Jestli ono by všemu tomu expandování, růstu a prodejům hromady masovek právě nepomohlo něco ostřejšího, o čem se bude mluvit. Doufám, že aspoň současná GTi mají budoucnost jistou.
K čemu je "něco, o čem se bude mluvit", když pak nemáš co koupit. PSA má stále co dohánět i přes to, že nyní chtějí koupit Opel. Prodeje jim stagnují nebo klesají, nabídka začíná být vcelku zastaralá (308, C4, 508, C5...), DS zdaleka netáhne tak, jak si představovali. V téhle situaci je investice do sporťáku nesmyslná.
Což jen celkově podtrhuje smutnou situaci PSA. Mají dost jiné práce, než vymýšlet sportovní auta.
A u DS se dal očekávat lepší výsledek, kdyby byla více DS a méně marketingová.
Ono hlavně se nechá předpokládat, že se jejich sportovni verze budou odvíjet od jejich hybridní platformy, která byla prezentovaná na 308R. Tahle platforma by se měla objevit až v roce 2019 u 3008 a 5008 (i když pochybuju, že se to objeví ve spojení s 270k motorem :-) ).
V té době už bude známý nástupce nynější 208, ale tam nepředpokládám, že by dali nějakého většího zabijáka, než evoluci stávající 200 koňové 1.6. Na druhou stranu by tam ale mohli jít po stopách Fordu a narvat do toho vytuněný vysavač.
Rko by teoreticky mohlo být u další řady nynější 308, protože nelze předpokládat, že by PSA šla do sebe a udělali extra sportovní model. Taktéž se nedá očekávat nějaká evoluce v motorech, kde by třeba představili větší objem a víc válců. To by bylo maximálně možné, kdyby se jim dařilo na US trhu, kde se ale nedá na 100% počítat s tím, že by motor byl i pro EU.
velka skoda modelov ako 406 coupe.. ci 306 cabrio ... alebo 607 s 3.0V6 ( ale aj docela noveho RCZ ) toto peugeot nemal nikdy dopustit aby si taketo paradne kusky nechal odist do zabudnutia ... dnes je to uz defakto znacka ktora nema nic zaujimave v portfoliu ... vsetko su to len take ucelove masovky aby prezili ... pritom uz aj kia dnes vie vyrobit auta ako stinger alebo optima GT ... tak neviem ci peugeot spi alebo co ale siroka konkurencia ho dnes uz porazi takmer vo vsetkom
No zas nepřeháněj, pořád zůstává 208GTI a 308GTI, škoda je RCZ - to je pecka. Pravda je, že 306 Cabrio a 406 Coupé byla opravdu pěkná auta, ale spíš než sportovní to byla auta na pohodu a to i to Coupé s V6 ;-)
Evropská vyšší střední je nicméně mrtvá, v tuto chvíli v ní není jediný neprémiový model. Modely jako Stinger se mohou vyplatit jen díky US trhu, kde Peugeot dosud není.
Kolik lidí by si to koupilo a kolik by to přitáhlo koupit si standardní model? Nevim, ale panička při výběru SUV do města nebo chlap hledající kombi pro rodinu asi nemají jako bernou minci nějaké GTi.
"Bude to drahé, ale co na tom záleží? Můžeme to dokázat!"
No a my vám věříme, protože žádná automobilka současnosti na sportovních modelech neškudlí a vůbec jim nevadí, když do vývoje nasypou spoustu peněz a vrátí se jim jenom část. Nakonec, co na tom záleží ? :-)
PSA nepodchytilo jako VW investice do Asie a teď na tom tratí a snaží se to dohnat v Jižní Americe a vůbec kde se dá. Nevím jak to vnímají na západě, ale pětilené zdražení nižší střední třídy o 150 000 - 200 000 Kč napříč všemi značkami taky hraje své. Krize je sice pryč, ale platy stále stagnují.
Zatímco na jaře 2013 se 200k GTi dalo sehnat za 411 tisíc, dneska Gtčko se stejným motorem na ceně okolo 600 tisíc. "Slušně vybavená" 308 na 88kW benzín stála ještě před pár lety okolo 350k, teď se člověk dostane s tříhrnkem 1,2 a stejnou výbavou k půl mega.
BTW u 308 se pouze doprodávají staré vozy a od září vyjede facelift včetně dieselu 1.5, tak uvidíme jak se hoši od PSA pochlapí s cenama. :-):-):-)