Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 2008 se představuje: HYbrid Air má jezdit za 2,9 l/100 km

Peugeot oficiálně představuje malý crossover 2008, v němž současně představuje nový hybridní systém, v němž spalovací motor doplňuje stlačený vzduch.
Zpět na článek
19. 2. 2013 09:10
19. 2. 2013 09:29
19. 2. 2013 09:36
19. 2. 2013 10:21
19. 2. 2013 09:41
19. 2. 2013 09:47
19. 2. 2013 23:10
19. 2. 2013 10:12
19. 2. 2013 10:36
19. 2. 2013 11:16
19. 2. 2013 11:25
19. 2. 2013 11:30
19. 2. 2013 17:07
19. 2. 2013 13:58
19. 2. 2013 15:11
19. 2. 2013 17:14
19. 2. 2013 21:30
20. 2. 2013 00:29
20. 2. 2013 13:27
21. 2. 2013 20:49
23. 2. 2013 21:34
19. 2. 2013 18:41
19. 2. 2013 21:28
19. 2. 2013 17:28
19. 2. 2013 21:27
20. 2. 2013 00:34
20. 2. 2013 13:28
21. 2. 2013 20:55
19. 2. 2013 09:33
19. 2. 2013 18:57
19. 2. 2013 13:28
19. 2. 2013 15:21
19. 2. 2013 16:02
19. 2. 2013 18:19
19. 2. 2013 23:16
20. 2. 2013 08:54
20. 2. 2013 09:29
19. 2. 2013 18:06
19. 2. 2013 18:21
19. 2. 2013 18:54
19. 2. 2013 19:32
19. 2. 2013 20:22
20. 2. 2013 09:03
19. 2. 2013 18:50
19. 2. 2013 19:13
19. 2. 2013 20:02
20. 2. 2013 09:27
19. 2. 2013 09:10
Vzduch
Chápu to dobře, že jde o náhradu elektrického motoru "vzduchovým"? Tzn že auto při lehkém rozjezdu pojede na tlak vzduchu? A bude to jen při akceleraci nebo i delší jízdu? Přijde mi to totiž jako hooodně zajímavá vychytávka - žádné baterky, čistá mechanika, prostě něco, o co se nebude třeba starat a bude to fungovat "pořád", k dispozici to bude kdykoliv, je to tak?

Sakra, to není špatný nápad, do města bych to bral, když teď koukám na svou spotřebu příměstských přískoků se studeným motorem cca 14l/100km, redukce na rozjezdech by se velmi velmi hodila :-)
Rozbalit vlákno
29
Avatar - positivemind
19. 2. 2013 09:22
Re: Vzduch
Otázka je jak moc efektivní bude ten kompresor, který tu nádrž bude plnit. Jízda čistě na vzduch bude fajn, určitě to ale nebude mít kapacitu jako baterie - takže dojezd na vzduch třeba jen kolem 2km?
Avatar - Stejsn
19. 2. 2013 09:29
Re: Vzduch
Tak ono už z principu - čím víc ten vzduch bude stlačený, tím větší bude silový potenciál a naopak jak se bude při vypouštění postupně rozpínat a snižovat tlak, tak bude klesat i energie. Dojezd kolem 2-3km čistě na vzduch bych taky viděl tak reálně. Spíš než čistě vzduchový pohon si myslím že to bude účinné jako pomoc při akceleraci. A k chrudošovi výše: k dispozici to rozhodně nebude kdykoliv, stlačovat se to bude postupně, hlavně rekuperací při brždění a fungovat "pořád" bezůdržbově - kdo ví. Záleží na složitosti systému a těsnění.
19. 2. 2013 09:36
Re: Vzduch
No čoveče čtu to znovu, a jednak bude auto obsahovat nádrž, z níž se bude vzduch brát, a ta se naplní za 10s, což u baterií takhle rychle asi nejde. Takže pokud bych to vyplýtval na rozjezdu a pak nechal auto dobržďovat kvaltem, zase se začne nádrž doplňovat, při brždění se třeba doplní celá a na další křižovatce můžu znovu využít plnou kapacitu. Asi si k tomu najdu více, ale přijde mi to jako skvělý nápad. A údržba mechaniky bude jistě jednodušší než údržba elektromotoru
19. 2. 2013 10:21
Re: Vzduch
Záleží, jaké baterie. Rozhodně by neměl trpět stejnými omezeními na to, kolik energie dokáže uložit za jednotku času.
19. 2. 2013 09:41
Re: Vzduch
Už to vidím, venku -5 a nerozjedeš se protože máš zamrzlý vzduch že ano. :-)
19. 2. 2013 09:47
Re: Vzduch
Zamrzlý vzduch při -5? No hlavně to bude jistě jak elektrický hybrid, který při má při nižších teplotách omezenou funkci, hlavně je to pohon doplňkový, ne primární, benzínový motor pojede sám o sobě pořád.
Avatar - JDM
19. 2. 2013 23:10
Re: Vzduch
to vyřeší filtr a vzduch bude nasávanej někde z prostoru motoru nebo výfuku aby byl teplej
19. 2. 2013 10:12
Re: Vzduch
Nebude muset starat... ty asi s pneumatickými/ hydraulickými systémy moc nepracuješ, že. Myšlenka to není nová, i tady jsme o této možnosti už diskutovali (ostatně hydraulické akumulátory jsou hodně starý vynález). Otázka je účinnost. Problémem je také kapacita. Mohl by být schopen lépe využívat brzdění.

Je dobře, že někdo podobný systém uvedl do výroby.
19. 2. 2013 10:36
Re: Vzduch
Zapomněl jsem to dát do uvozovek, mělo to být myšleno stejně jako "pořád" v porovnání s elektrickým pohonem. Jasně že údržbu potřebovat bude, jako všechno, ale jeví se mi to jako jednodušší systém než užití bateriíí, no chce to prostudovat detailněji, pak bude člověk moudřejší.
19. 2. 2013 11:16
Re: Vzduch
Pokud jde o údržbu, tak bych řekl, že je na tom elektrický hybrid lépe. Na to se opravdu vůbec nesahá. Jeho slabiny jsou jinde. Pokud myslíš životnost, tak ano, tam je to horší. Sice údržbu prakticky nepotřebuje, ale po deseti letech už na něm bude stáří znát a vůbec by nebylo od věci vyměnit opotřebené části, tedy hlavně baterie.
Avatar - del42sa
19. 2. 2013 11:25
Re: Vzduch
Pěkně to popisuje tento článek: [odkaz]%E2%80%93-bud… />
na druhou stranu bych rád podotknul, že účinnost spalovacího motoru je podobná a náklady na hybrid-air jsou daleko nižší než u elektrických hybridů.

PSA navíc zdůrazňuje, že se tento systém hodí jen pro malé vozy (cena + nízká pohotovostní hmotnost). Něco takového určitě nebude např v C5....

PS: k těm bateriím po 10 letech bych si dovolil říct, že budou nepoužitelné mnohem dříve.
Avatar - del42sa
19. 2. 2013 11:30
Re: Vzduch
článek zde: [odkaz]

jak je vidět, stačí jednou zeditovat zprávu a už je dříve vložený (funkční) link nefunkční 8-s 8-s Co vy na to pánové administrátoři auto.cz ???
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2013 12:02
Re: Vzduch
Ano! Také se mi to již stalo :no: 8-s
19. 2. 2013 17:07
Re: Vzduch
Při zadávání a při editaci mají očividně jinak nastavené omezení na maximální délku odkazu.
19. 2. 2013 13:58
Re: Vzduch
No, doporučil bych provést trochu hledání na internetu. Baterie z druhé generace Priusu (a novější verze z první generace) nemají problém vydržet oněch 10 let, našel jsem minimum případů, kdy bylo nutné měnit baterii dříve než při 200 tkm. Běžně najdeš informace o výdrži přes 250 tkm stále s původní baterií, taxikářské společnosti běžně hovoří o výdržích přes 300 tisíc mil (480tkm).
Avatar - del42sa
19. 2. 2013 15:11
Re: Vzduch
což o to , 10 let vydrží, ale jakou budou mít výdrž na jedno nabití ? :-!
19. 2. 2013 17:14
Re: Vzduch
U hybridu nejde o výdrž na jedno nabití. Tak ten systém prostě nefunguje. Nižší kapacita samozřejmě ovlivňuje účinnost, ale hybridy se chovají k bateriím dost specifickým způsobem, který je velmi šetrný (pokud jsou tedy šikovné, což Prius je). Vím o jednom testu, kdy po 11 letech a 208 tisících mílích naměřili spotřebu 40,4 mpg, přitom u stejného modelu, když byl nový, naměřili 40,6. Nová sada baterií se pomalu pohybuje na úrovni ceny za filtr pevných částic.
Avatar - del42sa
19. 2. 2013 21:30
Re: Vzduch
Jde o to že klesá účinnost, protože většinu času pak už jen vozíš zbytečnou zátěž.

Tou cenou úrovně filtru pevných částič myslíš jakou sumu ? 100.000,-Kč ?
20. 2. 2013 00:29
Re: Vzduch
Účinnost klesá, protože dokážeš uchovat méně a méně energie, která ti pak při zrychlování chybí. Baterie váží pořád stejně. Aktivně ten systém využívá nějakých 20% kapacity (v zájmu životnosti, krátkodobě pak myslím až 40% ve snaze uchovat co nejvíc rekuperované energie), takže s sebou vlastně vozíš 5x více baterií, než bys musel.

Mělo by to být zhruba 30-40 tisíc u těch současných.
Avatar - del42sa
20. 2. 2013 13:27
Re: Vzduch
No a to je právě ta nevýhoda. Vozíš s sebou víc než použiješ a nebo když bys náhodou využiíval víc než těch 40% tak klesá rapidně životnost a tím pádem i účinnost a točíme se pořád v bludném kruhu.

Jinak jestli cena nový baterií takto klesla, tak to už je přijatelná suma i když u malého auta i těch 30-40 tisíc navíc může být rozhodující argument ke koupit/nekoupit.
21. 2. 2013 20:49
Re: Vzduch
Proč bychom se točili? Spotřebu sníží tak jako tak a z finančního hlediska je lepší baterie využívat tak, jak je využívá. Kdybys měl instalováno jen tolik, kolik potřebuješ, tak ve výsledku "spotřebuješ" více sad.

Ty se v tom točíš, protože ti došly argumenty.
Avatar - del42sa
23. 2. 2013 21:34
Re: Vzduch
ale my se bavíme o 10 let starém ojetém autě, nebo mi něco uniká ? ;-) Přijde mi že je to s tebou jak se říká: jeden o voze a druhý o koze...
19. 2. 2013 18:41
Re: Vzduch
A aky vykon bude mat spalovaci motor za 10 let? Kto si dnes kupuje 10 rocne auta?
Avatar - del42sa
19. 2. 2013 21:28
Re: Vzduch
Já reagoval na příspěvek uživatel _MT_ z 11:16h ;-)
19. 2. 2013 17:28
Re: Vzduch
Dovolit si to říct můžeš. Ale pravdu mít nebudeš. Záleží na podmínkách, 10 let je podle mne naprosto reálných.
Avatar - del42sa
19. 2. 2013 21:27
Re: Vzduch
Já bych si tedy auto s 10 let starými bateriemi nekoupil ani náhodou....
20. 2. 2013 00:34
Re: Vzduch
Nekoupil bych si 10 let staré auto. :-) Pokud jde čistě o baterie, není problém posoudit jejich stav a v závislosti na tom, za kolik případně můžeš koupit náhradní, i výhodnost koupě.
Avatar - del42sa
20. 2. 2013 13:28
Re: Vzduch
souhlas, ale opět odpověď viz. výše. Při koupi ojetého auta budou případné dodatečné investice do bateríí rozhodující.....
21. 2. 2013 20:55
Re: Vzduch
Ano, bude rozhodující, protože po 10 letech můžou tvořit většinu ceny auta. Ale to platí i pro konvenční pohony. Také se ti do nich nevyplatí koupit novou převodovku, nebo motor. Jen závady na nich se zjišťují mnohem hůře, u baterií je to celkem jednoduché.
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2013 09:33
paci sa mi
tak toto bude opat bratovrazedny francuzky suboj ( 2008 vs capture ) nieco ako 208 vs clio :yes:

akurat mam pocit za capture ponukne aj stvorkolku alebo nie? neviem....

Trosku som sklamany ze stvorkolka nebude.... aj ked chapem ze podstatna cast zakaznikov nikdy do terenu s tymto mestskym crossom nepojde ale stvorkolka je lepsia uz len kvoli istejsim jazdnym vlastnostiam za mokra a v zime... nuz svajciari asi budu sklamani...... toto auto mohlo mat 4kolku ;-\
Nevadi.... vo francusku im 4kolka chybat nebude..... frantici maju radi taketo dodavocky a taketo typy aut a co ma potesilo je ze v ponuke bude aj klasicka 1,6VTi :yes: aj ked ten novy preplnany 1,2l trojvalec vyzera ako lepsia volba ;-) kam sa hrabe TSI :yes:

Ocenujem dizajn ( peugeot sa uz nasiel ) ... odkedy zacali pezoty vyrabat 508micky tak odvtedy pezot skutocne produkuje krasne auta... 5008, 208, RCZ po inovacii je tiez nadherne :yes:

Aby som nezabudol... 16cm svetlu vysku ma uplne bezne sandero seriovo a to nie je ziadny crossover >:D .. v tomto smere je pezot fakticky beznym autom... mohli mu dat aspon 18cm.... tych 16cm posobi smiesne a oplastuju to a akoze mame crossover ;-) no co... dnes kazdy fusuje... uz to nie je ako za starych poctivych cias.... dnes staci dat na auto nalepky a mame gt verziu ;-) nova doba... :yes:

este so mzvedavy co verejnost povie na interier ktory ostal rovnakyako v 208micke... mam na mysli ten malicky volant a umiestnenie budikov nad neho.... kazdemu sa to pacit nebude... aj ked mne to vyhovuje... sedel som v 208micke a pri mojej standardnej postave nemam problem :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - PeterLuk
19. 2. 2013 14:17
Re: paci sa mi
Presne :yes: :yes:
Avatar - LEGOPARK
19. 2. 2013 14:26
Re: paci sa mi
Len by ma este zaujimalo, ci tie chromovane prvky budu v zaklade, alebo to bude az nejaka vyssia vybava. ja dufam, ze v zaklade to bude cierne, resp. vo farbe karoserie.
19. 2. 2013 18:57
Re: paci sa mi
"Ocenujem dizajn ( peugeot sa uz nasiel ) " uz aspon vieme, ako budu vyzerat facelifty Fordu :-)
19. 2. 2013 09:40
Vzduchový pohon.
Na pohon vzduchem už tady bylo nesčetně pokusů a všechny šly do zapomnění. Jako experiment možná dobrý, i když nevím k čemu, jako zajímavost k přitažení pozornosti publika dobrý, ale jinak úplně k ničenu , vyhozené peníze, čas a práce.
Rozbalit vlákno
9
19. 2. 2013 09:49
Re: Vzduchový pohon.
Pohon vzduchem ne jako primární pohon, ale jako doplněk, proč ne, já bych to zatím nezatracoval.
Takhle - pokud se toho do 2 let chytne koncern, tak to budeme chtít všichni >:-[]
Avatar - del42sa
19. 2. 2013 11:40
Re: Vzduchový pohon.
ano o to přesně jde. Nejedná se o auto s primárním pohonem stlačeným vzduchem, ale pouze připojitejný krátkodobý pohon za rozumný příplatek. Malý automobil, který má cenovku okolo 250 tisíc by se instalací elektrického hybridního systému téměř jednou tolik prodražil a prodejnost takového modelu je mizerná.

To není náhrada benzínu jako paliva, ale je to pokus o optimalizaci spotřeby - dostat benzínový motor do ideálního stavu. A protože to nejde - z principu je jiný požadavek na motor při pohybu rovnoměrném přímém a třeba při rozjezdu, tak se tento rozdíl prostě řeší dodatečným, druhým zdrojem síly, v tomto případě stlačeným vzduchem. Plus je zde k řešení i otázka rekuperace.

Na konci toho celého je jenom zase benzínová pohonná jednotka, ale optimalizovaná = s menší spotřebou. Nic více nic méně.
19. 2. 2013 18:02
Re: Vzduchový pohon.
U Yarisu je příplatek za hybridní pohon 55 tisíc. A to je v tom i další výbava, ne čistě pohon.
Avatar - del42sa
19. 2. 2013 21:43
Re: Vzduchový pohon.
Yaris je spíš takový microhybrid v podstatě s reverzním alternátorem vestavěným do automatické převodovky. Bavme se spíše o automobilu jako je Prius nebo jiné plug-in hybridy. Troufám si říct, že 55 tisíc bude stát jen samotný motor v náhradních dílech...
20. 2. 2013 00:54
Re: Vzduchový pohon.
Yaris má v principu stejný pohon jako Auris, nebo Prius. Jen jde o modernizovanou 1,5, která byla v předchozí generaci, místo silnější 1,8. Také má menší elektromotor a "balík" baterií. U Aurisu jde o 80 tisíc.
Avatar - del42sa
20. 2. 2013 13:31
Re: Vzduchový pohon.
No právě ten hybridní pohon je u Yarisu co nejvíce zjednodušený, aby bylo možno udržet rozumnou cenu. U malého auta je ale částka 80 tisíc celkem vražedná.... :*) Asi by bylo něco jiného připlácet si 80 tisíc u auta s pořizovací cenou třeba 800 tisíc...
21. 2. 2013 20:51
Re: Vzduchový pohon.
Co to plácáš? Je to menší auto, tak zmenšili baterie a elektromotor - aby se tam vůbec systém vešel. A spalovací motor použili z předchozí generace Priusu, protože Yarisu stačí. To je jako říct, že v Yarisu není 1,6 kvůli tomu, aby udrželi rozumnou cenu (u Aurisu je 1,6 o 20 tisíc dražší než 1,33, takže velmi podobná situace).

Ty jsi tu mával tím, že by se cena zdvojnásobila. A že to není stejný systém. Pitomosti. Nemáš pravdu a neumíš to přiznat. 80 tisíc pořád není 250 a systém je to stejný, jen menší a lehčí do menšího auta.
Avatar - del42sa
23. 2. 2013 21:29
Re: Vzduchový pohon.
asi ti dělá problém chápat psaný text. Zdvojnásobila oproti AIR řešení ;-)

Mluvil jsem o malém automobilu s cenovkou okolo 250 tisíc (C3). Instalace AIR do takové auta bude zřejmě levnější než použití klasického elektrického hybridního pohonu.Kolik stojí hybridní Auris ? Odpovím za tebe 489.900 Kč.
Avatar - LEGOPARK
19. 2. 2013 13:54
Re: Vzduchový pohon.
4kolka mozno bude neskor a svetla vyska mohla byt fakt vyssia - ale toreticky sa da zvysit upravami. ;) Zas ono to ma byt kvazi nahrada za 207 SW, takze je to doslova crossover. Interier vyzera byt fajn - s palubkou 208 som nemal ani ja ziadny problem.
Avatar - Stejsn
19. 2. 2013 09:53
Otázka je cena no,
návratnost se pak dá vypočítat velice jednoduše. Tipnul bych že se to vrátí tak po 400 tisících kilometrech, což není moc atraktivní ani pro taxikáře, kteří by malou spotřebu hlavně ve městech ocenili nejvíc. Ale jinak se mi to celkem jako nápad líbí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - strýček BOB
19. 2. 2013 09:56
Hledám pohon...
Jestli jsem to správně pochopil, tak při dojezdu ke křižovatce sundám nohu z plynu, brzdím motorem, motor zároveň natlakuje vzduchojem a při rozjezdu stlačený vzduch pomůže benzínovému motoru? Je-li to tak, tak je to výborné řešení do městského provozu, jednoduché oproti klasickému hybridu. Jenom aby to za každou křižovatkou nebylo jako když si odfoukne liazka >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
19. 2. 2013 13:28
Veľmi pekný
Veľmi pekné auto, bravo Peugeot. :yes: :yes:

Len škoda toho pohonu, absencie štvorkolky... Niake elektrické pribrzďovanie kolies žiadnu štvorkolku nenahradí. Samozrejme, nečakám offroad ale 4x4 sa zíde aj na ceste a do takéhoto auta proste patrí. ;-\ :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - LEGOPARK
19. 2. 2013 13:33
Pochvala redakcii !
Konecne uvedena svetla vyska a konecne su vykony v kW ! :yes:
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2013 15:21
Bravo inovace
Informace o Hybrid Air je hodne pozitivni. I pokud to bude z poloviny tak funkcni jako na papire, tak to najde sve opodstatneni. Pokud male auto ve meste dosahne spotrebu 4-5 litru misto dnes beznych 7-8, a to za cenu malych nakladu, tak si to rozhodne zasluhuje pozornost.

Dulezite je, ze zde konecne nekdo hleda realna reseni. Elektromobily jsou k smichu, plyn je diskutabilni, elektrohybridy na dnesni dobu primitivni. Netvari se to jako mesias, ale jako jednoduchy prostredek snizeni spotreby konvencnich jednotek...a navic v cool auticku.

At si bere Skodovka priklad. Mam dojem, ze jeji jedina inovace za poslednich 10 let je oboustranny koberec v kufru.
Rozbalit vlákno
13
19. 2. 2013 16:02
Re: Bravo inovace
Kde bereš 7-8 spotřebu ve městě u malého auta 8-s To mám asi perpetum mobile, když při cca 100km po Praze ve špičce jsem byl s civicem 8.g na 5,5 dle PP, v reálu tedy těsně pod 6. A to nepovažuji civic za uplně malé auto. To že jsou elektromobily a hybridy uplně k smíchu jasně dokazují všechny ty priusy, yarisy hybrid, insighty a CR-Z, které se dle spritmonitoru pohybují v rozmezí 5-6 l/100km >:-[] Kdepak, životnost mechanického dílu v dnešní době a elektronického je diametrálně odlišná a nevěřim tomu, že to nebude trpět 1000 a 1 dětskou nemocí
19. 2. 2013 18:19
Re: Bravo inovace
odkdy je prius, yars, insight...elektromobil? jsou to hybridy.

a pokud jezdis v praze pres den ve spickach pod 6 tak jsi kouzelnik, anebo jiz jezdis na (svuj vlastni) stlaceny plyn >:D
Avatar - JDM
19. 2. 2013 23:16
Re: Bravo inovace
taky bych to tak viděl >:D
20. 2. 2013 08:54
Re: Bravo inovace
Reagoval jsem na zvolání:"Elektrohybridy jsou primitivní" Tož tak. No a to že jsem kouzelník slýchám dnes a denně :-! Ostatně i s 2,4GDI benzíňákem MPV jsem v nouzi(zapomenutá peněženka) ujel víc jak 200km při spotřebě 5,9, nebo na trase Chomutov-Benešov i s vozíkem za 7,4( v techničáku má psanou kombinovanou 10,3 a toho jsem nikdy nedosáhl, to bych asi nesměl řadit >:-[] )a s 2 l mazdou 626 jsem běžně jezdil trasu Benešov-Soběslav do 5,5. U toho civica to ve městě zvládne i cvičená opička. 1,4 i-DSI má 2 svíce a jen 2 ventily na válec a pro rozjezdy jí vůdec není třeba vytáčet, naopak 60km/h jede krásně i na 6. rychlostní stupeň. Při klidné jízdě mimo město jede i pod 5. Dlouhodobou mám kolem 6,5, ale to je tím, že cca 70% nájezdu mám po 10 km do práce silnicí III. třídy do kopce z kopce a miliónem zatáček, sem tam s vozíkem, no a taky manželka jezdí krapet "ostřeji" než já. PS: Vlastní stalčený plyn nepoužívám, není ho dost a o jeho slučitelnosti s motorem bych si nedělal iluze. Zato v tom Peugeotu by šel asi i využít ;-) Ale Peugeota nechci.
20. 2. 2013 09:25
Re: Bravo inovace
Ježíš vy jste zase pohádkář. To si nechejte pro chlapy v hospodě tyto bludy.
20. 2. 2013 09:29
Re: Bravo inovace
Do hospody chodím jen vyjímečně a popravdě řečeno s většinou z osazenstva bych si asi neměl co říct(jejich 1,9TDI ani fotbal mě nezajímá) A to že Vám auta žerou(ať už je to vozem, nebo řidičem) je Váš problém ;-)
19. 2. 2013 18:06
Re: Bravo inovace
V kterém městě to jezdíš? 7-8 litrů v malém autě... >:D
19. 2. 2013 18:21
Re: Bravo inovace
no ja mel jenom diesly, ale i ty ve meste zraly 7 litru. schvalne bych se zeptal na rozvozu pizzy, kolik jim auta zerou.
19. 2. 2013 18:48
Re: Bravo inovace
podle toho jak jezdi 14l/100 >:D
19. 2. 2013 18:54
Re: Bravo inovace
U nás má malá auta jen máma, žádný diesel, jen benzíny, a spotřeba se pohybuje v čistě městském provozu kolem 5-5,5 litru. Spíš těch 5,5.
19. 2. 2013 19:32
Re: Bravo inovace
u auta velikosti P107 mozna, u P2008 silne pochybuji.
19. 2. 2013 20:22
Re: Bravo inovace
Yaris (1,33). U A1 to určitě bude víc (silnější motor, automat), ale u ní nevím.
20. 2. 2013 09:03
Re: Bravo inovace
Tchýně jezdí s dlouhodobým průměrem 6 na CR-Z ;-) Kdyby řadila jako člověk, tak je na tom cca o 1/2 až litr líp. Hlavní trasa toho auta je cca 5km tam a 5km zpět, z toho 3 po městě. V praxy to tedy jezdí +/- za to samý co její minulý(můj současný civic), jen s mnohem vyšším výkonem.
Avatar - KANKUNEN
19. 2. 2013 18:08
Víc to brzdí,
tak někdy podržíš plyn déle a úspora je pryč.
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2013 18:50
naprava
Pekne auto, ale ta zadna naprava je na smiech.
Rozbalit vlákno
0
19. 2. 2013 19:13
ESPUMISAN
Auto si kup na benzínu nebo na naftě, experimenty s jízdními pšouky přenech zdejším plakátům a gallárdům.

Peugeot umí. Umí kabiny, umí detail, a i když tahle cross-osma nedosahuje zvenku čistoty stylu toho třídně nejlepšího (YETI), pak když si necháš servat ty kýče kolem mlhovek, můžeš si na silnici připadat možná i jako moderní jezdec. Neboť segment je jistě na vrcholu doby. A na vrcholu doby ve Francii je samozřejmě Peugeot, o tom žádná.

No dnes nemohu jinak - BRAVO PEUGEOT :yes: :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - PeterLuk
19. 2. 2013 20:02
Re: ESPUMISAN
Bravo Peugeot :yes:
20. 2. 2013 09:27
Re: ESPUMISAN
Na vrcholu doby ve Francii je bohužel v současné době Renault. :'-(