Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Opravdu jsou tříválce zlo? Porovnejte jejich výhody a nevýhody!

Tříválec místo čtyřválce? Dnes zcela běžná praxe většiny automobilek v případě maloobjemových motorů. Mnozí na to žehrají, neboť mají pocit, že jsou o něco ochuzeni. Ale skutečně tomu tak je? A proč je tříválec mnohdy lepší než stejně velký čtyřválec?
Zpět na článek
16. 5. 2017 08:08
17. 5. 2017 09:12
16. 5. 2017 08:09
16. 5. 2017 08:32
16. 5. 2017 08:21
17. 5. 2017 09:19
16. 5. 2017 10:22
17. 5. 2017 10:19
16. 5. 2017 11:20
16. 5. 2017 09:49
16. 5. 2017 09:53
16. 5. 2017 21:44
16. 5. 2017 10:36
16. 5. 2017 11:58
16. 5. 2017 21:23
17. 5. 2017 11:35
16. 5. 2017 12:29
16. 5. 2017 21:48
17. 5. 2017 10:22
16. 5. 2017 13:43
16. 5. 2017 15:09
16. 5. 2017 15:46
16. 5. 2017 16:13
17. 5. 2017 12:04
17. 5. 2017 12:09
16. 5. 2017 21:53
17. 5. 2017 11:46
16. 5. 2017 14:23
16. 5. 2017 13:32
16. 5. 2017 14:24
16. 5. 2017 14:37
16. 5. 2017 17:12
16. 5. 2017 19:23
16. 5. 2017 19:35
16. 5. 2017 20:58
16. 5. 2017 19:45
17. 5. 2017 07:22
17. 5. 2017 12:59
16. 5. 2017 22:14
17. 5. 2017 10:00
Avatar - Jenik3
16. 5. 2017 08:08
neni nad AZNP
Tak se nam pojednani o koncepci 3R, 4R smrsklo na prezentovani vyhod motoru AZNP. Trochu tlacenka z MB, ne? Clanku chybi oznaceni PR. Verim, ze platba z MB na ucet Czech News Center dorazila.
Trivalce vyrabi napr. Ford, Opel, ale hlavne Huyndai :-) ale to se na ACZ napsat nesmi.
Celkove :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Đawson
16. 5. 2017 08:10
Re: neni nad AZNP
Tak prodat se ty vibrující chrle nějak musí, ne ? A laik co si přečte takovou ódu po tom skočí :-)
Avatar - Jaros71
16. 5. 2017 11:22
Re: neni nad AZNP
Děsné..snad ten hloupý downsizing brzy už skončí !! :no:
17. 5. 2017 09:12
Re: neni nad AZNP
Pokud to myslíš jako další zmenšovaní, tak asi ano. Pokud to myslíš jako návrat do dob před touhle vlnou zmenšování, tak těžko. Dříve se do budoucna (tak 2020 - souviselo to s 95 g limitem na CO2) počítalo s motory 0,6-0,8 (v kombinaci s elektromotorem). U litrů mám o odchodu vážné pochyby a u 1,2 a výš to podle mne nehrozí. A v těchto objemech můžeš mít klidně tříválce.
17. 5. 2017 09:42
Re: ON TUDLE RAKA KRAKSNU JEŠTĚ NĚKDO KUPUJE ??
jj
SOUDRUZI BRMBRMDEPÍLKOVÉ, VŠICI VÍME ŽE TSI JE KRAKSNA NA JEDNO POUŽITÍ KDE NEMÁ SMYSL DÁVAT ŘETĚZ PÁČ PŘES 100TISÍC ZARUČENĚ NEJEDE VLAK >:D >:D >:D >:D >:D NAVÍC je to "RAKA-PRÁŠIDLO" bez DPF [odkaz] co stím že? >:D
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Bazalt
16. 5. 2017 12:32
Re: ON TUDLE RAKA KRAKSNU JEŠTĚ NĚKDO KUPUJE ??
Napadlo mě úplně to samé, TSI je patrně jediný tříválcový motor na světě...
Avatar - CHerokee
17. 5. 2017 17:23
Re: ON TUDLE RAKA KRAKSNU JEŠTĚ NĚKDO KUPUJE ??
To je práce profesionální presstitutky. Auto.cz je na úrovni Parlamentních listů. Kdo so objedná článek, ten ho na míru dostane. proto si vážím více kontroverzního, ale aspoň osobitého autofora.
Avatar - Đawson
16. 5. 2017 08:09
Ano..
Jsou zlo, pokud se nejedná o auto A segmentu.
Nikdy sem proti nim nic neměl, dokud se automobilky nesnaží vnutit horší 3 hrnek, se stejnou spotřebou za více peněz.
Rozbalit vlákno
1
16. 5. 2017 08:32
Re: Ano..
Jak za vic penez? To je nesmysl, vzdyt si v calnku preci cetl, ze je 3-hrnek levnejsi ;-)
Proste o co je 3-hrnek horsi o to je i drazsi >:-[]
16. 5. 2017 08:21
3 nebo 4
Velorex měl taky jen 3 kola......a jaký to bylo svezeníčko.

Jakmile je něco extra vychvalovaný tak to smrdí na sto honů a ruce pryč. Ale jak píšou předemnou, článek by měl být označen PR.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
17. 5. 2017 09:19
Re: 3 nebo 4
Tež mám pocit, že to napsali ve škodovce a ne tady. Z trochu jiného pohledu o tom psali na jiném webu....na Auto foru v článku "Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Tady jsou důvody".
16. 5. 2017 08:23
Chyba v článku
"...kdy na 14,7 kg benzínu připadá 1 kg paliva. "
Rozbalit vlákno
1
17. 5. 2017 10:22
Re: Chyba v článku
Preslo 26 hodin a pan redaktor si to stale neopravil 8-s
Avatar - Dzakobo
16. 5. 2017 08:28
Dobrý článek
Akorát ojnice a vše okolo jsou nejvíce namáhány při expanzi, ne kompresi.

Při spojení tříválce s hybridní technologií vůbec nemusí nikdo poznat, že spalovacím motorem je R3. Určitou výhodou je, že se písty při výfuku nepřetlačují, což se nejvíc hodí u VGT (na které stejně určitě dojde, když slabší 1,5TSI už jej používá), ale i u klasického obtokového turba se to hodí, nikdy není zapotřebí dražší twinscroll...

Když je trend čtyřválcových patnáctistovek, logicky se nabízí z nich odvodit 1,1 R3, vejít se objemově pod litr mi připadá nesmyslné, stejně se daně platí hlavně od CO2/km.
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2017 08:29
Jó, tříválce jsou super,
píšou to na ACZ, tak to bude určitě pravda. Lepší "teplosměnná" plocha u většího válce? Hle, další pádný argument proti kréténskému downsizingu! Jediná ryzí pravda v článku je tvrzení, že tříválec je levnější než čtyřválec. Bohužel, v případě motorů VAG to platí pouze na straně výrobce. Zákazník žádnou slevu neuvidí.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
16. 5. 2017 11:38
Re: Jó, tříválce jsou super,
Presne, lacnejší je výrobne, ale žeby bolo lacnejšie auto s R3 pre kupujúceho, to akosi neplatí. Takže tú úsporu schramstne výrobca.
17. 5. 2017 09:37
Re: Jó, tříválce jsou super,
Tak náklady na výrobu obecně budou relativně malé. Náklady na vývoj motorů se však pohybují ve stovkách milionů až miliardách euro, podle toho, jestli modernizuješ, nebo děláš nový motor. Mám takový pocit, že 1,2+1,4 TSI s řemenem vyšly dohromady na více než dvě miliardy (počáteční investice, bez případných dalších úprav).

Jak tu bylo mnohokrát napsáno, realita je, že se platí za výkon. Bývá to celkem pěkně vidět u dvoulitrů a třílitrů. Někdy je to ještě komičtější. Třeba u některých osciloskopů jsou všechny modely daného typu vlastně identické. Když si koupíš ten základní, tak ve skutečnosti dostaneš identický hardware a software, jako v tom nejdražším se všemi příplatky. Jen jsou ty funkce zablokované. A rozdíl v ceně mezi nejlevnějším a nejdražším jsou násobky. Tomu se prostě musíš smát. Představ si, že by sis koupil auto bez jediného příplatku a dorazilo by ti auto, které má úplně všechno, ale nic nefunguje (motor sice zvládne 300 kW, ale řídící jednotka ho škrtí na 50, nádrž má 70 litrů, ale řídící jednotka nedovolí využít víc než 40 atp.). :-) Mohl by sis pak koupit kódy (licence), kterými bys mohl jednotlivé funkce odemknout. Na jednu stranu to dává flexibilitu, na druhou stranu si připadáš, že tě natahují, když chceš vybavenější model, protože to samé mají v tom nejlevnějším, náklady jsou pro ně stejné, ale ty zaplatíš čtyřnásobek.
16. 5. 2017 11:45
Re: Jó, tříválce jsou super,
Tři válce mají při stejném objemu menší plochu než 4 válce.
Avatar - Blue Sun
16. 5. 2017 12:58
Re: Jó, tříválce jsou super,
Jenže při množství nových technologií, které na ten tříválec museli nasadit, aby vůbec byl konkurenceschopný vůči čtyřválcům, ta úspora na počtu dílů zmizí do ztracena a cena je mnohem vyšší. Kdyby byl technologicky stejně našlapaný 1.2 TSI, tak základní verze může mít klidně 81 kW jako má teď silnější litr...
Avatar - Skipper
16. 5. 2017 08:31
Technicky zajímavé, ALE
Mysím, že tříválců je na trhu celkem dost. Proč neporovnat jednotlivá technická řešení různých výrobců? Takhle je to spíše opět reklamní článek s ódou na Škoda auto, čím celý článek degradujete.
Napadá mi, co třeba napsat články o motorech jednotlivých značek? Takové historické okénko... Vývoj motorů BMW, vývoj motorů Ford.... Myslím, že čtenáře by to zajímalo a tak nějak by to byla aspoň novinařina na úrovni.
Rozbalit vlákno
2
16. 5. 2017 08:38
Re: Technicky zajímavé, ALE
Souhlasím, takový článek bych si taky rád přečetl.
16. 5. 2017 08:40
Re: Technicky zajímavé, ALE
Nejde o technicka reseni konkurence, ze je treba 1,0EB motor dlouhodobe ocenovany, jestli pravem tezko soudit. Jde o to, prodat ty SadeVWerky, soukromnikum. Ty uz jim to moc nezerou a kor ne asi s 3-hrnkama. Kdyz si clovek uvedomi, jake problemy meli s jednodussima motorama, tak takto slozity 3-hrnek asi od AZNP snad jen jako darek nebo nafasovat ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
16. 5. 2017 08:31
Z článku je mezi řádky
jasné zjištění:
nevýhody - nekultivovanost, nároky na vyšší chlazení, daleko větší tepelné zatížení choulostivých částí motoru jako jsou rozvody, svody atd.
výhody - hlavně ušetří koncern, snižování nákladů ve výrobě, absence válce, kl. ložiska na ojnicích atd.

