Technika
tak toto bude opat bratovrazedny francuzky suboj ( 2008 vs capture ) nieco ako 208 vs clio :yes😒br />
akurat mam pocit za capture ponukne aj stvorkolku alebo nie? neviem....
Trosku som sklamany ze stvorkolka nebude.... aj ked chapem ze podstatna cast zakaznikov nikdy do terenu s tymto mestskym crossom nepojde ale stvorkolka je lepsia uz len kvoli istejsim jazdnym vlastnostiam za mokra a v zime... nuz svajciari asi budu sklamani...... toto auto mohlo mat 4kolku ;-\
Nevadi.... vo francusku im 4kolka chybat nebude..... frantici maju radi taketo dodavocky a taketo typy aut a co ma potesilo je ze v ponuke bude aj klasicka 1,6VTi :yes: aj ked ten novy preplnany 1,2l trojvalec vyzera ako lepsia volba 😉 kam sa hrabe TSI :yes😒br />
Ocenujem dizajn ( peugeot sa uz nasiel ) ... odkedy zacali pezoty vyrabat 508micky tak odvtedy pezot skutocne produkuje krasne auta... 5008, 208, RCZ po inovacii je tiez nadherne :yes😒br />
Aby som nezabudol... 16cm svetlu vysku ma uplne bezne sandero seriovo a to nie je ziadny crossover >😁 .. v tomto smere je pezot fakticky beznym autom... mohli mu dat aspon 18cm.... tych 16cm posobi smiesne a oplastuju to a akoze mame crossover 😉 no co... dnes kazdy fusuje... uz to nie je ako za starych poctivych cias.... dnes staci dat na auto nalepky a mame gt verziu 😉 nova doba... :yes😒br />
este so mzvedavy co verejnost povie na interier ktory ostal rovnakyako v 208micke... mam na mysli ten malicky volant a umiestnenie budikov nad neho.... kazdemu sa to pacit nebude... aj ked mne to vyhovuje... sedel som v 208micke a pri mojej standardnej postave nemam problem :yes:
akurat mam pocit za capture ponukne aj stvorkolku alebo nie? neviem....
Trosku som sklamany ze stvorkolka nebude.... aj ked chapem ze podstatna cast zakaznikov nikdy do terenu s tymto mestskym crossom nepojde ale stvorkolka je lepsia uz len kvoli istejsim jazdnym vlastnostiam za mokra a v zime... nuz svajciari asi budu sklamani...... toto auto mohlo mat 4kolku ;-\
Nevadi.... vo francusku im 4kolka chybat nebude..... frantici maju radi taketo dodavocky a taketo typy aut a co ma potesilo je ze v ponuke bude aj klasicka 1,6VTi :yes: aj ked ten novy preplnany 1,2l trojvalec vyzera ako lepsia volba 😉 kam sa hrabe TSI :yes😒br />
Ocenujem dizajn ( peugeot sa uz nasiel ) ... odkedy zacali pezoty vyrabat 508micky tak odvtedy pezot skutocne produkuje krasne auta... 5008, 208, RCZ po inovacii je tiez nadherne :yes😒br />
Aby som nezabudol... 16cm svetlu vysku ma uplne bezne sandero seriovo a to nie je ziadny crossover >😁 .. v tomto smere je pezot fakticky beznym autom... mohli mu dat aspon 18cm.... tych 16cm posobi smiesne a oplastuju to a akoze mame crossover 😉 no co... dnes kazdy fusuje... uz to nie je ako za starych poctivych cias.... dnes staci dat na auto nalepky a mame gt verziu 😉 nova doba... :yes😒br />
este so mzvedavy co verejnost povie na interier ktory ostal rovnakyako v 208micke... mam na mysli ten malicky volant a umiestnenie budikov nad neho.... kazdemu sa to pacit nebude... aj ked mne to vyhovuje... sedel som v 208micke a pri mojej standardnej postave nemam problem :yes:
Presne :yes: :yes:
"Ocenujem dizajn ( peugeot sa uz nasiel ) " uz aspon vieme, ako budu vyzerat facelifty Fordu 😄
Na pohon vzduchem už tady bylo nesčetně pokusů a všechny šly do zapomnění. Jako e😜eriment možná dobrý, i když nevím k čemu, jako zajímavost k přitažení pozornosti publika dobrý, ale jinak úplně k ničenu , vyhozené peníze, čas a práce.
Pohon vzduchem ne jako primární pohon, ale jako doplněk, proč ne, já bych to zatím nezatracoval.
Takhle - pokud se toho do 2 let chytne koncern, tak to budeme chtít všichni >😒]
Takhle - pokud se toho do 2 let chytne koncern, tak to budeme chtít všichni >😒]
ano o to přesně jde. Nejedná se o auto s primárním pohonem stlačeným vzduchem, ale pouze připojitejný krátkodobý pohon za rozumný příplatek. Malý automobil, který má cenovku okolo 250 tisíc by se instalací elektrického hybridního systému téměř jednou tolik prodražil a prodejnost takového modelu je mizerná.
To není náhrada benzínu jako paliva, ale je to pokus o optimalizaci spotřeby - dostat benzínový motor do ideálního stavu. A protože to nejde - z principu je jiný požadavek na motor při pohybu rovnoměrném přímém a třeba při rozjezdu, tak se tento rozdíl prostě řeší dodatečným, druhým zdrojem síly, v tomto případě stlačeným vzduchem. Plus je zde k řešení i otázka rekuperace.
Na konci toho celého je jenom zase benzínová pohonná jednotka, ale optimalizovaná = s menší spotřebou. Nic více nic méně.
To není náhrada benzínu jako paliva, ale je to pokus o optimalizaci spotřeby - dostat benzínový motor do ideálního stavu. A protože to nejde - z principu je jiný požadavek na motor při pohybu rovnoměrném přímém a třeba při rozjezdu, tak se tento rozdíl prostě řeší dodatečným, druhým zdrojem síly, v tomto případě stlačeným vzduchem. Plus je zde k řešení i otázka rekuperace.
Na konci toho celého je jenom zase benzínová pohonná jednotka, ale optimalizovaná = s menší spotřebou. Nic více nic méně.
U Yarisu je příplatek za hybridní pohon 55 tisíc. A to je v tom i další výbava, ne čistě pohon.
Yaris je spíš takový microhybrid v podstatě s reverzním alternátorem vestavěným do automatické převodovky. Bavme se spíše o automobilu jako je Prius nebo jiné plug-in hybridy. Troufám si říct, že 55 tisíc bude stát jen samotný motor v náhradních dílech...
Yaris má v principu stejný pohon jako Auris, nebo Prius. Jen jde o modernizovanou 1,5, která byla v předchozí generaci, místo silnější 1,8. Také má menší elektromotor a "balík" baterií. U Aurisu jde o 80 tisíc.
No právě ten hybridní pohon je u Yarisu co nejvíce zjednodušený, aby bylo možno udržet rozumnou cenu. U malého auta je ale částka 80 tisíc celkem vražedná.... :😉 Asi by bylo něco jiného připlácet si 80 tisíc u auta s pořizovací cenou třeba 800 tisíc...
Co to plácáš? Je to menší auto, tak zmenšili baterie a elektromotor - aby se tam vůbec systém vešel. A spalovací motor použili z předchozí generace Priusu, protože Yarisu stačí. To je jako říct, že v Yarisu není 1,6 kvůli tomu, aby udrželi rozumnou cenu (u Aurisu je 1,6 o 20 tisíc dražší než 1,33, takže velmi podobná situace).
Ty jsi tu mával tím, že by se cena zdvojnásobila. A že to není stejný systém. Pitomosti. Nemáš pravdu a neumíš to přiznat. 80 tisíc pořád není 250 a systém je to stejný, jen menší a lehčí do menšího auta.
Ty jsi tu mával tím, že by se cena zdvojnásobila. A že to není stejný systém. Pitomosti. Nemáš pravdu a neumíš to přiznat. 80 tisíc pořád není 250 a systém je to stejný, jen menší a lehčí do menšího auta.
asi ti dělá problém chápat psaný text. Zdvojnásobila oproti AIR řešení 😉
Mluvil jsem o malém automobilu s cenovkou okolo 250 tisíc (C3). Instalace AIR do takové auta bude zřejmě levnější než použití klasického elektrického hybridního pohonu.Kolik stojí hybridní Auris ? Odpovím za tebe 489.900 Kč.
Mluvil jsem o malém automobilu s cenovkou okolo 250 tisíc (C3). Instalace AIR do takové auta bude zřejmě levnější než použití klasického elektrického hybridního pohonu.Kolik stojí hybridní Auris ? Odpovím za tebe 489.900 Kč.
návratnost se pak dá vypočítat velice jednoduše. Tipnul bych že se to vrátí tak po 400 tisících kilometrech, což není moc atraktivní ani pro taxikáře, kteří by malou spotřebu hlavně ve městech ocenili nejvíc. Ale jinak se mi to celkem jako nápad líbí.
Jestli jsem to správně pochopil, tak při dojezdu ke křižovatce sundám nohu z plynu, brzdím motorem, motor zároveň natlakuje vzduchojem a při rozjezdu stlačený vzduch pomůže benzínovému motoru? Je-li to tak, tak je to výborné řešení do městského provozu, jednoduché oproti klasickému hybridu. Jenom aby to za každou křižovatkou nebylo jako když si odfoukne liazka >😁
Veľmi pekné auto, bravo Peugeot. :yes: :yes😒br />
Len škoda toho pohonu, absencie štvorkolky... Niake elektrické pribrzďovanie kolies žiadnu štvorkolku nenahradí. Samozrejme, nečakám offroad ale 4x4 sa zíde aj na ceste a do takéhoto auta proste patrí. ;-\ :no:
Len škoda toho pohonu, absencie štvorkolky... Niake elektrické pribrzďovanie kolies žiadnu štvorkolku nenahradí. Samozrejme, nečakám offroad ale 4x4 sa zíde aj na ceste a do takéhoto auta proste patrí. ;-\ :no:
Informace o Hybrid Air je hodne pozitivni. I pokud to bude z poloviny tak funkcni jako na papire, tak to najde sve opodstatneni. Pokud male auto ve meste dosahne spotrebu 4-5 litru misto dnes beznych 7-8, a to za cenu malych nakladu, tak si to rozhodne zasluhuje pozornost.
Dulezite je, ze zde konecne nekdo hleda realna reseni. Elektromobily jsou k smichu, plyn je diskutabilni, elektrohybridy na dnesni dobu primitivni. Netvari se to jako mesias, ale jako jednoduchy prostredek snizeni spotreby konvencnich jednotek...a navic v cool auticku.
At si bere Skodovka priklad. Mam dojem, ze jeji jedina inovace za poslednich 10 let je oboustranny koberec v kufru.
Dulezite je, ze zde konecne nekdo hleda realna reseni. Elektromobily jsou k smichu, plyn je diskutabilni, elektrohybridy na dnesni dobu primitivni. Netvari se to jako mesias, ale jako jednoduchy prostredek snizeni spotreby konvencnich jednotek...a navic v cool auticku.
At si bere Skodovka priklad. Mam dojem, ze jeji jedina inovace za poslednich 10 let je oboustranny koberec v kufru.
Kde bereš 7-8 spotřebu ve městě u malého auta 8-s To mám asi perpetum mobile, když při cca 100km po Praze ve špičce jsem byl s civicem 8.g na 5,5 dle PP, v reálu tedy těsně pod 6. A to nepovažuji civic za uplně malé auto. To že jsou elektromobily a hybridy uplně k smíchu jasně dokazují všechny ty priusy, yarisy hybrid, insighty a CR-Z, které se dle spritmonitoru pohybují v rozmezí 5-6 l/100km >😒] Kdepak, životnost mechanického dílu v dnešní době a elektronického je diametrálně odlišná a nevěřim tomu, že to nebude trpět 1000 a 1 dětskou nemocí
odkdy je prius, yars, insight...elektromobil? jsou to hybridy.
a pokud jezdis v praze pres den ve spickach pod 6 tak jsi kouzelnik, anebo jiz jezdis na (svuj vlastni) stlaceny plyn >😁
a pokud jezdis v praze pres den ve spickach pod 6 tak jsi kouzelnik, anebo jiz jezdis na (svuj vlastni) stlaceny plyn >😁
Reagoval jsem na zvolání:"Elektrohybridy jsou primitivní" Tož tak. No a to že jsem kouzelník slýchám dnes a denně :-! Ostatně i s 2,4GDI benzíňákem MPV jsem v nouzi(zapomenutá peněženka) ujel víc jak 200km při spotřebě 5,9, nebo na trase Chomutov-Benešov i s vozíkem za 7,4( v techničáku má psanou kombinovanou 10,3 a toho jsem nikdy nedosáhl, to bych asi nesměl řadit >😒] )a s 2 l mazdou 626 jsem běžně jezdil trasu Benešov-Soběslav do 5,5. U toho civica to ve městě zvládne i cvičená opička. 1,4 i-DSI má 2 svíce a jen 2 ventily na válec a pro rozjezdy jí vůdec není třeba vytáčet, naopak 60km/h jede krásně i na 6. rychlostní stupeň. Při klidné jízdě mimo město jede i pod 5. Dlouhodobou mám kolem 6,5, ale to je tím, že cca 70% nájezdu mám po 10 km do práce silnicí III. třídy do kopce z kopce a miliónem zatáček, sem tam s vozíkem, no a taky manželka jezdí krapet "ostřeji" než já. PS: Vlastní stalčený plyn nepoužívám, není ho dost a o jeho slučitelnosti s motorem bych si nedělal iluze. Zato v tom Peugeotu by šel asi i využít 😉 Ale Peugeota nechci.
Ježíš vy jste zase pohádkář. To si nechejte pro chlapy v hospodě tyto bludy.
V kterém městě to jezdíš? 7-8 litrů v malém autě... >😁
no ja mel jenom diesly, ale i ty ve meste zraly 7 litru. schvalne bych se zeptal na rozvozu pizzy, kolik jim auta zerou.
U nás má malá auta jen máma, žádný diesel, jen benzíny, a spotřeba se pohybuje v čistě městském provozu kolem 5-5,5 litru. Spíš těch 5,5.
u auta velikosti P107 mozna, u P2008 silne pochybuji.
Auto si kup na benzínu nebo na naftě, e😜erimenty s jízdními pšouky přenech zdejším plakátům a gallárdům.
Peugeot umí. Umí kabiny, umí detail, a i když tahle cross-osma nedosahuje zvenku čistoty stylu toho třídně nejlepšího (YETI), pak když si necháš servat ty kýče kolem mlhovek, můžeš si na silnici připadat možná i jako moderní jezdec. Neboť segment je jistě na vrcholu doby. A na vrcholu doby ve Francii je samozřejmě Peugeot, o tom žádná.
No dnes nemohu jinak - BRAVO PEUGEOT :yes: :-!
Peugeot umí. Umí kabiny, umí detail, a i když tahle cross-osma nedosahuje zvenku čistoty stylu toho třídně nejlepšího (YETI), pak když si necháš servat ty kýče kolem mlhovek, můžeš si na silnici připadat možná i jako moderní jezdec. Neboť segment je jistě na vrcholu doby. A na vrcholu doby ve Francii je samozřejmě Peugeot, o tom žádná.
No dnes nemohu jinak - BRAVO PEUGEOT :yes: :-!
Sakra, to není špatný nápad, do města bych to bral, když teď koukám na svou spotřebu příměstských přískoků se studeným motorem cca 14l/100km, redukce na rozjezdech by se velmi velmi hodila 😄
Je dobře, že někdo podobný systém uvedl do výroby.
na druhou stranu bych rád podotknul, že účinnost spalovacího motoru je podobná a náklady na hybrid-air jsou daleko nižší než u elektrických hybridů.
PSA navíc zdůrazňuje, že se tento systém hodí jen pro malé vozy (cena + nízká pohotovostní hmotnost). Něco takového určitě nebude např v C5....
PS: k těm bateriím po 10 letech bych si dovolil říct, že budou nepoužitelné mnohem dříve.
jak je vidět, stačí jednou zeditovat zprávu a už je dříve vložený (funkční) link nefunkční 8-s 8-s Co vy na to pánové administrátoři auto.cz ???
Tou cenou úrovně filtru pevných částič myslíš jakou sumu ? 100.000,-Kč ?
Mělo by to být zhruba 30-40 tisíc u těch současných.
Jinak jestli cena nový baterií takto klesla, tak to už je přijatelná suma i když u malého auta i těch 30-40 tisíc navíc může být rozhodující argument ke koupit/nekoupit.
Ty se v tom točíš, protože ti došly argumenty.