Množství úsporných modelů, které poslední dobou přicházejí na trh, je tady hlavně kvůli emisím CO2 a s nimi souvisejícím daním v některých zemích EU. Jenže nižším emisím odpovídá nižší spotřeba a to už by mohlo zajímat i našince.
Doporučenie by malo znieť. Chcete šetriť, kúpte si Lupo 3L. Jazdí za menej a ako jazdenka (škoda, že sa nevyrába) je výrazne lacnejší >:-[]
Hlavne to porovnanie s Poloautom vyznieva smiešne, VW za tie roky vývoja dokázalo akurát ušetriť výrobné náklady. >:D
No ale je fakt, ze s O2 1,9 TDI PD jezdim za 4,5, jednou jsem po 100 km klidne jizdy mimo dalnici koukl a ejhle, 3,9 l/100 km, takze zadny zazrak se nekona, jen to bude drazsi no...
Jak říká, klidná jízda ustálenou rychlostí ocilující někde kolem 90 km/h. Nic moc kopců, nic moc řazení a tato spotřeba není problém. Tohle není nic tajného, že se jednadevítkovoým TDI dostaneš mimo město pod 4 litry.
pardon, som čítal že na dialnici. teraz som si lepšie všimol,že mimo dialnice. ked idem kludne s 2 litrovým dieselom sa dostanem tak na 4,3- 4,6. 3,9 sa mi teda ešte nepodarilo
Určitě mluví o staré 1.9 TDI s rotačním čerpadlem. Ta se dostat pod 4 litry bez problému dala. Proto je tak oblíbená.
Nové TDI apod. tam se dostaneš na hodnotu kterou uvádíš, když bude vyřazovat z kopce, dojíždět a minimálně brzdit - prostě jezdit jako kloboučník důchodce, tak by ses mohl dostat někam ke 4 litrům. Ale to už je fakt courání.
No ja jezdim docela normalne, byla to trasa krnov olomouc, kdyby chtel nekdo presnejsi udaje. Uznavam, ze to jsou udaje z PP, coz nevim, jakou maji vypovidaci hodnotu, ale pri delsich trasach to musi podle me odpovidat ne?
A spotreba pod 5 je uplny standart, auto ma nalitane 150 tkm
a uznavam, byl jsem po akci, takze jsem mel i docela strach, jizda podle limitu, ustalena rychlost :)
... ale zkresli, prave ze pravidelne do toho "hezciho" minusu. Jeste jsem se nesetkal s PP, ktery by ukazoval pesimisticky. To by nevypadalo prece hezky >:D
a tak jasne, kdyz to secteme, desetinka litru sem, desetinka tam, a uz je na kusovku :-) Me slo jen o to, ze ten rozdil neni nijak zasadni pro mou penezenku, dulezitejsi nez orientacni spotreba je pro me orientacni dojezd s prazdnou nadrzi, uz jsem si parkrat ozkousel, ze tento udaj je vzdy podhodnocen (nastesti) :-)
To neni objektivne meritelnej udaj. Z Krnova do Ol. je to vetsinou z kopce nebo mirny klesani..... Ja se taky s RSem dostal na 5l/100km po ceste z Pradedu do Ol...
Tak to aby som isiel som svojim Touranom 1.9 TDi do servisu,lebo mne zere asi o 3 litre viac.Zeby vstrekovacie trysky v pytli?Ma niekto nejaku skusenost?
Nevíte jak se pohybujou ceny těchto "šetřílkovských" verzí vůči běžným? Abychom si mohli udělat představu o návratnosti nákladů, jestli se to vlastně vůbec vyplatí do něčeho podobného investovat
Starsi clovek si koupi zakladni motor a bude s tim jesdit obstojne, s nizkou spotrebou. Vsechny tyhle blue a green jsou proste jen a jen imidzovky, proste vysolim vic penez za dobry pocit, ze jsem setrilek a zeleny, tak to vidim ja
Greeny za imidžovku nepovažuju >:-[]
Ale jinak souhlas, pro staříky je nejlepší motor základ, oni už toho tolik nenajezdí a i u obyč HTP jezdí v klidu pod 5 litrů.
Pro nas, eurodrzky, se samozrejme za imidzovku nepovazuje nic bez osmi valcu a pod pet litru :-) ale pro takove odrostle pany to muze byt urcite zajimave zvyrazneni (to nemyslim nijak zle)
A aký to má mať pre teba ako spotrebiteľa zmysel? Zaplatíš viac, aby si potom platil o čosi menej na čerpačkách?Alebo si priplatiť za hrejivý pocit, že robíš niečo pre ekológiu...?
Zmysel týchto blue-áut je podľa mňa prakticky nulový, v bežnej praxi sa ich spotreba len málo líši od spotreby klasiky, akurát za cenu kompromisov, za ktoré si treba ešte aj priplatiť.
Proste úplná kravina, čo vyzerá pekne ako reklama.
jo PD, jezdilo skoro zadarmo. S Ibizou 1.9 poladěnou na 135kW se dalo jezdit za 4.5 úplně v klidku a žádná brzda jsem nebyl. Zajímavé, že tam jsem se vždy snažil jezdit za co nejmíň a to že mě Impreza žere 12 l/100km mě zas tak moc netrápí >:D
Tak nebyla moje, ale jezdil jsem s ní docela často. 400Nm krouťák na 1080 kg autě dělalo divy. Na sprint do 180km/h jsem tu ibizu udělal s imprezou jen tak o 2 délky a ty jsem nabral na startu díky 4x4. Když jezdil člověk jak prasátko tak palubak psal max 7 litříků :yes:
to proto ze jsi zjistil, ze na spotrebe nezalezi, pokud jizda stoji zato, tak nejakej ten litrik navic nehraje roli >:D , ja z Clia 1.4 taky presedlal na A6 s 6valcem a spotrebou sel razem na dvojnasobek a vubec toho nelituju
Tak jsem zvědav na nějaký srovnávací, nebo dokonce pořádný test, kde se skutečnost prokáže naplno. Svezení na 200 km trati a slavnostní vyhlášení úžasné spotřeby nic neříká. Jakým stylem se jelo, jaký byl profil trati, nebo kolik km nebo % trati bylo ve městě, na okresce, nebo na dálnici? Z tohoto "testu" si asi obrázek o skutečných možnostech neudělám.
...pravda, proto to také není "test" ale dojmy. Přesně jak říkáš, pravdu ukáže až klasický test se spotřebou při 100 km/h a při 130 km/h tak, jak redakce dělává ;-).