Sečteno podtrženo - možná by to mohlo fungovat, ale stačí jeden nekvalitní díl v tomto řetězci a motor se vám vypaluje, začne mít vůle, hrkat což je začátek cesty k předčasné smrti. Udrží koncern úroveň kvality všech dodávaných dílů u tak masového motoru jako je 1,0 tsi, když ještě nedávno si neuměl zkontrolovat ani pístní kroužky? ;-)
Rozbalit vlákno
2
16. 5. 2017 09:52
Re: Z článku je mezi řádky
nono to zasa take nie je.. ;)

nekultivovanost je pravda , vyvazuju sa ale aj 4 valce.. zvuk je diskutabilny , niekomu sa paci viac niekomu menej.

cena je samozrejme vyhoda aj pre spotrebitela , kde sa turbo benziny stavaju zakladnymi.

co nespominaju v clanku je ze pre prelnovanie turbom je 3valce vyhodnejsi ,kedze nedochadza k prekryvu vyfuku ..
17. 5. 2017 09:58
Re: Z článku je mezi řádky
Teplota není tak jednoduchá. Moderní motory mají pracovní teploty relativně vysoké. A zrovna 1,0 TSI myslím udržuje jinou teplotu v bloku a hlavě. A dílů máš sice méně, ale zase některé budou více namáhané, pokud ten motor má stejné parametry (a že má 1,0 TSI o 1/7 vyšší točivý moment), budou na to tedy muset být dimenzované, což je levnější neudělá.
16. 5. 2017 08:43
klicova charekteristika k porovnani schazi!!!
pro me jako spotrebitele je dulezita jedna vec a to porovnani poruchovosti v zavislosti na najetych km

proc jsou vseude takovehle clanky pekneho povidani a fakta clovek nikdy nedostane?

EU by mela udelat narizeni aby se tyto charakteristiky zverejnovaly!!! jinak je to kupovani zajice v pytli
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
16. 5. 2017 08:50
Re: klicova charekteristika k porovnani schazi!!!
...protoze zrovna toto je business sensitive informace, v podstate obchodni tajemstvi, ktere zadny vyrobce nezverejni.
Clanky vznikly proto, ze prisla objednavka na takovy clanek.
Zakaznik se pozadovane informace dozvi z diskuznich for, ale musi tomu venovat cas a usili.

EU by uz zadne narizeni delat nemela, protoze co kus to tragedie.
Avatar - Uživatel_5340709
16. 5. 2017 09:00
Úkol zněl jasně:
TŘÍVÁLCE MUSÍ PROJÍT! :-)
Rozbalit vlákno
4
17. 5. 2017 10:02
Re: Úkol zněl jasně:
To nebude takový problém. Alternativy mizí a lepší to nebude. Čekal bych, že si většina zákazníků prostě vezme tříválec, místo aby si připláceli jen za válec. Ani bych nečekal, že je to donutí jít jinam jen kvůli počtu válců.
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 09:04
Re: Úkol zněl jasně:
Ale jo, někdo utíká pro 4válce k japoncům, jiní třeba k Ladě. Alternativ je pořád zatím dost

PS: v Čechách už je první Vesta a podle zákulisních info sem míří další 2.
Avatar - praděda7
21. 5. 2017 18:51
Re: Úkol zněl jasně:
Mě za mlada fascinovaly parní válce.... ;-)
16. 5. 2017 09:01
1.0 TSI se neprodává
asi tak dobře, jak výrobce předpokládal, tak to chce dobrou PR podporu :no:

Zajímalo by mě, jaký motor by autor článku, čistě sám za sebe, doplnil do následující věty: Projel jsem se s oběma motory a vybral bych si XXX.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Jaros71
16. 5. 2017 11:28
Re: 1.0 TSI se neprodává
KDO BY TAKOVÝ PRDÍTKO CHTĚL ??
Auto.cz ?? >:D
16. 5. 2017 11:37
Re: 1.0 TSI se neprodává
Firmy, jednotlivci, rodiny. Není to prdítko, ale auto, co je na stovce za 10 sekund a dá se s ním jezdit pod 6 litrů/100 km... mluvím o Octavii.
16. 5. 2017 13:02
Re: 1.0 TSI se neprodává
Ale ten zvuk stejny jako stare Tico. To ale ne...
Avatar - Sumi2000
16. 5. 2017 16:07
Re: 1.0 TSI se neprodává
Firmy? >:D
Když mají nějaký nájezd , berou logicky 2.0 TDI.

Chudák soukromník...který naletí...a bude platit opravy tříhrnků..
Proto např. Toyota představila novou atmosferu 1.5 :yes:
Super je i přístup Mazdy a Skyactive atmosferických benzínových motorů !
17. 5. 2017 10:04
Re: 1.0 TSI se neprodává
Tu 1,5 prodávají roky (a před touhle 1,5 měli také 1,5). Jen ji neměli v EU. Jinde pak měli myslím 1,3 místo "naší" 1,33. Zavání mi to nějakou racionalizací portfolia. Mají pak přeplňovanou 1,2. V případě Toyoty bych si netroufal odhadnout, kam půjdou, protože je pro ně EU očividně méně významný trh a hybridům se tu celkem vede. Pokud by se 1,2 nedařilo, tak se do menšího nástupce asi nepohrnou.
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 09:24
Re: 1.0 TSI se neprodává
Jednotlivci a rodiny na škodovku kašlou a kupují Hyundai, Dacii, japonce jako Suzuki, Mazdu, Mitsubishi a hlavně kupujou ojjetiny.

6 litrů je dost tragická spotřeba na 1,0 třívál, když za 8 jezdí R4 2,0 >:D

A 1,6 od Lady jezdí za 6,5 je to R4 >:D >:D
Avatar - CHerokee
17. 5. 2017 10:23
Re: 1.0 TSI se neprodává
Přemýšlel jsem podobně, proč ten článek asi vznikl. Je třeba podpořit prodeje 1,0 TSI a vylepšit jim image. Tedy přesvědčit nás, že menší a dražší motor, který není úsporný je jen pro naše dobro.
Avatar - Jaros71
17. 5. 2017 16:48
Re: 1.0 TSI se neprodává
což se evidentně nedaří >:D
Avatar - CHerokee
17. 5. 2017 17:02
Re: 1.0 TSI se neprodává
Zdá se že na tomto fóru ne, aspoň, že tady ne. Ale obecně je to lidem bohužel jedno...viz prodeje nové Fiesty. Nezajímají se, co je pod kapotou. A v Evropě není zvykem žalovat automobily, že výrobek neplní to, co je v papírech. Žehrat začnou až časem....
17. 5. 2017 22:49
Re: 1.0 TSI se neprodává
Presne tak, ovela dolezitejsie je predsa to, ci ma auto ten spravny pocet valcov, ako to, ako vie dynamicky jazdit. Ale kludne sa utesujte dalej, ako "foristi" tieto motorceky nekupuju. Este si k tomu zabudol dodat, ked auto nalozis a pojdes po dialnici 180, ze kolko bude zrat. Tiez by sa hodila nejaka vtipna anekdota ako sucasne auta su spotrebaky a stare vrazdy maju dusu.
Avatar - CHerokee
18. 5. 2017 12:30
Re: 1.0 TSI se neprodává
Ono to u mě není teorie, manželka měla rok 1,0 ecoboost ve Fiestě. A dokud v tom byl člověk sám, tak to šlo, až na žalostný zvuk. Jinak to stálo za prd a spotřeba cca 6,2 litru. Proč asi Toyoty patřík nejméně poruchovým značkám...protože v Yarisech a Corrolách (nejprodávanější) nabízí atmosféry.

Otázka je proč máme na trhu tolik tříválců - odpověď rozhodně není v rovině určené pro řidičský komfort nebo nižší spotřeba paliva a už vůbec ne výdrž nebo levnější servisní náklady. Dokonce to ani není levnější. A to mě štve! Důvodem jsou evropské pseudozelené ekonormy, proto ostatně tento fenomén je jen v Evropě. Já už se jednou spálil, podruhé tu chybu neudělám.
18. 5. 2017 14:12
Re: 1.0 TSI se neprodává
Pretoze ti toyota neponuka momentalne normalny motor? Najdynamickejsie co maju je 1.2T a v yarise je to este mozno OK, v Aurise je to malo a 1.6 je na tom este horsie, so spotrebou este vyssou ako tvoja manzelka na fieste.
Otazka na teba ako pouzivatela EB1.0 - aky problem si s tym motorom mal? Co vsetko ti uz odislo, aky mas najazd? Lebo hovoris to ako keby si si kupil haraburdu, co sa stale kazi a mozu za to 3 valce.

Na co mi je atmosfera, ktora nejde a zerie viac, ked jediny argument, ktory sa prezentuje je, ze ma o jeden valec viac a diskutabilnu vyssiu zivotnost.
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 14:44
Re: 1.0 TSI se neprodává
žere víc je relativní, chod a kultivovanost ti nic neříká a vyšší životnost je fakt.
18. 5. 2017 15:04
Re: 1.0 TSI se neprodává
1. Nie je - lahko overitelne aj cez sprit monitor
2. chod a kultivovanost som tu uz raz rozpisoval a neda sa pausalizovat.
3. vyssia zivotnost nie je fakt, ale len tvoj dojem. Nedisponujes ziadnymi faktami o ktore by si sa mohol opriet. Zlozite su aj toyotacke motory. Prave trojvalce s jednoduchym turbom su konstrukcne ovela jednoduchsie motory ako sucasne stvorvalce. Ine dimenzovanie, menej pohyblivych casti, vsetko nahrava vyssej zivotnosti, co je v rozpore s tvojim "faktom".
Avatar - Barrichello
19. 5. 2017 09:12
Re: 1.0 TSI se neprodává
Tříválce sou ošizené plečky s turbem, s kterým pořád řada lidí co to neměla neumí jezit a kdo s tím neumí jezdit, dává tomu na frak. Všechno je menší, ždíme se z toho výkon, takže se chodí na limity, součástky sou z papíru aby se ušetřilo :-) :-)

Musíš porovnávat spotřebu tříválců dnešních s dnešními čtyčválci a ne s nějakými před 10 lety. Navíc papírové spotřeby sou podovd a ve skutečném provozu ty třívály žerou až o 1,5 litru víc >:D >:D
19. 5. 2017 11:09
Re: 1.0 TSI se neprodává
Trojvalec neznamena, ze je o nieco menej. Ma o valec menej - vsetko ostatne je riesene inak. Spravidla je konstrukcia robustnejsia a dimenzovania na vyssie zatazenie. Rovnako niektori vyrobcovia pouzivaju male jednoduchsie turbo nez ake pouzivaju R4. Takze vsetko nahrava ovela vyssej zivotnosti nez u klasiky, ktoru ospevujes. Ci to tak je ukaze cas. Prve vysledky su uz aj teraz napriklad u EB1.0 kde aj po 100k km atakoval prve priecky v spolahlivosti a nic tomu nebolo.

Uz si si otvoril ten sprit monitor? Hovorime o realnych cislach, nie papierovych a hovorime o sucasnych motoroch.
Avatar - Barrichello
19. 5. 2017 14:05
Re: 1.0 TSI se neprodává
Klasika žádný turbo nemá, klasika je čtyřválec atmosféra a to je to co tu obdivuju. ;-)
Avatar - Anonym
16. 5. 2017 09:06
To je tedy novinka
Ford a ostatní výrobci tříválce používají několik let a VW z toho dělá až DNES průkopnický motor.

Co potom Fiatí Twinair?? Ten je ještě dál: má jen 2 válce, rozvod řetězem a hydro ovládání ventilů a umí spálit už i CNG >:-[]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
17. 5. 2017 10:16
Re: To je tedy novinka
S dvouválci nestraš. I VW má dvouválec a ještě menší (0,8). Navíc vznětový. Děkuji, nechci. :-)
Avatar - Ada je zase tady
16. 5. 2017 09:17
Redaktore...
...věty typu "a vozidlo jede plížím pohybem vpřed" by sis mohl
příště odpustit.

PS: když má tříválec tolik výhod, proč neudělat rovnou dvouválec? Ten by přece
musel být ještě lepší!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Anonym
16. 5. 2017 09:25
Re: Redaktore...
Neboj 2 válec od VW tu bude vychvalován cca za 5 let. Stejně tak jim trvalo zkopírovat 3 válec. ;-)
Jsem zvědav, kdy přijdou do aut na řadu jednoválce (nejlépe se 4 turby) >:D
16. 5. 2017 10:05
Re: Jednoválce
Kdybyste sledoval vývoj, věděl byste, že směřuje ke čtyřválcům, které vypínají 2 válce, a také k elektrifikaci. Žádné dvouválce.
Avatar - Anonym
16. 5. 2017 10:22
Re: Jednoválce
Aha, a proto tu dnes čteme tento článek o 3 válci >:D :-!
17. 5. 2017 10:19
Re: Jednoválce
Pokud by se naplnily starší odhady, tak vývoj směřoval k micro/ mild hybridům s motory pod litr a 0,7 mi smrdí dvouválcem. :-) Uvidíme, jestli je WLTP zastaví, nebo to nakonec přijde.
16. 5. 2017 11:20
Re: Jednoválce
Dvouvalec tu byl jiz nekolikrat a trivalec take neni nic noveho.
Avatar - vabis
16. 5. 2017 09:25
pockejme na zkusenosti z praxe
Dneska pokud o motoru mame rict ze je dobry, tak je treba pockat x let na to az s nim budou nejake zkusenosti. Vycet teoretickych vyhod je dneska vec velice osemetna.
Rozbalit vlákno
1
16. 5. 2017 09:50
Re: pockejme na zkusenosti z praxe
Ale trojvalce uz tu nejake tie roky su (EB, eTHP - motory roku) a tiez aj vysledky su a zatial pozitivne. Samozrejme u inych znaciek, ak si narazal na konkretny 1.0TSI, tak mas pravdu.
16. 5. 2017 09:30
Problém není v 3-válci, ale v šetření koncernu
Chtěl jsem jen dodat, že koncern má problém s kvalitou svých ben. motorů, zejména těch malých s turbem, kde je mnohem větší namáhání materiálů a šetření se projeví na nízké životnosti těchto motorů.
To že koncern nechce dělat benzínové držáky, dokazují motory TSI již docela dlouho :-) a nový 1.0 TSI patrně na tom nic nezmění.
Že to ale jde udělat dobře, jasně ukazuje Fordí 1.0 Ecoboost, který nemá za sebou žádnou ostudu a vypadá, že jde o docela spolehlivý a odolný motor.
Jinam článek trochu popírá jiného redaktora z SM, který v posledním čísle psal recenzi Rapidu 1.0 TSI rovnou po pravdě napsal, že motor vibruje do volantu při zátěži a jde více slyšet po celou dobu jízdy, než původní 1.2 TSI.
Korunu(v dobrém myšleno) tomu dává, že přiznává, že stejný 1.0 TSI je tichší v nové Ibize i Octávii. Opět se šetřilo a opět na špatném místě....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ada je zase tady
16. 5. 2017 09:45
Re: Problém není v 3-válci, ale v šetření koncernu
Problém je v zážehových motorech obecně. Už dávno patří do muzea, hned vedle parního stroje.
16. 5. 2017 10:04
Re: Problém není v 3-válci, ale v šetření koncernu
Ádo, předpoklad vyšší účinnosti dieselu (který zde často vychvaluješ) nad benzínovým motorem je dán vyšším obsahem uhlíku v litru nafty ve srovnání s jedním litrem benzínu.
Fakt nejde o to, že by diesel byl více vyvinutým motorem, jak se mylně domníváš.
V současné době je navíc díky použití filtrů pevných částic při jízdě na krátkou vzdálenost diesel značně nespolehlivý. Tak jaké muzeum? Vše má své určení. I benzín. A to nemluvím o tom, že pokud by měl diesel splňovat stejné emisní normy jako benzínový motor (diesel EURO6 by prošel tak normou pro benzín EURO 3), tak by byl tak drahý, že by jsi jej nikde níž, než ve střední třídě ani nenašel.
Avatar - mariov8
17. 5. 2017 09:40
Re: Problém není v 3-válci, ale v šetření koncernu
Vyšší energetická hustota nafty je sice pravda, ale vyšší termodynamická účinnost vznětového motoru stále platí! A dokonce se na ní daří pracovat! Minulý rok překročil v ideálním pracovním bodě první čtyřtaktní diesel účinnost 50%. Dvoutakty tam jsou už dávno. Jediné co účinnost tohoto typu spalovacího motoru v automobilech snižuje jsou proti lodním motorům menší rozměry a enormní tlak na složení výfukových plynů.

Na méně účinný ale "čistější" a prý spolehlivější >:D benzínový motor taky dojde. Každý informovanější automobilista už dnes ví, že v emisích rakovinotvorných pevných částic jednoznačně v náskoku několika řádů vedou stále nefiltrované benzínové přímo vstřikové motory před řadu let "filtrovanými" diesely.

S normou Euro6 vs Euro3 a benzín vs diesel opatrně, jsou vždy napsané pro konkrétní spalovací cyklus. Žel se před X lety přestaly poslouchat výrobci ale ve smyslu socialistického "poručíme větru dešti" se vlády i nad technikou v Evropě chopila zelená socialistická lůza.
17. 5. 2017 10:52
Re: Problém není v 3-válci, ale v šetření koncernu
Větším obsahem uhlíku? :-O To je zvláštní formulace. Není to spíš o tom, jaké uhlovodíky dané palivo tvoří? Výhřevnost na objem ovlivní spotřebu, protože měříme objem, nikoli účinnost (40 % je 40 %, ať spálíš litr paliva, nebo tunu - dovnitř strčíš X chemické energie a ven dostaneš 0,4X mechanické energie). Tam se pak projeví věci jako vyšší kompresní poměr nebo schopnost pracovat s přebytkem vzduchu.
16. 5. 2017 10:48
Re: Problém není v 3-válci, ale v šetření koncernu
ještě větší blbec, než prodejci doufají
16. 5. 2017 09:49
Je to zlo
Po pravdě jedna věc jsou papírové údaje, druhá věc je sednout si do toho a projet se. Na papíře to vypadá dobře. Realita tří válců je ale příšerná. Měl jsem možnost porovnat si 1.0 TSI s 1.2TSI, tedy tři versus 4 válce a ten projev je prostě u 4 válců úplně o něčem jiném. Ještě větší tragédie je to u dieselu. Koncernová 1,4 TDI s 3 válci je něco naprosto otřesného. A tím otřesného myslím doslova. V určitém rozsahu otáček máte vlastně vozidlo vybavené masážní vibrační sedačkou, jinak se to nazvat nedá. Když si naopak sednete do auta, kde je 1,4 diesel, ale se 4 válci, tak je to pohoda.

Pro mne tedy 3 válce do auta nesmí. Je mi jedno, o jaký objem se jedná. Ale zůstanu u přesvědčení, že 4 taktní motor by měl mít minimálně 4 válce.

Myslím si, že těch 11 kilo hmotnosti, co ušetřili, ničemu moc nepomůže. Ono kdyby tam daly něco na vyvážení, tak bude hmotnost stejná jako u té 1,2 TSi. To spíš mohli zapracovat na tom čtyřválci, ostatně konkurence z tohoto objemu foukala více koní i točivého momentu, takže prostor tam určitě byl.
Rozbalit vlákno
4
16. 5. 2017 09:53
Re: Je to zlo
Gratulujem k pausalizovaniu, ze 3valce su nanic lebo si vyskusal len 1.0TSI
16. 5. 2017 16:07
Re: Je to zlo
Na začátku příspěvku píšeš, že jedna věc je papírový údaj a druhá věc sednout se a projet se.

Pokud jsi s tím skutečně jel, nemohl bys napsat, že projev (jízdní) špatný. Pokud píšeš o zvukovém projevu, pak ok. Nic to ale neříká o tom, jak to auto jede (což podle mě zajímá každého.).

Záměrně nekomentuji diesel, protože v tom s tebou souhlasím.

Závěrem, pokud ti 3 válec do auta nesmí, tak budeš muset počkat tak 10let než se masově rozšíří hybridy, protože jiná cesta už nebude >:D
Pak zas napíšeš, že ti do auta nesmí hybrid a to už budeš chodit pěšky, protože nic jinýho neprojde homologací
>:D
Avatar - Skipper
16. 5. 2017 21:44
Re: Je to zlo
Vlastní zkušenost. Mám v garáži V8 i V12 a přesto jsem si pořídil dva tříválce. Svét nejsou jen motory od VW. A proč jsem si je pořídil - jejich projev se mi vysloveně líbí.
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 09:26
Re: Je to zlo
Nechápu.

Zvuk se ti taky líbí? A spolehlivost a výdrž?

myslím že se časem budeš divit
16. 5. 2017 10:33
3 válec = hnoj
3 válec = ešte väčší zisk pre automobilky a zvýšenie konzumu spoločnosti. Všetko mega protiekologické o čo vlastne nejde, to je jedno!!! PR článok nám napovie, prečo sú také dobré!! tak oú-kej!!! dajte si všetci riaditelia, politici, bankári, novinári aj pseudonovinári 3 válce do svojich služobných áut, a ukážte nám ako sa s nimi dobre žije! či?
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2017 10:36
vibrace
Nejsem fanda tříválců, ale proti naftovému čtyřválci je benzínový třívalec hvězda. Ať už konečně výrobci přejdou na CNG a můžou se vrátit k osvědčeným jednoduchým atmosferickým čtyřválcům a v pohodě splněj emise i bez těchto poruchových nesmyslů.
Rozbalit vlákno
9
16. 5. 2017 11:34
Re: Osvědčené jednoduché atmosferické čtyřválce
Nikdy se k nim nevrátí. Zkuste se zamyslet nad tím, jak velký objem by ty motory musely mít, aby dosahovaly dnešních parametrů (na plyn!). A myslíte se, že když motor nemá turbo, tak je jednoduchý? Třeba takový nový 1.5 od Toyoty.
16. 5. 2017 13:10
Re: Osvědčené jednoduché atmosferické čtyřválce
Pro mestska vozidla je neprimovstrikova atmosfera nejlepsi volba. Snese toho hodne, neni potreba vykon a tim padem ani slozite ficury pro jeho zvyseni. Turbo rezim nastartovat-ujet 5m - vypnout moc dobre nrsnasi.

Na ostatni vyuziti ale nevidim v turbu problem. Pokud se neprezene boost na takovou miru, kdy se lije palivo do motoru jen aby to nedetonovalo a uchladilo se turbo/katalyzator atd.. Tam je ten prinos realny. Ze vsech ficur posledni doby vidim turbo asi jako nejspolehlivejsi a nejjednodusi.
Avatar - mariov8
17. 5. 2017 12:40
Re: Osvědčené jednoduché atmosferické čtyřválce
No jo, ale jak má takový motor splnit nesmyslné Evropské normy? Zvláště na emise CO2 = spotřeba paliva. Současný měřící cyklus s extrémně nízkým zatížením velké motory hendikepuje.

Přeplňovat motor dnes neznamená stavět speciál na rallye, o životnost se nemá smysl u cestovních automobilů bát, ani u tříválce, je to opravdu "jenom" o chlazení a mazání.

Jediný problém je jízdní projev, akustické - vibrační pozadí a reálná spotřeba nesmyslně zvolené základní motorizace pro použití ve velkém autě a/nebo na dálnici.
Avatar - R32
16. 5. 2017 21:17
Re: Osvědčené jednoduché atmosferické čtyřválce
Asi si mýliš LPG a CNG (prípadne ich hádžeš do jedného vreca) lebo CNG má bratu oktanové číslo 128 ! z čoho vyplýva vyšší výkon (oproti klasickému benzínu), zníženie detonačného spaľovania a taktiež má tichší chod, nehovoriac o výrazne nižšom CO2 vo výfukových plynoch... Škoda, že sa automobilky už pred rokmi viacej nevenovali CNG namiesto dízlov, ale zrejme treba do rovnice zarátať lobby šejkov. ;-\
17. 5. 2017 07:20
Re: Osvědčené jednoduché atmosferické čtyřválce
1.0 MPI CNG z Citigo má jen 90 Nm oproti benzinové verzi s 95 Nm.
Avatar - R32
17. 5. 2017 14:38
Re: Osvědčené jednoduché atmosferické čtyřválce
omg, tie parametre "nastavil" výrobca tak ako máš rôzne výkony rovnakých motorov, či myslíš, že motor je úplne rovnaký len do neho namiesto benzínu "načapujem" CNG?
17. 5. 2017 11:16
Re: Osvědčené jednoduché atmosferické čtyřválce
Abys z toho vyššího oktanového čísla měl nějaký užitek, motor na to musí být postavený (musí mít vyšší kompresní poměr).
17. 5. 2017 10:07
Re: Osvědčené jednoduché atmosferické čtyřválce
Nejsem si zcela jistej, ale CNG nemůže být v atmosferickym motoru - má jinej poměr vzduchu ku palivu. Někde ve starším čísle Světa motorů testovali přestavbu Fabie II s atmo 1.4 přestavěnou firmou Havex (asi) a výkonově to šlo dolů, protože se prostě do válce nedostalo tolik vzduchu.
Jiná věc je, jestli ten motor je už vyvíjen pro spalování CNG v motorárně. To je možná důvod toho, proč se vyrábí 1.0 MPI v Citigo (jak píše níže Honza M.)
Avatar - mariov8
17. 5. 2017 12:49
Re: Osvědčené jednoduché atmosferické čtyřválce
Je tam snad jiná energetická hustota, ale nasátý objem kyslíku potřebného ke spalování nelze u atmosférického motoru zvětšit (jinak než větším motorem - někteří výrobci tak činí- nebo přeplňováním), na zemní plyn dojde k poklesu výkonu. Přeplňované motory tento fakt dokáží kompenzovat, ale i tak se často používá pro identický výkon u CNG objemově větší motor. Kvůli tepelnému namáhání/snazšímu chlazení.

Plyn je suchý a hoření probíhá za jiných teplot, obvykle se řeší jiné těsnění pod hlavou a tvar spalovacího prostoru se někdy taky modifikuje. Sedla ventilů dnes už obvykle nebývají problém.
16. 5. 2017 11:22
Další chyba článku
Dobrý den ,
Dalším důvodem je u tříválce v porovnání se stejně velkým čtyřválcem větší takzvaná teplosměnná plocha. !!! Správně je "Dalším důvodem je u tříválce v porovnání se stejně velkým čtyřválcem menší takzvaná teplosměnná plocha ". Proto vychází u tříválce lepší terodinamická účinnost, to se ví už dávno ale problém je s nevyváženými řády , protože čtyřtaktní tříválec má nevyvážené všechny momenty. ideální by byl hvězdicový tříválec, ale tomu se zatím stále brání jak čert kříže a to by byly zástavbové rozměry motoru délka cca 25 cm.
Rozbalit vlákno
4
16. 5. 2017 11:57
Re: Další chyba článku
Srovnání sumy ploch válců, a tím tepelné účinnsoti u 3 a 4 válcového motu stejného objemu: ano, tak to je. 3 válec má plochu menší, a tím účinnost větší. A to je vedle méně součástí ten nejhlavnější důvod přechodu na 3 válce - se všemi jejich nevýhodami.

Hvězdicový mot..: Ale ten průměr celého motoru - tedy zástavbová výška!
16. 5. 2017 12:43
Re: Další chyba článku
Já bych dal ten hvězdicovej motor na ležato ;-) Pěkně by to snížilo těžiště a možná by se vešel do kufru, místo rezervy >:D
16. 5. 2017 12:46
Re: Další chyba článku
Tak to je takový zakroucený vtip.
17. 5. 2017 13:35
Re: Další chyba článku
Právě ta zástavbová výška nevychází vůbec špatně , uvědonte si , že spodní ramena hvězdice jsou odkloněna od svislé osy 60 st. na každou stranu a mezi ně se vejde vana oleje pro suchou klikovou skříň .Zkuste si to namalovat v měřítku .
16. 5. 2017 11:25
Placená reklama?
Proč není článek označen jako PR? Tříválce jsou věčně haněny a jen, co se objeví ve škodovce, najednou jsou vynášeny do nebes.. Jedná se opravdu o článek autora, nebo zkopírovanou tiskovou zprávu od Škodovky?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - iudex
16. 5. 2017 11:45
Trojvalce sa valia
Neviem prečo mám pocit,že tento článok pekne zapadá do aktuálnej marketingovej masáže Škody, ktorá sa na nás valí s rozširovaním R3 TSI. Aspoň na Slovensku nemožno prehliadnuť mohutnú reklamnú kampaň v zmysle "dlho očakávaný motor 1,0 TSI je konečne tu!". Ja síce neviem o nikom, kto tento motor túžobne očakával (schválne som sa pýtal kamaráta, majiteľa Rapidu 1,2TSI, či by menil za úspornejší R3 TSI a skoro sa urazil), tak aspoň reklama tento neexistujúci dopyt simuluje a hneď ponúka riešenie: tak keď ten R3 tak veľmi chcete, my vám ho dáme.
A do toho tento propagandistický článok na ACZ, to bude iste len náhoda. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Sumi2000
16. 5. 2017 16:09
Re: Trojvalce sa valia
Vtipné...tříválce si koupí jen pár soukromníků , kteří PR reklamě naletí !
Avatar - Jaros71
17. 5. 2017 16:49
Re: Trojvalce sa valia
přesně ..tohle 1.0 TSI si koupí jen trouba >:-[]
16. 5. 2017 11:58
PR jak vysity
Tak jsme se dozvedeli, jak je 1.0 inovativni a ze nema vyvazovaci hridel ne proto, ze by se setrilo, ale proto, ze genialni inzenyri obesli fyzikalni zakony a stejnou praci obstaraji zavazi na setrvacniku >:D
Navic jsem se dozvedel, ze pokud odeberu jeden valec a ostatni zvetsim, zvetsi se tim plocha valcu.. zajimave, to jde proti tomu, co se vyrobci snazi docilit downsizingem s preplnovanim - tedy zmenseni plochy a prestupu tepla do bloku motoru. To totiz zpusobuje ztraty.
Navic je to blbost i z pohledu matematiky - objem roste s treti mocninou, povrch s druhou. Dal jsem si tu 3min praci a spocital povrch u hypotetickeho litru se shodnym vrtanim 74mm - u ctyrvalce mi vysel povrch cca 900cm2, u trivalce 800cm2.

Z pohledu te plochy je ubirani valcu zajimava taktika a mozna i funkcni. Otazkou je, jestli vice namahana loziska a vyvazovaci mechanismy svymi ztratami nedozenou ctyrvalec. Navic, pokud ma byt dodrzen komfort, musi se zvetsit setrvacnik, pripadne dvouhmota, aby se vykryly razy z chodu. Prvni varianta neni moc dobra pro vykon, druha varianta pro penezenku vyrobce (viz koncernova dvouhmota vyhradne pro DSG).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - R32
16. 5. 2017 21:23
Re: PR jak vysity
Len aby sme si za pár rokov nekládli otázku: "Mě by jenom zajímalo, kde udělali soudruzi z VW chybu…" >:D
17. 5. 2017 11:35
Re: PR jak vysity
Stejnou techniku (nevyvážený setrvačník) používá Ford. U "menšího" motoru jim to může projít. Pokud vím, tak i tohle byl důvod, proč se snažili odlehčit rotující části (což je dvousečná zbraň).
Avatar - Dinar
16. 5. 2017 12:29
Nahrazení
jednadvojky litrem se dá jistě kritizovat, stejně tak, jako každý jiný objemový downsizing, v reálu prostě úsporu phm a tím i nižší emise nepřináší.

Co ovšem nechápu, je ta zdejší adorace čtyřválců, jakoby čtyřválec byl nějaká mantra, ideální motor. V mých očích má stejně málo válců jako tříválec, tedy samotný fakt, jestli má motor tři nebo čtyři válce, neumí o jeho nadřazenosti/podřazenosti říct nic, záleží na konkrétním motoru, na tom jak se povedl.

A projev? Bývají zmiňovány vibrace a hrozný zvuk, nevím, tříhrnky, které jsem jel, mě vibracemi nijak neobtěžovaly a zvukový projev benzinového tříválce (moderního, htp nechte spát) se mi naopak líbí, přijde mi zajímavější než zvuk čtyřválce.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - 3_diamanty
16. 5. 2017 13:30
Re: Nahrazení
tak na zvuk sa rovna nejazdi... a v kabine ho navyse ani nepocut... kazdy dnes chce uz tichu kabinu... mne na trojvalci vadia vibracie.. 3 valcove TSI v Upe za studena doslova chveje s volantom ... to sa u 4 valca nestane... a vadi mi aj to ze v reale nie su tieto 3 valcove motory vobec uspornejsie tak preco by som do nich mal ist... navyse ani cenou lacnejsie nie su... do pekla tak o com to je... aku vlastne maju realnu vyhodu? ... pritom 4 valce mi pridu uplne ok... a tak akurat
Avatar - Skipper
16. 5. 2017 21:48
Re: Nahrazení
No vidíś, já jezdím 3 válcové BMW a vibrace se prostě nekonají. 4 válce? Prostě nuda.
17. 5. 2017 10:22
Re: Nahrazení
BMW a R6 = velká sranda :-)
16. 5. 2017 13:43
Re: Nahrazení
to je klasika :-) .. ty jazdis viacvalcove motory tak si od toho oprosteny..( v dobrom ). ostatny jazdiaci mainstream v 4valcoch takto mozu prejavovat "nadradenost" ze 3 valec uz nie..
ja som jazdil len ecoboost a pride mi to uplne ok ako si aj ty pisal zvuk sa mi paci viac ako zvuk4 valca..
Avatar - iudex
16. 5. 2017 15:09
Re: Nahrazení
Ale do dôsledkov vzaté ten nadhľad (či nadradenosť) majiteľov 6-či 8-valca vo vzťahu k 4-valcom je principiálne ten istý, ako nadradenosť majiteľov R4 vo vzťahu k R3. Skrátka niečo v Bohušovom štýle "cigán jako černoch".
16. 5. 2017 15:46
Re: Nahrazení
videl by som tam rozdiel v tom ze R3 donedavna este nebolo..
dalsia vec je ze ten 6valec je vykonovo ( aj cenovo ) niekde inde , kym R3-R4 sa hraju na jednom piesocku..a bucu cim dalej viac ked pride napr ecoboost 1.5 R3
Avatar - iudex
16. 5. 2017 16:13
Re: Nahrazení
Furt je to pomerne veľký rozdiel, aktuálne top trojvalce majú cca. 100 kW (BMW 118i), kým top štvorvalce sú skoro 3-násobne výkonnejšie (A45 AMG má 280 kW). Naopak to už 5-valce nie sú nijak citeľne výkonnejšie, 2,5 R5 TFSI ako myslím najvýkonnejší R5 má 294 kW. Z tohto pohľadu ten rozdiel medzi R3 a R4 je dramatický.
P.S: R3 sú tu už dlhé roky, len sa nejak nepretláčali do popredia, a to ani nemusíme do Japonska, kde kei-cars tvoria vlastný segment. Napadá mi taká Corsa, ktorá mala 1,0 R3 tak pred 20 rokmi.
17. 5. 2017 12:04
Re: Nahrazení
tak ked ford pride s 150kW 1.5R3 rozdiel sa zmensi... zaroven si myslimz e kvoli objemu valca vyssie uz R3 nepojdu... na druhu stranu okrem vrcholovych verzii to znamena ze fordy pojdu komplet na 3valcoch..
17. 5. 2017 12:09
Re: Nahrazení
To mícháš jablka a hrušky. Zaprvé, top verze toho motoru je v i8 a tam má 170 kW (tedy cca. 113 kW na litr, něco jako Golf R, ale ani TT RS není o moc dál, necelých 119). A za druhé, je velký rozdíl mezi běžnými produkčními motory a AMG/ RS/ M. Konkrétně v tomhle případě je zřejmé, že jsou pro ně čtyři válce limit (a zjevně se jim nechce jít do většího objemu), takže to dost šponují. Jak jsem napsal, platí se za výkon. Nemůžou proti RS3 nasadit 240 kW dvoulitr. Tak daleko byli nuceni zajít. Dalo by se samozřejmě jít ještě dál (tím spíš u tak okrajového motoru). Vem si, že VW před pár lety ukázal 200 kW 1,0 TSI. Tomu říkám extrém.

Jen tak mimochodem, Veyron měl 93 kW na litr. Trošičku perspektivy. A přes 100 kW má i atmosférický litr Triumphu. :-)
Avatar - Skipper
16. 5. 2017 21:53
Re: Nahrazení
Ani ne. Tohle bych moc nesrovnával. Osobné bych třeba preferoval R6 proti V8. R6 je prostě kultivovanéjší. R8 je takový rošťák. A trochu naopak je to s R3 vs R4. R3 je jednoduše lehce víc ,,drzý,, motor proti R4. R3 - do auta se kterým má být tak trochu legrace - prostě fajn. R4 - uhlazenější, ale nudnější projev. R6 - dokonale vyvážený, vibrace 0, pro mně ideál. V8 - prosté rockerskej motor. V12 - bouře na kolech.
...
Jednoduše - každá koncepce má své pro i proti, otázka je, který motor se do konkrétního auta hodí.
Za mně - malá auta, event. niźší střední - R3. Nižší střední - R4. Vyšší střední - R6. Velká auta, muscle cars - V8 a výš.
17. 5. 2017 11:46
Re: Nahrazení
To je otázka. Třeba v motorkách pro mne obecně 3>4. A například u Mini bych koukal na Cooper (pokud bych tedy nechtěl větší výkon). 1,5 je na toho prcka dostatečný objem a motor se to zdá být povedený.
16. 5. 2017 14:23
Re: Nahrazení
Větou: "V mých očích má čtyřválec stejně málo válců jako tříválec." jsi klidně mohl začít a i skončit, řečeno vše. :yes: A daleko údernější sdělení. ;-)
(Mám to v makovici rozdaný stejně, v tomto ohledu..) :-)
16. 5. 2017 16:06
Re: Nahrazení
No tak 3-válec musí mít z principu kompenzaci kmitů už prvního řádu, které jsou u 4-válce malinké. 4-válec je tu tedy logický. Jak se kompenzace kmitů povede, takový projev 3-válec má. Je to ovšem něco navíc.

