Diskuse

Ojetý Seat Leon 1.4: Nižší výkon, lepší cena

18.9.2013

První generace Seatu Leon vyjíždí na podvozku většího Toleda, což zaručuje dobrou prostornost. To je také jeden z důvodů, proč se tento cenově dostupný automobil těší zájmu motoristů.

 

  • 42 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 18.09.2013  14:17

    Leon I. generace prostorný? Nesmysl!

    Leonu první generace lze jistě připsat k dobru všelisco (například povedený vnější i interiérový design), vnitřní prostornost to ale určitě není. Nechápu, jak takovou blbost mohl autor článku napsat, asi v Leonu I (nebo Toledu II) nikdy vzadu neseděl, jinak si to nedovedu vysvětlit. Stačilo by, kdyby si uvědomit, že Leon I (i Toledo II) stojí na stejné platformě, jako Octavia I, tedy s ubohým rozvorem 2,51 m a celkově velmi špatným využitím prostoru mezi nápravami! Tyhle auta na tom byli v podélném směru prostorově tak špatně, že když jsem se svými necelými 1,9 m výšky seděl za volantem, tak se za mě nevešlo ani dítě v dětské sedačce - nemělo kam dát nožičky! ;-\ :no: :no: :no:
    • 22 Reagovat !

      foto Charger

      Charger 18.09.2013  14:24

      « Re: Leon I. generace prostorný? Nesmysl!

      To jsem chtěl zrovna napsat. Prostornost je velká bída.
    • 00 Reagovat !

      foto nebezpecnavosa

      nebezpecnavosa 18.09.2013  17:17

      « Re: Leon I. generace prostorný? Nesmysl!

      A co když ne každý měří metr devadesát a má potřebu automaticky posouvat přední sedačku až dozadu ?
      • 10 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 18.09.2013  17:26

        « Re: Re: Leon I. generace prostorný? Nesmysl!

        Pokud chci auto nižší střední třídy označit jako "prostorné", tak musí i za 1,9 m vysokým řidičem zbýt dostatek místa pro dospělého středního vzrůstu nebo dítě v dětské sedačce. Například taková Octavia II už tento požadavek bez problémů plní, takže ji označení "dostatečně prostorná" opravdu náleží. A to je ten zásadní rozdíl od Octavie I, nebo mezi zmiňovaným Leonem I a Leonem II. Vždyť je to jednoduché jak facka, nechápu, že tady někdo v tomto směru ještě dělá nechápavého...
        • 00 Reagovat !

          foto nebezpecnavosa

          nebezpecnavosa 19.09.2013  14:01

          « Re: Re: Re: Leon I. generace prostorný? Nesmysl!

          Nechápu, že stále někdo nechápe, že naprostá většina populace 190 cm neměří a ne každému se dá zavděčit. Jaké představy o prostoru v autech mají asi basketbalisté ... Možná vědí, jaký je rozdíl mezi pojmy dobrý a výborný, a auto si před koupí nejdřív vyzkouší, jako třeba boty.
  • 11 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 18.09.2013  14:29

    Trochu přesnosti by neuškodilo

    Člověk by čekal, že redaktor časopisu se oprostí od nesmyslů laiků, kteří se často (téměř s železnou pravidelností) chybně domnívají, že šestý převodový stupeň zaručuje nízké otáčky ve vyšších rychlostech. Je to nesmysl. U těchto atmosférických motorů měl šestý převod jen za úkol lepší pružnost, často točí pětka i šestka ve 130 stejně. Dobré je, aby mělo auto dlouhý nejvyšší stupeň, což většinou je dosaženo dlouhým stálým převodem, třeba nejnověji Honda 1,8 103 kW, pak je ale auto málo dynamické.

    Takže prosím o trochu profesionality, mnoho lidí pak sedí v nafťáku nebo třeba 1,2 TSI a říkají, jo to je tím, že máš šestku, proto je tu tak ticho, přitom právě pětikvalt 1,2 TSI nebo většiny nafťáků točí u shodných motorů na nejvyšší převod téměř stejně.

