Spotřeba je zde uvedená je zcela mimo realitu.. :-)
Na papíře to vypadá dobře.. ;-) Uvidíme v testech.
88kw není špatná hodnota , do menších aut ok..5008 by pořebovala silnější motor!
Je to už dost velké a vysoké auto.
Ze zvědavosti jsem koukl na 5008 a docela zírám. Nejlehčí verze 1385kg. To je celkem běžná váha u kompaktů. Pro srovnání - je to jen o 100kg víc, než Mazda 3 hb s "papírovými" plechy, a o 210kg míň, než nejlehčí srovnatelný Kodiaq. Už jsme se tu podivovali 1200kg u 308GTI, což je taky zhruba o 200kg míň, než konkurence. Buď Peugeot staví podvozky z karbonu, nebo něco šidí, nebo dělají u konkurence něco hodně špatně. Ale dva metráky na autě - to je obrovskej rozdíl.
No ono věřit tabulkovým hodnotám výrobce vyjde asi tak nastejno jako věřit tabulkové spotřebě. Realita je úplně někde jinde.
[odkaz]
A pro porovnání třeba ta Mazda, v tabulkách těžší, ale vy výsledku lehčí s výkonnějším motorem.
[odkaz]
A kde vidis tu pokrivenu realitu? Ci je niekde rozpisana vybava auta, lebo ja to tam nevidim. Priklad uvedenej prevadzkovej hmotnosti(pohotovostna = prevadzkova - 75kg) medzi 308sw a 3008, ktore viem realne porovnat podla vyrobneho listu: 1430kg vs 1360kg. 5008 je len o chlp tazsia od 3008 - tabulkovy priemer o 50kg. Cize slabsie vybavena 5008 moze byt v pohode lahsia, nez moj kombik.
Jestli jsi to nepochopil, tak v odkazu Šimpanze je to auto reálně zvážený. A jestli si vážně myslíš, že může být 5008 lehčí, než tvoje 308SW, tak jsi to auto asi nikdy neviděl.
Ale ja nerozporujem, co sa realne zvazilo Ja sa pytam, kde je uvedena vsetka vybava, ktora sa vazila:
1385/1637 / 1511 (1,2 Puretech 6MT)- min, max, priemer - podla dat vyrobcu ide o prevadzkovu hmotnost.
Cize to auto s danym motorom moze vazit 1385, ale aj 1637, zavisi od vybavy.
A ja si to vazne mysliet nemusim, 3008 s identickym motorom a prevodovkou, ale odlisnou vybavou ma v technicaku 1360, moje kombi 1430. To je rozdiel 70kg. Ta 5008 moze byt pri nizkej vybave lahsia nez moj kombik.
Hele, sorry, ráno jsem tvůj příspěvek přelítl ve spěchu zbrkle a první půlka mé odpovědi byl nesmysl. Takže - co přesně Zeperfs vážili opravdu nevíme. Slítl jsem konfig. 5008, výbava na přihazování tam samozřejmě je, ale tvrdím, že 190kg asi ne. Těžký je tam tažný a panorama, ostatní jsou spíš elektronický prkotiny.
Tak jako tak - ta váha je extrémně nízká. Bohužel tady asi nerozlouskneme, jestli kecají, nebo šidí konstrukci nebo mají extrémní náskok před konkurencí, že staví poměrně velké SUV o váze konkurenčních kompaktů.
Pokial mam info - a vidiet to aj na kamaratovej 3008 s rovnakym vybavovym stupnom, tak viem, ze maju inu konstrukciu sedaciek - v 3008/5008 sa pouziva iny vystuzny material, nejaka lahka zliatina hlinika a este cohosi, co je vo vysledku rovnako(ak nie viac) pevne ako ocel. To je rozdiel oproti zakladnym. Mne navysuje vahu este el.bedrova opierka a masaz. Takze mam oproti nemu tazke sedacky. Do 5008 sa daju dokupit 2 vyberatelne sedacky - tie su aj v tesoch chvalene pre svoju nizku vahu, tusim 11kg.
Rozdiel dalej - standardne je lepiaca sada, ja mam dojazdovu rezervu. Tieto x008 su postavene proste rozdielne a usetrili vahu. Ci sa osudila konstrukcia by mali napovedat skor crashtesty.
Rozdiel este medzi vybavou Access(manualna klima) vs automaticka pri vyssich stupnoch, tiez par kg prida. bezp asistenti a k nim suvisiaci HW rovnako nebude len tak. el.AGR+masaz s vyhrevom - to su vsetko znacne kila navyse. priplatkove hifi atd... sa to nezda na prvy pohlad.
Řekl bych, že ne všechny prvky výbavy jdou k základnímu motoru. 6+7 sedadlo jsem nepotkal, ale mohl jsem ho předlídnout.
No, všechno jsou jen spekulace, pro mě je ta váha na ten sakra kus auta fantastická. Pokud je vše jak má být a váží opravdu tak málo, pak všechna čest. :-)
Pozri cennik, vies ju vybavit uplne vsetkym, jediny rozdiel (sk cennik) je vyhrievanie stieracov (iba pre 1.6THP a 2.0HDI) a adaptivny tempomat s funkciou zastavenia. Dokonca vies 1.2 6MT narozdiel od EAT6 mat vo vybave GT line - ale tam ide len o vzhlad. Viac nemam k tomu co dodat.
Tak to k tomu zkus ještě dodat, kde tu 1,2 s výbavou GT-line kupuješ. Není v ceníku, není v konfigurátoru. Jen s naftou 2,0HDI. S 1,2 není ani v Německu.
S vahou je to dost zlozite, kedze bez realneho zvazenia sa neda porovnat dve auta vzhladom k moznemu rozptylu.
U Zeperf to chapem tak, ze je uvedena najvyssia navazena pohotovostna hmotnost - tj. palivo, normovany vodic, ale v najvyssej vybave resp. najtazsej vybave.
Preto Mazda ma maly rozptyl. Neda sa kupit 2.0G a Revolution Top, alebo opacne 2.5G a Challenge a pod. U Peugeotu mozes mat zakladny motor a nalozene auto po strop, resp. ak nie je to skor vynimka, podobne aj VW, Opel a dalsi z EU.
Co sa tyka vahy, vybava je casto tazsia ako sa zda.
Taka plnohodnotna rezerva je + 14-20kg oproti lepiacej sade
Auto klima moze byt v pohode v desiatkach kg oproti verzii bez, kedze okrem klimy je tam aj silnejsia baterka a dalsie veci
Rozna kabelaz, odhlucnenie, laminovane okna a podobne veci pribudaju aj bez toho, aby to v cenniku bolo uvedene.
Sedacky zaklad vs. koza prip. aj s ventilaciou su desiatky kg na cele auto.
Nejaka rozjazdova elektronika moze znamenat silnejsi differak alebo spojku a hned kg naskocia.
Casto jedna ved podmienuju druhu a priprava je v aute, aj ked danu vybavu nema, takze kg naskocia aj tak.
Obcas su rozne zakladne verzie kde sa neda dokupovat vsetku vybavu resp. len minimum. To je casto preto, ze tam chyba priprava, ale zase taka verzie je vyborna na meranie dynamiky a emisii, ale realne sa moze vyrazne lisit od vyssej vybavy aj bez doplatkov, lebo ta uz bude mat pripravu na rozne doplnky aj ked tam nie su. Je to tak lacnejsie vyrabat ako zostavovat kazdy kus individualne...
Ponechme stranou Zeperf, nepíší jasně, jakou výbavu vážili.
Koukám se do ceníku 5008 a píší, že udávané provozní hmotnosti jsou včetně průměrné výbavy. To znamená, že nejlehčí verze musí dokonce vážit míň, než těch 1385kg.
Jasne, ako pisem, vazenie je veda a osobne preferujem realne odvazit auta v Kovosrote resp. u nas v zbernych surovinach :-) Malo by to robit aj Auto.cz.
Inak aj ta priemerna vybava je taka nic nehovoriaca, ale suhlas, musia existovat aj lahsie verzie. Ibaze by islo o suchu hmotnost :-)
Tak ona je tam uvedená kromě tabulkové nízké hodnoty i nejvyšší možná hmotnost. Je tam prostě rozsah a to dle výbavy vozidla. To těch cca 180kg opravdu být může!!!
Ten peugeot je neprodejný především kvůli chybně umístěným přístrojům na palubce. Když už napolo zaplatili, napolo ukradli mnohem lepší techniku Opelu, mohli by se snad poučit, jak se dělá auto.
Díky za každý nový diesel, protože to je motor budoucnosti. Otázka zní, jak bude spolehlivý, když jeho předchůdce byl vzorem problémů. To víte, francouzská technika... :no:
Když jeho predchudce byl vzor problemu, jak to, ze nase 5008 ma najeto 285 tis a krome vstriku se na motoru nedělalo nic? Po celou dobu vedena servisni knizka, vymeny oleje po 20 tis km jak je predepsano. Ted se menila první spojka a dvouhmota. Auto jezdilo dalkove trasy. Je to jiz novejsi verze 82kw, ale dle mechanicka, co dela citroeny a peugeoty tak ani s temi staršími 66a 80kw nebyvaji problémy, staci pravidelne menit olej po 15 tis a cas od casu nechat vyčistit motor. Jezdu mu tam tyhle motory co mají vice nez 400km, které vydrzeli se zakladnim servisem typu filtry, olej, rozvody....přitom zrovna olej TOTAL, který PSA pouziva patri i levnym a snadno dostupnym, takze staci jen dodrzet specifikaci. Problem vidim v tom, ze to hodne lidi sidilo na servisu, prodali auto s 300 tis km, stocili to na 150tis km a lidi se pak divi.
Prúserový bol 1,6 16v ktorý skoncil v r2010(aj ten dal i cez strašidelné príbehy 300kkm) o nástupcovy sa uz podobné zvesti nešíria a na trhu je uz dlho
Taky tu močovinu , až na hnusný název :-) , nevidím jako problém.
Jednou za 7 tis km ji tam natankuješ za 200-300 kč a máš pokoj.
Už jsem si zvyknul. ;-)
Súčasné dízle močovinou moc nemrhali, aby neotravovali šoféra, predpokladám, že jej spotreba narastie tak dvojnásobne voci sučasnému stavu ;) .Ale aj tak to bude drobná položka