Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - _Karel_
Cena
| 14. 8. 2017 17:02
Srovnatelný Passat s horší verzí DSG je dražší o 170 tis. Trochu drsné.
Cena
| 14. 8. 2017 18:11
Ta cena je opravdu skvělá, pro mě ideálně 2.0 Turbo 4x4 za 879k.
Cena
| 14. 8. 2017 19:44
Určitě dobrá zpráva pro klienty. Otázkou je, zda to není špatná zpráva pro Opel, věčně věků tvoří ztráty a když se musí s kompletně novým modelem okamžitě podbízet s cenami o stovky tisíc nižšími než konkurence, tak se z toho finančního průšvihu bude těžko dostávat.
Avatar - _Karel_
Cena
| 14. 8. 2017 21:18
Je otázkou, jestli je Opel podbízivě levný, nebo Passat nehorázně drahý.Když koukám na ceny Volva a Audi, řekl bych to druhé.
Cena
| 14. 8. 2017 22:02
Když koukám na prodeje, tak "nehorázně" drahá je Insignia. Prostě proto, že se prodává daleko hůř než Passat nebo i ta A4.
Avatar - iudex
Cena
| 15. 8. 2017 10:49
Asi nemáš úplne dobré informácie, Insignia ide ako teplé rožky: [odkaz]
Cena
| 15. 8. 2017 11:16
Informace mám jako každý druhý, teplé rožky si představuji docela jinak,
[odkaz]
Avatar - iudex
Cena
| 15. 8. 2017 11:37
Odkedy sa predáva nová Insignia? Od marca, od apríla? Takže predaje za tento polrok ešte moc výpovednú hodnotu nemajú. Tipujem, že v druhej polovici roka sa Insi posunie zo 4. miesta minimálne na 3., možno i na 2. miesto, keď určite predbehne Mondeo a možno i Superb.
Cena
| 15. 8. 2017 14:16
Otázkou je také výbava. U Alltracku bych čekal, že výbava vyjde z Highline. Rozhodně bude bohatší než základ běžného Passatu.
Avatar - wakantanka
Cena
| 14. 8. 2017 21:19
Ak ale vďaka dobrej cene predajú oveľa viac, nakoniec ešte aj viac zarobia. >:D
Cena
| 14. 8. 2017 21:59
Jen aby to nebylo tak, že na každém prodaném autě prodělají 2000 eur a čím víc jich prodají tím větší ztrátu vygenerují.
Avatar - aproximus
Cena
| 14. 8. 2017 22:05
někdy je lepší vyrábět s menší ztrátou, než nevyrábět vůbec, aneb základy ekonomie ...
Cena
| 14. 8. 2017 22:12
Pokud nejsem schopen vyrábět se ziskem, tak je lepší nevyrábět vůbec a kapitál investovat tam, kde vydělává. Také základy ekonomie.
Cena
| 15. 8. 2017 08:56
To je jen teorie ekonomie, nic víc. Realita je jiná, ideální je dosahovat nulu nebo dosahovat mírného zisku/ztráty. S vyšším ziskem rostou daně, a tomu se firmy chtějí vyhnout a dostat peníze ještě než se zdaní pryč jakýmkoliv způsobem - investici, převodem (proinvestováním) do jiné mateřské/sesterské/dceřiné společnosti, která má větší ztrátu, aby se to vyrovnalo, je to prostě jen daňová optimalizace :-) Druhá stránka je rentabilita daného modelu nebo auta, to už je pro firmy důležitější, aby nevyráběli autě se ztrátou a vyplatilo se jim vyrábět,
a to mají dobře spočítané.
Cena
| 15. 8. 2017 09:42
No tuto tvoji "praxi" bych chtěl vidět jak vysvětluješ akcionářům. Akcionáři, kteří mají pět pohromadě ti dovolí ztrátu nebo nulový zisk pouze v okamžiku, kdy jim předložíš uvěřitelný projekt investování, kdy jsi třeba 3-5 let ve ztrátě, ale na konci jsou velké zisky, jinak tě kopnou do zadku. Opel za posledních 17 let prodělal svým vlastníkům (GM) kumulovaně 20 mld. a to je hlavní důvod, proč jej GM prodává, prostě po 20 letech slibování, že bude lépe už mu nevěří.
To co popisuješ (firma ve ztrátě, převod do daňových rájů) jsou praktiky malých podloudných firem třeba v ČR, které vyrabují nějaké evropské dotace, vykáží ztrátu, zbankrotují a hoňte si mě na Bali. Firmy jako Opel nebo obecně velké automobilky si toto nemohou dovolit ani omylem.
Avatar - speedfred
Cena
| 15. 8. 2017 10:23
tak potom vypadá ekonomika,keď ich učia toto.
Avatar - wakantanka
Cena
| 15. 8. 2017 13:11
No ale za to ako hospodáril OPEL bol stále zodpovedný GM, teda hlavné velenie nanič. Namiesto posilnenia pozície OPELu keď sa nedarilo, prihrali mu rebrandované DAEWOO a sa čudovali, že majú malé marže a na konci roka sú v mínuse. Teraz keď stiahli Chevrotel z európy a OPEL dosť výrazne obmenil ponuku ho predajú. Mne to načasovanie veľmi zmysel nedáva. Tebe áno?
Cena
| 15. 8. 2017 13:28
To ano, za výsledky Opelu plně odpovídá vlastník a GM jako vlastník už doj€bal celou řadu značek, takže je to jenom další ukázka neschopnosti GM. Na druhou stranu se zdá, že Mary Barra ve vedení GM má na rozdíl od předchůdců celkem racionální přístup a když vidí neschopnost Opelu potažmo GM v dlouhodobém horizontu generovat zisk, tak volí správný postup, prostě tu kouli na noze prodá a nechá jiné aby se pokusili s tím něco udělat. Takže načasování mi smysl dává, věcně zhodnotila situaci a jedná, pořád lepší než se svíjet v předsmrtelných křečích dalších 10 let.
Cena
| 15. 8. 2017 14:32
Třeba IKEA, to je takový pěkný příklad malé, podloudné firmy. >:D Zajímavá schémata na daňovou optimalizaci často vznikají tam, kde se hýbou miliardy. Protože se nějaký ten milion pro právníky za přípravu snadno ztratí.

Mimochodem, evropské dotace se vyplácí zpětně.
Cena
| 15. 8. 2017 21:22
IKEA vloni vykázala hrubý zisk 16 mld. eur, který řádně přiznala a zdanila v Holandsku, takže to určitě není příklad firmy, která nemá zisky a vyvádí je někam do tramtárie.
Cena
| 16. 8. 2017 12:30
IKEA už není vlastněná neziskovou organizací? Už si neposílají licenční poplatky přes Karibik? Kdysi mě to jejich schéma pobavilo.
Avatar - aproximus
Cena
| 15. 8. 2017 21:06
to je samozřejmě taky pravda, ale v reálném světě to není tak jednoduché, jak si to představuješ ...
Avatar - speedfred
Cena
| 15. 8. 2017 07:45
to je asi nejaká socialistická ekonomika.
Cena
| 15. 8. 2017 08:29
Najdrahsia cast zivotneho cyklu modelu je vyvoj a testovanie auta. To su fixne naklady, ktore budes mat ci predas 10 kusov alebo milion.

Takze je vyhodne predat radsej viac aut s nizsou marzou. Okrem toho su tu dalsie efekty ako zmluvne ceny dielov, kde jednotkove naklady budu klesat s objemom vyroby, auto ktore je vidiet ti tvori poziciu do buducnosti atd.
Cena
| 15. 8. 2017 09:46
Ano, někdy může být výhodnější prodat víc aut s nižší marží, ovšem ta marže musí být pořád kladná, tedy cena za kterou prodáváš musí být nastavená nad výrobními náklady. V případě Opelu a jejich kumulovaných ztrát, které trvají přes několik generací modelů je evidentní, že prodávají se zápornou marží (tedy se ztrátou na jenom kuse) a tudíž platí opak, čím víc prodáš, tím víc proděláš.
Cena
| 15. 8. 2017 14:50
Snad neexistuje běžný model, kde by automobilka utržila tím větší ztrátu, čím více kusů by prodala. Podobné nesmysly píší akorát neschopní novináři. Obecně by taková situace měla být hodně výjimečná. Typicky platí, že by víc kusů ztrátu zmenšilo (při stejné průměrné ceně za kus). Nedaří se jim tedy pokrýt náklady na vývoj, linka je nedostatečně vytížená atp.
Cena
| 15. 8. 2017 21:34
Takové běžné modely samozřejmě existují, když chce firma získat tržní podíly, ne vždy to ovšem přizná, tady to přiznal přímo šéf FCA
[odkaz]
Cena
| 16. 8. 2017 12:22
500e není běžný model.

Ano, můžou akceptovat ztrátu. Ale nebýt schopen pokrýt variabilní náklady je už hodně silné kafe. Spíš dotují vývoj, kde je šance, že získané znalosti uplatní i jinde. Nebo marketing (o tom taková auta bývají).

Když se objevují takové ty články, kde píší, kolik která automobilka prodělává na kusu, tak prostě vezmou EBIT a vydělí ho počtem kusů. Nelze to však interpretovat tak, že by víc kusů znamenalo větší ztrátu. Automobilky mají spoustu fixních nákladů. A ve chvíli, kdy ti začnou klesat prodeje, je vždy výzvou zeštíhlovat. Jako jiné velké podniky, automobilky bývají zkostnatělé.
Avatar - Barry Lyndon
Cena
| 15. 8. 2017 10:46
A je ta cena vůbec dobře? Vždyť je to levnější než ta nejlevnější Insignia kombík v konfigurátoru....
Avatar - Joky
auto
| 14. 8. 2017 18:16
které emisní leváci můžou jen závidět!
Avatar - Beefcake
auto
| 14. 8. 2017 18:32
Mne sa paci to 2L turbo, tak akurat. A nie, nemyslim tym dechtomet :-)
auto
| 14. 8. 2017 19:54
no neviem chlapi, ale ten motor nebude nič moc, zrýchlenie na papieri slabé, spotreba detto.
len pre info mal som dve insignie 2,0 turbo a jednu 2.8v6 a ten 6 valec bol lepší vo všetkom. dynamikA, kultúra chodu a paradoxne aj spotreba.
Ak je súšasný 2.0 liter to isté ako predtým, tak to nebude žiadna hitparáda.
.
| 14. 8. 2017 21:37
Za tieto ceny nie je o com. Nechapem, kto si kupi Passat a podobnu konkurenciu.
A k tej stratovosti Opel - z interneho zdroja, ta strata bola sposobena hlavne tym, ze v ramci koncernu isiel vsetok vyvoj na vrub Opelu - boli za tym nejake dane, dotacie a pod. Proste tak to bolo najvyhodnejsie, aby bol Opel v ramci koncernu stratovy ;-)
Avatar - qwerty99
.
| 15. 8. 2017 08:44
nechapu ty palce dolu zde,

nicmene memorex ma pravdu s tim vyvojem,

opel tahnul vyvojove insignii, astru a treba mokku, ktere se v jinych castech sveta prodavaji jako buick, holden nebo chevrolet, navic treba nektere holdeny a buicky se vyrabi na stejne lince s opelem v nemecku a pak se vezou pres pul sveta a na konci se prodaj levneji nez opel v evrope, treba predchozi generace buick regal zacinal na 500t v prepoctu na nase v USA a to uz by sakra pekne vybavenej :-) (kuze, automat, motor 2,4)

plus vyvoj malych motoru byl taky nejvetsi casti na nakladech opelu.

qwerty
.
| 15. 8. 2017 11:38
Napriklad firmy -30% fleet z Prassata.
Avatar - Barry Lyndon
.
| 15. 8. 2017 12:54
tak co si pamatuji, právě u Opelu byly vždy megaslevy z ceníkových cen (25% jsem dostal pře 5ti lety a bylo to sice na firmu, ale JEDNO auto).
Pokud jde o ceny uvedené v článku, tak se zřejmě jedná o ceníkovou cenu minus nějakou slevu (90tis nebo tak něco), protože jinak by to nedávalo smysl - základní ceníková cena té nejobyčejnější Insignie je vyšší než 649tis...

Závěr: porovnávat ceníkové ceny aut je nesmysl. :-)
Avatar - iudex
Insignia Exclusive
| 15. 8. 2017 10:53
Opel pre Insigniu (vrátane Country Tourera) spustil individualizačný program Exclusive, kde si človek môže vybrať nielen iné ako bežné laky, ale môže si namiešať lak akýkoľvek. Celkom fajn vizualizátor: [odkaz]
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
Insignia Exclusive
| 15. 8. 2017 11:07
:yes: Zajímavá (aspoň pro mě) je už ta prezentační barva [odkaz] ...případně ta samá v trochu méně křiklavém odstínu. [odkaz]
Insignia Exclusive
| 15. 8. 2017 11:39
V ČR se bude teprve naceňovat.
Avatar - iudex
Insignia Exclusive
| 15. 8. 2017 11:48
Som na tie ceny zvedavý, lebo napr. z bežných farieb Insignie sa mi nepáči ani jedna, ale z tých exclusive by som si určite vybral (zrejme glory red metalízu).
Insignia Exclusive
| 15. 8. 2017 15:04
Spustil, ale už je to jen přeci delší dobu... Exclusive program má být podle Opel ČR k dispozici k objednání od 1. září.
Passat vs Insig
| 15. 8. 2017 11:41
Jak to ze Pastika ma vyssi vykon, 4x4 a ma nizsi spotrebu a lepsi zrychleni?
Hmotnosti v tabulce nejsou pritom koho zajima kolik to ma vetilu a objem se da odvodit uz z nazvu jednotky.
Passat vs Insig
| 16. 8. 2017 18:00
Protože to není ověřený homologovaný údaj a koncern VW toho tradičně využívá, když do tabulek dává optimistické údaje pro ty co rádi srovnávají auta v excelu...
Prvotní nadšení z novinky
| 15. 8. 2017 12:01
Již nějakou dobu pokukuji po adeptovi na nový vůz.
Benzín (cca 16k km ročně), čtyřkolka (ryby, dřevo z lesa, tahání "hengru" po pastvinách), vyšší světlá výška (ryby, dřevo), velký kufr (má to být rodinné auto na větší výlety), rovná podlaha po sklopení sedaček, dostatečná délka (rád spím v kufru na rybách pohodlně natažený), ideálně automat (klidně tomu říkejte lenost). Taky by to chtělo motor rozumného objemu (ideálně atmosféru).
Z tohoto vychází jednoznačně nejlíp Subaru Outback, ale tam jsme přes milion, tak jsem se úplně nadchnul z nadpisu tohoto článku! Bohužel to skončilo opět zklamáním... I když to cenově Outback výrazně poráží, tak pořád se ta cena za požadovaný vůz pohybuje kolem 900k kč...
Japonská SUV pořád vychází asi o 200k levněji, mají atmosféru, i když s tou délkou kufru to bude slabší. Škoda, že nenabízí Opel nějakou střední cestu - benzín kolem 160 - 180k se čtyřkolkou.
Avatar - iudex
Prvotní nadšení z novinky
| 15. 8. 2017 12:27
Jj, škoda toho obmedzenia štvorkolky. Na druhú stranu plne chápem, že ľudí, ktorí budú chcieť štvorkolku do slabšieho benzínu, bude minimum a aj tak by si väčšina priplatila 4x4 najskôr k nafte a potom prípadne k silnému benzínu. Tiež by som sa trochu obával o dynamiku ťažšieho Country Tourera s 1,5kou.
Avatar - Barry Lyndon
Prvotní nadšení z novinky
| 15. 8. 2017 13:02
nicméně bych se být tebou stejně poptal - ono to z těch 900tis může klesnout k 750ti jako nic...

Já mám k autu 2 výtky: neuvádí se, jestli to má nějakou dodatečnou ochranu motoru (podvozku), takže nejspíš nemá a zvýšení světlé výšky o 2 cm není nic moc. 3,5 by bylo lepších...
Avatar - iudex
Prvotní nadšení z novinky
| 15. 8. 2017 13:37
Jj, ako som písal, mne bez vyjednávania ponúkli 20,5% na novinku do výroby.
Prvotní nadšení z novinky
| 15. 8. 2017 15:14
Přesně tak. Český Opel uměl velmi dobré slevy (nad rámec té obligátní, kterou mají už v ceníku).
Prvotní nadšení z novinky
| 15. 8. 2017 16:23
To sice jo, ale konkurence začíná bez slevy pod těma 750ti, takže asi těžko bude dražší. A chápu, že platím za mnohem výkonnější motor, ale těch 190 kW je pro mě asi až zbytečně moc...
Jak jsem psal - kéž by tam byla nějaká 120 - 140 kW 1,8ka za slušnej peníz...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku