Re: To je príliš pre každého normálneho človeka ...
Pre človeka v naších podmienkach, otáčajúceho každé euro (korunu) je to niečo nepredstaviteľné..ale v iných krajinách to tak nemusí byť. Zober si prius, ten je tiež, vzhľadom na veľkosť drahý jak fras, ale predáva sa veľmi slušne.
Re: To je príliš pre každého normálneho človeka ...
Toľko stojí prius dnes, ale pozri si cenu keď začínal. Nehovoriac, že ampera/volt sú na vyššom stupienku elektrifikácie- majú bližšie k skutočnému elektrickému autu.
A to ve Francii dostanou auta z jiného (lepšího) soudku [odkaz] :yes::yes: 5.8sec z 0-100kmh a zvýšená maximální rychlost na cca 260kmh. A ještě k tomu vypadá skvěle :-)
Auto pro policii jako auto pro policii. Nevím kdo seš ale moderovat to tady nemusíš. Nikoho tady nepřesvědčuju,nikomu nevnucuju svůj názor, přidal jsem to sem jen pro zajímavost jako nové téma. Takže jestli tě to nezajímá, můžeš to přeskočit. Přeju brzké splnění snu, aby si měl doma to svoje jablíčko co nejdřív, já jsem spíš na ty hrušky evidentně. ;-)
Co se týče elektromobilů, tak přístup Ampera/Volt je nejrozumnější přístup, protože se dá použít v každodenním provozu beze strachu, že by mě někde uprostřed dálnice nechalo s vybitými baterkami (pokud člověk není i d i o t, kterej nehlídá palivoměr). Byť tahle auta nejsou stylová jako např. Tesla, tak pro bohatý environmentalisty by to mohla být alternativa k Priusu.
Akorát je tu "problém" v tom, že 99,9% těch rádobyekologů si nedokáže spočítat, odkud se bere ta elektřina v zásuvce, díky které pohání to své superekologické pohybovadlo.
A co se týče potřeb policajtů - to by bylo na delší diskusi, navíc politickou a kvůli tomu tady nejsme.
Taky si myslím, že je to zatím nejlepší cesta k elektromobilu. Protože čistý elektromobil se zatím hodí na popojíždění po městě, kvůli malé výdrži baterií. Zážehový motor jako sekundární zdroj pohonu je dobrá věc, nikdy nezůstaneš trčet kvůli tomu, že jsou baterie vybité.
Nedávno mě zaujal test Hondy Clarity v Top Gearu, kdy James toto auto testoval v USA. Je to elektromobil, který si ale vyrábí elektřinu sám z vodíku, kdy do auta se tankuje vodík místo benzínu. Vodíku je na zemi dost, je složité ho oddělit, ale není to o nic horší, než vyrobit z ropy benzín, říkal „kapitán šnek“. :-) A jízda se mu líbila, auto je tiché, pohodlné a má nulové emise, pouze produkuje vodu. Tady je odkaz na video [odkaz]
Vodík se obtížně skladuje, zatím stále není vyřešené, jak zabránit jeho samovolnému úniku prostupem póry v materiálu nádrže. Ani vícevrstvé nádrže nejsou v této chvíli řešením, nefunguje to. Vodík nejde používat u vozidel, které jezdí jen občas.
Jenže výroba elektřiny,ať už atomem,vodou,větrem,sluncem(i přes dotace)či tepelnou,nebo jinou elektrárnou atd.vyjde podstatně levněji i s následnou distribucí po rozvodné síti k tobě domů,či do jiné el.zásuvky,než energetická náročnost výroby benzínu/nafty-protože ropu musíš vytěžit(pumpy a další zařízení jedou na tu zlou elektřinu)pak to musíš ropovodem nebo tankerem dopravit do rafinétie(ropovod a tanker vznikly taky díky té elektřině)a pak tu máme samotnou rafinaci paliva(taky to bez elektriky s tý ropy nevytlučeš)a pak se veze cisternou(cisternu bez elektřiny taky nesesmolíš)k čerpací stanici(tu taky bez elektřiny nepostavíš:) a to nepočítám vydanou energii na provoz a údržbu tohohle procesu,aby fungoval a tys mohl natankovat v klidu palivo a odjet(i ta kasa u které platíš jede na elektřinu) >:-[]
V tom máš pravdu, že bez elektřiny to nejde. Proto jsem zmínil zajímavou alternativu elektromobilu na vodík - Hondy Clarity. Stačí oddělit vodík od těch příměsí, prostě není potřebná ropa.
Ano souhlasím s tebou,vodík je alternativa s velkou výhodou prakticky nulových emisí,ale momentální postupy získávání a skladování vodíku nejsou tak úplně dokonalé a v klasické distribuci bys jen nahradil benzín/naftu ;-\
Jinak opět s tebou souhlasím v tom,že momentálně je cesta,kterou jde volt/ampera asi tou nejlepší.
Já jsem jinak spíš reagoval na příspěvek kolegy Manlnblacka na téma počítání u těch 99,9% rádobyekologů,ve kterém je trochu mimo mísu,snažil jsem se mu dodat trochu osvěty a nějak sem se uklikl >:D
A zatímco si ta hodná elektrárna jede na hnědý uhlí (atom bouchá a je zlý! Rakušané to říkali při mírumilovné blokádě hraničních přechodů), tak my si můžeme drandit v G-wizech apod. :-)
to jo no, ale tak Nemecti policiste jezdi na lepsich silnicich nez Prazska MP prece, v Praze na kostkach se H3 uzije, a kor kdyz nekdo obcas nejakou kostku slohne a je tam pak navic poni dira >:D
Je to fakt směšné. Prius je technologicky složitější a začíná o 17 tisíc € níž. Leaf má 2-4x větší dojezd na baterie a stojí o 13 tisíc € méně. To tam snad montují generátor za 300 tisíc?