Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ostrá Kia Cee'd GT bude mít přes 200 koní

Není žádným tajemstvím, že Kia vyvíjí pořádně nabroušenou verzi Cee'du druhé generace. Automobilka uvolnila další skicu a sdělila první podrobnosti.
Zpět na článek
4. 12. 2012 10:06
4. 12. 2012 10:13
4. 12. 2012 10:16
4. 12. 2012 10:28
4. 12. 2012 10:38
4. 12. 2012 11:12
4. 12. 2012 12:14
4. 12. 2012 12:15
4. 12. 2012 13:17
4. 12. 2012 13:32
4. 12. 2012 13:53
4. 12. 2012 14:22
4. 12. 2012 14:50
4. 12. 2012 15:10
4. 12. 2012 15:41
4. 12. 2012 16:32
4. 12. 2012 18:44
4. 12. 2012 19:32
4. 12. 2012 20:53
5. 12. 2012 01:07
5. 12. 2012 13:47
6. 12. 2012 00:15
5. 12. 2012 01:07
4. 12. 2012 20:52
4. 12. 2012 18:39
4. 12. 2012 19:45
4. 12. 2012 20:59
4. 12. 2012 22:20
6. 12. 2012 00:49
4. 12. 2012 22:37
4. 12. 2012 22:07
5. 12. 2012 00:55
5. 12. 2012 10:19
5. 12. 2012 10:44
4. 12. 2012 20:50
4. 12. 2012 10:56
4. 12. 2012 10:41
4. 12. 2012 11:05
4. 12. 2012 21:01
5. 12. 2012 00:54
5. 12. 2012 08:31
4. 12. 2012 11:08
4. 12. 2012 12:20
5. 12. 2012 10:23
5. 12. 2012 10:46
5. 12. 2012 11:04
6. 12. 2012 00:27
4. 12. 2012 11:25
4. 12. 2012 10:20
4. 12. 2012 11:08
4. 12. 2012 11:26
4. 12. 2012 13:24
4. 12. 2012 20:28
5. 12. 2012 12:53
4. 12. 2012 10:06
a váha ?
Nevíte kolik to bude vážit ? Aby to nedopadlo jako s golfem a nebyla to jen trochu rychlejší KIA.
Rozbalit vlákno
70
Avatar - kari.laz
4. 12. 2012 10:13
Re: a váha ?
A co čekáš, že to bude? Gripen?
4. 12. 2012 10:16
Re: a váha ?
No když už stavím něco podobného tak se snažím přiblížit králi HH a to Renaultu megane RS.
4. 12. 2012 10:28
Re: a váha ?
Urcite sa budu snazit o kompromis medzi "ciste" sportovym modelom a sucasne i bezne "pouzitelnym" autom na kazdodennu jazdu. Koli zavodnemu okruhu to asi vyrabat nebudu. Tie naklady sa Kia tak ci tak nevratia, ale par kusov sa jednoducho predat musi a to s "pretekarskym" modelom moc nejde. ;-)
4. 12. 2012 10:38
Re: a váha ?
Záleží, jak vnímáš HH. Pro mne je Golf "víc" HH než Mégane, protože si zachovává víc z praktických stránek a HH podle mého chápání nemá ztrácet na praktičnosti.
4. 12. 2012 11:12
Re: a váha ?
HH je taky trochu o té zábavě a v tom je zase Mégane "víc" HH.
4. 12. 2012 12:14
Re: a váha ?
Samozřejmě, nicméně HH nemá přicházet o praktičnost. To je jeho pointa. Jinak si můžu koupit třeba Toyotu GT86. Je to omezení, s kterým se musí poprat. A že to jde, ukazují HH minulosti. Kolik lidí si koupí Mégane RS jako ideální kombinaci praktického a zábavného vozu? Navíc zábavnost je dost subjektivní záležitost.

Co tím chci říct. Pokud rezignuješ na komfort a praktičnost, tak je zbytečné se omezovat karoserií hatchback.
4. 12. 2012 12:15
Re: a váha ?
Uplny suhlas :yes:
Avatar - iudex
4. 12. 2012 13:17
Re: a váha ?
Poslednou vetou si to vystihol dokonale. :yes:
Ja to vnímam presne rovnako: buď päťdverový hatch bez väčších praktických obmedzení (GTI, Focus ST), alebo potom rovno dvojdverové kupé zadohrab (GT86).
4. 12. 2012 13:32
Re: a váha ?
:yes: ale pokud nerezignuješ na cenu, nemáš jinou možnost
4. 12. 2012 13:53
Re: a váha ?
Jo, na to jsem samozřejmě nezapomněl (a původně jsem tam o tom i něco měl, no do finální verze se to nedostalo ;-) ). Kupé by toho mohlo převzít méně ze spřízněného modelu. Obzvláště, pokud bychom uvažovali změnu poháněné nápravy. Pak je to spíš podivný sporťák (taková z nouze ctnost) než povedený hot hatch.
Avatar - white label
4. 12. 2012 13:48
Re: a váha ?
Tak určitě... :yes:
4. 12. 2012 14:22
Re: a váha ?
No tak tady bych nesouhlasil. Jestli si myslíš, že sportovní auto dělá jen karoserie tak to asi ne. Stačí se podívat na rally nebo na závody cestovních vozů. Za druhé to že tam dám sportovní sedala, tvrdý podvozek, jinou převodovku a brzdy už naznačuje to, že se nebude jednat o obyčejnou KIU, která má být praktická, ale o čistě sportovní nářadí tak jak by měl HH vypadat, tudíž auto bez kompromisů. A když se tedy už do toho pustím tak to dotáhnout k tomu nejlepšímu sportovnímu co můžu nabídnout. jestli chci praktický sportovní auto tak k tomu stačí obyčejná KIA se silnějším motorem, nejlépe pětidvířko s klimou a ostatníma zbytečnostma..
Avatar - Emel
4. 12. 2012 14:50
Re: a váha ?
HH ale přece není auto bez kompromisů... není, nebude, nikdy nebylo. HH je jeden velký kompromis.
4. 12. 2012 14:52
Re: a váha ?
1. Argumentovat u běžných aut závodními auty se úplně mimo.

