Peugeot rozšiřuje nabídku nového turbodieselu 1.5 BlueHDi. Dostala ho 3008 i 5008
Skupina PSA se na nadcházející přísnější emisní normy Euro 6c připravila vyvinutím nového turbodieselu 1.5 BlueHDi, který jako první představila v Peugeotu 308 a postupně jej rozšiřuje i do dalších aut. Už se objevil v Opelech Crossland X a Grandland X (s obchodním označením 1.5 CDTI), představen byl v nové 508 a nyní zamířil i do Peugeotů 3008 a 5008.
Jestliže v Opelech je nová patnáctistovka nabízena ve dvou výkonových verzích, se 74 kW a 96 kW, v Peugeotech je zatím dostupný výhradně v silnější variantě. Do budoucna se ale počítá i s dalšími provedeními, údajně s 88 kW a 55 kW. V 308 je možné ji pořídit jen s šestistupňovým manuálem, v 3008 a 5008 je ale za příplatek 60.000 korun možné dokoupit i nově vyvinutý osmistupňový automat.
Rozdíl proti 308 je u dua 3008/5008 i to, že v jejich případě patnáctistovka nahrazuje dosavadní 1.6 BlueHDi s 88 kW. Naopak u kompaktního modelu starší šestnáctistovka zatím stále zůstává v nabídce.
Pro 3008 i 5008 je 1.5 BlueHDi možné pořídit ve dvou stupních výbavy, Active a Allure. V 3008 je možné jej pořídit již od 575.000 korun, zatímco v 5008 přijde minimálně na 625.000 Kč. Základní výbava v obou případech čítá tempomat, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, dešťový a světelný senzor, zadní parkovací čidla, přední mlhovky nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci.
Motor 1.5 BlueHDi vznikl na základech stávající šestnáctistovky, objem se zmenšil zkrácením zdvihu z 88,3 mm na 84,8 mm. Koncepce sice zůstává stejná jako u předchůdce, což znamená hliníkový blok a konstrukci „open deck“ se zalitou čtveřicí litinových válců, novinkou je však šestnáctiventilová hlava. Motor s výkonným katalyzátorem SCR si pak vystačí s jedním ventilem recirkulace výfukových plynů.
Peugeot – technická data modelů s novým motorem 1.5 BlueHDi | ||||
Model | 3008 | 5008 | 308 | 308 SW |
Motor | 1.5 BlueHDi | 1.5 BlueHDi | 1.5 BlueHDi | 1.5 BlueHDi |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 | 1499 | 1499 | 1499 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 96/3750 | 96/3750 | 96/3750 | 96/3750 |
Točivý moment [N.m/min] | 300/1750 | 300/1750 | 300/1750 | 300/1750 |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M | 6M |
Max. rychlost [km/h] | 192 (192) | 191 (190) | 204 | 203 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,8 (?) | 11,1 (?) | 9,8 | 10,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,1 (4,0) | 4,0 (4,0) | 3,5 | 3,7 |
Cena Active [Kč] | 575.000 | 625.000 | 445.000 | 460.000 |
Cena Allure [Kč] | 615.000 | 665.000 | 485.000 | 505.000 |