Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra dostala 1.6 CDTI s výkonem 81 kW a 100 kW

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (46)
Německá automobilka se začátkem letošního roku upravila paletu pohonných jednotek modelové řady Astra a zařadila do ní známý turbodiesel ve dvou výkonových verzích.

Opel uvedl motor 1.6 CDTI s výkonem 100 kW nejprve v modelu Zafira Tourer a následně jej implantoval i pod kapotu menší Merivy. Nyní se této pohonné jednotky dočkala i Astra, která jí bude disponovat v karosářských verzích hatchback, sedan a kombi Sports Tourer.

Přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.6 CDTI s výkonem 100 kW disponuje točivým momentem 320 N.m. Opel uvádí pro tento motor v Astře spotřebu paliva v kombinovaném cyklu 3,9 l nafty na 100 km. Akcelerace z 0 na 100 km/h je 10,3 s v případě hatchbacku a 10,1 s u sedanu. Pětidveřová Astra a kombi mají s tímto motorem dosahovat maximální rychlosti 200 km/h a sedan až 205 km/h.

Vedle provedení s výkonem 100 kW míří do všech tří výše zmíněných karosářských verzí Astry i motor 1.6 CDTI s výkonem 81 kW a točivým momentem 300 N.m. V případě tohoto motoru má být spotřeba paliva v kombinovaném cyklu 3,7 l nafty na 100 km. Všechny tři karosářské verze s touto pohonnou jednotkou zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 s a dosahují nejvyšší rychlosti 186 km/h.

Pro obě provedení motoru 1.6 CDTI je v případě Astry standardem spojení s manuální šestistupňovou převodovkou. Prozatím jsou tyto pohonné jednotky i na českém trhu nabízeny vedle staršího motoru 1.7 CDTI s výkony 81 kW a 96 kW, ale Opel uvádí, že jej postupně nahradí.

Opel sice v souvislosti s motorem 1.6 CDTI uvádí, že jeho premiéra pod kapotou Astry se odehraje na letošním ženevském autosalonu, ale již nyní tato pohonná jednotka v obou svých výkonových verzích figuruje i českém ceníku Astry.

Provedení s výkonem 81 kW na českém trhu startuje u pětidveřové Astry ve spojení se základní výbavou Essentia za 389.900 Kč. Výkonnější 100 kW verze je k dispozici až od druhého stupně výbavy Enjoy za částku od 422.900 Kč. Stejná nabídka platí i pro kombi Sports Tourer ovšem s příplatkem 25.000 Kč za prostornější karoserii. Sedan je prozatím k dispozici jen s výkonnějším provedením v kombinaci s výbavou Enjoy za cenu od 434.900 Kč.

Starší motor 1.7 CDTI je oproti nově nastupují pohonné jednotky vždy o 8.000 Kč levnější ve vztahu k stejně nebo podobně výkonné verzi.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (46)
Avatar - grifith
7. 2. 2014 21:01
Re: O3
Já nikde netvrdil, že by parametry maloobjemového motoru musely být nutně nižší než motoru objemově vyššího. Ve vlastné "stáji" se to ale v podstatě neděje. Z toho pramení i cenové rozvrstvení modelové nabídky. Jak cenové rozdíly přijmou zákazníci je poté jinou kapitolou.
7. 2. 2014 20:32
Re: O3
Dvoulitr je jen o 11 tisíc dražší. Takže mu asi věří.

Tvrdím, že záleží na dosahovaných parametrech (což je v kontextu zrychlení na stovku v první řadě točivý moment a jeho průběh, pokud se bavíme o motoru) a že i s menším objemem lze dosáhnout stejných, nebo lepších. Nechápu, co se ti na tom nezdá. My opravdu každý mluvíme úplně jiným jazykem.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 20:28
Re: O3
Automobilky mívají nabídky rozvrženy vcelku přehledně tak, aby se jejich motorizace prakticky nepřekrývaly, případně co nejméně. Tím pádem můžeš přeneseně platit za vyšší výkon. Co ti na tom přijde komplikované, netuším.
7. 2. 2014 20:15
Re: O3
Co si chceš rozklíčovat? Z ceny vozu jen těžko odvodíš cenu motoru.

Pokud jde o "prodává se výkon". Podívej se na příplatky za vyšší motorizace. Platí se za výkon. Alespoň tam, kam koukám. Jsou samozřejmě výjimky. Předpoklad je, že motory jednoho výrobce jsou na podobné úrovni. I tak, nevšiml jsem si například u šestiválců, že by na nich byl "poplatek" za kultivovanější chod.
Avatar - grifith
7. 2. 2014 13:07
Re: O3
Cos uvedl jsou jen malé střípky. Pokud je nezasadíš do celého kontextu, sami o sobě ti nic neřeknou. Každý chce auto, se kterým se mu bude dobře žít, opak požadují pouze masochisté.
O peníze jde vždy až na prvním místě. Jde o to, že zde se nikdo nesnaží postavit to nejlepší na světě, Opel nehodlá tímto apriori konkurovat dvoulitrům. Proč by také měl, kdžy dvoulitry sám nabízí. Takže jde o vydělávání peněz a Opel na tom díky šíři nabídky může jen vydělat.