vypadne signál a navigace funguje jen na základně vyhodnocení pozice ze speed senzorů a gyra) .... Obecně se dá říci, že je navigace zcela přesná a zcela ideální, bez nutnosti nějakých budoucích vylepšení na poli přesnosti. Mluvím tedy o originální auto navigaci, pokud někdo používá nějaké externí mapy, tak to pak bude asi o něčem jiným, ale s tím výrobci asi počítat nebudou.
neregistrovaný "Maverick"
27. 2. 2004 19:28
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
Nejprve bych podekoval za osloveni, ktere ve vasem pripade bylo asi vystiznejsi nez to me, nicmene pokud neudate vek, tezko odhadnout, jak vas oslovit a podle meho nazoru osloveni "mlady muzi" nikoho neurazi... No nic, prejdeme k tematu.
Omlouvam se za nepresnost, ktera se vloudila do meho komentare o "brzdeni do ABS", nicmene podstata veci je stejna. Nemam najeto pres milion km, ale tech parset tisic neni take k zahozeni. A dale, nezbyva mi nez souhlasit s reakci od RADKA, ktera ve sve podstate vystihuju muj nazor. Vypinat tyty pomocniky, ktere mozna budu potrebovat (a kdyz k tomu dojde, budu rad, ze je mam za zady, protoze zkratit brzdnou drahu vam nepomuze nic jineho nez stale lepsi technika; predpokladam, ze reakcni dobu po najetych 1,3 mil. km mate asi uz velmi dobrou) je nesmysl.
A totez plati o AFS. Jen kratkou poznamku o funkcnosti a presnosti - kdo si mysli, ze spolecnost (napr. VISTEON) a potazmo vyrobce automobilu (napr. SKODA) da do seriove vyroby (byt za priplatek) svetla AFS nebo jim podobny system, ktery nebude odzkousen a perfektne fungovat, at uz se jedna o system zalozeny na GPS nebo na cemkoliv jinem, je blazen. Jednalo by se o bezprostredni ohrozeni zivota posadky automobilu a to si obzvlaste dneska nikdo nedovoli!!!
neregistrovaný "Radek"
27. 2. 2004 14:09
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
Moc nerozumím tomu, jak můžete s takovými zkušenostmi a po tolika ujetých kilometrech napsat takovou pitomost. Zařízení zvané brzdový asistent má za úkol pomáhat tam, kde už si řidič sám nepomůže. Stejně tak pomáhá ABS, airbagy apod. Nedovedu si představit, že se před jízdou rozhodnu, že nebudu třeba potřebovat airbag, a tak si ho prostě vypnu... (vyjma použití dětské sedačky). Rád bych věděl, jak byste v takovém případě vypnutého brzdového asistenta reagoval, kdyby Vám na přechodu někdo, jak je dobrým zvykem, skočil pod auto. Hledal byste spínač, kde se to zase zapne? Blbý co? A s brzdovým asistentem mám také své zkušenosti. Rozhodně se neaktivuje při pouhém přibrždění, ale při rázném sešlápnutí brzdového pedálu. Mě tento systém před nedávnem zachránil kůži, a tak jsem rád, že jsem něměl možnost v návalu seběvědomých keců o své neomylnosti ho vypnout. Takže jezděte dál, protože k tomu, aby jste byl zkušený řidič zřejmě potřebujete výrazně víc ujetých kilometrů.
neregistrovaný "x"
27. 2. 2004 10:35
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
Jak dlouho s tímto vozem jezdíte? Co jste měl jako předchozí auto?
x.
P.S.: každý model má jiné chování brzd. VW má brzdy ostřejší, Opel zase mdlejší. Většina řidičů si na chování brzd ve svém voze po několika dnech ježdění zvykne. Pokud někdo jezdí jenom jednou za měsíc na chalupu, trvá mu asi déle, než se naučí vůz ovládat.
neregistrovaný "Lib"
27. 2. 2004 14:45
Re: Hlavne, aby to slo vypnout!
