V roce 2005 jako studie, o čtyři roky později přetavená v realitu. První české SUV slavilo a stále slaví prodejní úspěchy. A má proč. Je to totiž veskrze povedený vůz, nějaké slabiny ale i tak má.
To auto ma vyhodu v tom, ze je vyssi a je v tem prostor nad hlavou. Vnitrni prostor tam jednoduse je. Bohuzel auto je kratke, s delkou 4.22m a rozvorem 2.58m moc muziky nehraje. Motory jsou OK, pokud se zvoli ty posledni, ktere maji vychytane rozvodove mouchy a chlazeni.
ani bych neřekl, že to jde. Motory celkem katastrofa. Nenabízí se jediný u kterého by nehrozila nějaká fatální porucha, mám na mysli benzín, naftový cinklý EURO5 neberu v potaz.
Předchozím TSI praskaly rozvodáky a další žraly olej tak, že to bralo na servisní interval 1-3 litry >:D >:D
To nebere ani 20 let stará ojetina co má najeto 300 tis >:D
Ne není řeč o současný. Jsi pod článkem o ojetině, takže se nemůžeš bavit je o současných motorech ale generelně o všech, který se do Yetiho montovaly.
Pokud vím tak od 8/2012 se do aut osazovaly motory s modifikovaným napínákem. Jestli máš nějaký jiný informace, tak se se mnou prosím tě poděl. Tuhle informaci mám od ofiko servisu Škoda.
Mám zato, že k tomuhle mělo dojít už v roce 2011 a po tomhle datu výroby mi nejsou známy rozsáhlejší potíže s řetězem. Dnes nám navíc nějaký napínák může být jedno, protože všechny koncernové modely již mají EA211, včetně Yetiho.
Jedno nám to být nemůže, protože ty auta jsou a ještě dlouhou dobu budou v provozu. Jedno nám může být, že se 120kám zadrhávalo plynový lanko nebo, že Favoriti a Feldy nadměrně hnily, protože to jsou už auta povětšinou ve šrotech, ale to není případ aut vyrobených před pár lety.
Reaguji na to, že na otázku "Jaké poruchy hrozí novým TSI?" odpovídáš příspěvkem o úpravě napínáku. Nové TSI jsou však zcela jiné konstrukce a celá tahle záležitost se jich netýká, tohle byla jen dočasná úprava předchozí generace motorů.
viď môj príspevok z 21.35 , mne zase nie je známa skutočnosť, že by sa niečo zlepšilo, "testovacia vzorka" je rozsiahla a problémy sú bez ohľadu na rok výroby ako cez kopirák , t.j. od úplných prvotín až po úplne posledné kusy (roomstre a fábie)
Múžeš byť kľudný, vo firme máme dosť týchto motorov v OII, roomsteroch a fábiach a závady sú rovnaké bez ohľadu na rok výroby. Ja sám mám rv 2012 a mám vymenené 3 reťaze a 4 napináky. Samozrejme bez efektu, čo znamená, že hrkoce naďalej :D. K tomu 3. škrtiaca klapka >:D a vymenené olejové čerpadlo. Mimochodom to je oveľa fatálnejšie, pretože žiadna kontrolka ťa neupozorní na nízky tlak oleja, skrátka sa len zadre, ja som mal štastie, takže len to čerpadlo odpochodovalo. Nejedná sa len o ojedinele horšie kusy, takých kúskov máme vo firme veľa a závady sú ako cez kopirák. Popri tom všetkom vyzerajú testy jazdeniek s uvedeným rokom "akože" nápravy zo strany automobilky ako marketingová masáž na podporu predaja vylietaných tsi čiek 1.generácie, keď sa píše ako boli bla bla modifikované a o koľko je nižšie riziko >:-[] >:D:'-(:-(
a ma sna to aj nejaky relevantny dokaz ze VW benzinove motory nevie robit? Pozri, kolko preda koncern v Europe aut. Za predpokladu, ze 50% tvoria diesle, zbytok su benziny. Ked su teda zle, preco ich tolko ludi kupije. kupil by si si zly motor? Ja nie. Takze je to dalsia urba legends, co siria pivari internetom.
Prvá generácia TSi bola naozaj zlá. VW mal problémy aj s naftovými motormi.
A ide o to či vieš, aký motor kupuješ. Na problémy s TSi, sa prišlo približne po troch rokoch výroby.
V autorizákoch o možných problémoch pri TSI vedeli už dobe keď ich uvádzali na trh. Tipujem že aj koncern veľmi dobre vedel odkiaľ vietor fúka, len to riskli a pustili ich do obehu. A potom sa len mlžilo a jednemu rekl. uznali celu inemu len časť a niekomu nič. O diesloch 2,0 s prvým CR radšej ani nehovorme - nepíšme, strata času a energie.
Uvědom si že organizační struktura v automobilkách je neuvěřitelně zkostnatělá. Málo koho tam zajímá co se děje mimo jeho stůl. Je to tam v tomhle ohledu jak za socialismu. V 8 přijdu ve 4 vypadnu a tím to hasne. Hlavně aby vždycky desátýho dorazila na účet výplata. Že by někoho zajímalo jestli náhodou nebudou produkovat zmetky bych nečekal.
tým chceš vari povedať, že v automobilkách neexistuje riadenie a kontrola kvality výroby? Jedna vec je nevedomosť a prekvapenie ktoré sa neukáže v laboratórnych podmienkach, druhá vec je cielené poškodzovanie nielen zákazníka. On ten problém vznikol hlavne pre to,že vedenie koncernu, resp. importér neboli a nie sú ochotní preplácať všetku prácu spojenú s nápravou daného konštrukčného problému. Teda v končenom dôsledku dealeri to nechcú robiť, lebo za to nemajú následne mechanici zaplatené. Proste metóda vyvíjame za pochodu, ale nie sme za to ochotní platiť.
Určitě existuje, ale jde o to kolik jí dělá lidí. Někde to dělá 1 člověk a to řpi objemu výroby nikdy nemůže stihnout poctivě kontrolovat, to by si dal po 14 dnech smyčku kolem krku.
To víš že existuje vstupní, výstupní kontrola, SPC a další opičárny, ale tam se kontrolují rozměry a správnost provedení výrobku. To že je ten výrobek špatně navržený a bude v autě podléhat rychlému opotřebení ti žádná kontrola kvality nezjistí. S tím zbytkem souhlasím. Už jsem u pár vývojů různých dílů do aut byl, takže vím jak to funguje. Snaha ušetřit, poddimenzování důležitých partií ve snaze stlačit cenu dílu na minimum je naprosto běžný. Následně když se vyskytne problém tak zákazník věnuje nezměrný úsilí tomu, aby příčinu našel hlavně někde jinde než u sebe (rozuměj u dodavatele) a taky tam vždycky nějakou imaginární příčinu najde. Viz problémy s řetězy u TSI. VW to svalil na dodavatele řetězů, že vyráběli s nějakým opotřebovaným nástrojem nebo přípravkem, což vůbec příčina nebyla. Pak v tichosti modifikovali napínák, protože zjistili, že problém je v něm. No a u nový generace radši přešli na řemen. Jenže těžko říct co se jim zase povedlo tentokrát poddimenzovat VW tohle umí . Jednou je to olejový čerpadlo, jednou rozvody. Co to bude tentokrát se ukáže za rok za dva. Pevně doufám, že tentokrát se jim povede neudělat žádnou botu a vyrobí po dlouhých letech zase bez problémů fungující motory.
hm, ja nie som vo vývoji takže to neviem verifikovať, ale ak to tak ako to píšeš , tak potom sedí v koncerne spolok chamtivých diletantov. Takto hazardovať s dlhoročným obchodným menom a povesťou ... :-( Ja viem aké tlaky vedia vyvinúť potravinové obchodné reťazce na dodávateľov, takže si viem živo predstaviť čo dokáže nejaký iniciatívny blbec v reťazci "velenia" koncernu ako je VW. Keď začali prichádzať prvé TSI páčila si mi myšlienka menší objem vyšší výkon, menšia spotreba. Pritom mali sme vo Felicii 1,6 ktorá aj pri dosť lajdáckej údržbe nabehala u nás v pohode 320 tis. km a z tohto pohľadu to bolo veľmi spoľahlivé auto. No proste banda dilentantov, inak to nazvať neviem.
