Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Mazda 323F (BA): Tak kdysi vypadala budoucnost!

Z mnoha generací a modelů s označením 323 si lidé nejvíce pamatují hatchbacky s přídomkem „F“. První s výklopnými světlomety a kulatou zadní částí, druhý s bezrámovými dveřmi a unikátním šestiválcem pod kapotou.
Zpět na článek
10. 8. 2017 08:22
10. 8. 2017 09:23
10. 8. 2017 09:50
10. 8. 2017 20:40
11. 8. 2017 12:17
10. 8. 2017 10:28
10. 8. 2017 20:41
11. 8. 2017 09:22
11. 8. 2017 10:22
10. 8. 2017 09:12
10. 8. 2017 11:02
10. 8. 2017 11:36
10. 8. 2017 11:47
10. 8. 2017 12:50
10. 8. 2017 13:56
10. 8. 2017 12:53
10. 8. 2017 13:25
10. 8. 2017 13:56
10. 8. 2017 23:22
10. 8. 2017 13:08
10. 8. 2017 13:23
10. 8. 2017 14:14
10. 8. 2017 14:45
10. 8. 2017 15:12
10. 8. 2017 15:20
11. 8. 2017 08:40
10. 8. 2017 19:37
23. 8. 2017 07:50
11. 1. 2018 11:36
10. 8. 2017 08:21
Krásná doba.....krásný auta
:yes: tohle byla opravdu designová pecka. Když si vzpomenu na všechny Mazdy z té doby...kulatá 626, Xedos 6, MX-6 to byly opravdu krásný auta Je až smutný jak vypadalo eFko a další modely v následující generaci :no:
Rozbalit vlákno
21
10. 8. 2017 08:32
Re: Krásná doba.....krásný auta
To auto jsem vždy chtěl,už jsem ho viděl i v garáži..jenže pak přišly děcka a mpv..a bylo po snu..
10. 8. 2017 08:57
Re: Krásná doba.....krásný auta
přesně tak - zlatý devadesátky zejména pro japonská auta! tohle efko je snad nejkrásnější nižší střední všech dob.
a xedos 6...mi připadá, že ho v těch nových mazdách 3 a 6 tak trochu vidím.
10. 8. 2017 09:15
Re: Krásná doba.....krásný auta
Souhlasim, teď se Mazda zase vrací k tomu hezkýmu designu jako měli dřív. Podle mě jsou to zase nejhezčí japonský auta. Pomatuju si, když přišel Xedos 6 tak to bylo jak zjevení
Avatar - Uživatel_5340709
10. 8. 2017 10:37
Re: Krásná doba.....krásný auta
:yes:
Avatar - Emel
10. 8. 2017 11:54
Re: Krásná doba.....krásný auta
Xedos 6 a eFko - jj, jedny z nejhezčích aut.

Mazda se vrátila, spíš mám obavu, jestli se nezačne zase odklánět. RX-8, CX-7, aktuální 3 a 6, CX-3, první generace CX-5 - to je všechno super. Nová CX-5 už se snaží ty tvary brousit trošku víc než by musela... ale slyšel jsem, že naživo to vypadá líp než na fotce, tak uvidíme.

