Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot rozšiřuje nabídku nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Dostala ho 3008 i 5008

David Bureš
Diskuze (38)
Po kompaktním modelu 308 se nové patnáctistovky dočkaly i další modely Peugeot, crossovery 3008 a 5008.

Skupina PSA se na nadcházející přísnější emisní normy Euro 6c připravila vyvinutím nového turbodieselu 1.5 BlueHDi, který jako první představila v Peugeotu 308 a postupně jej rozšiřuje i do dalších aut. Už se objevil v Opelech Crossland X a Grandland X (s obchodním označením 1.5 CDTI), představen byl v nové 508 a nyní zamířil i do Peugeotů 3008 a 5008.

Jestliže v Opelech je nová patnáctistovka nabízena ve dvou výkonových verzích, se 74 kW a 96 kW, v Peugeotech je zatím dostupný výhradně v silnější variantě. Do budoucna se ale počítá i s dalšími provedeními, údajně s 88 kW a 55 kW. V 308 je možné ji pořídit jen s šestistupňovým manuálem, v 3008 a 5008 je ale za příplatek 60.000 korun možné dokoupit i nově vyvinutý osmistupňový automat.

Rozdíl proti 308 je u dua 3008/5008 i to, že v jejich případě patnáctistovka nahrazuje dosavadní 1.6 BlueHDi s 88 kW. Naopak u kompaktního modelu starší šestnáctistovka zatím stále zůstává v nabídce.

Pro 3008 i 5008 je 1.5 BlueHDi možné pořídit ve dvou stupních výbavy, Active a Allure. V 3008 je možné jej pořídit již od 575.000 korun, zatímco v 5008 přijde minimálně na 625.000 Kč. Základní výbava v obou případech čítá tempomat, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací čidla, přední mlhovky nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.

Motor 1.5 BlueHDi vznikl na základech stávající šestnáctistovky, objem se zmenšil zkrácením zdvihu z 88,3 mm na 84,8 mm. Koncepce sice zůstává stejná jako u předchůdce, což znamená hliníkový blok a konstrukci „open deck“ se zalitou čtveřicí litinových válců, novinkou je však šestnáctiventilová hlava. Motor s výkonným katalyzátorem SCR si pak vystačí s jedním ventilem recirkulace výfukových plynů.

Peugeot – technická data modelů s novým motorem 1.5 BlueHDi
Model30085008308308 SW
Motor1.5 BlueHDi1.5 BlueHDi1.5 BlueHDi1.5 BlueHDi
Zdvihový objem [cm3]1499149914991499
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/375096/375096/375096/3750
Točivý moment [N.m/min]300/1750300/1750300/1750300/1750
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M6M
Max. rychlost [km/h]192 (192)191 (190)204203
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,8 (?)11,1 (?)9,810,0
Komb. spotřeba [l/100 km]4,1 (4,0)4,0 (4,0)3,53,7
Cena Active [Kč]575.000625.000445.000460.000
Cena Allure [Kč]615.000665.000485.000505.000

David Bureš
Diskuze (38)
23. 3. 2018 09:15
Re: Hmotnosti
Jasne, ako pisem, vazenie je veda a osobne preferujem realne odvazit auta v Kovosrote resp. u nas v zbernych surovinach :-) Malo by to robit aj Auto.cz.

Inak aj ta priemerna vybava je taka nic nehovoriaca, ale suhlas, musia existovat aj lahsie verzie. Ibaze by islo o suchu hmotnost :-)
Avatar - _Karel_
22. 3. 2018 18:57
Re: Hmotnosti
:yes: ok máte daleko šírší nabídku, než my.
22. 3. 2018 18:43
Re: Hmotnosti
mas to uvedene hned v prvej vete predchadzajuceho prispevku.
Avatar - _Karel_
22. 3. 2018 18:17
Re: Hmotnosti
Ponechme stranou Zeperf, nepíší jasně, jakou výbavu vážili.
Koukám se do ceníku 5008 a píší, že udávané provozní hmotnosti jsou včetně průměrné výbavy. To znamená, že nejlehčí verze musí dokonce vážit míň, než těch 1385kg.
Avatar - _Karel_
22. 3. 2018 18:04
Re: Hmotnosti
Tak to k tomu zkus ještě dodat, kde tu 1,2 s výbavou GT-line kupuješ. Není v ceníku, není v konfigurátoru. Jen s naftou 2,0HDI. S 1,2 není ani v Německu.