Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Peugeot chystá rychlé kombi 308 GTi SW

32 komentářů

Futurista
No podle mne souperem nebude ani Octa nebo Focus, jako spis Megane grandtour GT 162kW. Mam dojem, ze malokdo bude volit mezi francouzem a nemcem... Uvidime.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v nemecku ano tam suhlas, ale mimo nemecka moze byt nadupany pezot superom aj pre octaviu alebo focus 😉 nevidim problem, ak bude podobne na tom vykonovo tak preco nie, vo francuzsku sa bude predavat urcite lepse ako octavia RS takze vsetko zalezi od daneho trhu a od toho kde ma aku znacka poziciu, u nas moze byt tiez uspesnejsi pezot ako focus , preco nie. Nepausalizoval by som to teda, vsetko zavisi od daneho trhu a pozicie znacky na danom trhu 😉
Avatar - iudex
iudex
Čiastočne súhlas, najbližšie mu bude Megane GT 220. Súperom však kľudne môže byť aj Octavia RS, tiež má 162 kW ako Megane a tiež nie je nejak extrémne ladená. Focus ST so 184 kW je predsalen trochu ďalej. Všetko bude samozrejme záležať na tom, či bude nová 308GTI vychádzať motoricky z 1,6THP 200, ktorú mala doterajšia 308 GTi, alebo bude z RCZ R, kde je ten motor podstatne prekopaný. Osobne to tipujem skôr na ten pôvodný THP200, naladený na trochu vyšší výkon. Údaj o 184 kW sa mi však zdá dosť optimistický, ja to tipujem skôr niekde okolo 162 kW.
Nicco
Vykon je jedna vec (Focus), hmotnost druha(Octavia) a vlecka vzadu u vykonnej verzie tretia (Peugeot)"
"Vedle designových úprav a silného motoru se 308 GTi dočká tužšího pérování, silnějších stabilizátorů, ostřejšího řízení nebo účinnějších brzd."

OMG uz aj Toyota ma lepsi podvozok a v zaklade, nez toto.
figurka
Tedy znovu. Víceprvek na zadku automaticky neznamená hvězdné jízdní vlastnosti a "klacek" automaticky neznamená katastrofu. Záleží na naladění a na tom, co od toho kdo očekává. Podívej se na poslední CTR, nebo Megane RS. Jízdně peklo, co...
Nicco
Je pravda, ze Meganom RS som nejazdil, ale ak naladenie znamena pritvrdit podvozok ako prkno ala Civic 8g tak diky.
pogo26
A i přesto je pro drtivou většinu lidí, kteří mají možnost srovnání nejlepším HH Mégane. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Na okruhu... to se s níčím výše řečeným nevylučuje.
figurka
No jo, jenže ty tady (jako spousta lidí) slepě paušalizuješ. Lepší podvozek Toyoty ? Jak v čem a jak pro koho. Stejně tak jako CTR 8g.
Avatar - iudex
iudex
Ako píše figurka, multilink je lepšie riešenie preto, že umožňuje lepšie zladiť protichodné požiadavky na istotu, stabilitu a komfort, torzku vieš naladiť buď na jedno, alebo na druhé, ale oboje jej moc nejde. Ak ale ide práve o jednostranné zameranie na športovejšiu jazdu, tam vlečená zadná náprava nijak nezaostáva a dá sa pekne vyladiť aj na ten okruh (už spomínaný Megane RS a pod.), pričom oproti konkurencii s multilinkom (Golf GTI) nijak nezaostáva. Iná je už situácia pri bežnej komótnej jazde, kde Ťa M RS vytrasie oveľa viac, ako GTI na rovnako veľkých diskoch.
pogo26
Taky se musíš podívat, co kdo má ve předu. Co třeba Mégane to co ztrácí na zadku, tak vynahrazuje PerfoHubem.
Avatar - Dinar
Dinar
Leda prd, jdi se projet, pogo, zbytečně se tím renoltím kordem pícháš do zadku. Megane RS je např. v českých podmínkách použitelný jako daily driver pouze pro lidi bez páteře. 😉
Avatar - iudex
iudex
Na druhej strane "bezpáteřných" ľudí je u nás (najmä v politike) pomerne dosť. 😉
P.S: Ešte že to nečíta Thomasino. >😁
fletino1
Já s ním jezdím třeba denně po Brně, přes léto na semislickách s vyztuženýma bočnicema, žádný sadomaso to není, cup podvozek je tuhý, ale překvapivě dobře tlumí nerovnosti, dokonce lépe než bežný plavný podvozek třeba na Scénicu.. Docela mě baví, že tu ve většině případů debatuje o autech, se kterýma máte buď nulové či v lepším případě minimální osobní zkušenosti, někde si přečtete nějakej blábol od pisálků, co jezdí mhd, a hned jsou tu tendence považovat to za pravdu pravdoucí. Všichni se lišíme v tom, jaké máme preference, každému vyhovuje něco jiného a koupí si takové auto, jaké mu sedí nejvíc (pokud má to štěstí a má na něj). Proč furt porovnávat jablka s hruškama nebo dělat z jablek hrušky fakt nechápu, třeba kategorii HH krom cca obdobnému poměru výkonu a hmotnosti mnoho nespojuje (krom snad GTI a ST) a běžně se tu staví vedle sebe stejně jako hodnoty zrychlení a podobnejch bezpředmětnejch hodnot.. Co na to, že je to či ono o pár desetin rychlejší, stačí blbě přeřadit a z desetin jsou sekundy. Nebo přijedete na okruh či kopec s něčím, o čem si myslíte, jak je to hustý auto, ale po druhým kole zjistíte, že to už nebrzdí a že vás pojede stará upravená honda nebo že na kopci s předokolkou bez špéry můžete akorát tak koukat na, do tý doby vydechlý, zadokolky, jak si to tam vodí s rohlíkem od ucha k uchu. Chce to otevřít oči a zahodit komplexy, bavit se tím, že potkáte podobnýho blázna do aut, ale neřešit to, čím jezdí, páč to ví jen on sám, stejně jako vy víte, proč sedíte v tom vašem.
Enjoy 😊 [odkaz]
figurka
Obdivuji tě za trpělivost se psaním těchto delších objasňujících příspěvků. Občas se také neudržím, ale čím dál tím méně. Začínám to v 90% případů považovat za zbytečné.
Jinak samozřejmě :yes: 😉
Avatar - iudex
iudex
Dík. To je len vtedy, keď je nechuť k práci ešte väčšia, ako nechuť opakovať sa tu na acz. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Ráno jsem pročítal některé včerejší diskuse a zrovna u Tebe jsem si říkal, že se ti chce, znova a znova, a výsledkem jen hrstě hrachu pod zdí. 😄 A Iudex je podobný nezmar. 😉
figurka
No jo, no. >😁 Někde se neudržím, ale čím dál tím méně.
Nicco
Ano presne. Na rovnom asfalte okruhu to tvrde naladenie nevadi. Kazdy okruh, ale niekde konci
Avatar - Emel
Emel
Focus má sice víc kW, ale ve srovnávacích testech se nedá říct, že by konkurenci drtil...
Avatar - iudex
iudex
To nik netvrdí, ale doterajšia konkurencia bola motoricky podobná, t.j. dvojliter turbo. Predsalen 1,6ka v 308 bude zrejme o niečo pozadu, aj keď nominálne môže mať porovnateľný výkon, iste nebude dosahovať hodnoty krútiaceho momentu, ako dvojlitre, a to sa prejaví napríklad na pružnosti.
Futurista
Ona i ta 1,6 umi s autem zacvicit. Hlavne pujde taky o zprevodovani. Mel jsem Megana gt GT na vikend,a na sprinty to neni. Je to auto na rychly pohodovy jezdeni. Proto taky to oznaceni GT a ne RS. Na zavody ve zrychleni tady je pak prave to RS.

Kazdopadne Pazoutovi to bude sluset, pocitam,ze ani samotny Peugeot ho nebude tlacit do "zavodnich" soupereni...
BaracudaJ
Srovnávací test v Autobildu, Focus ST kombi vs Octavia RS kombi. Na okruhu Conti mu nadělila více jak sekundu, měla lepší zrychlení i pružnost. Je sice fajn, že papírově má Focus 250k a Octa jen 220k...V reálu to však Fordu překvapivě nestačí a konkurenci nedrdí naopak.
Stále se tady omílají klišé, která už dávno neplatí...ano, když přišel Focus v roce 98 s víceprvkem, měl oproti konkurenci náskok, ve třetí generaci však podvozkově nijak nevyčnívá...
Nicco
Mam mk2 a jazdil som aj mk3 a novy povozok je o level komfortnejsi, ale z istoty nestratil skoro nic. Problmom v tom teste bola hmotnost Focusu. Najlahsiu platformu ma dnes Mazda a potom VW. Skoda, ze sa Mazda rozisla s Fordom. Taky 2.0EB na platforme Mazdy s naladenim podvozku Fordom by bol skvely HH. Mazda3 by tym padom mohla byt aj kombi.
Avatar - iudex
iudex
No, test Autobildu... 😉
Na zepfers.com máš trošku objektívnejšie parametre, získané spriemerovaním dát z viacerých časopisov (AMuS, Evo, Auto Zeitung...) a tam udávajú: 0-100: ST 6,6s, RS 6,7s, 0-200: ST 26,2s RS 27,1s, 80-120: ST 3,5s, RS 4s, 1/4 míle: ST 14,8s, RS: 14,9s. Žiadne drvenie, ale vždy je Focus o desatinky lepší. Takže ak v Autobilde namerali lepšiu pružnosť Octavii, tak sú jediní (a aj ich merania horeuvedené priemery zohľadňujú, teda iní museli namerať výrazne lepšie čísla v prospech Focusu).
Tým nechcem nijak znižovať schopnosti Octavie, naopak, na ten výkon má super dynamiku, skôr ako výkonu by som to však pripisoval nižšej hmotnosti (a tiež tomu, že ST bez samosvoru má niekedy problém ten vysoký výkon preniesť efektívne na cestu, čo môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti).
cubalibre 16V
Pesne tak, rozhodne nebude konkurentem, Octavia RS, Focus ST, ani S3 Sportback, ale spíš Megane, Ceed ap.
Avatar - Emel
Emel
Je to stejná cílová skupina...
Avatar - nalimer
nalimer
je mi jasné, že predajnosť najvyššej výkonnostnej verzie v kombi nebude vyššia než 1%, ale posúva to kredit automobilky. držím im palce. až na pár detailov sa mi nová 308 páči.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, hot-kombíkov s výkonom 220k+ je stále ako šafranu, takže každý prírastok poteší a rozšíri výber.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
som zvedavy ci jej ponechaju klasicku rucnu brzdu ale asi uz nie, chcelo by to kazdopadne motor z RCZ R v tej istej vykonovej specifikacii, mozno by to prospelo aj konkurencii aby nemala velke oci

celkom zaujimave: [odkaz]
homat1
Já bych si počkal nejdříve na nějakou studii a hodnocení od ADAC, aby jste se tady nemuseli dohadovat a bylo to zaručeně správně >😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.