Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 08:32
"...Při potřebě výraznější dynamiky je potřeba oba motory točit do středních otáček. Caddy má smysl vyhnat do asi 4300 min-1, peugeot ještě asi o 300 min-1 výše...." "...Schopnost zátahu ve vyšších otáčkách je omezená...."

Moc tomu nerozumím. Napřed autor testu doporučuje motory točit vysoko nad otáčky maxima výkonu (Caddy o 7,5%, Rifter dokonce o 31% !!) a pak napíše že nahoře stejně netáhnou. Podle mě v takových otáčkách musí přece umírat

A taky nerozumím proč se Caddy probouzí až kolem 1400 ot. když by dle údajů výrobce měl už dávno táhnout naplno. Při takovém zjištění bych se ihned dotazoval výrobce nebo kdo auto poskytnul jestli mi nedodali k testu vadný kus.
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 08:53
Tohle podladěnou 75 KW verzi neznám, jen 81 kW. Tu pod 1500 otáčkami nemá vůbec smysl trápit, od 1500 výše ale už jede pěkně. U 75 kW by měl být max. točivý moment už od 1300 otáček, takže je dost divné, že se motor choval - hmm - jako ostatní 2.0TDI.
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 09:31
povedz mi motor R4, ktory ma zmysel drzat pod 1500 otacok. To co je za nezmysel? Turbomotor ma zmysel drzat v minimalnych otackach, kedy je nadychnute turbo, tj. okolo 1700-1800, atmosfera samozrejme vyssie.
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 09:51
Asi tak, takže mi těch 1300 otáček v 75 kW verzi připadá trochu málo.
Avatar - 3_diamanty
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 10:17
ja to spinanie turba mam pri 1400ot.. ale optimalnych je to drzat aspon okolo 1600ot-1700ot .... vtedy uz skutocne citis plny nadych a riadny zatah turba ... proste na hrane spinania sa motor este trapi presne tak... a podtacanie pripadne jazda na "hrane" spinania turbo este viac "nici" ako nejake to prudke a masivne vytacanie ... vid brozura/navod k danemu autu s turbom ... tam je o takychto veciach vsetko jasne popisane ..
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 10:42
R4 2.2 - v 1500 mam vyse 50kw, mensie turbo uz zabera naplno. Pre jazdenie po meste to plne dostacuje od cca 1000rpm.
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 13:13
Máme ve firmě jednoho T6 2,0 TDI 110kW, maximum krouťáku má psané mezi 1500-3000 ot. a v reálu zatahuje už hluboko pod tímto rozmezím. Řek bych tak mezi 1100-1200 otáček už táhne docela poctivě a mezi 1300-1400 už zcela naplno.
Takže to určitě jde když se chce
Avatar - Hammunasakra
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 14:24
To bude rozdíl v emisích V6TDI taky nejezdilo špatně když neplnilo emise = když TDI emise plní..

Byť WLTP snižovalo výkon spíš benzínů = nafta V8TDI 4.0 musela snížit výkon na dostřel R6 3.0 = ve verzi plnící emise. Tady to bude podobný = a 1.5 BlueHDi se fakt poved
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 14:42
Nevím jestli ti rozumím. Ten T6 je loňský s 2015/45W a Euro 6W s Adblue
Ale tady spíše jde o to, jestli motor ve skutečnosti jede v rozsahu který udává výrobce
Což ten T6 splňuje ale Caddy z testu ne.
Avatar - Hammunasakra
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 15:03
Záleží ze kdy loňský = před nebo po začátku WLTP? To je ten zlom a jak víme docela velkej..
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 15:27
Z první půlky roku, tj před WLTP
Ale ještě jednou, ani WLTP neopravňuje výrobce udávat nereálné parametry motoru.
Avatar - Hammunasakra
Charakteristika motorů
| 2. 2. 2019 01:33
To jistě ne = ale reálný chování TDI se reálnějšim měřenim WLTP reálně zhoršilo. V případě V6TDI docela hodně. V případě V8TDI snížilo výkon skoro na úroveň R6 50d = no a trochu horší je to asi i v případě 2.0TDI
Avatar - _Karel_
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 15:39
Hm, já mám taky 2,0TDI 110kw a určitě bych neřekl, že mezi 1300-1400ot. táhne naplno.
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 16:11
Možná máš motor z páteční výroby :-)

