Trend doby je neúprosný a praktické vozy MPV budou nejspíše nadobro převálcovány záplavou SUV. Mnohým jejich uživatelům tak nezbude než přesedlat do osobních dodávek. Je lepší nový Peugeot Rifter, nebo léty prověřený Volkswagen Caddy?
"...Při potřebě výraznější dynamiky je potřeba oba motory točit do středních otáček. Caddy má smysl vyhnat do asi 4300 min-1, peugeot ještě asi o 300 min-1 výše...." "...Schopnost zátahu ve vyšších otáčkách je omezená...."
Moc tomu nerozumím. Napřed autor testu doporučuje motory točit vysoko nad otáčky maxima výkonu (Caddy o 7,5%, Rifter dokonce o 31% !!) a pak napíše že nahoře stejně netáhnou. Podle mě v takových otáčkách musí přece umírat
A taky nerozumím proč se Caddy probouzí až kolem 1400 ot. když by dle údajů výrobce měl už dávno táhnout naplno. Při takovém zjištění bych se ihned dotazoval výrobce nebo kdo auto poskytnul jestli mi nedodali k testu vadný kus.
Tohle podladěnou 75 KW verzi neznám, jen 81 kW. Tu pod 1500 otáčkami nemá vůbec smysl trápit, od 1500 výše ale už jede pěkně. U 75 kW by měl být max. točivý moment už od 1300 otáček, takže je dost divné, že se motor choval - hmm - jako ostatní 2.0TDI.
povedz mi motor R4, ktory ma zmysel drzat pod 1500 otacok. To co je za nezmysel? Turbomotor ma zmysel drzat v minimalnych otackach, kedy je nadychnute turbo, tj. okolo 1700-1800, atmosfera samozrejme vyssie.
ja to spinanie turba mam pri 1400ot.. ale optimalnych je to drzat aspon okolo 1600ot-1700ot .... vtedy uz skutocne citis plny nadych a riadny zatah turba ... proste na hrane spinania sa motor este trapi presne tak... a podtacanie pripadne jazda na "hrane" spinania turbo este viac "nici" ako nejake to prudke a masivne vytacanie ... vid brozura/navod k danemu autu s turbom ... tam je o takychto veciach vsetko jasne popisane ..
Máme ve firmě jednoho T6 2,0 TDI 110kW, maximum krouťáku má psané mezi 1500-3000 ot. a v reálu zatahuje už hluboko pod tímto rozmezím. Řek bych tak mezi 1100-1200 otáček už táhne docela poctivě a mezi 1300-1400 už zcela naplno.
Takže to určitě jde když se chce
To bude rozdíl v emisích V6TDI taky nejezdilo špatně když neplnilo emise = když TDI emise plní..
Byť WLTP snižovalo výkon spíš benzínů = nafta V8TDI 4.0 musela snížit výkon na dostřel R6 3.0 = ve verzi plnící emise. Tady to bude podobný = a 1.5 BlueHDi se fakt poved
Nevím jestli ti rozumím. Ten T6 je loňský s 2015/45W a Euro 6W s Adblue
Ale tady spíše jde o to, jestli motor ve skutečnosti jede v rozsahu který udává výrobce
Což ten T6 splňuje ale Caddy z testu ne.
To jistě ne = ale reálný chování TDI se reálnějšim měřenim WLTP reálně zhoršilo. V případě V6TDI docela hodně. V případě V8TDI snížilo výkon skoro na úroveň R6 50d = no a trochu horší je to asi i v případě 2.0TDI
V kolika ožije, to nevím. Při snaze o větší zrychlení automat ochotně podřadí alespoň ke 2000. ot., musel bych to manuálně podržet níž. Pod okolo 1500 se dá jet, spíš ustáleně, neduní, okolo 1300 se to motoru už moc nelíbí - jakékoliv zrychlování. Teď mám čerstvě po chipu a je to lepší. Ale i tak bych neřekl, že se mu pod 1500 nějak moc chce. :-)
Táhne naplno - to určitě ne. Maximální akcelerace je při maximálním výkonu, což určitě není 1300 otáček. Na druhou stranu, mám 2.0TDI 110kW najeté v Octavii a Superbu a rozjezdy z 1300-1400 jsou v pohodě (pokud se bavíme o pohodové plynulé jízdě). Akorát DSG to klidně nechá padnout i na 1100...
