Nový Peugeot 508 byl jednou z největších hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Nyní auto konečně dorazilo na český trh a společně s ním i ceny jednotlivých výbav.
Ta cena je tak o 100tis Kč přepálená (chápu - novinka) a k benzinu zas jen automat, to je už vážně otrava. Přitom i ta základní benzinová 1.6 133kW s manuálem by byla pecka ;-)
Tak z toho, že nějaký auto má nějakej převažující způsob užití, snad ještě nevyplývá jak jezdím já sám, ne? Nebo jsem kdysi na škole něco minul? >:-[]
Ale abys měl radost, tak jo, docela to mýmu režimu odpovídá, takžě díky za soustrast. Koneckonců při cestách západní Evropou člověk nic jinýho než dálnice a zácpy ani nepotká. Kolikrát spíš potká dokonce obojí najednou. >:D
No idealni by byla možnost volby, ale u středni třidy je čistě automat dnes už tak trochu samozřejmost. Jen některym se to těžko vysvětluje pač maji svoji pravdu.
Jo to je přesne. No ja spiš koukam po těch vykonnějšich variantach ve středni třidě. Ale čistě ze zvědavosti, protože středni třida neni v mojem realnem zajmu. Každopadně i když preferuji manual jsem si vědom, že středni třida je pro sve učely spiš o těch automatech. Ja doufam, že se čistě automaty vyhnou vykonnějšim variantam v nižši středni, ktera je mi zatim jako třida aut nejbliže.
Mě se dost zamlouva takovy ten GT mezistupeň, ale tam neni zrovna moc na vyběr. Teď sice přijde novy Ceed GT, ale chtělo by to větši vyběr v teto mezistupňove kategorii. Každopadně mam trochu obavy z toho co přijde s novymi emisnimi limity tušim v r.2022 takže do te doby chci něco pořidit. Možna mam zbytečne obavy, ale pravě ten chybějici manual by mě určitě mrzel a taky kdo vi jak to bude s čistě spalovaky u těch vykonnějšich variant.
Mně teoreticky taky... ale pokud bych měl možnost, tak bych asi vždycky radši trošku přihodil za nějaký civilnější HotHatch (Octa RS, GGTI, i30N, ST apod.).
No je to i samozřejmě otazka financi a jak vylezly ceny aut nahoru tak se to samozřejmě tyka i těch HH. A jak jsem si nedavno pomyslně stanovil finančni limit pro pořizeni běžneho kompaktu tak mi to vyšlo na cca 600tkč a to bych se musel někde i uskromnit co se vybavy tyče. Což je o cca 100tkč vice než když jsem vybiral auto v r2015. Ceny HH zrovna neznam, ale zde už by to chtělo tu finančni hranici posunout snad někde k 800tkč pokud se nepletu. S tim, že když už tak rozhodně něco umirněnějšiho a vic hatch než hot.
No tak třeba eNko od Hyundai je za 740 ceník... a máš 200kW, samosvor a tak. Za +- podobné peníze je i Octa RS... má jen 180kW a nemá svor, ale zase jako rodinné auto je to lepší, otázka priorit. Pár věcí tam chybí - navi, dcc, kamera... ale nic, bez čeho by se nedalo žít. A myslím, že by se to dalo stlačit pod 700.
No pravě mě by vic zajimala i30N bez P a i tak těžko řict jestli to nebude stejně až moc hot jak s performance baličkem dle toho co se piše. Bohužel prakticky všechny testy či postřehy jsou jen z i30N P. No škodovku tu rozhodně ne, nehledě na to, že jsme s přitelkyni už sami takže se da řict, že prostorově bychom si vystačili i s B segmentem, ale samozřejmě občas nejezdime jen mi dva takže v B segmentu by vyhověli jen někteři. A kufr tam mam takovou psychologickou hranici 300l vic netřeba. ST už je prostě dědek a navic to bude určitě až moc hot. Nejvic se mi zamlouva GTI P, ale taky už je to stara paštika a určitě bych raději něco s novějšich generaci. Pak jsem si vědom, že u ostřejšich variant je omezenějši rejd a ja často jezdim a popojiždim v městske džungli, ale tuhle necnost bych možna překousnul. No každopadně zatim je čas a uvidi se co trh za nějaky čas nabidne.
Nemyslím, že běžné HH mají horší rejd než obyč verze.
i30N bez P... to je podobné jako u těch warm vs. hot. Teoreticky to je zajímavé, ale
vzhledem k cenovému rozdílu si neumím představit, že bych nevzal P. Totéž GTI... Performance s lepšíma brzdama a svorem je hřích nekoupit.
Mně se Octa RS jako auto na normální ježdění hodně líbila... 2.0TSI je sametovej motor a s DCC to auto nemá slabiny (bez DCC je to trošku tuhé... ale furt ok). Kombinace prostor + výbava + dynamika / cena je super.
Fakt je, že celá plejáda hh se teď blíží ke konci svého života (VW, SEAT, Škoda, Ford, Peugeot)... pokud chceš novinku, tak je tu i30 a Megane. Od VW by mohlo být zajímavé Polo, ale osobní zkušenost nemám. Jo, Civic... no, Civic je reálně drahý.
No to by jses divil a neřikam tedy nejsem si uplně jisty zda vždy nebo u všech, ale často tomu tak je. Ja tyhle hodnoty docela sleduji a třeba v nižši středni třidě se tato hodnota pohybuje běžně kolem 11m, ale třeba takova mazda 3 už ma poloměr nějakych 11.5m a takovy běžny civic tušim 11.8m. A HH, kde jsou nějake podvozkove upravy k tomu větši motorizace a kola pravě zřejmě ten poloměr navyšuji. U takoveho běžneho focuse stači nasadit 18", kde se z vyroby osazuji dorazy na řizeni a tam se ta hodnota měni z 11m na tušim 11.7m. A majitele, kteři 18" nasadili včetně těch dorazu potvruji, že ten rejd je značně horši než před osazenim. Ale tak je to samozřejmě pochopitelna daň. Každopadně bych nerad nějak moc slevoval z vlastnosti na každodenni použiti. I když jak se řika nikdy neřikej nikdy. A co se dynamiky tyče, tak sice jak se řika, že s jidlem roste chuť tak ne že bych si rad nepolepšil to bych kecal, ale na druhou stranu nejsem zas nějak přehnaněji naročny. Takže se da řict, že bych si klidně vystačil i stim co mam teď.
No dobře, posun z 11 na 11,7 je asi pod moji rozlišovací schopnost, to je poměrově kolik... 6,5-7%? Když se podívám na plácek na parkovišti, tak nedokážu říct, jestli má 11 nebo 12m...
133 kW nie je tak úplne základ ani u konkurencie. Je to taký príjemný nadpriemer. Možno ešte prídu s benzínovým základom v podobe 1,2 kvôli cene od. A ten Peugeotácky manuál by asi nebol dôstojným partnerom ani tej slabšej jednašestke v cene 800t. Ak neinvestovali nejaký ten peniaz do vývoja. O čom celkom pochybujem. Navyše 8 st. Aisin je vydarený a podľa prvých jázd vyzerá, že Peugeoťákom sa ju podarilo naladiť dobre.
Teoreticky jo, ale tak možná v noci ze soboty na neděli nebo v nějaký východní/severský zemi s minimálním provozem. Nebo pokud si jednou za tejden jedeš na chalupu a zpátky.
No ale pokud chceš na dálnici držet nějaký tempo, tak budeš řadit dost, v podstatě pokaždý, když ten kamion nebo polská dodávka dokončí předjížděcí manévr. A táhnout to z 80km/h na 160km/h (samozřejmě ne v CZ..) celý na šestku, to prostě nechceš a ty lidi za tebou tě za to taky rádi mít nebudou. :-) Výjimku by tvořily možná auta s 200kW+/500Nm+, ale ty už stejně vetšinou automat maj, takže taky nic.
Co se zácp týče - možná se můžeš rozjíždět na dvojku (sice nevim, co na to řekne spojka, ale tvůj boj), ale až se budeš ploužit kolem nějakýho německýho města hodinu a půl v koloně, tak to je tak na odumření levý nohy. :-)
Moje vlastni zkusenost rika, to s tim razenim neni tak horky. Dnesni oturbene benziny jsou pruzne a clovek opravdu nemusi na fofrklacek sahnout desitky km (na dalnici). Priplacet 50k za 6q automat mi prijde zbytecne, u 8q to je na zvazeni.
Osobne mi dalnicni tempo 130-140 na tacho prijde odpovidajici stavu povrchu dalnic v CZ. V DE se obcas pustim na 160, pokud to omezeni rychlosti dovoli.
praveze mne nepride uz ako klasicky.. ale inovativny a novy :yes:
len sa v praxi trosku obavam o zranitelnost tohto obrovskeho sklicka [odkaz] .. ci uz od kamienkov alebo tukesov ... co maju vsetci s tymi klami dnes? ... ale tu sa mi to pozdava daleko viac ako na talismane... je to lepsie zakomponovane aj ked asi najlepsie by bolo keby tam ziadne kly neboli ze jo... ale tak co spravime... nic nemoze byt dokonale... ;-)
No ty si vážne odborník, normálne sa divím, že sa teba nepýtajú, ako to majú spraviť. Smrť v očiach a strašný pocit bezmocnosti, to je presne to, čo potrebujú. >:-[]
Cena se zdá na úrovni konkurentů, a Peugeot (pokud vím) umí i slevy. Nijak přepálený mi to na první pohled nepřijde, záleží na kompletní výbavě výbavových stupňů. Neřekl bych, že srovnatelný Sup bude levnější.
Opravdu se obě benzínové verze jmenují "PureTech 180"? Není ta druhá náhodou silnější? 8-s
P.S. Vážně jste napsal pane Kolmane, že má nejvyšší výbava GT elektricky ovládaná přední a zadní okna? To jako fakt? To už není překlep, to je absence zdravého úsudku. 8-s
P.S.2 Někdo by měl odborníkům v Peugeotu vysvětlit, že 508 není sedan, jak ji na svých stránkách prezentují. 8-s
No hele, na to, že jsou lepší světla až v GT-Line a to jsi přes 900, v naftě 950... Superb 2.0TDI 110kW Ambition stojí 770 i s xenonama, 880 stojí 140kW AT. Mně to přijde docela drahé... ale fajn, je to novinka, hezká... tak proč ne.
No a o tom píšu - záleží, co přesně je ve výbavách. Mám pocit, že i u insi chyběly v nejvyšší výbavě nějaký skoro "povinný" prvky. Sup za 770 je v mých očích žebrák, našlapanej vyleze klidně na 1,3, rozumná verze kolem milionu. Pokud bude i ta 508 GT za mio pěkně vybavená (na stránkách zatím ceník ani konfig nemají), já bych (kdybych) neměl problém. :-)
Chyběly, Insi je ceníkově taky drahá, akorát má akční ceny a pak slevy přes 20% z těch základních cen.
Superb za 770 není nic extra, ale přihodíš paket plus za 20 se senzorama všude, vyhřívané sedačky, lepší audio... pak malou navi za 10... a za 800 máš auto, kterému z mého pohledu nic podstatného nechybí - má naftový dvoulitr, má xenony, autoklimu, tempomat, senzory, bezklíč, navigaci... nemá DCC ani 18", ale jinak...
PS: já bych samozřejmě bral benzín, ale 2.0TSI 140kW momentálně v konfigurátoru není a 200kW už jsme přece jen někde jinde.
Vždyť ten šuplík má úplně špatně řešenou palubku! Tachometr a otáčkoměr jsou namísto pod volantem umístěn v předním okně! :no::no::no: Otáčkoměr je obráceně! To byl ten člověk, co to navrhnul zfetovaný, nebo zaplacený Volkswagenem?
Chybějící ruční brzda, pupek na zemi a dvoulitrový motor bez manuální převodovky to dílo zkázy dodělalo. :no::no::no: To si může koupit jen cvok.
Auto je to nádherny, ale kufr je vtip a uvnitř je ten icockpit prostě nezvyk. I u řidiče mi to přišlo trochu menší a nevím, jak by to dopadlo po pár stovkách km. Jinak mám trochu obavu o výdrž materiálu, vypadají skvělé ale na dotek je cítit, že tak luxusní nejsou.
Ale je podstatný si uvědomit, co to je za auto. Peugeot. Francie. Pořád sis nezvykl, že francouzská auta, hlavně ta od PSA, jsou vždycky tak „trochu” jiná?
tak toto uz hej.... ludia dnes chcu styl a zaroven modernu.... k tomu eleganciu a dynamicke tvary.... no a v neposledom rade charizmu a eleganciu..... no a tento lev ma vsetkeho... aj charizmy aj stylu ... aj krasy na rozdavanie :yes:
tesim sa na porovnanie s optimou 1,6tgdi pripadne 2.0tgdi a s arteonom 1,5tsi pripadne 2.0tsi :yes: ..
Zepředu trochu divný, ale interiér asi nejhezčí ve třídě. Materiály a kvalitu ještě těžko hodnotit, ale vizuálně se Passat nechytá a Superb už vůbec ne. Pokud se tomuhle autu povede na cestě trochu rozředit ty kvanta hnusných Passatů a Superbů, tak se vůbec nebudu zlobit. Peugeot ukazuje, že i "firemní spotřebák" může vypadat dobře.
ty jsi dobrej trouba.
1. designově jsou Passat a Superb superb. Oba. V interiéru teda jenom passat. Passat má nevýhodu, že je tak povedený, že jej chce každý, a pak jich jezdí hodně. Což ale ukazuje na jeho kvality, ne naopak.
2. Tenhle peugeot je hezkej, ale právě peugeotí interier jej pro mne dělá nekoupitelným. To fakt nechci.
3. Arteon je u mne stále hezčí auto než toto, ale ligu hrají stejnou, to je pravda. Na rozdíl třeba od lexusů, který jsou hnusný všechny.
To seš vážně takovej primitiv, že musíš začínat reakci urážlivě? Nikterak sem nezpochybňoval kvality Passatu jako takového. Celý můj příspěvek je otázka designu a tady dle mě nemá prostě Passat, nebo i Arteon co nabídnout. A Superb už vůbec ne. Můžeme zde klidně zahrnout i Mondeo, které je zevnějškem docela zajímavé auto, nicméně interiér je katastrofa. Nevadí mi kvantita jako obecná hodnota, vadí mi kvantita nezajímavých věcí. VW prostě nedělá hezká auta - není to jeho filosofie.
Hele nevim, ale proti Superbu v LaK neni mozne mit zadne vyhrady. Ano, jde o to, co cekas, ale stejne jako jsou lide co maji radi ruzne kreace, jsou lide, kteri maji radi co nejednodussi krivky a tam Superb exceluje, co do kvality to je bez vyhrad. Passat ma interier preci jen zajimavejsi, ale to je opravdu top stredni tridy.
Na poziciu stitu hovorim: Konecne niekto pochopil ako sa ma na budiky pozerat - ponad volant a nie cez. A na maly volant ti poviem, ze nerozumiem preco ostatni montuju tie volanty z autobusu do osobnych aut ;-)