V kolika teda ožívá ten tvůj ?
Avatar - _Karel_
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 16:38
V kolika ožije, to nevím. Při snaze o větší zrychlení automat ochotně podřadí alespoň ke 2000. ot., musel bych to manuálně podržet níž. Pod okolo 1500 se dá jet, spíš ustáleně, neduní, okolo 1300 se to motoru už moc nelíbí - jakékoliv zrychlování. Teď mám čerstvě po chipu a je to lepší. Ale i tak bych neřekl, že se mu pod 1500 nějak moc chce. :-)
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 16:47
Divné. Asi se to liší kus od kusu
Avatar - Hammunasakra
Charakteristika motorů
| 2. 2. 2019 01:35
To taky ale viz já 01:33 hlavní změna je září loňskýho roku a WLTP = pro koncern fakt trochu noční můra [odkaz]
Charakteristika motorů
| 2. 2. 2019 06:51
Jo chápu, jestli Karlovo auto je z druhé půlky roku tak má holt smůlu
Avatar - _Karel_
Charakteristika motorů
| 2. 2. 2019 07:15
Moje auto je vyrobeno 01/2018. Smůlu - neřekl bych. Namám pocit, že je ideální dávat motoru kouř z nejnižších otáček, i kdyby to nakrásně pobral.
Avatar - Hammunasakra
Charakteristika motorů
| 2. 2. 2019 11:17
Viz já 11:16 :-)
Avatar - Hammunasakra
Charakteristika motorů
| 2. 2. 2019 11:16
Přesně = buď je z první půlky a maj smůlu ty co jednou za nim nebo z druhý a má smůlu majitel :-)
Avatar - Emel
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 16:36
Táhne naplno - to určitě ne. Maximální akcelerace je při maximálním výkonu, což určitě není 1300 otáček. Na druhou stranu, mám 2.0TDI 110kW najeté v Octavii a Superbu a rozjezdy z 1300-1400 jsou v pohodě (pokud se bavíme o pohodové plynulé jízdě). Akorát DSG to klidně nechá padnout i na 1100...
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 16:44
Pokud se bavíme o charakteristice motoru a nástupu síly v nízkých otáčkách tak je trochu mimo mísu plést do toho zrychlování v režimu max výkonu.
Avatar - Emel
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 16:55
No ale tak co ty si představuješ pod pojmem "táhne naplno" při otáčkách
Charakteristika motorů
| 1. 2. 2019 17:21
Táhne naplno = má max.krouťák

A ten druhý problém co píšeš závisí na konkrétním typu motoru. Některé tím trpí, jiné ne
Avatar - Verny_2013
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 08:40
nevypadá příliš růžově. Tyto auta jsou pracanti a pro rodinné použití jako MPV nevhodná.
Avatar - Blue Sun
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 09:16
Proto je jako rodinná MPV vídám čím dál častěji, aha... Řekni to lidem, že to vlastně dělají úplně špatně.
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 09:35
Sune, zcela upřímně můj názor. Když přišel Rifter/Berlingo na trh, tak jsem jásal, jak vypadají super a že to nejspíš bude náhrada za Scenika, protože ten novej je drahej. Pak jsem do Rifteru v nejvyšší výbavě sednul a.... Pořád je to dodávka. Prostě to na mně osobně pořád působí spíš pracovně jakkoliv to má velkej displej a já nevím co.
Jako důvod vidím cenu. Když jsem si zkoušel nakonfiguroval Berlingo, tak jsem byl cca o 100 tisíc níž než podobný Scenic.
Avatar - Blue Sun
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 09:41
Já netvrdím, že je to luxusní MPV, nebo něco podobného. Ale vzhledem k přepravní kapacitě, pohodlí, ceně a parametrům vůbec to prostě pro spoustu lidí je náhrada za ubývající MPV. Vezmu-li srovnání třeba z mé části města, pak jsou tu dva Scénicy a jedna C4 Picasso. A vůči tomu asi čtyři Dokkery, sedm nebo osm Berlingo/Partner/Rifter. Nikdo přitom ta auta nemá jako pracovní s občasnou možností odvozu rodiny.
Avatar - JirkaV8
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 11:20
Jestli ono to take neni tim, ze "pracovni" auta vice cti zasady zdraveho rozumu z hlediska mechaniky a jednoduse funguji. Male MPV jsou drahe, choulostive, nic mozna krome rozdilu ve vyssich ryclostech neprinaseji a jsou drazsi. Nikomu nic nepodsouvam, ale take me subjektivne vice oslovuje tak nejak normalni klasicke Berlingo s HDI nez treba Scenic nebo Fordi C-S Maxy. Kdyz MPV tak fajn, ale klasicke Galaxy/Espace a tak.
Avatar - Blue Sun
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 12:45
Řekl bych, že "drahé a choulostivé" určitě nejsou. Vždyť ty technologie jsou v podstatě skoro stejné. Spíš hraje roli poměr ceny a užitné hodnoty (přepravní schopnosti).
Avatar - traveldrive
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 09:48
Zas jedna nepodložená teória. Mám už nejaký ten rok Kangoo a môžem zodpovedne skonštatovať, že je to v danej cenovej kategórii fantastické rodinné auto. Priestorné, praktické, spoľahlivé a s nízkymi prevádzkovými nákladmi. Pokojne by som ho kúpil znova.
Avatar - Verny_2013
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 14:53
Já Ti to neberu, ale sám si nedovedu představit že bych jako rodinné auto používal dodávku. Ale chápu že když je někdo živnostník a denně ho potřebuje k práci, pak si s ním 2x za rok na tu dovolenou odjede. Nicméně fakt je i v dneska zveřejněných statistikách že podíl klasických MPV na trhu již řadu let klesá. Jen 2017/2018 - 7,8/5,7. A to je velký propad.
Avatar - Emel
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 15:03
Noo... hele, tohle je hrozně individuální. Ono třeba stačí s tím Berlingem snížit cestovní rychlost o 10-15km/h a rázem jsi na srovnatelném akustickém komfortu i spotřebě... a cenou za to je třeba 5-10min času na stokilometrové trase.

