Možná se mi to jenom zdá, ale Astra vypadá opravdu dobře. Chválím provedení C sloupku, je to příjemně provokativní.
A chromová linka horní hrany okem autu sluší - ta ale asi v základní verzi "cena od: nebude...
Presne tak, tieto ofiko fotky sú dobrou odpoveďou tým, ktorí v predošlej diskusii namietali nedostatok odlišnosti, originality, vraj ide len o malý progres oproti predchodcovi. Ja tam vidím dosť výrazné rozdiely a obe generácie by som si rozhodne nezamenil (čo som aspoň zo začiatku pri takom Golfe nemohol povedať).
Za mňa Astre :yes:
No-o... otázka je, jestli mají blíž k realitě tyto načančané fotky nebo ty co byly v minulé diskusi.
Ne že by tam nebyly rozdíly oproti předchozí generaci, ale jak budou ty proporce vypadat naživo, o tom mám trošku pochybnosti... opět se můžeme bavit o tom, jak velká kola jsou na fotkách například.
U kterého prodejce u nás si ji mohu aspoň naživo prohlédnout, když na českých stránkách Mazdy u MX-3 stále svítí "Již brzy".
Mimochodem v Německu je premiéra u prodejců Mazdy až 19. a 20. 6., takže pochybuji, že u nás by to bylo podstatně dřív
To je hned, chvilku nedáváš pozor a taková zásadní novinka ti uteče. >:-[]
No, je to následek nekonečné diskuse s tebou o MX-5, CX-3 + MX-5 = MX-3. ;-)
To jo, ale Mazda byla první. Jo a také Toyota před časem něco pytlíkovala s Yarisem Sport, ale to byl jen nějaký jednoduchý polep. Nebyl v tom žádný stylistický záměr jako v případě Mazdy. :-!
Než jsem měl japonské auto (Toyotu RAV4 r.v. 2007) tak jsem tohle slovo taky často používal, no a potom už jenom tak jeden nebo dva roky... až vás navštíví rez v interiéru a v servisu vám řeknou že to tak dělají všechny RAVky, tak na spolehlivost zapomenete a vrátíte se zpátky ke kvalitě - německým autům.
Mam podobnou zkusenost: "....japonske auto... tak na spolehlivost zapomenete a vrátíte se zpátky ke kvalitě..."
Viz Reklama Volkswagenu pro Super Bowl: [odkaz]
Yaris taky uz neni co byval: [odkaz] :-!
Crap je vsechno pod $30,000. Bez ohledu na zemi designu ci vyroby. Smutne je, ze i $60,000+ auto se muze pos*at. Toyota ma nejvice svolanych aut (2010-14 = 24 mil), dokonce vic nez GM (20+ mil) a to uz je co rict.
Tak uz i nepremiova nizsi stredni umi to co BMW nezvladne ani ve sve strednotridni inkarnaci. Smutne.
"U nejšpičkovějších verzí zahrnují i masážní funkci a odvětrávání, to řidičova se dá seřizovat v 18 polohách."
Zadní světla mi při prvním pohledu vypadají jako Julietta :-) Celkově se mi nová astra moc líbí, měl jsem H-čko a to bylo skvělý auto. Jen díky staršímu motoru to byl vážně traktor.
O soudruhy z Mnichova nejde, jde o to, jestli tu ventilaci nabizi OEM dodavatel sedadel, pokud se nepletu, tak je to Recaro.
Co se tyka ventilace, tak ji nenabizi v kombinaci s latkou a s alcantarou, pokud se nepletu, pouze v kombinaci s kuzi se muzes chladit. Uz to tady nekde v diskusich rozebirali... A myslim, ze Astra na tom bude naprosto stejne.
Ale jde. BMW je z prémiových výrobců snad jediné a i v mainstreamu to má kde kdo. Je to samozřejmě trochu složitější, ale když to zvládnou ostatní, proč to nemůže zvládnout BMW?
S látkou/ Alcantarou ji nenabízí snad nikdo. Většina čalounění nabízených pro 3er je kožených a mezi zbylými nic extra, to je ten problém. A nevím, jestli BMW Individual nabízí i něco jiného než celokůži. Audi exclusive ano.
Podle me tu jde ciste o politiku. BMW tim chce prijmet lidi kupovat 5er misto 3er. Stejnemu duvodu prisuzuju absenci HUD v 1er/2er. Klasicky to u nich BMW nabidne (mozna) v pristi generaci, hlavne o generaci pozdeji nez to mela 3er, ktera to mela o generaci pozdeji nez 5er...
O nějakém spojení s Recaro nevím, ale BMW nabízelo již před léty AM Kit - ventilace sedadel pro dodatečnou montáž, ale jen pro vybrané modely. Tento kit se již nenabízí. Proč nevím. Informace nedorazila. Aktivní ventilace se nabízí pro X5, ale jen v kombinaci s komfortními sedadly v kůži a s vyhříváním za cca 90k.
