Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Oprava zámku dveří: Rodinná tragédie za 60 korun

Banální závada v podobě opotřebovaného mikrospínače zámku dveří může způsobit celou řadu nepříjemností. S trochou šikovnosti lze přitom opravit svépomocí.
Zpět na článek
1. 11. 2015 19:45
1. 11. 2015 20:02
1. 11. 2015 22:32
2. 11. 2015 07:18
2. 11. 2015 23:20
4. 11. 2015 09:39
2. 6. 2019 20:24
16. 9. 2020 05:45
1. 11. 2015 16:49
a pritom stacilo napsat
cemukoli od xindlvagenu se vyhnete obloukem. je to pruser za pruserem
Rozbalit vlákno
1
Avatar - hedvin
1. 11. 2015 18:59
Re: a pritom stacilo napsat
ale ti, co si to koupili to přece nebudou hromadně měnit( myslím auta a ne mikrospínače)
Avatar - Ada je zase tady
1. 11. 2015 17:36
o podobných závadách
O podobných (a řadě dalších a horších ) závadách elektroinstalace u rendlíků redakce zásadně nepíše. Bylo by to totiž politicky nekorektní, že ano... :no:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - hedvin
1. 11. 2015 19:01
Re: o podobných závadách
Mám za to, že by to občas zabralo celý obsah auto.cz >:D Ale italové to s elektrikou taky prý umí
Avatar - Katikakus
1. 11. 2015 19:26
Re: o podobných závadách
Vy dva jste se hledali...
Avatar - hedvin
1. 11. 2015 19:28
Re: o podobných závadách
až jsme na sebe zbyli, ale nejsem takový zarytý odpůrce renaultů jako Ada, jen občs vyrobí chronicky nemocný model. Ale to se stává i v lepších rodinách
1. 11. 2015 19:58
Re: o podobných závadách
A kterej to byl naposled? Mám dojem, že poslední dobou v průserech bezpečně vede jiná značka. ;-)
Avatar - hedvin
1. 11. 2015 20:03
Re: o podobných závadách
O vel satisu se toho moc dobrýho nepsalo, te už se nevyrábí. Ale máš pravdu nejmenovaný 2. největší výrobce automobilů v tom lítá. A vubec, znám fabii, které nejde otevítat kufr dokud se neotevřou LZ dveře, nevíte čím to?
1. 11. 2015 20:36
Re: o podobných závadách
To s tim VelSatisem jsi zabrousil hodně do minulosti. Ale gratuluju, žes našel aspoň něco. ;-)
Avatar - beibej
1. 11. 2015 22:37
Re: o podobných závadách
no von Modus je (byl) taky "dobrej"
2. 11. 2015 07:13
Re: o podobných závadách
Taky dobrý... To jsme furt o dost let zpátky. Je vidět, že u Renaultu se hledá poslední dobou závada dost těžko. A to někteří nepřekousnou... ;-)
2. 11. 2015 21:03
Re: o podobných závadách
Něco podobného je i s Peugeotem. Stigmatu se holt zbavuje těžko. A teď do mě >:-[]
Avatar - baca42
2. 11. 2015 17:44
Re: o podobných závadách
Tak to jsem na tom zatím dobře. Já si můžu vybrat jestli otevřít LZ nebo PZ dveře. :yes:
3. 11. 2015 17:40
Re: o podobných závadách
V rodině a firmě jsme měli a máme několik aut z česka, německa, japonska, itálie i francie. Popravdě bezkonkurenční problémisti s elektrikou jsou čeští zástupci. V závěsu němci. Francouz se až na praskající žárovky předních světel drží. Japonci a italové téměř s čistým štítem.
Avatar - rohYpnol
1. 11. 2015 19:36
Re: o podobných závadách
1) nejvíc je tu v provozu koncernových xindlwágenů, takže je zcela logické, že zvolili tohle téma

2) poruchy elektroinstalace Renaultů zůstaly dávno za rokem cca 2003 a je vidět, že i ty jsi stejně zabržděný ve svých názorech
Avatar - Intercool
1. 11. 2015 21:37
Re: o podobných závadách
Jenže u těch francouzů a italů stačí řozpojit svorkovnice, prostříkat sprejem a je to, u VW se musí měnit díly...
Avatar - speedfred
1. 11. 2015 22:28
Re: o podobných závadách
Mam rendlika nejaký piatok od nová a zatiaľ nič.....tak podľa tvojej teórie - cakam
3. 11. 2015 13:00
Re: o podobných závadách
jak to ze sis nevsiml ze ten spinac je Made in France :-)
1. 11. 2015 19:17
Tyhle koncernové úspory z přelomu tisícitetí jsou k vzteku
Mikrospínač dveří, jezdec mechanismu stahování oken, spínač brzdových světel ... kdyby namáhané díly udělali z kovu, tak to vydrží věčně. Ale ne, kvůli úspoře toho jednoho haléře je to udělané z plastu a dřív nebo později se to opotřebí nebo zlomí a musí se pak kvůli tomu rozdělat půlka auta.
U novějších aut je to vyřešené, jenže tam už zase koncern šetřil na motorech.
Jinak co se týče nahrazování matic šrouby u novějších jedničkových Fabií, tak se mi to lepení zdá divné. Většinou se nalisují nýtovací matice.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
1. 11. 2015 19:45
A je to!
Článek fajn, což o to. ALE...

Když vím, co je to za práci rozdělat dveře na koncernwágenech, odstrojit nosič dveřního vybavení, tak DŮRAZNĚ DOPORUČUJI NERÝPAT SE V TOM DOMA. Stačí totiž, aby okýnko nedej bože spadlo dolů a jste v pěkný bryndě... A s půlkou rozhrabanýho auta do servisu nedojedete...

Stejně tak ale doporučuji v servisu být u výměny/opravy, protože i experti z autorizáků jsou schopni strhnout těsnící folii a na novou se vyprdnout... A nejlépe doporučuji najít si domácího garážmistra. U koncernwágenů je totiž potřeba velmi často, díly nevydrží a mění se jak na běžicím pásu. Jsou obvykle sice levné, takže to žádná výrazná prohra není, ale koncernwágenu se zbavit max. po 150 000 km. Pak se to začíná sypat. Záleží samozřejmě taky na typu provozu, dálniční letci dají možná i 250 000 km, zato městští poskoci jej položí i na 100 000 km...

Chcete kvalitu? Kupte si Renault mladší jak cca 2003 (po FL Méganu II, FL Laguny III) :-!
Rozbalit vlákno
8
1. 11. 2015 20:02
Re: A je to!
Aj, ty to teď za tu poslední větu schytáš od zdejších VAGmajstrů. >:D Ačkoliv já, po všech zkušenostech s většinou mainstreamových značek, souhlasím.
Avatar - Ada je zase tady
1. 11. 2015 20:25
Re: A je to!
"zato městští poskoci jej položí i na 100 000 km..."

Což se nejlépe ukazuje na tom, proč taxikáři v celé Evropě nejraději jezdí s vozy Škoda :-!
Re: A je to!
Taxikáři v celé Evropě nejraději jezdí s vozy Škoda? Fakt, kecale? Kdepak je ta "celá Evropa"?
Avatar - speedfred
1. 11. 2015 22:32
Re: A je to!
Horný- dolný Karpat
Re: A je to!
Asi sú lacné, tak ich môžu namiesto opráv častejšie meniť celé...
2. 11. 2015 07:18
Re: A je to!
Ta tvoje poslední věta mě rozbila. Dovol, abych tě uvedl na pravou míru: V roce 2003 se rozbíhala výroba Meganu 2. generace, jež v roce 2006 prošel faceliftem a probíhala výroba Laguny 2. generace, která opět faceliftem prošla v roce 2006. Třetí generace Laguny se začala vyrábět v roce 2008.
A jen tak mimochodem: Lagunu II (Phase I) vyráběnou v letech 2003 - 2006 si kvůli masivním závadám elektroniky kupovali jen velcí fandové značky.
Re: A je to!
A nemáš to fuk? Rozumný človek dnes 10-ročný mainstream nekúpi, leda že by už naozaj nemal na nič iné...
Avatar - Ronault.
2. 11. 2015 23:20
Re: A je to!
No, jsi trochu moc optimista s tím Renaultem, ten pokrok nastal, to jó, ale až později. A u tak starých aut je potřeba počítat všude s potížemi...vše stárne...

Otcova 207 se blíží k 6 roku a 100tis km, zatím bez potíží, jsem zvědav co bude dělat dále, taťka ji nechce dát pryč, i když by peníze byly...
Avatar - Ronault.
2. 11. 2015 23:28
Když jsme u zámku, poraďte
Mám Fabii I, elegance, r.v. 2005. Mám dálkový centrál, ale nemůžu jej používat, protože se nezvedne ten knoflík, musím odemykat i zamykat klíčem. Jinak vše funguje jak má (nemyslím v celém autě, tam se toho sype více, ale co čekat za 10 let).

Jinak k zbytečné diskuzi VW proti zbytku světa... Udržoval jsem letitý Renault, teď koncern, nový Renault i nový PSA a tak jako...no je to prast jak uhod (teda až na interiér, ten ve F1 nevrze skoro vůbec, to se mu musí nechat, zase má jiné nedomyšlená místa), co mě ale udivuje, že jsem teď byl na servisce a i když jsem dopředu servisu vzkazoval motorizaci a ročník, přesto měli nachystané 3 vzduchové filtry, netušili, který tam bude. A tak je to u koncernu u více dílů. Na to, že jedou roky na platformym trefit díl bez VIN je umění. To se mi u Renaultu nestalo. A mého servisaka,co dělá spíše francouze díky tomu koncern vždy dokonale vytočí >:D
Rozbalit vlákno
2
4. 11. 2015 18:48
Re: Když jsme u zámku, poraďte
Hmm jednoduché a běžné vysvětlení >:D
Jsou jediné dvě možnosti pokud dříve chodila s tímto klíčem.

1)
Vybitá baterie takže vyměnit a dostaneme se tím k dalšímu bodu protože většinou se to při výměně stane

2)
tzv. Rozpárovala se, takže jí stačí opět napárovat

Pokud máte originál klíče tuším dvojtlačítko??? Tak zkuste běžný koncern postup párování klíče
Ono je jich tedy více a jsou prakticky totožné :-)

Postup A)
Pokud máte 2 klíče s DO
Klasika otevřít dveře a první klíč dáme do spínačky.
Jen vlastní poznatek, pro jistotu otevřu i jedno okénko auta. Skutečně jen pro jistotu.

1) Otočit klíčem do polohy 1 (tedy naskočí kontrolky – nestartovat)

2) Zavřít dveře a do zámku dveří u řidiče dát druhý klíč - tedy ten který se páruje (!dveře musí byt zavřené!)

3) Zamknout klíčem a během otáčení klíče
stlačit na DO tlačítko zamknout

4) Klíč vrátit do původní polohy

5) Odemknout klíčem a během otáčení klíče stlačit na DO tlačítko
odemknout

6) Klíč opět vrátit do původní polohy. DO by mělo být spárováno.

Doporučím zkoušet jestli se to povedlo až po vyjmutí prvního klíče ze spínačky :-)

Postup B)
1) Odemknout auto klíčkem, nasednout, zavřít dveře a klíč strčit do zapalování. Jen zastrčit takže neotáčet
2) Podržet najednou oba "čudlíky" na DO (kontrolka by měla začít blikat). Držet tlačítka tak dlouho, než se kontrolka rozsvítí = DO je v párovacím režimu
3) Otočit klíčkem do polohy 1 = Tedy rozsvítí se kontrolky na palubce.
4) Zmáčknout 3x po sobě tlačítko na odemknutí. Mezi zmáčknutími udělat krátkou pauzu cca 2-3 sekundy
5) Při 3-tím zmáčknutí se rozblikají blinkry (výstražné). Pokud se tak stane je hotovo a mělo by DO opět chodit

Dejte vědět jestli to pomohlo.
Avatar - white label
10. 3. 2020 20:47
Re: Když jsme u zámku, poraďte
Jestli někdo servisuje auta tak, že na ně objednává něco, aniž by měl VIN servisovaného auta, tak to je dost amatérské, pak ať si klidně dál ty tři filtry chystá.
Můj servisák zase tvrdí, že za servis francouzské produkce by měly být automaticky příplatky...
4. 11. 2015 09:39
Škoda
Fabku jsem měl, a spíš se mohla jmenovat 1000MB - tisíc malých bolestí.
Tenhle problém jsem měl taky, akorát nevím, jestli to už neřešil předchozí majitel, protože jsem při sundávání krycího plechu ze dveří nic odvrtávat. Ale je taky možné, že to byla změna z výroby. Nicméně u mně to bylo naopak - spínač se neobrousil, ale obrousila se plastovo-gumová "vačka", která spínač mačkala. Jednou se mi ji podařilo trochu posunout, takže to chvíli fungovalo, podruhé jsem už musel dát celý "nový" mechanizmus - z vrakáče.
Co se týče elektriky tak jsem se ještě potýkal s užvejkanou kabeláží kufru - konstrukční chyba u sedanu, čidly v motoru (tlaku oleje a evergreen - čidlo teploty chladící kapaliny), páčkou blinkrů (při přepínání blinkru občas problikávalo dálkové). Ještě jsem dělal repasi alternátoru, ale to bylo preventivně při 200tkm.
Co naopak poměrně slušně drželo byly žárovky v potkávacích světlometech.
Rozbalit vlákno
0
2. 6. 2019 20:24
Vložka dveri
Dobrý den,mám problém. Sekla se mi u spolujezdce vložka zámku a potřeboval bych poradit jak to otevřít aniž bych pokusil dveře. Jedna se o škodu fabia.Děkuji za radu
Rozbalit vlákno
0
16. 9. 2020 05:45
Mikrospínač
Opravit mikrospínač není opravdu nic těžkého. Mně se na jaře u dveří také rozbil, tak jsem ho vyndal a objednal jsem si nový z https://www.schmachtl.cz/…tvi-mikrospinace ještě s pár dalšími věcmi. Do dveří jsem pak zadělal nový a bylo opraveno :-) .
Rozbalit vlákno
0