Já pomalu jezdit neumím a prudilo by mě to, ale možná je to jen o nějakém stavu mysli :-)
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 15:38
Problem je v tom, ze na dalnici s provozem se zpomalit o 10kmh podle me neda. Budto jedes 90 v pravym, nebo 140 az 160 v levym. Cokoliv jinyho mi prijde nebezpecny, pac klickujes jak hotentot. Cili 150 je podle me bezpecnejsi, jak 120. Kdyz ma teda clovek auto, ktery se nerozpada
Avatar - Emel
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 16:30
Vím co chceš říct, ale podle mě to trošku dramatizuješ. Jet po dálnici 120 i 130 se dá, holt občas nějaký nervóza počká na dokončení tvého předjížděcího manévru. Ostatně tak jezdí spousta autobusů a taky to dávají. Ani při 150 nemůžeš jet stabilně vlevo. A o víkendech, kdy rodiny častěji jezdí po dálnici, je to trošku volnější.
Avatar - xxc
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 20:50
Presne tak a to sa so Scenicom ist neda. Auto v pohode zvladne, ale akusticky komfort je hrozny, nevhodny pre rodinu.
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 21:52
a jakou generaci scenicu mas na mysli? Tam mi tech 140 prijde jeste v pohode. Pokud nejsi zvyklej na Maybach samozrejme.
Avatar - xxc
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 22:00
Najnovsiu generaciu mam na mysli :-) Pravda, ze som bol zvyknuty na C5 (najtichsie dostupne auto), ale od 110 je to fukot, ktory som v inych autach nezazil (mozno v Peugeot 208). V malych rychlostiach je tichy, bez vyhrad. Treba si to vyskusat a porovnat, je to zavazny problem.
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 22:36
No vidíš, ak by si predtým mal minulú generáciu C4picasso, tak by sa ti ten scénic nehnusil, minimálne čo sa akustického komfortu týka ;-)
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 22:46
Ja teda kdyz porovnam treba novej espace initiale a megane grandtour 2014, zavratnej rozdil to neni. Scenika nevlastnim tak nevim, ale prekvapuje me to. Jel jsem s tim jen chvili
Avatar - xxc
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 23:20
Ja to viem porovnat s C4 Picasso a to je ovela tichsie a prijemnejsie. Ale aj ostatne auta, co som mal, nikdy nebol problem (az na Peugeot 208 a este stary Swift z 2005 tiez nebol odhlucneny). Inak uz by som u Espace iniciale predpokladal lepsie odhlucnenie (aj ford napr. to vignale verzii vraj dava viac tlmiacej hmoty). Kazde auto ma nieco, ale Scenic je v tomto dost extrem.
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 23:29
Samozrejme, ze ten espace je tissi, nez obyc megane. Ale neni to tak, ze bych s tim meganem nemohl jet rychle. Naopak. Akustika se da a ta 1.6dci nic nezere ani v neslusnych rychlostech. Mam jeste xc70 a to je akusticky jina liga. Ale kdyz potrebuju otocit rychle po dalnici 300 tam 300 zpet, beru rencka kvuli spotrebe >:D
Avatar - xxc
Budoucnost MPV
| 2. 2. 2019 08:57
Ja mam 1.5 dci a ten zerie stale vela. Ale motor mi nevadi, hovoril som cisto o nezvladnutom akustickom komforte.
Budoucnost MPV
| 2. 2. 2019 15:36
1.5 zerie vela? no já ti nevím. máš fakt opačné zkusenosti než já. asi zbytečná diskuze
Avatar - xxc
Budoucnost MPV
| 2. 2. 2019 16:45
Tazke auto, spotreba okolo 6,2 l/ 100km. Novsia 1.6 dci moze byt uspornejsia. Napr. 1.6 hdi v Citroene zerie o 1l na 100 km menej (trosku lahsie kratke C4 Picasso vs Grand Scenic, oba automaty). To sa tiez trosku hnevam, ze ako ospevovali dci motory a pritom usporne velmi nie su. Aspon nie pri zatazi.
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 22:36
Kecáš
Avatar - traveldrive
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 18:53
Tak tieto autá dnes vyzerajú ako dodávky max. zvonka, interiér je už veľmi blízky osobákom. Za druhé, napísal som "v danej cenovej kategórii", MPV plus-mínus rovnakej triedy je možno o 20% drahšie, takže určite, treba čakať niečo naviac.
Avatar - xxc
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 20:52
Ved Kangoo je cenova kategoria 1500 eur :-) Ludia su rozni, niektori su radi, aj ked auto aspon funguje.
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 22:38
Predpokladám, že si chcel napísať 15000€ a zároveň predpokladám, že máš seriózne zrovnanie naprieč konkurenciou. Samozrejme tou relevantnou, nie C5 >:D :-!
Avatar - xxc
Budoucnost MPV
| 1. 2. 2019 23:24
Nie sused kedysi zohnal velmi lacno Kangoo niekde z nemecka. Stale tam nieco opravuje (parkuje ho na ulici), ale vraj si velmi chvali :-)
Avatar - traveldrive
Budoucnost MPV
| 3. 2. 2019 13:59
A aké nové MPV máš v tej cene?
Test
| 1. 2. 2019 08:47
Potkává se tu stará škola s novou, i když to tak na fotkách moc nevypadá. Základní výbava vs. nejvyšší je pohledově trošku nefér, i když oceňuji, že to v textu bylo opakovaně zohledněno.
Výsledná známka s malým rozdílem je spíše k pousmání, protože jinak Rifter svého soupeře doslova deklasoval.
Jediné, co bych na Caddyně pochválil, to je snad vzhled zadnice. I přesto, že vypadá 20let vlastně stejně, tak působí moderněji.
Avatar - 3_diamanty
Test
| 1. 2. 2019 10:12
caddy boduje robustnostou ... aj uzitocnou hmotnostou... sam som s caddy z r 2008 jazdil jednu letnu sezonu a to auto je proste tank ... navyse moze byt aj v 4kolke... tam nalozis 400 kg cementu a auto to ani nepociti... asi aj o tom je caddy ... ako pracant vyborny... a asi aj preto ma taky uspech ako ma takze nejaka nahoda to iste nebude ... :yes:

ale na osobne rodinne ucely sa mi viac paci uz novsie berlingo ;-)
Avatar - wakantanka
Neboli
| 1. 2. 2019 08:51
tu nedávno články a testy NOVEJ generácie Caddy? A teraz sa v teste dočítame že Caddy je tu s nami už od roku.2003 :-)
Avatar - 3_diamanty
Neboli
| 1. 2. 2019 10:22
tak logicky narazali na to kedy prisiel prvy caddy na trh.... a je to uz 16 rokov presne tak ... a tento v teste je jeho najnovsia generacia... alebo comu nerozumies...
Neboli
| 1. 2. 2019 11:02
Tak Caddy přišel u VW už o dost dřív než v roce 2003. Ale od 2003 je tu jedno a to samé auto s dvěma vizuálními facelifty. Ten z roku 2015 je dokonce vizuelně méně výrazný než ten první. Stačí se kouknout na použitou techniku, shodné dveře, shodné rozchody i rozvor. Schodnou zadní tuhou nápravu na listových perech (je to skvělý rodinný zážitek sedět vzadu na rozbité cestě).
VW sice marketingově tvrdí, že jde o novou generaci na což H/K_svwet rád skočil, ale realita je taková, že Caddy není nové auto a v testu je to jasně vidět proti konkurenci. To samé T6, která je jen také takovým druhým FL T5tky.
Avatar - JirkaV8
Neboli
| 1. 2. 2019 11:15
Ono se prodavaji i vizualni sady, kdy si muzes z T5 udelat vzhled T6 temer v domacich podminkach.
Avatar - wakantanka
Neboli
| 1. 2. 2019 11:17
Prvý Caddy bola Ibiza/Polo s búdou. Potom na niektorých trhoch preznacili a premenovali Felíciu pick-up a až v tom 2003 prišiel v podstate tento istý Caddy a len mu robia FLty. :-)
Avatar - LEGOPARK
Co je to za blbost?
| 1. 2. 2019 08:52
Jazdil som s Rifterom 3x (rozne verzie) a ten stredovy tunel je snad najsirsi zo vsetkych aut, v ktorych som sedel! Sirsi ma uz len Skoda 1203. NEVERIM, ze 191cm nemal problem s kolenom! MUSEL MAT! To je zaroven aj jedina vec, ktora sa da Rifteru vytknut. Inak super auto. Ale ten stredovy tunel ho diskvalifikuje - tam sa neda sediet!
Avatar - Blue Sun
Proč
| 1. 2. 2019 09:21
zase nejsou redaktoři schopni ani změřit ložnou délku po sklopení sedaček? U Caddy ji napíší, ale u Rifteru se už ani neobtěžují, přitom by to taky byl dobrý parametr pro porovnání.
Jinak to, že nové auto porazilo několikrát faceliftovaný Caddy beru jako samozřejmost. Ale dost to vypovídá i o tom, nakolik je Caddy pro Volkswagen vlastně zajímavý.
Proč
| 1. 2. 2019 09:34
Caddy je náskokem nejprodávanější malý van v Evropě, takže těžko může být pro výrobce nezajímavý.
[odkaz]
Avatar - Blue Sun
Proč
| 1. 2. 2019 09:45
To vím, přesto si stojím za svým názorem. Tím víc, pokud jeho pozice je taková. V podstatě ve všem zaostává i proti minulé generaci Partner/Berlingo, přesto ho lidi kupují, což spíš vypovídá o zaslepenosti kupců, než o kvalitách Caddy.
Avatar - 3_diamanty
Proč
| 1. 2. 2019 09:50
uzitocna hmotnost:

rifter 676kg
caddy 873kg

tu caddy ( cisto nahodne ) nejako nezaostava... sranda ;-) .. pritom dost podstatny parameter
Proč
| 1. 2. 2019 11:05
Nojo, ta nosnost je dána nápravou - listová pera a tuhá náprava. Ale to člověk v osobním autě, kor na našich špatných cestách, opravdu nechce.
Avatar - traveldrive
Proč
| 3. 2. 2019 14:01
A k čomu je ten parameter pre osobné auto? Alebo vozíš na dovolenku vrecia s cementom? Skôr tuhá náprava znamená pre osobák mínus, horšie jazdí, o komforte pruženia nehovoriac.
Avatar - honzaHK
Proč
| 1. 2. 2019 10:20
Povím ti svůj pohled. Pohled člověka, který už delší čas podobné auto vybírá do rodiny. Všechno to jsou předělané dodávky, ale Caddy to dokáže maskovat nejlépe, působí velmi dospěle a vážně. Jednoduše si nedokážu představit drandění v dětském sranda autě typu Berlingo. To, co se zde VW obecně často vytýká, tedy unylost a fádnost designu, je pro Caddy právě to velké plus. Stejně tak to platí pro ostatní vozy VW. Dále pak široké možnosti konfigurovatelnosti, dvě verze karoserie a motorizace, kde si vybere každý.

Jasně, ve srovnání dopadl lépe Rifter, ale já bych se za to auto styděl, byť může být sebelepší. Zásadním faktorem pro nákup všech berling, dokkerů atd. je cena, o tom se dá také mluvit jako o jisté formě zaslepenosti.
Avatar - Blue Sun
Proč
| 1. 2. 2019 10:30
Děkuji za potvrzení.
Avatar - 3_diamanty
Proč
| 1. 2. 2019 10:40
caddy v nejakej 4kolke ako alltrack vcelku aj vizualne uz ujde preco nie [odkaz] ( konkretne tent ona foto sa mi paci ) a aj ako tuto pre rodinu na hory mozno este lepsia volba ako nejedno navonane dialnicne SUV s priestornostou maleho vozu

