To ano, je to velmi dobrá nabídka, jde vidět, že se Opel v nafťácích konečně posunul dál, přesto nadměrná hlučnost hlavně dvoulitrů zustává.
Z druhé strany je vidět, že Opel už asi s 1,6 CDTi neplánuje dělat extravýkonné varianty, současná 96 kW je asi maximum, když má na skladě v podstatě slabší verze v nabídce, zatímco Renault má 96 kW 1,6 dCi vlastně základní výkon, co z toho základu chce vymáčknout.
S fanfárami by som počkal až na test. Maximálna hodnota krútiaceho momentu nehovorí všetko, neuvádzajú otáčky, pri ktorých ho dosahuje (rovnako ani u výkonu) a ani priebeh. Plus prevodovka, a uvidíme ako to bude fungovať.
Zatím jsem četl ohlasy jen na silnější 99 kW verzi (díky za opravu WinDieselem) a tam zněla jen chvála. Pravda, po 1,7 CDTi nebyl až takový problém udělat lepší motor.
Jemně doladím, ne 96 kW ale 99 nebo 100 kW U Opelu. To je jen začátek. Bude moc záležet na nastavení nového testovacího režimu spotřeby. Zatím je výhodný pro menší motory, ale v budoucnu se nebude řešit výkonový spodek ale naopak střed až vršek, a najednou tady můžeme mít upsizing !!!!!!!!!
Nový režim nastoupí za 2 roky s Euro 6c a tehdy můžeme očekávat veliké upgrade existujících motorů.
Přiznám se, nebyl jsem si jistý, jestli to je 96 kW... kW sem, kW tam a to i v rámci jednoho motoru mezi jednotlivými kusy :-)
No a ty máš nějaké informace o novém způsoby měření spotřeby? Často to ani není jen laboratrní výsledek, velmi často i downsizing funguje.
Když už jsi u toho Euro VI. Proč Renault jaksi nikde neuvádí u chystaných modelů další generace 2,0 dCi, který se po stránce spolehlivosti a výdrže vyvedl, přitom 1,5 dCi se starším konstrukčním základem se udržuje stále při životě a obnovuje?
Renault v roce 2015 bude mít Euro 6 u 1,6dci 130,160,u 2dci 200k.ale i u starého dobrého 1,5dci 110,nový benzín 1,8Tce 200k,viz třeba tento článek [odkaz]