3-válec tu dnes není něco nového, pokoušeli se o něj konstruktéři i dříve - právě kvůli tepelné účinnosti, o které se diskuje tady jinde. A neudržel se. Dnes je 3-válec jako "dítě CO2" a z něho plynoucího zmenšování objemu. Ale při větších zatíženích, které jsou u takového malého objemu motu ve velkých vozech hodně často až trvale, se nakonec snížení CO2 ani moc nekoná: odpovídající palivo se musí k požadovanému výkonu dodat tak jako tak a malé válce to těžce nesou.
Avatar - 3_diamanty
16. 5. 2017 13:05
proc bych si dal parecek
kdyz mam certvy .... vzdyt to znate... ;-)

ci su trojvalce zlo neviem.... nadpis znesie kde co .. ale za mna vzdy radsej 4 valce ako 3... uz len kvoli kulture chodu.. tahu odspodu ... a nie je tu potreba ani vyvazovacieho hriadela.. ak mam stale na vyber 4 valce ktore dokazu splnat aktualnu emisnu normu tak nevidim dovod padat k 3 valcom... navyse velakrat tie 3 valce ak kusok su uz v zatazi v reale v prevadzke tak zeru nakoniec este viac ako rovnako zatazovane stvorvalce... ved si len zoberme take 1,0 tgdi v ceede... ktore rozhodne nie je uspornejsie ako bezny vacsi 4 valec od konkurencie .. dokonca neviem ci pri nejakej 130 nezerie tento trojvalec este viac ako ovela vacsi a aj starsi 1,6 gdi stvorvalec ... tak k comu taketo setrenie kurnik sopa ... ktore v praxi u zakaznika prebieha len v akejsi imaginarnej rovine ale tazko zarobenymi peniazmi to ozaj nepociti ... skoda ze aj koncern uz presiel na tie litrove turba v malych vozoch... o dovod viac do buducna ist zase uz niekam inam ( cas ukaze kam ) ... kazdopadne ak sa nestane nejaky zazrak tak do buducna sa z koncernom ( po felde a dvoch polach ) bez kuska smutku kludne rozlucim a zamierim inam... kludne k nejakej toyote... alebo mazde.. ale este je samozrejme priskoro toto riesit... asi som naivny ale v navrat 4 valcov do europskych aut tak nejak este stale verim ... uz sa to proste musi opat otocit k lepsiemu ... mozno nie za rok za dva .. ale za 5-6 to pride ... len nech sa to opat da do normalu... drzme palce :yes:
Rozbalit vlákno
3
16. 5. 2017 13:32
Re: proc bych si dal parecek
Pretoze davas do roviny porovnania neekvivalentne parametre a tym vznikaju uplne zbytocne otazky, na ktore ale vobec nie je potrebne dostat odpoved.
1. kultura chodu - tento argument je viac na mieste pri vecsom pocte valcov. Oznacovat R4 ako motory s neviem akou kulturou chodu oproti trojvalcom je usmevne. R4 vs R3 nie je taky obrovsky rozdiel a pri porovnani uplne konkretnych motorov to moze byt aj opacne, ako medzi R6 vs R4.
2. Uz sa tu par krat spominalo, pri nizsom objeme je konstrukcia R3 vhodnejsia ako R4.
3. Porovnanie 1.0 TGDI vs 1.6gdi ma zase aky zmysel? Rozdiel je v prvom rade v priebehu vykonu. Male turbo vie ist, ked treba a vie mat lepsiu spotrebu ked netreba. 1.6 ma vyssiu spotrebu ked netreba a nevie ist, ked treba. Aj ked si si vybral teda nerovnomerne porovnanie, s 1.4 by to pasovalo ovela lepsie.
4. Zmysel maloobjemovych oturbenych motorov je predsa inde ako primarne velka zataz a pri 130.
Treba si kupit take auto, ktore je vhodne na to, co chcem primarne vyuzivat a zvysok je kompromis medzi mnohymi faktormi. Kupit si male turbo a jazdit s tym dialnice je rovnaka magorina ako kupit dizel do mesta. Neznamena to, ze sa to neda, ale dotycny sa nemoze potom cudovat. Ale viest siahodlhe debaty preco trojvalec nie a stvorvalec ano je strata casu, lebo rozdiely su minimalne.
PS: kedze si prispevok medzitym editoval - nevidim najmensi dovod preco by si mal byt menej spokojny s trojvalcom len z titulu, ze je to trojvalec.
Avatar - twistedTSD
16. 5. 2017 20:11
Re: proc bych si dal parecek
3. Proč nerovnoměrné? 1.0 T-GDI nahrazuje 1.6 GDI a 1.6 MPI.
16. 5. 2017 20:45
Re: proc bych si dal parecek
1.0TGDI vykonovo nahradzuje 1.4CVVT, ale 1.6GDI je stale vykonejsie. Krutiaci moment je skoro rovnaky(164 vs 171) a voci tej 1.6 ma to male turbo maly handicap.
16. 5. 2017 13:32
Cely clanok
Je popisom ako eliminovat vsakovakymi finesami nevyhody 3valca...pritom riesenie ja take elegantne...* sa na trojvalec a vyrabat osvedcene 4 valce...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2017 13:41
Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
motory vyvíjely, tak budou pořád úspornější než ty turba. Ještě navíc dělají spotřebu ty neúměrně dlouhé kvalty.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Bertold
16. 5. 2017 15:39
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
Tejto téme som sa trošku povenoval. A neporovnával som so starou atmosférou, ale so Skyactiv od Mazdy. Čo sa týka spotreby, všimni si poslednú tabuľku. Tu je link-
[odkaz]
Avatar - Sumi2000
16. 5. 2017 16:13
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
Jak vidět , lepší ten tříválec není.
A objem nenahradíš , servis je jasně ve prospěch atmosfery.
Avatar - CHerokee
17. 5. 2017 14:14
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
Jsem rád, že jsou ještě motoristé, kteří si nenechají nakukuat opak.
17. 5. 2017 16:42
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
No nevim, mne z toho clanku tak trochu vyplynuly dve veci:
1) jizdnimi vykony je 1,0 tsi srovnatelny s mzdi 2,0 88kw
2) relana spotreba 1,0 tsi je dle spritmonitor skoro o litr nizsi

K tomu priciest pak dalsi veci - dvoulitr je urcit drazsi motor (a jen pro formu je napechovany technologii, a diky vysokemu kompresnimu pomeru je samotny motor vysoce namahany). Na dvoulitr mate drazsi pojistky, nekde dane apod. Servis vyjde prakticky nastejno (dvoulitr bude mit nejspi vice oleje, ale to bude zanedbatelne). Konkrukci slozitost obou motoru je hodne vysoka (skyactive nema sice turbo, ale zas jine serepeticky)....

V zasade to vypada ze ty motory si nemaji moc co vycitat, oba jsou celkem povedene a dobre funkcni.
16. 5. 2017 17:47
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
teoretik jeden:D

odporucam sa tymi autami aj realne previest hned po sebe tu istu trasu a spytat sa aj inych majtelov na dojmy... ja som skusal iba 1.2 TSI a 2.0 88 kW a:

- spotreba bola u vacsieho motora mensia o pol litra: 6,5 vs. 7.
- 88kW verzia ma realne podla skusobnych merani zopar kusov m3 cca. 135 koni
- atmosfera ma krasne okamzite reakcie na pracu s plynovym pedalom - uplne ina ovladatelnost, ten turbomotor bol taky "mutant" - nedal sa plyn tak pekne "davkovat"
- skyactiv ma v navode zakazane pridavat aditiva a nie je citlivy na kvalitu paliva ani na studene starty
- udrzba skyactivu = kazdych 120 000 km vymenis sviecky, to je cele.
Avatar - Barry Lyndon
16. 5. 2017 18:30
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
7l už je na 1.2TSI docela střelba a nebo s tím neumíš ;-)
16. 5. 2017 18:45
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
Mazda ma tie motory vynikajuce, to snad nikto nebude popierat, akurat ti unika taka podstatna vec - mazda ma obmedzeny vyber verzii a nie je prave lacna + ma samozrejme tiez svoje muchy.
Motor nemusi dalsie nedostatky/podmienky vyvazit a pre takych ludi su prave urcene tie motory, ktore neuznavas.
16. 5. 2017 18:51
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
S 1.2 TSI za 7litru, to si jel bud z garaze na dvorek pred garaz, nebo tak 170 po dalnici ne?:-DDD. Za prumernou 7 litru s 1.2TSI sem za skoro 4roky nikdy nejel, pokud tedy nepocitam pojizdeni v radu stovek metru. Sorry tva zkouska rozhodne nemuze odpovidat nejakemu skutecnemu verohodnemu vysledku:-)
16. 5. 2017 22:09
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
ad spotreba:
keby to malo priemerku 7 litrov pri 170 na dialnici, tak to kupim hned:D... a popojizdeni v radu stovek metru predsa patri do priemernej spotreby tiez, snad to nechces odcitat:D ale nejde iba o spotrebu -

Mal som moderny 1.6 VTI od citroenu/bez turba - trhavy studeny start, citlivost na kvalitu paliva, vraj problematicke rozvody, spotrebu mal cca. 6,7.
Teraz mam ten dvojliter, ziadne z hore uvedenych problemov, ani len teoreticky, bezudrzbovy, neporuchovy, zatial cca. 65000 pri spotrebe cca. 6.3
Avatar - twistedTSD
16. 5. 2017 20:07
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
Dle spritmonitoru mívá 1.2 i 1.0 TSI spotřebu kolem 6 litrů a Mazda 3 2.0 88 kW jezdí za 6.74.
16. 5. 2017 22:12
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
Moze byt, aj ked to 1.0 TSI este toho vela v kompaktnej triede nenajazdilo.

Jeden podstatny detail tu vsak je - mazda ukazuje spotrebu na PP na desatinu presne a po cca. 10000 km si motor este "sadne".
Avatar - Bertold
16. 5. 2017 22:24
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
Tá spotreba v poslednej tabuľke je zo spritmonitoru. Tak neviem prečo som teoretik a neviem prečo by som sa mal pýtať majiteľov, keď som použil reálne dáta reálnych áut. Ja mám spotrebu s 1,2 TSI oveľa nižšiu ako je priemer spritmonitoru a čo ako? A ktomu čo argumentuješ nižšie- spritmonitor nijako nesúvisí s tým ako presne ukazuje palubný počítač. Ale keby ťa to zaujímalo, tak na Fabii mi pri nájazde 7000 km palubný počítač ukazuje o 0,1l menej ako podľa dotankovania.
17. 5. 2017 13:50
Re: Nové turba srovnávají se starou atmo, ale kdyby se atmo
Nebojte oni se nové atmo vyvíjejí, protže turbo motory jsou hitem evropy ale Azie potažmo Čina o ně nemá zájem , tam kralují 1,2- 16, v provedení MPi proto je vyvinutá nová hlava s protženými výfukovými svody vše v hliníku a na hlavu se šroubuje jednoduchá roura.Výfukové plyny se dochlazují v hlavě a při plném zatížení ale to už zde autor popisuje, akorát ta hlava byla vyvinuta právě pro nepřeplňované motory kde nemáme možnost ovlivnit teplotu spalování na rozdíl od turbo motorů kde ji ovlivňujeme mezichladičem , potažmo výměníkem voda - vzduch.
16. 5. 2017 14:18
Trojvalce nie sú zlo...
ACZ JE ZLO! :-!
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2017 14:24
skodovku uz asi ne
Mám Oktávku už asi 6 let a jsem s ní spokojený, ale, příští auto už asi Škodovka nebude.

1. nekoupím si 3válec. Je mi úplně jedno jestli je dobrý, nebo špatný, prostě ne.
2. nekoupím si auto se jménem končícím na q, protože mi to připadá dementní. Zrovna tak jsem se vyhnul c aposrof eed.
3. nelíbí se mi agresivní hranatý design nových Škodovek
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
16. 5. 2017 18:28
Re: skodovku uz asi ne
1. 3válec není povinný, mně se spíš nelíbí, že i 1.5TSI běží zřejmě dost často jako dvouválec a toto kurvítko (které ušetří 0,0xx l/100km) zřejmě nelze nějak rozumně vypnout...
2. Nepředpokládám, že bychom tu ve čtvrté generaci měli mít Oqtaviaq, ale po tom, co se stalo Yetimu, kdo ví...
3. Design Škodovek je sice hranatý (resp. byl, Qodiaq a ještě více Qaroq na hranatosti už ubírají), ale určitě není agresivní. Naopak je to milé zpestření mezi těmi ocucanými bonbony tvořícími velkou část zbylé produkce...
16. 5. 2017 20:34
Re: skodovku uz asi ne
Hmm, myslel jsem si na ocucaný monbón Golf s 1.5 TSI. Uvidíme jak moc bude to kurvítko škodit.
17. 5. 2017 10:45
Re: skodovku uz asi ne
Když by to vypínání válců nevypínalo jen ty 2 prostřední válce, jako to mají teď, ale tak, jak to vyvíjí firmy Delphi a Tula - [odkaz] tak s tim vypínáním bych neměl problém.
Avatar - Beefcake
16. 5. 2017 14:37
XX
Konecne trochu zaujimavy clanok aj technickejsie zamerany.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
16. 5. 2017 15:32
větší takzvaná teplosměnná plocha?
Vzhledem k tomu, že objem roste s třetí a povrch pouze s druhou mocninou by jaksi větší takzvaná teplosměnná plocha měla být u motoru s menšími válci, tedy u čtyřválce.

Jinak obecně se udává, že ideální zdvihový objem jednoho válce je cca 400 cm3. Z toho by mělo být ponaučení ne dělat tříválcové dvanáctistovky (litry), nýbrž naopak - neodchylovat se se čtyřválcem příliš od obejmu 1600 cm3 (ideál je tedy něco mezi 1300 - 2000 cm3). Viz. takový Qaroq, kde má 1.0TSI vyšší i výrobcem udávanou spotřebu než 1.5TSI
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ada je zase tady
16. 5. 2017 15:39
Re: větší takzvaná teplosměnná plocha?
A 1,6 TDI má spotřebu ještě menší :-)
Avatar - Barry Lyndon
16. 5. 2017 16:15
Re: větší takzvaná teplosměnná plocha?
pokud množství paliva uvedeme v kg/100 km, pak už to není tak jednoznačné...
16. 5. 2017 15:45
Re: větší takzvaná teplosměnná plocha?
Ano k V a S: na jiném místě to tady připomínám.

Ano, cca 400-500 ccm na válec se dříve udávalo. Dnes je vše jinak - je to snad dobře? Asi ne. V malém válci je teď se zatížením daleko větší rozsah množství paliva a vzduchu a to vede při vyšších zatíženích k veliké spotřebě - a nejen to. Turbo si myslím by mělo být (jen) něco navrch a mělo by mít Power pulse.
16. 5. 2017 16:19
Re: větší takzvaná teplosměnná plocha?
Přesně.
A ještě k délce motoru. R3 je sice kratší než R4 stejného objemu, ale ne o celou čtvrtinu, jak píše autor. Je to méně než čtvrtina. Ty tři válce mají zpravidla zase věší průměr.
17. 5. 2017 12:34
Re: větší takzvaná teplosměnná plocha?
Ani nevím, jaké motory má mít Karoq, ale v 1,5 mají vypínání válců, takže část zkoušky pojede jako 0,7 R2, a zvládá běžet v Millerově cyklu, což by mělo znamenat efektivní objem kolem litru (u Audi myslím udávali, že je objem vzduchu menší o 30 %, tady by to mohlo být stejné). Ostatně dvoulitr s Millerovým cyklem má normovanou na úrovni 1,4.
Avatar - Shr3k
16. 5. 2017 17:12
500 vs. Up
Nedávno jsem byl v Karibiku, měl jsem tam na měsíc půjčený Up, před týdnem na prodloužený vikend na Sicílii, kde jsem si půjčil 500. No co vám mám povídat, 1.0 MPI R3 vs. prastarý 1.2 R4 (snad ještě z Una - F.I.R.E.), nelze srovnávat. Zatímco volkswagen (jeho bráchu Citigo máme v rodině - ale nejezdím s tím) mi připomínal po vytočení na 5000 něco jako naštvaného wartburga, 500 fungovala se čtyřválcem nádherně. Co se týče stylu, samozřejmě to samé. Jen ty jízdní vlastnosti, ty byly u 500 bídné, od 120 km/h už to dost plavalo - Up se mi zdál stabilnější.
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2017 18:57
Tříválce ve škodovkách
V roce 2003 se začalo vyrábět 1.2 HTP. Ve všech motoristických periodikách i mimo ně byly reklamy, které se tvářily jako odborné články a vychvalovaly HTP ze všech stran pohledů (od nízké spotřeby paliva, vysokého točivého momentu, jeho průběhu až po moderní konstrukci). A jak tento tříválcový motor fungoval v motoristické praxi tváří tvář denodenního provozu ví téměř všichni motoristé nejen v České republice. Zvláště "vydařená" byla verze se 6 ventily o výkonu 40 Kw.
Osobně předpokládám že tříválcové jednotky 1.0 TSI nafouknuté turbem nadoraz, aby měly trochu obstojné parametry ve srovnání se čtyřválcovými 1.2 TSI budou mít v reálném provozu také podobný osud, jako HTP, se kterým řada motoristů "bojuje" do dnešních dnů... :'-(
Rozbalit vlákno
3
16. 5. 2017 20:47
Re: Tříválce ve škodovkách
Měl jsem tu čest párkrát jet s jedním z prvních 1.2 HTP. Dodneška vzpomínám na divný zvuk, podřazování na dálnici a na spotřebu 14 litrů na sto kilometrů.

Dneska už jsou ty HTP mnohem lepší, ale chudákům, kteří si vybírali auto pole Autotipu, Světa Motorů a dalších profesionálních lhářů, ty vyhozené peníze už nikdo nevrátí.
Avatar - michal.t
17. 5. 2017 10:18
Re: Tříválce ve škodovkách
Jedním z těchto prvních HTP (47 kW) jsem něco najezdil a moje zkušenost není zas až tak negativní. Oproti čtyřválci (50 kW) z Felicie mi v běžných otáčkách 2000 – 3500 /min. nepřišel o nic horší… slušný zátah zde skutečně měl a dynamiku tady degradovala spíš mnohem vyšší hmotnost Fabie oproti předchozí Felicii. Vzhledem k neutěšenosti a omezenému rozsahu naší dálniční sítě nebyla pro mnoho uživatelů překážkou ani vyšší spotřeba při vysokých rychlostech. Ten motor byl nepříjemný hlavně pokud se nechaly padnout otáčky pod cca 1900 / min. , tady už byl dost hendikepovaný oproti podobně výkonným čtyřválcům… jinak však dynamikou určitě srovnatelný. Zvuk je otázkou zvyku, někomu, kdo často střídá auta, může asi vadit.
17. 5. 2017 12:47
Re: Tříválce ve škodovkách
Já se tedy s HTP setkal jen jako s náhradním vozidlem a jediné, co mě na tom autě štvalo (co si tedy dodnes vybavím), byl měkoučký akcelerátor. Měl jsem chuť někomu zakroutit krkem. Jel jsem s tím jen po městě a byl to příjemný motor. Ani netuším, jaká verze to byla. Nepamatuji si, že bych si všiml například nekultivovanosti. O motoru jsem myslím sotva věděl. Ale bude to přes deset let.
16. 5. 2017 19:23
Skutečně?
Článek si docela odporuje. Zpočátku jde o porovnání 3 a 4 válců a pak se to zvrhne na velebení 1,0 TSI s tím, jak super má vymoženosti. Korunuje to tabulka, která zobrazuje, co všechno má 1,0 TSI navíc. Jenže kdyby podobně vybavena byla i 1,2 TSI, hned by se karty obrátily. Článek se prostě snaží obhájit 1,0 TSI a porovnává ho se starou generací 1,2 TSI. Jo to se pak 3 válec velebí jednoduše...
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2017 19:35
Okecávačka
Okecávají to hezky, ale co si budeme, každý člověk znalejší technicky než že motor dělá brm brm, ví, že downsizing a použití pidimotorku v autě střední třídy je cesta do pekel. Objem nenahradíš, to platilo vždy a i navzdory současným trendům platit bude.

Tříválec jsem měl akorát ve voze zn. Wartburg, kamkoliv jinam je to zoufalost. Aspoň tedy pro majitele. Pro výrobce/prodejce dílů/servisy to je požehnání, neboť turbíčkem bičovaný pidimotorek v těžké Octavii přežije akorát záruku a pak má finito. Bohužel celý trend vývoje vozidel v poslední dekádě směřuje ke spotřebnímu zboží, které v lepším případě se vysype ještě v záruce, v horším až po ní.

Děkuji, nechci. Po přeplňovaných katastrofách (2.0 TDI PD, 1.8T, proti soudobé produkci ještě relativně objemné a životaschopné stroje) jsem přešel na subarácký třílitr. Benzín, žádné turbo, rozvody hnané řetězem. Bohužel už i tento výrobce mě netěší a v nových modelech už tento perfektní agregát nenabízí. Hold motor, kde kromě oleje a svíček není co měnit, se do krámu nehodí...
Rozbalit vlákno
1
16. 5. 2017 20:58
Re: Okecávačka
Ano, preto niektore automobilky davaju zaruku 8 rokov na ten pidi 3valcovy motorcek, ci stale porovnavame cely segment na zaklade koncernovych pruserov? Ci vsetko je sracka, lebo wartburg bol?
PS: mam trojvalec - tiez zo "zufalstva", ze konkurencia nevedela ponuknut nic lepsie ;)
16. 5. 2017 19:45
čekám
Já jenom tiše a s napětím čekám, kdy ten "dokonalej" tříválec začnou cpát do kodiaqa. :no:
Rozbalit vlákno
2
17. 5. 2017 07:22
Re: čekám
On by teoreticky měl tvořit základ v Superbu - první generace měla 2.0 MPI 85 kW; tříválec má stejný výkon a vyšší krouticí moment. Ale asi by nešel na odbyt.
17. 5. 2017 12:59
Re: čekám
Základ v Superbu je myslím 90/ 92 kW (tedy 200 Nm) 1,4 TSI, jen se v ČR neprodává.
Avatar - holden2
16. 5. 2017 20:38
miluju trivalec
a proto vozim v aute hned dva
Rozbalit vlákno
1
16. 5. 2017 20:50
Nechci prudit, chci jen vysvětlení.
Může mi někdo vysvětlit, jak je možné, že byť na to papírově sice nemám, tak ale v reálu ty turbozázraky předjíždím stařičkou Imprezou (a ještě k tomu na LPG) vždy v okamžiku, kdy tomu turbu dojde dech a já mám ještě cca 1.500 ot/min na začátek červeného pole? To fakt nemůžou řadit rychleji? :-)
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2017 22:14
fakta....
Když už se tu to tak pěkně rozebírá napsal bych jen par faktů o konstrukci - problemech dnešních motorů.... Hned první slabinou je blok motoru... Velice často (hlavně z důvodu nízké ceny a jednoduché výroby) se používá tzv. oped deck design bloku. To znamená že válce jsou navolno v prostu bloku a nemají žádnou oporu ... To znamená jejich nizkou tuhost a při vyšších spalovacích tlacích (např.vysoká komprese, přeplňování) se začnou deformovat a kroutit.. Z vlastní zkušenosti můžu řict že teměr každý motor tehle konstrukce bloku pokud má trochu vyšší spalovací tlaky i nepřeplňovaný při zateži žere olej, docházi u nich ke špatné cirkulaci chladící kapaliny a lokálnímu přehřívání.... A moc dlouho nevydrží....Samozřejmě existují i jine provedení jako semi closed nebo closed deck které jsou na tom už lépe (ale také je dražší a složitější je vyrábět).. Jen jedna z mála veci o které je dobre vedet než si to človek půjde kopupit... Dobrou noc
Rozbalit vlákno
0
16. 5. 2017 22:15
nemotor v octě
Nikdy si to nekoupím,ale chápu,že nějaký dědula,znásilněný touto scháde masírkou koupí fábii s tím,že to bude jakože málo žrát,takže co kilometr,to ušetřený balík peněz:-)
Ale ten,kdo si tento šrot koupí v předražené oktávce, by se měl aspoň zamyslet nad svou finanční gramotností..
Rozbalit vlákno
9
17. 5. 2017 19:01
Re: nemotor v octě
Tady by se melo spis par lidi zamyslet ze je rok 2017 takze proste s třílitrama uz jezdit bezne nebudeme..
17. 5. 2017 21:10
Re: nemotor v octě
Jakej je důvod nejezdit s třílitrem? Obsah je nenahraditelnej. Ono sice ty čísílka výkonů a krouťáků u malorážek jsou hezký, ale v jakejch otáčkách jsou tyhle hodnoty dosažitelný ? S 2,5 litrem šlápnu a motor zatáhne, ikdyž má třeba 1200 otáček, ale s malinkym motůrkem je tohle nemyslitelný. Litr patří tak nanejvejš do sekačky, ale né do auta dnešní velikosti a váhy.
18. 5. 2017 08:10
Re: nemotor v octě
1.0 EB má plný krouťák od 1400 otáček. V těchto otáčkách jede mnohem lépe než 1.6 bez turba.

"Litr patří tak nanejvejš do sekačky, ale né do auta dnešní velikosti a váhy." - No moc inteligence jste nepobral. Běžte se v tom projet a pak něco mudrujte.
18. 5. 2017 08:16
Re: V tomhle jezdíte?
[odkaz]

V téhle šunce fakt jezdíte a vysmíváte se tu, jak Octavia 1.0 TSI nepojede? 64 kW na takové těleso? Proboha...
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 09:40
Re: V tomhle jezdíte?
Porovnávat užitkový pickup v dieslu a Oktávku 1,0 třívál benzín je trošku trapné.

To se můžeš pustit do srovnávní typu kterej idio* si může koupit naftový 4válec Jaguar F-Pace když má horší zrychlení jak moje 20 let starý Camaro.

Asi stejně hodnotné porovnání. :-)
18. 5. 2017 22:50
Re: V tomhle jezdíte?
Ano, v tý šunce jezdim a jezdil jsem už se spoustou aut a mužete mi věřit, že ikdyž mám tunu na autě a za autem další tunu a půl vleku, tak to těleso jede velmi slušně. A proč ? Protože krouťák. Oháníte se výkonem, ale myslete na to že většina lidí u svojeho auta nikdy nevyužije plnýho výkonu. A ta šunka za celou dobu co ji mám potřebovala jenom jednou vyměnit uhlíky v altíku. Jinak měnim olej a leju naftu a to auto maká, ikdyž mu táhne na 300 000km, což se o novejch autech říct nedá. Ikdyž náhodou z toho ten výkon nahoněj, tak jak dlouho to bude fungovat ? ;-)
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 09:43
Re: V tomhle jezdíte?
přesně tak, souhlas.

Ale to těmhle jezdičům nakupních tašek co nikdy nesedli v ničem co mělo víc jak objem 1,6 nevysvětlíš.

Stejně jako sou vyplesklí že nějakou auto v benzínu může při 120 toči necelé 3 000 otáček za při 50 1100 >:D
17. 5. 2017 22:02
Re: V tomhle jezdíte?
To je pravda,ale co má společného argument 3 litru,když já řeším finanční smysl tohoto nemotoru v drahé oktávce..tam patří 1,8 - 2,0 litr....Oktávku ve 3 litru nevyrábějí,takže to je neargument..
Avatar - Barrichello
18. 5. 2017 09:45
Re: V tomhle jezdíte?
Proč bysme nejezdili v roce 2017 s třílitrama?

Znam lidi co v roce 2017 bežně jezdí i s 6litrama :-)

Každej není připo*ranej čecháček co trpí skrčeninou v tríválci a kouká jen že to jede za 5 litrů. Ono těm co maj ten 6litr to v přepočtu na benzín žere 6-7 litrů a nemusí se bát jestli v kopci někoho předjedou
17. 5. 2017 10:00
šotek
No, až na nějaké vejšplechty - na14,7 kg benzínu připadá 1 kg paliva? A s teplosměnnou plochou na začátku článku je to snad obráceně, tříválec ji má menší, proto má lepší termodynamickou účinnost.
Rozbalit vlákno
0