PS: vynechal jsem 2... ta mi proporčně úplně nesedí, ale zase vyloženě problém s ní nemám.
Avatar - woody-alien
10. 8. 2017 17:33
Re: Krásná doba.....krásný auta
Slyšel, slyšel....tos ji jako ještě naživo neviděl ? Možná tě nepřesvědčím, třeba i díky tvé obecné oblibě SUV ;-) , ale moje původní výhrady se celkem vzato rozplynuly. A interiér je lepší o hodně.
Avatar - Emel
11. 8. 2017 09:54
Re: Krásná doba.....krásný auta
Jen zahlédl, pořádně jsem se k ní ještě nedostal. Ale jak píšeš, SUV mě apriori nezajímá.
Avatar - woody-alien
11. 8. 2017 10:02
Re: Krásná doba.....krásný auta
No jasně, ale člověk má vědět čeho se zříká. ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 10:26
Re: Krásná doba.....krásný auta
90 leta.... najlepsie roky automobilizmu.. bez debaty :yes:
Avatar - speedfred
10. 8. 2017 11:34
Re: Krásná doba.....krásný auta
dôvod? ale nie slohovou prácou,stačia 2-3 vety.
10. 8. 2017 11:52
Re: Krásná doba.....krásný auta
tak byly to ještě takový mechanicky poctivý neošizený konstrukce. je to vidět v detailech, aspoň u japonce co mám, bytelný měkčený plasty, čalouněný výplně dveří, kastle netknutá korozí, vše pořád drží, jakoby to nestárlo. když to srovnám s dnešním třeba rapidem, tak ten je proti tomu úplná křapka, byť modernější, bezpečnější..
10. 8. 2017 12:04
Re: Krásná doba.....krásný auta
Za starejch časů stromy měly delší stín,
za starejch časů na dně piva nebyl splín,
za starejch časů holkám v ústech zvonil smích,
za starejch časů všem bylo po ránu líp.

Ale jo, máš pravdu. Tehdy ale byla auta o dost dražší.
10. 8. 2017 12:15
Re: Krásná doba.....krásný auta
:-)
no, dražší bylo asi všechno, ale člověk toho měl míň a déle mu to vydrželo.
vracet bych se nechtěl, rozhodně né tady u nás, ale po některejch věcech je mi smutno.
Avatar - praděda7
10. 8. 2017 19:40
Re: Krásná doba.....krásný auta
Dražší všechno nebylo....to jen výplaty byly chabé.... ;-)
Avatar - woody-alien
10. 8. 2017 17:39
Re: Krásná doba.....krásný auta
Jj, už ani ty deprese nejsou co bejvaly. >:D
Avatar - speedfred
10. 8. 2017 19:59
Re: Krásná doba.....krásný auta
>:D >:D :yes:
10. 8. 2017 23:17
Re: Krásná doba.....krásný auta
Přesně tak. Třeba taková Alfa 155! :-) :yes: Jasně, nebyla bez chyb, ale to auto měla sakra šťávu! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
10. 8. 2017 13:06
Re: Krásná doba.....krásný auta
Zadek nové šestky a lehce tvar přístrojovky v přechodech do bočních výplní dveří, je tak trochu odkaz na Xedos 6.
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 10:05
Re: Krásná doba.....krásný auta
vsetky bolo vtedy pekne veru tak... este aj velky xedos9... aj prva MX-5 ... a pacila sa mi aj ta prva kulata mazda 121 ... ta bola hrozne sexy ... mala dokonca moznost mat aj akusi zatahovaciu platenu strechu ... idealne funny car aj na leto... uz potom prisla ta nevkusna hranatoidno zaoblena 121 a la fiesta a to uz nebolo ono a nepacila sa mi ani mazda premacy ci demio ... ale v sucasnosti ma mazda opat top dizajn ak zohladime hlavne jej priamu konkurenciu a cenove hladiny kam mieri ... ;-)
Avatar - praděda7
10. 8. 2017 19:43
Re: Krásná doba.....krásný auta
No musela být......vždyť ste se tenkrát teprve zbavili totáče a konečně se tu nějaká západní auta ve větším počtu objevila a dala se koupit i za Kč a ne jen za bony..... ;-)
Avatar - simon_sez
10. 8. 2017 12:15
Re: Krásná doba.....krásný auta
tak vari az take hrozne to BJcko nebolo ;-) - mozno mali zmenit rovno nazov na Mazda3 a nechat 323f bez nastupcu...
Bol to riadny rozdiel - zo skoro coupe urobit polokombi, ale myslim si, ze po dizajnovej stranke sa Mazda nema zaco hanbit. Hlavne ten 'posed' na ceste sa mi paci - nemal som potrebu nieco vylepsovat - na rozdiel od sucasneho FoFo2...
Avatar - Ozzman
10. 8. 2017 08:22
Pěkné
Oceňuji recenzi i na staší kousky, ale vážně, jsou vůbec k sehnání ještě nějaké kusy, které by byly provozuschopné bez větších investic ? Myslím tím i zprzněné tuzerské kousky a tak. Na Sautu jsem jich našel 5.... Jinak auto krásné, o tom žádná, ale V6 stojí stejně, jako o dekádu novější auta stejné třídy..
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Uživatel_5340709
10. 8. 2017 09:21
Re: Pěkné
O V6 ses musel starat, pak ti to vracel, ale takhle naslepo starou ojetinu bych s šestiválcem asi nedoporučoval.
10. 8. 2017 09:23
Re: Pěkné
Těch aut je plno, jen se neinzerujou na Sautu, ale spíš na fórech nebo přímo srazech. :-)
Kolega si teď přivezl domů nádhernou E34 z roku 1992, první majitel, ještě na RZ vzor O86 - úžasný retro a taky to koupil přes fórum...

Hezký kousky youngtimerů prostě drahý jsou, ale za mě to je o radosti při řízení, za kterou ty prachy rád zaplatím - i když devadesátkový auta už prostě nejsou rychlý, aspoň ti ten pocit bezprostřednosti a zábavy v "podsmrtelnejch" rychlostech dají.
Avatar - removed
10. 8. 2017 09:50
Re: Pěkné
Raději se tomuhle vyhýbej jak čert kříži... leda by ses nudil a chtěl si postupně zařídit autodílnu, karosárnu, kovárnu...
Avatar - woody-alien
10. 8. 2017 17:35
Re: Pěkné
Autodílnu, karosárnu, kovárnu......továrnu. Taky cesta. ;-)
Třeba se jednou dočkáme Ozzy Group a budeme ji tady svorně hejtovat. >:-[]
Avatar - Ozzman
10. 8. 2017 20:40
Re: Pěkné
Jo, takže budu nabízet ty super auta z 80-90. let, který byly ještě dobrý a poctivý a lepší, než ty naše aktuální vehikly >:D Třeba trhnu balík.... když vidím, kolik lidí nadává na ty nové auta v diskuzi a chtějí jen "vylítaný vrány", ale poctivý >:D >:D To bude v realitě velká kupní síla >:D
Avatar - removed
11. 8. 2017 12:17
Re: Pěkné
no, pokud by OzzyGroup použila k propagaci stejnou marketingovou skupinu jako Hyundai, tak by bylo přehejtováno :-)
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 10:28
Re: Pěkné
ja u nas v okoli vidim parkovat aj 3 dverak od tejto mazdy ... ale uz dost v biednom stave ;-\

ak mam pravdu povedat tak z tych rokov by som chcel radsej colta rocnik 99 1,6 glx ... bol na svoju dobu famozny a aj proporcne kasnou aj kabinou este dotiahnutejsi ako mazda.. bol sice len 3dverak.. ale vpredu si mal kralovsky priestor... siroke nizke auto... dodnes mnohym sluzi aj ako lacne auto za babku na nejaky ten tuning
Avatar - woody-alien
10. 8. 2017 17:48
Re: Pěkné
Chápu ohlédnutí se slzou v oku, ale je to prostě pryč. Nějaký nostalgický shánění vraku po osmi pečlivých majitelích mě nebere. A ty se hlavně starej, aby bylo provozuschopné tvoje aktuální auto, taky už to není úplná voňavka. >:-[]

PS: To máš za ty bezohledné řidiče aut "jiného německé značky jistého koncernu" v diskusi pod M550i. >:-[] ;-)
Avatar - Ozzman
10. 8. 2017 20:41
Re: Pěkné
Moje voňafka má čerstvou technickou a zatím dobrý >:D

P.s. >:D Já to myslel na Audi, ale potrefená husa... >:D Víš jak >:D >:D
Avatar - woody-alien
10. 8. 2017 23:27
Re: Pěkné
>:-[] Přiznávám husu....a teď ty přiznej tu technickou a emise. ;-)
[odkaz]
Avatar - Ozzman
11. 8. 2017 09:22
Re: Pěkné
To je jen kampaň a spekulace, nic mi ještě nedokázali !!!! >:-[] >:D

Tak jo, papír z emisí mužu přivézt na sraz, nebo naskenovat.... na druhou stranu, už ti neukážu, jak jsem udělal v IT krásnou černou čáru na vozovku (až mne zamrzelo, že to nebylo v Praze pod nos Sakrova hybridu, nebo Toptenovy Oktávii, co žere nafťáky v dlouhém táhlém:D ) , ve snaze se zařadit do rychlého tamního provozu >:D No... co ti budu povídat, nešel jsem uplně v klidu na ty emise >:D >:D >:D
Avatar - woody-alien
11. 8. 2017 10:18
Re: Pěkné
Málem bych ti napsal, že za tebou je asi radost jezdit.....jenže člověk se pořád učí. Před hodinkou jsem vyjížděl z DC za Vláďou (vím to, protože měl na zadním skle cedulku >:-[] ) v P307 SW a chystám se ho předjet, když jsem si všiml, že se mu něco vrtí za hagusem. No a než jsem to dokoumal, už na mě letěla francouzská hůl. Naštěstí nedoletěla, protože recirkulace vzduchu by mi v tomhle případě byla nejspíš na nic. >:D
Avatar - Ozzman
11. 8. 2017 10:22
Re: Pěkné
>:-[] >:-[] To je masakr >:D Na druhou stranu,pak už se mi to neopakovalo, ale když se pozorně podíváš kolem sebe, tak těhle parních lokomotiv kolem nás jezdí více a více >:D Včera jsem viděl asi 3x koncernové TDI (Sharan, nějaké Fabie) a Fíkuse 2. generace.. :-) Všechno při každém přidání plynu >:D Nejedna Avie by se zastyděla....
Avatar - vabis
10. 8. 2017 09:12
bejvavaly casy
Jojo bejvavaly casy :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 10:53
Re: bejvavaly casy
ja si ich obcas este pripomeniem jazdou s otcovym 18 rocnym polom ... je bez debaty daleko jazdecky zabavnejsie ako akekolvek dnesne nove male auto ktore som mal v rukach.. ci uz fabia polo 208 rio... to nejde ani zrovnavat... to su uz nudne skatule v ktorych sa len vozis.... pritom tam staci aj 60 konikov... ale tu jazdu daleko viac precitis aj mas z celkoveho riadenia daleko "intimnejsi" pocit ako v tych novych vozoch kde uz ani to samotne "krutenie volantu" nie je nijako zaujimave.... to sa len vznasas na ceste ... obcas mam strach aby som nezaspal uz nahodou...
Avatar - speedfred
10. 8. 2017 16:53
Re: bejvavaly casy
>:D >:D >:D >:D tebe ide karta
Avatar - woody-alien
10. 8. 2017 17:52
Re: bejvavaly casy
>:D :yes:
Někdy mívám chuť mu ty příspěvky z různých diskusí nějak poskládat do jednoho......jen nevím, jestli by tolik rozporů kompjútr vůbec vydržel. >:-[]
Avatar - speedfred
10. 8. 2017 18:34
Re: bejvavaly casy
občas treba aj takýchto "diskutérov-roztlieskavačov" nech to tu má grády.
ttoopper: ked som mal naposledy P208 GTi,tak to auto bolo všelijaké len nudné nie.
Avatar - Uživatel_5340709
10. 8. 2017 09:20
Kde jsou ty časy,
v r. 95 jsem si pořídil 323F V6, bylo to moje první silnější auto, 108 Kw na tehdejší dobu bylo jako 200 Kw dnes. Bezrámečková okna, sametový chod motoru, Spodek otáček vlažný, krásná špička v 7100 ot./min. Dodnes si vzpomínám, jak jsem se ze začátku nemohl nabažit kombinace dobrého výkonu /rozuměj na tehdejší dobu/ a přesného řízení, a pořád jsem vymýšlel, kam se půjdu projet. :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 10:22
Re: Kde jsou ty časy,
su v pr.deli.. to vravim uz davno ;-)

