Francouzská značka Peugeot v posledních letech nenabízela příliš sportovní zboží. Nyní pracuje na změně, po 208 GTi chystá další vůz s tímto označením.
No podle mne souperem nebude ani Octa nebo Focus, jako spis Megane grandtour GT 162kW. Mam dojem, ze malokdo bude volit mezi francouzem a nemcem... Uvidime.
v nemecku ano tam suhlas, ale mimo nemecka moze byt nadupany pezot superom aj pre octaviu alebo focus ;-) nevidim problem, ak bude podobne na tom vykonovo tak preco nie, vo francuzsku sa bude predavat urcite lepse ako octavia RS takze vsetko zalezi od daneho trhu a od toho kde ma aku znacka poziciu, u nas moze byt tiez uspesnejsi pezot ako focus , preco nie. Nepausalizoval by som to teda, vsetko zavisi od daneho trhu a pozicie znacky na danom trhu ;-)
Čiastočne súhlas, najbližšie mu bude Megane GT 220. Súperom však kľudne môže byť aj Octavia RS, tiež má 162 kW ako Megane a tiež nie je nejak extrémne ladená. Focus ST so 184 kW je predsalen trochu ďalej. Všetko bude samozrejme záležať na tom, či bude nová 308GTI vychádzať motoricky z 1,6THP 200, ktorú mala doterajšia 308 GTi, alebo bude z RCZ R, kde je ten motor podstatne prekopaný. Osobne to tipujem skôr na ten pôvodný THP200, naladený na trochu vyšší výkon. Údaj o 184 kW sa mi však zdá dosť optimistický, ja to tipujem skôr niekde okolo 162 kW.
Vykon je jedna vec (Focus), hmotnost druha(Octavia) a vlecka vzadu u vykonnej verzie tretia (Peugeot)"
"Vedle designových úprav a silného motoru se 308 GTi dočká tužšího pérování, silnějších stabilizátorů, ostřejšího řízení nebo účinnějších brzd."
OMG uz aj Toyota ma lepsi podvozok a v zaklade, nez toto.
Tedy znovu. Víceprvek na zadku automaticky neznamená hvězdné jízdní vlastnosti a "klacek" automaticky neznamená katastrofu. Záleží na naladění a na tom, co od toho kdo očekává. Podívej se na poslední CTR, nebo Megane RS. Jízdně peklo, co...
Ako píše figurka, multilink je lepšie riešenie preto, že umožňuje lepšie zladiť protichodné požiadavky na istotu, stabilitu a komfort, torzku vieš naladiť buď na jedno, alebo na druhé, ale oboje jej moc nejde. Ak ale ide práve o jednostranné zameranie na športovejšiu jazdu, tam vlečená zadná náprava nijak nezaostáva a dá sa pekne vyladiť aj na ten okruh (už spomínaný Megane RS a pod.), pričom oproti konkurencii s multilinkom (Golf GTI) nijak nezaostáva. Iná je už situácia pri bežnej komótnej jazde, kde Ťa M RS vytrasie oveľa viac, ako GTI na rovnako veľkých diskoch.
Leda prd, jdi se projet, pogo, zbytečně se tím renoltím kordem pícháš do zadku. Megane RS je např. v českých podmínkách použitelný jako daily driver pouze pro lidi bez páteře. ;-)
Já s ním jezdím třeba denně po Brně, přes léto na semislickách s vyztuženýma bočnicema, žádný sadomaso to není, cup podvozek je tuhý, ale překvapivě dobře tlumí nerovnosti, dokonce lépe než bežný plavný podvozek třeba na Scénicu.. Docela mě baví, že tu ve většině případů debatuje o autech, se kterýma máte buď nulové či v lepším případě minimální osobní zkušenosti, někde si přečtete nějakej blábol od pisálků, co jezdí mhd, a hned jsou tu tendence považovat to za pravdu pravdoucí. Všichni se lišíme v tom, jaké máme preference, každému vyhovuje něco jiného a koupí si takové auto, jaké mu sedí nejvíc (pokud má to štěstí a má na něj). Proč furt porovnávat jablka s hruškama nebo dělat z jablek hrušky fakt nechápu, třeba kategorii HH krom cca obdobnému poměru výkonu a hmotnosti mnoho nespojuje (krom snad GTI a ST) a běžně se tu staví vedle sebe stejně jako hodnoty zrychlení a podobnejch bezpředmětnejch hodnot.. Co na to, že je to či ono o pár desetin rychlejší, stačí blbě přeřadit a z desetin jsou sekundy. Nebo přijedete na okruh či kopec s něčím, o čem si myslíte, jak je to hustý auto, ale po druhým kole zjistíte, že to už nebrzdí a že vás pojede stará upravená honda nebo že na kopci s předokolkou bez špéry můžete akorát tak koukat na, do tý doby vydechlý, zadokolky, jak si to tam vodí s rohlíkem od ucha k uchu. Chce to otevřít oči a zahodit komplexy, bavit se tím, že potkáte podobnýho blázna do aut, ale neřešit to, čím jezdí, páč to ví jen on sám, stejně jako vy víte, proč sedíte v tom vašem.
Enjoy :) [odkaz]
Obdivuji tě za trpělivost se psaním těchto delších objasňujících příspěvků. Občas se také neudržím, ale čím dál tím méně. Začínám to v 90% případů považovat za zbytečné.
Jinak samozřejmě :yes:;-)
Ráno jsem pročítal některé včerejší diskuse a zrovna u Tebe jsem si říkal, že se ti chce, znova a znova, a výsledkem jen hrstě hrachu pod zdí. :-) A Iudex je podobný nezmar. ;-)
To nik netvrdí, ale doterajšia konkurencia bola motoricky podobná, t.j. dvojliter turbo. Predsalen 1,6ka v 308 bude zrejme o niečo pozadu, aj keď nominálne môže mať porovnateľný výkon, iste nebude dosahovať hodnoty krútiaceho momentu, ako dvojlitre, a to sa prejaví napríklad na pružnosti.
Ona i ta 1,6 umi s autem zacvicit. Hlavne pujde taky o zprevodovani. Mel jsem Megana gt GT na vikend,a na sprinty to neni. Je to auto na rychly pohodovy jezdeni. Proto taky to oznaceni GT a ne RS. Na zavody ve zrychleni tady je pak prave to RS.
Kazdopadne Pazoutovi to bude sluset, pocitam,ze ani samotny Peugeot ho nebude tlacit do "zavodnich" soupereni...
Srovnávací test v Autobildu, Focus ST kombi vs Octavia RS kombi. Na okruhu Conti mu nadělila více jak sekundu, měla lepší zrychlení i pružnost. Je sice fajn, že papírově má Focus 250k a Octa jen 220k...V reálu to však Fordu překvapivě nestačí a konkurenci nedrdí naopak.
Stále se tady omílají klišé, která už dávno neplatí...ano, když přišel Focus v roce 98 s víceprvkem, měl oproti konkurenci náskok, ve třetí generaci však podvozkově nijak nevyčnívá...
Mam mk2 a jazdil som aj mk3 a novy povozok je o level komfortnejsi, ale z istoty nestratil skoro nic. Problmom v tom teste bola hmotnost Focusu. Najlahsiu platformu ma dnes Mazda a potom VW. Skoda, ze sa Mazda rozisla s Fordom. Taky 2.0EB na platforme Mazdy s naladenim podvozku Fordom by bol skvely HH. Mazda3 by tym padom mohla byt aj kombi.
No, test Autobildu... ;-)
Na zepfers.com máš trošku objektívnejšie parametre, získané spriemerovaním dát z viacerých časopisov (AMuS, Evo, Auto Zeitung...) a tam udávajú: 0-100: ST 6,6s, RS 6,7s, 0-200: ST 26,2s RS 27,1s, 80-120: ST 3,5s, RS 4s, 1/4 míle: ST 14,8s, RS: 14,9s. Žiadne drvenie, ale vždy je Focus o desatinky lepší. Takže ak v Autobilde namerali lepšiu pružnosť Octavii, tak sú jediní (a aj ich merania horeuvedené priemery zohľadňujú, teda iní museli namerať výrazne lepšie čísla v prospech Focusu).
Tým nechcem nijak znižovať schopnosti Octavie, naopak, na ten výkon má super dynamiku, skôr ako výkonu by som to však pripisoval nižšej hmotnosti (a tiež tomu, že ST bez samosvoru má niekedy problém ten vysoký výkon preniesť efektívne na cestu, čo môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti).
je mi jasné, že predajnosť najvyššej výkonnostnej verzie v kombi nebude vyššia než 1%, ale posúva to kredit automobilky. držím im palce. až na pár detailov sa mi nová 308 páči.
som zvedavy ci jej ponechaju klasicku rucnu brzdu ale asi uz nie, chcelo by to kazdopadne motor z RCZ R v tej istej vykonovej specifikacii, mozno by to prospelo aj konkurencii aby nemala velke oci