Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opel Astra dostala 1.6 CDTI s výkonem 81 kW a 100 kW

Německá automobilka se začátkem letošního roku upravila paletu pohonných jednotek modelové řady Astra a zařadila do ní známý turbodiesel ve dvou výkonových verzích.
Zpět na článek
6. 2. 2014 15:47
6. 2. 2014 16:17
6. 2. 2014 16:56
6. 2. 2014 21:34
6. 2. 2014 17:46
6. 2. 2014 17:54
6. 2. 2014 19:36
6. 2. 2014 19:54
6. 2. 2014 20:40
6. 2. 2014 21:50
6. 2. 2014 21:59
7. 2. 2014 07:50
7. 2. 2014 09:27
7. 2. 2014 09:31
7. 2. 2014 08:52
7. 2. 2014 08:58
7. 2. 2014 09:33
7. 2. 2014 09:41
7. 2. 2014 09:50
7. 2. 2014 09:59
7. 2. 2014 09:50
7. 2. 2014 10:02
7. 2. 2014 10:16
7. 2. 2014 10:20
7. 2. 2014 10:52
7. 2. 2014 13:02
7. 2. 2014 20:15
7. 2. 2014 20:28
7. 2. 2014 09:42
7. 2. 2014 09:55
7. 2. 2014 10:08
7. 2. 2014 10:14
7. 2. 2014 10:41
7. 2. 2014 13:07
7. 2. 2014 20:32
7. 2. 2014 21:01
6. 2. 2014 23:18
7. 2. 2014 08:59
7. 2. 2014 09:47
7. 2. 2014 09:55
7. 2. 2014 10:01
7. 2. 2014 10:42
6. 2. 2014 21:36
7. 2. 2014 09:56
6. 2. 2014 15:47
AT?
Neviete náhodou či bude k tomuto motoru možnosť voľby automatickej prevodovky?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
6. 2. 2014 16:17
Re: AT?
k 81 kW? nemyslím ..........
6. 2. 2014 16:56
Re: AT?
Ja som myslel, že myslíš. (žartujem ;-) )

Ja čakám na nové modely a nový smer Opla, so súčasnou ponukou sa stále nejak neviem stotožniť...
Avatar - WinDiesel
6. 2. 2014 21:34
Re: AT?
"Myslím" >:D že je Opel na dobré cestě. Chvilku to potrvá, než jejich nabídka dostane řád.
Avatar - Jenik3
6. 2. 2014 17:09
Na papire to vypada velmi dobre
Podle teoretickych technickych parametru se mi jevi motor 1.6 jako povedny a efektivni. Jizda na hranici 200kmh je pro model Astra docela rychla nebot si mysli, ze Astru 1.6 si poridi spise klidnejsi osoby. Zavodnik sahned po jine, vhodnejsi motorizaci a modelu OPC. A ta teoreticka spotreba vypada taky povedene. Cilene pisu teoreticka, protoze realita je vyse. Lzou-li vsak vsicni stejne, muzeme se i od teoretickych cisel odrazit.
Rozbalit vlákno
1
6. 2. 2014 17:13
Re: Na papire to vypada velmi dobre
Proč lžou, zkuste si někdy jezdit režimem v kterém jsou ty spotřeby měřeny a pak pište. Ono se dá,ale musí se umět a hlavně chtít, což je pro závodníky v civilním provozu docela problém.
Avatar - Hittman
6. 2. 2014 17:46
O3
O3 s 2,0 TDI 110 kW je cca o 2s rychlejší, ne? Holt objem nenahradíš.. ;-)
Rozbalit vlákno
39
6. 2. 2014 17:54
Re: O3
No asi je to pravda, ale třeba mě zrovna údaj o zrychlení je úplně šumák... Raději ušetřím pár stovek na povinnym ručení, než dvě vteřiny jednou za rok, když budu potřebovat udělat z nuly na sto pod deset vteřin...

Spíš bych to řekl jinak: Nějak konkurence mílovými kroky ujíždí koncernu v naftě a objemu 1,6... Jo není nad pětikvalt a 77kW... A já vím, koncernový kW jsou silnější než ty ostatní. >:D
Avatar - Hittman
6. 2. 2014 19:36
Re: O3
Že bych u auta za desetitisíce řešil pár stovek na povinným...hmmm, každej jsme nějakej ;-) . Nejde ale tak o sprint z 0 na 100, ale o pružné zrychlení, např. při bezpečném předjíždějím..jak říkám objem ničím nenahradíš...
Avatar - grifith
6. 2. 2014 19:54
Re: O3
Pokud chceš srovnávat srovnatelné, tak sem hoď údaje OIII s koncernovou 1,6 TDi, rádi si tu určitě počteme ;-)
Avatar - Hittman
6. 2. 2014 21:50
Re: O3
Nezlob se, srovnával jsem motory výkonem, což k 1,6 CDTI odpovídá 2,0 TDI 110 kw. Jinak samozřejmě můžeš argumentovat převodovkou a nebo ještě váhou auta, proč je astra pomalejší ve zrychlení. PS. Nechci tě zklamat, ale dle měření bych řekl, že 1,6 TDI je přiškrcená výkonově, kdežto 1,6 CDTI je přehoněná ;-)
Avatar - grifith
6. 2. 2014 21:59
Re: O3
Takže srovnáváš výkonem a vyšlo ti, že objem ničím nenahradíš... >:D Není problém Opelu, který umí naladit maloobjemový na více výkonů, že Škodovka nabízí 1,6 jen ve dvou slabých verzích. Opel má taky dvoulitry, takže srovnávej dvoulitr s dvoulitrem a šestnáctku s šestnáctkou. To je fér a logické. Ale samozřejmě ne pro všechny...
Mě nezklameš, klidně sem hoď ty parametry těch jednašestek. O podladěnosti nebo přehoněnosti můžeš povídat hluchým nebo neznalým. Mě je to opravdu k smíchu. :-!
Avatar - Jenik3
7. 2. 2014 07:50
Re: O3
Sestnactka u VW je takovy nemastny neslany motor. Ono to prirozene jede, ale chybi tomu trochu zatah. Ve srovnani s hondi sestnactistivkou ma VW urcite rezervy a pred sebou jeste dost dlouhou cestu.
Srovnavat motory se muze podle ruznych kriterii a je dobre je uvezt zpocatku. Dle objemu, dle vykonu, dle kroutaku kriterii je mnoho. Pak je mozne volit srovnani hotovych aut, kde hraje roli hmotnost, zprevodovani atd.
7. 2. 2014 09:27
Re: O3
Problém je spíš v převodovce než v motoru. Asi nejvíc je to vidět na 1,8. Z nějakého důvodu trvají na 250 Nm.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 09:31
Re: O3
Srovnávat motory podle výkonu můžeš pouze suchými fakty, jak se který motor v daném voze projevuje je kombinace opravdu velkého množství jiných parametrů. Ze suchých čísel je tedy jasné, že Opel umí z motoru o 20% menším obsahu udělat výkon jen o 10% nižší....
7. 2. 2014 08:52
Re: O3
Hm, takže srovnávat 2litr s 2litrem je fér a logické, ale srovnávat 100 kW a 100 kW fér a logické není >:D
Avatar - grifith
7. 2. 2014 08:58
Re: O3
Ano, samozřejmě, to ještě nevíš? Nebo ty chceš srovnávat jablka s hruškama? Chceš mi tedy říct, že 100kw škodovky je víc divokých jako 100kw opelu? A to myslíš skutečně vážně? >:D Doporučím ti podívat se zejména na závěry postů, na které reaguji...
7. 2. 2014 09:33
Re: O3
100 kW a 100 kW jsou jabka a hrušky? I když jsem nepsal nic o projevu 100kW motorech, tak když se ptáš jestli něco, co jsem ani nenapsal, myslím vážně, tak jo, myslím to vážně. 100 kW v jednom autě se opravdu může projevovat jinak, než 100 kW v druhém. Nehledě na koncepci motoru, z kterého ten výkon vydoluješ (zde foukaná nafta, tudíž stejná), hraje svou roli zpřevodování, hmotnosti, jízdní odpory. No a teď ty, myslíš vážně, že srovnávat 2litrový motor s 2litrovým je fér a logické, ale srovnávat 100 kW motor (stejné koncepce) se 100kilowattovým fér a logické není? Posty, na které reaguješ, mě pramálo zajímají, mě zaujal tvůj závěr (i když autoři před tebou taky ujdou :-) ).
Avatar - grifith
7. 2. 2014 09:41
Re: O3
Takže to chceš řečí suchých čísel. Dobrá, pak Opel je na tom skutečně lépe, protože z o 20% menšího objemu dokáže udělat motor pouze s o 9% menším výkonem. 100kw a 100kw jsou sice stejné, ale obsah je dosti odlišný.
Jsem rád že tě zaujal můj závěr, výše ho máš popsaný. Ber to jako výhodu Opelu a neschopnost koncernu. To, že jízdní dynamiku ovlivňuje množství dalších faktorů je jasné a znovu zopakuji, že není vůbec překvapením o něco lepší dynamické projevy dvoulitru před jednašestkou. Ale přijde-li ti srovnání jako relevantní, brát ti to nebudu...
7. 2. 2014 09:50
Re: O3
Já nechtěl řeč suchých čísel, to bys pak musel dopsat k o 20% nenšímu objemu a jenom o 9% menšímu výkonu taky procentuální rozdíly třeba v pružném zrychlení. Já se ale ptal, jestli myslíš vážně to, že 2litr s 2litrem je fér a logické, ale 100kW se 100kW fér a logické není. Je to jednoduchá ano/ne otázka, tudíž k zodpovězení ti stačí jedno z těchto dvou slov. Věřím, že zas tak složité to není.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 09:59
Re: O3
Na zrychlení se ti projevuje mnoho faktorů, ne jen výkon motoru, takže to bych sem nepletl. Ano, myslím to vážně, srovnání objemově stejných jednotek je mnohem logičtější než srovnání výkonově stejných jednotek z jiného objemu.
7. 2. 2014 09:50
Re: O3
U specifického výkonu je přeci omezujícím faktorem odezva/ projev, ne kolik vzduchu zvládneš natlačit do válce. S vyšším objemem snadněji dosáhneš dobré odezvy, snadněji dosáhneš vyšších výkonů, ale honba za výkonem může naprosto zabít projev, podání výkonu.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 10:02
Re: O3
Může ale nemusí. Udáváš výhody vyššího objemu, já s tím souhlasím, pak je opravdu velkým překvapením, že objemově větší agregát je dynamičtější...
7. 2. 2014 10:16
Re: O3
Záleží, jak zajdeš daleko. Že mají konstruktéři život o něco jednodušší, neznamená, že musí být dynamičtější. Člověk svá očekávání zakládá spíš na ceně, řekl bych.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 10:20
Re: O3
Příliš jedna šestek s cenou dvoulitru nenajdeš i když bude mít podobné parametry.
7. 2. 2014 10:52
Re: O3
Prodává se výkon. V době přeplňování je to dobře vidět. A porovnání mezi výrobci komplikuje fakt, že auta jsou komplexní produkty.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 13:02
Re: O3
Prodává se auto jako takové, bez ohledu na výkon, to je pouze jeden, nikoliv jediný podstatný parametr. Porovnání nic nekomplikuje, jen to musí člověk umět rozklíčovat a dát si jedna a jedna dohromady.
7. 2. 2014 20:15
Re: O3
Co si chceš rozklíčovat? Z ceny vozu jen těžko odvodíš cenu motoru.

Pokud jde o "prodává se výkon". Podívej se na příplatky za vyšší motorizace. Platí se za výkon. Alespoň tam, kam koukám. Jsou samozřejmě výjimky. Předpoklad je, že motory jednoho výrobce jsou na podobné úrovni. I tak, nevšiml jsem si například u šestiválců, že by na nich byl "poplatek" za kultivovanější chod.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 20:28
Re: O3
Automobilky mívají nabídky rozvrženy vcelku přehledně tak, aby se jejich motorizace prakticky nepřekrývaly, případně co nejméně. Tím pádem můžeš přeneseně platit za vyšší výkon. Co ti na tom přijde komplikované, netuším.
7. 2. 2014 09:42
Re: O3
2,0 TDI má také 320 Nm. Nechápu tvou pointu. Jen nejsou v článku uvedené otáčky, kde je daných hodnot dosahováno. Původně tu šlo o zrychlení a tvé "porovnávej dvoulitr s dvoulitrem" nijak nevysvětluje, proč je mezi nimi takový rozdíl.

Co se "objem ničím nenahradíš" týče, motory jsou příliš složité na podobné řeči. Z principu je objem nahrazován zvětšováním plnícího tlaku. Při tom bych skončil.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 09:55
Re: O3
Podívej se na nabídku obou, rozhodně Opel nedělá výkonné 1,6 proto, aby tím nahradil dvoulitr. Ten v nabídce je také, takže je mi dost záhadou, proč srovnáváte auta poue na základě parametru motoru. To nevíš, co vše ovlivňuje dynamiku? Už jsem to psal výše, na ákaldě suchých čísel je jasné, že je Opel výraně dál, dokáže maloobjemvý agregát naladit na hodnoty, kde konkurence nabízí dvoulitry. Hádej, proč je v Astře pomalejší?
7. 2. 2014 10:08
Re: O3
Vím a také vím, že tu odpověď nenajdeme, jen můžeme vyjmenovat faktory a spekulovat. Ale tvůj přístup nedává smysl. Objem není to, na čem v porovnání záleží. Je to parametr, který spolu s ostatními tvoří celek. Výkon/ točivý moment a jeho průběh je mnohem komplexnější a má zásadnější dopad na vnímané kvality než objem. Jen těžko můžeme na základě těhle údajů posoudit, jak dobrý motor to bude. Z hlediska zákazníka o objem vůbec nejde.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 10:14
Re: O3
Shodneme se na tom, že faktorů je mnoho. Můj přístup srovnání objemově shodných jednotek nedává smysl, lepší je srovnávat rozdílně objemné motory s podobným výkonem... Neberu ti to, každý máme nárok na svůj názor. Já to vnímám jinak.
7. 2. 2014 10:41
Re: O3
kW je kW a Nm je Nm. Třílitr, nebo dvoulitr, je to jedno. Nejsou to samozřejmě jediné parametry, které mě zajímají u motoru. Pokud jde o nákup, tak chci auto, s kterým se mi bude dobře žít. Ingredience nechávám na kuchaři.

Jak jsem napsal, jde tu o peníze. Můžeš postavit tu nejlepší 1,6 na světě, ale otázka je, jestli bude za ty peníze stát. Po technické stránce to dokáži ocenit. Ale tady jde o vydělávání peněz.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 13:07
Re: O3
Cos uvedl jsou jen malé střípky. Pokud je nezasadíš do celého kontextu, sami o sobě ti nic neřeknou. Každý chce auto, se kterým se mu bude dobře žít, opak požadují pouze masochisté.
O peníze jde vždy až na prvním místě. Jde o to, že zde se nikdo nesnaží postavit to nejlepší na světě, Opel nehodlá tímto apriori konkurovat dvoulitrům. Proč by také měl, kdžy dvoulitry sám nabízí. Takže jde o vydělávání peněz a Opel na tom díky šíři nabídky může jen vydělat.
7. 2. 2014 20:32
Re: O3
Dvoulitr je jen o 11 tisíc dražší. Takže mu asi věří.

Tvrdím, že záleží na dosahovaných parametrech (což je v kontextu zrychlení na stovku v první řadě točivý moment a jeho průběh, pokud se bavíme o motoru) a že i s menším objemem lze dosáhnout stejných, nebo lepších. Nechápu, co se ti na tom nezdá. My opravdu každý mluvíme úplně jiným jazykem.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 21:01
Re: O3
Já nikde netvrdil, že by parametry maloobjemového motoru musely být nutně nižší než motoru objemově vyššího. Ve vlastné "stáji" se to ale v podstatě neděje. Z toho pramení i cenové rozvrstvení modelové nabídky. Jak cenové rozdíly přijmou zákazníci je poté jinou kapitolou.
6. 2. 2014 23:18
Re: O3
Donedavna mali 2litre okolo 70-90KW, teraz ta 110KW nie je prehonena? Skor je to o zvyku, ze sme si zvykli, ze z tejto kubatury vieme vydolovat aj 160KW. Pre 1,6 plati to iste. Ked ford vie z 1,6 ecoboost vydojit 118KW a zatial po par rokoch ten motor nema ziadne zavazne problemy, preco by ople nemohol vydolovat 100KW. Dolezite bude ako sa ten motor bude spravat po 100-200tisic km. A co vydrzi. (viem, miesam naftu a benzin ale ide o to iste v konecnom dosledku)

A druha vec. Ked si niekto kupi 530d za 60tisic eur, myslis ze ho nezaujima spotreba? Podla predajov to ludi vcelku zaujima. Preto aj cloveka, co si kupi auto za 15-20tisic moze zaujimat povinne rucenie.

To je take klise, ze ked ma niekto drahe auto, uz peniaze rozhadzuje.
7. 2. 2014 08:59
Re: O3
Jde ale o to, že náklady na pohonné hmoty tvoří docela zásadní procento z celkových nákladů na provoz. Rozdíl v povinném ručení za jinou kubaturu je zanedbatelný. Jen si to vem. Koupíš auto za půl míče. Projedeš paliva za 400 tis. (nebo 300, když koupíš něco úspornějšího), servis po dobu užívání 50 tis, havarijko po dobu užívání 80tis?, za 4 roky auto střelíš za 200, tudíž ztráta na hodnotě 300 tis. a na povinném růču ušetříš za 4 roky 15 (slovem patnáct) stovek. No zabýval by se tím někdo? :-)
Avatar - Ham.
7. 2. 2014 09:47
Re: O3
Povinné ručení u celé řady pojišťoven je dnes odvozeno právě z výkonu motoru a ne z jeho objemu. Je to v podstatě reakce na downsizing. Výsledkem je, že Ma3 s dvoulitrem a 88kW má podobné pojištění jako Golf 1.4 s 90kW. Totéž platí u nafty.
7. 2. 2014 09:55
Re: O3
Tím jsem chtěl třeba říct, že je snad úplně jedno, z čeho se počítá povinné růčo, v celkových nákladech je to prd, ať to pojišťovny vypočítají z objemu nebo výkonu, jen nelze stavět na stejnou úroveň rozdíl ve spotřebě a rozdíl v povinném ručení.
Avatar - Ham.
7. 2. 2014 10:01
Re: O3
Ano, souhlas. V době downsizingu má smysl porovnávat podobně výkonné motory, jejich spotřebu a jízdní projev. Objem je spíše informativní veličina, která může (ale nemusí) předznamenávat určité jízdní vlastnosti.
Avatar - WinDiesel
6. 2. 2014 21:36
Re: O3
Proč porovnáváš 81 kW s 110 kW? To je trochu hodně moc nefér ............ ne?
7. 2. 2014 09:56
Re: O3
Neporovnává. OIII liftback má s manuálem 8,5. 81 kW v Astře má 12,6. 100 kW 10,1, respektive 10,3. Nejsou to tedy dvě celé vteřiny.