Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Odbory ze Škody Auto: Firma hrozí postihem za demonstraci

Odbory Kovo ze Škody Auto tvrdí, že automobilka hrozí zaměstnancům postihem za účast na středeční demonstraci na podporu růstu mezd. Informoval o tom právník odborů Jiří Hašek. Vedení firmy to podle mluvčí Jany Bahníkové popírá.
Zpět na článek
14. 4. 2015 09:25
14. 4. 2015 09:35
14. 4. 2015 09:39
14. 4. 2015 09:42
14. 4. 2015 10:03
14. 4. 2015 10:26
14. 4. 2015 10:47
14. 4. 2015 11:16
14. 4. 2015 11:29
14. 4. 2015 11:37
14. 4. 2015 11:44
14. 4. 2015 11:51
14. 4. 2015 12:11
14. 4. 2015 12:23
14. 4. 2015 12:29
14. 4. 2015 14:07
14. 4. 2015 13:16
14. 4. 2015 15:41
14. 4. 2015 15:50
14. 4. 2015 19:44
15. 4. 2015 10:50
14. 4. 2015 09:57
14. 4. 2015 11:11
14. 4. 2015 12:27
14. 4. 2015 13:14
14. 4. 2015 13:17
14. 4. 2015 13:47
14. 4. 2015 21:10
14. 4. 2015 21:23
16. 4. 2015 09:25
16. 4. 2015 11:22
19. 4. 2015 19:13
14. 4. 2015 09:25
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2015 14:30
Re: No toto!!!
Ja teda nevim, jestlis prave trochu neprestrelil.
Skoda je vic ceska firma, nez treba Ford nemecky, ma vice ceskych zamestancu, nez treba zase ten Ford, ale i jine nemecke automobilky, kde je to samy turek, nebo afro...afroevropan (?!).
A momentalne nejde o to, jestli je ryze ceska, ale o to, ze pokud chteji odbory vyjednavat, tak OK, ale pokud chteji stavkovat bez jakohokoliv zjevneho duvodu, tak je zcela na miste nemakacenky vykopnou aspon do patricnych mezi, kdyz uz ne rovnou na pracak.
14. 4. 2015 09:35
Návrh
Možná bych navrhl pro škodovácké odporáře výlet do Detroitu s fakultativní prohlídkou zbytků automobilek a přednáškou, proč k tomu došlo.
Ale oni by to stejně nepochopili.
Rozbalit vlákno
19
14. 4. 2015 09:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 09:42
Re: Návrh
>:D :yes:
Příští rok vyjde článek s pláči toho odborářského hňupa, jak ta zlá automobilka zaměstnává čím dál víc agenturních pracovníků a bere místním práci.
14. 4. 2015 10:26
Re: Návrh
Podle mě by si rádi udělali výlet, pokud by jím to firma zaplatila. ;-)
Avatar - Emel
14. 4. 2015 10:47
Re: Návrh
Spamer spamuje, úředník papíruje, odborář stávkuje... jak se říká, je potřeba vykázat činnost.
14. 4. 2015 11:16
Re: Návrh
Kolikrát se v ČR stávkovalo? Nebudeš ty náhodou spamer?
Avatar - Emel
14. 4. 2015 11:29
Re: Návrh
Lepší než odborář :-)
14. 4. 2015 11:37
Re: Návrh
Čekal jsem od tebe spíš nekonečný seznam stávek českých odborářů.
Avatar - Emel
14. 4. 2015 11:44
Re: Návrh
Ve Škodovce se myslím už nějakou dobu nestávkovalo, snad od roku 2008 nebo tak nějak... jen se tím každý rok vyhrožuje.
14. 4. 2015 11:51
Re: Návrh
A v jiných firmách se snad stávkovalo?
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 12:11
Re: Návrh
Zvláštní, vždy, když se tu někdo otře o odboráře, pogo začne tančit, sorry, jančit. Buď jsi jeden z těch povalečů z nám. Churchilla nebo jeden z jejich užitečných idiotů někde ve fabrice. :no:
14. 4. 2015 12:23
Re: Návrh
Jen nemám rád závistivé žvásty arogantních všeználků, kteří mají potřebu někoho pořád poučovat.
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 12:29
Re: Návrh
Takže spíš ten užitečný... O.K., jasný ;-)
14. 4. 2015 14:07
Re: Návrh
Tak se tu presentujes prave ty, staci si ty svoje kydy po sobe obcas precist, uvidis, jak se ti rozjasni svet.
Avatar - donPedro
14. 4. 2015 13:16
Re: Návrh
Tak určitě, na západ od nás dokáží býti odboráři ostří jak (Ockhamova) břitva ... >:-[]
14. 4. 2015 15:41
Re: Návrh
A proč do Detroitu? Wolfsburg je blíž ;-)
14. 4. 2015 19:44
Re: Návrh
A jak k tomu došlo? To by mě zajímalo. Co já vím, tak radnice byla zkorumpovaná a po dlouholetém úsilí byl její šéf odsouzen. Potom se situace začala zlepšovat.
15. 4. 2015 10:50
Re: Návrh
jakože radnice zapříčinila uzavření výrobních závodů automobilek? to myslíte vážně?
14. 4. 2015 09:44
A komu tím prospějete, co?!
Tak nevím, ale čísla hovoří za vše: průměrná mzda 34 t. hrubého, na odměnách 60 t. ročně :-! Pánové, dělníci! Běžte se kouknout na havíře, oceláře a podobné úderníky >:D Hanba, že ještě chcete přes 6 procent navrch!!! FUJ tajbl!!!
No ale teď vážně - úderníci ze škodovky by se mohli občas podívat přes plot... takový platy třeba na severu naší matičky země nejsou ani ve snu...
Rozbalit vlákno
4
14. 4. 2015 10:50
Re: A komu tím prospějete, co?!
nenažranost! :-!
14. 4. 2015 14:33
Re: A komu tím prospějete, co?!
Budes se divit, ale jsou, samozrejme ne na delnicke pozici. Ale nuti snad nekdo nekoho delat delnika, misto aby delal treba pilota, nebo kardiochirurga?
14. 4. 2015 18:39
Re: A komu tím prospějete, co?!
Keď porovnávaš platy, musíš prihliadať na pozície.
Môžeš byť pilot alebo chirurg, ale k tomu treba mať aj nejaké danosti, a tie nemá každý. Ty si k tým svojim prišiel bez zásluhy, a rovnako iní na vyššie pracovné zaradenie danosti nemajú, tiež bez vlastnej viny. Čo si napísal je absolútna blbosť.
14. 4. 2015 20:12
Re: A komu tím prospějete, co?!
Hmmm..Aha >:D >:D
Avatar - Katikakus
14. 4. 2015 09:57
Odborari...
Jsem zvedavy, jestli zamestnanci hezky podekuji odborarum, az se jejich vinou octnou na ulici bez prace. Odbory jsou rakovina pozirajici firmu zevnitr.
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2015 10:14
Půjdu proti proudu.
Ale já postoj odborů chápu. Chtějí prostě získat pro zaměstnance maximum. To je zcela pochopitelné a legitimní. Každý se snaží maximalizovat zisky. Zaměstnavatel i zaměstnanec.
Rozbalit vlákno
20
14. 4. 2015 10:28
Re: Půjdu proti proudu.
To je od nich pekne, ale ja sa pytam: budu sa odborari tlacit aj do toho, aby znasali pripadnu stratu? Ak odbyt automobilky poklesne, budu "strajkovat" za to, aby im znizili platy?

Je pravdou ze Skoda dosahuje slusne zisky, ale to je len jeden uhol pohladu. Automobilka musi aspon cast tych ziskov v dalsom obdobi investovat, vytvarat rezervne fondy, cross-financovat menej uspesne pobocky (aj to je jedna z "vyhod" velkeho koncernu!), celit nepredvidanym a nezavinenym prekazkam (embargo na Rusko napriklad, komplikovana situacia v Cine, atd). Bolo by velmi kratkozrake rozdelit vzdy vsetok zisk na platy zamestnancov...
14. 4. 2015 10:39
Re: Půjdu proti proudu.
A proč by měli stávkovat za to, že se budou podílet na ztrátě? To je starost firmy.

To co jsi napsal v druhém odstavci je samozřejmě pravda, ale zase je to starost firmy.
14. 4. 2015 10:48
Re: Půjdu proti proudu.
Zvýšit tarifní mzdu je pro firmu nejhorší varianta, protože od ní se počítá i mzda pro agenturní pracovníky. Navíc můžou přijít horší časy (a určitě příjdou), a pochybuju, že budou potom odboráři souhlasit se snížením mezd.
Rozumné jsou různé bonusy k tarifu, které zohledňují, jak se firmě právě daří.
14. 4. 2015 10:51
Re: Půjdu proti proudu.
Jistě, já ti rozumím. Ale odbory se logicky nesnaží najít nevýhodnější variantu pro firmu, ale pro zaměstnance. ;-)
14. 4. 2015 10:58
Re: Půjdu proti proudu.
Což je samozřejmě v pořádku, navíc se musí pořádně zviditelnit (když jinak nic nedělají). Za "Kalouska" byli ob týden na Václaváku a teď nic...
14. 4. 2015 11:14
Re: Půjdu proti proudu.
V době krize odboráři docela často souhlasili se snížením platů o 20%. Místo pochybností se je lepší dívat na reálný svět.
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 12:15
Re: Půjdu proti proudu.
Starostí firmy je stejně i to, co udělat se ziskem, jestli chceš držet logiku podílu na zisku, tj. účasti na hosp. výsledku firmy, pak se musíš "účastnit" i v případě ztráty. Pokud ne, je taková "logika" čirým pokrytectvím. ;-)
14. 4. 2015 12:39
Re: Půjdu proti proudu.
Nikoliv pokrytectví. Zaměstnanci zcela logicky chtějí maximalizovat své příjmy. To, že firma roste, je pouze jejich argument při vyjednáváních. Až firma bude ve ztrátě, bude na ní, aby tenhle argument vytáhla. ;-)
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 13:54
Re: Půjdu proti proudu.
Pokrytectví to je, tedy pokud bys trval na tom, že máme brát jako logické a pochopitelné, že se zaměstnanci chtějí podílet na hosp. výsledku. Jenže proč by to mělo být logické a pochopitelné? Není, principielně prostě vztah zaměstnanec - hosp. výsledek nemůže existovat. Korelace odměny zaměstnance a hosp. výsledku musí být čistě na rozhodnutí zaměstnavatele. Mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem je totiž jeden zcela zásadní rozdíl, zaměstnanec nenese za výsledky firmy žádnou odpovědnost. V tom je vše, a pokud si někdo neuvědomuje tento rozdíl, pak je jakákoliv debata zbytečná.

Slovo "logicky" ve větě, "zaměstnanci chtějí logicky maximalizovat své příjmy", můžu chápat jedině tak, že logicky proto, že existuje možnost mít ve firmě zájmově/politické seskupení zvané odbory, jemuž je zákonem dána možnost vydírat zaměstnavatele. Je pak "logické", že to dělá, když může, ale je to logika daná pokřiveně nastavenými vztahy mezi zaměstnanci a zaměstnavateli.
14. 4. 2015 14:47
Re: Půjdu proti proudu.
Nemyslel jsem to tak, že je logické, že se zaměstnanci mají automaticky podílet na hospodářském výsledku, ale že se pochopitelně snaží situace (růstu) využít ve svůj prospěch. Proto jsem psal, že využívají růst jako argument ve vyjednáváních. Samozřejmě rozumím tomu, že zaměstnavatel na rozdíl od zaměstnance nese odpovědnost za hospodářský výsledek firmy. Ale rozumím i tomu, že zaměstnanec využije růst jako argument, pokud mu to dá vyjednávací výhodu.

Zaměstnanec chce vždycky maximalizovat zisky (jako každý jiný), nezávisle na tom, zda existují odbory. Odbory mu pouze dávají vyjednávací (chceš-li vydírací) výhodu. Ale to jaksi není problém toho zaměstnance, že má tuhle možnost. Já sám na existenci odborů nemám vyhraněný názor, protože za mě nikdy nevyjednávaly, ani jsem s nimi nejednal. Odbory jdou (zatím) mimo mě. Pokud máš pocit, že pokřivují vztah zaměstnanec-zaměstnavatel, máš možnost se v tom angažovat a pokusit se změnit legislativu. ;-)
Avatar - Dinar
15. 4. 2015 07:30
Re: Půjdu proti proudu.
Ta poslední věta je úsměvná a je mi jasné, že to víš. ;-)

Já mám na odbory velmi jasný názor podepřený patnáctiletou zkušeností vyjednávání kolektivních smluv a s celkovým působením odborů ve firmě. Tato zkušenost říká, že jsem nepotkal odborovou reprezentaci, která by z hlediska přehledu o firemních záležitostech, orientaci v problematice, nepřipomínala tlupu ignorantů, jejichž jediným vnosem do vyjednávání je něco ve smyslu, "vloni byla inflace 1,5%, firmě se daří, chceme 3% přidat." Ta tlupa ignorantů, která teď huláká po Škodovce, nemá v rukávu ani tu inflaci. Opravdu nevidím důvod, proč by měl někdo jednat se zaměstnanci a například vysvětlovat, ne letos platy nezvedneme, protože chystáme tu a tu investici apod. Těm lidem je jedno, co děláš, co s firmou bude, pro ně je podstatná výplata na účtu každý měsíc, ok, ale k této úrovni zodpovědnosti patří také stejná úroveň práv. Pokud tedy někdo takový tlačí, chce poškozovat firmu stávkou, pak se to nedá nazvat jinak než vydíráním, není to žádná logická ani pochopitelná snaha o maximalizaci osobního zisku.

Ale přesto, co jsem napsal, mi na odborech mnohem víc vadí fakt, že to není organizace zastupující zájmy zaměstnanců konkrétní firmy, firem, ale spolek vstupující do jednání na politické úrovni, což je neadekvátní faktu, že žádným politickým výběrovým procesem neprošli (nikdo je nikam nevolil). Je to taková další socanskokomunistická strana.
15. 4. 2015 10:46
Re: Půjdu proti proudu.
Umíš taky něco jiného než ostatním nadávat do tupých hovad, ignorantů, idiotů, komunistů,....? Nechceš si ty svoje mindráky léčit někde jinde?
15. 4. 2015 16:00
Re: Půjdu proti proudu.
S druhým odstavcem souhlas. Politika do toho nepatří.

Ale s prvním ne. Ty tu apeluješ na city slovem jako je vydírání. Ale reálně jde jenom o to, že každý chce prostě co nejvíc. To je všechno. A pokud pro to "co nejvíc" dělá jen kroky, které jsou v souladu se zákonem, tak je prostě všechno v pořádku, i kdyby to mělo zničit firmu. Opačně zaměstnavatel taky propustí nadbytečného zaměstnance, i kdyby to mělo znamenat jeho ekonomické "zničení". To je prostě život. Zaměstnanci může být opravdu úplně jedno, jestli svým jednáním poškozuje firmu, pokud tak nedělá v rozporu se zákonem, anebo pokud tím zároveň nepoškozuje i sám sebe.

Tu svoji poslední větu z předcházejícího příspěvku jsem myslel částečně vážně a částečně jako rýpnutí. Dnes už nežijeme v komunistickém lágru a každý má možnost odsud odejít (včetně firem), anebo se angažovat na změně zákonů. Na druhou stranu chápu, že dosáhnout změny legislativy v takovéhle věci je úkol pro Chucka Norrise.
14. 4. 2015 10:44
Re: Půjdu proti proudu.
Nikdo nechce rozdělit celý zisk. Nedělejte zase z těch odborářů magory. Škodovka platí v korunách a prodává v Eurech. Těch 6% ani nepokryje snížení mezd vlivem devalvace koruny. Pokud jde o ten plat, tak je to včetně těch odměn, velkých přesčasů, příplatků za soboty, noční,.. Tedy příplatků za ničení zdraví a rodinného života. nemůžete to porovnávat s platem někoho, kdo chodí do práce jen na ranní od pondělí do pátku.
14. 4. 2015 11:17
Re: Půjdu proti proudu.
Máme nulovou inflaci, tak těch 3% jsou čistý růst. Nutí je někdo dělat přesčasy?soboty?noční? Všude jakmile jsou příplatky tak je víc lidí co by šli, než naopak. Trochu reality
Avatar - Barrichello
14. 4. 2015 11:30
Re: Půjdu proti proudu.
ono to skoro nikde neplatí, proto to nikdo nechce dělat.
14. 4. 2015 18:43
Re: Půjdu proti proudu.
Áno, núti. Možno nepriamo. Potrebujeme, aby sa v sobotu robilo - kto príde? Prídeš, je to O.K., neprídeš raz, dvakrát, trikrát - a pozerajú na teba skrz, pri odmenách si posledný, pri znižovaní stavov prvý. Taká je realita.
15. 4. 2015 00:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 4. 2015 10:46
Re: Půjdu proti proudu.
Je treba uvazit to, ze velka vyhoda boleslavskeho zavodu je levna pracovni sila.
Urcite nechteji rozdat vsechen zisk mezi zamestnance, spis jim jde o to, aby rust platu +- odpovidal rustu firmy.
14. 4. 2015 15:42
Re: Půjdu proti proudu.
Ale odboráři přeci nechtějí podíl na zisku...tak proč by měli krýt ztrátu? to je věc majitele..
Avatar - maros
14. 4. 2015 10:43
Průměrná mzda ve Francii
je kolem 80 tisíc. V automobilkách to bude podle mě i přes 100 tisíc. K tomu tak desetkrát menší produktivita, větší šlendrianství a flákání.

Přesto se stále najde velká skupina "čechů", která se jich bude až do krve zastávat :'-( .. a ti stejní "čecháčci", pak plivou nenávistné sliny, když ve Škodě chtěji ani ne třetinu.

To je fakt národ vohnoutů 8-s
Rozbalit vlákno
9
14. 4. 2015 10:53
Re: Průměrná mzda ve Francii
tohle vše je ale jen půl pravdy. Majitelé automobilek se podle mne nerozhodují zda postavit nové závody ve francii nebo v ČR. Řekl bych že v zemích západní evropy se budou maximálně udržovat stávající provozy, ale nové závody se budovat nebudou právě kvůli vysokým mzdovým požadavkům. Přijde li na to postavit nový závod, bude se řešit zda celkové náklady na výrobu jednoho vozu budou nižší v ČR, Slovensku, Maďarsku či snad zda risknout Turecko nebo Rumunsko. V tomto ohledu potom může být i 30 tisíc měsíčně za plat dělníka v ČR hodně. Tím netvrdím, že by se nemělo tlačit na zvýšení mezd a tupě dřít za almužnu. Jen říkám, aby se zvažovaly obě strany mince.
14. 4. 2015 11:40
Re: Průměrná mzda ve Francii
Jak dlouho chceš zvažovat všechny strany mince? Dalších 25 let po listopadu 1989? Já ne, protože žiju jen jednou a čas utíká... z historického hlediska je zcela jasné, kdo tuto zem zlikvidoval v době růstu a rozkvětu... kdo a komu tuto zemi prodal... a kdo nám chce skrze peníze a výhružky znovu diktovat... a kdo nás v případě další ekonomické krize obětuje... čili žádné dvě strany mince. Ale jestli chceš, aby Češi dalších dvacet pět let nakupovali v seconhandech hadry po mrtvolách a vozili sem ze západu ojetej šrot, tak si házej svou mincí... pro mne je bernou stranou kvalitní život
14. 4. 2015 17:52
Re: Průměrná mzda ve Francii
free78, z Ostbloku si urobili lacnu priemyselnu zonu a este maju tu drzost, ze stale vyjednavaju s vladami o dalsich ulavach.
A ich nemoralnost pokracuje dalej, ked idu stavat dalsiu novu fabriku. Vtedy tendruju cely Ostblok.
14. 4. 2015 10:55
Re: Průměrná mzda ve Francii
říkáji ti něco pojmy nominální a reálná hodnota peněz/kupní síla v různých zemích? ;-)

je těch 80 tisíc ve Francii vzhledem k nepoměrně vyšším životním nákladům taky tak vysoce nadprůměrnou mzdou jako tady současné platy dělníků ve škodovce?, neřekl bych...
Avatar - maros
14. 4. 2015 11:04
Re: Průměrná mzda ve Francii
Řekněme, pouze pro příklad, že na auto je potřeba sto hodin lidské práce. FR dělník má na hodinu 600,- . Čr dělník 220,-

Jenom na lidskou práci zaplatíš u francouzké popelnice 60.000,- Za prakticky stejně kvalitní(ale podle mě kvalitnější) auto z Čr zaplatíš 22.000,- Jaké má kdo náklady na život, ti jako zákazníkovi může být jedno.

Samo, Frantíci jsou mistři v šizení a tak ty jejich popelnice jsou očesané na kost, .. ale to už je vaše volba.

Pak jen zírám, kolik lidi se tu až fanatický zastává francouzkých aut, i když je to absolutní dno automobilového průmyslu.
14. 4. 2015 11:31
Re: Průměrná mzda ve Francii
Kdysi jsem viděl v jednom dokumentu o firmě Renault, že rozdíl v nákladech na výrobu jednoho auta u Renault Francie vs. Renault Turecko je 30 tisíc Kč.
14. 4. 2015 11:47
Re: Průměrná mzda ve Francii
naposledy jsem před cca pěti měsíci ucítil na vlastní kůži jejich životní náklady - ovšem oni utrácí za kvalitní existenci... stačí se podívat na stáří francouzského "vozového parku"... a na náš průměr (když už jsme tedy na auto serveru). Ekonomicky to má vypovídací hodnotu...
14. 4. 2015 17:45
Re: Průměrná mzda ve Francii
Pravdepodobne si videl angazovany dokument v rezii francuzskej vlady. ;-)
14. 4. 2015 11:12
Re: Průměrná mzda ve Francii
kdyby brali 80 tisíc, jako ve Francii, jak tady někdo píše, tak přijdeme o všechny doktory, vědce a odborníky a všichni by chtěli do Škodovky k pásu....To by to snad chtěli jít dělat i poslanci:-D
14. 4. 2015 11:11
Tak nevím..
..ale 34 tisíc+ 5/měsíc v bonusech...40 tis. průměrně...Sakra a to je jakože málo?
Rozbalit vlákno
18
14. 4. 2015 11:15
Re: Tak nevím..
Pokud mají šanci získat víc?
14. 4. 2015 11:18
Re: Tak nevím..
Těch 34 000,- je včetně všech možných bonusů, přesčasů, příplatků. Je to tak těžké pochopit?
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 12:27
Re: Tak nevím..
To na věci něco mění? V ČR je mnoho strojírenských firem (ať zůstaneme v oboru), jejichž výrobky jsou ve srovnání s evropskou konkurencí stejně na výši, jako produkty Škodovky, tyto firmy jsou úspěšné i hospodářsky, přesto, neexistuje jediná, pokud o nějaké víš, jmenuj, ve které by byl průměrný měsíční výdělek na dělnických pozicích vč. bonusů a přesčasů 34.000,-. Nemám o odborech žádné iluze, tedy i těm Škodováckým je třeba stále připomínat, že nežijí na Marsu, ale v ČR
14. 4. 2015 12:36
Re: Tak nevím..
Ok, možná mají ve škodovce dělňasi víc, než ostatní strojírenští dělníci v ČR. A to znamená, že mají rezignovat na zvýšení platů, pokud mají tu možnost? Rezignuješ na zvýšení svých příjmů jenom proto, že někdo někde tře bídu a ty se máš vlastně docela dobře?
14. 4. 2015 12:41
Re: Tak nevím..
Třeba Bosch má v ČR podobné a možná i vyšší platy.
14. 4. 2015 12:47
Re: Tak nevím..
Dělníci mají v Boschi znatelně míň.
14. 4. 2015 12:54
Re: Tak nevím..
33 500,- :-) Ale je to bez přesčasů.
14. 4. 2015 13:11
Re: Tak nevím..
Nevím, kde si tu částku vycucal, ale jelikož asi 10 mých známých v Boschi pracuje, tak vím, že tu sumu budeš muset snížit o cca 10 tis. Kč (pokud to bereš bez přesčasů).
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 13:14
Re: Tak nevím..
Tak že by skutečně to nám. Churchilla?! >:D ;-)
14. 4. 2015 12:04
Re: Tak nevím..
Co se ti na tom nezdá? Pracují kvalitně? Podle výsledků prodejů a všelijakých žebříčků poruchovosti jejich výrobků pracují velmi kvalitně. Tak proč jim to závidíš? Jsou to kvalitní lidi, tak co? Chodí pravidelně do práce, nefetují, nepobírají žádné podpory, žijí poctivě... jsou tedy přínosem pro společnost... co se ti na tom sakra nezdá?
14. 4. 2015 12:52
Re: Tak nevím..
Nezdá se mu třeba to, že berou cca stejně jako doktoři s přesčasy. Chce to taky trochu soudnosti. To, že tomu tak bylo za komančů, kdy dělníci brali více jako doktoři, neznamená, že to musí být i teď.
14. 4. 2015 12:57
Re: Tak nevím..
Plať pořádně daně a bude i na platy těch doktorů. Nebo dopřej platy ostatním a z jejich odvodů ty platy doktorům zaplatíš.
14. 4. 2015 13:15
Re: Tak nevím..
Já daně pořádně platím, resp. některé neplatím >:D

Z odvodů se především hradí mandatorní výdaje (tzn. nejrůznější dávky) a to zrovna není pro lidi ta nejlepší motivace.
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 13:17
Re: Tak nevím..
Pořád líp, ty budeš skutečně kluk vodborářská. Komické je, jak vy, příživové, kteří nevytvořili korunu, rádi "dopřáváte" z cizího těm ostatním. A hlavně ať všichni pořádně platí daně, ať je na platy, vaše... >:D :no:
14. 4. 2015 13:15
Re: Tak nevím..
Za komančů jsem (bohužel) žil a nepřipadlo mi, že by se lékaři měli špatně... a nepřipadne mi, že by moje žena (lékařka) v současnosti nosila domů nějak málo peněz... rozhodně víc, než dělník ve Škodě...
14. 4. 2015 13:24
Re: Tak nevím..
Já jsem za komančů taky žil a to v rodině doktorů, kde si nikdo rozhodně vyskakovat nemohl. Je ale fakt, že nikdo nebyl ve straně

Není lékař jako lékař. Srovnávám platy obyčejných doktorů (zaměstnanců) v nemocnicích.
14. 4. 2015 13:35
Re: Tak nevím..
Žil jsi mezi slušnými lidmi a to je fajn (u nás nikdo také ve straně nebyl, neb děd měl pro ten případ připravenou ve skříni nelegálně drženou kulovnici). Ale vážně. Lékaři v nemocnicích jsou podceňováni. S tím souhlasím. Ale podívej se, co vyplavalo na povrch v souvislosti s některými nemocnicemi a co ještě se chystá vyplavit... Měli by se fajn, kdyby nemlčeli... chápeš?
14. 4. 2015 15:21
Re: Tak nevím..
Já nevím, proč se to tady vždycky zvrhne na nějakou politickou šarvátku..nezdá se mi princip chtít za každou cenu víc a nevážit si toho, co mám..A taky na to koukám tak, že jsem byl ve firmách, kde mají srovnatelné platy ve středním managementu lidi po patnácti letech ve firmě, kteří si tahají práci domů a nespí strachy o to, jestli jim zaplatí, nebo je vyhodí..
Byli jste se třeba v té výrobě někdy podívat? Je to volně přístupná prohlídka, doporučuju..asi bych taky takhle živořil..Ale na druhou stranu je jasný, že tam ten průměr bude zvedat pár borců a většina lidí bude třeba agenturních..
14. 4. 2015 11:24
... takže zase bič?
... nemám dost sil komentovat... ani to nemá cenu.
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2015 11:38
Kdo má pod čepicí?
Jistě, odboráři dělají svou práci a starají se o své zájmy. Nic proti, to je v pořádku. Otázka ovšem je, jestli ty své zájmy mají alespoň trochu promyšlené. V současné době jde do Kvasin 450 mio. eur. investic na výrobu převodovek, ale například také jde 500 mio. eur investic do Blavy na rozšíření výroby, zdánlivě nesouvisejíc čísla, ale jasně naznačují, že se sice ještě vyplatí koncernu investovat u nás, ale zároveň hledá možnosti jak jít více na východ. Takže až se bude za dva nebo tři roky hledat, kde rozšířit kapacity a investovat zase třeba 1 mld. eur., tak se může klidně stát, že z té miliardy eur uvidí ČR prdlajs a do Bolky půjde děkovný dopis vedení koncernu za poctivou práci. Pokud pak tito bojovníci za vyšší mzdy s úsměvem nasednou na Pendolino a půjdou pracovat na východ a bojovat tam za vyšší mzdy, tak před nimi smeknu, pokud se pak posadí do čekárny ÚP a budou parazitovat na našich daních tak je budu mít za hlupáky. Takže za pár let uvidíme, kdo měl pod čepicí a kdo jenom na čepici cosi od kosáka co letěl kolem.
Rozbalit vlákno
22
14. 4. 2015 11:44
Re: Kdo má pod čepicí?
Ještě by jsi mohl upřesnit průměrný plat v té Bratislavě (je vyšší než ve Škodovce). Třeba tam jde investice z jiných než mzdových důvodů. K investicím u nás často nedojde kvůli neschopnosti najít kvalifikované pracovníky. To je náš problém, ne vysoké mzdy. Mimochodem celkové mzdové náklady jsou od letoška na Slovensku vyšší než v ČR.
14. 4. 2015 14:08
Re: Kdo má pod čepicí?
Priemerny plat v VW Bratislava bol vlani 1540€ (bez managementu).
14. 4. 2015 11:44
Re: Kdo má pod čepicí?
Ta Blava nebyla dobrý příklad toho hledání možností, kam jít dál na východ. Je to tradiční závod VW, stejně jako závody Škody. ;-)
14. 4. 2015 11:55
Re: Kdo má pod čepicí?
Proč? Na východ od Bolky je, a že je tradiční na věci nic nemění, nedělej si iluze, že rozhodování o velkých investicích někdo dnes dělá s ohledem na nějaké tradice, když jde o prachy, tak je úplně stejně "tradiční" závod v Číně, v Rusku nebo v Indii a rozhodují jenom náklady na výrobu a mezi nimi jsou ty mzdové velmi podstatné.
14. 4. 2015 11:57
Re: Kdo má pod čepicí?
Ano, na východ od Bolky je, ale je to špatný příklad hledání nějakého nového levnějšího teritoria.
Avatar - AUDIRS6
14. 4. 2015 12:20
Re: Kdo má pod čepicí?
Len z velmi kratkodobeho hladiska... ;-)
Koncern chce rast, co je normalne, teda bude musiet vyrabat viac a bude chciet vyrabat aj lacnejsie...
V Ukrajine je plan, splnit do roku 2020 vsetky parametre na to, aby sa UA mohla stat clenom EU. Potom sa pani vazeni uvidi...
Do tej doby predpokladam znacne zvysenie nakladov na zivot bezneho ukrajinca, nakolko ceny vsetkeho porastu v najblizsich rokoch tak, ako u nas za Dzurindu - teda nech aj 2x. Ak je ale teraz priemerna mzda v UA cca 2300-2500 UHA, tak nech to ma byt v roku 2020 dajme tomu 5000 UHA. Aktualne podla kurzu je za 1 € = 24 UHA. Jasne, aj ta ich mena klesne...dajme tomu na 1€ za 33 UHA nech sa nam to dobre rata.:
Takze mame aktualnu priem. mzdu v UA cca 100 € a potom 150 €. Ked tym ludom ponuknu "rekvalifikaciu" a plat 200-300 €, tak tam budu chrlit auta tempom, pri akom by sa vyrobne linky v M.Bol. a Blave zavarili a robotnici by odpadavali od unavy !!! :-!
To len tak, aby ste vedeli, co nam/vam hrozi...
A to uz sa na UA Skodovky montuju...musim si zistit ich priemerne platy, nech viete coho sa mate bat... :-|
14. 4. 2015 12:29
Re: Kdo má pod čepicí?
No tak ať VW svoje fabriky na Ukrajinu přesune, pokud se mu to vyplatí? V čem je problém?
Avatar - AUDIRS6
14. 4. 2015 12:37
Re: Kdo má pod čepicí?
To sa ma opytaj za 5-8 rokov... ;-)
14. 4. 2015 12:44
Re: Kdo má pod čepicí?
Pokud za 6 let budeme řešit jen přesun fabrik, tak to bude asi ještě docela pohoda. Mám trochu obavy z horších událostí. ;-)
Avatar - dal
14. 4. 2015 13:38
Re: Kdo má pod čepicí?
Vsadil by jsem boty, že by to auto vyrobili na Ukrajině dráž než tady.
Znám firmu ze SRN, která tam raději novou fabriku po dvou letech zavřela vzhledem k infrastruktuře, výrobním nákladům, vyspělé pracovní síle a její produktivitě.
Takže nám nic nehrozí, maximálně v tom r.2020 budou pěstovat víc brambor.
Avatar - AUDIRS6
14. 4. 2015 14:13
Re: Kdo má pod čepicí?
>:D
o ich produktivite toho asi moc nevies. ;-) Je pravda, ze kvalitnou pracovnou silou moc UA neoplyva, ale aj napriek tomu tam okrem inych ma svoju fabriku napr. firma Leoni, co je velka firma specializujuca sa na vyrobu kablovych zväzkov do aut. Poznam tam aj par ludi priamo z tej firmy, chalani "pri pase" tam uz dnes dostavaju na UA pomery nadpriemerny plat cca 3-3,5 tis.UHA, co je stale ale len cca120-140 €.
Prekvapilo ma, ze ako flexibilne tam ale reaguju na dopyt: napr. nedavno tam vraj robili aj kablovacky pre nejake Lamba :-O Pritom spominam si, ako to bolo napr. v Leoni Trencin, ked sa mala fabrika preorientovavat na kablove zväzky z BMW 3er na 5er, nakolko 3er sa presuval do Srbska...
Takze asi sa ani tie velke firmy neboja vyrabat tam produkty, ktore by mali splnat nejaky ten vyssi level kvality. Infrastruktura je sice poslabsia, ale zober si napr. dialnicnu siet na SK koncom 90-tych rokov a teraz.
Ja to neberem ako zastrasovanie. Viem, ze zrovna nam a vam to ale v kratkodobom horizonte moze sposobit par vrasok na celach... :-!
14. 4. 2015 18:26
Re: Kdo má pod čepicí?
Jeden priklad za vsetky, ked brutalne plateni manazeri si na..ru do vlastneho hniezda:
[odkaz]
14. 4. 2015 12:28
Re: Kdo má pod čepicí?
Ty znáš nákladové kalkulace Škodovky potažmo VW? Já ne, já jenom vím, že investice táhnou prostě tam, kde se to vyplatí. Pokud odboráři takové kalkulace mají a mají přesně spočítáno, že ČR je pro koncern nejvýhodnější destinací, tak ať klidně bojují za 50% navýšení mezd. Pokud to jenom zkouší, tak mohou dopadnout dost blbě, ne hned, ale ve střednědobém horizontu zcela určitě, v krátkodobém horizontu prostě poroste podíl agenturních pracovníků (už jejich současný počet dává jistý signál, že existuje velký převis nabídky pracovní síly nad poptávkou, protože je značné množství lidí ochotných pracovat za daleko méně a v podstatě bez jakýchkoliv jistot) a ve střednědobém horizontu prostě dojde k přesměrování investic. A přesměrování investic pak nebude jenom "smolík" pro pár tisíc kmenových zaměstnanců Škody, ale pro velkou část českého průmyslu (ale i třeba služeb) nějakým způsobem navázaných na Škodovku.
14. 4. 2015 12:30
Re: Kdo má pod čepicí?
OK, tak ať ty fabriky přesunou, pokud se jím to vyplatí. Každý svého štěstí strojvůdcem. ;-)
14. 4. 2015 13:11
Re: Kdo má pod čepicí?
Ano, s tím nelze než souhlasit. :-)
14. 4. 2015 12:44
Re: Kdo má pod čepicí?
Nechci se s tebou dohadovat. jen jsem ti napsal, že v té Bratislavě jsou platy vyšší.
14. 4. 2015 12:00
Re: Kdo má pod čepicí?
A proč jsi argumentoval investicemi do Bratislavy, když tam jsou vyšší platy než ve Škodovce? Nebyl to spíš protiargument?
14. 4. 2015 12:47
Re: Kdo má pod čepicí?
Pořád jedna a ta samá písnička... strašit lidi zavřením fabriky a jejím stěhováním někam na východ... takové nesmyslné plácání. Máš firmu? Pokud máš, prosperuje? Pokud prosperuje, míníš se někam stěhovat? Za sebe odpovídám Ano, Ano, Ne.
Opravdu velmi hloupé výmluvy a pouhé papouškování názorů pseudopravicových "populistů".
14. 4. 2015 12:52
Re: Kdo má pod čepicí?
Tak to strašení přesunem je argumentační taktika těch firem. To chápu. Jen mě překvapuje, jak se jí tady všichni drží, jako by tady všichni byli ve vedení Škodovky. :-)
14. 4. 2015 13:27
Re: Kdo má pod čepicí?
Nikoho nestraším, pokud umíš číst, tak hned v úvodu jsem napsal, že odboráři dělají svou práci, starají se o své zájmy a je to v pořádku. Jen by mě zajímalo, jak mají odboráři věci rozmyšlené a domyšlené v případě, že firma řekne jejich požadavkům ne, jdeme jinam. Že taková možnost existuje snad nemá cenu zastírat, kapacity v Rusku, v Číně nebo Indii prostě již existují.
Avatar - dal
14. 4. 2015 13:47
Re: Kdo má pod čepicí?
Zkus se zeptat např. v Regenu kde zavřeli fabriku na výrobu dioprických skel a výrobu přesunuli k nám. Poslední kapka pro majitele byla stávka kdy si odbory vymohli zvýšení mezd o necelou marku na hodinu. U nás po zkušenostech nedali možnost odborům vzniknout,
Jinak v této firmě jsou nejvyšší platy v regionu.
Avatar - fOE
14. 4. 2015 14:31
Re: Kdo má pod čepicí?
To tve "na vychod" predpoklada ze v zavode v BA jsou nizsi mzdove naklady nez v MB, a tim si nejsem vubec jisty. Nedavno jsem nekde myslim zachytil ze prumerny plat na delnicke pozici v VW BA je hodne nad 1000E, nedivil bych se kdyby byl na tim mladoboleslavskym (bereme li v potaz aktualni, CNB pokriveny kurz CZK). ;-)
14. 4. 2015 12:45
jen pokračujte soudruzi
nikde není psáno, že auta tu bude koncern vyrábět v takové míře i za pár let, zatím šodovka těží z levnější prac. síly, ZATÍM!!!
Rozbalit vlákno
3
14. 4. 2015 13:10
Re: jen pokračujte soudruzi
připomínáš mi papouška... nějaký vlastní názor máš?
14. 4. 2015 13:43
Re: jen pokračujte soudruzi
ty mě zase chytráčka, kterej si tu hraje na všeználka ;-)

když jseš z nějakého důvodu tak štedrej k zaměstancům šodovky(asi tam máš příbuznýho) >:D , tak by jsis měl laskavě uvědomit, že jiní tady pracují mnohdy více a za mnohem menší peníze, což ti už asi nevadí, protože to už nejsou ti tvoji šodovácký nadlidi

tak nazdar ty študovaný inteligente >:D
14. 4. 2015 13:48
Re: jen pokračujte soudruzi
taky nazdar ;-)
Avatar - donPedro
14. 4. 2015 12:58
A komu tím prospějet, co ?!
Tož až tak úplně nerozumím tomu proč je tato vnitřní záležitost automobilky Škoda takto předimenzovaně mediálně prezentována, v konečném důsledku to může působiti toliko kontraproduktivně, pro obě dvě strany. Vždyť je to jen tradiční boj o maximalizaci zisků kapitalisty vs. vykořisťovaného dělnictva. A jelikož je tento boj už z principu marný, měl by býti ten kapilasta i to dělnictvo natolik osvícení aby ho spolu nevedli, neb zde není vítězů jen poražených. Ale to už věděl, blahé paměti, pan Baťa, dej mu pánbůh věčnou slávu. Tož tak.
Rozbalit vlákno
8
14. 4. 2015 13:10
Re: A komu tím prospějet, co ?!
Ano, pan Baťa... ten to měl v hlavě srovnané. Dej mu pánbůh věčnou slávu. Naprostý souhlas... a jsem rád, že jsi ho tady zmínil.
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 13:29
Re: A komu tím prospějet, co ?!
Zmínil v jakém smyslu? V tom, že Baťa odbory ve svých závodech založil, aby měl partnera, který mu zájmy zaměstnanců bude tlumočit už v jasné a jednotné formě? Nebo v tom smyslu, že když ve dvacátých letech chtěli odboráři stávkovat, odbory okamžitě zrušil s tím, že se o zájmy svých zaměstnanců postará nejlépe sám? A pak už nikdy, podotýkám ani on sám ani bratr J.A., odbory ve firmě Baťa nepovolil. Jaks to tedy myslel?
14. 4. 2015 13:42
Re: A komu tím prospějet, co ?!
On se totiž o své zaměstnance doopravdy postaral sám, čili odbory nepotřeboval. Zajeď do Zlína a mrkni... postavil pro své lidi celé město. Byl to velký muž... rozhodně větší, než mi všichni, co tady sedíme na zadku a čumíme do obrazovky...
Avatar - Dinar
14. 4. 2015 14:01
Re: A komu tím prospějet, co ?!
Škoda žes mi neodpověděl, tyhle řeči jsou o ničem. Mmch. ptal jsem se právě proto, že historii firmy Baťa mám docela prostudovanou.

Sám se zajeď se podívat do Škodovky, a pak nám poreferuj, jak tam ti chudáci živoří ve firmě, která se o ně vůbec nestará. :-!
14. 4. 2015 14:18
Re: A komu tím prospějet, co ?!
Živoří? Nic takového jsem ale nikdy netvrdil a ani slovem nezmínil... jen ty musíš zarputile nesouhlasit bez ohledu na argumenty a to je docela škoda. A je docela škoda, že když máš nastudovanou filozofii společnosti Baťa, vyjadřuješ se tak, jak se vyjadřuješ. Pravděpodobně jsi nic z historie a baťovské filozofie vedení a motivace nepochopil. Ale jak už říkal Seneca - nikdo se nemýlí úmyslně.
Avatar - Dinar
15. 4. 2015 07:38
Re: A komu tím prospějet, co ?!
Ty budeš evidentně mentálně pomalejší. Můžu ti to tedy rozložit do jednoduchých vět.

Článek je odborech ve Škodovce, které chtějí stávku.

Tys zabláboli něco o Baťovi.

Proto se ptám, co se ti na tom Baťovi ve vztahu k tomuto článku líbilo:
a) že odbory ve své firmě založil,
b) že odbory ve své firmě zrušil po té, co chtělli stávkovat?

Následuje tvá věta, ať se jedu podívat do Zlína, jak se Baťa o své zaměstnance postaral.

Proto ti ironicky naznačuju, co že má tato odpověď společného s probíranou věcí, myslíš snad, že Škodovka se o své zaměstnance nestará?

Zkus to nějak přežvýkat a Senecu nech tentokrát raději na pokoji, v kontextu úrovně tvých příspěvků podobné citáty působí legračně. ;-)
15. 4. 2015 08:31
Re: A komu tím prospějet, co ?!
>:D Ty budeš hodně mediálně zmasírovanej. Jestli chceš, vezmu tě na exkurzi do IKEMU, třeba si trochu zpřeházíš hodnoty chlape... ale myslím, že spíš ne.
Avatar - donPedro
14. 4. 2015 14:35
Re: A komu tím prospějet, co ?!
Přesně. Boj ve valné většině nikam smysluplně nevede, a ten třídní už teprve ne. A kompromis nemusí vždy nezbytně nutně znamenati sprosté slovo :yes:
14. 4. 2015 13:47
preju jim to
soused tam dela, ale ze by si zil na vysoke noze, to ani nahodou
s jinejma firmama bych to zas tak moc neporovnaval.
kolik třeba plati babisch??
většina z vas kvicite, jak jsou skodofky drahy, no tak at z toho něco maj i ti co tam hakujou.
cim vetsi platy budou ve vasem okoli, tim většího platu se mozna dockate i vy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
14. 4. 2015 21:10
stávka?
I když se taky trochu divím odborářům, víc mě udivuje nesnášenlivost zdejších diskutérů. Většina z vás ve Škodě nepracuje, takže odhaduji, že máme většina jen info z médií. Pokud dělník souhlasí s odbory, ať stávkuje nebo demonstruje, jeho boj, jeho riziko, jeho zodpovědnost. Věřím, že stejně tak Škoda má svoje zbraně (agenturní pracovníci.........) . Těžko z venku soudit jestli kluci z pásu přehání, když chtějí 5% přidat.

Řekl bych, že platy v Praze jsou významně vyšší než v Třebíči. Když se pražák uchází o práci, tak o svém platu příliš nelicituje, protože je rád, že má víc než kdyby dělal v Třebíči?
Rozbalit vlákno
3
14. 4. 2015 21:23
Re: stávka?
Přesně, je to jejich boj. Stejně jako je to boj Škodovky. Ať si to mezi sebou vyboxují.
16. 4. 2015 09:25
Re: stávka?
Karelgr - ale od toho jsou diskuze... i když ta místní uhání jistým směrem. Já nejsem kdo ví jaký místní pisálek, ale o autech mě baví číst a psát. A tak to má (možná) místní většina. Bandu místních provokatérů nezmiňuji, jsou pro smích.
A k tématu: Ano, na jednu stranu máš pravdu - co nám je potom, že chtějí přidat a vynucují si to svým svobodným právem, když o tom asi víme prd. Ovšem i mi zde šlo o to, trochu nastavit "zrcadlo". Je k zamyšlení, jestli náhodou dělníci ze škodovky nejsou už trochu přemlsaní úspěchem matičky automobilky. Ale k tomu by zde mohl napsat někdo, kdo tam fakt dělá: kolik má čistýho, kolik hodin měsíčně nahákuje, kolik má dovči a tak. Já sám jsem kravaťák pracující na severu moravy, 220 hodin měsíčně není problém a o odměnách 60t. si mohu nechat jen zdát (34t. hrubého, ehm no comment)... Vím, každý má možnost volby - já svou práci mám rád, proto jsem si ji zvolil, i když bych asi jinde dvě stě hodin nehákoval a bral bych možná o něco víc... Oni si zvolili škodovku za nějaké peníze - buď to chtějí dělat s přirozeným navyšování platu, nebo vyřvávat na náměstích, jak je vedení na prd... mají možnost volby:)
16. 4. 2015 11:22
Re: stávka?
Jen tak pro doplnění. Odbory nejsou pro dělníky, ale pro všechny zaměstnance. A je tomu tak i ve Škodovce. Vyšší mzdy tam chtějí i technici atd. Nevím, proč z toho dělají média a někteří diskutující třídní boj. Dohadování o mzdách (smlouvání o tom za kolik svou práci zaměstnanec prodá) mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci je nedílnou součástí kapitalismu. Pokud ty mzdy nejsou placeny ze státního rozpočtu (z daní), tak nevidím důvod proč jim do toho kecat a nastavovat jim zrcadlo. Nastavování zrcadel a pasívní čekání na přirozené navyšování platů patří do jiného systému. Vyhodnoť si sám, který systém funguje lépe.
Avatar - petrumr
19. 4. 2015 19:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0