Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Škoda Fabia II (2007 - 2014): Zpočátku budila rozpaky

Druhá generace Fabie byla méně revoluční než první vydání, které v roce 1999 platilo souhrnem svých vlastností za jeden z nejlepších vozů svého segmentu. Nástupce vyjel s novým designem, pod nímž se však technika změnila jen málo
Zpět na článek
14. 1. 2016 08:36
14. 1. 2016 08:42
14. 1. 2016 08:45
14. 1. 2016 08:57
14. 1. 2016 09:37
14. 1. 2016 09:54
14. 1. 2016 10:00
14. 1. 2016 10:09
14. 1. 2016 10:19
14. 1. 2016 12:02
14. 1. 2016 10:39
16. 1. 2016 00:34
15. 1. 2016 00:03
14. 1. 2016 09:07
14. 1. 2016 11:23
14. 1. 2016 11:45
14. 1. 2016 16:35
14. 1. 2016 12:25
14. 1. 2016 14:51
14. 1. 2016 14:58
14. 1. 2016 17:16
14. 1. 2016 18:12
14. 1. 2016 19:34
14. 1. 2016 21:17
15. 1. 2016 01:20
14. 1. 2016 23:41
15. 1. 2016 01:21
15. 1. 2016 19:45
17. 1. 2016 17:56
15. 1. 2016 11:34
16. 1. 2016 09:41
neregistrovaný "SR20"
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 08:36
Není tak zlá
Jak vypadá, poslední kusy s pozměněou optikou vypadají dobře a mnohdy lépe, než holátka Fabie III. Ač je to hodně běžné auto, jako řidič jsem s Fabii II snad nikdy nejel a to jsem se vezl v mnoha kusech, výhradně s různou verzí HTP >:D

Je škoda, že je tu sice Fabie II, ale jako v případě I. generace je v testu opět RSo. O kvalitách interiéru I. generace si může nechat zdát, ale mne v kombíku extra nevadí, hatch připomíná Swiště (pamatuji si, když jsem ji poprvé viděl v noci na nábřeží v Praze a řikal jsem si, hele to je nějakej úzkej Swift:D).

Pro kombik se jistě hodí větší 1.4 (znám z Ibizy, pro 2 lidi a malé dítě to je solidní motorizace, s větší záteží má už problém), ale pokud jezdí někdo sám, třeba žena, tak já bych se vůbec nebál HTP. Dříve vysmívaný motor, dnes při pohledu na ty udýchané litrové třívalce je tu královská disciplína, hlavně v 12ventilové verzi uplně postačí. Měl sem první verzi tohoto motoru se 47Kw 12 ventilu v Seatu Cordoba a na dálnici s větrem v zádech 190, držel i 140 do kopce (samozřejmě né nějakého prudkého). Největší fail byl v horách, kdy prudké převýšení v Alpách musel jet na 2. stupeň, jelikož trojka se dusila a to jsem byl rozjetý.. a ani tak jsem nevěděl, jestli to vyjedem (3 lidi bez bagáže).. (výjezd na Hitlerovo Orlí hnízdo, kdo to zná, nejedno auto jsem tam viděl, že mělo problémy, hlavně ty slabé kubatury :D).

Ještě mne zajímá ta 1.6 16V. Co to je za motor a kde se jinde dal sehnat? Větší auta jako Octavie, Golf, Jetta, Passat ho neměli, tam byl 1.6 8v MPI 75kw. Napadá mne snad jen Seat Exeo. To byl nesmrtelný motor.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 08:38
Re: Není tak zlá
tu 1,6tku 77kw mal tusim aj leon
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 08:44
Re: Není tak zlá
Jestli vychází z 1.6 FSI, tak bych se trochu bál, to prý nebyl moc dobrý motor, navíc bratranec ho měl v Golfu 5. Plus a taky si stěžoval... my se mu v Jettě vyhli už nás tenkrát varoval prodejce :-)
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 09:13
Re: Není tak zlá
to uz fakt neviem ale mne tento motor vo fabii az tak zmysel nedava .... ked uz tak skor ta mensia 1,4 s 63kw... ta je vazne podarena... povie ti to snad kazdy majitel ....

kludne by som si aj novu fabiu prave s tou 1,4kou vedel predstavit aj dnes... ale uz tieto motory nie su... skoda ;-\
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 09:33
Re: Není tak zlá
Já jel tu 1.4 v době, když už jsem jezdil silnějšími motorizacemi, tak mi to přišlo "chcíplé", a skoro to silnější HTP bylo v příměstskýc rychlostech skoro podobné, šlo hezky do otáček. Jel si s tim někdy? To když už, tak ten starej 16v 1,4, kterej dávali do Fabie I, to byla jiná káva. Šla hezky za plynem.
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 09:51
Re: Není tak zlá
ja som mal vzdy pri fabii len htp ( 47kw u fabie I a 51kw u fII ) .. ale ako vravim fabiou dva som siel len parkrat ako nahradnym autom .... tam som siel maximalne tak 90.... viac nie ani na nejake podrobnejsie analyzy dynamiky ci kvality nebolo vela casu a miesta ale pacilo sa mi to auto .... ale podla mna fabia htp prvej generacie sla slusne .. aj dialnicne tempo ok... s nou som sa najazdil ozaj dost ... aj v cz som bol s nou v novom jicine uz davno davno a nebol s nou problem .... ale 1,4ku som vo fabiach teda nesiel ...

ano tie 1,4ky 74kw boli asi dost zive a tocive .... taketo nejake 74kw 1,4ky mali aj starsie pola este ... tie z cias felicii tusim .. cize polo generacie 6n1 ... tam to muselo byt delo ..ale bola to ina doba.... aj male 106ky mali vtedy 1,6tky 86kw ... ine to bolo ako dnes ;-)
15. 1. 2016 18:56
Re: Není tak zlá
Motor 1.6 16V se kromě do Fabie montoval do Roomsteru, Ibizy (3. a 4. generace) a odvozené Cordoby, Pola (4. generace), Golfu (4. generace) a odvozené Bory, Toleda (2. generace) a Leonu (1. generace). Existovala i ve verzi Bifuel s možností spalování LPG, ta se montovala do Ibizy (4. generace) a Pola (5. generace). Málem jsem zapomněl na Rapid, ve verzi Euro 4 pro východoevropské trhy. A pak plejáda mimoevropských modelů.
Do Exea se nemontoval.
Obecně se ale moc nevyskytuje, protože v malých autech byl málokdo ochoten připlácet za výkonný motor a ve středně velkých autech se o "místo pod sluncem" často dělil s jinými šestnáctistovkami, například do Golfu IV. generace se souběžně montovaly motory 1.6 8V 74 kW, 1.6 16V 77 kW a 1.6 FSI 81 kW.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 08:39
Obluda Hurvínek
design ocumlanýho bombonu, vysoká koza, cinkutné naftáky a ještě k tomu krásná sociál výbava základních verzí a kvalitní dvouhmotáky.
No prostě etalon >:D >:D >:D

Znam ve svém okolí dva zanícené škodovkáře kteří nic jinýho než škodovku nejezdí už víc jak 15 res 25 let a i oni říkaj že tuhle obludu by si domů nekoupili.

to je asi tak vše k tématu Fabia II >:D >:D
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 08:41
Re: Obluda Hurvínek
Tak v těch sociálech se základním HTP jsem občas taky jel a paráda to neni, jenže ukaž mi holátko konkurence, o kolik je lepší? Podotýkám konkurence B segmentu!
Avatar - demonicus
14. 1. 2016 08:55
Re: Obluda Hurvínek
No, design je hodně subjektivní, ale Fabia II je prostě obludnost na kolech. Pomohly tomu trochu další úpravy jako "Monte Carlo", ale i tak to prostě nikdy žádná designová paráda nebyla. Pokaždé, když ji potkám na silnici v kombinaci se skvělým 1,2TSI tak majitele lituji.
Lepší/hezčí konkurence ?
- Ford Fiesta VI. generace
- Seat Ibiza IV. generace
- Opel Corsa IV. generace
- VW Polo V. generace
- Mazda 2 II. generace
- Peugeot 207
- Fiat Punto III. generace
- Renault Clio III. generace

...stačí takto, nebo to potřebuješ s obrázky a označením co je na fotografiích daných modelů hezčí, než na Fabii 2 ?
14. 1. 2016 09:29
Re: Obluda Hurvínek
Doplnil bych ještě Swift..
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 09:35
Re: Obluda Hurvínek
Bavíme se o interiéru a "bídě". Ani jedno z aut nemá výrazně lepší materiály v interiéru v základu. Nebavim se o kráse, ale o tom, co v daném segmentu dostaneš. Zrovna Ibizy jsou dost ošklivě plastové i v místech, kde Fabie ne, Mazda 2 taky žádná sláva. Až ta nynější je lepší.
Avatar - Individualita
14. 1. 2016 10:50
Re: Obluda Hurvínek
Bavíme se o celém autě a to že FII bylo ošklivé úzké cosi s problémovými motory je prostě realita. Všechny uvedené modely jsou zvenku hezčí a některé mají i zajímavější motor či interiér, o jízdních vlastnostech nemluvě. Z toho prostě vychází jediné a to že FII byla při nejlepším průměrné vozidlo té kategorie ;-)
Avatar - Blue Sun
14. 1. 2016 11:13
Re: Obluda Hurvínek
Základní Fabie (pracovníkův trest) byla ale opravdu bída, co do materiálů i komfortu užívání. Zaměstnanci bezpečnostních resortů by mohli vyprávět.
V době uvedení byly soudobé vozy výše (207, Clio, Corsa, Punto), ostatní předehnaly Fabii s výměnou generací kolem r. 2008-09.
Avatar - twistedTSD
15. 1. 2016 00:15
Re: Obluda Hurvínek
Tak třeba GP rozhodně neoplývalo kvalitními materiály v interiéru.
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 08:48
Re: Obluda Hurvínek
fabia doplatila na uzku karoseriu..... bohuzial skoda za to nemohla... vieme kto tu rozhoduje...

ale cierne stlpiky a iste obliny az pomaly retro maska.... sa mi pacili a vizaz fabie II je osobtiejsia ako vizaz tej novej ... ktora je viac sterilna ako ta predosla... vo verzii monte carlo bola fabia II navyse celkom pekna... cierne lemy blatnikov ju opticky rozsirili a neviem ci nebola aj kusocek znizena ... ale asi nie... kazdopadne fabia II mala vacsie caro osobnosti ako nova fabia 3 ktora je uz len zmensena skatula po vzore octavie... eleganciu fabie 2 uz ale nedosahuje ani zdaleka... aj interier fabie 2 bol hadam tiez lepsi ako ten novy papundekel.... skoda len tej sirky auta... uzka kasna fabii urcite uskodila
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 08:49
Re: Obluda Hurvínek
Ten interiér o moc lepší nebyl, nejlepší byla 1. generace, ale i ta dvojka ušla, dejme tomu :-)
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 08:59
Re: Obluda Hurvínek
suhlasim ... fabia I bola na svoju dobu hadam lepsia ako polo ... a zrejme aj to malo za nasledok preco potom fabia II dopadla kasnou ako dopadla.....

fabiou II som jazdil uz len parkrat ( rapidom len raz ) ako nahradnym autom ... musim povedat ze robustnejsie male auto ako fabia II len tak nenajdeme ... . v kombinacii s 1,4 16v.... dodnes nesmrtelna kombinacia... ak by som mal niekomu odporucit jazdene male auto do mesta so slusnym kufrom tak rozhodne fabiu II a prave s tymto motorom .... kamarat ma sice polo 2010 ... ale tiez s 1,4 63 kw.... po nejakych 120 tisicoch bez jedineho problemu ... a to jazdi urcite aj dost po meste... boli to zlate motory... dynamikou uz plne postacovali aj rodine aj vydrzali a jazdili aj za 6 litrov ... pride mi ze ten uzasny downsizing nie je krok vpred ( ani zivotnostne ani v realnej spotrebe ) ale to uz odbocujem..... zlata 1,4 16v.... bral by som ju aj v leone ... aj v pole ... fabii .. kdekolvek..... tento motor nemal chybu...
Avatar - demonicus
14. 1. 2016 08:59
Re: Obluda Hurvínek
Interiér byla taky trága - viz model "RS"
[odkaz]
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 09:35
Re: Obluda Hurvínek
Porováváme s III. generací.
Avatar - twistedTSD
15. 1. 2016 00:19
Re: Obluda Hurvínek
"Trágu" si ted představuji jinak, než měkčené materiály, textilní výplně a kvalitní zpracování. A běžné výbavy černočerný interiér nemívaly.
Avatar - demonicus
14. 1. 2016 08:57
Re: Obluda Hurvínek
Mohla za to Škoda - výmluvy na někoho jiného jsou naprosto zcestné a hloupé. Jedině výrobce má zodpovědnost. Nemá (neměl) ve vedení zřejmě dostatečně silný management, který by prosadil změny v karoserii, ale i to je chyba Škody, nikoho jiného.
To je takový častý nešvar, předávát zodpovědnost jinam..."to já ne, to oni" >:-[]
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 09:19
Re: Obluda Hurvínek
to aku plosinu bude mat fabia II o tom podla mna skoda nerozhodovala ;-) .... a kedze skode pridelili staru "uzku" plosinu ( zrejme aby moc neohrozovala polo ) .... tak dopadla dizajnom ako dopadla..... alebo si tuto "staru" plosinu vybrala skoda sama? .... to trosku pochybujem ... to by sla sama proti sebe a proti technickemu pokroku
14. 1. 2016 10:25
Re: Obluda Hurvínek
To je trochu zavádějící... Fabia II začínala na platformě předchozí generace (PQ24) a jak je uvedeno v článku - i tak byla užší než předchůdce na identickém základu. A za design si nesou odpovědnost sami - klasická snaha škody dělat z aut něco co nejsou, aneb na malý podvozek nacpeme přifouklou kastli a budem tomu říkat rodinné auto...
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 09:40
Re: Obluda Hurvínek
Trochu nenávist proti Škodovce co? >:D
Avatar - Individualita
14. 1. 2016 10:42
Re: Obluda Hurvínek
Já v tom vidím jen realismus ;-)
Avatar - Individualita
14. 1. 2016 10:40
Re: Obluda Hurvínek
Krásně vystiženo :-)
Avatar - twistedTSD
15. 1. 2016 00:10
Re: Obluda Hurvínek
A pro mě, který s tím autem jezdil denně (na rozdíl od tebe), je to zase solidně udělané auto své třídy, které bych si zcela bez výčitek koupil.
Avatar - CommonUser
14. 1. 2016 08:42
Korozia
Zabudli ste na koroziu, zatekanie do auta cez odvodne kanaliky a HTP uviest na zoznam motorov tu:
[odkaz]
Olejouzrane toyotacke VVTi (nevyrabane uz 10 rokov) si cestu do zoznamu najde. Novsie "priekakove" HTP nie ? Hmm. Zasa sa otvoril "Ludov grajcarovy kanal" ?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 08:45
Re: Korozia
Nebreč, že někdo taky našel něco na Toyotu .... >:D HTP sice není vzor ctnosti, ale mne sloužil bezproblémů :-)
Avatar - CommonUser
14. 1. 2016 08:57
Re: Korozia
:-( ... sa z toho potom v noci budim ... :-O
Na Toyotu by som ti vedel napisat, ale motorizacie su vacsinou spolahlive. Benziny aj s 500 tkm s minoritnymi problemami.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 09:37
Re: Korozia
No do Fabie můžeš mít taky 1,4 atmo, která je skoro nesmrtelná :-) Každé auto má něco :-) a zrovna to HTP mi nepřijde tak extra zlé, to bys u VW dohledal horší motory, třeba TSI, FSI...
Avatar - CommonUser
14. 1. 2016 09:54
Re: Korozia
1,4 atmo - verziu 80 PS mam len jeden referecny kus v Octe 2+. Zatial malo km. Ale verzia 75 PS - som mal 3 referencne kusy (Fabia I, Polo, Golf) a vsetkym medzi 70 - 100 tkm zacala odchadzat lambda az cely katik a to sa dalej opakovalo (vacsinou svietilo to grilovane kura). Tie auta mali problem prejst TUV (STK) - na TUV sa cita diagnoza.
Po cca 100 tkm zacal k tomu zrat olej. U verzie 100 PS (jedna Fabia) to bolo cele zrychlene.
Tolko k tomu 1,4 atmo ...
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 10:00
Re: Korozia
Tak ty lambdy neni snad ani problém motorizací, jakožto nějaké vadné kusy napříč nabídkou VW té doby. Já to zažil na HTP Seat Cordoba i VW Jetta MPI, známí na Golfu TDI, Octavia MPI. Všechno r.v. 2002-2007. Na STK mi řekli, že se nic neděje, po túrování auta na 10x se sepla, naměřilo se a pak mě poslali s nálepkou dál, bylo to štěstí. Takže to asi nebude chyba motoru.
Avatar - CommonUser
14. 1. 2016 10:09
Re: Korozia
Co je u teba chyba motoru ? To mam hadzat naklady na "opravu" a opakovane TUV na subdodavatela ako to robi VW ???
U TDI - myslis emisie ? Akoze predzvest Dieselgate ? >:-[]