dnes sa uz len vozime v nudnych tazkotonaznych premiestnovadlach
Avatar - Uživatel_5340709
10. 8. 2017 10:36
Re: Kde jsou ty časy,
No úplně v * nejsou, ale pokud chceš něco co tě "spojí" se silnicí aby sis to užil, tak musíš hodně připlatit. I když to F-ko taky nebylo tehdy levné.
10. 8. 2017 11:25
Re: Kde jsou ty časy,
Mluv za sebe, samozrejme ze je spousta moznosti v ramci novych aut. Tohle prohlaseni je zcela liche.
J@W potvrdi, ze se tehdy nejednalo o nijak dostupny model a prepocteme-li realnou cenu v case, tak je na vyber ne-li stejne nebo spis vic. ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 12:04
Re: Kde jsou ty časy,
no ok ok ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 8. 2017 18:05
Re: Kde jsou ty časy,
Jeden kamarad kdysi pronesl moudrou vetu - ze nekteri lide jsou nestastni proto, ze se nestastni rozhodli byt...

A ja bych k tomu ted doplnil, ze nektere lidi nebavi jezdit v novych autech, protoze se rozhodli, ze je to nebude bavit. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
10. 8. 2017 10:40
Jedině co tehdy
Mazda moc nevychytala, tak brzdy. U Efka, Xedosů a částečně se ten problém táhne i u 6-tek. Rychle vadnou, rychle reznou, plovoucí třmeny přestávají "plavat". ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - dochtor
10. 8. 2017 11:03
Re: Jedině co tehdy
teraz som písal o brzdách :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
10. 8. 2017 11:27
Re: Jedině co tehdy
Pardon, bylo to těsně. ;-) Jinak ty kotouče se daly řešit koupí trochu lepší značky. Např. ATE, nebo lepší řada Feroda vydržela víc.
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 11:07
Re: Jedině co tehdy
mam v Prahe vzdialenych znamych a su to vlastne uz vsetko cesi nakolko len ich zena je slovenka a tam sa vydala..... no a ako rodina ( 2 dnes uz dospeli kluci ) mali kedysi mazdu 626-tku s ktorou boli aj u nas a tak som sa v nej aj zviezol .. ale to bolo uz davno.. mozno tak rok 2003-2004 .. a cuduj sa svete ... neskor im ju ukradli rovno spod okna pred barakom doma v Prahe ... takze este len tolko som chcel napisat.. ze aj mazdy sa zrejme kradnu hoci podstatne menej ako nejaka skoda vw alebo ine europske znacky
Avatar - simon_sez
10. 8. 2017 12:00
Re: Jedině co tehdy
kvoli tomu, ze som nezobral hnedaj opravnu sadu strmena (ktora mi bola hned pri objednavani kotucov nukana) som si 'nacvicil' vymenu brzd 2x >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 8. 2017 18:06
Re: Jedině co tehdy
Na druhou stranu, kdo tenkrat brzdil dobre? Mam pocit, ze v devadesatkach byly mizerne brzdy docela standard :-)
Avatar - dochtor
10. 8. 2017 11:02
Nostalgia
Mal som (1998 - 2006) sedan s motorom 1,5. Ani neviem , čo by sa mu dalo vytknúť.
Možno predsa jedna vec. Štandardom pre túto motorizáciu (a to platí aj pre 323F!!!) boli 13" kolesá. Odhliadnuc od tupého vzhľadu, tomu zodpovedali aj malé kotúče predných bŕzd. Vďaka prehriatiu sa vedeli pekne vlniť :-(
Nakoniec som nainštaloval 14" brzdy pre 1,8 a bolo po probléme :-)
Len tak mimochodom šesťválec poznáte na prvý kuk podľa piatich skrutiek na disku...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 11:23
Re: Nostalgia
aj S klada mala v 90 rokoch len 16tky ... bola proste ina doba... 13 palcove kola boli kedysi uplne bezne aj v nizsej strednej triede... dnes pritom uz ja mam na malom aute 15tky a nepridu mi pritom nijake extremne velke ... auta sa proste kasnou zvacsili uz su aj robustnejsie vyssie masivnejsie a tazsie takze asi aj preto uz su tie rozmery pneu dnes uplne ine ako kedysi..

ved to 18 rocne polo mam tiez este na 13tkach k tomu este na elektronoch alessio ... a to mi ani nepridu tie kola nejake male .. su v pohode... lenze to auto je nizke a kratke... ale asi by som taketo male pneu uz nechcel na novom pole... to by uz nevyzeralo dobre
10. 8. 2017 11:36
Re: Nostalgia
Nejde jen o vzhled, ale i o to, jakou cestu urazily podvozky, perovani, tlumeni, pneumatiky... Tohle vse nahrava instalaci vetsich kol a nizkoprofilovych pneumatik.
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 11:49
Re: Nostalgia
suhlas... ved jasne.... takisto je rozdiel niest vahu 800kg alebo 1100kg na 13tkach a rozdiel na 15tkach o dalsich 2 centi sirsich .. uz ked som mal sirsie 14tky na felde s Enzo-H diskami auto sa sice tazsie rozbiehalo a bez posilnovaca to pri parkovani bola posilovna ako v nejakej staruckej lade ... ale voci 13-tkam som citil lepsiu celkovu stabilitu aj komfortnejsi prejazd cez rozne male diery a nerovnosti .. auto lepsie sedelo proste na ceste a v neposlednom rade aj brzdenie pri malych rychlostiach bolo akesi istejsie... pri vacsich rychlostiach sice brdzna draha uz mohla byt vacsia kedze pneu boli sirsie a tazsie ale brzdenie bolo istejsie.. s autom zdaleka uz tak nemavalo ... vacsi styk pneu s vozovkou dava aj vacsiu istotu... ale zase spotreba no.. pomlcime -- felda si za tu radost z jazdy proste pytala svoje >:D :-)
Avatar - dochtor
10. 8. 2017 11:47
Re: Nostalgia
OK, doba sa zmenila.
Ja píšem o Mazde 323 s motorom 1,5 / 1,8. Čo sa týka vonkajších rozmerov sú identické. Mimochodom rozvor bol len o 5 mm kratší, ako pri vtedajšej "guľatej" 626 - takže celkom urastené auto :-)
Mazda ale pre menší motor, trošku hlúpo, zvolila menšie brzdy...
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 12:07
Re: Nostalgia
k nam do prace do arealu chodi aj 20 rocny polorozpadnuty lancer a ma proste este 13tky ... ( mozem nenapadne aj nafotit ak chces a dam ti tu jeho kolo s kuskom kasne ako dokaz ) tak to vtedy proste bolo.. auta mali kolesa docela male proste ;-)

ved mne uz 14tky na felde prisli ako parada svojho casu ... to som bol frajer >:D -- jasne dnes uz sa z toho smejeme od ucha k uchu ale tak ina doba bola .... kamarat mal kedysi 15tky dokonca na felicii.. a to uz bol kral ulice ;-) akoze teraz srandy bokom >:D
Avatar - dochtor
10. 8. 2017 12:50
Re: Nostalgia
Je s tebou celkom sranda. Mám aspoň toľko rokov ako ty a ideš mi dokazovať ako to bolo :-)
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 13:34
Re: Nostalgia
ja len ze kedysi tie pneu boli celkovo mensie a to aj na navonok dost velkych vozoch...
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2017 11:29
Re: Nostalgia
pridavam este foto [odkaz] ;-) fotene na zahrade pred tyzdnom ...
Avatar - Bazalt
10. 8. 2017 12:53
F-ko
Jo to byla doba, pro tuhle krásku jsem tuším v roce 1996 hlasoval v anketě Auto roku a sám jezdil rezavou Š 105

PS: V devatenácti jsem neměl ani na ojetý předchozí model F-ka s mrkačkama :-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
10. 8. 2017 13:25
Re: F-ko
To bylo zjevení, v té době a krásné doted´. Tolik vyjíměčnosti nemá současná trojka ani zdaleka.
A kdo vzpomíná na poslední F polokombík. To byla katastrofa.
Avatar - Bazalt
10. 8. 2017 13:56
Re: F-ko
To jsem nikdy nepochopil, F mělo pověst sportovně laděných modelů vybočující z řady (třeba jako Xedos oproti 626) a pak to zabili nudným, nevzhledným a tuctovým hatchbackem :-(
10. 8. 2017 23:22
Re: F-ko
Designově snad uještě strašnější byla poslední generace 626... :'-( :no: :no:
Avatar - Googlit
10. 8. 2017 13:08
Není co dodat
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - KANKUNEN
10. 8. 2017 13:18
Re: Není co dodat
:yes: :yes: ;-) ;-)
10. 8. 2017 13:23
Mazda 323f
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dochtor
10. 8. 2017 14:14
Ford Laser KJ
Ford predával v Austrálií a blízkom okolí modely M323 pod názvom Laser. V súvislosti s tým som si spomenul ešte na jednu variáciu karosérie. V základe je to sedan BA s piatymi dverami.
[odkaz]
Tak trochu ako samo-domo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - praděda7
10. 8. 2017 22:29
Re: Ford Laser KJ
To je pravda. Motoricky to ale byla katastrofa.....žralo to olej a kouřilo to z výfuku jak z elektrárenského komína.... ;-\
Avatar - Đawson
10. 8. 2017 14:45
recenze
Jakožto prvotřídní nálezce vraků, sem v roce 2013 od známého jednu v dezolátním stavu koupil za cenu půl průměrného platu ( což byl také kámen úrazu ). Byla to základní výbava ? 1.5 16v motor, 4x el okna, el. zrcádka, klima, sedačka nastavitelná snad ve všech směrech, projektorové světla... byl to rok 1994, docela směšné když se člověk podívá na to, co je základní výbava dnes >:D Na to jak to auto bylo v dezolátním stavu s nájezdem průměrné dodávky, bylo jako tank!
Klady:
-Neuvěřitelné agilní a čitelný podvozek ( zadek na nerovnostech neměl šanci uskočit )
-Výborná sportovní poloha za volantem
-Motor který jel snad pořád!
-Prostor větší než octa 1 generace! ( až na místo nad hlavou v zadní části )
-Líbila se mi též přístrojovka s natočeným panelem :))
-díky jeho aerodynamice byla možná i na slabý motor výborná max. rychlost >:D
-Naprosto přesné řazení i po takovém nájezdu

Zápory:
-Díky dnešní modě SUV mi každý druhý auto v noci svítilo přímo do xichtu
-Já naopak nedosvítil skoro nikam, protože ty světla to byla trága
-Bezrámová okna chtěla přesné nastavení a i přesto byla více slyšel
( navíc je má každá 323f poškrábaná u A sloupku )
-Na 1.5 dost slabé brzdy !
-Koroze to auto totálně sežrala a kastle se kroutila tak, že prasklé okno nebyla vzácnost :-)
-A hlavní proč je auto již po smrti... ceny náhradních dílů...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - dochtor
10. 8. 2017 15:12
Re: recenze
Sedan mal maximálku vyššiu ako F - kvôli ešte lepšej aerodynamike. Klíma v základe nebola ani el. okná., ABS...
Tie slabé brzdy 1,5 potvrdzujem. pri 1,8 už boli lepšie...