Já dobře vím, že mnozí zaměstnanci Škody Auto mají problém s osobní identifikací s auty co dělají a s firmou jako takovou (výjimkou je Česana). Pouze se divím, jak někdo může pustit do výroby konstrukčně nepovedený díl (viz napínák), jakoby neměl představu o funkci celku a o dopadu na loajálnost zákazníka. Kdyby se zaměstnávali konstrukční znalci a přemýšlivci, tak by si vedení nemohlo dělat ze zákazníků dobrý den.
Jistě že mam pravdu, plka lidí pomalu neví jakej má motor (řadovej, vidlicovej), kolik to má přesně koní atd. Vědí ejn kudy se do toho leje benzín/nafta a kapalina do ostřikovačů. Pak to podle toho taky vypadá.
Lidi už ani tak nezajímá motor jako spíš připojení k internetu v autě, infotainment, velikost displeje, kterým si všechno v autě ovládají a podobný nesmysly. To že se jim za 3-5 let vysype motor v reklamním letáku neuvádějí, takže na to zákazník přijde až se zpožděním. A máš pravdu já bych si takový motor nekoupil jelikož mě zajímá co mám za motor v autě daleko víc, než jestli si k němu přes bluetooth připojím telefon.
Jestli myslíš těm s řemenem, tak zatím těžko říct. Ty motory jsou zatím na trhu celkem krátce. Pevně doufám, že ty už žádný fatální závady motoru mít nebudou.
Asi je to mimo mísu tohoto tématu, ale takové tvrzení máš mít podložené. Hanět někoho a přitom vařit z vody je slaboduché a jednoduché.
Ačkoliv je toto pouze diskuzní fórum, měla by nějaká štábní kultura existovat. Na vyargumentované a seriozní elaboráty je k dispozici pochopitelně jiný publikační formát.
"Bohuzel auto je kratke" Proč bohužel? To auto prostě takové je. Chceš něco dlouhého? Kup si kombíka.
Já bych naopak delší auto nechtěl. Do díry, kterou soused po několika pokusech se svým Superbem vzdává, se v pohodě vlezu. Krátké auto vidím do města jako výhodu. Kočárek vozit nepotřebuji a dvě basy piv do kufru dám.
Jsem s tím autem hodně spokojen, dobře se s tím jezdí. S motorem taky nemám problém a to mám základní TSI 1.2 77kW. 95% jízd jezdím sám a náklad nevozím, takže pohoda. I ta 1.2 je pak příjemně živá.
toto SUV bude urcite lepsie vo vsetkom okrem dizajnu. Posledne originalne Skody boli prave Yeti, Roomster, F1, Oct2. Ti, co tu hovoria, ze nove Skody vyzeraju dobre - suhlasim, ale len dobre. U nas v skole bola dobre znamka 3 = priemer. Nuda (P.S. - koncernova) na slovenskych cestach zacala...
Design je věc na výsost subjektivní, težko měřitelná, ale přesto naprosto zásadní při výběru vozu. Pravděpodobně budou Ateca a Yeti2 velmi podobné vozy a osobně jsem toho názoru, že budou prodejně úspěšné (tedy v počtu prodaných kusů). Cenově mi Ateca přijde hodně nadsazená.
O nudě hovoří vždy ti kdo se neumí zabavit či nedokáží ocenit jemný proporčně vyvážený design s povedeným systémem hran a prolisů. Jožo Kabaň dělá dobrou práci a rozhodně Thomase Ingenhlatha v mnohém převyšuje, především originálním, a přesto ladným a funkčním "krystalickým" stylem. Právě přední světlomety znamenaly nejen zvýšení fukčnosti, ale současně i zásadní úsporu nákladů výrobce i majitele při opravě. Ingenhlathovy kulaté světlomety jsou ukázkou neorganického a neproporcionálního stylingu, neladí s hlavními a jsou nesmyslně vetknuty do podélné, na masce veritkální linie prolisů kapoty (ty jediné se mu povedly). Jožo Kabaň správně doplnil integrované hlavní světlomety výraznou spodní mřížkou s mhovkami. Jeho ztvárnění škodováckého "kukuče" také nikde jinde nenajdete. Nuda? Jen pro jednodušší povahy, jež je nutné šokovat, aby se probraly a vnímaly.
Tento facelift sa jednoducho nepodaril. Ani po rokoch som ho nijak neprekusol. Nasilu napasovaná nová maska, ale staré oblé späťáky ani výraznejšia zmena optiky zadných svetiel. Dobre, že sa takéhoto faceliftu už nedožil Roomster...
suhlas... ten facelift mi tiez nesedi... ta povodna yetina este s tymi okruhlymi kukadlami pod hlavnymi svetlometmi bola skratka charizmatickejsia a krajsia.... a tak nejak lepsie pasoval jej predok k zbytku auta... po facelifte je to uz ale razom akesi sterilne unifikovane.. a hodne nudne... zrazu uz pre mna yetina stratila to caro ktore predtym mala.. uz na mna na ceste tak neziari ako predtym ale zase niekto to mozno vidi inak... ja s tebou v tomto ale suhlasim
Je zajímavé, že yeti, který má na škodovku mizerný kufr je tak oblíbený. Shodou okolností se jeden v rodině objevil a s dojezdovou rezervou je kufr mělký a když se posunou vychvalovaná nastavovací sedadla tak vznikne schod za který ráda spousta věcí zapadne. Samotné zadní sedačky nemají nic moc pohodlí. a místa na šířku taky moc není. Spolehlivost ukáže u 1,4 TSI čas a spotřebu taky.
Protože kufr Škodovek je klišé. Ne každý, kdo kupuje Škodovku, to dělá kvůli megakufru. Je ale pravdou, že Yeti je z opačného těsta, má kufr možná až moc malý. Holt nic pro rodinné využití, je to spíše pro jednotlivce nebo pro starší páry už bez dětí.
Aneb proč si neušetřit úvodní část a nenapsat že Yeti stojí na zcela normální platformě PQ35, konrétně na podvozku scouta, ale radši vyprávět pohádku o tom kterak je to skládačka z octavie II a golfu V... ;-)
Vlastně jsem nepochopil nějaké jednoznačné sdělení autora videa. Z jedné strany vezme šmahem problémové TSI, z druhé strany označí model jako bezproblémový.
Obecně by to chtělo více dotahovat myšlenky. Ne říct, že výměna lamel na DSG vyjde draho, ale říct na kolik skutečně vyjde. Ne říct, že 1.2 TSI je někde do roku 2011 problémový, ale konkrétně od kterého výrobního označení a kdy konkrétně najelo do výroby... Zkrátka takové nedotažené, což je trochu škoda.
Co mi ale opět vadí - obehraná písnička dostupnosti ND na Škodu. Jestliže se vůz nekazí, tak dostupnost ND není pro mě problémem a běžné spotřební věci jsou vesměs k dispozici.
Podle mě mohlo zaznít srovnání ceny ND na Yeti a na ty korejce. Protože právě tady je docela rozdíl, korejci jsou na provozu citelně dražší než ten Yeti.
A zrovna u Yeti mě dost překvapilo, že nezazněla kapitola TDI. Zrovna do SUV se hodí víc než kamkoliv jinam.
Za mě ale vidím v Yeti 1.2 TSI zajímavou volbu. Pokud vynechme kusy z počátku výroby a vezmeme až po 2011, tak bych se TSI vůbec nebál (a opět - zaznívá, že ani pak problémy nezmizely - já tedy nevím, ale slýchávám pravý opak).
Na Yetiho mam uz celkem dlouho policeno, ale jeste pockam asi na pristi jaro a pak ho vemu na protiucet za aktualni Octavku, trebav Ackach... preci jen cim levnesi porizeni tim lepsi >:-[]
myslim, ze je to fajn rodinny auto, ze je to celkem prostorny a cenově dostupny, proto si ho pak muzou rodiny v bazaru v klidu poridit, vetsinou jich tam maji i celkem dost v nabidce...chce to tedy do vetsiho autobazaru.... >:D
Yeti je super a jako SUV ma hodne dobry jmeno. Jsem zvedavej jak uspesnej bude Kodiaq az nastoupi na trh. Ja bych teda jako SUV radsi koupil jetyho a overenyho Yetiho za tretinovou cenu nez tuhle "super" novinku!