Určitě dobrá zpráva pro klienty. Otázkou je, zda to není špatná zpráva pro Opel, věčně věků tvoří ztráty a když se musí s kompletně novým modelem okamžitě podbízet s cenami o stovky tisíc nižšími než konkurence, tak se z toho finančního průšvihu bude těžko dostávat.
Odkedy sa predáva nová Insignia? Od marca, od apríla? Takže predaje za tento polrok ešte moc výpovednú hodnotu nemajú. Tipujem, že v druhej polovici roka sa Insi posunie zo 4. miesta minimálne na 3., možno i na 2. miesto, keď určite predbehne Mondeo a možno i Superb.
To je jen teorie ekonomie, nic víc. Realita je jiná, ideální je dosahovat nulu nebo dosahovat mírného zisku/ztráty. S vyšším ziskem rostou daně, a tomu se firmy chtějí vyhnout a dostat peníze ještě než se zdaní pryč jakýmkoliv způsobem - investici, převodem (proinvestováním) do jiné mateřské/sesterské/dceřiné společnosti, která má větší ztrátu, aby se to vyrovnalo, je to prostě jen daňová optimalizace :-) Druhá stránka je rentabilita daného modelu nebo auta, to už je pro firmy důležitější, aby nevyráběli autě se ztrátou a vyplatilo se jim vyrábět,
a to mají dobře spočítané.
No tuto tvoji "praxi" bych chtěl vidět jak vysvětluješ akcionářům. Akcionáři, kteří mají pět pohromadě ti dovolí ztrátu nebo nulový zisk pouze v okamžiku, kdy jim předložíš uvěřitelný projekt investování, kdy jsi třeba 3-5 let ve ztrátě, ale na konci jsou velké zisky, jinak tě kopnou do zadku. Opel za posledních 17 let prodělal svým vlastníkům (GM) kumulovaně 20 mld. a to je hlavní důvod, proč jej GM prodává, prostě po 20 letech slibování, že bude lépe už mu nevěří.
To co popisuješ (firma ve ztrátě, převod do daňových rájů) jsou praktiky malých podloudných firem třeba v ČR, které vyrabují nějaké evropské dotace, vykáží ztrátu, zbankrotují a hoňte si mě na Bali. Firmy jako Opel nebo obecně velké automobilky si toto nemohou dovolit ani omylem.
No ale za to ako hospodáril OPEL bol stále zodpovedný GM, teda hlavné velenie nanič. Namiesto posilnenia pozície OPELu keď sa nedarilo, prihrali mu rebrandované DAEWOO a sa čudovali, že majú malé marže a na konci roka sú v mínuse. Teraz keď stiahli Chevrotel z európy a OPEL dosť výrazne obmenil ponuku ho predajú. Mne to načasovanie veľmi zmysel nedáva. Tebe áno?
To ano, za výsledky Opelu plně odpovídá vlastník a GM jako vlastník už doj€bal celou řadu značek, takže je to jenom další ukázka neschopnosti GM. Na druhou stranu se zdá, že Mary Barra ve vedení GM má na rozdíl od předchůdců celkem racionální přístup a když vidí neschopnost Opelu potažmo GM v dlouhodobém horizontu generovat zisk, tak volí správný postup, prostě tu kouli na noze prodá a nechá jiné aby se pokusili s tím něco udělat. Takže načasování mi smysl dává, věcně zhodnotila situaci a jedná, pořád lepší než se svíjet v předsmrtelných křečích dalších 10 let.
Třeba IKEA, to je takový pěkný příklad malé, podloudné firmy. >:D Zajímavá schémata na daňovou optimalizaci často vznikají tam, kde se hýbou miliardy. Protože se nějaký ten milion pro právníky za přípravu snadno ztratí.
IKEA vloni vykázala hrubý zisk 16 mld. eur, který řádně přiznala a zdanila v Holandsku, takže to určitě není příklad firmy, která nemá zisky a vyvádí je někam do tramtárie.
Najdrahsia cast zivotneho cyklu modelu je vyvoj a testovanie auta. To su fixne naklady, ktore budes mat ci predas 10 kusov alebo milion.
Takze je vyhodne predat radsej viac aut s nizsou marzou. Okrem toho su tu dalsie efekty ako zmluvne ceny dielov, kde jednotkove naklady budu klesat s objemom vyroby, auto ktore je vidiet ti tvori poziciu do buducnosti atd.
Ano, někdy může být výhodnější prodat víc aut s nižší marží, ovšem ta marže musí být pořád kladná, tedy cena za kterou prodáváš musí být nastavená nad výrobními náklady. V případě Opelu a jejich kumulovaných ztrát, které trvají přes několik generací modelů je evidentní, že prodávají se zápornou marží (tedy se ztrátou na jenom kuse) a tudíž platí opak, čím víc prodáš, tím víc proděláš.
Snad neexistuje běžný model, kde by automobilka utržila tím větší ztrátu, čím více kusů by prodala. Podobné nesmysly píší akorát neschopní novináři. Obecně by taková situace měla být hodně výjimečná. Typicky platí, že by víc kusů ztrátu zmenšilo (při stejné průměrné ceně za kus). Nedaří se jim tedy pokrýt náklady na vývoj, linka je nedostatečně vytížená atp.
Ano, můžou akceptovat ztrátu. Ale nebýt schopen pokrýt variabilní náklady je už hodně silné kafe. Spíš dotují vývoj, kde je šance, že získané znalosti uplatní i jinde. Nebo marketing (o tom taková auta bývají).
Když se objevují takové ty články, kde píší, kolik která automobilka prodělává na kusu, tak prostě vezmou EBIT a vydělí ho počtem kusů. Nelze to však interpretovat tak, že by víc kusů znamenalo větší ztrátu. Automobilky mají spoustu fixních nákladů. A ve chvíli, kdy ti začnou klesat prodeje, je vždy výzvou zeštíhlovat. Jako jiné velké podniky, automobilky bývají zkostnatělé.
no neviem chlapi, ale ten motor nebude nič moc, zrýchlenie na papieri slabé, spotreba detto.
len pre info mal som dve insignie 2,0 turbo a jednu 2.8v6 a ten 6 valec bol lepší vo všetkom. dynamikA, kultúra chodu a paradoxne aj spotreba.
Ak je súšasný 2.0 liter to isté ako predtým, tak to nebude žiadna hitparáda.
Za tieto ceny nie je o com. Nechapem, kto si kupi Passat a podobnu konkurenciu.
A k tej stratovosti Opel - z interneho zdroja, ta strata bola sposobena hlavne tym, ze v ramci koncernu isiel vsetok vyvoj na vrub Opelu - boli za tym nejake dane, dotacie a pod. Proste tak to bolo najvyhodnejsie, aby bol Opel v ramci koncernu stratovy ;-)
opel tahnul vyvojove insignii, astru a treba mokku, ktere se v jinych castech sveta prodavaji jako buick, holden nebo chevrolet, navic treba nektere holdeny a buicky se vyrabi na stejne lince s opelem v nemecku a pak se vezou pres pul sveta a na konci se prodaj levneji nez opel v evrope, treba predchozi generace buick regal zacinal na 500t v prepoctu na nase v USA a to uz by sakra pekne vybavenej :-) (kuze, automat, motor 2,4)
plus vyvoj malych motoru byl taky nejvetsi casti na nakladech opelu.
tak co si pamatuji, právě u Opelu byly vždy megaslevy z ceníkových cen (25% jsem dostal pře 5ti lety a bylo to sice na firmu, ale JEDNO auto).
Pokud jde o ceny uvedené v článku, tak se zřejmě jedná o ceníkovou cenu minus nějakou slevu (90tis nebo tak něco), protože jinak by to nedávalo smysl - základní ceníková cena té nejobyčejnější Insignie je vyšší než 649tis...
Závěr: porovnávat ceníkové ceny aut je nesmysl. :-)
Opel pre Insigniu (vrátane Country Tourera) spustil individualizačný program Exclusive, kde si človek môže vybrať nielen iné ako bežné laky, ale môže si namiešať lak akýkoľvek. Celkom fajn vizualizátor: [odkaz]
[odkaz]
Som na tie ceny zvedavý, lebo napr. z bežných farieb Insignie sa mi nepáči ani jedna, ale z tých exclusive by som si určite vybral (zrejme glory red metalízu).
Jak to ze Pastika ma vyssi vykon, 4x4 a ma nizsi spotrebu a lepsi zrychleni?
Hmotnosti v tabulce nejsou pritom koho zajima kolik to ma vetilu a objem se da odvodit uz z nazvu jednotky.
Protože to není ověřený homologovaný údaj a koncern VW toho tradičně využívá, když do tabulek dává optimistické údaje pro ty co rádi srovnávají auta v excelu...
Již nějakou dobu pokukuji po adeptovi na nový vůz.
Benzín (cca 16k km ročně), čtyřkolka (ryby, dřevo z lesa, tahání "hengru" po pastvinách), vyšší světlá výška (ryby, dřevo), velký kufr (má to být rodinné auto na větší výlety), rovná podlaha po sklopení sedaček, dostatečná délka (rád spím v kufru na rybách pohodlně natažený), ideálně automat (klidně tomu říkejte lenost). Taky by to chtělo motor rozumného objemu (ideálně atmosféru).
Z tohoto vychází jednoznačně nejlíp Subaru Outback, ale tam jsme přes milion, tak jsem se úplně nadchnul z nadpisu tohoto článku! Bohužel to skončilo opět zklamáním... I když to cenově Outback výrazně poráží, tak pořád se ta cena za požadovaný vůz pohybuje kolem 900k kč...
Japonská SUV pořád vychází asi o 200k levněji, mají atmosféru, i když s tou délkou kufru to bude slabší. Škoda, že nenabízí Opel nějakou střední cestu - benzín kolem 160 - 180k se čtyřkolkou.
Jj, škoda toho obmedzenia štvorkolky. Na druhú stranu plne chápem, že ľudí, ktorí budú chcieť štvorkolku do slabšieho benzínu, bude minimum a aj tak by si väčšina priplatila 4x4 najskôr k nafte a potom prípadne k silnému benzínu. Tiež by som sa trochu obával o dynamiku ťažšieho Country Tourera s 1,5kou.
nicméně bych se být tebou stejně poptal - ono to z těch 900tis může klesnout k 750ti jako nic...
Já mám k autu 2 výtky: neuvádí se, jestli to má nějakou dodatečnou ochranu motoru (podvozku), takže nejspíš nemá a zvýšení světlé výšky o 2 cm není nic moc. 3,5 by bylo lepších...
To sice jo, ale konkurence začíná bez slevy pod těma 750ti, takže asi těžko bude dražší. A chápu, že platím za mnohem výkonnější motor, ale těch 190 kW je pro mě asi až zbytečně moc...
Jak jsem psal - kéž by tam byla nějaká 120 - 140 kW 1,8ka za slušnej peníz...