caddy ma vela variant.. uz len si vybrat tu svoju.. my sme kedysi mali vo firme caddy life
Avatar - _Karel_
Proč
| 1. 2. 2019 15:44
Tak tomu nerozumím. Ten Rifter není žádnej designovej úlet, ani auto na úrovni Dacie. Takže proč by ses v něm styděl víc než v Caddy?
Avatar - Blue Sun
Proč
| 1. 2. 2019 20:38
Protože tomu chybí ten správný znak.
Avatar - honzaHK
Proč
| 1. 2. 2019 22:14
Ale no tak, znak je to poslední. Caddy vypadá dospěle, Rifter je dětská hračka. Nikoho nepřesvědčuju a víc to vysvětlovat asi nemá smysl.
Proč
| 1. 2. 2019 22:42
OK, , na strane druhej je napriek dospelému vzhľadu je v (skoro) všetkom horší....
Avatar - Blue Sun
Proč
| 2. 2. 2019 10:28
Nevysvětluj, protože obhájit to pouze vzhledem (navíc dost sporným) fakt nejde.
Proč
| 3. 2. 2019 07:58
Naprosto souhlasím. Hlavně u berlinga, aby si k tomu člověk pořídil pestrobarevnou paruku a červený nos. Vypadá to jako hračka.
Avatar - traveldrive
Proč
| 1. 2. 2019 19:00
Vidíš, zase ja to vidím opačne. Caddy maskuje dodávku dosť zle, tá hranatá krabica je a ostáva na prvý pohľad užitkáč. Pri jazde to potvrdí tuhá zadná náprava, ktorá síce znesie veľa, ale na pohodlnú rodinnú jazdu to až tak nie je, naviac ten ťažký dvojliter vpredu, keď ostatní vystačia s motormi o 25% menšími... Plus cena. Neviem, ako sa pri kúpe zjednáva, ale pri cenníkovom porovnaní je VW zo všetkých na trhu najdrahší.
Tieto prispôsobené užitkáče sú viac-menej úspornejšou voľbou voči MPV, takže je snáď na mieste pozerať na cenu. ;-)
Koupil jsem Caddy
| 18. 7. 2019 13:21
Minulý rok jsem se ohlížel po podobném autě, prošel jsem všechny, od Mercedesu (převlečený Kangoo s hvězdou), po Fiat až po Ford. Mým původním záměrem bylo Berlingo nebo Partner, ale převážně kvůli ceně (ale bylo skoro léto 2018 a už se myslím objednával Rifter, ale já podle obrázku a nabízených motorů nakonec ztratil zájem, navíc jsme měli špatné zkušenosti s Peugeotem 5008, 1.6 THP, r.v. 2010).

Ale abych to zkrátil - skončili jsme u Caddy a jsem spokojený. Pro Caddy jsem se rozhodl kvůli tomuto:

+dobrá variabilita (můžete i v osobní verzi kompletně demontovat sedadla a mít 100% rovnou plochu - to bylo pro mě klíčové)
+silnější a objemnější motory, lepší dynamika, jízdní vlastnosti jistě nejlepší v třídě, komfort pro případné pasažéry vzadu však jistě není dobrý díky tuhé nápravě, což pro mě není problém, jezdíme ve dvou plus náklad.
+příjemnější a pocitové bytelnější interiér (ale to je asi podle vkusu)
+vnější vzhled - prostě se mi Caddy v dané kategorii líbí nejvíce (ale líbí se mi např. i Fiat Doblo a to je zase jiné), ale zde to rozhodně nebyl rozhodující faktor
+cena, která se zpočátku zdála opravdu vysoká oproti konkurentům se podařila šikovně stáhnout díky slevě 20% + výhodné edici Join, kterou v té době nabízeli

-cena, která u mě nebyla problém
-výbava chudší, pokud nemáte štěstí na výhodné edice atd.
-menší komfort pro zadní řadu
-displej infotainmentu je hrozně nízko, to je asi to, co mi na autě nejvíc vadí
Avatar - 3_diamanty
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 09:42
mame tu jedno modre nove berlingo na parkovisku ako rodinny voz ... a ze mu to slusi :yes:

a sam keby som chcel rodinne MPV tak urcite aj za mna radsej berlingo/rifter ako nejaky vajcoidny scenic.. tu myslim dnes uz nie je o com :yes:

rifter/berlingo :yes:
Avatar - wakantanka
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 09:52
Sadni a prevez sa najprv nejakým MPV a potom s takouto podobnou civilnou dodávkou. Ten nielen cenový rozdiel pochopíš hádam hneď.
Avatar - 3_diamanty
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 09:53
siel som v caddy z r 2008 aj v roomsteri... su to uplne normalne osobaky ;-) ... uplna lahoda s tym jazdit... ako rodinne auto dokonale :yes:

roomster scout ma brachov kolega... cerveny... proste fakt pekny kus... aj dobre to jazdi... o nejakej dodavke tu sa neda uz vobec hovorit... naopak ako rodinny voz je to dokonale :yes:
Avatar - wikinko
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 11:41
nepochopil si. tak este raz- prejdi sa napr v normalnom MPV, napr v novom tourane, a potom to porovnaj s tymito dodavkami. ake bojim sa ze ty by si rozdiel aj tak nepochopil. ze si isel v 10rocnom caddy a roomsteri je super.
Avatar - 3_diamanty
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 17:42
nemusis sa bat... to je to posledne co by si mal ... ja napriklad vobec neriesim ci by si toto alebo hento chapal alebo nie ... asi ma teda viac proste zaujimaju auta no jo no
Avatar - traveldrive
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 19:06
Roomster dokonalé auto na rodinné vozenie...iný vtip nevieš?
V prvom rade Roomster je nafúknutá Fabia, technicky "vylepšená" o diely starej Octavie. Úzka kabína, blbý výhľad vpredu, skleník vzadu, tvrdé nepohodlné sedadlá vzadu sotva pre dvoch ľudí normálnej postavy, to všetko sú atribúty degradujúce tento vysoký súdok na kolesách na poloúžitkové približovadlo. Máš o dokonalosti veľmi divnú predstavu.
Avatar - Emel
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 09:59
Jo, Berlingo vypadá dobře, ze sourozenců nejlíp... a má i normální interiér.

MPV je kvalitou jízdy pořád jinde... ale i s tímhle se určitě jezdit dá a praktická stránka + value for money jsou zajímavé.
Avatar - 3_diamanty
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 10:04
skoro som zabudol ..... okrem berlinga tu mame aj jedno starsie doblo v kratkej verzii .. a tiez ako rodinne auto ... ved preco aj nie... tieto vozy su dnes uz okrem ineho aj praktickejsie ako tie kdejake vajcoidne crossy-MPV hrajuce uz viac na styl ako na tu skutocnu podstatu MPV-cka ako takeho .... navyse klasicke stylovky vonavky MPV stejne vymru... ale berlingo tu bude stale :yes:
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 10:38
MPV sa z trhu pomaly vytracaju avsak praktickost ak aj je +/- porovnatelna, komfort nie. Tiez som bol z ohlaseneho rifteru najskor nadseny a po vyskusani to nie je take terno a uzitkovy zaklad je citit ako som pisal uz v prvej diskusii par mesiacov dozadu. Take auto by som kupil v pripade, ze ma obmedzuje rozpocet a moje naroky su kus nizsie ako mam. Bohuzial Rifter u mna nesplna 2 zo 6 nepriechodnych podmienok, inak by som nad nim uvazoval.
Avatar - Emel
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 10:39
A které to jsou, jen tak pro zajímavost?
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 10:46
Aktualne nemaju najvykonejsiu verziu benzinovej 1.2, ktoru by som akceptoval - co sa asi vyriesi casom, ale co sa urcite nevyriesi su svetla. Nema moznost priplatku a chapem to. Kto lovi v tejto triede, za lepsie svetla priplacat najskor nebude.
Avatar - Emel
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 11:13
No jasně, v tomhle je to prostě lowcost auto... v tomhle má výhodu VW... ale třebas i Fiat, Doblo s 1.4T 120k vč. CNG verze je pořád zajímavá nabídka a nejspíš by to byl můj favorit (jestli to ale reálně pojede líp, než ta 110k 1.2 v Berlingu, je otázka).
Které jsou ty další čtyři podmínky?
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 11:18
3.automat - to vlastne nesplna pri benzine ani teraz. Pozrel som do cennnika. 4.senzory+kamera - splna
5. automaticka klima - splna
6. 7 miest - splna
Avatar - Emel
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 16:26
BTW - Dokker dostane 1.3TCe 96kW... no, to bude "rukavice hozená mainstreamu" (minimálně teda OPSA).
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 17:17
Neviem ci som pochopil ako si to myslel, ale 96kW 1.2 maju, z nejakeho dovodu ju bud nestihli alebo nechcu homologovat - znovu asi predpoklad a odhad zakaznika alebo to chce len cas. Neviem povedat, aktualne vsak nestihaju benzinove motory vyrabat, takze aj to moze byt zatial dovod. Koncom roku pride vykonejsia 1.2 u PSA vseobecne, bude mat 114kW.
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 20:38
reakcia na moj prispevok vyssie: Normalne ma nejake hodnotenie prispevku vobec netrapi pretoze mi je to ukradnute, len by mi mohol niektory z tych 6tich pacientov vysvetlit, co sa mu nepaci na konstatovani faktov.
Avatar - _Karel_
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 21:09
Občas tu logiku nenajdeš.
Avatar - xxc
paradne MPV-cko
| 1. 2. 2019 21:00
Aky uzitkovy zaklad? Normalne emp2 zaklad zo spanielska, kde robia aj c4 spacetourery a je to o 20 cm vyssie. Ostatne suhlasim, svetla mohli dat lepsie.
Avatar - KANKUNEN
Já ty auta chápu, můžeš mít doma prémii,
| 1. 2. 2019 10:32
Která má dokonale udělaný každý čudlík, ale na hory s rodinou pojedeš tou dodávkou. Naházíš tam věci bez truhly a nakonec neřešíš škrábanec na plastu v kufru. Ten velký vnitřní prostor vlastně dělá pocit svobody.
Avatar - Hammunasakra
Motory
| 1. 2. 2019 10:48
1.5 HDi pěkně deklasoval 2.0 TDi = pěknej Vorsprung durch Technik :yes:

A překvápko že ve Světě motorů a ACZ koncern zase prohrál = překládám si to že asi fakt zaslouženě
Motory
| 1. 2. 2019 13:48
V testu nebylo Audi, ale pouze lidové vozidlo :-)
Avatar - Hammunasakra
Motory
| 1. 2. 2019 14:27
Ale motor je to stejnej = stejný voblboVWání jako že Audi kdy bylo ten Vorsprung..

Poslední roky co vyhazovali rok co rok šéfy technickýho vývoje = už to radši přestali používat = což se nedivim
Avatar - _Karel_
Motory
| 1. 2. 2019 15:49
Ne ne, je to 2,0TDI 75kw z Audi A4. ;-)
Caddy
| 1. 2. 2019 11:20
Tedy to umístění displeje v Caddy je hodně "oldschool", neboli jak by napsal pan Vavwerka, je ergonomicky dokonalé. Na to by snad měla pamatovat vyhláška, že je za jízdy na tomto displeji zakázáno cokoliv nastavovat a vlastně se na něj snad i dívat.
Caddy
| 1. 2. 2019 11:21
Caddy jsme měli ve firmě a velice mě zklamal. WV těží z dobrého jména značky, ale technikou velmi zaostává, což je mi velmi nesympatické při tak vysoké ceně. Zklamaly mě vlažné brzdy, slabý motor i díky dlouhým převodům - jednička se musí moc vytáčet, aby se dvojka trocu táhla. Na palubním pc něco každou chvíli pípalo bez jakéhokoliv uporoznění na displeji. Posez za volantem nepohodlný, sedačky bez bočního vedení. Pokud bych chtěl trvanlivé auto, pracanta, tak bych o něm uvažoval, ale za tu cenu při té technice? Ani náhodou.
Avatar - 3_diamanty
Caddy
| 1. 2. 2019 17:33
predpokladam ze nenarazas uz na toho sucasneho caddyho [odkaz] .. pretoze tu fakt v kabine nevidim problem ;-) a posobi velmi bytelne a pouzitelne aj hodnotne...
Avatar - 3_diamanty
Caddy
| 1. 2. 2019 18:02
teraz pozeram ze ja mam taky isty kozeny volant v pole ako ma tento caddy ... sranda... a je fakt pekny mozem potvrdit :yes: [odkaz] a pridavam aj jedno doblo >:D vcelku sa to teraz aj hodi ;-)
Avatar - KANKUNEN
Dva nejhorší ve třídě, jedno drahé a
| 1. 2. 2019 12:00
průměrné, druhé s interiérem na ruby.
Dva nejhorší ve třídě, jedno drahé a
| 1. 2. 2019 14:13
Už si ako papagáj, pasovať ho za najhoršie kvôli interiéru, s ktorým máš problém hlavne ty, je trochu mimo :-!
Vada při srovnávání s MPV
| 1. 2. 2019 22:20
Většina lidí tady Caddy a Rifter srovnává s MPV střední velikosti, jako je Scenic, Touran, Zafira nebo C-Max. A říká, že ty 'dodávky' jsou výrazně levnější. Ten cenový odstup je ale ve skutečnosti ještě mnohem větší, protože když Rifter i Caddy vezmete v těch prodloužených verzích, kde lze smysluplně použít i šesté a sedmé sedadlo, tak z hlediska vnitřního prostoru i vnějších rozměrů jsou tato auta absolutně srovnatelná se Sharanem, Galaxy, a bývalou C8/P807. A to jsou auta za naprosto jiné pálky, byť s mnohem lepšími jízdními vlastnostmi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku