První generace Seatu Leon vyjíždí na podvozku většího Toleda, což zaručuje dobrou prostornost. To je také jeden z důvodů, proč se tento cenově dostupný automobil těší zájmu motoristů.
Nechápu, že stále někdo nechápe, že naprostá většina populace 190 cm neměří a ne každému se dá zavděčit. Jaké představy o prostoru v autech mají asi basketbalisté ... Možná vědí, jaký je rozdíl mezi pojmy dobrý a výborný, a auto si před koupí nejdřív vyzkouší, jako třeba boty.
No, v rodinném kruhu máme Getze, stáří kolem 8-10 let s najetými 12ti tisíci. Nebýt naťuknutého zadního nárazníku, byl by k nerozeznání od nového. Je používán skutečně jen vzácně, aby se s ním občas jezdilo jen kousek, tu a tam na hřbitov, kdyby něco, do nemocnice a tu a tam na občasné nákupy. Dotyčná osoba měla peníze na nové a chtěla mít klidné spaní. Tak proč ne...
Ostatně, nahradil starou 105ku s najetými...no, hádám tak 35tis maximálně, ve stavu skoro jako nová. Tehdá se prodala asi za 10tis, ale jak koukám na inzeráty v Německu, mohla se střelit jako veterán za mnohem vyšší sumu :-)
Presne tohle auto mam (1.4, 2001, 110000tkm), spolehlivost bezproblemova, nic mimoradneho se nemenilo (1. majitel), desticky, rozvody, prostredni dil vyfuku takova klasika. Jediny co letos odeslo bylo cidlo tlaku oleje a jak se pise v clanku rucni brzda fakt moc nebrzdi.
Jediny co je fakt blbost je "usporny motor" to vazne neni. Realne kdyz clovek neni zavodnik tak je prumer 7,5l, pri rychlejch presunech neni ale problem vyslphat se na 10l :(.
Pokud chci auto nižší střední třídy označit jako "prostorné", tak musí i za 1,9 m vysokým řidičem zbýt dostatek místa pro dospělého středního vzrůstu nebo dítě v dětské sedačce. Například taková Octavia II už tento požadavek bez problémů plní, takže ji označení "dostatečně prostorná" opravdu náleží. A to je ten zásadní rozdíl od Octavie I, nebo mezi zmiňovaným Leonem I a Leonem II. Vždyť je to jednoduché jak facka, nechápu, že tady někdo v tomto směru ještě dělá nechápavého...
Blá blá blá. Cena za kilometr v krajském městě je okolo 20 Kč. Kolik to dělá při 5500 km ročně si každý dovede spočítat. I kdybych uzavřel smlouvu s taxikářem který by pro mě jezdil za 10 Kč a prodělával, stejně je to dražší než pořídit si auto.
Nehledě na to, že někdo třeba řídí rád a komfort vlastního auta je pro něj důležitý.
Ale vždyť on píše o stálém převodu, a ten přece ovlivňuje všechny převody od jedničky po šestku, takže pak má dlouhé všechny kvalty.
On napsal: "Má to dlouhý stálý převod (tedy dlouhé všechny kvalty)". A ty napíšeš: "Kdyby byly všechny kvalty dlouhé, tak souhlasím".... Ale vždyť to přece napsal, tak co se ti nelíbí? :-)
Dle mého názoru to má Civic vyřešeno právě velmi dobře (aspoň papírově). Prvních pět převodů je o něco kratších než u pětikvaltu (viz můj příspěvek níže), ale šestý kvalt otáčky dobře snižuje (proti pětikvaltu), přitom není nějak ultratěžký. Není to ani jedno z extrémních řešení, kdy je šestistupňová převodovka jen pětikvaltem s těžkou šestkou navíc, ale ani šestikvaltem s rozsahem pětikvaltu, jen hustěji naskládaného k sobě.
Já mám stále jen pětikvalt, a to poměrně krátký (130km/h na pětku při 3750rpm) a přesto má Civic prvních pět stupňů ještě kratších. Na Primeře jsem měl naopak pětikvalt hodně dlouhý (pětku delší než Civic šestku), při 130km/h zhruba 3300 rpm.