Hned jak jsem viděl obrázek panelu klimatizace, tak jsem si říkal, že jsou tam pěkná dvě nevyužitá tlačítka jak dělaná pro ventilaci sedadel. Jen jsem doufal, že tomu tak není proto, že by plánovali sdílení panelu s Insignií (která ji samozřejmě má). :-)
U BMW je to o to horší, že ve standardní nabídce nemají nějaký výběr pěkných, nekožených čalounění.
Souhlas, zaklad je velice smutny, navic za me idealni kombinace kuze/latka na sportovnich sedadlech snad do 2er/3er/4er ani nejde. Bud alcantara, nebo celokuze.
Kůži/ látku mají a můžeš ji mít se sportovními sedadly, ale ne s M paketem. A to čalounění v M paketu má středy sedadel a výplně dveří látkové, Alcantara je na bočnicích atd. Celoalcantarové v nabídce nemají.
Kombinace látka alcantara je u Mpaketů tradiční. Třeba u E39 s Mpaketem to byl nejlepší (i vzhledově) potahový materiál ze všech možných, včetně příplatkových kůží, které se navíc poměrně rychle vytahají.
V casech e39/e46 byla stejne tak tradicni Kuze/latka, ktera mi jako kombinace prijde smysluplnejsi. Precijen kuze po stranach je o hodne odolnejsi a na ta mista vhodnejsi material nez alcantara.
To je ta hlavni kombinace, ktera mi v nabidce chybi u automobilky co neni ochotna posunout odvetravani sedadel do sve stredni tridy, o nizsi stredni nemluve.
Ty bys tedy chtěl, aby kůže/ látka šla s M paketem, ale nešla se sportovními sedadly? Nebo snad aby kůže byla uprostřed a látka na bočnicích? Teď nechápu.
U M paketu bude problém v tom, že pro ně kůže/ látka nebude dost nóbl (můj odhad). Ta Alcantara je jediné nekožené čalounění pro M paket.
Chtel bych aby sla kombinace kuze (kraje) a latka (stred) na sportovnich sedadlech i k Mpaketu, chtel bych aby mi s Mpaketem BMW misto kuze po stranach nevnutilo alcantaru. Umelo to kdysi, kdysi to umelo dokonce i pro M3 (e46) [odkaz] (mimochodem velice prijemny interier).
Jestli je to otazka toho co je nobl tak me to ve svete ruznych 114i s Mpaketem spis pobavi, nez ze bych to uznal za smysluplny duvod.
Jak si jinak vysvětlit, že kromě toho jednoho, které je exkluzivně pro M paket, můžeš mít k M paketu jen celokožená? Asi se jim nezdají dost dobrá.
Pro M3 mají látku/ kůži i v téhle generaci (je to jiné čalounění, než má standardní 3er). Ale ne pro M paket. Musíš se rozhodnout, jestli chceš víc látku/ kůži a koupíš si M podvozek, sportovní sedadla atd. zvlášť, nebo radši M paket.
Presne, tam vyzerá nová Astra výborne. Je mi jasné, že naživo tie hrany a linky nebudú tak dramatické (viď nové Škodovky, kde tie ostré línie z promo fotiek v reáli ťažko hľadám), ale zatiaľ silne pozitívny dojem.
Přidávám se k vám panové, vizuelně hodně povedené auto - exteriér i interiér. Jestli bude vypadat v reálu takto, tak je to slušná štika v nižší střední. Za první dojem má u mě Opel :yes:
Tak nejak mi to připomnělo první Astru, když dorazila v roce 92 tuším, měl jsem Astru F GSI a byl jsem z designu unešený, mooc se mi líbila ;-)
Nekrič vopred, až realita ukáže. Ale je fakt, že tieto fotky vyzerajú o kus lepšie. Ale tiež je pravda, že sú cielene robené tak, aby Astra na nich vyzerala dobre, lepšie ako v reáli. Takže si radšej počkám, lepšie milé prekvapenie ako sklamanie.
Po ranním rozčarování nad "uniklými fotografiemi" musím trošku posypat vlastní hlavu.
Další fotky a především přímé srovnání odhalují, že realita bude asi lepší než mi na první pohled přišlo. :yes:
Ale abych si přeci jen rýpnul, tak ta přikrčená záď mi k Astře a celkově k Opelu příliš nesedí.
"No jo, když kopíruješ Mazdu, tak to jinak nejde."
"Všichni kopírují Mazdu..." => pan mel k snidani vtipnou kasi, hm? :-! Uz to pre-posilam kolegovi do Italie, on dela pro AR, at uz se jde postavit do fronty na pracaku.
S tím postavením do fronty na prácáku pro kolegu z AR je docela rozumný nápad... :-! Kopírovat Mazdu...nikde jsem nepsal, že všichni kopírují Mazdu. Jen ti chytří kopírují Mazdu. :-!
Praveze ked si trosku zaspominam do minulosti, tak Rusi ( svieti ) to mali lepsie vychytane nez amici - v case studenej vojny. Myslim, ze pri nektorych dokumentoch o Vietnamskej vojne aj boli postrhy pilotov, ktori sa v americkych stihackach stazovali ( F4E Phantom ) ze po minuti rakiet najskor palubny kanon vobec nebol, a neskor s nim boli problemy...Vyriesili to az casom. ;-)
A ten aktualne pouzivany je parametricky na 1 hlavnovu zbran fakt neskutocne vydareny. Amici pouzivaju pre istotu motorom hnane kanony Gatlingovho principu. ;-)
To je možný, ale tady máš autentický záznam z poslední provokace Rusů v Barentsově moři proti Norsku z bojového recorderů jednoho z Migů-35
,,,,,,,,
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
a prostě se zavařil. To prostě nevokecáš >:-[]
Tož hezky na fotkách nová Astra vypadá, vně i uvnitř. Za to patří Oplu pochvala :yes: A taky jeden otazník. Byť jest nižší střední doménou hatchbacků, jsem zvědav jakpak se povede na tento nový vizuální styl napasovat jednak kombi, a druhak i sedan. Tož uvidíme .......
Astra nám zkrásněla a udělá pořádný vítr. Golf to nepocítí, ale francouzi a korejci ano. Zadní partie s úzkými světli mi připomíní Alfu, ale proč ne :-) Po dlouhé době německé auto co má šmrnc.
Ono útočit na tebe je tak trochu špinění rukou, ale Váhy (a někdy i Blíženci) si nemůžou pomoct. Mám za to, že oslovení "labilní mopslík" je napadení diskutéra. Rozhodně ovšem kvůli tomu pro tebe nežádám ban, úplně mi postačí dnes už zlidovělé prohlášení, že kdyby blbost nadnášela, tak se tady vznášíš jak holubička.
Tyhle nicky (v tomto případě jde o dvojsmysl) bývají snadno čitelné, stačí nahodit a schlamstnou to i s navijákem... a ještě si u toho primitivně krknou.
Jestli to ještě nevíš, tak jsi hňup a idiot, který neví, jak se má chovat a píše naprostá lejna. Ono jestli svoji blbost jen hraješ, tak tím možná hůř. Nic jiného neumíš než jen psát vulgárně.
Hejhej, pjekné je veru.
Ale velkú pravdu napísali s tým zúfalým miestom v terajšej astre pre cestujúcich vzadu. 34mm navyše je o niečo lepšie ale neviem nakoľko to pomôže. Pre mňa by pocitovo trebalo viacej aspoň o 10cm.
Tak toto bude jeden z nejhezčích Opelů posledních let! Optická (i skutečná) zavalitost a těžkopádnost je ta tam, zato sportovní elegance pořádkě přibylo! Toto se povedlo určitě víc, než modernizovaná Corsa s podivně vykouslými světly. :-! Teď se ještě vyvarovat nesmyslně dlouhých převodů a mohlo by to být super auto! :-):yes:
Jasně, ale současná Astra má tento ďábelský vynález jen na přání, tak doufám, že u této osvícené politiky (kterou chválabohu aplikuje i Insigne), Opel zůstane. ;-):yes:
no vidis, ja ma treba v aute elektronickou, ktera prinasi radu praktickych vyhod a dosud jsem neobjevil zadnou jeji nevyhodu. v cem ti elektronicka vadi?
Výrobci rádi uvádí, že to bude na servis levnější, protože nemusíš dotahovat/ seřizovat lanka a promazávat lanovody (což stejně reálně moc lidí dělat nebude, byť by se to mělo). A že výrobcům ubyde reklamací. Ale to je otázka toho, na jaké časové období se dívají (a jakou počítají cenu práce), protože za cenu jednoho třmenu s elektromotorem budu mít pěkných pár seřízení. A i kdyby vydržely 20 let, nějaká zmetkovitost bude.
Omlouvám se, že reaguji na otázku, která byla určena někomu jinému, ale nemohu odolat - el. parkovací brzda má totiž nedostatků jako blech a její rozšiřování a pronikání do stále nižších segmentů nemá téměř žádné racionální důvody. Jedná se totiž jen o svévolný tlak marketingu, který konstruktéry nutí přicházet s "inovacemi" doslova za každou cenu. Jaké jsou tedy hlavní praktické nevýhody el. parkovací brzdy? Tím největším je fakt, že tupě rozlišuje jen režim "zapnuto/vypnuto", zatímco u mechanické klasiky může řidič prací s ovládací páko rukou ovlivňovat 1) rychlost aktivace i dekativace, 2) míru účinku. Další velkou nevýhodou je, že aktivace pomocí elektromotoru je poměrně pomalá a navíc vydává odporný nedůstoný zvuk. Další nevýhodou je fakt, že v autě úplně zbytečně přibude další elektromotor, tedy potenciálně další místo, kde časem snadno může dojít k poruše, jejíž odstranění není vůbec levné. Pak je zde ještě otázka hmotnosti. Nevím to přesně, ale přidání elektromotoru, který tahá za lanovody místo ruky řidiče samozřejmě zvýši hmotnost vozu, přičemž automobilky se nyní snaží o pravý opak! Je zde samozřejmě i problém emocionální - nač okrádat řidiče o další potěšující pocit sepětí s mechanikou vozu a obírat ho o alespoň minimální a u moderního vozu opravdu jen zřídka potřebný výdej fyzické energie? Argument, že v režimu Auto-hold el. park brzda usnadňuje rozjezd do stoupání také neobstojí, protože totéž lze snadno zajistit přídavnou funkcí ABS prostřednictvím hlavního brzdového systému (tzv. hill-holder). Pro zkušené řidiče-labužníky je samozřejmě podstatná i možnost použití mech. parkovcí brzdy k překonání případné nedotáčivosti vozu či prostě jen k "blbnutí" někdě na volné ploše (pokud tedy lze zcela vypnout ESP). Dalším mínuem je výrobní cena - elektromotor samozřejmě není zadarmo, což je v dnešní době úporného snižování výrobních nákladů zvláště pikantní... Ospravedlňovatelům příšerného "vynálezu" jménem el. parkovací brzda tak zbývá jen úsměvný argument, že na středové konzole mezi sedadlem řidiče a spolujezdce u vozu s el. parkovací brzdou zbyde trochu více místa na odkládací prostory (tlačítko je menší, než páka), ale ve světle výše uvedených nedostatků je to přínos zcela zanedbatelný.... Pokud už tedy automobilky chtějí el. parkovací brzdu nabídnout, měli by ji nabízet výhradně jako VOLITELNÝ prvek výbavy. Odstrašujícím příkladem v tomto směru je nejnovější generace VW Golfu, kde mechanickou ručku nelze dostat dokonce ani u verze GTI! 8-s8-s8-s:no::no::no: Naštěstí současná generace Octavie i Leonu odolaly a jsem tomu neskonale rád (stejně jako v případě současné generace BMW řady 3), ale jinde se diktátorské (nealternativní) zavádění el. P brzdy bohužel šíří jako rakovina(viz. např. nedávná modernizace Mazdy 6!!!).... :-(:-(:-(:no::no::no: Momentálně trnu hrůzou, jestli náhodou nepostihne taky novou Alfu Romeo Giulia, která by měla být nejsportovnější a "nejřidičtější" vůz střední třídy. To by byla nejen ostuda, ale skutečná tragédie... 8-s:no::no::no:
Pohledem běžné řidičské bonďaté ovce, která se během autoškoly v lepším případě dozví, kudy do káry nalejt naftu a kde najít motor u většiny aut, a o řízení ví asi tolik, že volant je multifunkční ovládací prvek na ovládání rádia, BT-HF, palubního PC a navíc slouží i k ovládání směru při jízdě, a že spojkovej pedál je ten pedál, na kterej nikdy nezbejvá ta noha, co je třeba, ... tak tímto pohledem je ruční brzda úplně přirozeným pokrokem automobilové techniky.
Že to jsou kila navíc? Že to je další věc, co časem přestane fungovat? Má tohle v době, kdy si do auta objednáváš serepatičky co nemáš ani v obýváku, vůbec smysl řešit?? Adaptivní řízení, adaptivní tlumiče, front- back- rear- park- assist, radar ... a dalších milion příplatkových bazmeků, co se do aut dostávají, dělají z otázky automatické ruční brzdy naprosto nepodstatnou záležitost :-!:-!
Nemohu s tebou souhlasit, protože el. parkovací brzda zasahuje do okruhu základních ovládacích prvků auta, a ty by měly být posvátné. Co příjde příště - joystick místo volantu? Nebo už zločinné autonomní řízení bez řidiče?!! 8-s8-s8-s:no:
nerozumim. funkci nouzoveho brzdeni ma take, v zivote jsem to nepouzil, stejne tak jako jsem v zivote pri jizde nepouzil rucku (myslim v nouzi, nemyslim rozjezdy do kopce a trvale zabrzdeni, atd.) . joystick misto volantu neprijde, v tom neni zadny cit (s joystickama jsem se neco nahral v detstvi), to autonomni rizeni, to doufam take ne.
Elektromotor, který tahá za lanovod? Tak to ani omylem, je to servo umístěné na brzdovém třmenu zadních kol, které přímo přitlačuje brzdové destičky, takže nějaká úspora hmotnosti tam bude.
Tady máš G7 GTI s ručkou.
[odkaz] :-)
:-)
A teraz chcem vidiet toho nadsenca, ktory si ho koli tomu da doviezt spoza mlaky a bude cakat, kym mu ho prerobia na EU verziu ... :-!
Inac, uz som niekde cital aj o jeho spominanom rieseni - ze sice blizko zadnych brzd, ale ten el. motor tam taha za lanovody...Len si neviem spomenut, v sucislosti akym modelom a akej znacky to bolo. Ale samozrejme ze aj ja to povazujem za vynimku.
Brzdy "by-wire" pokial pojde vsetko podla planu, tak ako prva seriovo pouzije (zase) Audi na zadnych brzdach u nejakeho noveho modelu ( spekulovalo sa o novej gen. Q5 )... ;-)
Tym myslim prevadzkove brzdy - teda ze hydraulicky okruh uz bude len na predne brzdy.
Brzdy po drátě (základní okruh) se už snažil u některých svých modelových řad zavádět Mercedes (tuším že to bylo u řady E či S) a dopadlo to naprosto katastrofálně, vč. smrtelných nehod a následného tučného odškodnění placeného automobilkou. Velice rychle od toho u Mercedesu upustili a u vozů, které tímto systémem byly vybaveny dokonce zdarma prováděli přestavbu na poctivou hydrauliku. Bezhlavá elektronizace bez skutečného důvodu je prostě u auta cestou do pekel... :'-(:no: Podobný případ je další absurdita - řízení po drátě. O tomto fiasku by zase mohl říci své tuším že Infiniti, které ho krátce nabízelo v USA...
ty koksoooo, na tu E-klasu som aj zabudol !!!! :-O Diky za osviezenie pamäti !
Ved to aj bol fakt poriadny imidzovy problem pre MB ako taky, z ktoreho sa spamätava doteraz ! Takze ano, uz tu boli a boli v serii, takze nic...Preto aj Audi k tomu pristupuje opatrnejsie a zacne na zadnej naprave. ;-)
Co sa Infinity tyka, tak ten system uz pouzivaju, ale novinari im to trochu skritizovali, tak neviem, ako sa budu hybat dalej. Je aj v nom zalozny hriadel riadenia, ktory ale za normalnych okolnosti s volantom prepojeny nieje a pripaja sa len v pripade nudze cez nejaku spojku...
Pokial teda od toho systemu uz neupustili s FL toho modelu uplne... :-!
Stejně jako zmizel hydraulický systém u posilovače řízení, zmizí i u brzd. Důvod je zlepšení odezvy a reakční doby. A hlavně ESP bude reagovat výrazně rychleji než nyní skrze "pružící" hydrauliku v hadicích.
MB-E mělo oba okruhy, hydraulický byl jako záložní, prý to brzdilo velmi dobře. O nespolehlivosti nemám tušení, dost se toho napsalo, ale jaká byla skutečnost nevím. Po faceliftu o to MB-E přišel a dostal jen klasickou hydrauliku.
ved este raz si teda sypem popol na hlavu za to, ze som na tu ( fakt problemovu do FL ! ) E-klassu zabudol... :*)
Pritom v tej dobe toho bolo o tom pisane vsade kopa. Ono je to aj tym, ze sice sa zastavam ineho clena D3, ale D3 ako takej som prial uspech a technologicky naskok pred zvyskom sveta, co sa defakto potvrdzuje. A ked som videl aktualne smerovanie MB - aktualna A-klassa, jej banan CLA, krabicku GLA a ich AMG verzie, tak som mal o negativne emocie postarane a na staru E-klassu som zabudol... :-!
Realita tej E-klassy pred FL je pre mna znama len cez 1 jej byvaleho majitela - vysloveny problem s nou on teda konkretne nemal, ale o nekonzistentnost brzdneho ucinku sa so mnou pri nasich debatach o nej podelil... :-!
Ona ale exituje i verze, kde elektromotor skutečně tahá za lanovody! A ta fotka Golfu GTI 7. gen s ručkou pro mě není žádnou novinkou. Pochází z verze pro USA. Tady totiž ještě mají řidiči všech pět pohromadě (dalším příkladem je třeba současná generace BMW M5 s manuální převodovkou). Proč tato již vyvinutá řešení ale evropské automobilky nenabízejí alespoň jako alternativu na evropských trzích?!! 8-s:no:
To, že je něco vyvinuté neznamená, že automobilky budou vyhazovat miliony za drahá homologační řízení když si to v Evropě stejně nikdo nekoupí a pro pár internetových diskutérů se auta nevyrábí. Když je poptávka, tak je nabídka (v USA), když není, tak není ani nabídka.
V Astre je elektromotor za levym zadnim kolem a taha za lanovody. Motor je zatim spolehlivy, spis odchazi ty lanovody, kdyz se zanese bovden. Takovy lanovod vyjde na 4000czk jenom material. Jinak souhlasim, ze lepsi je manualni rucka, ja vzdycky zatahuju na semaforu a s manualni zatahnu jen tolik, co potrebuju a nemusim mackat brzdu, kdyz chci odjistit.
to asi nesrovnavas spravne. ja prijedu k semaforu, zabrdim nohou, pustim brzdu a stojim. kdyz se chci rozjet, seslapnu spojku, zaradim, jakmile auto zacne zabirat, elektronicka brzda se sama uvolni a jedu. mam o zatazeni a povoleni klacku mene.
Jednak ne vždy servo zabrzdí, záleží jak dlouho stojím, a jednak je to jeho práce :-). Radši ať se mučí moto než moje ruka... Mám to konkrétně v tiguanu a sharanu. Samozřejmě když to nemáš, tak se Ti to nemůže rozbít, ale funkčně je to prvek, který v denodenním provozu pomáhá (hlavně ve městě) a nijak neomezuje. A proto nechápu hysterii některých okolo toho (například od arese).
V některých autech je to skutečně tak, že motor jen tahá za lanko. Tohle řešení si samozřejmě bere to špatné z obou. Jen jim to umožní uklidit interiér (hledal bych ho tedy ve francouzských autech, bez urážky).
0) nevim, za co se omlouvas, reakci kvituju od kazdeho ;-)
1) nevim, k cemu potrebujes davkovat silu brzdneho ucinku u rucky. na to mas prece klasickou brzdu. ja mam rucku jen na zastaveni. tzn, ja to nepotrebuju, ty to pro neco potrebujes?
2) rychlost aktivace je v mem systemu rychlejsi nez s klasikou, funguje tam kombinace obojiho (bezprostredne po zabrzdeni drzi brzdy, po chvili se to prepne) - tzn. system v realu funguje rychleji nez klasika
3) elektromotory - jasne, servisni naklady beru, u sluzebaku me to nepali, u soukromeho to zatim funguje 3,5 roku :-)
4) hmotnost je zcela marginalni, lanovody tam snad ani nejsou nebo jenom kratoucke, ne?
5) emocni naboj - nechapu, ja rucku za jizdy nepouzivam, zadny emicni naboj to pro me nema. auto hold je mnohem pokrocilejsi a lepsi funkce nez hill holder (opet z vlastni zkusenosti), blbnuti na volne plose, no, ano, to ja rad, ale rucku k tomu opet nepotrebuju, chapu tady, ze nekdo tuhle velmi okrajovou aktivitu chce provozovat i s modernim vozem a ruckou, tak to dela... kdyz mas ale 4x4, tak je to stejne off-topic. nedotacivost vozu v provozu tim muze zkouset prekonat jenom blbec. dokud kola nezablokujes, tak ji zvetsujes, jakmile je zablokujes, jdes do smyku. tohle neberu.
6) vyrobni cena - no byl bych zvedavej, ona rucni brzda uplne levna take nebude, VW to snad v nekterych autech uz strka jako standard, ne? a VW jde tezce po cene... ale tohle ani neni nevyhoda toho systemu, proste neco stoji, to bys mohl stejne tak zpochybnovat autoradio, za ktere si take platis.
7) celemu tvemu zaveru pak nerozumim, ja to v aute mam, uz bych to bez toho nechtel. obzvlaste v kombinaci s manualni prevodovkou je to super vec, kterou pouzivam na kazde krizovatce, ktera neni na uplne rovine. maloktery inovativni prvek v aute je v takove permanenci jako toto.... snad jen potvrzeni meho tvrzeni, ze golf tuhle prehistorickou vecne zatuhlou, nestejne brzdici a velmi silne rachtajici paku v kabine nema.
Fůze s GM už nastala a v rámci výměny know-how dostal Opel zadek z Giulietty.
Ale nevypadá to celé špatně. Spíš evoluce než revoluce. Skončí stávající Astra zase jako Classic?
Myslím si, že vidina skorých štatistík s číslami predajnosti a s Astrou v TOP 5 nehrozí. Vinná však nebude samotná novinka z Rüsselsheimu, ale mentalita našich národov. Už odmalička sme akoby "vychovávaní" k náklonnosti veľkému DAS AUTO Group. Symboly ako TDI sú inšpiráciou už aj teenegerom strácajúcich čas prehľadávaním internetových portálov, pozerajúc fotografie štvrtej generácie Golfu za Československy premrštenú cenu, stočenými kilometrami, motorom na sklonku životnosti a nejakým subwooferom v kufri. Tí "vyzretejší" ešte mrknú na udávanú spotrebu a objem kufra. To je sen priemerných ľudí naších krajín. Tí nikdy nepochopia a ani si nepripustia niečo iné a často aj lepšie k srdcu. Čo je škoda a doplatí na tento "jav", tak ako ostatné značky aj Opel so svojou Astrou.
"Vinná však nebude samotná novinka z Rüsselsheimu, ale mentalita našich národov." Čím vinná? Že (pokud lze tak generalizovat) preferuje něco jiného než ty?
Prostě a jednoduše, VW holt asi musí něco dělat dobře - lépe než ostatní, jinak nebyl tam, kde je. Nevím, jak to souvisí s nějakou mentalitou.
"...Prostě a jednoduše, VW holt asi musí něco dělat dobře - lépe než ostatní.."
Bohuzel, v globalni ekonomii je velice tezke se globalne prosadit - VW vubec nema uspech v USA, ani "sebelepsi" reklamy masazujici mozky nepomuzou. Golf je auto pro nemky, ne pro yuppies. Opel byl pro delnickou tridu v BRD. Kdyz ta casem vymizela, i Opel se zmensil. Ted se ukaze jestli nemky budou kupovat ASTRA.
Nová Astra dostala s novou generací přesně to, co té stávájící k dokonalosti. A nebylo toho zrovna nejmíň...
Vnější linky jsou neuvěřitelně promyšlené. Základní linie stále jasně hovoří o Astře, jak jsme ji znali až dosud. Přitom se ale zcela zbavila určité dávky německé chladné formálnosti a nudy, a navíc shodila opticky přinejmenším dva metráky živé váhy.
Detaily doplňují celek tak harmonicky, jak jen to může jít. Ani zdaleka nepůsobí křečovitě, nevytváří dojem nepřirozených cingrlátek tak typických pro francouzský dojem. Ne, tohle je německá chladnost a preciznost smíchaná s italskou horkokrevností a živelností v tom nejryzejším poměru.
Interiér pak dává tušit, že třídní vrchol dobytý novou Corsou o třídu níž bude dobyt i zde v nižší střední, a to rovnou přílivovou vlnou tvarové a materiálové harmonie.
Seznam dostupných výbavových prvků, infotanmentu a asistentů pak novou Astru až nebezpečně přibližuje herním konzolím PS, kde takřka vše je možné a sny se stávají skutečností. Opět jednoznačný třídná vrchol
Zatímco VW se svým Golfem VII model nikam dramaticky neposunul a zůstal na svém teplém místečku, tak Opel s novou generací Astry získává opravdu bouřkově silný vítr do plachet. Tohle už není pouhý blesk ve znaku, tohle je blesk, který rozjasní celé automobilové nebe nižší střední třídy :yes::yes::yes:
Re: Blesk na automobilovém nebi nižší střední třídy
GTi-ho student ? >:D
Ak bol teda GTi ucitel, a hovori sa ze vtedy je ucitel dobry, ked ho ziak prekona, tak aby som mohol GTi-ho pochvalit ako dobreho ucitela, tak ty este trosku pridaj... ;-)
Re: Blesk na automobilovém nebi nižší střední třídy
ospravedlnujem sa za pravopisnu chybu voci velkemu GTI s velkym "I" ;-)
Kurnaaa, aby to nevyznelo dvojzmyselne, potom ma tu este niekto sprdne, ze on ho nema mäkke ale tvrde/y... >:D
Re: Blesk na automobilovém nebi nižší střední třídy
zeby kriza stredneho veku ? :*)
a pozeram vyssie, ze mladi borci na Baworakoch by sa zase hned predbiehali a potom nam postarsim tu zase ostane na vyber len z rozvedenych 40-iciek s 2 a viac detmi na krku... 8-s
Re: Blesk na automobilovém nebi nižší střední třídy
treba povedat ze skutocne vyzera to omnoho stavnatejsie ako golfik..... aj zvonku aj zvnutra.... to auto skratka uputa..... zaujme..... vyzera mladistvo moderne dynamicky... interier je vskutku stylovy neokukany..... pekne nizka palubovka... ziadne plastove alpy a la focus... alebo archaicka konzola ako v golfe z roku N .... tu opel prekvapil... ma to stavu..... ma to smrnc ... to auto v sebe nieco ma.... suhlas... :yes:
Re: Blesk na automobilovém nebi nižší střední třídy
kouzlo je v tom, že VW svůj Golf nikam posouvat nechtěl a ani nepotřeboval. Golf i s tím, jaký je, bude mít skvělá prodejní čísla. Nebo možná spíš právě proto, jaký je.
Astra ale potřebovala pokopnout. A s tím, co Opel představil, se mu to evidentně podařilo. Design, technika a kvalita se konečně po dlouhé době potkaly v té nejryzejší formě v jednom modelu. A není to náhodou, že opět u Opelu. Nová Corsa jednoznačně zacílila na metu nejvyšší a nová Astra nemíří jinam.
Jistě, prodejně nepochybně zůstane za Golfem, kterému stačí udržovat pozice. Ale v porovnání s ostatními třídními konkurenty to Opel, doufejme, dotáhne do vlemi zajímavého výsledku (v EU).
Re: Blesk na automobilovém nebi nižší střední třídy
suhlas ... o tom ze bude golf predavanejsi ako astra tiez nepochybujem... ale najpredavanejsi este nemusi znamenat najlepsi alebo najkrajsi ci najkomfortntejsi..... proste golf je golf.... predava sa ho najviac a mozno aj prave preto ze vyzera ako skatula a nudne konzervy moc nestarnu a este ich maju radi aj firmy..... golf to vie ... a zameriava sa viac na zisky ako na dvihanie emocii.....
v tomto ma astra moje sympatie.... viac pozera na srdce zakaznika ....a to platilo uz aj pri astre 2 generacie... z 90tych rokov.... uz vtedy bola lepsia ako golfik akurat potom 3 generacia a 4 generacia uz take caro osobnosti nepobrali... ..... ale tato 5 generacia je podla mna uz opat stara dobra astra.... ma to stavu.... palubovka je vizualne na fotkach .... dovolim si tvrdit dizajnovo top v triede... ak budu materialy kvalitne co hadam budu tak urcite nebude daleko od premie.... co sa tyka architektury prevedenia ( nemyslim kvalitu plastov ) tak v tomto sa na novu astru nechyta ani golf.. ktory v interieru uz miestami uz posobi ako 10 rokov stary voz .... a skor posobi komotne ... ako dynamicky a mladistvo.......
astra omladla.... svalovec v objemovke zhodil vahu.....vyrysoval svaly .... a pripravil sa na tvrdy boj ;-) ..... kvitujem a chvalim mensie rozmery.... uz som to pisal nie raz ze stara astra uz prerastala svoj segment a takyto megahatch uz vyzeral az moc natiahnuto a obludne a to aj vedla nejakej insignie alebo ineho vozu strednej triedy ... v opli na to konecne prisli ze byt co najvacsi je niekedy viac na skodu..... zvlast ked vnutorny priestor ostal slabo vyuzity...... ale to uz je prec..... nova astra sa vydala uz tym spravnym smerom a samozrejme aj mensia corsa.....
suma sumarum.... golf bude nadalej v predaji neporazitelny.... ale urcite by som si radsej vzal astru ( ktoru si viem predstavit aj ako auto pre kazdodenny zivot ) ..... na beton :yes:
Re: Blesk na automobilovém nebi nižší střední třídy
Vnější linky jsou neuvěřitelně promyšlené, tak harmonicky, jak jen to může jít v tom nejryzejším poměru. Takřka vše je možné a sny se stávají skutečností.
Moc pěkné auto..snad po Seatu Leon nejhezčí ve třídě.
Golf je nyní ta šedivá myška.. ;-)
OPEL úspěch moc potřebuje , za mne dobrý! :yes:
Interier vypadá výborně..jen tak dál.
A šup sem nové SUV větší ANTARU !!
"..snad po Seatu Leon nejhezčí.." OK, souhlasim. Ale od budiku vpravo (ventilace) ma Leon docela esteticke peklo. To uz i cee'd ma vzhledove ucelenejsi pristrojou desku, a tady nova Astra je velice vyvazena IMO. Avsak, jak uz Betamax vs. VHS ukazal - ne vzdy lepsi vyhraje - Astra vypada lip nez Golf, muze treba stat i min (coz asi nebude), ale ovce pujdou ze setrvacnosti po Golfu, tak ci onak.
Astra potřebovala změnu jako sul. Designově určitě ne protože součastna Astra je i dnes pohledne auto a upřimně to co vidim zde na fotkach sice nevypada špatně ale ze židle mě to nenadzvedlo. Na druhou stranu určitě povedenějši než Adam nebo staronova Corsa. Interier opět součastna Astra ma velice přijemny a libivy vnitřek u nove si netroufam zatim hodnotit a počkam si na real ale je to dost slibne. Takže celkově vzhled i když pohledny spiš mirne zklamani. Prostě součastna Astra mi v době přichodu přišla rozhodně vic jako zjeveni než ta co ma přijit. Už teď si troufnu řict že z dnešni nižši středni se mi vice libi Mazda 3 , Ford Focus nebo Seat Leon.
Změnu Astra potřebuje po technicke strance jako např. nove motory a hlavně shodit kila což v obou připadech bude zřejmě naplněno. Taky vnitřni prostor je potřeba trochu přifouknout. No jsem zvědavy jaka nova Astra ve finale bude protože ta součastna ma dost much a mušek ktere je potřeba napravit pokud chce mit Opel slušne prodeje.