Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dieselová Pro a Proti VIII: Opravy vstřikovačů common railu

Vstřikovací systémy common rail pro osobní automobily produkují čtyři světoví výrobci. Jako nové fungují vesměs podobně, rozdíly však přijdou, když je potřeba opravovat.
Zpět na článek
21. 6. 2012 20:06
21. 6. 2012 23:32
22. 6. 2012 08:49
22. 6. 2012 09:11
22. 6. 2012 10:54
22. 6. 2012 10:48
22. 6. 2012 13:09
22. 6. 2012 15:47
23. 6. 2012 18:40
23. 6. 2012 22:03
26. 6. 2012 13:25
26. 6. 2012 13:29
27. 6. 2012 09:31
27. 6. 2012 11:50
27. 6. 2012 16:02
27. 6. 2012 19:45
28. 6. 2012 09:44
25. 6. 2012 13:11
25. 6. 2012 15:35
23. 6. 2012 21:01
23. 6. 2012 22:50
23. 6. 2012 23:40
25. 6. 2012 21:18
26. 6. 2012 13:17
22. 6. 2012 09:48
22. 6. 2012 10:04
22. 6. 2012 10:53
22. 6. 2012 11:28
22. 6. 2012 12:33
22. 6. 2012 10:10
22. 6. 2012 10:51
22. 6. 2012 15:25
22. 6. 2012 21:52
22. 6. 2012 22:07
22. 6. 2012 22:30
22. 6. 2012 22:49
22. 6. 2012 23:06
22. 6. 2012 21:56
23. 6. 2012 17:44
21. 6. 2012 20:06
Oprava jak oprava
ale hlavne jste zapomneli popsat jaka to je radost az na kost, kdyz vstrikovac nechce ven a zalomi se 8-s
Rozbalit vlákno
7
21. 6. 2012 20:29
Re: Oprava jak oprava
obdobne aj so zhavicmi, najma ak ich nejaka mudra hlava dala niekam dozadu, kde nie je pristup
21. 6. 2012 22:56
Re: Oprava jak oprava
Alebo ked musis vybrat cely motor Subaru, aby si vymenil vstrekovac.
22. 6. 2012 08:42
Re: Oprava jak oprava
A jak to je s benzínovými boxery při výměně svíček? Motor musí taky ven?
Avatar - Slavek-TDM
22. 6. 2012 09:16
Re: Oprava jak oprava
Nemusi, ale treba sestivalcova 3.0R ma vymenu svicek a serizeni ventilu po 100k kilometrech a serizovat ventily na boxerovi v aute je skoro nemozny.
Jinak u my starsi H6 staci povolit motor v silentblocich a heverem si ho trochu natocit. Pak jdou svicky v pohode vymenit. Ventily jeste nevim, jestli pujdou takto zkontrolovat, to uvidim na podzim. Snad me mechanik neprokleje do patyho kolena >:D
22. 6. 2012 09:28
Re: Oprava jak oprava
No, je to asi radost, ale za tu jízdu a zvuk to patrně stojí :-) ani se neptám na výměnu rozvodů :-) a 3.0R nemá hydroštely, že tam musíš seřizovat vůle ručně?
Avatar - Slavek-TDM
22. 6. 2012 12:58
Re: Oprava jak oprava
Rozvody se nedelaji, pac jsou retezem a zivotnost je tak asi 400 tisic (neznam nikoho, kdo by retez menil). Zvuk je peknej, ale jizda z dnesnich hledisek spis prumer. Boxery v Subarech hydrostely nemaji uz mnoho let (ale nevim jak u Boxer dieselu). U DOHC se pouzivaji podlozky a u SOHC je vahadlo s matkou a sroubkem. Duvod je asi konstrukcni vyska hlavy.
Avatar - Slavek-TDM
22. 6. 2012 09:17
Re: Oprava jak oprava
JJ, tohle prave delaly dost casto vstriky Siemens, ktery i pres pouziti pripravku zustaly pulkou tela zarostly v hlave. Pak nezbyva, nez hlavu sundat a odvrtat...
21. 6. 2012 20:16
zajímavý článek
Jen by mě zajímalo, jak při opravě v servisu zajistí čistotu, aby se vstřikovač neucpal.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Mrakoplas
21. 6. 2012 20:26
Re: zajímavý článek
Umyjí si ruce? :-)
21. 6. 2012 21:08
Re: zajímavý článek
Obávám se, že to nebude stačit a v tomto případě nepomůže ani klystýr... ;-)
Avatar - Mrakoplas
21. 6. 2012 21:19
Re: zajímavý článek
Klystýr pod tlakem 2000 barů bych tak nepodceňoval. ;-)
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2012 10:57
Re: zajímavý článek
Tento příspěvek se nebezpečně blíží realitě.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2012 10:56
Re: zajímavý článek
A což takhle použít ucpávky? :-)
22. 6. 2012 12:15
Re: zajímavý článek
No, pohybujeme se v prostředí, ve kterém se zcela volně a prakticky v libovolných koncentracích ve vzduchu ophybují částečky menší než 100 um (u je tady místo mí), s jejich přítomností neuděláš nic (neofoukneš je, neumyješ je, prostě jsou a budou). V běžné dílně běžného servisu musíš počítat s velmi vysokým podílem různých částic ve velikosti 100 um - 1000 um. Velikost otvorů v tryskách, pokud je mi známo, je někde mezi 100 um - 400 um. Pak tam nějak musí dosednout jehla, aby otvory utěsnila, apod., tady tedy vadí v podstatě jakákoliv částice větší než cca 25 um... Prostě abych to zkrátil, vím z výroby těchto vstřikovačů a čerpadel, že i přes zacházení v rukavičkách a aplikací všech možných způsobů ochrany proti kontaminaci nečistotami není možné v běžných podmínkách výroby zajistit, že se žádný nový vstřikovač neucpe bordelem, který byl někde v systému přítomen již od výroby. A tomuhle nedostatečnému standardu se žádná opravna ani nedokáže přiblížit. Pochopitelně laboratoře Intelu v ochranné atmosféře dokážou eliminovat i takovéto nečistoty, ovšem zákazník zcela logicky není ochoten platit odhadem desetinásobnou cenu za "jistojistě čistý" vstřikovač. Prostě celá anabáze se vstřikovači (demontáž, výměna, montáž) je lehká loterie, která vůbec nemusí dopadnout dobře.
22. 6. 2012 13:00
Re: zajímavý článek
Oni to i v tom clanku mezi radky zminuji, ze pokud je v palivovem systemu nejaky bordel, tak je docela orisek i pro specializovane servisy vycistit poradne celou palivovou soustavu na cistotu, ktera by zarucila ze to nove vstrikovace vydrzi.
Tady to zas vyrobci zjevne jednou prehnali s honbou za co nejnizsi spotrebou a optimismem, ze soucasne super uzke trysky se v praxi nebudou ucpavat. Jasne, u noveho auta provozovaneho na proverenem palivu to vydrzi, ale v realnem provozu, kde se tankuje kolikrat pochybne palivo, kde se nejezdi denne a v nadrzi tim padem kondenzuje vlhkost, kde teri gumove hadice a tesneni prestavaji 100% ne tesnit... tam to je vsechno trosku jina story.
Takove auto bych servisovat nechtel. I kdyz se treba vyrobci filtru biji v prsa, ze jejich filtry nic mensiho nez 2um nepropusti. Ja bych tomu zas az tak neveril.
22. 6. 2012 13:33
Re: zajímavý článek
Jj, jenom zase jedna malá poznámečka ze zákulisí mého chlebodárce - ono není až tak problém vyrobit filtr, který nepustí nic většího než 2um (i když u vláken to tak úplně neplatí), ale je kurevsky těžké vyrobit ten filtr tak, aby sám na sobě tyto částečky neměl (tedy na té správné straně). To je ten největší průser. V podmínkách výroby bez ochranné atmosféry za přítomnosti lidí se prostě nedají nijak eliminovat částice o menší než 100 um, částice 100 - 500 um se dají statisticky významně potlačit (nikoliv 100% zlikvidovat). Navíc filtr má vždy jenom nějakou jímavost bordelu (kapacita), pak se zanese a začne blokovat průtoku. No a tahle kapacita filtru se nastavuje na nějaký předpokládaný kilometrový proběh nebo životnost. Pochopitelně když je někdo pako (ale nemusí to být tím) a natankuje si do auta bordel, zasere si filtr. No a opět na začátek - vyměň ho tak, abys neznečistil tu stranu, která nesmí být kontaminovaná...
22. 6. 2012 13:28
Re: zajímavý článek
Znám případ Renaultu Kangoo, kde se nechaly měnit vstřiky na 1.5dCI. Výměna závratných skoro 50.000Kč, přičemž hodnota celého auta těch 50 sotva dosáhla.
Dělal to autorizovaný servis a po výměně pomalu ani nevyjeli z brány. Vstřiky zaneseny nečistotami a museli se objednat nové. 8-s
22. 6. 2012 13:34
Re: zajímavý článek
No, to je přesně ono :yes:
21. 6. 2012 23:00
Pěkný článek
Pěkný článek. Jěště bych dodal k bodu 2) "v některých místech je víc nafty než kyslíku" - u dieslových motoru je běžné že v nekterých místech paprsku je víc nafty jak vzduchu .spalovaní probíhá jednak v kinetické fázi blízko trysky a jednak difuzním způsobem, přičemž v nekterých místech je součnitel přebytku vzduchu menší než 1. Nejde tudíž o chybu.
Rozbalit vlákno
2
21. 6. 2012 23:37
Re: Pěkný článek
Suhlas. Dakujem redakcii za dobry clanok. :yes:
22. 6. 2012 08:45
Re: Pěkný článek
Přidávám se k pochvale za pěkný velice zajímavý článek. Tohle se člověk z reklamních letáků automobilek nedočte ;-)
21. 6. 2012 23:00
Dojeni nafty...
Prej ceskou specialitou je dojeni bagru, buldozeru apod. >:D Takhle debilne by to delal leda nejakej prazskej pisalek. :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mrakoplas
22. 6. 2012 06:37
Re: Dojeni nafty...
Navíc tyhle stroje jsou tak drahé, že stavební firmy si už ani do nich žádný bordel nelijí.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2012 10:55
Re: Dojeni nafty...
Naivní představa.
22. 6. 2012 10:19
Re: Dojeni nafty...
Mě zas by zajímalo, jak rozeznám na první pohled renomovaného obchodníka s nafou od toho nerenomovaného...? ;-)
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2012 10:56
Re: Dojeni nafty...
Aha, takže když krást, tak sofistikovaně?
Avatar - gld
21. 6. 2012 23:32
Aditíva
Hodím vám tu zaujímavé vlákno diskusie z fóra, kde chlapík obsiahlo popisuje svoje dlhodobé skúsenosti s palivovými aditívami na "chytené" vstrekovače CR...veľmi zaujímavé čítanie

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
22. 6. 2012 01:30
Článek pěkný...
Dovolím si jen maličké rejpnutí... proč je u článku o dieselech ilustrativně Mondeo ST220 s benzinovým třílitrem V6? :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - El_Scorpio
22. 6. 2012 08:49
Re: Článek pěkný...
... pretože to rovnako dobre môže byť aj Mondeo 2.2 TDCi ST.
22. 6. 2012 08:49
DPF
Jen pro rejpaly co demontáž DPF u common railu označují za prasárnu nejhrubšího zrna. Raily jezdí jak se píše v článku od roku 1997 kdy žádný filtr pevných částic neexistoval. Tím, že z auta vymontuju DPF nečiním tudíž nic převratného, protože taková auta se běžně sériově vyráběla a ve velkým množství dodnes všude jezdí. Takže asi tak >:D
Rozbalit vlákno
21
Avatar - El_Scorpio
22. 6. 2012 09:11
Re: DPF
Toto bol veľmi hlúpy príspevok :no: Pokiaľ niekto nemá na prevádzku dízloveho auta (tzn. aj prípadnú výmenu DPF), nech si ho potom nekupuje...
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2012 10:54
Re: DPF
S tím v zásadě souhlasím. Bohužel i poměrně majetní kývnou na iniciativní nabídku servisu - nechcete dát DPF pryč?
22. 6. 2012 10:48
Re: DPF
Jenom se vrátíš o deset let zpátky. Přihlaš se pak taky prosímtě v nemocnici hrdě o terapii co se dávala před deseti lety, to bude cajk, dyť se to taky dávalo sériově všem .)
22. 6. 2012 13:09
Re: DPF
No pokrok to není, ale budiž tak se vrátíš o 10 let zpátky. Až bude DPF jako náhradní díl za přijatelný peníze nebo vydrží celou životnost auta nebude to nikdo řešit a prostě ho vymění. S tím ale momentálně nic nenaděláš. Teď je praxe taková za 10 let bude zase jiná. Jen jsem chtěl poukázat na to, že někteří lidé viz třeba ty hrozně řeší to, že kolem nás jezdí auta s vykuchaným DPF, ale už nevidí to obrovský množství aut, který DPF nikdy neměly a je jich podstatně víc.
22. 6. 2012 15:47
Re: DPF
Něco prostě přijatelné bylo a už není, to je normální běh času. Já chápu, že je to drahy a možnost výměny je napytel, ale v momentě kdy to lidi přestanou vytloukat, bude místo pro druhovýrobu. Snad. (Už proto, že to DPF čeká i ostatní spalovací motory.)
23. 6. 2012 18:40
Re: DPF
píšeš to náhodou správně. Něco co bylo přijatelné už teď není. Pamatuju před pár lety módu kuchání katalyzátorů. Teď už doba dospěla a katalyzátor nikdo nekuchá. Teď je prostě v módě (díky přemrštěným cenám DPF) kuchat filtr pevných částic. Počítám, že to za pár let dopadne jako s katama. Nikdo to už nebude dělat. Prostě mi přijde zbytečný se kvůli tomu teď rozčilovat. Jaksi na měnění DPF ještě neuzrála doba ;-)
Avatar - Ronault.
23. 6. 2012 22:03
Re: DPF
FAP u PSA stojíá 12t Kč i s prací. To je přijatelná částka.
26. 6. 2012 13:25
Re: DPF
U Civica (nebo CR-V?) ho mění taky s katem za asi 170 000 ;-\
26. 6. 2012 13:29
Re: DPF
To je pak se čemu divit, že ho lidi kuchaj, že >:D To bych chtěl vidět jak by si Kazimator hrál na ekologa a zaplatil za náhradní díl cenu za kterou se dá koupit celý nový auto >:D
27. 6. 2012 09:31
Re: DPF
V tomdle případě souhlas, je to ranec. Ale ať si to lidi připočítají do provozních nákladů, ty opravdu netvoři jenom spotřeba, pořád jezdí diesel za méně?
27. 6. 2012 11:50
Re: DPF
To je přeci nesmysl ty si půjdeš koupit nový auto a než ho vezmeš budeš zjišťovat kolik stojí který náhradní díl? Takhle prostě nejde uvažovat. Nemůžeš si to předem započítat do provozních nákladů a pak špekulovat jestli se ti vyplatí diesel nebo ne.
27. 6. 2012 16:02
Re: DPF
Já diesel nikdy nekoupím, to jen pro představu (i když, nikdy neříkej nikdy, 2 dny zpátky jsem jel s naftovou mazdou 5 a bylo to moc příjemné svezení, akorát na ní teď kolega řeší, co se zničeným dpf..asi pude pryč bez náhrady). Ale proč bych si nemohl vyčíslit očekávané provozní náklady předem? Přesně to jsem udělal, když jsem kupoval auto benzínové. I když nezapočítám třeba cenu dpf, započítám pokles ceny vozu, spotřební materiál (pneu, bzdy, olej), pojištění (ať se neřekne), náklady na palivo. A takhle vyjde diesel o několik málo jednotek procent výhodnější. Ale stojí to za to? Smrdí, otřásá celým autem, v zimě netopí a nestartuje, dělá to randál...a teď ještě riziko poruchy dpf, repase vstřiků, turba, dvouhmoa (pravda, nějaké závady potkají taky benzínový motor)... Ne, děkuji.
Takže jak jsi řekl, nebudu určitě zjišťovat, kolik který díl stojí, ale kolík stojí turbo, vstřiky a dpf alespoň orientačně vím, bavíme se o desetitisících a už tak pro mě nevýhodný diesel je ještě nevýhodnější.
27. 6. 2012 19:45
Re: DPF
To ale nemáš jen DPF, na TDCI Fordech se zase sypou čerpadla, stejně jako na Oplech. Na nových oktávkách dvouhmoty atd. Jenže takhle uvažuje hrstka lidí, že si nejdřív zjistí jak je který auto udělaný co se na něm sype a kolik to stojí opravit. Na druhou stranu je dobře, že takhle neuvažují všichni zákazníci, protože by některý auta nikdo nekoupil. Já takhle před koupí auta taky začal uvažovat a proto jsem si koupil co jsem si koupil. Nemám náladu financovat předražený díly na nějakým zahraničním autě.
28. 6. 2012 09:44
Re: DPF
Osobně by mi bylo jedno, kdyby lidé přestali kupovat permanentí potížisty (myslím tím, že by to žádná tragédie nebyla, naopak). Rozhodující kritérium ale beztak bude asi to, jak které auto vypadá. Tady úvahy běžného kupujícího, neorientujícího se v automobilismu, končí.
25. 6. 2012 13:11
Re: DPF
Hele a nechceš si koupit trabanta? Ten taky stačí, no ne? Taky jich tu jezdilo mraky a běžně se sériově vyráběla...
25. 6. 2012 15:35
Re: DPF
My tady mluvíme o DPF a ty sem přitáhneš s Trabantem 8-s
23. 6. 2012 21:01
Re: DPF
vobec Ti nevadi ze je to karcinogen? Vodici autobusov a tirakov casto umieraju na rakovinu pluc..to len tak na okraj. Sadze z dieslaku SU karcinogenne a demotnaz DPF je chrapunstvo najvacsieho zrna, pretoze dieslov jazdi v poslednej dobe az prilis vela. Cestou do roboty musim najmenej 10 krat zapinat vnutornu cirkulaciu kvoli cmudiacim dieslom.
23. 6. 2012 22:50
Re: DPF
Samozřejmě, že mi vadí, že je to karcinogení. Kvůli tomu ale nezačnem všichni chodit pěšky, že? Ovšem to jsou spalovací motory všeobecně a vůbec kouř všeobecně. To by sis nemohl ani opéct buřty, protože sediš u ohně a dýcháš kouř. Rozhlídni se kolem sebe co je všechno karcinogení. Soustředit se jen a zrovna na naftový motory, který navíc co se týče emisí prodělaly za posledních 20 let překotný vývoj, mi přijde dětinské. BTW já už vnitřní cirkulaci kvůli smrdícímu autu přede mnou nemusel pouštět ani nepamatuju.
Avatar - Ronault.
23. 6. 2012 23:40
Re: DPF
Nikdy nic nejde omezit 100%, ale vždy je nutno dělat co nejvíce pro snížení rizikových faktorů.
25. 6. 2012 21:18
Re: DPF
Já ten vnitřní okruh pouštěl naposled v pátek za Passatem TDI (generace jako první Superb), asi 96kw. :-O
26. 6. 2012 13:17
Re: DPF
Jenže tenhle motor není žádná stará plečka, ale moderní PD motor splňující minimálně EURO 3, takže jestli hulil tak mohl mít taky narachtáno přes půl milionu kilometrů. Nový tyhle motory kouřili jako každý jiný auto.
22. 6. 2012 09:48
Kvalita
Všude se mluví, jak se CR nevydrží atd... a když se podívám třeba na traktory s CR, některé mají víc jak 10000mth a nikdo o něm neví, zvláštní...
Rozbalit vlákno
5
22. 6. 2012 10:04
Re: Kvalita
Taky jsem měl civica 1,7 CR, co za 4 roky najzdil 220tkm, bez potíží a jsem přesvědčen, že nebýt protijedoucí mazdy 626, tak by ještě 200tkm zvládnul . To že zemědělské a jiné pracovní stroje vydrží je dáno především tím, že mají většinou malý objemový výkon.
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2012 10:53
Re: Kvalita
Služební Mondeo 2,0 TDCi již najelo 290 tkm a vstřikovací systém je původní. Trochu reznou dveře, občas se udělá něco na brzdách, je tam druhá spojka s dvouhmoťákem a to je tak asi všechno......
Doufám že ani žádnou Mazdu nepotká ............
11. 11. 2013 22:15
Re: Kvalita
To Mondeo je po Facelift - ve FL prý vyřešili problém přidřených čerpadel a zanešení vstřiků kovovými mikroúlomky z toho přidřeného čerpadla.

Ale mě by spíš zajímalo, co do něj jde za naftu (v čechách ?, jaká značka?) a zda taky nějaká chemie - aditivum do každé nádrže a občas čističe vstřiků?

Já používám pravidelně VIF s trochu vetším dávkováním 1,5x - 2x. Zkoušel jsem taky nějaký čistič na údržbu vstřiků, ale stejně Avensis D-4D 2.2 110kW kovově klepe jak šicí stroj :'-( Pravda má nalítáno na původních vstřikách 226t km, ovšem 300-400 by bylo příjemnější :-)
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2012 11:28
Re: Kvalita
JCB ze 4,4 litrů objemu dává 55 až 120 kW výkonu, max. 650 Nm. 4válec. :-)
22. 6. 2012 12:33
Re: Kvalita
:-) V USA by to mohl někdo přestavět nat motorku.
22. 6. 2012 10:10
Servis
V článku je uvedeno, že servisy v Brně a Kladně provádějí opravy vstřikovačů VDO Continental. Ví někdo, které to jsou, prosím? Hledal jsem na google, ale neúspěšně. Děkuji za pomoc.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
22. 6. 2012 10:51
Re: Servis
možná by to mohlo být www.diesel-tp.cz a v Brně je známý servis Auto ZM
22. 6. 2012 11:12
Pekna chybicka
Příklady aplikací (solenoid): Peugeot a Citroën 1.4 HDI...Volkswagen 1.6 HDI >:D
Rozbalit vlákno
0
22. 6. 2012 13:38
"POPULARIZACE" DIESELŮ
Pěkný článek, stejně jako celá série - přispívá k "popularizaci" moderních naftových motorů v osobních autech. Z tohoto dílu rozumím, že pokud se bavíme opravě vstřikovačů CR a palivových čerpadel, tak deset tisíc nejsou žádné peníze. Podobně jsem vnímal i předchozí díly např. o DPF, nebo turbodmychadlech.

Tyto články vyvolávají v mém okolí diskusi. Hlavně mladým kteří typicky kupují ojetiny a obrací každou korunu dělají trochu zmatek v hlavách.

Spotřeba je super argument do kterého tyto články nemilosrdně sekají. Pozor aby se nám nezačala zase tvořit fronta k zelené ...
Rozbalit vlákno
12
22. 6. 2012 13:56
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
Mně z toho všeho zatím vždycky vyšllo, že nejlepší (pro mě) je atmosférický zážehový motor >:-[]
22. 6. 2012 14:29
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
jak ktery a v jak kterem aute. Jsou benzinove motory, u kterych 10tisic na opravu taky nejsou zadne penize a to nemluvim o tom, ze se v nich neco utrhne, potka nebo zadre a razem mas opravu za 100 tisic. Pokud jsou to mladi lide a obraceji kazdou korunu, tak podle me je nejlepsi poridit si bezny heavy duty motor bez slozite elektroniky, ktery se navic vali na kazdem vrakaci a da se nechat prehodit kdejakym garazmajstrem za rozumnou cenu.
22. 6. 2012 14:37
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
Tak to je pochopitelné, ale jak píšeš, jakmile hledáš něco, co by Ti mělo nějakou porci kilometrů vydržet a nezruinovat peněženku, tak prostě vyloučíš všechny CR, DPF a jiné diesely, všechny turbo benzíny a přímovstřikové benzíny a z toho zbytku si něco vybereš...
22. 6. 2012 15:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 6. 2012 16:44
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
osobne kdybych momentalne kupoval levny diesel, tak bych volil neco na zpusob Opel Astra G motor 1.7 od Isuzu a kupoval bych to v zime a zkusil si studeny start ;-) V kombiku myslim idealni pomer value/hodnota pro mlade chude a nenarocne.
22. 6. 2012 21:32
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
Poukazuji na to jak děsivě tyto články působí i když realita je obvykle mírnější (rozuměj - téměř vždy se najde jednodušší a levnější řešení).

Bylo by vhodné, kdyby brzy následovala podobně surová série o benzinových motorech včetně LPG ukazující tradiční rizika a slabiny s velmi drahým řešením.

Win-Diesel (+ vykuchat filtr, načipovat, naftu přes kámoše za 27) :-!
22. 6. 2012 22:53
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
Kuny: "... hledáš něco, co by Ti mělo nějakou porci kilometrů vydržet a nezruinovat peněženku, tak prostě vyloučíš ... diesely, všechny turbo benzíny a přímovstřikové benzíny ...".

Tak například majitelé starých dobrých rotaček od VW kteří se správně starají mají nesmrtelný motor který s trochou nadsázky ještě vyrábí naftu (rozuměj - jezdí bez omezování pod pět).

BRAVWO DIESEL
23. 6. 2012 10:21
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
Je to trochu blbě napsané (ode mě), protože jsem psal, že vyloučíš CR, DPF a jiné diesely, čímž jsem měl na mysli dnešní Ad Blue a podobné "inovace". Ne starou rotačku... Ale k těm starým rotačkám, ono je vždy něco za něco - turbo tam máš vždycky, to už je po čase spíš jen tak pro parádu, výkon toho motoru tedy klesne a i díky tomu opravdu dostaneš prakticky nesmrtelný motor. Druhou stranou mince je fakt, že ty 1,9 TDI (třeba v Golfu) jsou v podstatě ty nejtěžší motory, co se v daném autě objevily, a podle toho také máš neuuměrně namáhanou přední nápravu.... Abych byl upřímný, neslyšel jsem o žádných problémech s klasickými benzíňáky (1,6 apod.) a principiálně to prostě jsou jednodušší motory. Ale o to nejde, vždy je něco za něco. Obecně jsem mluvil o tom, že cenová dostupnost dnešních složitých motorů je vykoupena jejich životností a zároveň na případných opravách těchto motorů si automobilky mastí kapsu, zatímco člověk mající hluboko do kapsy (proto kupující ojetinu) se jen nestačí divit.
23. 6. 2012 13:31
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
hele, když o něčem nic nevíš tak o tom nepiš....Jak "turbo pro parádu" ? kdyby turbo neplnilo na požadovaný tlak, řídící jednotka to hned pozná a vyhodí chybu nebo nouzák. Při pravidelné výměně oleje a odpovídajícím stylu jízdy vydrží turbo bez problému 250000km. Pak se může dát za rozumný peníz repasovat. A výkon motoru s přibývajícíma kilometrama taky moc neklesá, auto s 300tis na tachu dá na brzdě větší výkon než má papírově psaný. To že je těžší je sice pravda, ale zrovna platforma Golf IV, Octavia, Toledo, Leon ma snad jeden z nejodolnějších podvozků vubec. Ve Fabii to třeba dělá větší problem.
23. 6. 2012 14:33
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
:-) hele, když o něčem vím, rád to povím. O Turbodmychadlech toho vím docela dost. Na zdejší poměry. Ty bludy o požadovaném tlaku si můžeš strčit kamsi, protože nemáš ani trochu pravdu. Pravda totiž je, že například při 2000 ot/min ti podle stylu jízdy turbo vůbec žádný tlak dávat nemusí, ekvivalentně k tomu Ti motor do žádného nouzáku nepřejde. To jen tak na okraj.

Pak máš samozřejmě pravdu, že při vhodném zacházení Ti u staršího motoru turbo vydrží klidně 250 000 km, ale je potřeba tomu podřídit i jízdní styl (dochlazovat, nedělat krátké pojížďky, apod.). Právě repas turba je jednoznačně akt, který s bezúdržbovostí a spolehlivostí motoru nemá nic společného, nemyslíš?

Co se týče poklesu výkonu, tak turbomotory jím zpravidla trpí velmi významně. Jestli máš máš nějaký ten šrot s 250 000 km, tak si ho dej na brzdu, abys zjistil, kde je sever. Drtivá většina standardních testů na 100 000km v Autotipu ukazuje, že prakticky všechny turbomotory se po této porci kilometrů těší ztrátě výkonu okolo 5-ti procent stavu na začátku testu. Na ekvivalentní porci kilometrů u atmosfér většinou dojde naopak k lehkému zvýšení výkonu.
23. 6. 2012 20:20
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
Ten první odstavec sem teda jaksi nepobral, to je snad jasný že když nepřidáš plyn tak turbo nemusí tlačit....V řídící jednotce máš dvě hodnoty požadovaný tlak a skutečný tlak, a ty by samozřejmě měly být stejné. Když se loudáš na 2000ot/min tak je i požadovaný tlak malý nebo žádný...A já teda žádný testy nečet, hodotím to z brzd, na ktéré jde auto např. před čipem. Hodně aut tam má najeto přes 200000km a davají velmi nadpruměrný výkon takžetak. Beru jen TDI VW s jinýma sem neměl tu čest.
23. 6. 2012 20:35
Re: "POPULARIZACE" DIESELŮ
Ten první odstavec je úplně jasný. Když pojedeš na půl plynu, ustálenou stovkou po rovince a na otáčkoměru budeš mít 2000 ot/min, tlak z turba bude minimální. A do žádného nouzáku Ti motor neprojde.

Různé testy mám načtené, všechno jsou hodnoty z brzd před a po. Historii aut, o kterých mluvíš, asi neznáš, takže nevíš, v jakém stavu tam je turbo a kdy bylo např. repasované...

Nebudu se hádat o konkrétních případech, nemá to smysl, mluvím v obecné rovině a ta je zřejmá - tam, kde turbo není, se turbo prostě nikdy nepokazí. Sám mám doma jeden turbomotor a jednu atmosféru, není to tedy žádná póza...
22. 6. 2012 15:25
Ford
Na Mondeu 2004 2.0 TDCi mi vstriky menili po 40 000 km, cena co si pamatuju byla kolem 46 000. Pul roku po zaruce. Nepochopil jsme presne z clanku, jake vstriky ma Mondeo 2009 2.2 TDCi, vi to nekdo?
Rozbalit vlákno
7
22. 6. 2012 21:52
Re: Ford
Promiň ale příspěvky jako je tento zde nemají co dělat. Už tak celá série článků vyvolává dojem že naftové auto je jeden velký omyl a Ty ještě napíšeš že si připlatíš za TDCi, v rámci záruční doby s ním nenajedeš ani 40k a ještě tě chvíli po jejím konci čeká taková "radost".

Benzin patří do sekačky, správné auto jezdí na naftu! Win-Diesel
Avatar - Mrakoplas
22. 6. 2012 22:07
Re: Ford
Jsi spadl z šestého regálu na čepici, ne?
Proč by tu zrovna jeho příspěvek neměl co dělat? Každý druhý tu plácá páté přes deváté. Tohle je alespoň k věci.
22. 6. 2012 22:30
Re: Ford
JJ, přesně, z šestky na čepku. Tvůj spodní příspěvek nás příznivce dieselů taky nenadchne. Připlatíš za TDCi, ročně nenajedeš ani 20k, tankuješ jen prémiová paliva. Vypadá to že nevíš co s penězi nebo jsi podobně jako já na naftě odkojený a nemůžeš jinak. Máš pomačkaný klobouk čaroději.

A co zítra, půjdeme se v deset proběhnout k rybníku?
Avatar - Mrakoplas
22. 6. 2012 22:49
Re: Ford
No jestli ty máš být vzorek správného příznivce nafty, tak pánbůh s námi. Vykucháš filtr, naftové pole se ti žlutí za barákem a určitě s tím jezdíš i na WC...
22. 6. 2012 23:06
Re: Ford
Tam též a Vervou i splachujeme. U nás na statku je nafta nad vodu. Pole se žlutí, proto zítra v deset můžu. Těším se jak to protůrujeme!
Avatar - Mrakoplas
22. 6. 2012 21:56
Re: Ford
Jak jsem to pochopil já, tak pomalu v každém motoru od Fordu, najdeš tak tři různé typy vstřiků.
(U mně 2.0 TDCi, 2007 - 90000 km zatím šlapou, ale také skrz ně ještě neteklo jiné palivo než Verva)
23. 6. 2012 17:44
Re: Ford
aj mna by to zauijmalo, ake vstrekovace ma motor TDCi 2.2 129kw, r.v. 2008 - 2010 v Mondeu?
22. 6. 2012 21:03
Co tak diesel-pruser od VW!?
Akosi som tu nenasiel "legendarny schrot-diesel" PD-pumpe duse od VW. Sused, ktory ma 20-rocny diesel v Peugeote 405, to pri - 20°C nastartuje na prvy krat. Pri mladsom VW-dizli ide v zime roztrhnut autobateriu. A ten VW zvuk? No, Zetor je Cadillac.
Rozbalit vlákno
1
24. 6. 2012 13:24
Re: Co tak diesel-pruser od VW!?
Článek se jemnuje "opravy vstřikovačů common railu", tudíž se tam o slepé uličce v podobě systému PD nepíše... Hrůza to ovšem byla, po mnoha stránkách.
Avatar - Aštar Šeran
25. 6. 2012 19:51
Chybí mi tu dvě věci
Díky redakci, pěknej článek, ale dvě věci mi v něm chyběly.
1) Jaké motory s CR jsou opravdu spolehlivé a mají předpoklad najet bez problémů 300-500tkm? žádné?
2) Jak to bude v budoucnu? ty otvory trysek se pořád zmenšují, už teď se ucpávají, tak co bude dál? Motory vydrží 100tkm a konec? Existuje nějaká technologie s potenciálem nahradit CR?

Klidně se vyjádřete i někdo mimo redakci, pokud o tom něco víte, díky.
Rozbalit vlákno
1
18. 9. 2013 11:26
Re: Chybí mi tu dvě věci
1. Na českou naftu asi žádné. Dobré jsou italské uni/multiJet motory s Boschem. Ten je všeobecně výrazně lepší než ostatní. Navíc podporuje repasní program v podstatě na VŠECHNY vstřiky co dělá.
2. Ne.

Dělám několik let ve společnosti prodující repasovaná turba i vstřikovací systémy. Sám bych si dýzl asi NIKDY NEKOUPIL. Rozdíl je firemní auto, které najede za 3 roky 200k km, u toho se to vyplatí.