Diskuse

Ojetá Mazda 323F (BA): Tak kdysi vypadala budoucnost!

10.8.2017

Z mnoha generací a modelů s označením 323 si lidé nejvíce pamatují hatchbacky s přídomkem „F“. První s výklopnými světlomety a kulatou zadní částí, druhý s bezrámovými dveřmi a unikátním šestiválcem pod kapotou.

 

  • 60 Reagovat !

    foto VHDesign

    VHDesign 10.08.  08:21

    Krásná doba.....krásný auta

    :yes: tohle byla opravdu designová pecka. Když si vzpomenu na všechny Mazdy z té doby...kulatá 626, Xedos 6, MX-6 to byly opravdu krásný auta Je až smutný jak vypadalo eFko a další modely v následující generaci :no:
    • 00 Reagovat !

      foto car

      car 10.08.  08:32

      « Re: Krásná doba.....krásný auta

      To auto jsem vždy chtěl,už jsem ho viděl i v garáži..jenže pak přišly děcka a mpv..a bylo po snu..
    • 60 Reagovat !

      foto ljube

      ljube 10.08.  08:57

      « Re: Krásná doba.....krásný auta

      přesně tak - zlatý devadesátky zejména pro japonská auta! tohle efko je snad nejkrásnější nižší střední všech dob.
      a xedos 6...mi připadá, že ho v těch nových mazdách 3 a 6 tak trochu vidím.
      • 90 Reagovat !

        foto VHDesign

        VHDesign 10.08.  09:15

        « Re: Krásná doba.....krásný auta

        Souhlasim, teď se Mazda zase vrací k tomu hezkýmu designu jako měli dřív. Podle mě jsou to zase nejhezčí japonský auta. Pomatuju si, když přišel Xedos 6 tak to bylo jak zjevení
        • 00 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 10.08.  10:37

          « Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

          :yes:
        • 30 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 10.08.  11:54

          « Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

          Xedos 6 a eFko - jj, jedny z nejhezčích aut.

          Mazda se vrátila, spíš mám obavu, jestli se nezačne zase odklánět. RX-8, CX-7, aktuální 3 a 6, CX-3, první generace CX-5 - to je všechno super. Nová CX-5 už se snaží ty tvary brousit trošku víc než by musela... ale slyšel jsem, že naživo to vypadá líp než na fotce, tak uvidíme.

          PS: vynechal jsem 2... ta mi proporčně úplně nesedí, ale zase vyloženě problém s ní nemám.
          • 20 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 10.08.  17:33

            « Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

            Slyšel, slyšel....tos ji jako ještě naživo neviděl ? Možná tě nepřesvědčím, třeba i díky tvé obecné oblibě SUV ;-) , ale moje původní výhrady se celkem vzato rozplynuly. A interiér je lepší o hodně.
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 11.08.  09:54

              « Re: Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

              Jen zahlédl, pořádně jsem se k ní ještě nedostal. Ale jak píšeš, SUV mě apriori nezajímá.
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 11.08.  10:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

                No jasně, ale člověk má vědět čeho se zříká. ;-)

      • 30 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 10.08.  10:26

        « Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

        90 leta.... najlepsie roky automobilizmu.. bez debaty :yes:
        • 13 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 10.08.  11:34

          « Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

          dôvod? ale nie slohovou prácou,stačia 2-3 vety.
          • 20 Reagovat !

            foto ljube

            ljube 10.08.  11:52

            « Re: Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

            tak byly to ještě takový mechanicky poctivý neošizený konstrukce. je to vidět v detailech, aspoň u japonce co mám, bytelný měkčený plasty, čalouněný výplně dveří, kastle netknutá korozí, vše pořád drží, jakoby to nestárlo. když to srovnám s dnešním třeba rapidem, tak ten je proti tomu úplná křapka, byť modernější, bezpečnější..
            • 40 Reagovat !

              foto Odan

              Odan 10.08.  12:04

              « Re: Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

              Za starejch časů stromy měly delší stín,
              za starejch časů na dně piva nebyl splín,
              za starejch časů holkám v ústech zvonil smích,
              za starejch časů všem bylo po ránu líp.

              Ale jo, máš pravdu. Tehdy ale byla auta o dost dražší.
              • 00 Reagovat !

                foto ljube

                ljube 10.08.  12:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

                :-)
                no, dražší bylo asi všechno, ale člověk toho měl míň a déle mu to vydrželo.
                vracet bych se nechtěl, rozhodně né tady u nás, ale po některejch věcech je mi smutno.
                • 10 Reagovat !

                  foto pradeda7

                  praděda7 10.08.  19:40

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

                  Dražší všechno nebylo....to jen výplaty byly chabé.... ;-)
              • 30 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 10.08.  17:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

                Jj, už ani ty deprese nejsou co bejvaly. >:D

                • 00 Reagovat !

                  foto speedfred

                  speedfred 10.08.  19:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

                  >:D >:D :yes:
        • 10 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 10.08.  23:17

          « Re: Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

          Přesně tak. Třeba taková Alfa 155! :-) :yes: Jasně, nebyla bez chyb, ale to auto měla sakra šťávu! :-) :yes: :yes: :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 10.08.  13:06

        « Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

        Zadek nové šestky a lehce tvar přístrojovky v přechodech do bočních výplní dveří, je tak trochu odkaz na Xedos 6.
    • 12 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 10.08.  10:05

      « Re: Krásná doba.....krásný auta

      vsetky bolo vtedy pekne veru tak... este aj velky xedos9... aj prva MX-5 ... a pacila sa mi aj ta prva kulata mazda 121 ... ta bola hrozne sexy ... mala dokonca moznost mat aj akusi zatahovaciu platenu strechu ... idealne funny car aj na leto... uz potom prisla ta nevkusna hranatoidno zaoblena 121 a la fiesta a to uz nebolo ono a nepacila sa mi ani mazda premacy ci demio ... ale v sucasnosti ma mazda opat top dizajn ak zohladime hlavne jej priamu konkurenciu a cenove hladiny kam mieri ... ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 10.08.  19:43

        « Re: Re: Krásná doba.....krásný auta

        No musela být......vždyť ste se tenkrát teprve zbavili totáče a konečně se tu nějaká západní auta ve větším počtu objevila a dala se koupit i za Kč a ne jen za bony..... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto simon-sez

      simon_sez 10.08.  12:15

      « Re: Krásná doba.....krásný auta

      tak vari az take hrozne to BJcko nebolo ;-) - mozno mali zmenit rovno nazov na Mazda3 a nechat 323f bez nastupcu...
      Bol to riadny rozdiel - zo skoro coupe urobit polokombi, ale myslim si, ze po dizajnovej stranke sa Mazda nema zaco hanbit. Hlavne ten 'posed' na ceste sa mi paci - nemal som potrebu nieco vylepsovat - na rozdiel od sucasneho FoFo2...
  • 20 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 10.08.  08:22

    Pěkné

    Oceňuji recenzi i na staší kousky, ale vážně, jsou vůbec k sehnání ještě nějaké kusy, které by byly provozuschopné bez větších investic ? Myslím tím i zprzněné tuzerské kousky a tak. Na Sautu jsem jich našel 5.... Jinak auto krásné, o tom žádná, ale V6 stojí stejně, jako o dekádu novější auta stejné třídy..
    • 50 Reagovat !

      foto J-W

      J@W 10.08.  09:21

      « Re: Pěkné

      O V6 ses musel starat, pak ti to vracel, ale takhle naslepo starou ojetinu bych s šestiválcem asi nedoporučoval.
    • 20 Reagovat !

      foto Odan

      Odan 10.08.  09:23

      « Pěkné

      Těch aut je plno, jen se neinzerujou na Sautu, ale spíš na fórech nebo přímo srazech. :-)
      Kolega si teď přivezl domů nádhernou E34 z roku 1992, první majitel, ještě na RZ vzor O86 - úžasný retro a taky to koupil přes fórum...

