Ak to naozaj dostalo manuál tak bravo Renault SPORT :yes::yes::yes: . Určite to bude zábavné mrštné autičko do mesta a možno sa s nim bude dať aj driftovať.. aspoň v zime... len tak dalej Renault!
Veď Renault to ani neoznačuje ako RS, je si dobre vedomý, že ako nástupca 98 kW minulého Twinga RS to nemôže obstáť. Ale ako GT, to jest malé rýchle žihadlo do mesta je to sympatické. A v podstate to bude priamy konkurent plánovanému Upu GTI (1,0TSI 85 kW).
Jo s tímhle autíčkem může být docela sranda, ikdyž je to 3hrnek. Zato se zadním náhonem. Navíc je to docela pěkné malé auto. Za odvahu Renaultu musím dát :yes:
Sympatická malá krabička, spolu s F500 asi nejhezčí mini. Problémem těchto autíček je cena, resp. poměr prostor/praktičnost/cena, který u větších aut nižší střední vychází líp. Ale pokud to někdo má jako stylovku jen pro popojíždění po městě ve dvou, pak ok. Zde mi chybí renaulťácká žlutá a modrá metalíza, jinak nemám výhrad. :yes:
Áno, ten pomer veľkosti a ceny je pri miniautách vždy pomerne zlý, horší, ako pri segmente B a C; i preto pomaly vymierajú a zostávajú skôr takéto štýlovky. Takže je len dobre, keď do takejto štýlovky konečne príde živý motor, ktorý bude ladiť k imidžu Twinga.
Problém je v tom, že dřív znamenalo malé také levné. Kdyby někdo vyráběl malé auto, se základní cenou řekněme 160tis., což netvrdím, že je rentabilní, tak by jich asi jezdilo víc. Navíc to souvisí i s kupní sílou, mladí lidi s dětma spíš hledají prostor a poměr cena/užitná hodnota, úplně maldí na nový auto většinou nemají a když něco kupují, tak mají větší výběr z ojetin, které právě ve větší míře budou tvořit masově zastoupené modely nižší střední. Vpodstatě hlavního zákazníka pro miniauta bych viděl buď v manželkách úspěšných podnikatelů (F500) nebo převážně ve svobodných mužích asi hlavně kolem 25ti (Twingo) a pak možná až v důchodovém věku, pro všechny platící že jezdí hlavně ve větším městě a přilehlé aglomeraci.
Díky za zajímavou socilogico-marketingovou "studii", ale v případě nového Twinga to opravdu vidím jen na ty dcerušky a manželky bohatých podnikatelů. Chlapa (ani mladého) si v tomto autě opravdu nedovedu příliš představit, teda leda te by patři do čtyřprocentní menšiny... :-O
Toto mi príde úplne zbytočné riešiť pri týchto prckoch. Ako fotela do mesta pre niekoho komu je u *** náhľad okolia a najmä v tejto "pribrúsenej" verzii...myslím, že vždy lepší pohľad ako vidieť naskladaného 190 cm vysokého chlapa v Aixam-e. A mal som možnosť vidieť i takého komika >:D
Tím dřív jsem měl na mysli dobu, kdy se malá auta vyráběla kvůli nízké kupní síle obyvatelstva v poválečné Evropě, někde se udržela i docela dlouho, ale myslím tím opravdu tu první generaci úplně simple aut, jako byla originál F500 nebo původní Mini.
V podstate súhlasím...ale mám jednu veľkú výhradu (osobnú, subjektívnu, moju...). Toto ako štýlovka nesiaha F500 ani po ventilky v najspodnejšej polohe. To auto ešte ako tak vyzerá na fotkách, ale keď to vidím naživo, tak je to ako obstarožná žehlička. Za mňa spolu so Smartom veľmi nepodarený projekt. Ale proti gustu...
F500 je jako stylovka koncipované už od základní verze, ale i u něj záleží co se zvolí za barvu, kola atd. Twingo je moderní miniauto, také má například druhé dveře. Máš pravdu v tom, že s tím stylem zaostává, pokud jde o základní verze, ale také je levnější. Takhle "vytuněné" však moderně stylové je. F500 je retro a ne každému se to líbí.
Lenže toto chce byť retro (odkaz na Renault 5) i moderna zároveň. A nie je to naživo ani ryba, ani rak, ale mutant :-) Neviem, kde sa stala chyba, možno v tom, že to bolo robené ako spoločný projekt so Smartom. Ten vyzerá naživo snáď ešte horšie, čo je pri jeho cene už úplne neobhájiteľné.
Tak to já kdybych si mohl vybrat, bez ohledu na cenu atd. tak beru 500 cabrio v mátově zeléné, nebo bílé s hnědou střechou a interiérem. Takovej opravdu kavárenskej model. :-)
V týhle třídě nevidím auto, který by mi vyloženě sedlo. Kdybych fakt musel, tak teda asi Abarth, ale úplně dobře bych se v tom necítil. Nebo modernizovaný Up!, klidně v té zlaté...
[odkaz]
Naprostý souhlas, hlavním problémem nového Twinga, který samozřejmě nemůže odstranit žádná modernizace, je jeho problematická koncepce převzatá od Smartu. Vzhledem k jeho nepříliš velkým prodejům už asi i Renault cítí, že to nebyl zrovna zásah do středu terče. Ano, pidipoloměr otáčení je jistě působivý, ale pak už tu máme jen samé nevýhody - malý a vysoko umístěný zavazadlový prostor, těžko přístupná pohonná jednotka a hlavně velmi problematické jízdní vlastnosti ve vyšších rychlostech, vč. velké citlivosti na boční vítr. Kdo někdy s tímto autem jel po dálnici, jistě ví, o čem mluvím. Prostě běžná miniauta (např. Kolíňata, Citigo nebo i10) mají mnohem širší repertoár schopností a využití. U nového Twinga si stačí uvědomit jeho poměr šířky a výšky k tomu, aby člověk pochopil, že z tohoto stroje nikdy opravdové řidičsky zábavné auta nemůže vzniknout.... :-O
P.S. To co jsem zde napsal ovšem nic nemění na tom, že to autíčko vypadá výborně, hlavně v té oranžové barvě je velmi půosobivé! :-) Ale postavit na základě této konstrukce něco podobně skvělého, jako Twingo R.S. minulé generace prostě není možné...
Co jsou podle tebe nepříliš dobré prodeje? Twingo má podobné prodeje jako UP a nestačí jen na F500. Twingo je také oproti konkurenci spíš dražší, nabízí silnější motor, dvouspojku. Ten repertoár schopností bych tedy viděl širší na straně Twinga. Jinak by si za něj oproti kolíńatům nebo i10 nikdo nepřiplatil.
To je chválihodné, že tě to zajímá, ale tahle diskuse byla o něčem jiném. Je dobré číst celé vlákno, jinak nevíš na co reaguješ.
"......Vzhledem k jeho nepříliš velkým prodejům už asi i Renault cítí, že to nebyl zrovna zásah do středu terče......"
No dobrý, ale asi jen relativně. S touto třetí generací se Renault chtěl v prodejích vrátit na čísla svého jedničkového bestselleru. A to se mu zřejmě nepovedlo ani náznakem. :-!
To si jistě všimli, jenže oni si poněkud bláhově mysleli, že ji převálcují právě díky té nezvyklé koncepci pohonného ústrojí, kterou nikdo jiný (kromě absurdně předraženého Smartu) v tomto segmentu nenabízí... :-O
P.S. Zdrojem těchto informací je tisková zpráva automobilky vydaná u příležitosti představení současné generace.
pogo, je fakt vtipné, že zmiňuješ zrovna up!, který antikoncernfans pravidelně podsouvají jako symbol neúspěchu, který určitě musí být nerentabilní. On ten up! má vyšší prodeje než Twingo a to už není nejmladší, prodává se prakticky s jedním atmolitrem a v podstatě nemá tradici.
Twingo v první řadě nestačí na své vlastní předchůdce.
Teď jsem viděl test Twingo vs Adam a ten Twingo ve všem doslova smetl. Hlavně na silnici se Adam ukazal jako dospěle a schopne autičko. Twingo omlouvala jen nižši cena.
A v jiných testech zase Twingo smetlo Adama. Vždy záleží, co je pro redaktora u městského auta důležité. Teď přišlo Twingo GT a může se s Adamem utkat i na té silnici. Uvidíme jestli Adam také někde vyhrabe prostornější, pohodlnější a hbitější verzi do města.
No ja ten test zahlidl nahodou , jinak tenhle segment nějak nesleduji , ale tak dokoukal jsem. A Adam dopadl lepe i po strance komfortu a to jak jizdniho , tak hlavně akustickeho a k tomu vic nabidne i po strance řidičske , lepši řizeni , řazeni. No a ve finale měl i schopnějši podvozek, což ověřovali slalomem. Jo a dost unešeni byli z interieru Adama , vzhledem k tomu o jakou třidu se jedna , zde Twingo sklidilo slušnou kritiku.
Jo,jo lepší řazení. Tam Adam s robotickým manuálem proti dvouspojce v Twingu exceluje. Pokud jde o to ostatní, tak doufám, že se porovnávaly auta ve stejné ceně.
Tak si měli připlatit a poslat tam Twingo v ceně Adama. To by pak možná mělo smysl něco srovnávat. :-) Ještě malá poznámka. Co to bylo za test, že se u auta této kategorie nehodnotila prostornost nebo manévrovatelnost ve městě?
Je to TV stanice AMuS. No s tou cenou se to ma dle nich tak , že Adam si tu vyšši cenu zaslouži , už jen diky celkovemu provedeni auta , kdy je Twingo zjevně levnějši. Jinak s autama jezdili i po městě , přes retardery apod. , pak je vzali na dalnici a okresky. Všude byl lepšim společnikem Adam. Tišši , lepe zvladal rozbitějši cesty , retardery , na dalnici stabilnějši , tišši a na okreskach s nim byla větši zabava.
Jo Adam S , ale u něj to turbo nějak nejede. Jsem teď koukal na SK test a tam tvrdi , že je potřeba jej držet dost v otačkach , což na turbo neni zvykem. Ale pokud vim , tak Opel tam dava ještě starši 1.4T. I tak slabota....
No dobře, ale pořád je to lepší než mít 110 k a extrémně vysoké těžiště. Právě kvůli němu je ESP u nového Twinga naladěné tak, aby nikdy byť jen náznakem nepovolilo přetáčivé tendence. Prostě se bojí, že by se auto v přetáčivém smyku při sebemenší nerovnosti vozovky převrhlo. :-O
Můžete se mnou nesouhlasit, můžete protestovat, ale to je tak asi všechno. Protože to co RENAULT - potažmo celá aliance předvádí za poslední léta, to je excelentní !
Souhlas, ovšem až na výběr benzinových motorizací - v Cliu je 1.2 TCe stále jen s automatem, v novém Méganu končí benzinová nabídka s manuálem u ubohé dvanáctistovky, a podobná motorová bída panuje i u Talismanu (objem do 1,6 l, benzín jen s automatem, chybí čtyřkolka a zadní víceprvek atd.). Obrovská škoda, protože se jinak jedná o designově hodně atraktivní modely, ale ten nedostačný výběr motorizací spoustu náročnějších řidičů prostě odradí, takže pak jdou ke konkurenci... :-O
P.S. Jinak souhlas, inovační aktivita Renaultu je v posledních měsících skutečně pekelná! :-):yes::yes::yes:
Presne tak, vnucovanie dvojspojky tam, kde si ľudia želajú manuál, extrémny downsizing tam, kde to motoricky nepostačuje, torzka tam, kde má konkurencia multilink...
P.S. Jedine že by si to myslel ako iróniu, potom OK. ;-)
v tak malém prostoru a nebude motor po pár km na odpis. Mražené výrobky se ale asi stejně v kufru převážet nebudou. Taky plně vypínatelné ESP a ABS by potěšilo :-) Volant s proměnlivým převodem vidím jako mínus.