Sune, zcela upřímně můj názor. Když přišel Rifter/Berlingo na trh, tak jsem jásal, jak vypadají super a že to nejspíš bude náhrada za Scenika, protože ten novej je drahej. Pak jsem do Rifteru v nejvyšší výbavě sednul a.... Pořád je to dodávka. Prostě to na mně osobně pořád působí spíš pracovně jakkoliv to má velkej displej a já nevím co.
Jako důvod vidím cenu. Když jsem si zkoušel nakonfiguroval Berlingo, tak jsem byl cca o 100 tisíc níž než podobný Scenic.
Já netvrdím, že je to luxusní MPV, nebo něco podobného. Ale vzhledem k přepravní kapacitě, pohodlí, ceně a parametrům vůbec to prostě pro spoustu lidí je náhrada za ubývající MPV. Vezmu-li srovnání třeba z mé části města, pak jsou tu dva Scénicy a jedna C4 Picasso. A vůči tomu asi čtyři Dokkery, sedm nebo osm Berlingo/Partner/Rifter. Nikdo přitom ta auta nemá jako pracovní s občasnou možností odvozu rodiny.
Jestli ono to take neni tim, ze "pracovni" auta vice cti zasady zdraveho rozumu z hlediska mechaniky a jednoduse funguji. Male MPV jsou drahe, choulostive, nic mozna krome rozdilu ve vyssich ryclostech neprinaseji a jsou drazsi. Nikomu nic nepodsouvam, ale take me subjektivne vice oslovuje tak nejak normalni klasicke Berlingo s HDI nez treba Scenic nebo Fordi C-S Maxy. Kdyz MPV tak fajn, ale klasicke Galaxy/Espace a tak.
Řekl bych, že "drahé a choulostivé" určitě nejsou. Vždyť ty technologie jsou v podstatě skoro stejné. Spíš hraje roli poměr ceny a užitné hodnoty (přepravní schopnosti).
Zas jedna nepodložená teória. Mám už nejaký ten rok Kangoo a môžem zodpovedne skonštatovať, že je to v danej cenovej kategórii fantastické rodinné auto. Priestorné, praktické, spoľahlivé a s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Pokojne by som ho kúpil znova.
Já Ti to neberu, ale sám si nedovedu představit že bych jako rodinné auto používal dodávku. Ale chápu že když je někdo živnostník a denně ho potřebuje k práci, pak si s ním 2x za rok na tu dovolenou odjede. Nicméně fakt je i v dneska zveřejněných statistikách že podíl klasických MPV na trhu již řadu let klesá. Jen 2017/2018 - 7,8/5,7. A to je velký propad.
Noo... hele, tohle je hrozně individuální. Ono třeba stačí s tím Berlingem snížit cestovní rychlost o 10-15km/h a rázem jsi na srovnatelném akustickém komfortu i spotřebě... a cenou za to je třeba 5-10min času na stokilometrové trase.
Já pomalu jezdit neumím a prudilo by mě to, ale možná je to jen o nějakém stavu mysli :-)
Problem je v tom, ze na dalnici s provozem se zpomalit o 10kmh podle me neda. Budto jedes 90 v pravym, nebo 140 az 160 v levym. Cokoliv jinyho mi prijde nebezpecny, pac klickujes jak hotentot. Cili 150 je podle me bezpecnejsi, jak 120. Kdyz ma teda clovek auto, ktery se nerozpada
Vím co chceš říct, ale podle mě to trošku dramatizuješ. Jet po dálnici 120 i 130 se dá, holt občas nějaký nervóza počká na dokončení tvého předjížděcího manévru. Ostatně tak jezdí spousta autobusů a taky to dávají. Ani při 150 nemůžeš jet stabilně vlevo. A o víkendech, kdy rodiny častěji jezdí po dálnici, je to trošku volnější.
Najnovsiu generaciu mam na mysli :-) Pravda, ze som bol zvyknuty na C5 (najtichsie dostupne auto), ale od 110 je to fukot, ktory som v inych autach nezazil (mozno v Peugeot 208). V malych rychlostiach je tichy, bez vyhrad. Treba si to vyskusat a porovnat, je to zavazny problem.
Ja teda kdyz porovnam treba novej espace initiale a megane grandtour 2014, zavratnej rozdil to neni. Scenika nevlastnim tak nevim, ale prekvapuje me to. Jel jsem s tim jen chvili
Ja to viem porovnat s C4 Picasso a to je ovela tichsie a prijemnejsie. Ale aj ostatne auta, co som mal, nikdy nebol problem (az na Peugeot 208 a este stary Swift z 2005 tiez nebol odhlucneny). Inak uz by som u Espace iniciale predpokladal lepsie odhlucnenie (aj ford napr. to vignale verzii vraj dava viac tlmiacej hmoty). Kazde auto ma nieco, ale Scenic je v tomto dost extrem.
Samozrejme, ze ten espace je tissi, nez obyc megane. Ale neni to tak, ze bych s tim meganem nemohl jet rychle. Naopak. Akustika se da a ta 1.6dci nic nezere ani v neslusnych rychlostech. Mam jeste xc70 a to je akusticky jina liga. Ale kdyz potrebuju otocit rychle po dalnici 300 tam 300 zpet, beru rencka kvuli spotrebe >:D
Tazke auto, spotreba okolo 6,2 l/ 100km. Novsia 1.6 dci moze byt uspornejsia. Napr. 1.6 hdi v Citroene zerie o 1l na 100 km menej (trosku lahsie kratke C4 Picasso vs Grand Scenic, oba automaty). To sa tiez trosku hnevam, ze ako ospevovali dci motory a pritom usporne velmi nie su. Aspon nie pri zatazi.
Tak tieto autá dnes vyzerajú ako dodávky max. zvonka, interiér je už veľmi blízky osobákom. Za druhé, napísal som "v danej cenovej kategórii", MPV plus-mínus rovnakej triedy je možno o 20% drahšie, takže určite, treba čakať niečo naviac.
Predpokladám, že si chcel napísať 15000€ a zároveň predpokladám, že máš seriózne zrovnanie naprieč konkurenciou. Samozrejme tou relevantnou, nie C5 >:D:-!
Potkává se tu stará škola s novou, i když to tak na fotkách moc nevypadá. Základní výbava vs. nejvyšší je pohledově trošku nefér, i když oceňuji, že to v textu bylo opakovaně zohledněno.
Výsledná známka s malým rozdílem je spíše k pousmání, protože jinak Rifter svého soupeře doslova deklasoval.
Jediné, co bych na Caddyně pochválil, to je snad vzhled zadnice. I přesto, že vypadá 20let vlastně stejně, tak působí moderněji.
caddy boduje robustnostou ... aj uzitocnou hmotnostou... sam som s caddy z r 2008 jazdil jednu letnu sezonu a to auto je proste tank ... navyse moze byt aj v 4kolke... tam nalozis 400 kg cementu a auto to ani nepociti... asi aj o tom je caddy ... ako pracant vyborny... a asi aj preto ma taky uspech ako ma takze nejaka nahoda to iste nebude ... :yes:
ale na osobne rodinne ucely sa mi viac paci uz novsie berlingo ;-)
tak logicky narazali na to kedy prisiel prvy caddy na trh.... a je to uz 16 rokov presne tak ... a tento v teste je jeho najnovsia generacia... alebo comu nerozumies...
Tak Caddy přišel u VW už o dost dřív než v roce 2003. Ale od 2003 je tu jedno a to samé auto s dvěma vizuálními facelifty. Ten z roku 2015 je dokonce vizuelně méně výrazný než ten první. Stačí se kouknout na použitou techniku, shodné dveře, shodné rozchody i rozvor. Schodnou zadní tuhou nápravu na listových perech (je to skvělý rodinný zážitek sedět vzadu na rozbité cestě).
VW sice marketingově tvrdí, že jde o novou generaci na což H/K_svwet rád skočil, ale realita je taková, že Caddy není nové auto a v testu je to jasně vidět proti konkurenci. To samé T6, která je jen také takovým druhým FL T5tky.
Prvý Caddy bola Ibiza/Polo s búdou. Potom na niektorých trhoch preznacili a premenovali Felíciu pick-up a až v tom 2003 prišiel v podstate tento istý Caddy a len mu robia FLty. :-)
Jazdil som s Rifterom 3x (rozne verzie) a ten stredovy tunel je snad najsirsi zo vsetkych aut, v ktorych som sedel! Sirsi ma uz len Skoda 1203. NEVERIM, ze 191cm nemal problem s kolenom! MUSEL MAT! To je zaroven aj jedina vec, ktora sa da Rifteru vytknut. Inak super auto. Ale ten stredovy tunel ho diskvalifikuje - tam sa neda sediet!
zase nejsou redaktoři schopni ani změřit ložnou délku po sklopení sedaček? U Caddy ji napíší, ale u Rifteru se už ani neobtěžují, přitom by to taky byl dobrý parametr pro porovnání.
Jinak to, že nové auto porazilo několikrát faceliftovaný Caddy beru jako samozřejmost. Ale dost to vypovídá i o tom, nakolik je Caddy pro Volkswagen vlastně zajímavý.
To vím, přesto si stojím za svým názorem. Tím víc, pokud jeho pozice je taková. V podstatě ve všem zaostává i proti minulé generaci Partner/Berlingo, přesto ho lidi kupují, což spíš vypovídá o zaslepenosti kupců, než o kvalitách Caddy.
A k čomu je ten parameter pre osobné auto? Alebo vozíš na dovolenku vrecia s cementom? Skôr tuhá náprava znamená pre osobák mínus, horšie jazdí, o komforte pruženia nehovoriac.
Povím ti svůj pohled. Pohled člověka, který už delší čas podobné auto vybírá do rodiny. Všechno to jsou předělané dodávky, ale Caddy to dokáže maskovat nejlépe, působí velmi dospěle a vážně. Jednoduše si nedokážu představit drandění v dětském sranda autě typu Berlingo. To, co se zde VW obecně často vytýká, tedy unylost a fádnost designu, je pro Caddy právě to velké plus. Stejně tak to platí pro ostatní vozy VW. Dále pak široké možnosti konfigurovatelnosti, dvě verze karoserie a motorizace, kde si vybere každý.
Jasně, ve srovnání dopadl lépe Rifter, ale já bych se za to auto styděl, byť může být sebelepší. Zásadním faktorem pro nákup všech berling, dokkerů atd. je cena, o tom se dá také mluvit jako o jisté formě zaslepenosti.
caddy v nejakej 4kolke ako alltrack vcelku aj vizualne uz ujde preco nie [odkaz] ( konkretne tent ona foto sa mi paci ) a aj ako tuto pre rodinu na hory mozno este lepsia volba ako nejedno navonane dialnicne SUV s priestornostou maleho vozu
caddy ma vela variant.. uz len si vybrat tu svoju.. my sme kedysi mali vo firme caddy life
Vidíš, zase ja to vidím opačne. Caddy maskuje dodávku dosť zle, tá hranatá krabica je a ostáva na prvý pohľad užitkáč. Pri jazde to potvrdí tuhá zadná náprava, ktorá síce znesie veľa, ale na pohodlnú rodinnú jazdu to až tak nie je, naviac ten ťažký dvojliter vpredu, keď ostatní vystačia s motormi o 25% menšími... Plus cena. Neviem, ako sa pri kúpe zjednáva, ale pri cenníkovom porovnaní je VW zo všetkých na trhu najdrahší.
