jestli jo, tak začínám ve velkém vykupovat staré golfy a pak vracím za cenu nového >:D
Resp. jak je to s ojetinami? V USA když někdo auto stihl prodat, kdo má nárok na odškodné? Asi původní kupující? Když přesvědčí nového majitele, aby mu vůz prodal zpátky? >:D >:D >:D
Proč se nedá do sání to sítko a nový SW ? I kdyby to pak mělo o 10 Nm mín. Nebo nechat tak a nejen v Africe by to pak mohlo jezdit třeba 20 let. Navíc celé je to jen byrokratická kravina.
BMW dela v USA X5/X6 pro cely svet. Nevim kolik se toho z te fabriky vyveze mimo USA a kolik doveze opacnym smerem, nechce se mi to hledat, ale vzhledem k tomu, ze X5/X6 je z tech nejdrazsich BMW a do USA se dovazi spis levnejsi mensi baworaky tak ta vysledna bilance nemusi byt pro BMW v USA zaporna.
Jak to ma Audi a MB netusim.
MB v USA dělá pro celý svět GLS. GLE. GLE kupé
Daimleru ještě patří Freightliner, Western Star, Thomas Build Buses (ty žlutý, školní...), Detroit Diesel. Dělá tam i Sprintery (i pro Dodge), Má prachy v Tesle...
Dívejme se na to pozitivně. Většina automobilek (Škodovka taky) plánuje zdvojnásobit prodeje a šrotování skoro nových aut (na kterých někdo najde nějakou nesrovnalost) je hezký způsob jak toho cíle dosáhnout. Plán se musí splnit !
Nesmysl, podívej se kolik třeba u nás jezdí starých dieselů splňující jen normu III, nebo IV. Kterékoliv auto stojící v usa na parkovišti je proti těmto čisté.
Tohle nesplnuje nic s předepsané normy, protože je to podvodnej šrot spotřeba i emise vůbec nesouhlasí s papírem. Někde sem četl že to umí emise v určitém cyklu a určitém zatížení překročit o 300% vůči papíru >:D
Víš co tím bylo myšleno, slovičkaření to nezmění. Na jedné straně tu fanaticky bojuješ proti dieselům, na druhé straně asi ty staré, samozřejmě horší ti nevadí.
stary dyzly snad uz brzo skonci na srotisti, ty novy tady budou jezdit ještě za 20 let.
ale samozrejme ze mi vadi, ale sem realista.
včera jsem se skoro v noci vracel domu, dojel sem nejakou fabii a ucejtil silenej naftovej smrad. na prvním kruhaci sem prijel tesne k ty fabii, abych si moh precit co tam ma za motor (predpokladal sem logicky tdi), ale jako na potvoru tam bylo mpi. tak jedeme dal a za chvili sme dojeli lagunu jednicku, který sel z vejfuku strasnej smrad, takze ten benzinak ve fabii v tom byl nevinne.
doufam, ze ten naftak v lagune to ma za par ...
Jo na tom se shodneme. Jen prostě ty vykoupené 2,0 tdi považuji sešrotovat za obrovské plýtvání. Pokud provedou změny aby normy plnily, nevidím důvod aby ty auta svůj život normálně dojezdily a byly opět rozprodány za bakšiš. ;-)
A navíc je to prasárna a veliká zátěž pro přírodu. Většina dobroserů a pseudoekologů, který jásají že tyhle auta půjdou do šrotu nejsou schopni domyslet co to představuje za ekologickou zátěž takový kvantum aut zlikvidovat. Nedávno zanechaly velikou uhlíkovou stopu kvůli jejich výrobě a místo smysluplnýho využití se teď sešrotují a proženou spalovnou. To je fakt vrchol ekologie vyrábět a zrovna to vyhazovat a pálit. Máte taky v práci pod tiskárnou zrovna odpadkovej koš kam se ty papíry automaticky sypou? Tohle je totiž úplně stejný.
Spalovaci prostor musis zaplnit palivem a vzduchem. Kdyz tam das paliva extremne malo, vzdusny kyslik zareaguje a vytvoris "az 30x vice NOx". Proto TDI zerou 5,4 L a obdobny motor rekneme of Hyundai zere 9,5L.
No a prave ta nizka spotreba, obcas nizsi nez u Hybridu, se americkym uradum jaksi nelibila a neco "legitimniho" si nakonec nasli...
Ze VW podvatel, je jasne, ale ze by tim byl zakaznik nejak dotcenej je velmi sporne...
Jsem rád že nejsem jedinej koho to zaráží. Eko + spravedlivé řešení? Nechat ty auta dál jezdit a pokuta pro VW. Navíc když ta neekologičnost těchto aut je spíš teoretická. V provozu mají jiné diesely srovnatelné emise.
No podle mě je to na hlavu postavený. Pokuta VW ano ale šrotovat nový auta? Co je to za nesmysl? Ty zdroje co dojíme ze Země nejsou nekonečný a podobný plýtvání surovinama a energií si fakt lidstvo dovolit nemůže. Nemluvě o tom znečištění, který se vyprodukuje spálením všech těch plastů co ty auta obsahují. No hnus a najdou se i tací co tomu tleskají.
Kdyby se všechny ty rakovinomety co jsou na fotce naráz nastartovaly tak v sekundě umře půlka Ameriky. A až by ten oblak dýzlové rakoviny došel na Evropu tak by byl amen i s námi!
Proč by mi měla prasknout žilka? Naopak se cítím mnohem více bezpečněji, když vidím že půjde tolik instantních rakovinogenerátorů sešrotovat a že tahle facka bude sloužit všem výrobcům automobilů jako varování že takhle se s lidským zdravím vy*ebávat nemá. A kdo ví, třeba i u nás bude jednou také tak čistý vzduch jako v Americe. [odkaz]
Minister živ. prostredia na Slovensku včera vyhlásil "vojnu" dízlom - v správach hovorili, že sa pripravujú na ministerstve nejaké obmedzenia na vjazd do miest atď - už len aby ľudia pochopili a prestali tie dízle kupovať. Ale palec hore, super!
nevím proč vyhlašovat vojnu... stačilo by srovnat spotřební daň paliv a nekoukat jen a emise relativně neškodného CO2 problém by se zanedlouho vyřešil sám...
ze bordel vyprodukovany osobnymi autami na celom svete tvori cca len 2% z celkoveho bordelu? Takze VW ma na svedomi povedzme 0,02% ? Ak je to tak, tak co tu vlastne riesime? No tak zaplatia nejake prachy a ide sa dalej. To je ako pad lietadla - nahrnu sa reporteri z celeho sveta, a o mesiac si nik ani nespomenie....teda okrem dotknutych rodin.
A preco nick "Rado_je_zase_tady"? To je kvoli "Ada_je_zase_tady" - asi najvecsiemu odporcovi Renaultu vobec. Ada - ak nahdoou toto citas - aj ked vlastnim uz druhy Rencek.....v zasade Ti musim dat za pravdu :-) Ale na druhu stranu - diesle nemam rad, ale ani nie kvoli nejakym emisiam, ale kvoli technickej zlozitosti, nachylnosti u startov na kvalitu paliva, ceny oprav a drsnemu prejavu za studena. Jinak jako dobryyyy
Rozumnější? V některých západních státech se nákup dieselu zvýhodňuje skrz emise a lidé si v nich běžně kupují malé turbodiesely na poskakování po městě...U nás popularita dieselu zřejmě souvisí s faktem, že výraznou část prodejů tvoří fleetové nákupy.
AAA ma na svojich parkoviskach miesta dost a radi by ich odkupili za vyhodne dukaty a potom nadelili zakaznikom ako vyhodny predaj ... Mozno to zacne predavat LIDL ako doplnkove zbozi k ponozkam... >:D
Dvě roviny. Problém měl už hodně dávno Henry Ford.
Na jedné straně výrobce a na druhé straně prodejní síť. Prodejní síť se sice honosí značkou VW, ale její majetnictví je v jiných rukou. Tak, jako je tomu u ostatních. VW, já jsem to auto vyrobil, ale prodejce si ho ode mne koupil, takže to je jeho věc. Po dieselgate, je stav takový, že sice VW ty auta odkoupí, ale co s nimi bude dělat, když nemá prodejní síť. Jeho zájmem je vyrábět auta nová a ty prodávat prodejcům, kteří sehnali koncového zákazníka. A, že by kvůli tomu založil prodejní síť, případně nutil prodejce, aby to zpětně odkupovali a prodávali, když jejich zájmem je prodávat auta nová a ne ojetiny s problémem, jehož odstranění by stálo zase peníze.
Takže, komu se to vyplatí? Nakonec i to sešrotování nebude levnou záležitostí. Nakonec si budeme muset položit otázku, jestli se najde někdo, kdo VW tohoto zbaví?