Aj keď facelift nemôže odstrániť dva najväčšie nedostatky Insignie (veľkú hmotnosť a s tým spojenú slabšiu dynamiku a zlé využitie obostavaného priestoru), je to seriózna ponuka a plnohodnotný reprezentant triedy. Zvlášť je treba vyzdvihnúť šírku ponuky motorov a výbav, 12 motorov v tejto triede nemá asi nikto, obzvlášť ponuka 6 dízlov je bezkonkurenčná, nechýbajú moderné turbobenzíny, šesťvalec (ak teda OPC nevyradili z ponuky; v článku sa nespomína) a toľko žiadaný pohon 4x4. V podstate spolu s Mondeom a Passatom tvoria trojicu skutočne plnohodnotných zástupcov stredného mainstreamu; všetci ostatní sú v tom či onom smere obmedzení (ponukou motorov, verzií, prevodoviek, výbavy). Spolu s tradičnou ochotou Oplu ponúkať vysoké zľavy (napr. akcia 24hod Opel) je to stále dobrá voľba v triede.
No já bych tě 6 dýzlů zas tak nevelebil, v podstatě je to pořád jen jeden motor. U benzínu je to jiné, každopádně i tam má konkurence co nabídnout. Cena je ale celkem příznivá. Insignia se mi líbila, ale jen do doby, než jsem si do ní sednul. Ani její celkem slušný projev k řidiči mě prostě nezbavil pocitu z malého auta. Je to škoda.
To samozrejme nepopieram, aj pre mňa bol najväčším sklamaním ten rozdiel medzi vonkajšími rozmermi (najväčší v triede) a stiesnenými pomermi vnútri (medzi najhoršími v triede); tá neschopnosť pretaviť vonkajšie rozmery dovnútra ma až šokovala. Na druhej strane nie každý má 193 cm a niekomu proste imponuje "kus auta".
Inak u toho dízlu to nebude ten istý motor, napr. ten najsilnejší je biturbo (rovnaké vŕtanie x zdvih neznamená rovnaký motor).
Ano, biturbo bude jiné, u ostatních to bude ale pouze softwarová úprava. Každopádně i biturbo bude mít pravděpodobně totožný blok a možná i hlavu. Jsou prázdniny, nechce se mi to studovat a právě kvůli tomu co popisuješ se ze mne nestal "opelfahrer" ;-)
Jasně, ale zrušili míň prodávaný silnější modely 2.0 162 kW a 2.8 191 kW. Tak sem se ptal jestli náhodou to samý nečeká i na OPC verzi která je sice fajn a ta australská 2.8 je skvělej motor, ale prodejně asi nic moc
Odkiaľ máš tie čísla?
Tu: [odkaz] namerali Insignii 2,0CDTI až 1739 kg, to je na dvojliter s manuálom a predným pohonom neskutočná váha.
Alebo tu: [odkaz] namerali Insignii biturbo DCTI 1722 kg, Passatu TDI len 1588 kg; to je sakra rozdiel.
Ešte chceš tvrdiť, že Insignia netrpí nadváhou? ;-)
Tým si chcel dokázať čo? Ja som Ti dal odkazy, kde to reálne merali (Leergewicht gemessen) a v oboch prípadoch namerali Insignii CDTI cez 1700 kg. Teda napríklad Insignia CDTI mala o 151 kg viac, ako porovnateľný Passat či o 179 kg viac, ako Mazda 6 kombi 2,2d, nech už Opel na papieri uvádza čokoľvek.
OK. Inak v tejto súvislosti sa mi javí, že ani auto.cz často nerozlišuje, aký údaj o hmotnosti uvádza (pohotovostná/prevádzková, s vodičom, bez vodiča...), i preto tu vznikajú takéto rozdiely.
Prostě to opíší. Když si neověřují jiné údaje, nelze předpokládat, že si ověří tyto. Navíc články nějakým způsobem kopírují, takže si nikdy nemůžeš být jist, jestli tam náhodou autor nenechal hodnotu odjinud. A vždy je tu možnost prostého překlepu.
ale insignia mi nikdy nic nevravela a tato maska mi pride dost skareda [odkaz] ... okem toho priestor pre posadku na hlavy vzadu je mizerny.... auto je tazke.... interier preplacane plasty kam len oko dovidi... teda ja fakt neviem ale toto auto uz nema sancu ani na starsi passat... nie to este na 508 alebo mazdu 6.... opel by uz mal nieco robit.... corsa to iste... uz je za zenitom.... astra tiez tazka krava..... opel adam zase neponuka 5dverak... cascada nic moc.... premenovana astra bez strechy..... mokka zase taha naraznik po zemi a
vravi tomu crossover ..... opel a ford mi nikdy nic nevraveli zda sa ze sa to nezmeni nadalej... to uz aj vw mam radsej a ten fakt nemusim ;-\
posledny pekny opel strednej triedy bola z mojho pohladu tato vectra [odkaz]
To me zase prijde nabidka opelu jako jedna z nejlepsich. V kazde tride ma auto, ktere bych v pripade zajmu o takovy vuz zahrnul do nejuzsiho vyberu. Na druhou stranu, znacka jako takova je mi krajne nesympaticka.
Ta vectra, na kterou odkazujes je podle meho posledni opel ze stare skoly, tj. v pohode auto, ze ktereho je ale po par letech rezava popelnice.
preco sa v kazdej diskusii opakujes?
Chrom na maske? Pri B5 Passate ti to nevadilo a tam ho bolo tiez pozehnane nielen na maske...
Priestor pre hlavy vzadu? Opel nikdy neklasifikoval Insi ako rodinne auto, na to ma napr. Zafiru. A uprimne, plne obsadenu Insi som este nevidel.
Interier a plasty - ok, beriem. Konkurencia totiz ponuka ako palubku cisty kov....skus novy Focus, uvidis vystavu plastov
Corsa - je za zenitom, mas pravdu
Astra a krava - kravy davaju mlieko, maso, kozu do aut, kde nechces mat plasty, cize Astra je uzitocna...
Adam 5 D - naco ti je 5D a aute pre dvoch? To mozes chciet aj 5D na kabrie...
Cascada - uplne v pohode, top a aktualnej konkurencii (neberiem reci Opla o A5 a podobne...)
Mokka - predaje hovoria za vsetko, crossovery su na pomedzi tried - Mokka je ofroad so svetlou vyskou kupe, aj to je cross :-)
Za Vectru :yes: ale zial, okrem dizajnu nemala vela co ponuknut.
ale přesto ve mne auto svým vzhledem evokuje tak nejblíže rok 2006 a to jsem ještě mírný. Kde jsou nějaké ostré linie? Někdo mi tu říkal, že jsou ostré linie v současném designu jen u koncernu, ale to je samozřejmě nesmysl. Přechází k nim i BMW nebo třeba i Hyundai. Nevím, co se tu snaží Opel prosazovat, ale mě se zdá nová Insignia jako zastaralé auto a to čistě podle vzhledu. Ostře zalomená řada diod navíc vypadá u takto oblého vozu doslova komicky - skoro jako nějaký levný garážový upgrade...
Ajkeď, ako píše kolega hore, nemôže odstrániť vysokú hmotnosť, podaril sa. Vzhľad, najmä v prípade kombíka sa podaril na výbornú! Interiér vyzerá o dosť modernejšie, ajkeď ergonómia nemusí byť lepšia...
Podľa mňa naopak teraz vyzerá lepšie, predtým sa mi kombík niak veľmi nepáčil, ale teraz podľa mňa vyzerá veľmi dobre. Ale najviac sa mi páči liftback.
Po vzhledové stránce Insignia zaslouží téměř absolutorium. Atraktivnější světlomety a zjemnění detailů pak jedině podtrhlo kvalitní základ :yes:
Interiér, před FL snad na dnešní dobu poněkud přetlačítkovaný, zde doslova ožívá. Přitom jeho linie jsou doslova balzámem na duši, pastvou pro oči. K tomu opravdu vynikající opelí sedadla... To nezaslouží nic než slova chvály :yes:
Velmi vysoce je nutné hodnotit též nabídku motorizací. Pro to teoretické rodinné využití zcela dostačuje 1.4 Turbo, tovární předělávka na LPG přitom může mít i velmi zajímavou ekonomiku provozu. Dokonale obsazené výkonové spektrum dieselových provedení pak nedává pochyby o tom, kde bude těžiště prodejů.
Pro vyhraněné jedince 2.0 Turbo 4x4 skvělé, diesel bi-turbo 4x4 pak jasná volba pro náročnou firemní klientelu.
vlastně mě nenapadá jediný důvod, proč bych měl místo Insignie uvažovat o Passatu či Superbu. Insignia dokáže chytit za srdce, což koncernwágeny prostě neumí :-!
Přesto - Passat Alltrack by mě uměl přesvědčit, na tuhle notu Insignia zahrát nedokáže...
ja som probenzinovsky, ale verzia LPG je draha. Ked to ma clovek kupit skrze ekonomiku, asi vela najazdi a to by som asi radsej zvoli ten 88kW diesel, aj ked tie motory nemam rad. Rovnaka dynamika, rovnake naklady na PHM a este aj usetrim na obstaravacej cene - u vela ludi na preplateni lizovania.
To se mi právě nezdá, i když bych byl velmi rád, kdyby tomu tak bylo. Cenově nejsem schopnej poskládat auto pod 890 000,- Kč, se slevou 75 000,- Kč tedy 815 000,- Kč. Určitě chci benzín 1,6 Turbo SIDI nebo silnější (2,0 Turbo SIDI nebude?). S 1,6 Turbo SIDI není dynamika žádný zázrak. A výbava auta také není nijak extrémně moderní, bez slev novou Octavii III postavím za 800 000,- Kč a bude mít lepší dynamiku. Mazda 6 vypadá cenově taky zajímavě. A nakonec jsem včera zkusil poskládat Audi A3 sedan a vyšlo mi na 1 055 000,- Kč (1,8 Turbo, S-Tronic, Quattro, zrychlení 0-100 km/h za 7,3s), vzhledem k možným 15% slevám u Audi je to 895 000,- Kč, a je to Audi!
Mazda 6 a Opel Insignia je stejná třída, Octavia III bych už moc do nižší střední neřadil. Jedině ta Audi A3 sedan, tam by spíše měla být A4, no. Ale stejně v porovnání Mazda 6, Octavia III, Opel Insignia, na tom Opel není moc dobře.
Octavia je furt jen nižší střední, i když je natažená jak jezevčík (fakt velký převisy), tak plnohodnotná střední to prostě neni, zatimco Insignie samozřejmě jo. A jinak já bych taky dal přednost M6 :yes:
Dík za hlas pro Mazdu 6. :-) Mně se taky líbí více a přijde mi to i finančně zajímavější. Mám ale teď Opel Astra, tak se těžko přesedá k jiné značce. Přece jenom jsou tu sympatie ke známému.
Astru sedan nedostanu s cenou přes 600 000,- Kč. :-) Elektronický systémy, infotainment má oproti Octavii o generaci starší. Vnitřní prostor i hlučnost je v neprospěch Astry sedan. Skutečně je to konkurence? Možná základní modely za cca 330 000,- Kč ano, ale vyšší výbavy?
Multimediální system prosim, vnitřní prostor prosim.. Ale hlučnost v interiéru? Evidentně si s ní nikdy nejel 8-s Zase oproti tomu - dynamika sice horší, ale komfort jízdy hovoří jasně pro Astru.
Jinak počítam, že číslo v nicku je tvůj ročník. I kdybych přehlédl, kde sis vydělal takový prachy, tak určitě budeš člověk, který dá na image. Když budu mít vůz, který mě má reprezentovat, vyberu si Octavii nebo plnohodnotnou střední třídu Insignii?
Při testovací jízdě nové Octavie mě hned upoutaly dvě věci - neslyšný motor po nastartování a i při jízdě a jedovaté brzdy (postupně jsem si na ně začal zvykat). V Astře jezdím přes 2 roky, takže tu snad znám. :-)
Kdybych chtěl vysloveně jen image, tak si nekoupím ani jedno. Koupím 5 let starého bavoráka, to v našem ročníku letí více. ;-)
Když sem si projel novou Octavii jak v benzínu jak v dieslu, tak o se týká hlučnosti - nepostřehl jsem velké rozdíly. Co se týká brzd, dle mého má Astra lépe dávkovatelné a srovnatelně učinné. Nechápu, co se komu líbí na prudkém nástupu brzd u VW. Astru si kupoval novou? Benzín - nafta? co za motor.. Nebo si jí snad koupil taťka a jezdíš mu s ní za holkama? :-)
Opravdu nevidím jediný důvod ke koupi Insignie, když je pořád ke koupi tak skvělé auto jako je současná generace Fordu Modeo. Insignie nepomohou ani další dva facelifty - brutální nadváhu a velmi špatné využití obestavěného prostoru totiž způsobuje nepovedená podvozková platforma - konec konců úplně stejný problém má i Astra. Zájemcům o skvělé auto neprémiové střední třídy to ale nemusí vadit - stále se totiž prodává vynikající Ford Mondeo, který nabízí nesrovnatelně prostornější interiér, lepší ba přímo zábavné jízdní vlastnosti, přitom perfektní odpružení a minimálně stejně dobrý nebo spíš lepší design. A stejně bohatou nabídku karosářských verzí, povedenější motory (třeba 1.6 Ecoboost) a k tomu všemu ještě velmi dobré ceny. Ano, je to již starší model, ale proč by mi to mělo vadit? Naopak má po letech výroby vychytány všechny mouchy a navíc jezdí na předimenzované podvozkové plošině Galaxy/S-Max, což se projevuje rekordní užitečnou hmotností i mimořádně robustním podvozkem - pro české tankdromy ideální! Bravo, Mondeo! ;-):yes::yes::yes: