Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Meriva dostal nový základní turbodiesel, má 70 kW a 280 N.m

Ondřej Chamilla
Diskuze (7)
Opel představil nový základní naftový motor pro malé MPV Meriva. Dosavadní třináctistovku trochu překvapivě nahrazuje větší agregát 1.6 CDTI.

Již nějakou dobu mezi automobilkami frčí downsizing, to však není případ základní naftové Merivy, u které došlo přesně k opačnému jevu. Místo dosavadní třináctistovky se pod kapotou malého MPV objeví motor 1.6 CDTI. To s sebou nese několik výhod, tou hlavní je maximální hodnota točivého momentu, která poskočila o rovných 100 N.m.

Nový agregát se totiž může pyšnit výkonem 70 kW a točivým momentem velmi dobrých 280 N.m. Navzdory zlepšení dynamiky vozu se zároveň snížila spotřeba. V průměru by měl odběr paliva činit 4 litry na sto kilometrů. Tomu papírově dopomáhá i systém stop-start a šestistupňová manuální převodovka. Automobil, který se chlubí emisemi jen 105 g CO2 na kilometr, v Německu stojí 19.150 eur včetně DPH.

Ondřej Chamilla
Diskuze (7)
21. 6. 2014 10:13
Re: 1,6
Renault v roce 2015 bude mít Euro 6 u 1,6dci 130,160,u 2dci 200k.ale i u starého dobrého 1,5dci 110,nový benzín 1,8Tce 200k,viz třeba tento článek [odkaz]
Avatar - Ronault.
20. 6. 2014 20:17
Re: 1,6
Přiznám se, nebyl jsem si jistý, jestli to je 96 kW... kW sem, kW tam a to i v rámci jednoho motoru mezi jednotlivými kusy :-)
No a ty máš nějaké informace o novém způsoby měření spotřeby? Často to ani není jen laboratrní výsledek, velmi často i downsizing funguje.

Když už jsi u toho Euro VI. Proč Renault jaksi nikde neuvádí u chystaných modelů další generace 2,0 dCi, který se po stránce spolehlivosti a výdrže vyvedl, přitom 1,5 dCi se starším konstrukčním základem se udržuje stále při životě a obnovuje?
Avatar - Ronault.
20. 6. 2014 20:13
Re: 1,6
Zatím jsem četl ohlasy jen na silnější 99 kW verzi (díky za opravu WinDieselem) a tam zněla jen chvála. Pravda, po 1,7 CDTi nebyl až takový problém udělat lepší motor.
Avatar - WinDiesel
20. 6. 2014 19:23
Re: 1,6
Jemně doladím, ne 96 kW ale 99 nebo 100 kW U Opelu. To je jen začátek. Bude moc záležet na nastavení nového testovacího režimu spotřeby. Zatím je výhodný pro menší motory, ale v budoucnu se nebude řešit výkonový spodek ale naopak střed až vršek, a najednou tady můžeme mít upsizing !!!!!!!!!
Nový režim nastoupí za 2 roky s Euro 6c a tehdy můžeme očekávat veliké upgrade existujících motorů.
20. 6. 2014 18:42
Re: 1,6
S fanfárami by som počkal až na test. Maximálna hodnota krútiaceho momentu nehovorí všetko, neuvádzajú otáčky, pri ktorých ho dosahuje (rovnako ani u výkonu) a ani priebeh. Plus prevodovka, a uvidíme ako to bude fungovať.