Ešte jeden príbeh s mojou Mazdou.
Jedno zímné ráno som čistil svoje namrznuté čelné sklo, keď ku mne prišiel chlapík (šofér autobusu zbierajúceho deti do školy). Mal dobrý nápad, že keď naštartujem motor, oškrabem ľad rýchlejšie. Moja odpoveď bola: "Pane, ten motor, pri ktorom stojíte, beží." >:D >:D >:D
Avatar - Đawson
10. 8. 2017 15:20
Re: recenze
Tou výbavou sem si jistej nebyl, ale F mělo snad vyšší základ než ten hatch. S tím motorem to potvrzuji, můj byl sice již hlučnější, ale byl to pěkný zvuk a motor běžel fakt kultivovaně :-)
Avatar - Bazalt
11. 8. 2017 08:40
Re: recenze
tak tohle si pamatuju, někdy v 1997, měl kolega starší 323 (ve verzi se automatickými bezpečnostními pásy!). Motor byl sotva slyšet. Zvláště když tou dobou pořád většina lidí jezdila žigulíky, Š 120 nebo v lepším případě Favoritem...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
11. 8. 2017 09:18
Re: recenze
Zdravím, díky za hezké poznatky. Ano ty ceny origo dílů jsou fakt vysoké. Myslím, že ani Porsche 944 nemá rameno přední nápravy (to hliníkové od roku 1985) dražší, než tahle mazda. Světla opravdu nesvítila. Zřejmě ne jen tím, že jsou uvnitř špinavá jak píši, ale jistě také vinou konstrukce. Jsou prostě hrozně nízká což při tehdejší technice osvětlení halogenovými žárovkami nemohlo dopadnout jinak. Mimochodem v té době nesvítilo více (Fiat Coupe, BMW E34, Opel Calibra), jen tak namátko, co mě napadlo a s čím jsem jezdil.
Avatar - praděda7
10. 8. 2017 19:37
To jo.....
...tvůrčí potenciál jejích konstruktérů je snad bezedný,.............ale pokladna Mazdy bezedná není... ;-\
Rozbalit vlákno
0
23. 8. 2017 07:50
mazda its ok
Moje uplne prvni auto byla mazda 323, kupovana hned po autoskole v ackach a nedivil bych se kdyby stale jeste jezdila, naprosto perfektni auto se sympatickym motorem 1,5 , az na tendenci hniti to bylo velice povedene auto! nedam na mazdy dopustit!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - palix
11. 1. 2018 11:36
323F = sen
Táto 323 F bola mojím snom. Ale v dobe kedy vyšla bola šialene drahá (ako všetko ostatné). V porovnaní k výške priemernej mzdy vtedy a dnes bolo na ňu potrebné robiť možno ako na nejaké lepšie BMW radu 3 ;). V 90-tých rokoch bolo ale všetko pomerne drahé. Známy ako podnikateľ kúpil Mazdu 626 v roku 1992 :). My sme mali vtedy Škodu 100. Občas ma vzal na služobku. To auto bolo neskutočné. A bolo neskutočne drahé - v tej dobe stálo ako 3 domy :). Myslím, že aj trochu prispelo k pádu jeho podnikania. Nakoniec ju predal po pár rokoch za nejaké peniaze známemu - auto bolo absolútne neudržiavane... Nevedel sa o to starať.

Predošlá 323F (s vyklápacími svetlami) bola v dobe vzniku tiež pecka, ale táto generácia bola neskutočná.
Posledný model 323F tento typ úplne zabil - bol to obyčajný Hatchback, ktorý výzorom nevyčnieval. Presne to sa stalo s Hondou Civic (generácia pred modelom "UFO". V 90-tých rokoch boli Civic-y neskutočné, potom prišla nuda... 90-té roky boli ale pre bežného človeka obdobím snívania. Aj obyčajná Felícia bola tak drahá, že na ňu bežný človek nezarobil len tak ľahko. A to bola niečo ako dnes Dácia. Autá ako Honda, Mazda, VW, Peugeot GTi boli iba snom.
Mnoho dnešných ľudí ani nevie, čo je dobré auto a ako sa jazdilo niekedy. Nevedia si predstaviť auto bez luxusnej výbavy, často zbytočnej... Kedysi bolo 150 kW neskutočne veľa, dnes je to pre niekoho málo. Samozrejme ľahké auto s Euro 2 a menej kilami s tým jazdilo dobre :).

Našťastie po dobe, kedy Mazda vyrábala síce dobré autá, ale nie až tak vzhľadovo zaujímavé (okrem 6-ky) prišla doba štýlu KODO. A čo sa stalo, je neskutočné. Podľa mňa nikto nemá v súčasnosti tak pekné portfólio modelov ako práve Mazda. Sám mám trojku a je nádherná. Plus 2,0 atmosféra - nemám slov... Láska na prvý pohľad. Porovnával a skúšal som veľa, ale Mazda ma dostala. Hlavne jazdou :). Dalo sa síce kúpiť aj lacnejšie a lepšie vybavené auto (Hyundai), ale Mazda je jazdou niekde inde - je taká mechanicky zladená...
Rozbalit vlákno
0