Diskuse

Peugeot 108: První jízdní dojmy

28.6.2014

V uplynulých dnech jsme vám přinesli jízdní dojmy Toyoty Aygo i Citroënu C1. Posledním do party kolínských trojčat pak je Peugeot 108, se kterým jsme se svezli v Paříži, a to hned ve verzi TOP.

 

  • 31 Reagovat !

    foto M1chal

    M1chal 28.06.2014  15:34

    trojčata

    Ja si myslím, že trojčata jsou hlavně určené pro ženy, takže se jim to bude líbit ;-)
    Tipuju že u nich asi bude vyhrávat C1
  • 15 Reagovat !

    foto Klaudius

    Klaudius 28.06.2014  16:06

    Ach jaj

    Mini a konzervatívny vzhľad nejdú dohromady, práve tak ako opačné extrémy - divný a expresívny dizajn jeho súrodencov. Interiér viem označiť len jedným slovom - hrozný. Vyzerá divne, hlavne stredový panel má vzhľad jak lacná konzola z Číny. Prvky na nej sú rozmiestnené dosť rozšafne, však miesta je až -až, no aby nie, keď sa na výduchy klímy jaksi zabudlo...fúkať bude iba zo strán. Alebo že by ich niekde schovali?
    • 18 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 28.06.2014  16:25

      « Re: Ach jaj

      musim suhlasit... neuveritelne lacno az humpolacky na mna posobi nielen interier vsetkych kolinskych trojiciek ale aj ich exterier ... cele je to jedno velke velke faux pas v podani francie a bohuzial na to doplaca aj toyota.... tie chybajuce vyduchy ventilacie na stredovej konzole to je proste neodpustitelny kiks .. akoby sme sa ocitli kdesi v 60-tych rokoch..... zadne okienka opat nemozno normalne stiahnut len vyklapat..... a ktovie co este tymto autam chyba.. maju aspon dojazdovu rezervu? ..... myslim ze toto nie je cesta zrovna k zachrane PSA .. ako fakt nechcem byt zly .... ale seriozne miniauto ma dnes skutocne asi len koncern korejci a potom par specialit ako panda f500 ... a podobne.... ale francuzi su out... to je bieda co ponukaju ... nevraviac o tom ze vsade citam o problematickej prevodovke a gumovom radeni .... kto si to kupi? opat len nejake nacencane zenske na jazdu po meste a nejake pizzerie.... mozno nejaka autoskola.... ale normalny clovek asi nie... ten pojde inde
      • 70 Reagovat !

        foto Ham-

        Ham. 28.06.2014  16:54

        « Re: Re: Ach jaj

        Hele ty klimatizační odborníku, já tam ty středové výduchy nad středovou obrazovkou vidím.
        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 28.06.2014  21:44

          « Re: Re: Re: Ach jaj

          Máš pravdu, niečo tam je. Akurát prúd vzduchu asi nijak nenasmeruješ, klasika by bola lepšia.
      • 42 Reagovat !

        foto Gilgit

        Gilgit 28.06.2014  18:00

        « Re: Re: Ach jaj

        Toppere, kdyz tomu tak presne rozumís, presne vís, která firma delá co dobre a která spatne, který model se bude dobre prodávat a který ne, proc si nezalozís poradenskou firmu, která by se mohla jmenovat treba Topper Automotive Consulting, a tem ubohým firmám neporadís? Mohl bys tak vydelat velké peníze.
        • 00 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 28.06.2014  21:53

          « Re: Re: Re: Ach jaj

          Guglítku, zase ty háčky... :no: Jaké bylo vysvědčení z češtiny? 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto Andromeda

            Andromeda 28.06.2014  22:49

            « Re: Re: Re: Re: Ach jaj

            Trochu Ti pomohu v rozletu, ale nikde to neříkej -> třeba píše z founu a nezdržuje se diakritikou ( ač sám mám kvalitní češtinu jak pravopisně, tak slohově rád ) ... S velkou pravděpodobností třeba ... Zatímco on Ta znaménka dodá kdykoli, co Ty a diesel + Renault -> jsou tyto dvě Tvé obsese odstranitelné stejně jednoduše, co myslíš ???
            • 00 Reagovat !

              foto Gilgit

              Gilgit 28.06.2014  22:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj

              Toto Ada nikdy nepochopí.
            • 00 Reagovat !

              foto Ada-je-zase-tady

              Ada je zase tady 29.06.2014  16:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ach jaj

              Houbeles. Čárky tam má, ale háčky chybí. To není psaní z telefonu, to je psychická porucha. :-!
    • 31 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 28.06.2014  16:26

      « Re: Ach jaj

      Up! a nová i10 dokazují, že to dohromady jde. Nemyslím, že každé mini musí být automaticky divné a expresivní...Předek 108 je, pravda, zvláštní, ale na reálných fotkách již působí celkem koukatelně.
      • 16 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 28.06.2014  16:31

        « Re: Re: Ach jaj

        up a i10 su na vrchole triedy s tym suhlasim ... .... :yes:
      • 13 Reagovat !

        foto Culdaraztriptaco

        "-- skrytý --" 28.06.2014  16:39

        « Re: Re: Ach jaj

        Souhlas.
      • 12 Reagovat !

        foto pumpkin

        pumpkin 28.06.2014  17:01

        « Re: Re: Ach jaj

        Hlavne Up! môže byť vo výrobe v pohode aj 10 rokov, stačí dopĺňať verzie a rôzne detaily ale základ meniť netreba. i10-ka je fajn, ale po 5. rokoch ak nie aj skôr bude potrebovať novú generáciu.
        • 44 Reagovat !

          foto xjara

          xjara 28.06.2014  18:24

          « Re: Re: Re: Ach jaj

          Pravda, up! bude i za deset let stejne hnusny jako dnes.
      • 25 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 28.06.2014  19:49

        « Re: Re: Ach jaj

        Up! a i10 nedokazujú nič.
        i10 je konzervatívny len do tej miery, že drží líniu s ostatnými modelmi značky, teda že nemá milý a hravý dizajn. Ale inak je to vcelku dynamicky strihnuté moderné auto dospelého vzhľadu.
        VW Up! je síce konzervatívna, ale nie až do tej miery, aby bol nudný. Svojim spôsobom je nápaditý a z nemeckých trojičiek je prvý, ktorý si zapamätáš a všimneš. Má svoje typické črty, vďaka ktorým si ho zapamätáš a nezmýliš. Konzervatívny, ale dosť výrazný.
        Tento malý Peugeot je zúfalosť. Interiér som už spomínal, zvonku je to uťahaná nuda, ktorá nemá čím zaujať. Aj väčšie Peugeoty sa tvária dosť neisto a vlažne, na tomto špuntovi je to tragické. Vyzerá staro už teraz, čo ešte za 5 rokov.
        • 00 Reagovat !

          foto pumpkin

          pumpkin 28.06.2014  20:56

          « Re: Re: Re: Ach jaj

          Na kolínske trio si zvykneme, ale neviem sa zbaviť pocitu, že to bolo celé narýchlo zbúchané a tak nejak prvoplánové...
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 28.06.2014  21:40

            « Re: Re: Re: Re: Ach jaj

            Skôr mi to príde ako snaha navzájom sa odlíšiť za každú cenu.
  • 05 Reagovat !

    foto maros

    maros 28.06.2014  16:07

    počin zoufalce

    .. tento Pežóó 8-s PSA velka gratulace za další hřebíček :yes: >:D
    • 06 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 28.06.2014  16:40

      « Re: počin zoufalce

      kral triedy je jasny.... [odkaz] ... skutocne dostojne auto :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Auto-CZ

        Auto CZ 28.06.2014  19:54

        « Re: Re: počin zoufalce

        kráľ triedy je nejako divne hodnotený (v tom PR zaplatenom teste). >:D >:D >:D k tomu pridáme vysoké ceny i1O, zúfalý servis bez ponuky štandardných balíkov, prístrojovka ako z Matiza (tuším ten bol v roku 98 podstatne krajší a prehľadnejší..), pozrieme sa na predaje a zistíme, že kráľom malých áut nakoniec ostane len v štatistike psychopata KIA-world, ktorý asi nemá iné nič na práci, iba tu provokovať svojimi konšpiráciami. Ale to už je fakt na posúdenie, či ho netreba zatvoriť do stacionára bez možnosti vyjadrovať sa k všetkému a každému.
      • 00 Reagovat !

        foto Pacho69

        Pacho69 30.06.2014  11:47

        « Re: Re: počin zoufalce

        Krále třídy jsem v pátek potkal, napasovaného v prdelce X6. X6 šla do myčky, král třídy do šrotu ;-)
    • 12 Reagovat !

      foto Gilgit

      Gilgit 28.06.2014  17:48

      « počin zoufalce

      Zase neberes tabletky, které ti pan doktor predepsal?
  • 21 Reagovat !

    foto Auto-CZ

    Auto CZ 28.06.2014  19:38

    Prémiové auto

    Perfektná práca dizajnérov, vo veľkom nábeh nových technológii aj v malom aute, vinukajúce motory,... komenty zúfalcov, ktorý to auto na živo nevideli, tí si tie svoje kecy môžu naložiť do octu. Nechajte nás, ktorým sa tieto trojčatá páčia, na pokoji! >:D Kto chce moderné auto, je tu, kto chce zastaralú plechovicu, má tiež na výber, kia world patrí senilným záhradkárom, my mladí sa vozíme na moderných veciach!
    • 00 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 28.06.2014  20:25

      « Re: Prémiové auto

      no - to je fakt.
      Třeba v Pandě... která i v top výbavě, včetně automatický klimy, hliníkových kol a podobných ptákovin pořád vychází dost pod 300 tisíc... a přitom je na malé auto prostorná a hezká.
      :-)

      P.S.: přesně je to 289.400,- Kč
      • 00 Reagovat !

        foto pumpkin

        pumpkin 28.06.2014  20:58

        « Re: Re: Prémiové auto

        O to väčšou je pre mňa záhadou prečo som v Bratislave zatiaľ videl len jednu novú Pandu. ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 28.06.2014  21:16

          « Re: Re: Re: Prémiové auto

          no, to nevím.. ale obecně se prodává dobře až výborně, takže to možná bude otázka na Bratislavu?
          ;-)
          Dost možná na ČR/SR importéra... ale fabriku to naštěstí neohrožuje.
          • 00 Reagovat !

            foto jossalito

            jossalito 28.06.2014  22:30

            « Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

            Panda nijak dobře na odbyt nejde. Vždy to byla neotřesitelná evropská jednička v miniautech s výrazným náskokem. Minulý rok ji předběhla sesterská F500 a i NSF.
            • 00 Reagovat !

              foto kundalini-it

              kundalini_it 28.06.2014  23:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

              Neřekl bych že se neprodává dobře i když bylo líp:)... leden-duben:F500 62tis, Panda 54tis, Up 45tis., Y 23tis, i10 28tis, Citi 14 tis, Mii 8 tis
              Fiat: 140 tis (14) vs 133tis (13)
              VW: 67tis(14) vs 71tis (13)
              Kolín mimo Toyotu stagnoval přesto prodal 59tis.
              Myslím, že s VW to bude boj, prodává se stajně jen UP....
              • 00 Reagovat !

                foto abacus

                abacus 29.06.2014  09:59

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

                Model 500 je svojbytný model a podľa nového odbytového plánu stojí na opačnej strane.
                Panda je také " obyčajné" - spotrebné auto, zatiaľ čo rada 500 má byť niečo "naviac". Zrejme pokus vytvoriť image-ovú radu 500 po vzore Citroenu (rada DS).

                Reč bola o Pande. Nie o Panda + model 500. ( inak vezmi si kalkulačku 62+54=117)

                A bodka na záver to najlepšie číslo v prípade Pandy:
                47 125 ks ( napíšem to slovom, aby to nevyzeralo na preklep : štyridsaťsedemtisícjednostodvadsaťpäť kusov)
                To je počet kusov Pandy, ktorý sa za dané obdobie predalo v Taliansku. Takže mimo domáceho trhu 7093 kusov v ostatnej Európe. Mimo domacého trhu si Panda ani neprdn...e.
                • 00 Reagovat !

                  foto kundalini-it

                  kundalini_it 29.06.2014  14:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

                  Model 500 je stylové miniauto. Nebavím se o různých derivátech 500stovky.
                  Fiat nepotřebuje tvořit cosi ala DS...Proboha proč když se to skvěle prodává...
                  Panda a 500 se doplňují, je jasné, že jedno je víc obyčejné a druhé víc o individualitě...
                  Mě je jedno jestli se prodává víc tam či tam dal jsem evropské prodeje...a v kontextu s největšími konkurenty...a tam si stojí pořád nejlépe...to je ta pointa
                  A počítat se nauč ty...Y23tis je totiž Lancia Ypsilon.
                  Peace
                  • 00 Reagovat !

                    foto abacus

                    abacus 29.06.2014  19:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

                    Nasčítavanie všetkých malých modelov koncernu Fiat (FCA) v debate o Fiate Panda je len populistická snaha dopracovať sa k ohromujúcemu číslu, ktoré potopí konkurenciu.

                    Realita je jasná: Predaje Fiat Panda klesajú.
                    rok 2014 ( do 04/2014) pokles – 8%,
                    rok 2013 pokles -17,5% ,
                    rok 2012 pokles -2%,
                    rok 2011 pokles -20%.,
                    rok 2010 pokles -20%

                    Ona tá Panda nie je predajne ďaleku od VW Up! ( 54 tis. verzus 44 tisíc)
                    Nie že by predaje Up-u tak závratne rástli - to len Panda sa stále prepadá.
                    Čísla - fakty hovoria jasnou rečou.
                    ( zdroj: carsitaly.net, left-lane.com)

                    O slabom predaji Fiat Panda reagujem viac na začiatočné vlákno Já první123 …, že problém s predajom F. Panda nie je len, v zastúpení ČR/SK, ale v celej Európe. 7000 ks mimo domáceho trhu je na Európu žalostne málo.

                    Fiat v Erópe už "exkluzívnu radu" tvorí. Produktový plán predstavil pán menom Marchionne a rada 500 bude niečo viac, to čo by pre európsku divíziu malo konečne generovať zisk. Týmto smerom sa má Fiat uberať v Európe a na tom je postavená i architektúra celkovej predajnej štruktúry Fiatu pre nadchádzajúcu päťročnicu.
                    (momentálne neposlúžim odkazom na zdroj, bolo to v pdf a dostal som sa k tomu tak asi pred 3-4 mesiacmi).
                    peace :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto kundalini-it

                      kundalini_it 29.06.2014  22:46

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

                      To není debata o Pandě, ale o zástupcích mini.
                      To, že se panda neprodává tak jako dříve souvisí s tím jak se skvěle stále prodává F500 které logicky bere některé potencionální zákazníky Pandy.
                      Zmínění počtu konkurentů je jen pouze na porovnání toho, že i když Panda je v hieranchii Fiatu dvojkou stále se prodává víc než konkurence.
                      A takové VW se svojí trojicí aut stagnuje což je docela v protikladu jak všude slyším, že není lepšího auta...bla..bla..bla
                      A porovnávat sérii 500 s DS od Citroenu je fakt úplně mimo.
                      500 orig je dost originální a pokud ti to nestačí zajdeš k Abarthu.
                      Ostatní deriváty L, X atd jsou normální produktová řada a ne jako DS kde původní modely projdou kosmetickým salónem ;-)
                      Jinak si myslím, že se shodneme: Panda se prodávala líp, ale 500 je na tom skvěle a konkurence zatím spí:) uvidíme jak se chytne Twingo
                      Peace
                      • 00 Reagovat !

                        foto abacus

                        abacus 30.06.2014  09:41

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

                        O tom kam patrí rad 500 nerozhoduješ ty, ani ja, ale spoločnosť Fiat, ktorá rad 500 jasne odčleňuje od ostatnej produkcie. Rad 500 je nasmerovaný do kategórie – vyššia cena – viac emócii. Panda a zvyšná produkcia ( ktorá je čo sa rôznorodosti a počtu predaných kusov týka stále predajne horšia) patrí do kategórie lacné - lacnejšie a viac praktické.

                        Tu je produktový plán FCA – divízia Fiat Brand. [odkaz] ( piata kolonka z hora).

                        p.s. Neviem, kto tu ospevuje VW so svojou rodinkou pidiáut, ale väčšinou som tu čítal o lacnom, priam lowendovom výzore, že tie autá budú musieť darovť k Octávii, aby sa ich zbavili. Od Škody, ani od Seatu nikto zázrak neočakával, ale predaj Up! je veľmi vydarený. Za minulý rok tuším 130 000 ks je slušné číslo. Komu asi ubral predaje? Panda má pokles a Twingo detto. (r. 2011 - 133 tis., r. 2012 - 92,5 tis., r.2013 - 78 tis.)
                        • 00 Reagovat !

                          foto kundalini-it

                          kundalini_it 30.06.2014  18:16

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

                          Já plán FCA znám, jen nesoulasím s tebou srovnávat řadu DS od Citroenu s řadou 500. Řada 500 nemá žádnou lacinější variantu jako DS která vychází z "obyčejných" řad Citroenu.
                          Polemika kdo komu přebral zákazníky je na výzkum:) Určitě se shodneme, že je víc hráču a celý segment miniaut se více prodává na úkor malých aut.
                          130tis Upu není málo, ale dost mě zklamalo jak málo se prodávají ostatní bratři.
                          Mě spíš udivuje stále skvěle se prodávající 500, která tu už je pár let a pořád na výsluní. Tím spíž když je to jen dřídveřák! Já sám jsem tomu nevěřil, věřil jsem pořadí 1.Panda a pak až někde 500.
                          U twinga se poklesu nedivím, protože stará verze byla dle mě opravdu designový hnus.
                          Pro mě je zklamáním největším v prodejích Opel Adam
                • 00 Reagovat !

                  foto Katikakus

                  Katikakus 28.07.2014  12:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

                  62 + 54 = 117 leda v tve hlave. Tu kalkulacku si radeji porid ty, chytraku... >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto megacruiser

              megacruiser 29.06.2014  17:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Prémiové auto

              Panda se neprodává, protože u současné generace Fiat ušetřil na vývoji - prostě vzal škaredé jihoamerické UNO a přebouchal z něj "novou" Pandu. Panda minulé generace byla dělaná od začátku, nic neopisovala, líp vypadá o proto taky byla úspěšnější. Nová Panda je disproporční a chybí jí na přídi "optimistický" pohled, který malá auta potřebují.
              Fiat Uno:
              [odkaz]
              Nová Panda:
              [odkaz]
              Stará Panda:
              [odkaz]
  • 01 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 28.06.2014  21:50

    Ten interiér je naprosto otřesný

    nikdo alespoň trochu normální si to nemůže koupit :no: :no: :no:

    Ještě že tady máme pro lidi se zájmem o miniauto to Cígo :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 28.06.2014  22:05

      « Re: Ten interiér je naprosto otřesný

      no - a kdo chce prostě příjemný levný malý auto.. a neřeší, jestli je to stejná značka, jako má šéf služební v práci - tak si koupí tu Pandu, no?
      ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto kundalini-it

      kundalini_it 29.06.2014  14:56

      « Re: Ten interiér je naprosto otřesný

      Model 500 je stylové miniauto. Nebavím se o různých derivátech 500stovky.
      Fiat nepotřebuje tvořit cosi ala DS...Proboha proč když se to skvěle prodává...
      Panda a 500 se doplňují, je jasné, že jedno je víc obyčejné a druhé víc o individualitě...
      Mě je jedno jestli se prodává víc tam či tam dal jsem evropské prodeje...a v kontextu s největšími konkurenty...a tam si stojí pořád nejlépe...to je ta pointa
      A počítat se nauč ty...Y23tis je totiž Lancia Ypsilon.
      Peace
  • 10 Reagovat !

    foto Culdaraztriptaco

    "-- skrytý --" 29.06.2014  02:37

    :-)

    Je děsně legrační, jak si miniauta hrají na velká - těmi samými prvky, jakými se vyznačují ta větší. Prostě komedie, nic víc :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 29.06.2014  16:49

      « Re: :-)

      Smiešne, alebo smutné. Každopádne to nevnímam pozitívne.
  • 00 Reagovat !

    foto Rubb

    Rubb 30.06.2014  21:27

    Nejhezčí mini

    Podle mě nejhezčí miniauto. Dřív to byl Fiat 500, ale ten je již okoukaný ;-\ Tohle je nové, pěkné, do velkoměsta ideální :yes:
    Interiér není jak v Audi A1, ale to při této ceně a v tomto segmentu není rozhodující. Důležité je vypadat dobře a to P108 umí nejlíp :yes:
    P.S. Hjůndaj i10 je pro české vesnické sociály :yes: a ne 2. nebo 3. auto do rodiny :no:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin's Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin's…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin's Creed pojednávající o asasínech a…

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený ret, monokl a páchla močí, vypověděla zdrcená babička

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený…

Šestiletou Valerii policie hledá už dva měsíce, nezvěstná je ovšem mnohem déle. Co se s holčičkou, o kterou se…

 

iSport.cz

Šilhavého (ne)chtěné změny. Jankto pálil šance, Pavlenka neměl nárok

Šilhavého (ne)chtěné změny. Jankto pálil šance,…

Udělat výrazný řez v sestavě i po výhře 2:1 na Slovensku? Moc trenérů se do toho nepouští, nový kouč národního…

ZNÁMKOVÁNÍ Česka: Čelůstka si řekl o místo, Barákova zbytečná ztráta

ZNÁMKOVÁNÍ Česka: Čelůstka si řekl o místo, Barákova…

Nadějím na první místo ve skupině Ligy národů vystrojila Ukrajina smuteční hostinu. Český národní tým prohrál…

 

Reflex.cz

Ondráčka: Babiš pláče, ve skutečnosti ale řídí Agrofert a jde o miliardy, konečně máme důkazy

Ondráčka: Babiš pláče, ve skutečnosti ale řídí…

Premiér Babiš vs. Transparency International, souboj se vyostřuje a přesouvá na evropské hřiště. Šéf české…

Skutečná “bláznivá Viktorka” zemřela před 150 lety. Jak se její život lišil od postavy v Babičce Boženy Němcové?

Skutečná “bláznivá Viktorka” zemřela před 150 lety.…

Před 150 lety, 17. října 1868, zemřela Viktorka Židová, jejíž osud popsala v postavě Viktorky od splavu Božena…