      Hezký kousky youngtimerů prostě drahý jsou, ale za mě to je o radosti při řízení, za kterou ty prachy rád zaplatím - i když devadesátkový auta už prostě nejsou rychlý, aspoň ti ten pocit bezprostřednosti a zábavy v "podsmrtelnejch" rychlostech dají.
    • 20 Reagovat !

      foto skyactive-for-everybody

      skyactive for everybody 10.08.  09:50

      « Re: Pěkné

      Raději se tomuhle vyhýbej jak čert kříži... leda by ses nudil a chtěl si postupně zařídit autodílnu, karosárnu, kovárnu...
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 10.08.  17:35

        « Re: Re: Pěkné

        Autodílnu, karosárnu, kovárnu......továrnu. Taky cesta. ;-)
        Třeba se jednou dočkáme Ozzy Group a budeme ji tady svorně hejtovat. >:-[]
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 10.08.  20:40

          « Re: Re: Re: Pěkné

          Jo, takže budu nabízet ty super auta z 80-90. let, který byly ještě dobrý a poctivý a lepší, než ty naše aktuální vehikly >:D Třeba trhnu balík.... když vidím, kolik lidí nadává na ty nové auta v diskuzi a chtějí jen "vylítaný vrány", ale poctivý >:D >:D To bude v realitě velká kupní síla >:D
        • 00 Reagovat !

          foto skyactive-for-everybody

          skyactive for everybody 11.08.  12:17

          « Re: Re: Re: Pěkné

          no, pokud by OzzyGroup použila k propagaci stejnou marketingovou skupinu jako Hyundai, tak by bylo přehejtováno :-)
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 10.08.  10:28

      « Re: Pěkné

      ja u nas v okoli vidim parkovat aj 3 dverak od tejto mazdy ... ale uz dost v biednom stave ;-\

      ak mam pravdu povedat tak z tych rokov by som chcel radsej colta rocnik 99 1,6 glx ... bol na svoju dobu famozny a aj proporcne kasnou aj kabinou este dotiahnutejsi ako mazda.. bol sice len 3dverak.. ale vpredu si mal kralovsky priestor... siroke nizke auto... dodnes mnohym sluzi aj ako lacne auto za babku na nejaky ten tuning
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 10.08.  17:48

      « Re: Pěkné

      Chápu ohlédnutí se slzou v oku, ale je to prostě pryč. Nějaký nostalgický shánění vraku po osmi pečlivých majitelích mě nebere. A ty se hlavně starej, aby bylo provozuschopné tvoje aktuální auto, taky už to není úplná voňavka. >:-[]

      PS: To máš za ty bezohledné řidiče aut "jiného německé značky jistého koncernu" v diskusi pod M550i. >:-[] ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 10.08.  20:41

        « Re: Re: Pěkné

        Moje voňafka má čerstvou technickou a zatím dobrý >:D

        P.s. >:D Já to myslel na Audi, ale potrefená husa... >:D Víš jak >:D >:D
        • 10 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 10.08.  23:27

          « Re: Re: Pěkné

          >:-[] Přiznávám husu....a teď ty přiznej tu technickou a emise. ;-)
          [odkaz]

          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 11.08.  09:22

            « Re: Re: Re: Pěkné

            To je jen kampaň a spekulace, nic mi ještě nedokázali !!!! >:-[] >:D

            Tak jo, papír z emisí mužu přivézt na sraz, nebo naskenovat.... na druhou stranu, už ti neukážu, jak jsem udělal v IT krásnou černou čáru na vozovku (až mne zamrzelo, že to nebylo v Praze pod nos Sakrova hybridu, nebo Toptenovy Oktávii, co žere nafťáky v dlouhém táhlém:D ) , ve snaze se zařadit do rychlého tamního provozu >:D No... co ti budu povídat, nešel jsem uplně v klidu na ty emise >:D >:D >:D
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 11.08.  10:18

