Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel Astra dostala 1.6 CDTI s výkonem 81 kW a 100 kW

46 komentářů

zino
Neviete náhodou či bude k tomuto motoru možnosť voľby automatickej prevodovky?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
k 81 kW? nemyslím ..........
Klaudius
Ja som myslel, že myslíš. (žartujem 😉 )

Ja čakám na nové modely a nový smer Opla, so súčasnou ponukou sa stále nejak neviem stotožniť...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
"Myslím" >😁 že je Opel na dobré cestě. Chvilku to potrvá, než jejich nabídka dostane řád.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Podle teoretickych technickych parametru se mi jevi motor 1.6 jako povedny a efektivni. Jizda na hranici 200kmh je pro model Astra docela rychla nebot si mysli, ze Astru 1.6 si poridi spise klidnejsi osoby. Zavodnik sahned po jine, vhodnejsi motorizaci a modelu OPC. A ta teoreticka spotreba vypada taky povedene. Cilene pisu teoreticka, protoze realita je vyse. Lzou-li vsak vsicni stejne, muzeme se i od teoretickych cisel odrazit.
nebezpecnavosa
Proč lžou, zkuste si někdy jezdit režimem v kterém jsou ty spotřeby měřeny a pak pište. Ono se dá,ale musí se umět a hlavně chtít, což je pro závodníky v civilním provozu docela problém.
Avatar - Hittman
Hittman
O3 s 2,0 TDI 110 kW je cca o 2s rychlejší, ne? Holt objem nenahradíš.. 😉
Futurista
No asi je to pravda, ale třeba mě zrovna údaj o zrychlení je úplně šumák... Raději ušetřím pár stovek na povinnym ručení, než dvě vteřiny jednou za rok, když budu potřebovat udělat z nuly na sto pod deset vteřin...

Spíš bych to řekl jinak: Nějak konkurence mílovými kroky ujíždí koncernu v naftě a objemu 1,6... Jo není nad pětikvalt a 77kW... A já vím, koncernový kW jsou silnější než ty ostatní. >😁
Avatar - Hittman
Hittman
Že bych u auta za desetitisíce řešil pár stovek na povinným...hmmm, každej jsme nějakej 😉 . Nejde ale tak o sprint z 0 na 100, ale o pružné zrychlení, např. při bezpečném předjíždějím..jak říkám objem ničím nenahradíš...
Avatar - grifith
grifith
Pokud chceš srovnávat srovnatelné, tak sem hoď údaje OIII s koncernovou 1,6 TDi, rádi si tu určitě počteme 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
Asi tak. >😁
Avatar - Hittman
Hittman
Nezlob se, srovnával jsem motory výkonem, což k 1,6 CDTI odpovídá 2,0 TDI 110 kw. Jinak samozřejmě můžeš argumentovat převodovkou a nebo ještě váhou auta, proč je astra pomalejší ve zrychlení. PS. Nechci tě zklamat, ale dle měření bych řekl, že 1,6 TDI je přiškrcená výkonově, kdežto 1,6 CDTI je přehoněná 😉
Avatar - grifith
grifith
Takže srovnáváš výkonem a vyšlo ti, že objem ničím nenahradíš... >😁 Není problém Opelu, který umí naladit maloobjemový na více výkonů, že Škodovka nabízí 1,6 jen ve dvou slabých verzích. Opel má taky dvoulitry, takže srovnávej dvoulitr s dvoulitrem a šestnáctku s šestnáctkou. To je fér a logické. Ale samozřejmě ne pro všechny...
Mě nezklameš, klidně sem hoď ty parametry těch jednašestek. O podladěnosti nebo přehoněnosti můžeš povídat hluchým nebo neznalým. Mě je to opravdu k smíchu. :-!
Avatar - Jenik3
Jenik3
Sestnactka u VW je takovy nemastny neslany motor. Ono to prirozene jede, ale chybi tomu trochu zatah. Ve srovnani s hondi sestnactistivkou ma VW urcite rezervy a pred sebou jeste dost dlouhou cestu.
Srovnavat motory se muze podle ruznych kriterii a je dobre je uvezt zpocatku. Dle objemu, dle vykonu, dle kroutaku kriterii je mnoho. Pak je mozne volit srovnani hotovych aut, kde hraje roli hmotnost, zprevodovani atd.
_MT_
Problém je spíš v převodovce než v motoru. Asi nejvíc je to vidět na 1,8. Z nějakého důvodu trvají na 250 Nm.
Avatar - grifith
grifith
Srovnávat motory podle výkonu můžeš pouze suchými fakty, jak se který motor v daném voze projevuje je kombinace opravdu velkého množství jiných parametrů. Ze suchých čísel je tedy jasné, že Opel umí z motoru o 20% menším obsahu udělat výkon jen o 10% nižší....
pargi
Hm, takže srovnávat 2litr s 2litrem je fér a logické, ale srovnávat 100 kW a 100 kW fér a logické není >😁
Avatar - grifith
grifith
Ano, samozřejmě, to ještě nevíš? Nebo ty chceš srovnávat jablka s hruškama? Chceš mi tedy říct, že 100kw škodovky je víc divokých jako 100kw opelu? A to myslíš skutečně vážně? >😁 Doporučím ti podívat se zejména na závěry postů, na které reaguji...
pargi
100 kW a 100 kW jsou jabka a hrušky? I když jsem nepsal nic o projevu 100kW motorech, tak když se ptáš jestli něco, co jsem ani nenapsal, myslím vážně, tak jo, myslím to vážně. 100 kW v jednom autě se opravdu může projevovat jinak, než 100 kW v druhém. Nehledě na koncepci motoru, z kterého ten výkon vydoluješ (zde foukaná nafta, tudíž stejná), hraje svou roli zpřevodování, hmotnosti, jízdní odpory. No a teď ty, myslíš vážně, že srovnávat 2litrový motor s 2litrovým je fér a logické, ale srovnávat 100 kW motor (stejné koncepce) se 100kilowattovým fér a logické není? Posty, na které reaguješ, mě pramálo zajímají, mě zaujal tvůj závěr (i když autoři před tebou taky ujdou 😄 ).
Avatar - grifith
grifith
Takže to chceš řečí suchých čísel. Dobrá, pak Opel je na tom skutečně lépe, protože z o 20% menšího objemu dokáže udělat motor pouze s o 9% menším výkonem. 100kw a 100kw jsou sice stejné, ale obsah je dosti odlišný.
Jsem rád že tě zaujal můj závěr, výše ho máš popsaný. Ber to jako výhodu Opelu a neschopnost koncernu. To, že jízdní dynamiku ovlivňuje množství dalších faktorů je jasné a znovu zopakuji, že není vůbec překvapením o něco lepší dynamické projevy dvoulitru před jednašestkou. Ale přijde-li ti srovnání jako relevantní, brát ti to nebudu...
pargi
Já nechtěl řeč suchých čísel, to bys pak musel dopsat k o 20% nenšímu objemu a jenom o 9% menšímu výkonu taky procentuální rozdíly třeba v pružném zrychlení. Já se ale ptal, jestli myslíš vážně to, že 2litr s 2litrem je fér a logické, ale 100kW se 100kW fér a logické není. Je to jednoduchá an👋ne otázka, tudíž k zodpovězení ti stačí jedno z těchto dvou slov. Věřím, že zas tak složité to není.
Avatar - grifith
grifith
Na zrychlení se ti projevuje mnoho faktorů, ne jen výkon motoru, takže to bych sem nepletl. Ano, myslím to vážně, srovnání objemově stejných jednotek je mnohem logičtější než srovnání výkonově stejných jednotek z jiného objemu.
_MT_
U specifického výkonu je přeci omezujícím faktorem odezva/ projev, ne kolik vzduchu zvládneš natlačit do válce. S vyšším objemem snadněji dosáhneš dobré odezvy, snadněji dosáhneš vyšších výkonů, ale honba za výkonem může naprosto zabít projev, podání výkonu.
Avatar - grifith
grifith
Může ale nemusí. Udáváš výhody vyššího objemu, já s tím souhlasím, pak je opravdu velkým překvapením, že objemově větší agregát je dynamičtější...
_MT_
Záleží, jak zajdeš daleko. Že mají konstruktéři život o něco jednodušší, neznamená, že musí být dynamičtější. Člověk svá očekávání zakládá spíš na ceně, řekl bych.
Avatar - grifith
grifith
Příliš jedna šestek s cenou dvoulitru nenajdeš i když bude mít podobné parametry.
_MT_
Prodává se výkon. V době přeplňování je to dobře vidět. A porovnání mezi výrobci komplikuje fakt, že auta jsou komplexní produkty.
Avatar - grifith
grifith
Prodává se auto jako takové, bez ohledu na výkon, to je pouze jeden, nikoliv jediný podstatný parametr. Porovnání nic nekomplikuje, jen to musí člověk umět rozklíčovat a dát si jedna a jedna dohromady.
_MT_
Co si chceš rozklíčovat? Z ceny vozu jen těžko odvodíš cenu motoru.

Pokud jde o "prodává se výkon". Podívej se na příplatky za vyšší motorizace. Platí se za výkon. Alespoň tam, kam koukám. Jsou samozřejmě výjimky. Předpoklad je, že motory jednoho výrobce jsou na podobné úrovni. I tak, nevšiml jsem si například u šestiválců, že by na nich byl "poplatek" za kultivovanější chod.
Avatar - grifith
grifith
Automobilky mívají nabídky rozvrženy vcelku přehledně tak, aby se jejich motorizace prakticky nepřekrývaly, případně co nejméně. Tím pádem můžeš přeneseně platit za vyšší výkon. Co ti na tom přijde komplikované, netuším.
_MT_
2,0 TDI má také 320 Nm. Nechápu tvou pointu. Jen nejsou v článku uvedené otáčky, kde je daných hodnot dosahováno. Původně tu šlo o zrychlení a tvé "porovnávej dvoulitr s dvoulitrem" nijak nevysvětluje, proč je mezi nimi takový rozdíl.

Co se "objem ničím nenahradíš" týče, motory jsou příliš složité na podobné řeči. Z principu je objem nahrazován zvětšováním plnícího tlaku. Při tom bych skončil.
Avatar - grifith
grifith
Podívej se na nabídku obou, rozhodně Opel nedělá výkonné 1,6 proto, aby tím nahradil dvoulitr. Ten v nabídce je také, takže je mi dost záhadou, proč srovnáváte auta poue na základě parametru motoru. To nevíš, co vše ovlivňuje dynamiku? Už jsem to psal výše, na ákaldě suchých čísel je jasné, že je Opel výraně dál, dokáže maloobjemvý agregát naladit na hodnoty, kde konkurence nabízí dvoulitry. Hádej, proč je v Astře pomalejší?
_MT_
Vím a také vím, že tu odpověď nenajdeme, jen můžeme vyjmenovat faktory a spekulovat. Ale tvůj přístup nedává smysl. Objem není to, na čem v porovnání záleží. Je to parametr, který spolu s ostatními tvoří celek. Výkon/ točivý moment a jeho průběh je mnohem komplexnější a má zásadnější dopad na vnímané kvality než objem. Jen těžko můžeme na základě těhle údajů posoudit, jak dobrý motor to bude. Z hlediska zákazníka o objem vůbec nejde.
Avatar - grifith
grifith
Shodneme se na tom, že faktorů je mnoho. Můj přístup srovnání objemově shodných jednotek nedává smysl, lepší je srovnávat rozdílně objemné motory s podobným výkonem... Neberu ti to, každý máme nárok na svůj názor. Já to vnímám jinak.
_MT_
kW je kW a Nm je Nm. Třílitr, nebo dvoulitr, je to jedno. Nejsou to samozřejmě jediné parametry, které mě zajímají u motoru. Pokud jde o nákup, tak chci auto, s kterým se mi bude dobře žít. Ingredience nechávám na kuchaři.

Jak jsem napsal, jde tu o peníze. Můžeš postavit tu nejlepší 1,6 na světě, ale otázka je, jestli bude za ty peníze stát. Po technické stránce to dokáži ocenit. Ale tady jde o vydělávání peněz.
Avatar - grifith
grifith
Cos uvedl jsou jen malé střípky. Pokud je nezasadíš do celého kontextu, sami o sobě ti nic neřeknou. Každý chce auto, se kterým se mu bude dobře žít, opak požadují pouze masochisté.
O peníze jde vždy až na prvním místě. Jde o to, že zde se nikdo nesnaží postavit to nejlepší na světě, Opel nehodlá tímto apriori konkurovat dvoulitrům. Proč by také měl, kdžy dvoulitry sám nabízí. Takže jde o vydělávání peněz a Opel na tom díky šíři nabídky může jen vydělat.
_MT_
Dvoulitr je jen o 11 tisíc dražší. Takže mu asi věří.

Tvrdím, že záleží na dosahovaných parametrech (což je v kontextu zrychlení na stovku v první řadě točivý moment a jeho průběh, pokud se bavíme o motoru) a že i s menším objemem lze dosáhnout stejných, nebo lepších. Nechápu, co se ti na tom nezdá. My opravdu každý mluvíme úplně jiným jazykem.
Avatar - grifith
grifith
Já nikde netvrdil, že by parametry maloobjemového motoru musely být nutně nižší než motoru objemově vyššího. Ve vlastné "stáji" se to ale v podstatě neděje. Z toho pramení i cenové rozvrstvení modelové nabídky. Jak cenové rozdíly přijmou zákazníci je poté jinou kapitolou.
martin_dr
Donedavna mali 2litre okolo 70-90KW, teraz ta 110KW nie je prehonena? Skor je to o zvyku, ze sme si zvykli, ze z tejto kubatury vieme vydolovat aj 160KW. Pre 1,6 plati to iste. Ked ford vie z 1,6 ecoboost vydojit 118KW a zatial po par rokoch ten motor nema ziadne zavazne problemy, preco by ople nemohol vydolovat 100KW. Dolezite bude ako sa ten motor bude spravat po 100-200tisic km. A co vydrzi. (viem, miesam naftu a benzin ale ide o to iste v konecnom dosledku)

A druha vec. Ked si niekto kupi 530d za 60tisic eur, myslis ze ho nezaujima spotreba? Podla predajov to ludi vcelku zaujima. Preto aj cloveka, co si kupi auto za 15-20tisic moze zaujimat povinne rucenie.

To je take klise, ze ked ma niekto drahe auto, uz peniaze rozhadzuje.
pargi
Jde ale o to, že náklady na pohonné hmoty tvoří docela zásadní procento z celkových nákladů na provoz. Rozdíl v povinném ručení za jinou kubaturu je zanedbatelný. Jen si to vem. Koupíš auto za půl míče. Projedeš paliva za 400 tis. (nebo 300, když koupíš něco úspornějšího), servis po dobu užívání 50 tis, havarijko po dobu užívání 80tis?, za 4 roky auto střelíš za 200, tudíž ztráta na hodnotě 300 tis. a na povinném růču ušetříš za 4 roky 15 (slovem patnáct) stovek. No zabýval by se tím někdo? 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Povinné ručení u celé řady pojišťoven je dnes odvozeno právě z výkonu motoru a ne z jeho objemu. Je to v podstatě reakce na downsizing. Výsledkem je, že Ma3 s dvoulitrem a 88kW má podobné pojištění jako Golf 1.4 s 90kW. Totéž platí u nafty.
pargi
Tím jsem chtěl třeba říct, že je snad úplně jedno, z čeho se počítá povinné růčo, v celkových nákladech je to prd, ať to pojišťovny vypočítají z objemu nebo výkonu, jen nelze stavět na stejnou úroveň rozdíl ve spotřebě a rozdíl v povinném ručení.
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, souhlas. V době downsizingu má smysl porovnávat podobně výkonné motory, jejich spotřebu a jízdní projev. Objem je spíše informativní veličina, která může (ale nemusí) předznamenávat určité jízdní vlastnosti.
pargi
Ámen, bratře 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Proč porovnáváš 81 kW s 110 kW? To je trochu hodně moc nefér ............ ne?
_MT_
Neporovnává. OIII liftback má s manuálem 8,5. 81 kW v Astře má 12,6. 100 kW 10,1, respektive 10,3. Nejsou to tedy dvě celé vteřiny.