2. Z cca 200 koňové Kie neuděláš čiště sportovní nářadí ani kdyby se všichni Korejci postavili na hlavu.

3. Máš v tom trochu chaos. HH je právě o těch kompromisech (výkon, jízdní vlastnosti, praktičnost atd.). Klasický HH jsou např. Golf GTI nebo Focus ST. S příchodem Meganu RS nebo Astry OPC, kteří upředňostňují výkon a jízdní vlastnosti na úkor třeba praktičnosti nebo pohodlí a nejsou tudíž čistokrevnými HH, vznikla skupina "ostrých HH", kam spadá třeba Golf R nebo Focus RS. A aby toho chaosu nebylo málo, tak Subaru vyrobilo poslední Imprezu STi taky v hatchbacku a vytvořilo samo pro sebe novou kategorii "vrcholových HH" :-)

EDIT: Skupina "ostrých HH" tu byla smozřejmě i dřív (eRkový Golfy, první Focus RS atd.), ale raději jsem psal o autech z poslední doby, abys v tom neměl ještě větší guláš ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2012 16:17
Re: a váha ?
Já bych to teda až takhle zběsile nerozděloval... Jasně, každá značka sází na trošku jiné noty, ale v zásadě máme jen klasické HH rozdělené do více výkonových pater, které jsou více nebo méně praktické a více nebo méně sportovní...

No a vedle všech těch hatchů nám stojí RenaultSport Cup, což je taková automobilová obdoba semi-slicků, kteoru bych mezi tu ostatní produkci vůbec nemíchal :-)
Avatar - kari.laz
4. 12. 2012 15:10
Re: a váha ?
"že se nebude jednat o obyčejnou KIU, která má být praktická, ale o čistě sportovní nářadí "
"jestli chci praktický sportovní auto tak k tomu stačí obyčejná KIA se silnějším motorem"

Tak teď jsi to dobře zabil. >:D
Avatar - white label
4. 12. 2012 15:16
Re: a váha ?
Mokrý hadry vynech a zkus rovnou mokrý plachty... 8-s >:D
Jinak viz reakce kolegů, nemíním je zbytečně opakovat. ;-)
4. 12. 2012 15:41
Re: a váha ?
V závodech jde o jediné - o vítězství (nebo alespoň o co nejlepší umístění). Každému je u zadku, jakou karoserii tvoje auto má, hlavně když splníš regule. To u soukromých aut neplatí. Hatchback je v první řadě o praktičnosti (variabilita vzhledem k rozměrům). Kvůli tomu tuhle karosářskou variantu máme. Kupé jsou exkluzivnější záležitostí. Spolu s roadstery jsou to králové silnic. A dělá to z velké části jejich nepraktičnost, protože takové auto si nemůže dovolit každý. Ty si snad představíš hatchback, když řeknu sporťák?

HH nemají být bez kompromisů. Mají k praktické formě přidat zábavu za volantem. Má to být naopak dobrý kompromis, měl bys dostat to nejlepší z obou světů. Čím méně máš z klasického hatchbacku, tím menší důvod, aby to byl hatchback.

Sportovní náčiní bez kompromisů... Tys tedy komik. >:-[] I auta jako 370Z nebo 1M Coupé trpí kompromisy.
4. 12. 2012 16:32
Re: a váha ?
Ale vždyť to co píšete je nesmysl. HH měl být vždy vrcholem sportovnosti určitého modelu, kde se nehledělo na nějakou praktičnost. Začal s tím VW a jeho golfem, potom Peugeot 205 GTI, 306 S16, 405 MI16, civic R type , Clio RS, Fiesta, Focus atd. atd atd. . Šlo vždy především vyladit konkrétní typ vozu do jeho vrcholové formy sportovnosti bez kompromisů. Tzn. hravost a ovladatelnost, zábavnost. Je jasné že tyto vozy nebudou trhat rychlostní limity maximálky, ale úzkou okreskou projedou bez zaváhání a zde bohužel VW již zaspal dobu.
To o čem píšete je spíš nějaká třída GT a tuším že třeba golf dělá nebo dělal nějaká GTD nebo jak se to jmenovalo. Bohužel to u koncernu došlo tak daleko, že začali experimentovat a z HH se u nich stali obyčejné vozy se silnějšími motory. viz třeba Fabia RS s dízlem nebo Octavia RS s dízlem a bohužel se jim to trochu vymklo z ruky a skončilo to Golfem GTI nebo i tím R, kde však o nejvyšší sportovnosti a nekompromistnosti se nedá říct a tudíž i ve srovnávacích zahraničních testech vyhrává jako nejlepší HH Megan RS, protože sladit výkon, podvozek brzdy, váhu prostě odladěnost celé vozu je někdy problém.
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2012 18:17
Re: a váha ?
To není pravda. HotHatch vznikl jako "sporťák pro chudé", auto, které bude schopno potěšit řidiče, ale zároveň obstojí v otázce praktičnosti a obhájí si svou pozici jediného auta majitele... Primárním účelem hot hatchů je tedy přinést radost z jízdy pro větší okruh kupců, než to dokáží pravá sportovní auta, nikoliv udělat z běžného hatche závoďák nevhodný na nic jiného, než jízdu na krev....

Jediný, kdo vyladil HH do "jeho vrcholové formy sportovnosti bez kompromisů" byl Renault s předchozím Méganem R26.R. A zákazníci jej za to odměnili tak, že nekoupili ani 500 aut...

Je to přesně tak, jak píše MT, každý HH je o spoustě kompromisů, které už vyplývají z jeho konstrukce. Dělat nekompromisní HH je velmi ošidné... Za prvé nikdy nebude dosahovat kvalit auta, které je pro tyto účely stavěno od prvopočátku, za druhé na něm automobilka téměř 100%ně prodělá kalhoty (třeba zmiňovaný R26R, nebo Focus RS) a za třetí HH vytažený do extrému často popírá svůj původní účel - tedy být cenově dostupný a s levným provozem - opět typicky první generaci FoFo RS, která drásá z majitele finance rychlostí japonských čtyřkolek...

Takže typický HH by skutečně měl být spíš sportovní GT, než nějaká ryzí motokára...

PS: aby to nevyznělo špatně. Já mám extrémy a la RS Renaulty a Type-R Hondy moc rád, protože to jsou skvělé trackday a hobbyracing nástroje, ale od původního účelu třídy HH jsou dosti vzdálené...
4. 12. 2012 18:44
Re: a váha ?
:yes: A připojuji se k PS. Tahle auta mají něco do sebe, ale označovat je za HH v mých očích postrádá smysl.
4. 12. 2012 19:32
Re: a váha ?
Co jste napsal je totální blbost. O žádný sporťák pro chudé nešlo. Stačí se podívat do ceníku a to i třeba těch starších a bude zjištěno, že tyto verze stojí o hodně více než běžné verze těchto modelů. Zde šlo o to vytvořit automobilkou zábavné sportovní auto a dát lidem a světu najevo, že je automobilka schopna vytvořit z obyčejného modelu i něco navíc. V současné době se stačí podívat na net a spoustu testů různých HH a v 99 procentech zde vyhrává zmíněný megane. Jde i o to, že na vrcholu se průběžně umisťovali vozy, kde automobilka měla sportovní divizi viz třeba Renault F1, před tím PSA Peugeot sport, Citroen Sport, Ford motorsport. Léta praxe v soutěžích, zkušení lidé a vznikly takové legendy. Ale jak jsem řekl skloubit dohromady vše tak aby to fungovalo umí jen někdo. A VW to v současné době rozhodně není, protože jak jste řekl zde jde spíše o praktičnost. Neříkám že Golf, polo atd. jsou špatná auta, ale na špičku v HH nemají a tako KIA také nebude nejlepší.
4. 12. 2012 20:53
Re: a váha ?
Pro chudé myšleno, že si daný jedinec může dovilt jen jediné, byť ne uplně levné (relativní pojem) auto.
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2012 21:18
Re: a váha ?
Ach nebe... tak ještě jednou...

Hatchback je levné a praktické auto. Hot hatch (už jen podle toho názvu) je jen ostřejší verze toho levného a praktického auta. HH vznikly právě proto, aby si mohli něco sportovnějšího koupit i lidé, pro které by bylo kupé nebo roadster malé a dvě auta si nemohli dovolit. Takže bych doporučil doplnit si znalosti... Je zcela logické, že výkonná verze hatche bude dražší, než základ, ale co jiného je proboha sporťák pro chudé, než hot hatch? Jsou to snad klasické sportovní automobily, které cenovkou začínají tam, kde HH končí? To asi ne, že... A na tom, že roadster + obyčejné auto stojí mnohem více než jeden HH se doufám shodneme taky...

Spojení s motorismem je pouze marketingové a tvrdit, že nejlepší HH jsou od té automobilky, která zrovna vyhrává soutěže snad ani nelze myslet vážně... Ford a Renault stavěli kvalitní auta bez ohledu na to, jestli v závodech vyhrávali, prohrávali nebo se vůbec neúčastnili. Naproti tomu Citroen ovládá rally už asi 10 let v kuse, ale už 16 let nevyrobil nic co by sportovně zaměřené auto připomínalo aspoň vzdáleně...

99% testů vyhrává Mégane... Tak to bych snad těch 99% testů prosil nalinkovat... za prvé bych striktně rozděloval CUP a neCUP, protože bez něj je Mégane jen "horším" GTI. za druhé CUPový Mégane vyhrává v testech, které jsou hodnoceny z hlediska ryhlosti a zábavnosti, kdyby bylo hodnotícím kritériem hledání univerzálního hatche, jistě vyhrává někdo jiný...
4. 12. 2012 21:53
Re: a váha ?
Naprosto výstižně popsáno.
Avatar - woody-alien
4. 12. 2012 21:57
Re: a váha ?
:yes: Výstižněji už to snad nejde
5. 12. 2012 13:47
Re: a váha ?
No jestliže bereš roadster (BRZ, MX-5, S2000, Z4) za sportovnější auto, než například Megane 3 R.S., Focus RS, Clio 3 R.S., tak se nejdřív v pořádném HH projeď. Víš, ono RWD náhon a specifický typ karoserie automaticky neznamená rychlejší a sportovnější auto. Můžeme maximálně mluvit o "zábavnosti", ale o sportovních výkonech (a to je to, o co tu jde a vždy šlo) nemůže být řeč. Možná je pro někoho nepochopitelné, že Megane 3 R.S. Thropy s výkonem 265 ps je na okruhu stejně rychlý, jako 10 let starý supersport s podstatně výkonějším motorem, a konstruovaným od základu jako nekompromisní sportovní náčiní s cenovkou násobně větší, než jako má "obyčejný sporťák pro chudé", ale je to realita. Megane 3 R.S. je momentálně nejlepší HH na světě a ani tvůj pohled (který máš JEN proto, abys obhájil průměrnost Golfu GTI) to nezmění. Tady nejde o můj názor, tady jde o názor drtivé většiny odborné a fanouškovské veřejnosti. To, že se ti tento názor nelíbí je v pořádku, máš právo nesouhlasit, ale nitka, které se v této diskuzi držíš, je natolik tenká, že hrozí její utrhnutí a pád tvého nicku do diskuzního výsměchu. A to přece sám nechceš, nebo ano?
6. 12. 2012 00:15
Re: a váha ?
Wawris a obhajovat Golf GTI? Co to sakra chlapi hulíte? :-!
Avatar - white label
6. 12. 2012 00:30
Re: a váha ?
Nebuď směšný, nic z toho na co reaguješ si nepochopil a ještě tu ze sebe zbytečně děláš oslíka. "A to přece sám nechceš, nebo ano?" >:-[] ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 12. 2012 09:32
Re: a váha ?
Já se možná držím tenké nitky, ale ty máš v těch nitkách nějaký bordel, protože mi uniká jakákoliv návaznost tvého příspěvku na můj příspěvek...
Avatar - Ji/Ri
5. 12. 2012 01:07
Re: a váha ?
....nemel sebou sebou a čti kluky. Mají pravdu. Jsi zarputilý jak korejec hledající flašku s kvitem >:D ;-) najdi mi opravdový sporťák, nový, s cenovkou pod 2,5mil.... ale spotťák v tom pravém slova smyslu....
4. 12. 2012 18:39
Re: a váha ?
A na koho je takový nekompromisní hatchback namířen? Na kupce sportovních vozů? Nebo na lidi, kteří chtějí zábavné a zároveň praktické auto (protože si nejspíš nemohou dovolit obě)?

Pokud jde o zábavu za volantem, VW sází na efektivitu. A některým lidem se to líbí. Tady nejde o zaspání doby. Mám radši "starou školu", ale není to jediný přístup. Nakonec Golf GTI s DSG dokáže pobavit, svým vlastním způsobem.
4. 12. 2012 19:45
Re: a váha ?
Je namířen na ty lidi co chtějí nekompromisní sporťák. je jasné že tyto modely nebudou trhat prodeje, ale je třeba si uvědomit, že se jedná o jedny z nejrychlejších vozů na běžné silnice za cca přijatelnou cenu. Vejš už jsou jen supersporty.
4. 12. 2012 20:59
Re: a váha ?
To mi řekni, proč ti, co chtějí ten nekompromisní sporťák jdou do HH, když jsou zde hardcore "motokáry" typu Caterham, které jsou i v nejnižší specifikaci řidičsky a sportovně jinde.
Avatar - white label
4. 12. 2012 21:39
Re: a váha ?
Opakuji znovu: Mokrý hadry vynech a zkus rovnou mokrý plachty...
8-s ;-)
Avatar - woody-alien
4. 12. 2012 21:55
Re: a váha ?
Nevybavuje se ti náhodou v souvislosti s Kasprikem jistá proslavená "točna" a legendární "je to marný, je to marný, je to marný" ? >:D
4. 12. 2012 21:49
Re: a váha ?
A co bys napsal před rokem, když ještě GT-86 nebyla? Ono tam je sice to slovo třeba, ale já žádnou jinou alternativu nevidím. Za tyhle peníze byl Mégane RS Cup nejostřejší auto, co bylo a myslím, že si vydobyl skvělou pověst. A oproti Toyotě bude Mégane pořád ještě relativně kultivovaný a prostorný a asi opravdu málokdo jej bude mít jako druhé auto. Někteří jsou prostě ochotni podstoupit větší kompromisy v komfortu než Golf, který na jejich požadavky může být příliš vyměklý a zároveň je pro ně GT-86 (která před rokem ještě ani nebyla) příliš hardcore, moc malá a třeba i příliš slabá. Určitě bych si netroufl definovat nějaký prototyp správného hothatche, každý sází na něco jiného a i zákazníci mají různé preference poměru komfort/jízda.
Jiná věc už je, když se udělá něco jako zmíněná verze R26.R, kde už ani nejsou zadní sedačky a podobně. Takové auto už nenabízí žádnou přidanou hodnotu oproti sporťáku a je to věc vyloženě pro nadšence.
4. 12. 2012 22:20
Re: a váha ?
Caterham, MX-5, Elise, 370Z, 125i/ 135i Coupé (různorodá skupina - je libo málo praktičnosti, nebo žádná? :-) ). A nikdo neříká, že se musíš držet v podobné cenové relaci, sportovní vozy jsou drahé mimo jiné i proto, že se jich tolik neprodá. Aut typu GT86 je málo, protože je to celkem riskantní podnik. Vem si, jak prořídla japonská produkce a kolik kupátek měli v nabídce. HH tu fungují, automobilky jim věří, tak staví všechno ve formě ostrých a ostřejších hatchbacků, protože nejsou přesvědčeni, že by zvládli kupé udat. A i tak nemohou přiostřit příliš, protože jim to pak nikdo nekoupí. Nemám nic proti autu jako takovému, ale neoznačoval bych ho za nejlepší, nebo špičkový hot hatch. Nejrychlejší, nejzábavnější, proč ne. Ideální HH je pro mne tedy takový, který zvládne kompromis mezi praktičností a zábavou ideálně. Má získat na zábavě, ne ztratit na praktičnosti. Každý má jiný přístup, proto tohle porovnávám hlavně proti základu, na kterém stojí.

Minimálně jeden takový člověk tady je. Nedávno se tu vyjadřoval, že nechce na Mégane RS najezdit moc a nechce si ho huntovat na dálnicích. Ale četl jsem to jen zběžně.
Avatar - white label
4. 12. 2012 22:59
Re: a váha ?
Jj, má tady i recenzi:
[odkaz]
5. 12. 2012 11:06
Re: a váha ?
Jenže Mégane RS pořád může jako všechny ostatní hatchbacky fungovat jako jedno auto, přestože samozřejmě o něco hůř než třeba ten Golf. To Caterham či Elise rozhodně ne, MX-5 má dvakrát menší výkon, 370Z je spíš muscle car přičemž je ještě dražší a ta BMW už zas nejsou čištokrevné sporťáky, kterými jsi chtěl ten na poměry HH zbytečně ostrý Mégane nahrazovat.
Přesně jak píšeš, objektivně se dá asi označit za nejrychlejší, nicméně to pro někoho může být právě ten ideál. Pro někoho to zas je jen o něco silnější auto ve stylu 308 GTI či Octavie RS.
6. 12. 2012 00:49
Re: a váha ?
Na jednu stranu je Caterham příliš, na druhou stranu je BMW málo. :-O Každému vyhovuje něco jiného, proto jsem uvedl širší výběr. MX-5 může mít málo koní, ale co do zábavnosti strčí do kapsy i Genesis se šestiválcem.

Kategorie hot hatch má své kořeny a korunovat v ní někoho jen kvůli tomu, že je rychlý, je na hlavu. To není o potřebách jednotlivce, ale o tom, co hot hatch představuje. Poslední věc, kterou chceme, je, aby všechny vozy této kategorie byly jako Mégane RS Cup, nedej bože R26.R. Taková auta jsou exoti. Pobaví, ale HH jsou o něčem jiném. Je to úplně stejné, jako bys kraloval Quattroporte mezi luxusními limuzínami. Jsem za exoty rád, rád se s nimi svezu, ale jsou to pořád jen exoti.

Jen pro tvojí informaci, všechna tahle auta mohou fungovat (a skutečně fungují) jako jediná. Pro někoho je to ten ideál. :-!
9. 12. 2012 20:22
Re: a váha ?
Já reagoval na tvůj příspěvek o tom, že než si koupit hodně ostrý HH, který už znamená spoustu kompromisů, tak si může koupit rovnou sportovní auto jako třeba GT86. Podle mě tu žádná jiná akceptovatelná alternativa k HH kromě GT86 není. Buď je to moc drahé, nebo je to Caterham, který jako jediné auto lze používat skutečně jen těžko, nebo je to ta dvakrát slabší MX-5. A BMW jsem právě nepochopil, proč sem zařazuješ, když se bavíme a sportovních alternativách k hatchbackům, přitom řada 1 je sama hatchback.
4. 12. 2012 22:37
Re: a váha ?
Jinak GT86 není nijak extrémním vozem. Oproti hatchbacku nabízí horší variabilitu a prostornost, ale co se čistě pohodlí týče, tak je na tom dobře. Každodenní dojíždění do práce? Naprosto bez problémů a bez uskromňování. Podle mne je to ideální auto pro mladého kluka. A cena v porovnání s HH také ujde.
5. 12. 2012 11:26
Re: a váha ?
Neříkám, že to nesnesitelné, ale přeci jen slabé odhlučnění, tuhá převodovka a další věci, co jsou zmiňované v testech, moc nepřidávají. Na autoforu dokonce dělali test GT-86 vs STI, kdy závěr byl, že STI jako běžně celkem tvrďácké auto působí oproti Toyotě vyměkle a komfortně.
4. 12. 2012 22:07
Re: a váha ?
dobré HH je Audi S3 ;-)
Avatar - white label
4. 12. 2012 23:02
Re: a váha ?
"dobré HH"? Ty budeš nejspíš někde z Hané... >:D ;-)
5. 12. 2012 10:19
Re: a váha ?
ok, leta neziju v CR, tak uz mi to skolonovani tak nejde. Ale to nic nemeni na tom, ze S3 je tady kral ;-)
4. 12. 2012 20:50
Re: a váha ?
Dosti vyhraněnému králi, který díky té vyhraněnosti králem být nemusí.
4. 12. 2012 10:41
Re: a váha ?
Když vezmu v potaz Civic type R o stejném výkonu a menším kroutícím momentem a podle údajů i skoro stejnou hmotností (vycházím z předchozí generace Ceedu), tak ten zrychlí z na stovku o 1,5s rychleji. Tak buď ti koně opravdu zdechli nebo přibrali a nechtějí se přiznat. A nejpravděpodobnější je, že 7,9s je nesmysl braný z kdoví kama.
Avatar - Ji/Ri
4. 12. 2012 11:05
Re: a váha ?
200koní korejských, živených rýží odpovídá 161koníkům evropským... koeficient přepočtu rejžokoně na eurokoně si z toho zvládneš udělat už sám, ne? ;-)
4. 12. 2012 21:01
Re: a váha ?
.....rejžokůň na eurokůň..... Převodní koeficient roku >:D >:D
Jen s trochou hořkosti v hlase dodávám, aby jsme časem nevymýšleli další koeficient bruselkůň vs. rejžokůň s mnohem tragičtějším poměrem. ;-)
Avatar - Ji/Ri
5. 12. 2012 00:54
Re: a váha ?
>:D :yes: brusel kůň.... pomalý běh s ucpanou prd.elí kvůli emisím >:D >:D >:D
5. 12. 2012 11:29
Re: a váha ?
Ty bruselkoně už tu bohužel máme, jen je musí nasazovat všichni zde prodávající výrobci, takže v tom asi není rozdíl.
Avatar - matii
4. 12. 2012 11:08
Re: a váha ?
Opravte mne jestli se pletu, ale Civic R stejně jako Golf GTi, kteří mají o více než vteřinu lepší zrychlení jsou dvoulitry a toto bude jedna šestka. Tady bude asi zakopaný ten zdechlý kůň. P308 GTi 1.6l má taky 7,8s. Zkrátka ten objem je na zrychlení znát.

Jsem zvědavý na nový motor 1.6 THP 260k. Jestli tohle neroztrhá rozvody na hadr, tak už nic. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2012 11:26
Re: a váha ?
No, myslím si, že na zrychlení má mnohem větší vliv trakce a zpřevodování... A samozřejmě hodnoty a průběhy výkonu a točivého momentu...
4. 12. 2012 12:20
Re: a váha ?
Kůň bývá zakopaný v převodovce. :-) Jinak větší objem ti dává víc točivého momentu hlavně dole, což není pro rychlý rozjezd tak podstatné. A snad to neobuli do nějakých "eko" botek.
5. 12. 2012 10:23
Re: a váha ?
Prave proto, ze ti vetsi objem dava vice tociveho momentu dole, tak to vyuzijes pri zrychleni. Tedy je to velmi podstatne pro rychly rozjezd. Pokud se budes rozjizdet z 0, tak budes v nizkych otackach a budes potrebovat maximum krouticiho momentu co nejdrive, aby se to auto zacalo poradne hybat. Nebo chces na poradne zrychleni cekat az nekde do 4000 otacek?
5. 12. 2012 10:46
Re: a váha ?
U turba bude velmi záležet na naladění průběhu a ta převodovka je velmi důležitá. Velký rozdíl udělá, zdali dáš 100 na 2., nebo musíš řadit ještě jednou na 3.
Avatar - jeylkey
5. 12. 2012 11:04
Re: a váha ?
nevim, jak automobilky presne meri zrychleni, ale kdyz s toho chces dostat uplne maximum, otacky mas nad 3.5 tisice jeste pred pustenim spojky, ne?
6. 12. 2012 00:27
Re: a váha ?
Když chceš co nejlepší zrychlení, tak se rozjíždíš jak důchodce na křižovatce? Větší objem ti může třeba částečně vykompenzovat nějakou tu prodlevu turba, což je šikovné v běžném provozu. Ale při ostrém startu tě to tolik netrápí. Pokud to samozřejmě nezpackají.
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2012 11:19
Re: a váha ?
imho bude kůň zakopaný v krátké převodovce a nutnosti řadit trojku třeba v 96 km/h...

to říkám pořád - nezkoumejte ty časy zrychlení jak elixíry nsemrtelnosti...
Avatar - Ham.
4. 12. 2012 10:20
Dejte koním ovsa
Auta z klidu na stovku vystřelí během 7,9 s .......
koukám, že ti korejští poníci jsou čím dál ti víc vyhublí a zdechlí.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ji/Ri
4. 12. 2012 11:06
Re: Dejte koním ovsa
ty bys taky z rýže neběhal jak laňka.... >:D ;-)
Avatar - Ham.
4. 12. 2012 11:09
Re: Dejte koním ovsa
Jj, ale tihle poníci už nedostávají ani napít natož rýži >:D
Avatar - Ji/Ri
5. 12. 2012 00:53
Re: Dejte koním ovsa
>:D boroci :-O >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2012 11:20
Re: Dejte koním ovsa
Jak píši výše... nejspíš bude třeba řaidt trojku dříve, než ve 100 km/h...

Ten samý "problém" má třeba GT-86, která dá kilo za 7,6s hlavně proto, že se v 96 zadrhne na dvojce...
Avatar - Ham.
4. 12. 2012 11:32
Re: Dejte koním ovsa
V reálu je to naopak, naměřená hodnota u BZR je za 7,1 což je rychlejší než třeba Peugeot RCZ a naopak ve vyšších rychlostech nad 100 začíná ztrácet.

[odkaz]
Avatar - Emel
4. 12. 2012 12:33
Re: Dejte koním ovsa
To je typicky problém atmosféry... jedničku a dvojku zvládne s přehledem, ale po odřazení na 3 někde kolem 150 a pádu otáček pod 5.000 dokáže roztočená turbína atmosféře odskočit.
Avatar - PeterLuk
4. 12. 2012 14:09
Re: Dejte koním ovsa
Keby bol motor s vypínateľným turbom, hmm... Do 90ky atmosféra, potom turbo, od 160ky biturbo >:-[] Ak by sa to dalo, bola by to pecka.
Avatar - Emel
4. 12. 2012 14:48
Re: Dejte koním ovsa
Biturba umí řídit použití jednoho nebo obou turb... a díky tomu, jak je první turbo mrňavé, má reakce blízké atmosféře. Takže de facto to skoro jde...
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2012 16:20
Re: Dejte koním ovsa
dnes už se zdá ovšem systém twinturba (biturbo jsou dvě stejně velká turba) překonán a trend spěje k použití jednoduchého dvoukomorového turba (twinscroll).
4. 12. 2012 22:00
Re: Dejte koním ovsa
To je všechno v řádech desetin, tam už záleží kdo jak zařadí, jak jsou poskládané převody a podobně. Dynamika je tedy prakticky stejná. Ztráta v těch nejvyšších rychlostech je asi dána superdlouhou šestkou, na kterou bylo dost stížností. Se sportovní jízdou ve vysokých rychlostech se holt moc nepočítá, je tam akorát na spotřebu.
4. 12. 2012 22:51
Re: Dejte koním ovsa
Zajímavý je pohled na TT. Lepší dynamicky, lepší spotřeba a i velmi podobná dosažená nejvyšší spotřeba (13,2 vs. 13,4). Tohle mne tedy překvapilo. A to je TT těžší.
Avatar - Ham.
5. 12. 2012 00:28
Re: Dejte koním ovsa
Mě spíš překvapuje, že GT-86/BRZ nestačí na zakroucené dráze stejně výkonným nebo i slabším předohrabům.
5. 12. 2012 08:37
Re: Dejte koním ovsa
Bohužel zatím nemám porovnání, ale z dostupných materiálu se zdá, že GT-86/BRZ je jedním z těch aut, které není za každou cenu laděno na co největší efektivitu. Hodně často bývá v testech zmiňováno nepřesvědčivé tovární obutí.
5. 12. 2012 19:58
Re: Dejte koním ovsa
Tak ono je nepřesvědčivé schválně, aby se auto rádo klouzalo, to je vždy dost zdůrazňováno. Jsou stejné jak na Priusu a vzhledem k tomu, že pneumatiky jsou věc, která ovlivňuje přilnavost snad nejvíc ze všeho, je to očekávatelné. Naopak kdyby se tam daly nějaké závodní slicky, ujede to všemu.
Avatar - white label
6. 12. 2012 00:26
Re: Dejte koním ovsa
Takže říkáš všemu, jo... >:-[] ;-)
6. 12. 2012 00:21
Re: Dejte koním ovsa
Tak to jsem ani nečekal. Má to být hravé auto, které se rádo sklouzne a zaskotačí si, pneumatiky má celkem hubené s nic moc přilnavostí (jsou takové schválně).
4. 12. 2012 10:46
firemna kultura v KR
Trochu off topic, ale dlho som si lamal hlavu nad tym, preco prisli Korejci prave k nam >:D

[odkaz]
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ham.
4. 12. 2012 10:55
Re: firemna kultura v KR
Teď už je jasné, proč na autech nedokáží udržet jednu linku rovnou. >:D
Avatar - woody-alien
4. 12. 2012 14:20
Re: firemna kultura v KR
>:D :yes:
Avatar - white label
4. 12. 2012 21:34
Re: firemna kultura v KR
Jestli se díval na ten kruhový graf, tak by zřejmě k "oslepení" a následnému kolapsu jihokorejského hospodářství, stačilo poslat tam pár "podnikatelů s metylem" od nás. >:D
4. 12. 2012 22:53
Re: firemna kultura v KR
Metyl. Tajná zbraň EU.
Avatar - white label
4. 12. 2012 23:01
Re: firemna kultura v KR
Tajně dotovaná zbraň EU z ČR. ;-)
4. 12. 2012 10:56
pro ceed
ne jen ceed gt, ale i pro ceed gt se chystá na polovinu příštího roku.
jinak kdo má zájem jeden pro ceed v takové té oranžové/medové barvě již stojí v kiasalonu v čestlicích na dvoře. opravdu to naživo nevypadá špatně. je vidět i z venku, není třeba lézt dovnitř.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
4. 12. 2012 11:08
Zavodnici
Tady to dnes vypada na slet papirovych zavodniku z 0-100km/h. No, alespon bude sranda... >:-[]

Ted k autu - pokud se jim povede naladit podvozek, mohlo by to byt zajimave oziveni na poli HH. Nastaveni standardni verze, ktera se jizdnimi vlastnostmi radi k nejlepsim na trhu, dava tusit, ze by se to mohlo povest. Drzime palce. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2012 11:24
počátek
Vnímám to sympaticky. Ceed už je dostatečně kvalitní k tomu, aby jeho rychlá verze dávala smysl, takže proč ne. Pokud H/K udrží rozum na uzdě a nezabije velmi schopný podvozek Cedníku nějakým hypersportovním drtičem plotýnek a la Veloster, tak si dovoluji skromně tipnout, že by Cedník GT mohl být velmi příjemný rychlý hatch se schopností neunudit řidiče k smrti.. A pokud to bude stát do půl mega tak to bude moc fajn :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Katikakus
4. 12. 2012 11:33
Re: počátek
Do pul mega to stat zrejme nebude, ale jinak... :yes:
Avatar - white label
4. 12. 2012 13:49
Re: počátek
Ano, jen jestli toho optimismu není najednou až moc, zejména u té ceny... ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
4. 12. 2012 16:18
Re: počátek
Tak snad mají rozum a budou se držet někde vespod u 308 GTI... U podvozku bych optimismem nešetřil, neb mi příjde talentovaný víc než dost...
4. 12. 2012 18:50
pekná káára
Tesim sa až to bude tú :-) na prvej generácii Ceed XR som si zajazdil tá bola natlakovaná na cca 200 koní pekne to tahalo :-) uvidime ako sa teoria a kresby prenesú do reality ale kazdopádne :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
4. 12. 2012 20:28
Je to jedno
tunajsim vadi,ze Kia nema silny motor ale vadi im aj ked uz taky motor pouzije...
Rozbalit vlákno
1
5. 12. 2012 08:39
Re: Je to jedno
Ne. Jen se tady pár lidí zamýšlí, proč papírově stejně silná Kia je "pomalejší", než ostatní.
4. 12. 2012 23:27
Konečně Kia, která trochu pojede
Cee'd GT 0-100 km/h za 7,9 jak Abarth Punto Evo .. Jinak ty motorizace u těch Kijáckejch modelů.. bída co se svižnosti týče.. Nejsvižnější Kia je teď optima, která dá stovku za 9,5, což teda neni žádná sláva..
Rozbalit vlákno
0
5. 12. 2012 12:53
KIA
Strašně nerad dělám jakýkoliv unáhlený závěry, ale jestliže je údaj o zrychlení 0 - 100 km/h pravdivý, tedy 7,9s, tak se jedná už teď v tomto ukazateli o zdaleka nejhorší auto v mainstreamu (pro hnidopichy - v porovnání se sportovníma verzema konkurenčích výrobců).
Rozbalit vlákno
0