              « Re: Re: Re: Re: Pěkné

              Málem bych ti napsal, že za tebou je asi radost jezdit.....jenže člověk se pořád učí. Před hodinkou jsem vyjížděl z DC za Vláďou (vím to, protože měl na zadním skle cedulku >:-[] ) v P307 SW a chystám se ho předjet, když jsem si všiml, že se mu něco vrtí za hagusem. No a než jsem to dokoumal, už na mě letěla francouzská hůl. Naštěstí nedoletěla, protože recirkulace vzduchu by mi v tomhle případě byla nejspíš na nic. >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 11.08.  10:22

                « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkné

                >:-[] >:-[] To je masakr >:D Na druhou stranu,pak už se mi to neopakovalo, ale když se pozorně podíváš kolem sebe, tak těhle parních lokomotiv kolem nás jezdí více a více >:D Včera jsem viděl asi 3x koncernové TDI (Sharan, nějaké Fabie) a Fíkuse 2. generace.. :-) Všechno při každém přidání plynu >:D Nejedna Avie by se zastyděla....
  • 30 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 10.08.  09:12

    bejvavaly casy

    Jojo bejvavaly casy :-)
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 10.08.  10:53

      « Re: bejvavaly casy

      ja si ich obcas este pripomeniem jazdou s otcovym 18 rocnym polom ... je bez debaty daleko jazdecky zabavnejsie ako akekolvek dnesne nove male auto ktore som mal v rukach.. ci uz fabia polo 208 rio... to nejde ani zrovnavat... to su uz nudne skatule v ktorych sa len vozis.... pritom tam staci aj 60 konikov... ale tu jazdu daleko viac precitis aj mas z celkoveho riadenia daleko "intimnejsi" pocit ako v tych novych vozoch kde uz ani to samotne "krutenie volantu" nie je nijako zaujimave.... to sa len vznasas na ceste ... obcas mam strach aby som nezaspal uz nahodou...
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 10.08.  16:53

        « Re: Re: bejvavaly casy

        >:D >:D >:D >:D tebe ide karta
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 10.08.  17:52

          « Re: Re: Re: bejvavaly casy

          >:D :yes:
          Někdy mívám chuť mu ty příspěvky z různých diskusí nějak poskládat do jednoho......jen nevím, jestli by tolik rozporů kompjútr vůbec vydržel. >:-[]
          • 10 Reagovat !

            foto speedfred

            speedfred 10.08.  18:34

            « Re: Re: Re: Re: bejvavaly casy

            občas treba aj takýchto "diskutérov-roztlieskavačov" nech to tu má grády.
            ttoopper: ked som mal naposledy P208 GTi,tak to auto bolo všelijaké len nudné nie.
  • 40 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 10.08.  09:20

    Kde jsou ty časy,

    v r. 95 jsem si pořídil 323F V6, bylo to moje první silnější auto, 108 Kw na tehdejší dobu bylo jako 200 Kw dnes. Bezrámečková okna, sametový chod motoru, Spodek otáček vlažný, krásná špička v 7100 ot./min. Dodnes si vzpomínám, jak jsem se ze začátku nemohl nabažit kombinace dobrého výkonu /rozuměj na tehdejší dobu/ a přesného řízení, a pořád jsem vymýšlel, kam se půjdu projet. :-)
    • 30 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 10.08.  10:22

      « Re: Kde jsou ty časy,

      su v pr.deli.. to vravim uz davno ;-)

      dnes sa uz len vozime v nudnych tazkotonaznych premiestnovadlach
      • 10 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 10.08.  10:36

        « Re: Re: Kde jsou ty časy,

        No úplně v * nejsou, ale pokud chceš něco co tě "spojí" se silnicí aby sis to užil, tak musíš hodně připlatit. I když to F-ko taky nebylo tehdy levné.
      • 13 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 10.08.  11:25

        « Re: Re: Kde jsou ty časy,

        Mluv za sebe, samozrejme ze je spousta moznosti v ramci novych aut. Tohle prohlaseni je zcela liche.
        J@W potvrdi, ze se tehdy nejednalo o nijak dostupny model a prepocteme-li realnou cenu v case, tak je na vyber ne-li stejne nebo spis vic. ;-)
      • 20 Reagovat !

        foto Enthusiastic-driver

        Enthusiastic.driver 10.08.  18:05

        « Re: Re: Kde jsou ty časy,

        Jeden kamarad kdysi pronesl moudrou vetu - ze nekteri lide jsou nestastni proto, ze se nestastni rozhodli byt...

        A ja bych k tomu ted doplnil, ze nektere lidi nebavi jezdit v novych autech, protoze se rozhodli, ze je to nebude bavit. ;-)
  • 30 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 10.08.  10:40

    Jedině co tehdy

    Mazda moc nevychytala, tak brzdy. U Efka, Xedosů a částečně se ten problém táhne i u 6-tek. Rychle vadnou, rychle reznou, plovoucí třmeny přestávají "plavat". ;-)
    • 20 Reagovat !

      foto dochtor

      dochtor 10.08.  11:03

      « Re: Jedině co tehdy

      teraz som písal o brzdách :yes:
      • 20 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 10.08.  11:27

        « Re: Re: Jedině co tehdy

        Pardon, bylo to těsně. ;-) Jinak ty kotouče se daly řešit koupí trochu lepší značky. Např. ATE, nebo lepší řada Feroda vydržela víc.
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 10.08.  11:07

      « Re: Jedině co tehdy

      mam v Prahe vzdialenych znamych a su to vlastne uz vsetko cesi nakolko len ich zena je slovenka a tam sa vydala..... no a ako rodina ( 2 dnes uz dospeli kluci ) mali kedysi mazdu 626-tku s ktorou boli aj u nas a tak som sa v nej aj zviezol .. ale to bolo uz davno.. mozno tak rok 2003-2004 .. a cuduj sa svete ... neskor im ju ukradli rovno spod okna pred barakom doma v Prahe ... takze este len tolko som chcel napisat.. ze aj mazdy sa zrejme kradnu hoci podstatne menej ako nejaka skoda vw alebo ine europske znacky
    • 10 Reagovat !

      foto simon-sez

      simon_sez 10.08.  12:00

      « Re: Jedině co tehdy

      kvoli tomu, ze som nezobral hnedaj opravnu sadu strmena (ktora mi bola hned pri objednavani kotucov nukana) som si 'nacvicil' vymenu brzd 2x >:D
    • 20 Reagovat !

      foto Enthusiastic-driver

      Enthusiastic.driver 10.08.  18:06

      « Re: Jedině co tehdy

      Na druhou stranu, kdo tenkrat brzdil dobre? Mam pocit, ze v devadesatkach byly mizerne brzdy docela standard :-)
  • 60 Reagovat !

    foto dochtor

    dochtor 10.08.  11:02

    Nostalgia

    Mal som (1998 - 2006) sedan s motorom 1,5. Ani neviem , čo by sa mu dalo vytknúť.
    Možno predsa jedna vec. Štandardom pre túto motorizáciu (a to platí aj pre 323F!!!) boli 13" kolesá. Odhliadnuc od tupého vzhľadu, tomu zodpovedali aj malé kotúče predných bŕzd. Vďaka prehriatiu sa vedeli pekne vlniť :-(
    Nakoniec som nainštaloval 14" brzdy pre 1,8 a bolo po probléme :-)
    Len tak mimochodom šesťválec poznáte na prvý kuk podľa piatich skrutiek na disku...
    • 10 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 10.08.  11:23

      « Re: Nostalgia

      aj S klada mala v 90 rokoch len 16tky ... bola proste ina doba... 13 palcove kola boli kedysi uplne bezne aj v nizsej strednej triede... dnes pritom uz ja mam na malom aute 15tky a nepridu mi pritom nijake extremne velke ... auta sa proste kasnou zvacsili uz su aj robustnejsie vyssie masivnejsie a tazsie takze asi aj preto uz su tie rozmery pneu dnes uplne ine ako kedysi..

      ved to 18 rocne polo mam tiez este na 13tkach k tomu este na elektronoch alessio ... a to mi ani nepridu tie kola nejake male .. su v pohode... lenze to auto je nizke a kratke... ale asi by som taketo male pneu uz nechcel na novom pole... to by uz nevyzeralo dobre
      • 30 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 10.08.  11:36

        « Re: Re: Nostalgia

        Nejde jen o vzhled, ale i o to, jakou cestu urazily podvozky, perovani, tlumeni, pneumatiky... Tohle vse nahrava instalaci vetsich kol a nizkoprofilovych pneumatik.
        • 01 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 10.08.  11:49

          « Re: Re: Re: Nostalgia

          suhlas... ved jasne.... takisto je rozdiel niest vahu 800kg alebo 1100kg na 13tkach a rozdiel na 15tkach o dalsich 2 centi sirsich .. uz ked som mal sirsie 14tky na felde s Enzo-H diskami auto sa sice tazsie rozbiehalo a bez posilnovaca to pri parkovani bola posilovna ako v nejakej staruckej lade ... ale voci 13-tkam som citil lepsiu celkovu stabilitu aj komfortnejsi prejazd cez rozne male diery a nerovnosti .. auto lepsie sedelo proste na ceste a v neposlednom rade aj brzdenie pri malych rychlostiach bolo akesi istejsie... pri vacsich rychlostiach sice brdzna draha uz mohla byt vacsia kedze pneu boli sirsie a tazsie ale brzdenie bolo istejsie.. s autom zdaleka uz tak nemavalo ... vacsi styk pneu s vozovkou dava aj vacsiu istotu... ale zase spotreba no.. pomlcime -- felda si za tu radost z jazdy proste pytala svoje >:D :-)
      • 00 Reagovat !

        foto dochtor

        dochtor 10.08.  11:47

        « Re: Nostalgia

        OK, doba sa zmenila.
        Ja píšem o Mazde 323 s motorom 1,5 / 1,8. Čo sa týka vonkajších rozmerov sú identické. Mimochodom rozvor bol len o 5 mm kratší, ako pri vtedajšej "guľatej" 626 - takže celkom urastené auto :-)
        Mazda ale pre menší motor, trošku hlúpo, zvolila menšie brzdy...
        • 10 Reagovat !

          foto H-K-svwet

          H/K_svwet 10.08.  12:07

          « Re: Re: Nostalgia

          k nam do prace do arealu chodi aj 20 rocny polorozpadnuty lancer a ma proste este 13tky ... ( mozem nenapadne aj nafotit ak chces a dam ti tu jeho kolo s kuskom kasne ako dokaz ) tak to vtedy proste bolo.. auta mali kolesa docela male proste ;-)

          ved mne uz 14tky na felde prisli ako parada svojho casu ... to som bol frajer >:D -- jasne dnes uz sa z toho smejeme od ucha k uchu ale tak ina doba bola .... kamarat mal kedysi 15tky dokonca na felicii.. a to uz bol kral ulice ;-) akoze teraz srandy bokom >:D
          • 10 Reagovat !

            foto dochtor

            dochtor 10.08.  12:50

            « Re: Re: Nostalgia

            Je s tebou celkom sranda. Mám aspoň toľko rokov ako ty a ideš mi dokazovať ako to bolo :-)
            • 00 Reagovat !

              foto H-K-svwet

              H/K_svwet 10.08.  13:34

              « Re: Re: Re: Nostalgia

              ja len ze kedysi tie pneu boli celkovo mensie a to aj na navonok dost velkych vozoch...
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 10.08.  11:29

      « Re: Nostalgia

      pridavam este foto [odkaz] ;-) fotene na zahrade pred tyzdnom ...
  • 20 Reagovat !

    foto Bazalt

    Bazalt 10.08.  12:53

    F-ko

    Jo to byla doba, pro tuhle krásku jsem tuším v roce 1996 hlasoval v anketě Auto roku a sám jezdil rezavou Š 105

    PS: V devatenácti jsem neměl ani na ojetý předchozí model F-ka s mrkačkama :-)

    [odkaz]

    • 01 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 10.08.  13:25

      « Re: F-ko

      To bylo zjevení, v té době a krásné doted´. Tolik vyjíměčnosti nemá současná trojka ani zdaleka.
      A kdo vzpomíná na poslední F polokombík. To byla katastrofa.
      • 10 Reagovat !

        foto Bazalt

        Bazalt 10.08.  13:56

        « Re: Re: F-ko

        To jsem nikdy nepochopil, F mělo pověst sportovně laděných modelů vybočující z řady (třeba jako Xedos oproti 626) a pak to zabili nudným, nevzhledným a tuctovým hatchbackem :-(
        • 10 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 10.08.  23:22

          « Re: Re: Re: F-ko

          Designově snad uještě strašnější byla poslední generace 626... :'-( :no: :no:
  • 20 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 10.08.  13:08

    Není co dodat

  • 20 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 10.08.  13:23

    Mazda 323f

  • 10 Reagovat !

    foto dochtor

    dochtor 10.08.  14:14

    Ford Laser KJ

    Ford predával v Austrálií a blízkom okolí modely M323 pod názvom Laser. V súvislosti s tým som si spomenul ešte na jednu variáciu karosérie. V základe je to sedan BA s piatymi dverami.
    [odkaz]
    Tak trochu ako samo-domo.
    • 10 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 10.08.  22:29

      « Re: Ford Laser KJ

      To je pravda. Motoricky to ale byla katastrofa.....žralo to olej a kouřilo to z výfuku jak z elektrárenského komína.... ;-\
  • 10 Reagovat !

    foto -awson

    Đawson 10.08.  14:45

    recenze

    Jakožto prvotřídní nálezce vraků, sem v roce 2013 od známého jednu v dezolátním stavu koupil za cenu půl průměrného platu ( což byl také kámen úrazu ). Byla to základní výbava ? 1.5 16v motor, 4x el okna, el. zrcádka, klima, sedačka nastavitelná snad ve všech směrech, projektorové světla... byl to rok 1994, docela směšné když se člověk podívá na to, co je základní výbava dnes >:D Na to jak to auto bylo v dezolátním stavu s nájezdem průměrné dodávky, bylo jako tank!
    Klady:
    -Neuvěřitelné agilní a čitelný podvozek ( zadek na nerovnostech neměl šanci uskočit )
    -Výborná sportovní poloha za volantem
    -Motor který jel snad pořád!
    -Prostor větší než octa 1 generace! ( až na místo nad hlavou v zadní části )
    -Líbila se mi též přístrojovka s natočeným panelem :))
    -díky jeho aerodynamice byla možná i na slabý motor výborná max. rychlost >:D
    -Naprosto přesné řazení i po takovém nájezdu

    Zápory:
    -Díky dnešní modě SUV mi každý druhý auto v noci svítilo přímo do xichtu
    -Já naopak nedosvítil skoro nikam, protože ty světla to byla trága
    -Bezrámová okna chtěla přesné nastavení a i přesto byla více slyšel
    ( navíc je má každá 323f poškrábaná u A sloupku )
    -Na 1.5 dost slabé brzdy !
    -Koroze to auto totálně sežrala a kastle se kroutila tak, že prasklé okno nebyla vzácnost :-)
    -A hlavní proč je auto již po smrti... ceny náhradních dílů...
    • 20 Reagovat !

      foto dochtor

      dochtor 10.08.  15:12

      « recenze

      Sedan mal maximálku vyššiu ako F - kvôli ešte lepšej aerodynamike. Klíma v základe nebola ani el. okná., ABS...
      Tie slabé brzdy 1,5 potvrdzujem. pri 1,8 už boli lepšie...

      Ešte jeden príbeh s mojou Mazdou.
      Jedno zímné ráno som čistil svoje namrznuté čelné sklo, keď ku mne prišiel chlapík (šofér autobusu zbierajúceho deti do školy). Mal dobrý nápad, že keď naštartujem motor, oškrabem ľad rýchlejšie. Moja odpoveď bola: "Pane, ten motor, pri ktorom stojíte, beží." >:D >:D >:D
      • 10 Reagovat !

        foto -awson

        Đawson 10.08.  15:20

        « Re: recenze

        Tou výbavou sem si jistej nebyl, ale F mělo snad vyšší základ než ten hatch. S tím motorem to potvrzuji, můj byl sice již hlučnější, ale byl to pěkný zvuk a motor běžel fakt kultivovaně :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Bazalt

        Bazalt 11.08.  08:40

        « Re: recenze

        tak tohle si pamatuju, někdy v 1997, měl kolega starší 323 (ve verzi se automatickými bezpečnostními pásy!). Motor byl sotva slyšet. Zvláště když tou dobou pořád většina lidí jezdila žigulíky, Š 120 nebo v lepším případě Favoritem...
    • 20 Reagovat !

      foto Tomas-Dusil-auto-cz

      Tomas Dusil, auto.cz 11.08.  09:18

      « Re: recenze

      Zdravím, díky za hezké poznatky. Ano ty ceny origo dílů jsou fakt vysoké. Myslím, že ani Porsche 944 nemá rameno přední nápravy (to hliníkové od roku 1985) dražší, než tahle mazda. Světla opravdu nesvítila. Zřejmě ne jen tím, že jsou uvnitř špinavá jak píši, ale jistě také vinou konstrukce. Jsou prostě hrozně nízká což při tehdejší technice osvětlení halogenovými žárovkami nemohlo dopadnout jinak. Mimochodem v té době nesvítilo více (Fiat Coupe, BMW E34, Opel Calibra), jen tak namátko, co mě napadlo a s čím jsem jezdil.
  • 10 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 10.08.  19:37

    To jo.....

    ...tvůrčí potenciál jejích konstruktérů je snad bezedný,.............ale pokladna Mazdy bezedná není... ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto Kajakar

    Kajakar 23.08.  07:50

    mazda its ok

    Moje uplne prvni auto byla mazda 323, kupovana hned po autoskole v ackach a nedivil bych se kdyby stale jeste jezdila, naprosto perfektni auto se sympatickym motorem 1,5 , az na tendenci hniti to bylo velice povedene auto! nedam na mazdy dopustit!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v lavici z Obecné školy!

Unikátní muzeum v Čechách pod Kosířem: Poseďte v…

Kukyho auto, vlk ze Tří bratří či lavice jako v Obecné škole. A také psací stroj, na kterém tvořil Zdeněk…

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Pořídili jste si koťátko? 6 rad, jak o něj pečovat

Rozhodli jste se pořídit si koťátko? Na jeho příchod do rodiny se musíte řádně připravit. Poradíme, jak se o…

 

iSport.cz

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

ONLINE: Laver Cup začal výhrou Čiliče, v akci je obr Isner

Marin Čilič se stal prvním vítězem v premiérovém ročníku Laver Cupu. Chorvat zdolal v pražské O2 areně Američana…

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší fotbal jsme hráli za Lavičky

Holek o Spartě: Je mi líto, že se nedaří. Nejlepší…

Vrátíte se z dovolené do práce a dozvíte se, že už vás nechtějí. Noční můra? Kdepak, přesně tohle letos před…

 

Reflex.cz

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město jí neprodlouží licenci

V Londýne končí alternativní taxislužba Uber, město…

Londýnský úřad zodpovědný za dopravní systém (TfL) se rozhodl, že alternativní taxislužbě Uber neobnoví provozní…

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky vizionářům typu Elona Muska

Raketou na Mars. Kosmický program žije díky…

Raketou na Mars, poletíme zas – ty a já. Raketou jen já a ty a touhletou – jen pro nás. Tenhle hit zpívala…