Když jsi zmínil tu 1,2TSI, tak např. Rapid má pětku stejně "dlouhou" u pěti i šestikvaltu. Ale jinak 100% souhlasím s tím, že většinou je 6° jenom obchodní tah a šestka delší není... :yes:
Nevím, proč se vždycky jako ukázka těžkých převodů ukazuje Civic 1,8. On zas až tak těžké převody nemá. Pro zajímavost jiná atmosférická konkurence při 130km/h na max. převod:
Honda Civic 1,8 - 3400 (pro představu, na pětku při 130km/h točí 4000 otáček)
Mazda 3 2,0 (předchozí generace) - 3200
Toyota Auris 1,6 - 3200
Kia Ceed 1,6 GDI - 3400
Chevrolet Cruze 1,6 - 3700 (5.st)
Chevrolet Cruze 1,8 - 3500 (5.st)
Citroen C4 1,6 - 3800 (5.st)
Renault Megane 1,6 - 3800 (5.st a prý i 6.st)
Peugeot 308 1,6 - 4100 (5.st)
Z toho mi vychází, že z šestistupňové konkurence je na tom Civic víceméně standardně (montují se do něj prý dva stálé převody 4,29 a 4,11, no v testech vždy vidím hodnotu 3400 rpm při 130km/h, což odpovídá tomu lehčímu 4,29).
Pětistupňová konkurence točí při 130km/h více, no pětka u Civicu je lehčí než pětka u většiny těchto pětistupňových aut (4000 vs 3500-4100), tedy šestka tam není jen jako dálniční stupeň k pětikvaltu, ale celá převodovka je trochu zkrácena. Jestli mělo něco těžkou převodovku, tak to byla moje Primera 2,0, která na pětku točila okolo 3300 rpm (méně než Civic na šestku), na dvojku dala 110 km/h a na trojku 170 km/h.
Vždyť to Ronault nikde nepíše - Civic je chcíplej proto, že má těžký stálý převod :-)
Jinak by mě zase zajímalo, proč má auto "nové v ČR, 1. majitel, nejeto" zase poznávací značku vydanou doslova "předevčírem".
Volant taky vypadá dost bídně, teď jezdím Toledem, které má natočeno přes 220 tisíc a kůže je v lepším stavu. Schválně se tam cestou z práce půjdu podívat.
Pohádku o paní s prstýnky, která se v březnu přestěhovala do Prahy a s autem jezdila jen na nákupy umí říct každý, jsem zvědavý, co mi řeknou tentokrát...
Člověk by čekal, že redaktor časopisu se oprostí od nesmyslů laiků, kteří se často (téměř s železnou pravidelností) chybně domnívají, že šestý převodový stupeň zaručuje nízké otáčky ve vyšších rychlostech. Je to nesmysl. U těchto atmosférických motorů měl šestý převod jen za úkol lepší pružnost, často točí pětka i šestka ve 130 stejně. Dobré je, aby mělo auto dlouhý nejvyšší stupeň, což většinou je dosaženo dlouhým stálým převodem, třeba nejnověji Honda 1,8 103 kW, pak je ale auto málo dynamické.
Takže prosím o trochu profesionality, mnoho lidí pak sedí v nafťáku nebo třeba 1,2 TSI a říkají, jo to je tím, že máš šestku, proto je tu tak ticho, přitom právě pětikvalt 1,2 TSI nebo většiny nafťáků točí u shodných motorů na nejvyšší převod téměř stejně.
Otáčky ve 130 km/h na nejvyšší převodový stupeň jsou nastaveny tak, aby motor byl v oblasti nejvyššího točivého momentu.
Leonu první generace lze jistě připsat k dobru všelisco (například povedený vnější i interiérový design), vnitřní prostornost to ale určitě není. Nechápu, jak takovou blbost mohl autor článku napsat, asi v Leonu I (nebo Toledu II) nikdy vzadu neseděl, jinak si to nedovedu vysvětlit. Stačilo by, kdyby si uvědomit, že Leon I (i Toledo II) stojí na stejné platformě, jako Octavia I, tedy s ubohým rozvorem 2,51 m a celkově velmi špatným využitím prostoru mezi nápravami! Tyhle auta na tom byli v podélném směru prostorově tak špatně, že když jsem se svými necelými 1,9 m výšky seděl za volantem, tak se za mě nevešlo ani dítě v dětské sedačce - nemělo kam dát nožičky! ;-\ :no::no::no: