Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Krásný Peugeot 508 má české ceny, pořídíte jej od 730.000 Kč. Kolik stojí našlapané GT?

78 komentářů

ericn
Ta cena je tak o 100tis Kč přepálená (chápu - novinka) a k benzinu zas jen automat, to je už vážně otrava. Přitom i ta základní benzinová 1.6 133kW s manuálem by byla pecka 😉
Arese
Zlatá slova, veškeré benzinové motorizace bez možnosti volby manuální převodovky, to je skandální chyba!
scadar
Protože auta na polykání dálničních kilometrů a popojíždění v zácpách vyloženě vybízejí k volbě manuální převodovky! >😒]
ericn
Ty jezdíš jen po dálnicích a nebo v zácpě? To tě lituju 😉
scadar
Tak z toho, že nějaký auto má nějakej převažující způsob užití, snad ještě nevyplývá jak jezdím já sám, ne? Nebo jsem kdysi na škole něco minul? >😒]

Ale abys měl radost, tak jo, docela to mýmu režimu odpovídá, takžě díky za soustrast. Koneckonců při cestách západní Evropou člověk nic jinýho než dálnice a zácpy ani nepotká. Kolikrát spíš potká dokonce obojí najednou. >😁
Avatar - miromen
miromen
No idealni by byla možnost volby, ale u středni třidy je čistě automat dnes už tak trochu samozřejmost. Jen některym se to těžko vysvětluje pač maji svoji pravdu.
Avatar - Emel
Emel
Pro top motorizace bohužel jo... ale v té základní a střední motorizaci se většinou ještě MT dá.
Avatar - miromen
miromen
Jo to je přesne. No ja spiš koukam po těch vykonnějšich variantach ve středni třidě. Ale čistě ze zvědavosti, protože středni třida neni v mojem realnem zajmu. Každopadně i když preferuji manual jsem si vědom, že středni třida je pro sve učely spiš o těch automatech. Ja doufam, že se čistě automaty vyhnou vykonnějšim variantam v nižši středni, ktera je mi zatim jako třida aut nejbliže.
Avatar - Emel
Emel
No v kompaktech jsou fajn ty hot verze... často jsou to lepší motory, než má spousta modelů ve střední.... a manuál většinou jde.
Avatar - miromen
miromen
Mě se dost zamlouva takovy ten GT mezistupeň, ale tam neni zrovna moc na vyběr. Teď sice přijde novy Ceed GT, ale chtělo by to větši vyběr v teto mezistupňove kategorii. Každopadně mam trochu obavy z toho co přijde s novymi emisnimi limity tušim v r.2022 takže do te doby chci něco pořidit. Možna mam zbytečne obavy, ale pravě ten chybějici manual by mě určitě mrzel a taky kdo vi jak to bude s čistě spalovaky u těch vykonnějšich variant.
Avatar - Emel
Emel
Mně teoreticky taky... ale pokud bych měl možnost, tak bych asi vždycky radši trošku přihodil za nějaký civilnější HotHatch (Octa RS, GGTI, i30N, ST apod.).
Avatar - miromen
miromen
No je to i samozřejmě otazka financi a jak vylezly ceny aut nahoru tak se to samozřejmě tyka i těch HH. A jak jsem si nedavno pomyslně stanovil finančni limit pro pořizeni běžneho kompaktu tak mi to vyšlo na cca 600tkč a to bych se musel někde i uskromnit co se vybavy tyče. Což je o cca 100tkč vice než když jsem vybiral auto v r2015. Ceny HH zrovna neznam, ale zde už by to chtělo tu finančni hranici posunout snad někde k 800tkč pokud se nepletu. S tim, že když už tak rozhodně něco umirněnějšiho a vic hatch než hot.
Avatar - Emel
Emel
No tak třeba eNko od Hyundai je za 740 ceník... a máš 200kW, samosvor a tak. Za +- podobné peníze je i Octa RS... má jen 180kW a nemá svor, ale zase jako rodinné auto je to lepší, otázka priorit. Pár věcí tam chybí - navi, dcc, kamera... ale nic, bez čeho by se nedalo žít. A myslím, že by se to dalo stlačit pod 700.
Avatar - miromen
miromen
No pravě mě by vic zajimala i30N bez P a i tak těžko řict jestli to nebude stejně až moc hot jak s performance baličkem dle toho co se piše. Bohužel prakticky všechny testy či postřehy jsou jen z i30N P. No škodovku tu rozhodně ne, nehledě na to, že jsme s přitelkyni už sami takže se da řict, že prostorově bychom si vystačili i s B segmentem, ale samozřejmě občas nejezdime jen mi dva takže v B segmentu by vyhověli jen někteři. A kufr tam mam takovou psychologickou hranici 300l vic netřeba. ST už je prostě dědek a navic to bude určitě až moc hot. Nejvic se mi zamlouva GTI P, ale taky už je to stara paštika a určitě bych raději něco s novějšich generaci. Pak jsem si vědom, že u ostřejšich variant je omezenějši rejd a ja často jezdim a popojiždim v městske džungli, ale tuhle necnost bych možna překousnul. No každopadně zatim je čas a uvidi se co trh za nějaky čas nabidne.
Avatar - Emel
Emel
Nemyslím, že běžné HH mají horší rejd než obyč verze.

i30N bez P... to je podobné jako u těch warm vs. hot. Teoreticky to je zajímavé, ale
vzhledem k cenovému rozdílu si neumím představit, že bych nevzal P. Totéž GTI... Performance s lepšíma brzdama a svorem je hřích nekoupit.

Mně se Octa RS jako auto na normální ježdění hodně líbila... 2.0TSI je sametovej motor a s DCC to auto nemá slabiny (bez DCC je to trošku tuhé... ale furt ok). Kombinace prostor + výbava + dynamika / cena je super.

Fakt je, že celá plejáda hh se teď blíží ke konci svého života (VW, SEAT, Škoda, Ford, Peugeot)... pokud chceš novinku, tak je tu i30 a Megane. Od VW by mohlo být zajímavé Polo, ale osobní zkušenost nemám. Jo, Civic... no, Civic je reálně drahý.
Avatar - miromen
miromen
No to by jses divil a neřikam tedy nejsem si uplně jisty zda vždy nebo u všech, ale často tomu tak je. Ja tyhle hodnoty docela sleduji a třeba v nižši středni třidě se tato hodnota pohybuje běžně kolem 11m, ale třeba takova mazda 3 už ma poloměr nějakych 11.5m a takovy běžny civic tušim 11.8m. A HH, kde jsou nějake podvozkove upravy k tomu větši motorizace a kola pravě zřejmě ten poloměr navyšuji. U takoveho běžneho focuse stači nasadit 18", kde se z vyroby osazuji dorazy na řizeni a tam se ta hodnota měni z 11m na tušim 11.7m. A majitele, kteři 18" nasadili včetně těch dorazu potvruji, že ten rejd je značně horši než před osazenim. Ale tak je to samozřejmě pochopitelna daň. Každopadně bych nerad nějak moc slevoval z vlastnosti na každodenni použiti. I když jak se řika nikdy neřikej nikdy. A co se dynamiky tyče, tak sice jak se řika, že s jidlem roste chuť tak ne že bych si rad nepolepšil to bych kecal, ale na druhou stranu nejsem zas nějak přehnaněji naročny. Takže se da řict, že bych si klidně vystačil i stim co mam teď.
Avatar - Emel
Emel
No dobře, posun z 11 na 11,7 je asi pod moji rozlišovací schopnost, to je poměrově kolik... 6,5-7%? Když se podívám na plácek na parkovišti, tak nedokážu říct, jestli má 11 nebo 12m...
Avatar - Dany
Dany
133 kW nie je tak úplne základ ani u konkurencie. Je to taký príjemný nadpriemer. Možno ešte prídu s benzínovým základom v podobe 1,2 kvôli cene od. A ten Peugeotácky manuál by asi nebol dôstojným partnerom ani tej slabšej jednašestke v cene 800t. Ak neinvestovali nejaký ten peniaz do vývoja. O čom celkom pochybujem. Navyše 8 st. Aisin je vydarený a podľa prvých jázd vyzerá, že Peugeoťákom sa ju podarilo naladiť dobre.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Na dalnici zaradis 6/7 a jedes. Na fofrklacek 100km nesahnes. V zacpe jedes na 2.
scadar
Teoreticky jo, ale tak možná v noci ze soboty na neděli nebo v nějaký východní/severský zemi s minimálním provozem. Nebo pokud si jednou za tejden jedeš na chalupu a zpátky.

No ale pokud chceš na dálnici držet nějaký tempo, tak budeš řadit dost, v podstatě pokaždý, když ten kamion nebo polská dodávka dokončí předjížděcí manévr. A táhnout to z 80km/h na 160km/h (samozřejmě ne v CZ..) celý na šestku, to prostě nechceš a ty lidi za tebou tě za to taky rádi mít nebudou. 😄 Výjimku by tvořily možná auta s 200kW+/500Nm+, ale ty už stejně vetšinou automat maj, takže taky nic.

Co se zácp týče - možná se můžeš rozjíždět na dvojku (sice nevim, co na to řekne spojka, ale tvůj boj), ale až se budeš ploužit kolem nějakýho německýho města hodinu a půl v koloně, tak to je tak na odumření levý nohy.
😄
Avatar - Emel
Emel
80-160 možná ne, ale 100-160 už se dá, to jsi u typického šestikvaltu s benzínem kolem 2400 otáček a s tím si nějaké střední turbo už poradí.
Avatar - iudex
iudex
Mne to ide aj z tej 80ky. 😄
Avatar - speedfred
speedfred
....Vám so 6 valcami sa to frajeruje >😁 >😁
Avatar - Jenik3
Jenik3
Moje vlastni zkusenost rika, to s tim razenim neni tak horky. Dnesni oturbene benziny jsou pruzne a clovek opravdu nemusi na fofrklacek sahnout desitky km (na dalnici). Priplacet 50k za 6q automat mi prijde zbytecne, u 8q to je na zvazeni.

Osobne mi dalnicni tempo 130-140 na tacho prijde odpovidajici stavu povrchu dalnic v CZ. V DE se obcas pustim na 160, pokud to omezeni rychlosti dovoli.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Peugeot musí mít historicky věci postavené na hlavu. Kdo netuší, nechť se podívá na Topgear serie 22 díl pátý. [odkaz]
ericn
Já třeba nedám dopustit na P306, lepší auto než Golf 3 ve své době 😉
maXX_CZ
To je hezky, ale co treba nejaky prispevek z tohohle tisicileti? >😁
ericn
Tak např 5008 1G - měl jsem ji 7 let, nebýt čištění a předčasné výměny rozvodů u THP, tak pohodový auto 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
samotné benzínové motorizace jsou skandální chybou :no:
ericn
Hele Ádo, vždyť si ho můžeš koupit s 2.0HDI - no problem >😁 :yes:
Avatar - Dany
Dany
Áďo, tebe už predsa zverejnili ideálny dopravný prostriedok 😉 .
Len tie výfuky má vyvedené až moc dozadu

[odkaz]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jo, není to zkrátka auto pro zaostalou ČR.
webpaja
Ty si říkáš ČR? Pokud tím myslím Českou republiku, pak je zaostalá ve srovnání s kým/čím?

Kdo nekoupí Peugeota, je zaostalý? To je logika.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jdi domu, zivocichu. 😄 Zase jsi mimo.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tradičně, na odpověď se nezmůžeš, ale sprostý jsi.
Avatar - iudex
iudex
Modré slnko sa pomaly ale iste zaradil medzi Hammunasakru, Ádu a podobných, s ktorými nemá zmysel diskutovať.
webpaja
Tentokrát nebyl ani sprostý, jen na tu relevantní odpověď se už pár měsíců nezmůže 😉
MikeMike
Za mě palec dolu 😐
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
praveze mne nepride uz ako klasicky.. ale inovativny a novy :yes😒br />
len sa v praxi trosku obavam o zranitelnost tohto obrovskeho sklicka [odkaz] .. ci uz od kamienkov alebo tukesov ... co maju vsetci s tymi klami dnes? ... ale tu sa mi to pozdava daleko viac ako na talismane... je to lepsie zakomponovane aj ked asi najlepsie by bolo keby tam ziadne kly neboli ze jo... ale tak co spravime... nic nemoze byt dokonale... 😉
traveldrive
No ty si vážne odborník, normálne sa divím, že sa teba nepýtajú, ako to majú spraviť. Smrť v očiach a strašný pocit bezmocnosti, to je presne to, čo potrebujú. >😒]
webpaja
V čem je klasický? Rozepiš to, výkřikáři. 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Cena se zdá na úrovni konkurentů, a Peugeot (pokud vím) umí i slevy. Nijak přepálený mi to na první pohled nepřijde, záleží na kompletní výbavě výbavových stupňů. Neřekl bych, že srovnatelný Sup bude levnější.

Opravdu se obě benzínové verze jmenují "PureTech 180"? Není ta druhá náhodou silnější? 8-s

P.S. Vážně jste napsal pane Kolmane, že má nejvyšší výbava GT elektricky ovládaná přední a zadní okna? To jako fakt? To už není překlep, to je absence zdravého úsudku. 8-s

P.S.2 Někdo by měl odborníkům v Peugeotu vysvětlit, že 508 není sedan, jak ji na svých stránkách prezentují. 8-s
Avatar - Emel
Emel
No hele, na to, že jsou lepší světla až v GT-Line a to jsi přes 900, v naftě 950... Superb 2.0TDI 110kW Ambition stojí 770 i s xenonama, 880 stojí 140kW AT. Mně to přijde docela drahé... ale fajn, je to novinka, hezká... tak proč ne.
Avatar - _Karel_
_Karel_
No a o tom píšu - záleží, co přesně je ve výbavách. Mám pocit, že i u insi chyběly v nejvyšší výbavě nějaký skoro "povinný" prvky. Sup za 770 je v mých očích žebrák, našlapanej vyleze klidně na 1,3, rozumná verze kolem milionu. Pokud bude i ta 508 GT za mio pěkně vybavená (na stránkách zatím ceník ani konfig nemají), já bych (kdybych) neměl problém. 😄
Avatar - Emel
Emel
Chyběly, Insi je ceníkově taky drahá, akorát má akční ceny a pak slevy přes 20% z těch základních cen.

Superb za 770 není nic extra, ale přihodíš paket plus za 20 se senzorama všude, vyhřívané sedačky, lepší audio... pak malou navi za 10... a za 800 máš auto, kterému z mého pohledu nic podstatného nechybí - má naftový dvoulitr, má xenony, autoklimu, tempomat, senzory, bezklíč, navigaci... nemá DCC ani 18", ale jinak...

PS: já bych samozřejmě bral benzín, ale 2.0TSI 140kW momentálně v konfigurátoru není a 200kW už jsme přece jen někde jinde.
Avatar - speedfred
speedfred
Mal som(mám) predchádzajúci generáciu P 508GT ale fakt v plnej ,cenik bol niečo pod 1.2m (??) a nákupná cena bola 880t s DPH. To bolo ale v r 2013.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Vždyť ten šuplík má úplně špatně řešenou palubku! Tachometr a otáčkoměr jsou namísto pod volantem umístěn v předním okně! :no: :no: :no: Otáčkoměr je obráceně! To byl ten člověk, co to navrhnul zfetovaný, nebo zaplacený Volkswagenem?

Chybějící ruční brzda, pupek na zemi a dvoulitrový motor bez manuální převodovky to dílo zkázy dodělalo. :no: :no: :no: To si může koupit jen cvok.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Naštěstí je na světě dost cvoků... naštěstí.
Avatar - Emel
Emel
No tak schválně, jestli dá 508 top 5... fakt je to pěkný auto 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Auto je to nádherny, ale kufr je vtip a uvnitř je ten icockpit prostě nezvyk. I u řidiče mi to přišlo trochu menší a nevím, jak by to dopadlo po pár stovkách km. Jinak mám trochu obavu o výdrž materiálu, vypadají skvělé ale na dotek je cítit, že tak luxusní nejsou.
pendoch
Ale je podstatný si uvědomit, co to je za auto. Peugeot. Francie. Pořád sis nezvykl, že francouzská auta, hlavně ta od PSA, jsou vždycky tak „trochu” jiná?
car
Jen nechápu proč se v roce 2018 pořád někdo diví,že v dost možná nejlepším autě střední třídy chybí manuální převodovka a ruční brzda..
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Jo, i jejich "řidiči" jsou "tak trochu" jiní... :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ano, o dost lepsi.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Třeba Juha Kankkunen. >😒]
Adamantium
Frantíci jedou ještě podle staré normy? Ty kombinované spotřeby se mi teda nějak nezdají..
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ziadne auto zatial nejazdi za tolko kolko udava vyrobca.... a je jasne ze aj tu treba vsade liter az dva pridat :yes:
traveldrive
Ty si jasný úplne.
webpaja
Každé auto mi vždy umělo zajezdit za normovanou spotřebu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak toto uz hej.... ludia dnes chcu styl a zaroven modernu.... k tomu eleganciu a dynamicke tvary.... no a v neposledom rade charizmu a eleganciu..... no a tento lev ma vsetkeho... aj charizmy aj stylu ... aj krasy na rozdavanie :yes😒br />
tesim sa na porovnanie s optimou 1,6tgdi pripadne 2.0tgdi a s arteonom 1,5tsi pripadne 2.0tsi :yes: ..
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ale vypadá jako konkurence Arteonu a ne Passatu.
Adamantium
Vypadá, ale není 😉
Avatar - dock37
dock37
Jdu blejt,velebnosti!
Reco
Nerob to, potom ti uz v hlave nic neostane.
Kasprik
[odkaz]
coubes
Zepředu trochu divný, ale interiér asi nejhezčí ve třídě. Materiály a kvalitu ještě těžko hodnotit, ale vizuálně se Passat nechytá a Superb už vůbec ne. Pokud se tomuhle autu povede na cestě trochu rozředit ty kvanta hnusných Passatů a Superbů, tak se vůbec nebudu zlobit. Peugeot ukazuje, že i "firemní spotřebák" může vypadat dobře.
chytrak1
ty jsi dobrej trouba.
1. designově jsou Passat a Superb superb. Oba. V interiéru teda jenom passat. Passat má nevýhodu, že je tak povedený, že jej chce každý, a pak jich jezdí hodně. Což ale ukazuje na jeho kvality, ne naopak.
2. Tenhle peugeot je hezkej, ale právě peugeotí interier jej pro mne dělá nekoupitelným. To fakt nechci.
3. Arteon je u mne stále hezčí auto než toto, ale ligu hrají stejnou, to je pravda. Na rozdíl třeba od lexusů, který jsou hnusný všechny.
coubes
To seš vážně takovej primitiv, že musíš začínat reakci urážlivě? Nikterak sem nezpochybňoval kvality Passatu jako takového. Celý můj příspěvek je otázka designu a tady dle mě nemá prostě Passat, nebo i Arteon co nabídnout. A Superb už vůbec ne. Můžeme zde klidně zahrnout i Mondeo, které je zevnějškem docela zajímavé auto, nicméně interiér je katastrofa. Nevadí mi kvantita jako obecná hodnota, vadí mi kvantita nezajímavých věcí. VW prostě nedělá hezká auta - není to jeho filosofie.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Svatá pravda - tedy až na toho zbytečně extravagantního Arteona.
Adamantium
Ligu stejnou nehrají. Zde je vrcholná motorizace 1,6, u koncernu můžeme výš..
andy2214
Hele nevim, ale proti Superbu v LaK neni mozne mit zadne vyhrady. Ano, jde o to, co cekas, ale stejne jako jsou lide co maji radi ruzne kreace, jsou lide, kteri maji radi co nejednodussi krivky a tam Superb exceluje, co do kvality to je bez vyhrad. Passat ma interier preci jen zajimavejsi, ale to je opravdu top stredni tridy.
hustodrak
Uvidíme jak se lidi vypořádají s tím divný vnitřkem... Jinak je to paráda. Škoda že na něj nemám
Reco
Co ti na interieri pride divne?
Arese
To myslíš vážně? >😁 Co třeba pozice přístrojového štítu a maličký šišatý volantík u kolen? >😒]
Reco
Na poziciu stitu hovorim: Konecne niekto pochopil ako sa ma na budiky pozerat - ponad volant a nie cez. A na maly volant ti poviem, ze nerozumiem preco ostatni montuju tie volanty z autobusu do osobnych aut 😉
Arese
No tak hybaj do nejbližšího showroomu Peugeotu! 😉 (Zvenku je to auto fakt moc pěkné a prý i dobře jezdí). :yes:
Reco
Tam som uz bol, jeden jazdim. A najblizsie auto s velkou pravdepodobnostou tiez. Akurat to nebude 508 ale z rodinnych dovodov 5008.
Balentinka
Pežůtka jsem si zamilovala už od 206 což bylo moje první auto od té doby jde ten vzhled těch aut úplně dopředu krása se na to dívat