    Otáčky ve 130 km/h na nejvyšší převodový stupeň jsou nastaveny tak, aby motor byl v oblasti nejvyššího točivého momentu.
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 18.09.2013  14:37

      « Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

      Proč by mělo být auto málo dynamické když má delší šestku?
      • 10 Reagovat !

        foto Odan

        Odan 18.09.2013  14:40

        « Re: Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

        Vždyť to Ronault nikde nepíše - Civic je chcíplej proto, že má těžký stálý převod :-)
        Jinak by mě zase zajímalo, proč má auto "nové v ČR, 1. majitel, nejeto" zase poznávací značku vydanou doslova "předevčírem".
        Volant taky vypadá dost bídně, teď jezdím Toledem, které má natočeno přes 220 tisíc a kůže je v lepším stavu. Schválně se tam cestou z práce půjdu podívat.
        Pohádku o paní s prstýnky, která se v březnu přestěhovala do Prahy a s autem jezdila jen na nákupy umí říct každý, jsem zvědavý, co mi řeknou tentokrát...
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 18.09.2013  14:53

          « Re: Re: Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

          Protože to auto je "nové v ČR" a měl ho v ČR pouze jeden majitel :D:D:D
          • 00 Reagovat !

            foto Odan

            Odan 18.09.2013  14:53

            « Re: Re: Re: Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

            Jo taaak, "nově v ČR". >:D
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 18.09.2013  15:36

          « Re: Re: Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

          právě že píše.

          což většinou je dosaženo dlouhým stálým převodem, třeba nejnověji Honda 1,8 103 kW, pak je ale auto málo dynamické.

          Kdyby mělo dlouhý kvalty všechny tak souhlasím, ale jenom poslední kvalt přeci dynamice neškodí.
          • 00 Reagovat !

            foto Mino21

            Mino21 18.09.2013  16:10

            « Re: Re: Re: Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

            Ale vždyť on píše o stálém převodu, a ten přece ovlivňuje všechny převody od jedničky po šestku, takže pak má dlouhé všechny kvalty.

            On napsal: "Má to dlouhý stálý převod (tedy dlouhé všechny kvalty)". A ty napíšeš: "Kdyby byly všechny kvalty dlouhé, tak souhlasím".... Ale vždyť to přece napsal, tak co se ti nelíbí? :-)

            Dle mého názoru to má Civic vyřešeno právě velmi dobře (aspoň papírově). Prvních pět převodů je o něco kratších než u pětikvaltu (viz můj příspěvek níže), ale šestý kvalt otáčky dobře snižuje (proti pětikvaltu), přitom není nějak ultratěžký. Není to ani jedno z extrémních řešení, kdy je šestistupňová převodovka jen pětikvaltem s těžkou šestkou navíc, ale ani šestikvaltem s rozsahem pětikvaltu, jen hustěji naskládaného k sobě.

            Já mám stále jen pětikvalt, a to poměrně krátký (130km/h na pětku při 3750rpm) a přesto má Civic prvních pět stupňů ještě kratších. Na Primeře jsem měl naopak pětikvalt hodně dlouhý (pětku delší než Civic šestku), při 130km/h zhruba 3300 rpm.
            • 00 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 19.09.2013  08:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

              Sry to jsem špatně pochopil.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 18.09.2013  15:09

        « Re: Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

        Přečti si to ještě jednou.
    • 00 Reagovat !

      foto Mino21

      Mino21 18.09.2013  15:29

      « Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

      Nevím, proč se vždycky jako ukázka těžkých převodů ukazuje Civic 1,8. On zas až tak těžké převody nemá. Pro zajímavost jiná atmosférická konkurence při 130km/h na max. převod:

      Honda Civic 1,8 - 3400 (pro představu, na pětku při 130km/h točí 4000 otáček)
      Mazda 3 2,0 (předchozí generace) - 3200
      Toyota Auris 1,6 - 3200
      Kia Ceed 1,6 GDI - 3400
      Chevrolet Cruze 1,6 - 3700 (5.st)
      Chevrolet Cruze 1,8 - 3500 (5.st)
      Citroen C4 1,6 - 3800 (5.st)
      Renault Megane 1,6 - 3800 (5.st a prý i 6.st)
      Peugeot 308 1,6 - 4100 (5.st)

      Z toho mi vychází, že z šestistupňové konkurence je na tom Civic víceméně standardně (montují se do něj prý dva stálé převody 4,29 a 4,11, no v testech vždy vidím hodnotu 3400 rpm při 130km/h, což odpovídá tomu lehčímu 4,29).

      Pětistupňová konkurence točí při 130km/h více, no pětka u Civicu je lehčí než pětka u většiny těchto pětistupňových aut (4000 vs 3500-4100), tedy šestka tam není jen jako dálniční stupeň k pětikvaltu, ale celá převodovka je trochu zkrácena. Jestli mělo něco těžkou převodovku, tak to byla moje Primera 2,0, která na pětku točila okolo 3300 rpm (méně než Civic na šestku), na dvojku dala 110 km/h a na trojku 170 km/h.
    • 00 Reagovat !

      foto dans91

      dans91 18.09.2013  16:02

      « Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

      Když jsi zmínil tu 1,2TSI, tak např. Rapid má pětku stejně "dlouhou" u pěti i šestikvaltu. Ale jinak 100% souhlasím s tím, že většinou je 6° jenom obchodní tah a šestka delší není... :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 18.09.2013  17:54

        « Re: Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

        Však pokud to tak nevyznělo, myslel jsem právě Rapid tak, jak jsi to napsal ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 18.09.2013  22:20

        « Re: Re: Trochu přesnosti by neuškodilo

        6. stupen nie je obchodny tah, vyzskusaj si v realnom zivote jazdu s 63kW tsi s 5 kvaltom a potom silnejsiu verziu so 6 kvaltom a daj vediet
  • 00 Reagovat !

    foto M4Touch

    M4Touch 18.09.2013  14:50

    Spotřeba

    Tento motor nepatří zrovna k nejúspornějším, zvláště když je v takhle těžkém autě.
  • 30 Reagovat !

    foto Tomas-2002

    Tomas_2002 18.09.2013  15:03

    Oj

    "Expert Auto ESA radí" - no to snad ani radši ne >:D
  • 02 Reagovat !

    foto -Teddy-

    _Teddy_ 18.09.2013  15:53

    49000 za 9 rokov?

    To je dakych ~5500km za rok. Preco majitel radsej nechodil taxikom, to fakt nechapem. Vyslo by ho to lacnejsie...
    • 00 Reagovat !

      foto dans91

      dans91 18.09.2013  16:04

      « Re: 49000 za 9 rokov?

      Spousta lidí to neřeší, ale takové auto bych asi zrovna z ESA nekoupil... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto stormrider

      stormrider 18.09.2013  16:34

      « Re: 49000 za 9 rokov?

      Blá blá blá. Cena za kilometr v krajském městě je okolo 20 Kč. Kolik to dělá při 5500 km ročně si každý dovede spočítat. I kdybych uzavřel smlouvu s taxikářem který by pro mě jezdil za 10 Kč a prodělával, stejně je to dražší než pořídit si auto.

      Nehledě na to, že někdo třeba řídí rád a komfort vlastního auta je pro něj důležitý.
    • 10 Reagovat !

      foto RS

      RS 18.09.2013  16:42

      « Re: 49000 za 9 rokov?

      Je to nestandardní, ale stává se to. Koneckonců, v rodině máme Fabii 2001 s 38 tisíci km ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Parda71-BMWfans-

        Parda71 (BMWfans) 18.09.2013  17:11

        « Re: Re: 49000 za 9 rokov?

        Trumfnu tě, Favorit z devadesátého a nemá ani 45 tis. km ;-)
      • 01 Reagovat !

        foto holden-holden

        holden_holden 18.09.2013  17:13

        « Re: Re: 49000 za 9 rokov?

        to bude jednou cenej kousek. tak za 200 let >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 18.09.2013  17:32

        « Re: 49000 za 9 rokov?