Tieto prispôsobené užitkáče sú viac-menej úspornejšou voľbou voči MPV, takže je snáď na mieste pozerať na cenu. ;-)
Minulý rok jsem se ohlížel po podobném autě, prošel jsem všechny, od Mercedesu (převlečený Kangoo s hvězdou), po Fiat až po Ford. Mým původním záměrem bylo Berlingo nebo Partner, ale převážně kvůli ceně (ale bylo skoro léto 2018 a už se myslím objednával Rifter, ale já podle obrázku a nabízených motorů nakonec ztratil zájem, navíc jsme měli špatné zkušenosti s Peugeotem 5008, 1.6 THP, r.v. 2010).
Ale abych to zkrátil - skončili jsme u Caddy a jsem spokojený. Pro Caddy jsem se rozhodl kvůli tomuto:
+dobrá variabilita (můžete i v osobní verzi kompletně demontovat sedadla a mít 100% rovnou plochu - to bylo pro mě klíčové)
+silnější a objemnější motory, lepší dynamika, jízdní vlastnosti jistě nejlepší v třídě, komfort pro případné pasažéry vzadu však jistě není dobrý díky tuhé nápravě, což pro mě není problém, jezdíme ve dvou plus náklad.
+příjemnější a pocitové bytelnější interiér (ale to je asi podle vkusu)
+vnější vzhled - prostě se mi Caddy v dané kategorii líbí nejvíce (ale líbí se mi např. i Fiat Doblo a to je zase jiné), ale zde to rozhodně nebyl rozhodující faktor
+cena, která se zpočátku zdála opravdu vysoká oproti konkurentům se podařila šikovně stáhnout díky slevě 20% + výhodné edici Join, kterou v té době nabízeli
-cena, která u mě nebyla problém
-výbava chudší, pokud nemáte štěstí na výhodné edice atd.
-menší komfort pro zadní řadu
-displej infotainmentu je hrozně nízko, to je asi to, co mi na autě nejvíc vadí
siel som v caddy z r 2008 aj v roomsteri... su to uplne normalne osobaky ;-) ... uplna lahoda s tym jazdit... ako rodinne auto dokonale :yes:
roomster scout ma brachov kolega... cerveny... proste fakt pekny kus... aj dobre to jazdi... o nejakej dodavke tu sa neda uz vobec hovorit... naopak ako rodinny voz je to dokonale :yes:
nepochopil si. tak este raz- prejdi sa napr v normalnom MPV, napr v novom tourane, a potom to porovnaj s tymito dodavkami. ake bojim sa ze ty by si rozdiel aj tak nepochopil. ze si isel v 10rocnom caddy a roomsteri je super.
nemusis sa bat... to je to posledne co by si mal ... ja napriklad vobec neriesim ci by si toto alebo hento chapal alebo nie ... asi ma teda viac proste zaujimaju auta no jo no
Roomster dokonalé auto na rodinné vozenie...iný vtip nevieš?
V prvom rade Roomster je nafúknutá Fabia, technicky "vylepšená" o diely starej Octavie. Úzka kabína, blbý výhľad vpredu, skleník vzadu, tvrdé nepohodlné sedadlá vzadu sotva pre dvoch ľudí normálnej postavy, to všetko sú atribúty degradujúce tento vysoký súdok na kolesách na poloúžitkové približovadlo. Máš o dokonalosti veľmi divnú predstavu.
skoro som zabudol ..... okrem berlinga tu mame aj jedno starsie doblo v kratkej verzii .. a tiez ako rodinne auto ... ved preco aj nie... tieto vozy su dnes uz okrem ineho aj praktickejsie ako tie kdejake vajcoidne crossy-MPV hrajuce uz viac na styl ako na tu skutocnu podstatu MPV-cka ako takeho .... navyse klasicke stylovky vonavky MPV stejne vymru... ale berlingo tu bude stale :yes:
MPV sa z trhu pomaly vytracaju avsak praktickost ak aj je +/- porovnatelna, komfort nie. Tiez som bol z ohlaseneho rifteru najskor nadseny a po vyskusani to nie je take terno a uzitkovy zaklad je citit ako som pisal uz v prvej diskusii par mesiacov dozadu. Take auto by som kupil v pripade, ze ma obmedzuje rozpocet a moje naroky su kus nizsie ako mam. Bohuzial Rifter u mna nesplna 2 zo 6 nepriechodnych podmienok, inak by som nad nim uvazoval.
Aktualne nemaju najvykonejsiu verziu benzinovej 1.2, ktoru by som akceptoval - co sa asi vyriesi casom, ale co sa urcite nevyriesi su svetla. Nema moznost priplatku a chapem to. Kto lovi v tejto triede, za lepsie svetla priplacat najskor nebude.
No jasně, v tomhle je to prostě lowcost auto... v tomhle má výhodu VW... ale třebas i Fiat, Doblo s 1.4T 120k vč. CNG verze je pořád zajímavá nabídka a nejspíš by to byl můj favorit (jestli to ale reálně pojede líp, než ta 110k 1.2 v Berlingu, je otázka).
Které jsou ty další čtyři podmínky?
Neviem ci som pochopil ako si to myslel, ale 96kW 1.2 maju, z nejakeho dovodu ju bud nestihli alebo nechcu homologovat - znovu asi predpoklad a odhad zakaznika alebo to chce len cas. Neviem povedat, aktualne vsak nestihaju benzinove motory vyrabat, takze aj to moze byt zatial dovod. Koncom roku pride vykonejsia 1.2 u PSA vseobecne, bude mat 114kW.
reakcia na moj prispevok vyssie: Normalne ma nejake hodnotenie prispevku vobec netrapi pretoze mi je to ukradnute, len by mi mohol niektory z tych 6tich pacientov vysvetlit, co sa mu nepaci na konstatovani faktov.
Aky uzitkovy zaklad? Normalne emp2 zaklad zo spanielska, kde robia aj c4 spacetourery a je to o 20 cm vyssie. Ostatne suhlasim, svetla mohli dat lepsie.
Která má dokonale udělaný každý čudlík, ale na hory s rodinou pojedeš tou dodávkou. Naházíš tam věci bez truhly a nakonec neřešíš škrábanec na plastu v kufru. Ten velký vnitřní prostor vlastně dělá pocit svobody.
Tedy to umístění displeje v Caddy je hodně "oldschool", neboli jak by napsal pan Vavwerka, je ergonomicky dokonalé. Na to by snad měla pamatovat vyhláška, že je za jízdy na tomto displeji zakázáno cokoliv nastavovat a vlastně se na něj snad i dívat.
Caddy jsme měli ve firmě a velice mě zklamal. WV těží z dobrého jména značky, ale technikou velmi zaostává, což je mi velmi nesympatické při tak vysoké ceně. Zklamaly mě vlažné brzdy, slabý motor i díky dlouhým převodům - jednička se musí moc vytáčet, aby se dvojka trocu táhla. Na palubním pc něco každou chvíli pípalo bez jakéhokoliv uporoznění na displeji. Posez za volantem nepohodlný, sedačky bez bočního vedení. Pokud bych chtěl trvanlivé auto, pracanta, tak bych o něm uvažoval, ale za tu cenu při té technice? Ani náhodou.
predpokladam ze nenarazas uz na toho sucasneho caddyho [odkaz] .. pretoze tu fakt v kabine nevidim problem ;-) a posobi velmi bytelne a pouzitelne aj hodnotne...
teraz pozeram ze ja mam taky isty kozeny volant v pole ako ma tento caddy ... sranda... a je fakt pekny mozem potvrdit :yes: [odkaz] a pridavam aj jedno doblo >:D vcelku sa to teraz aj hodi ;-)
Většina lidí tady Caddy a Rifter srovnává s MPV střední velikosti, jako je Scenic, Touran, Zafira nebo C-Max. A říká, že ty 'dodávky' jsou výrazně levnější. Ten cenový odstup je ale ve skutečnosti ještě mnohem větší, protože když Rifter i Caddy vezmete v těch prodloužených verzích, kde lze smysluplně použít i šesté a sedmé sedadlo, tak z hlediska vnitřního prostoru i vnějších rozměrů jsou tato auta absolutně srovnatelná se Sharanem, Galaxy, a bývalou C8/P807. A to jsou auta za naprosto jiné pálky, byť s mnohem lepšími jízdními vlastnostmi.