BTW 1,6 MPI 75 kw v Octe I tento problem nebol ani pri 180 tkm.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2016 10:19
Re: Korozia
Ne, ale když v autě bude odcházet třeba elektronika, tak nebudem řikat že maj špatné motory, že? Říkám, že z vlastní zkušenosti + další případy z doslechu to vypadá, že problém bude u dodavatele lambda sondy, protože se vyskytuje u různých modelů i motorizací, takže bych nevinil motor, ale provedení lambda sondy montované do aut v těchto letech :-)
Avatar - CommonUser
14. 1. 2016 12:02
Re: Korozia
Lambda je prislusentvo motora (tak ako sviecka). Pre mna to zostava problem motora (bez sviecky tiez nefungujes).
Este raz 1,6 MPI tento problem nemal, takze je to hlavne u 1,4 MPI. Ako si nadefinovali a otestovali tento diel u VW ma nezaujima (aj ked verim, ze len z pohladu nakladov - skusenost pri brzdovej sustave).
Rekapitulacia - 100% fail (emisie) u motora u 1,4 MPI verzii 75PS a 100PS medzi 70 a 100 tkm. Statisticka grupa mala, ale priemerna miera poruchy neskutocna.
Avatar - Barrichello
14. 1. 2016 09:16
Re: Korozia
HTP měly taky dost problémy a někderé motory fatální závady pod 100 tis km najeto
14. 1. 2016 10:39
Re: Korozia
HTP je cisty fail, matka si kupila Fabiu ked bolo srotovne, vymenila za Favorit.
Ma najazdene cca 55kkm, vymena oleja atd pravidelne podla intervalu.
1 valec zacal stracat kompresiu, takze oprava motoru, hlava na vybrus, cena 350e.
16. 1. 2016 00:34
Re: Korozia
Zda sa ze ynteligenti davaju aj za objektivne informacie minus,ROFL
Avatar - twistedTSD
15. 1. 2016 00:03
Re: Korozia
Slavné zatékání do auta jsem za více než 80 tisíc km nikdy nezaznamenal. S HTP střílíš mimo terč, druhé generace se problémy týkají jen v malé míře.
14. 1. 2016 08:51
Zpočátku budila rozpaky
poté už jen odpor... ;-\
Bohužel, to auto je proporčně naprosto tragické. Oproti 1.generaci (na tu se dá kupodivu dívat i dnes a člověk nemá pocit že vidí něco zastaralého) krok vedle..
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 09:03
Re: Zpočátku budila rozpaky
napriek tomu ze fabia 2 je o 4mm uzsia ako fabia I ... mala sirsi rozchod kolies ako fabia I ... podvozok bol prijemny a isty, bezchybny, .... a verzia monte carlo mala nahodou svoje caro a ma ho dodnes.... ja som s FII parkrat jazdil a nenasiel som ziadny zadrhel.... vzhlad je diskutabilny to ano.....ale auto svoje kvality malo a v niektorych kombinaciach bolo podla mna velmi sikovne
14. 1. 2016 09:57
Re: Zpočátku budila rozpaky
nedá sa porovnávať len šírka, ale narástla do dĺžky a najmä výšky a dohromady z toho bol kvasimodo.
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2016 10:10
Re: Zpočátku budila rozpaky
ano mas pravdu ... dizajn bol aky bol ( bohuzial bol uz len vyustenim tej uzkej sirky auta ) ..... ale podvozok mala dobry, isty... brzdy fajn... v tomto boli fabie vzdy na urovni... ked porovnam brzdy vo felde a vo fabii tak vo felde akoby som tlacil nohou "do prazdna" alebo som mal niekde nejaku fugu ;-) ( najcitelnejsie to je hned po presadnuti z auta do auta ) .. fabia dokazala brzdami kusat paradne a aj jej podvozok daval istotu .. mechanicky to boli fajn a robustne vozy
14. 1. 2016 12:45
Re: Zpočátku budila rozpaky
technika je ok
14. 1. 2016 12:33
Re: Zpočátku budila rozpaky
Suhlas. Fabia I. je podla mna dizajnove ovela vyssie, ako Fabia II. Su to male auta, vnutri uzke, maju kopec nedostatkov, ale tvarove je prva Fabia jednoducho lepsia. Ako ty vravis, na tu sa aj dnes da pozerat...

Pamatam si na ten prievan u predajcov Skody: ked bola predstavena Fabia II., zakaznici rychlo bezali kupovali posledne kusy prvej generacie...
14. 1. 2016 09:07
Vady motorů
Když čtu o tolika typických vadách motorů tak si vždycky říkám co vlastně dělají vývojová oddělení automobilek, jaké mají kontrolní systémy, jak vyhodnocují provozní zkoušky.

Pokud se jim motory při zkouškách nekazí ale zákazníkům v provozu ano, mají blbý systém zkoušek. Pokud se jim motory kazí už při testech ale přesto je pustí do výroby, je to úplná zhovadilost.

Oboje je špatně a samozřejmě to není problém jen škodovky nebo koncernu
Rozbalit vlákno
6
14. 1. 2016 10:40
Re: Vady motorů
Hele nad tím jsem už taky přemýšlel. Jak je možný, že takový prototypový nedodělek jako TSI pustí do výroby. Přeci by nebylo zase tak nákladný to upravit tak, aby rozvody fungovaly a nemohly přeskočit a jestli by to stálo pár desítek korun navíc by snad VW nerozhodilo.
Avatar - praděda7
14. 1. 2016 18:02
Re: Vady motorů
K těm rozvodům. Před pár dny proběhla zpráva o automobilových součástkách, které se v Číně nekvalitně pajcují a pak prodávají výrobcům aut. Mezi součástkami byl jmenován i napínák rozvodového řetězu pro VW. Je docela možné, že prototypy měly všechny součástky košer, ale po rozjetí hromadné výroby se dostaly do motorů tyto nekvalitní součástky. Jestli a co VW vědělo o těchto dodavatelích je věc jiná. V souvislosti s dieselgate to však pro VW nevypadá zrovna dobře. ;-\
Avatar - Blue Sun
14. 1. 2016 11:16
Re: Vady motorů
Vývojová oddělení optimalizují materiály. Ale jakým způsobem, to si asi domyslíš sám.
14. 1. 2016 11:23
Re: Vady motorů
Jako by si nemel Windows. Muzes 10 let vyvijet neco, bude te to stat miliardy a kdyz to konecne vypustis, bude jina doba. Tak nekoho napadlo pustit to do obehu hned. Hned to zacne vydelavat na prodejich a servisu. Pripadne problemy vyresi zaruka/kulance.
14. 1. 2016 12:31
Re: Vady motorů
Evidentně VW spěchal a "ohnul" výsledky testování, aby přišel na trh co nejdříve s downsizingem. Sranda je, že Fordí 1.0 Ecoboost od samotného začátku nemá žádné problémy, jde vidět poctivý vývoj a testování u Fordu, co se týče tohoto motoru :-)
VW přestřelil v touze po ovládnutí trhu, teď přicházejí důsledky hold :-)
15. 1. 2016 01:30
Re: Vady motorů
Škodovka si geniálně snížila náklady na testování nových věcí v praxi, prostě to šoupne do aut a tím testérem je sám zákazník, čili výrobce pak jenom čeká, co se bude dít a když tak to při garančce v tichosti vymění, nebo vám sdělí, že to není chyba, ale vlastnost, na kterou si budete muset zvyknout >:D
14. 1. 2016 09:48
zatim jsem s ni spokoken
Za mne spokojenost jako sekundarni auto, jezdim s ni uz dva roky prevazne po meste a kratsi trasy, mam 1,4 16v. porizena ojeta v ackach a zatim spolehlive auto bez investic. :yes:
Rozbalit vlákno
6
14. 1. 2016 10:11
Re: zatim jsem s ni spokoken
Zdravím Kandahare

Ojeté auto bez investic jsem ještě neviděl .Pravdou je, že 1,4 16v je nejlepší motor co se do Fabií dával co se spolehlivosti týká. Kratší cesty jak píšeš se pod 7 litránků rozhodně nedostaneš - reálná zkušenost. Rozvody řemenem jsou také nutná investice, která tě nemine. Opravdoví motoráři umí rozvody řetězem, který po 30 000 km nežádá výměnu (TSI,HTP)...., ale to už je úplně jiná "vesnice" :-) .
Přeji Ti spoustu km bez neplánovaných investic do Fábky.
14. 1. 2016 10:42
Re: zatim jsem s ni spokoken
"Ojeté auto bez investic jsem ještě neviděl " To s tebou naprosto souhlasím. Já totiž neviděl ani fungl nový auto bez investic. Pořízení jakéhokoliv auta s sebou vždy nese investice. Někdy větší někdy menší. ;-) Výhoda Fabky je že náhradní díly nemají likvidační cenu, takže i případná oprava něčeho se dá ufinancovat.
14. 1. 2016 11:18
Re: zatim jsem s ni spokoken
Bez vetsich investic. Jinak ten motor vubec nejede. Neco jako 1.9SDI. Hodne muziky (hluku), za malo penez.
14. 1. 2016 11:59
Re: zatim jsem s ni spokoken
kterej myslíš HTP nebo TSI? Náhodou TSI jede poměrně slušně. Netáhne sice v točkách, ale dá se načipovat na výkon kolem 90 kW a pak je to úplně jiná káva. Hlavně začne tahat i ve vyšších otáčkách. Jel jsem v takhle upravený Fabii a je to příjemný svezení. ;-)
14. 1. 2016 13:10
Re: zatim jsem s ni spokoken
Myslel jsem 1.4i ze nejede. Spotreba v sluzebni Fabii 6.8/100 a 77kw TSI 6.7/100 pritom je to uplne jine svezeni, ale ja osobne bych nemel odvahu nechat to cipovat.
15. 1. 2016 12:44
Re: zatim jsem s ni spokoken
No to pravda není moc velká raketa. ;-\ Hele kolega si to nechával dělat cca před rokem na fungl nový Fabce a zatím všechno v pohodě. Jsem zvědavej jak to bude zvládat spojka a převodovka. Dělal to na 63 kW variantě. Nevím jestli 77 nemá jinou převodovku. Chatrný rozvody by tím trpět nijak víc neměly (říkali v servisu), tak se uvidí.
14. 1. 2016 11:16
Dneska bez videa?
Kdo to ma cist :-(
Rozbalit vlákno
0
14. 1. 2016 11:29
Tome <b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Jak jsem tě viděl v úvodu, jak stojíš vedle Fabie, tak jsem si vzpomněl, jak jsem já stával u tabule a měl jsem recitovat básničku (s čímž jsem měl vždy celkem problém)...
Jinak díky, je to zajímavé a třeba to stání v kopci na P jsem nevěděl, ale tušil jsem, že se to autu asi moc nelíbí.
BTW mám mj. i Fabii I s HTP má nakrouceno cca 180K a s motorem nebyl problém. Sice to moc nejede, ale když tomu majitel nestojí na krku, tak je to dobrý motor s malinkou spotřebou (jsem schopen s tím jezdit za 4L běžně).
Rozbalit vlákno
0
14. 1. 2016 11:45
1.4 16V
Škoda Fabia 1,4 16V - čtyřválcový nadstandard
6.8. 2007
Ondřej Láník
Minusy
Vysoká spotřeba paliva, extrémně závislá na jízdním stylu
V běžném provozu (město, dálnice) je tedy spotřeba vysoká a pokud jste zvyklí jezdit třeba s turbodieselem svižně a za málo, tak budete mít s touto Škodou vyšší odběr než s jejími benzinovými konkurenty.

14.1. 2016
Tomáš Dusil
"ze zážehových motorů bychom volil 1.4 16V, které je spolehlivá a dostatečně dynamická, a hlavně ÚSPORNÁ..."

Tak jak? ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
14. 1. 2016 16:35
Re: 1.4 16V
nic proti, ale úplně se to nevylučuje. Vyčítají, že je výrazně závislá na stylu jízdy, což nevylučuje že při využití řidiče s mozkem se s ní dá jezdit úsporně.

Osobně si myslím, že to je přesně ten případ, kdy někdo, kdo je zvyklý na dvoulitrový TDI sedl do 1,4 MPI a smažil se s tím jezdit stejně jako s tím TDI. A pak se diví, že s tím MPI jezdí za 8 na sto...
14. 1. 2016 12:25
Zpočátku?
"...Zpočátku budila rozpaky..."

Srandisti! To auto budi rozpaky stale, a cim dalej tym vacsie...
Rozbalit vlákno
0
14. 1. 2016 14:51
ojete skodovky
ojete skodovky nikdo nechce, zato Škodovácké kabriolety, ty jdou dolova na dračku [odkaz] :-! Škoda Superb CoupeCabriolet aneb zapomenuty koncept ktery se mel predstavit v Detroitu a pak si to Skodovka rozmislela a US trhu se zalekla >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Individualita
14. 1. 2016 15:30
Re: ojete skodovky
Takže hotovo jo? No nevypadá to zle a ten přechod u C sloupku taky ujde. Bylo by to fajn...
14. 1. 2016 15:48
Re: ojete skodovky
jj hotovo, musim se zas venovat dalsim modelum, aby bylo na chleba ..... a casem nejakou Teslu >:D
14. 1. 2016 14:58
FII
Na Fabii II nedám dopustit. Měl jsem přes 5 let verzi po faceliftu, 1.2TSI, skoro 150 tis. km, spotřeba město 6.5l, mimo město 5.6l, nízké provozní a servisní náklady. Kromě měněnýho turba na záruku asi měsíc po koupi žádná závada. Bylo to celkem příjemný svezení, myslím, že hodně lidí to auto zbytečně haní. Pro běžnou jízdu normálního smrtelníka naprosto dostačující a TSI s ní umělo i slušně hýbat. Při koupi jsem zohledňoval hlavně motor, který konkurence neuměla v roce 2010 nabídnout. A kupovat Polo (totožný auto) nedávalo při ceně o 35 tis. vyšší smysl. Navíc v zelené Rallye metalíze jí to dost slušelo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
14. 1. 2016 16:18
Sňatek z NErozumu
Marně přemýšlím, která část motoru nebyla jmenována jako problémová. Regulace kompresoru, podpalující ventily, rozvody, hlava, ...

Vůbec nerozumím tomu, proč autor vybral do testu tenhle kousek, který nezajímá snad jediného kupce... Naprosto pak postrádám nějakou spojitost s realitou trhu a poptávky. Proč nevezmete Fabii s HTP co má najeto 150+ tis. km, tedy reálný obraz toho, co je k dispozici a co se kupuje?

Proč se v rubrice ojetin předvádějí předem vytipované nebývale zachovalé exempláře? Odpovím si sám, vždyť kdo by chtěl vědět, že auto ESA a jemu podobní jsou plné vylítaných popelnic se zanedbanou základní údržbou, často dotažených ani bůh neví odkud...?

A tak je třeba držet basu, Škoda Fabia s víc jak 150+ tis. km zralá na odpis se prostě neukazuje, nechce ji vidět ani čtenář coby kupec, nechce ji prezentovat bazar a nechce je prezentovat ani Škoda, která se životností svých vozů pro jistotu nechlubí... A když ano, pak pečlivě vybraný kousek popírající realitu všedních dnů.

Ano, v 1.4 MPI to nemusí být marná volba, s 1.2 HTP taky nevidím problém (problémové byly ve Fabii I). S 1,9 TDI to bude vylítaný služební pekáč, 1.2 TDI maximálně tak z dovozu, 1,4 TDI služební traktor, TSI z doby Fabie I jsou vstupenkou do světa servisů...

Jen nevím, proč je těch Fabií II tak málo na trhu. Prodávala se jako nová dobře. Buď to jsou ty reexporty mladých ojetin na západ, nebo si je firmy stále drží a protahují obměny vozového parku. V bazarech ale převažují výrazně Fabie I.

Zásadní klad Fabie II je ale prostornost. V rámci třídy naprosto bez konkurence. Ale má to nějakou hodnotu na trhu ojetin, když si můžu koupit za stejnou cenu o třídu větší zahraniční model? Pro rodinu je podle mě Scénic nebo Mégane Grandtour mnohem lepší volbou než Fabia Combi... :-!
Rozbalit vlákno
4
14. 1. 2016 17:53
Re: Sňatek z NErozumu
Někde jsem četl, bohužel si nepamatuju zdroj, že prý 80 % bazarových Fabií jde do zahraničí.
Avatar - wikinko
14. 1. 2016 22:07
Re: Sňatek z NErozumu
a kam by asi tak na vyvoz isli?
14. 1. 2016 22:49
Re: Sňatek z NErozumu
Možná východní Evropa, nevím. Neříkám, že je to pravda, jen jsem to někde viděl. Přijde mi to taky divné.
Avatar - rohYpnol
14. 1. 2016 23:21
Re: Sňatek z NErozumu
má pravdu
[odkaz]

V roce 2015 to bylo 81% Fabií

Nicméně ten boom začal kolem roku 2012, takže stále mám pocit, že by tu mělo být mnohem víc Fabií II v bazarech...
Avatar - Googlit
14. 1. 2016 17:16
Hybrid
I kdy na něj většina lidí v diskuzi plive tak jedno se hurvínkovi upřít nedá, je to vlastně první český masově prodávaný hybrid. Designový hybrid. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kubakod
14. 1. 2016 18:12
1.2 TSI 63 kW
Měli jsme jako 2. auto v rodině ročník 2010 a bylo to úžasné autíčko. Spotřeba okolo 6 litrů, rozumná dynamika, s váhou 1050 kg to bylo takové veĺmi agilní vozítko do města a okolí. Servisní náklady opravdu srandovní, samozřejmě mi na záruku dělali rozvody... To auto mi bylo malé (mám 195 cm), ale manželce vyhovovalo a byla hrozně smutná, když jsme ho museli prodat. Nicméně, s příchodem třetího potomka nešlo jinak. Mmch, poprvé v životě jsme opustili VAG a S-max taky není špatný ;-)
Jediné, co mi opravdu vadilo, bylo, že řízení je úplně úplně gumové a v mírně rychleji projeté zatáčce byl volant takový "volný" a pohupoval se ze strany na stranu. Obzvláště v porovnání s Yetim to byl pocit, jakože to auto si dělá, co chce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - DRBNUTY
14. 1. 2016 19:34
TDI PD
V clanku som sa docital ze u všech motorů s technologií PD hrozí známé uvolnění (nebo vylomení?) vstřikovačů z hlavy válců. Následuje průnik nafty do oleje a tedy jeho přibývání. Kdo to neřeší, může to vyústit až ve zničený vačkový hřídel...
Mam dotaz...ako zistim, ze nastal prienik nafty do oleja?Da sa to zistit skor, ako nafta poskodi motor?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
14. 1. 2016 21:17
Re: TDI PD
Nebude ti vůbec ubývat olej, případně bude přibývat a nebude na něm moc znát opotřebení (zčernání sazemi a zhoustnutí). U motorů VW je neubývání oleje známkou problémů. Líp se to zjistí laboratorně, naředěný olej je řidší, vykazuje některé typické znaky, ale to by spíš zjistil třeba titrátor nebo spektrometr (tyhle hračky mě moc bavily, spolu s částicovými analyzátory). Laicky je nejsnadnější sledovat množství oleje a jeho vzhled.
Motor tohle ředění u nafty vydrží docela dlouho, pár desítek tisíc kilometrů určitě. Nafta má lepší mazací schopnosti, než benzin, tam je to fakt průšvih.
Avatar - DRBNUTY
15. 1. 2016 01:20
Re: TDI PD
Dostal si minus...ma niekty iny nazor?
14. 1. 2016 20:58
jako alternativa dobré
Za předpokladu 1.4 benzín nebo 1.6 nafta to jako ojetina není špatné. Je to celkem prostorné a interiér byl ještě polstrovaný. ... škoda jen designu (hlava tiranousaruse rexe) a zbylých nepoužitelných motorů.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Googlit
14. 1. 2016 23:58
Re: jako alternativa dobré
Blbost. Škoda fabia II nemá s prostorem nic společného. Šířka je tragická.
14. 1. 2016 22:41
Nehezké, ale prostorné
Ty proporce karoserie má Fabia II opravdu tragické, to že ji koncern nedopřál tehdy již vyvinutou široší platformu pro malá auta je zločin. Na druhou stanu ale facelift tomuto autu opravdu pomohl a nabídka prostoru v podélném směru byla díky výše ukotveným předním sedačkám velmi dobrá. Co mi ovšem v tomto autě strašně vadilo, byl středový panel rádia v tom větším provedení. Jeho ostrou hranu měl člověk přímo proti pravému kolenu a při havárii by si ho asi rozdrtil na prach... :-( :no: Zaplať pánbů už je to ale historie a nová Fabia III je nádherná a odstranila drtivou většinu průserů své předchůdkyně! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
14. 1. 2016 22:54
Re: Nehezké, ale prostorné
Ten středový panel je taky důvod, proč dostala čtyři hvězdy z crash testu, jinak byl výsledek téměř perfektní. Ale při jízdě mi nikdy výrazně nezavazel.
14. 1. 2016 23:41
Rubbish
Na Fabii 2 mam jedinou vzpominku. Vybiral jsem auto pro manzelku a jeli jsme projet i F2. Predvadecka mela HTP a manzelka po dvou minutach jizdy prohlasila, ze se ji z toho klepani dela spatne.
Absolutne nechapu lidi, kteri si ji koupili.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
14. 1. 2016 23:52
Postřehy k článku
Velmi dobrý článek, jde vidět, že ho psal někdo, kdo ví o čem píše a vychází z reálných podkladů. :yes: S Fabií (proslulé HTP) mám něco najeto a upřímně, docela jsem si ji oblíbil. Kromě šířky je to poměrně prostorné, jízdně příjemné a ve městě pěkně mrštné malé auto, které podle mě stále působí bytelně (ano, proti první generaci se skutečně šetřilo, ale ta také ve své třídě nasadila hodně vysokou laťku...zkusme porovnat s poslední generací).