Opel ma mdlejsi brzdy? A sakra, toho sem si u Vectry B (a vlastne i A) nejak zapomnel vsimnout, zapomneli si toho vsimnout i recenze, ktere je oznacuji jako nadprumerne (nekteri i nejlepsi) ve sve tride (samozrejme s odstupem let) ... no kazdopadne pravdou je, ze maj delsi chod brzdovyho pedalu nez treba oktavka, ale ze by byly mdly, tak to me teda vazne neprisly
neregistrovaný "Skyline"
27. 2. 2004 10:41
to redakce
Zajimalo by me, jak je mozne, ze jste sice zminili Citroen DS ze 60. let, ale unikl vam Lexus RX, ktery toto pouziva standardne uz dnes? Vasi kolegove z auto.cz, kteri tento system nedavno testovali, by vam urcite mohli s par informacemi pomoci. Nebo se zase ceka, az to bude mit folksvagn a bude se to oslavovat jako extremni pokrok a "naskok diky technice"? Podobne lzi padaji z marketingoveho oddeleni koncernu jedna za druhou, ale nechapu, proc by je mela (nezavisla?) redakce podporovat.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Ondřej Láník(Auto.cz)"
27. 2. 2004 12:17
Re: to redakce
Oba citované články mám "na svědomí" já. V tomto příspěvku nešlo o zpracování přehledu všech automobilů na trhu, které mají adaptivní světlomety (i když i to by bylo zajímavé téma).
V současné době je vedle Lexusu nabízí i Mercedes-Benz, BMW, Audi, Opel (výčet jistě není kompletní) a další výrobci s tímto prvkem brzy jistě příjdou.
Visteon bude asi jako první nabízet tento prvek i pro halogonové světlomety, tedy celé zařízení bude podstatně levnější než v současné době použitá adaptivní xenonová světla. Tématu se věnujeme také proto, že se tento systém vyvíjí v ČR.
neregistrovaný "Skyline"
27. 2. 2004 15:03
Re: to redakce
Dik za vysvetleni. Clanek na me udelal dojem, ze se jedna o neco prevratneho, neco, co nikdo jiny nema a paralela s 40 let starym citrousem to jeste podporila. Proto mi tam chybela zminka ve stylu "po te, co rada velkych vyrobcu nabizi do svych topmodelu tento bezesporu zajimavy system, snazi se Visteon prijit s resenim, ktere umozni nasazeni v sirsim meritku".
neregistrovaný "palovak"
28. 2. 2004 22:22
Autopal
Pekny clanek.Zajimalo by me kolik lidi tuto firmu Visteon pred ctenim clanku znalo.Na jednu stranu je to nemecka firma ale na stranu druhou je Autopal Nový Jičín firma kterou koupil Ford a pred nedavnem je hodili Visteonu.Hlavni veci jsou vsak pro ameriku a myslim ze Visteon je vlastnen Fordem a je to tedy jen dcerina spolecnost.Co se tyce VW tak se nebojim ze by AFS tyto vozy pouzivaly protoze Autopal dela prevazne pro Ford, Citroën,skodu ale i pro jaguar nebo corvetu.Ale kdyby je nekoupili americani tak tet delaji v NJ asi prd.Tet delali svetla na novy Golf a pry maji nemci nejaky kecy a pry dokonce to zabalyly.Prachy jak jinak.Celkove ten system AFS asi neni zas takova novinka, vyviji se v ČR ale ne za ČR prachy.Asi jak Škoda.
JInak mam dotaz na lidi kteri by nahodou cetly co jsem napsal.Nezda se vam ze Fabia oslnuje jak blazen?Svetla na ni se nedelaji v NJ a pripadaji mi dost divny.Zdravim, omlouvam se za chyby a radsi neuvadim sve meno protoze clovek nikdy nevi, prace v Autopalu se nejen vyplati ale je i jedina v okrese Novy Jicin.A ti amici si jsou toho vedomi.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mates"
29. 2. 2004 13:47
Re: Autopal
S tou Fabii mas naprostou pravdu. Jeji svetla oslnuji Ale Skodovka to asi bere jako vlastnost a ne chybu
neregistrovaný "Diamant"
5. 3. 2004 19:12
Re: Autopal
Mam Fabiu a tiez som oslnoval. Hranica svetla a tiena bola obvykle tesne na hranici oco vodicov v protismere. Ale stacilo svetla doma trochu posunut dole a uz je to OK. Nechapem, preco to nastavuju tak vysoko. Pritom prvy pokus bol nechat si to nastavit v servise. Ale svetla svietili este vyssie. Preto som to nastavil sam. Tak aby akurat nikoho neoslnovali.
neregistrovaný "Jajik"
29. 2. 2004 11:26
Jeste k vypinani automatickych vecicek v aute
Mam Octavii 4x4 a jezdim v dost extremnich podminkach a jiz nekolikrat jsem potreboval vypnout ABS, protoze jsou podminky kdy je k nicemu, obcas proste auto bez zablokovanych kol nejde uridit. (reakce typu ze jsem blb odmitam, protoze je to v mistech kde normalniho cloveka nenapadne jet a vetsinou ani jit pesky a na povrsich po kterejch se neda jit pesky), jedina moznost je vytahnout pojistku od ABS ale to zase nefunguje 4x4 a reseni neni. EPS a ASP a podobny blbosti bych si do auta vubec nedal, protoze kdyz neco pocitac blbe vyhodnoti tak je v lepsim pripade po aute v hosim po nekom. Pocitac je dobra vec, ale vse je delane na standartni podminky v extremech je to k nicemu. Takze souhlasim s prvnim prispevkem, kazdy system by mel mit vypinac (airbagy bych povazoval za neco jineho, ty nesahaj do rizeni, ale chrani cloveka, je to jako michat jablka a hrusky).
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "mates"
29. 2. 2004 13:49
Re: Jeste k vypinani automatickych vecicek v aute
Pro tebe existuje jedina moznost. Do extremnich podminek si porid jine auto. Oktavka asi nebude to prave.
neregistrovaný "Jajik"
1. 3. 2004 15:50
Re: Jeste k vypinani automatickych vecicek v aute
Je spickova, ale jedna se o to ze elektronika nekdy zasahuje nevhodne. Je fakt ze trochu trpi a obcas odpadne nejakej plastik, ale to i z Patrola kterej ma znamej. Dalsi problem je ze 95 procent kilometru najedu po normalnich silnicich a jiny auto bych neuzivil. Prostupnost terenem spickova, jen clovek musi dat pozor aby neskoncil na brise a to jsem jiz vyresil rucnim naviakem.
neregistrovaný "wagi"
1. 3. 2004 22:44
Re: Jeste k vypinani automatickych vecicek v aute
Nejlepsi do terenu je lada Niva.No a kdyz neco upadne tak si to holt clovek vyroby.Samozrejmne ze vzhledove a tak je uz dnes hrozna ale v terenu je pry jedinecna.
neregistrovaný "Maverick"
6. 3. 2004 19:58
Re: Jeste k vypinani automatickych vecicek v aute
Jen kratkou poznamku k vypinani ABS. Naprosto souhlasim, ze v terenu (predpokladam, ze prave teren jsou ty extremni podminky) je nekdy mnohem lepsi nemit ABS, to je bez diskuse.
Nemuzu ale souhlasit s nazorem, ze ESP, ASR, a podobne, jsou veci, ktery bych si do auta nedal... To plati i o zminenem brzdovem asistentu.
Jsou to veci, ktery zachranujou zivoty tech, ktery se, at uz vlastni vinou nebo cizim pricinenim, dostali do nesnazi... Jasne, nekdy se ESP unahli, stalo se mi to taky, mam novy A3 2.0 TDi quattro, sportovni podvozek, 17" kola, takze hranice docela daleko, na ne se jen tak nedostanes, ale tu a tam pri nejakem divocejsim manevru zasahne ESP a blikne na me kontrolka ESP, pritom bylo vsechno jeste na hony vzdalene krizi, ale jsem rad, ze vim, ze ho mam za zady, a kdyz to fakt prezenu, podrzi me... A ze to umi, jsem zkousel s kamaradem a jeho Octavii Combi 1.9 TDi 96kW v zime na snehu a ledu. A jeste jedna vec nakonec: Radsi si necham sahat do rizeni ESPeckem, nez abych zkousel jak fungujou airbagy, protoze jsem mel velkou hubu a ESP vypnul... Tak asi tak!
29. 12. 2019 11:33
Fast forward
A teraz o 15 rokov neskor su xenony jednoznacne vymierajuca technologia nahradena adaptivnymi Full-LED a halogeny su pomaly nahradzane low-LED reflektormi... :yes:
Rozbalit vlákno
0