Na minulou generaci Lanceru si dnes vzpomene snad jen fanoušek značky. Až příliš japonsky řešený vůz zaznamenal na evropském trhu jen velmi malý zájem zákazníků.
presne.. kombik ma svoje caro.. a to este aj dnes ;-) ... ja tieto lancery vidim fakt z 90 percent prave ako kombiky ... a slusi im to stale :yes: [odkaz] ;-) .. take az skoro-volvo >:D .. a podla mna este aj vedla novej O3 kombi je tento kombi misak stale krasavec ;-) nestrati sa ... skoda len ze dnes uz mitsu na taketo vozy hadze boba... a mysli len na SUVecka... lebo prave v nizsej strednej triede to vzdy vedeli... ale casy sa zrejme menia.. aj zaujmy a priority.. ale mozno casom sa vratia... podobne ako nissan s pulsarom ( ako reinkarnacia almery ) .. aj ked ten zda sa znova skonci bez priameho nastupcu :*) ach jo
kombik s tymi svetlami na vysku vie byt pekny... a ked ma 17tky .. a je v bordovej metle ... taky jeden vidim a by si sa divil ako dobre stihlo az sportovo vyzera ... aj kabina s tymi jeho budikmi je dodnes kukatelna... pritom kukni na O1-tku v kabine... paripadne aj na jej celkove tvary kasne... nezda sa mi to byt krajsie auto na danu dobu a pritom kolko ich tu stale jazdi a nikto sa nestazuje ;-)
Octavia II byla trefa, taky hned po uvedení zdvojnásobila evropské prodeje modelu (2005-7 byla okolo 200t, Octavia I byla maximálně kolem 100t). To byl základ dnešních úspěchů značky, od té doby se to hýbe už relativně málo.
[odkaz]
[odkaz]
Thalia podle mě žádná trefa nebyla, ale úplně k tomu nemám čísla... možná svého času u nás díky supernízké ceně, ale celoevropsky určitě ne. Proto taky už žádná Thalia není.
Dacia... tam je to komplikovanější. Dacia se prodává taky hlavně přes cenu, ale solidní design byl podle mě vždycky silnou zbraní Dacie. Primárně Dusteru, ale nakonec i to Sandero je lepší, než leckteří mainstreamoví konkurenti.
Kachna byla ikonická i díky designu.
Pokud šlo ale jen o to plivnout na Octavii, tak se omlouvám že to takhle komplikuju :-)
Ne, to právě není pravda. Octavia nikdy nebyla levná, podstatný rozdíl v ceně proti Golfu tam není... a už vůbec ne na trzích jako Švýcarsko, kde Octavia pravidelně patří k top modelům.
No počkej, Golf Variant byl přece už od III [odkaz] , ve čtvrté generaci to částečně alternovala Bora Variant... ale proti Octavii stál Golf Variant vždycky.
Možná jsem se špatně vyjádřil. Ano, kombi bylo už dříve, ale v páté generaci na čas vypadlo. Tehdy se s ním snad ani nepočítalo a vrátilo se teprve rok před generační obměnou.
Nevím, kdy skončila výroba G IV kombi, ale G V Variant přišel až po čtyřech letech od uvedení hatche, údajně až na základě vysoké poptávky. [odkaz] Dá se tedy říct, že OII v tomto měla aspoň zezačátku pěkně navrch.
Wiki říká: G4 Variant do 6/2006, G5 Variant představen 3/2007. Je fakt že tam byl přesah výroby čtyřkového kombíku a pětkového Golfa, takže Octavia II stála chvilku proti Golfu 4 Variant...
To jsem nevěděl, že ho nechali ve výrobě tak dlouho. I tak měla Octavia ze začátku dobrou pozici, když se VW bez většího úspěchu snažil o nahrazení letitého Variantu Plusem a ani Seat její pozice významně neohrožoval. Kdo chtěl tou dobou moderní koncernové kombi, případně lift, měl volbu docela jasnou. Navíc výhoda praktičnosti liftu přetrvává dodnes. Proto nesouhlasím s tím, že Octavia byla akorát laciná náhražka Golfu.
u nas vidim hlavne kombiky... predpokladam ze mnohe su dovezene za par babiek ( kedze ani v minulosti som ich u nas nevidel tolko co dnes :-) ).. pritom ide o stale celkom prakticke a velke auto aj na dnesne pomery danej triedy ... aj kabina nevyzera nijak prehistoricky... nahodu tento nizky styl palubovky s perfektnym vyhladom bude stale in... :-) ... urcite teda zaujimava volba ako jazdenka a to aj v konfrontacii s u nas oblubenou O1 alebo povedzme nejake stare golfy kombiky ... hlavne ta priestrannost podla mna tu boduje.. aj jednoducha ale robustna konstrukcia
inak prave pozeram ze tento lancer sedan ma 4 srubove kola a ten tmavy kombik na fotke v prispevku vyssie ktory je aj v teste na acz ma 5 srubove kola... zeby casom presli na 5srubove kola v ramci nejakeho faceliftu? sranda ... musim si vsimnut ake kola ma tu jeden bordovy co nam tu stoji nedaleko pod branou... ale ma tiez pekne velke disky
galant bol na svoju dobu skutocne skvost... kdeze su tie casy... alebo mazda xedos 6 ci 9 ... to boli kusky kludne porovnatelne aj s nejakou tou vtedajsou nemeckou konkurenciu... ved galant to bolo tiez take japonske skoro-bmw ... malo krasny ostry nizky face .. je mi jasne ze tieto vozy sa uz nevratia ale boli to krasne roky... alebo primery... tiez mi to chyba... zrazu vsade len samy kaskaj a ASX ... ale taka doba no :*) ... kazdy chce SUV no... ved aj ja >:D:*)
deda v tom ma jasno, potrebuje hlavne jazdit zapnut svetla mozna klimu a mat spolahliveho kvalitneho partaka co sa na nic nehra ani ho nicim nepletie... mysak nesklame
Byl jsem majitelem kombika ve verzi sport 2.0 z roku 2006 , kupovaný jak jeden poslední v roce 2007, za velice rozumnou cenu jako nový, červena barva/metal. Měl jsem ho 5 let a do ted jse mi za nim stýska. Je to auto o jednoduchosti a emocich, ne každemu sedne, není to dalníčni stíhač, ale vyborne svezení po cestach 1. Třídy. Podvozek famozní, tvrdší, motor atmosfera, točívá, spotřeba malinko vyšší, ješte že to nemělo palubi počitač, asi kolem 8-9, dle toho kde se šlo. Podvozek byl lepší než motor, držel na točivé dalnici i ve 200, kde jiný již spomalovali. Ale to nebyl jseho styl, auto melo 5. rychlosti, takže dalnice nebyla jeho pravým mistem. Jinak interier jednoduchy , ale sportovně příjemný, sedačky celkem dobré, dost mista všude ! I v kufru. Kupoval jsem ho jako rodinné auto, narodil jse nam syn, starý accord 96 již dosluhoval, na nový jsem neměl, tak jsem skočil do toho. Potom přišel druhý syn, vešli sme se, třetí a to jsme ješte rok vydželi nějak, nakonec jsem musel do MPV…to je ale jina kapitola. Prodal jsem ho po 5 letech, mel 90t, vyborny stav, udržovaný, šíleně pod cenu, 2012 byli vůbec ceny na minimu. Do ted ho okukuji a přemýšlim ho koupit opět, nebo sedan 2,0 z německa. Jěšte, každý kdo si sednul dovnitř byl překvapen ,též kdo ho řídil, asi ani ne výkonem, ale pocitem s jízdy. Též jsem s nim absolvoval školu smyku, malinko zručnosti a auto se ovladalo suprově, kde jiný litali , myšak se srovnal raz dva, to je to řízení, co dnes chybí mnoha modelům, a mělo to jen ABS, no ESP+jine super elekronicke vychytávky a předse se řidilo s pocitem jistoty. Též design auta me do dnes fascinuje, líby se mi, mam i orig katalog. Bohužel nahrada není, těžko se hledá. O kladech a zaporech meachaniky, oprav se nebudu rozepisovat, prostě spotřebák měnit, lak nachylný teda asi tenší, to je japonec. Asi vše, kdo zvažuje at neváha, ješte nejaky jsou v NE a NL, da se sehnat pekny kus. Držim palce.