K článku bych možná ještě doplnil, že klimatizace byla i manuální - a to po faceliftu místo Climaticu. A jak víceméně vyplývá z textu, HTP je již celkem doporučitelné (pokud nejde o zanedbaný kus) s výjimkou šestiventilu. U 1.2 TSI vyrobených po červnu 2011 jsem o přeskočení řetězu také snad ještě neslyšel, osobně bych ho při výběru zvážil.
Rozbalit vlákno
1
15. 1. 2016 19:27
Re: Postřehy k článku
Myslím si, že u těch modifikovaných TSI jsou vodítka udělaná tak, aby řetěz už přeskočit nemohl. To ale nevylučuje, že jeho natažení způsobí hluk nebo jiné "drobné" problémy.
15. 1. 2016 01:21
děs běs
Díky autorovi za skvělí článek :yes: Jeden z mála autorů, který vidí i do technických záležitostí a dokáže to dopodrobna rozebrat.
To je ale děs, ta Fabia II, je to ještě větší křáp než se o ní tvrdí. Tohle je auto doslova pro dobrodružné povahy, motory jedna tragédie vedle druhé, kasle naprosto odpudivá, stejně tak interiér a přesto je údajně o ní jako ojetinu zájem. Čech holt koupí všechno, obzvláště přestane přemýšlet, když vidí logo Škodovky za pro něj zajímavou cenu. Tyhle auta by měli jít rovnou na šrotoviště a ne je prodávat jako ojetiny v autobazarech :-) Zlatá Fabie I.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - twistedTSD
15. 1. 2016 10:47
Re: děs běs
Docela mě baví, jak naprostá většina diskutujících argumentuje tím, že je disproporční a ošklivá. Budiž, ale to ji ještě nediskredituje na křáp pro dobrodružné povahy. Nabídku motorů měla vzpomínaná Fabia I IMO horší, vždyť jediný slušný benzín představovala 1.4 55 kW. A interiér byl v normálních výbavách celkem na úrovni, ne že ne. Že je oblíbená v bazarech? Není divu, prostornost je natolik solidní, že postačí i pro rodinu.
15. 1. 2016 19:45
Re: děs běs
Ano, nabídka motorů u FI byla jednou ze slabin. Ale na okrajích nabídky byly motory, které i ve své době prakticky neměly konkurenci a ani dnes by nedělaly ostudu a to 1.9 SDI (absolutně spolehlivý a úsporný diesel) a 2.0 MPI (spolehlivá jízda na pětku kopec nekopec).

FII má jednu velkou slabinu a to je právě ten ošklivý design. Jen kvůli tomu bych si to auto nikdy nekoupil (a to jsem jinak racionálně uvažující člověk). A znám více takových lidí.
Avatar - twistedTSD
15. 1. 2016 20:38
Re: děs běs
Proto taky byla Fabia 1.9 SDI před časem jedinou Škodovkou, kterou jsem zařadil do úzkého výběru. Jenže její dynamické parametry jsou už na dnešní dobu trochu mimo (a dnes se k ní zpravidla váže velmi vysoký kilometrový proběh). Jedno SDI nicméně v rodině máme a potvrzuji, že je to nezmar a šlape parádně...2.0 MPI je pak myslím docela rarita, a není zrovna úsporná.

Možná je to prostě zvykem, ale mně ten design nevadí, beru ho spíš jako průměr - neurazí, nenadchne...s tím, že některým specifikacím to skoro i sluší...Takže tenhle problém u mě odpadá.
17. 1. 2016 17:56
Re: Fábka
jo, souhlasím s Tebou Fábka neurazi-nenadchne, ale v dnešní době už ji v bazaru koupíš za slušný peníze a pro ženu je to podle me takovy idelani auto, snadno se to opravi, když to někde škrábne...ideal do rodiny,kde potrebuji 2 auta >:D
15. 1. 2016 11:34
Fábka
No, Češi a Škodovka... tu by koupili, ať je jaká chce =). Já dávám přednost zahraničním značkám, ale tuhle jsme myslim před pár lety vybírali s bráchou v Áčkách a příjemně mě překvapila.
Rozbalit vlákno
1
15. 1. 2016 19:25
Pár poznámek k článku
1) Co se týče vyřešení problémů s EGR ventilem u HTP, tak si nejsem jistý, ale myslím si, že to nebylo aktualizací softwaru, ale tím, že prostě EGR ventil z 12V verze odstranili (jv roce 2006, ještě za první generace Fabie) a 6V verze jej vůbec nikdy neměla.

2) Za přehřívání oleje u HTP bych neobviňoval řidiče, že vytáčejí motor (co mají dělat, když to v nízkých otáčkách nejede?), ani katalyzátor, ale chybějící chladič oleje (všechny ostatní koncernové motory té doby ho měly, jenom HTPéčko ne).

3) Plynule táhnoucí 1.6 TDI? V kouscích, co jsme měli ve firmě, byl dost velký turboefekt/turbodíra, o dost větší, než třeba u 1.2 TSI, o atmosfericky plněných motorech nemluvě.

5) Chybějící třídvéřová verze jako minus v hodnocení? Třídvířka už prakticky nikdo nevyrábí a na vysoké Fabii by to vypadalo hodně ulítle.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Googelit
15. 1. 2016 21:25
Re: Pár poznámek k článku
hmm 1.6tdi náhodou táhne slušně
16. 1. 2016 07:36
Re: Pár poznámek k článku
Ale ne plynule. A 55 kW varianta mi přišla celkově slabá.
neregistrovaný "SR20"
16. 1. 2016 09:41
Skusenosti. Fa II.
Tsi po fl. sa nam prejavuje chrastenim a nutnou vymenou rozvodov kazdych 30t km. Takze uz ma 4x nove rozvody. Bolo nutne zvarat blok prevodovky, vypadol pruzny kolik a vydral dieru do prevodovky. Spotreba nizka, motor dobre taha.
Htp pred fl. bez problemov, avsak absolutne nevhodne na dialnicnych 130 km/h. Maximalne tak 110 km/h. Vhodne do mesta a na okresky, tam je motor bez obtazujuceho hluku a s rozumnou spotrebou. Olej menime cca kazdych 10-13t km(rocny najazd), nezerie olej.
Mne vyhovuje vysoka strecha a slusny rozsah nastavovania volantu.
Korozia nezaznamenana, vsetko funguje. Drobnosti: nove silentbloky prednej napravy a tycky stabilizatora.
Jedenkrat plnena klima(climatic). Menene tiahla vodicoveho el. okna.
Rozbalit vlákno
0