        My VW Jetta 33 tisíc najeto R.V 2006. Doslova a do písmene stav nového vozu >:D

        Jenže takovýhle auta se nestřílej do ESA :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 18.09.2013  17:34

          « Re: Re: 49000 za 9 rokov?

          Ještě bych dodal, že sme v roce 2007 prodávali 5tiletý Seat Cordoba s 38 tisíci a v roce 2003 Škodu felicii (8let) 35 tisíc Km.

          Ve velkých bazarech na nás koukali, že je chceme podvést... a snažili se na autech najít cokoliv, co by snížilo jejich cenu.. marně >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Otrava

      Otrava 18.09.2013  19:20

      « 49000 za 9 rokov?

      No, v rodinném kruhu máme Getze, stáří kolem 8-10 let s najetými 12ti tisíci. Nebýt naťuknutého zadního nárazníku, byl by k nerozeznání od nového. Je používán skutečně jen vzácně, aby se s ním občas jezdilo jen kousek, tu a tam na hřbitov, kdyby něco, do nemocnice a tu a tam na občasné nákupy. Dotyčná osoba měla peníze na nové a chtěla mít klidné spaní. Tak proč ne...
      Ostatně, nahradil starou 105ku s najetými...no, hádám tak 35tis maximálně, ve stavu skoro jako nová. Tehdá se prodala asi za 10tis, ale jak koukám na inzeráty v Německu, mohla se střelit jako veterán za mnohem vyšší sumu :-)
  • 00 Reagovat !

    foto tomasBriza

    tomasBriza 18.09.2013  18:16

    Tohle mam

    Presne tohle auto mam (1.4, 2001, 110000tkm), spolehlivost bezproblemova, nic mimoradneho se nemenilo (1. majitel), desticky, rozvody, prostredni dil vyfuku takova klasika. Jediny co letos odeslo bylo cidlo tlaku oleje a jak se pise v clanku rucni brzda fakt moc nebrzdi.

    Jediny co je fakt blbost je "usporny motor" to vazne neni. Realne kdyz clovek neni zavodnik tak je prumer 7,5l, pri rychlejch presunech neni ale problem vyslphat se na 10l :(.

    Jinak uz se pomalu poohlizim po nastupci.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 18.09.2013  18:40

      « Re: Tohle mam

      Novej Leon je tu a myslim, že konečně důstojný nástupce tohoto modelu, vypadá k světu :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 18.09.2013  19:22

        « Re: Re: Tohle mam

        Přesně tak, nejnovější Leonek je opravdová trefa a navíc ten výběr třech verzí kastle, jedna hezčí než druhá :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Hrůzná realita syrské války: Podvyživené nemluvně umíralo v bolestech, jídlo nemají statisíce lidí

Hrůzná realita syrské války: Podvyživené nemluvně…

Srdcervoucí fotografie vznikly na východním předměstí Damašku Ghúta. Snímky zachycují malou holčičku Seher…

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli zpackané plastice: Chce 200 tisíc korun!

Irská herečka (39) žaluje pražskou kliniku kvůli…

Toužila po dokonalé tváři, skončila zohyzděná! Irská herečka Barbara Naughton (39) podala žalobu na jednu…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Kane před rekordním kotlem popravil Liverpool, Čech chyboval

SESTŘIHY: Kane před rekordním kotlem popravil…

Fotbalisté Manchesteru United poprvé v sezoně prohráli. V devátém kole anglické ligy podlehli 1:2 na hřišti…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl a Balík komentovali výsledky, jejich příčiny a budoucnost

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl…

Na jednom místě tady najdete všechno, co jsme během víkendu vydali k parlamentním volbám. Kromě komentovaného…

Ženská legie v Norsku: Země má premiérku, ministryni zahraničí, šéfku obrany i ministryni průmyslu

Ženská legie v Norsku: Země má premiérku, ministryni…

Zatímco v některých státech se o možnosti silnějšího postavení žen v politice dlouho diskutuje, tak v Norsku už…