Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ostrá Kia Cee'd GT bude mít přes 200 koní

Aleš Dragoun
Diskuze (110)
Není žádným tajemstvím, že Kia vyvíjí pořádně nabroušenou verzi Cee'du druhé generace. Automobilka uvolnila další skicu a sdělila první podrobnosti.

Kia nechce nechat Cee'd druhé generace (JD) ležet ladem a dívat se, jak se dobře prodává. Je třeba posílit image jeho i celé značky. Už jí nestačí jen třídveřový pro_cee'd jako v „jedničce“ ED. Jak již bylo avizováno dříve, dočkáme se i výkonné varianty GT. U jedné karosářské varianty ale rozhodně nezůstane, chystají se minimálně dvě.

Co uvidíme pod kapotou? Přímovstřikový zážehový čtyřválec GDI objemu 1,6 l s oficiálně udaným výkonem 150 kW (204 k), pochopitelně přeplňovaný turbodmychadlem. To bude navíc dvoustupňové typu twin-scroll se zesílenými vnitřními částmi. O přenos točivého momentu 265 Nm se postará šestistupňová přímo řazená převodovka. Můžeme jistě počítat s patřičně upraveným a přitvrzeným podvozkem. Také na karoserii proběhnou změny, konkrétně na masce chladiče, náraznících a hlavních světlech, která doplní diody pro denní použití. Těšme se také na červeně lakované brzdové třmeny a osmnáctipalcová litá kola.

Auta z klidu na stovku vystřelí během 7,9 s a Kia slibuje patřičné dynamické vlastnosti. Cee'd GT ale nemusí jen rychle jezdit, ale zkrátka i dobře vypadat. To platí také o interiéru, kde najdeme přední anatomická sedadla od Recara, hliníkové pedály a jiné povrchové materiály, které budou jasně ukazovat, kam Jihokorejci s tímto provedením míří.

Třídveřový hatchback ve verzi GT se objeví ve druhém čtvrtletí příštího roku, ve světové premiéře jej uvidíme s největší pravděpodobností v Ženevě. Na stejném místě by měla být vystavena i pětidveřová varianta. Příchod ostrého kombi je zatím předmětem spekulací, Kia jej dosud oficiálně nepotvrdila.

Aleš Dragoun
Diskuze (110)
9. 12. 2012 20:22
Re: a váha ?
Já reagoval na tvůj příspěvek o tom, že než si koupit hodně ostrý HH, který už znamená spoustu kompromisů, tak si může koupit rovnou sportovní auto jako třeba GT86. Podle mě tu žádná jiná akceptovatelná alternativa k HH kromě GT86 není. Buď je to moc drahé, nebo je to Caterham, který jako jediné auto lze používat skutečně jen těžko, nebo je to ta dvakrát slabší MX-5. A BMW jsem právě nepochopil, proč sem zařazuješ, když se bavíme a sportovních alternativách k hatchbackům, přitom řada 1 je sama hatchback.
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 12. 2012 09:32
Re: a váha ?
Já se možná držím tenké nitky, ale ty máš v těch nitkách nějaký bordel, protože mi uniká jakákoliv návaznost tvého příspěvku na můj příspěvek...
6. 12. 2012 00:49
Re: a váha ?
Na jednu stranu je Caterham příliš, na druhou stranu je BMW málo. :-O Každému vyhovuje něco jiného, proto jsem uvedl širší výběr. MX-5 může mít málo koní, ale co do zábavnosti strčí do kapsy i Genesis se šestiválcem.

Kategorie hot hatch má své kořeny a korunovat v ní někoho jen kvůli tomu, že je rychlý, je na hlavu. To není o potřebách jednotlivce, ale o tom, co hot hatch představuje. Poslední věc, kterou chceme, je, aby všechny vozy této kategorie byly jako Mégane RS Cup, nedej bože R26.R. Taková auta jsou exoti. Pobaví, ale HH jsou o něčem jiném. Je to úplně stejné, jako bys kraloval Quattroporte mezi luxusními limuzínami. Jsem za exoty rád, rád se s nimi svezu, ale jsou to pořád jen exoti.

Jen pro tvojí informaci, všechna tahle auta mohou fungovat (a skutečně fungují) jako jediná. Pro někoho je to ten ideál. :-!
Avatar - white label
6. 12. 2012 00:30
Re: a váha ?
Nebuď směšný, nic z toho na co reaguješ si nepochopil a ještě tu ze sebe zbytečně děláš oslíka. "A to přece sám nechceš, nebo ano?" >:-[] ;-)
Avatar - white label
6. 12. 2012 00:27
Re: a váha ?
:yes: ;-)