Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot snižuje výrobu modelu 208

Malý hatchback 208 patří mezi nejprodávanější vozy na evropském trhu. I přesto Peugeot snižuje jeho výrobu.
Zpět na článek
31. 1. 2014 11:03
31. 1. 2014 11:31
31. 1. 2014 11:36
31. 1. 2014 12:27
31. 1. 2014 11:48
31. 1. 2014 12:25
31. 1. 2014 12:46
31. 1. 2014 13:12
31. 1. 2014 13:16
31. 1. 2014 13:21
31. 1. 2014 17:33
31. 1. 2014 13:33
31. 1. 2014 13:47
31. 1. 2014 12:51
31. 1. 2014 13:42
31. 1. 2014 13:48
31. 1. 2014 23:03
2. 2. 2014 01:41
5. 2. 2014 09:05
31. 1. 2014 10:24
Nadbytečná kapacita, nebo malá poptávka ?
Podle logiky vyplývající z článku je nejlepší nevyrábět nic. Spíš u Pežotů nemají finanční rezervu na překonání hubených časů. A co na to odboráři ? V lepším případě mlčí.
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2014 11:03
ajajajaj
Tak se nám to PSA hroutí jako domeček z karet...
Jen si dovolím připomenout...
Z pohledu zákazníka je na tom PSA výborně, zatímco Fiat vlastně nic nevyrábí a je v perdeli...

Jenže...

Zatímco Fiat (nechytat za slovo), prodává svýho Punta třeba 100 ti.s kousků ročně a Peugeot 230 tis. kousků roně...., tak ten Fiat to Punto už má zaplacené (v době krize k nezaplacení), zatímco ta 208 je nový model a aby se zaplatil, tak se ho musí prodávat 250 tis. kousků a to ještě po dobu min. 6 let, kdežto to Punto už má vyděláno...

Ano.. zákazníkovi přístup Fiatu může v této době vadit (vadí mi), ale z pohledu zachování života a ekonomiky je to jednozančně lepší postup... PSA jde fakt do kytek, je mi to lito... Prostě se jim nevrací peníze ze stěžejních modelů, do kterých je napumpovali (v době krize)... A ano, nemají rezervu, protože ji právě do tech nových modelů rozpustili...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Lukixe
31. 1. 2014 11:31
Re: ajajajaj
Nuž,ide do kytek ide,neostane nám nič iné ako sa s tým zmieriť.Budeme chodiť na rohlíky a knedlíky k Ćíňanom na Donfengu >:D
31. 1. 2014 11:36
Re: ajajajaj
Tak třeba nějaká naděje je, ale tohle není dobrý... Být tato zpráva u jiného modelu, tak neřeknu..., ale ta 208 je poměrně stěžejním modelem... POkd tohle potká i novou 308, tak je to opravdu konec (bez legrace)...
31. 1. 2014 12:06
Re: ajajajaj
Pár měsíců nic neznamená, jednou se prodá víc, snad, jednou míň. O kouek vedle je článek o výsledku sedmi pežotových dnů. No a nejvíc bylo objednávek na dvěstěosmičku. A takovéhle "dny" nemá Peugeot určitě jenom u nás.
31. 1. 2014 12:27
Re: ajajajaj
Kvůli výkyvu pár měsíců se neredukuje výroba o 50% ;-) (v případě 208 to asi nebude 50%, když se dělá ve více fabrikách, nevím přesně to rozdělení výroby, ale i tak...)

Pár měsíců se dá na sklad, případně se zkrátí směny...,ale neruší se celá směna..., to je už poměrně zásadní rozhodnutí...
Avatar - Ham.
31. 1. 2014 11:48
Re: ajajajaj
Tancuješ na hrobech Francouzů hezky, ale tvá teorie o zaplaceném Puntu moc nefunguje. Fiat jako značka nic nevydělává, naopak, na každém vyrobeném autě také prodělává. Jediný rozdíl je, že Fiat, dnes FCA coby koncern zachraňují ostatní značky, tedy především Chrysler a PSA zachraňuje čínská automobilka.
[odkaz]
31. 1. 2014 12:25
Re: ajajajaj
Samozřejmě, že lžeš, což mne nepřekvapuje.

Klidně to můžeme rozebrat.

Jediné, na čem Fiat prodělává jsou co vím: Giulietta, Bravo a Delta (a u toho se ještě rozpočítává ztráta od Stila). Pak už není model na kterém by Fiat prodělával... a můžeme to brát postupně.
Panda vydělává, 500 vydělává ze všech maeinstreamových aut na trhu snad nejvíc, 500 L vydělává (vč. livingu, je to nejprodávanější auto svého segmentu), Punto je potom co je na trhu od roku 2005 zaplacené 4x, Sedici zaplacené, celé oddělení Professional vydělává. Freemont vydělává, Ypsilon vydělává, pokud nevydělává Thema a Voyager, tak je to celkem marginální záležitost... to že ty výdělky jsou v řádech Eur/kus (mimo 500) je už celkem irelevantní vzhledem k situaci o které se bavíme...

Maserati je v plusu, jako nikdy nebylo, Ferrari dtto...

Tak co si vlastně srovnával...?

Kdežto... PSA uvedlo v zásadě celé nové modelové portfolio, ve kterém mají peníze... Pokud se některému modelu nebude dařit podle předpokladů, je to problém..., pokud se nebude dařit více modelům, je to průser... Tak to prostě je... Jestli ymslíš, že z toho mám radost, tak to není... Nicméně, krok převedení části peněz z vývoje do USA od Fiatu prostě v kontextu PSA jednoznačně už hodnotím jako dobrý krok... to je celé...

Jinak podíval sem se na ten tvůj odkaz...a ten jenom potvrzuje to co sem psal... Nejhorší je PSA, Fiat (jako značka) je na tom mnohem líp. V momentě, kdy se budeme bavit o koncernu, tak je Fiat v černých číslech (i bez Chrysleru) díky Maserati a Ferrari, které co se týká výdělku na jendo auto jsou TOP, zatímco PSA už nemá čím kontrovat...

Nehledě na to, že mi přijde pořád hloupé zmiňovat, že Fiat jen díky Chrysleru... Ano, ybl to chytrý tah.. a Fiat tam prostě přelil část svých volných financí, zatímco PSA do těch nových modelů... a sme tam co sem psal já... Neheldě na to, že ne Fiat pomocí Chyrsleru.. a PSA pomocí Číńanů..., tam je krapánek rozdíl... Fiat ten Chyrsler koupil.. celý, zatímco Číňani POČALI ZKUPOVAT PSA... A to je setsakra rozdíl...

;-)
Avatar - Ham.
31. 1. 2014 12:46
Re: ajajajaj
1. Fiat jako značka prodělává, to jsou tvrdá čísla, která nelze okecat. Zachraňují jej jiné značky, které vydělávají.
2. Pokud tvrdíš, že Punto, Panda i 500 vydělává, tak ti nefunguje prostá matematika. Jiné modely prakticky značka Fiat nedělá a jak tedy může v součtu prodělávat.
3. Ukaž odkaz, kde bude ekonomika 500, Pandy a Punta a doklad, že vydělávají. To, že ty tvrdíš, že vydělávají bez udání jakýchkoliv číselných podkladů je o ničem.
31. 1. 2014 13:12
Re: ajajajaj
Hame, ale to čeho se teď ty chytáš i s odkazem na tvůj odkaz je jen stébélko... Vybral sis pouze jednu tabulku s jednou konkrétní značkou...a toho se teď jako by ve dvou odkazech držíš... Vždyť mne je to jedno... Pochop já ani neřeším značku, ale řeším koncern, ten je pro hospodaření, resp. její ekonomiku a pro přežití zásadní... Já se na to dívám jako na celek a jako celek je PSA v perdeli.. a pokud se nové modely v Evropě nechytí, tak končí... Kdyby teď Fiat Evropu úplně opustil, tak tím škrtne 1/4 svých prodejů (ani ne)... Nic víc nic míň... to nechápeš...? Kdežto PSA odepíše 70% svých aktiv.

Mimoto.. i z té tabulky je vidět, že Fiat na každém svém autě (jako značka a v průměru) prodělá nula nula prd..., zatímco PSA (byť má nové modelové portfolio) prodělává ranec a žádné jiné koncernové aktivity už nemá... Peníze nemá a nikdo mu nepůjčí... To je to o čem tady celou dobu píšu... to co ty si tady plácáš za babovičky mi může být jedno... to si tady pořeš s kamarádama..., ale myslím, že všem soudným lidem je to jasné, ak to je a co sem myslel...Nakonec to vyřešili tím, že poprvé v historii majoritu ztatila rodina Peugeotů a akcie msueli prodat Číńanům, aby měli peníze na provoz... O prodejích hmotného majetku z let předchozích už se vůbec nebudeme bavit (prodej svého historického sídla v Paříži např.)

Ad F 500.. No vzhledem k tomu, že se minivozítko prodává v Evropě za ceny tady zmíněné 208 (a někdy mnohem víc), myslím, že je zbytečné dokazovat jestli vydělává a nebo ne... Kdysi tady byl článek, že na každém autě (500) má Fiat 2000 Eur (netto) a není potřeba myslím rozumně uvažujícím lidem nad tím spekulovat... U ostatních modelů je to s výjimkou těch mnou zmíněných plus minus nula. Obrovskou ranu udělalo Stilo (dá se to dohledat, když si s tím dáš práci). Osttaní modely mírně vydělávají a nebo sou na nule.
Avatar - Ham.
31. 1. 2014 13:16
Re: ajajajaj
Já se o koncernech nebavil, reagoval jsem na tvé řeči o tom, jak Fiat vydělává na svých modelech Punto, 500, Panda. A prostá pravda je, že na nich nevydělává, prostě na nich prodělává. To že jako koncern vydělává jsem nikde nezpochybňoval. Dej odkazy, které dokazují ziskovost Pandy, 500 nebo Punta, jinak se nemáme o čem bavit.
31. 1. 2014 13:21
Re: ajajajaj
Nemáme se o čem bavit, dohledej si je sám...
Reagoval si na moje tancování an francouzským hrobu. Nebylo to tancování, ale konstatování pravdy. PSA jde pomalu do pr... a ty s tím nic nenaděláš. Tečka. Hezký víkend přeji... >:-[] :yes:
Avatar - Ham.
31. 1. 2014 17:33
Re: ajajajaj
Takže s tou ziskovosti modelů Fiatu sis jenom vymýšlel a lhal.
Avatar - Auto CZ
31. 1. 2014 13:33
Re: ajajajaj
aké má karafiat výrobné naklady na výrobu Punto, keď mu stačí vyrobyť 100tis kúskov? a predávať to za 7 tis ojro? A zarobiť na tom? :-!
31. 1. 2014 13:47
Re: ajajajaj
Byla doba, kdy bylo Punto nejprodávanější auto svého segmentu (nikoliv třetí a nebo 4., tak jako 208)... to auto, je už dávno zaplacené... (a to se nebaví o tom, že se vyvíjelo a vyrábělo spolu s Corsou)
Vznikalo jako konkurent 206/7...
31. 1. 2014 12:33
Vuobec by som sa nedivil...
...ak by toto znizenie vyroby bola len forma, ako prechytracit odbory. skratka vyuzili moment, kedy zrovna dopyt po 208 trocha poklesol, tak hop, ideme skratit smennost v zavode, kde stoji vyroba najviac. a naopak, ak povedzme za dalsi kvartal dopyt znova stupne, najrozumnejsie bude zvysit smennost, resp. inak zvysit kapacitu a vyrobu povedzme v Trnave. to by malo hlavu a paetu. holt, francuzske odbory su svina! a lepsie, ako s nimi bojovat, je robit sa pred nimi blby >:D
Rozbalit vlákno
4
31. 1. 2014 12:34
Re: Vuobec by som sa nedivil...
tohle by byla jen pozitivní zpráva pro PSA... ;-)
Avatar - ManInBlack
31. 1. 2014 12:52
Re: Vuobec by som sa nedivil...
Tohle je nápad za všechny prachy >:D (myšleno v dobrém)
31. 1. 2014 13:12
Re: Vuobec by som sa nedivil...
No to není nápad za všechny prachy, to je jediné řešení jak přežít...
5. 2. 2014 09:11
Re: Vuobec by som sa nedivil...
Jednoducho francuzska politika.Pracujem v Trnavskom zavode a musim sa smiat na tom.Zbytocne vyhadzovanie penazi je tam na kazdom kroku a nebavime sa o par 1000€.Ich dalsi problem je ten ze 208 sa robi v zmienovanych 2 ci 3 zavodoch.My za 24 hodin spravime priblizne 1350 +- samozrejme.C3 picaso tam je maly podiel tak zhruba mozno okolo 400-500 kusov.Keby to nechali vyrabat na jeden zavod nebol by problem.Za dalsie vyrobne naklady v sk a fr je tiez problem.U c3 picaso si dovolili ist nizsie cenou lebo sa robi len na sk a vyrobne naklady je par supiek.Kdezto 208 keby sa robi len na sk tak moze ist o nejakych 500€ dole z cenou
Avatar - moreczech
31. 1. 2014 12:51
P208
No kdo v téhleté blbosti mohl jezdit a srovnat s Clio 4, nediví se, že kupující na západě dávají přednost RENAULT Clio....

Clio 4 = European Car Nr.3 !

RENAULT toujours !!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
31. 1. 2014 13:42
Brečí
Všichni tu řeší vše, neřeší ale důvod poklesu prodeje. Jak je to možné? 208 zdražila? Nejsou na ni akční ceny? Čím to je? Není to třeba i tím, že jako nový líbivý model byl nevyzkoušený a po pár tisících kusech v objehu se možná začali objevovat vícero negativní recenze uživatelů než pozivitní, což mohlo odradit další kupující a převést ke konkurenci..??
Rozbalit vlákno
1
31. 1. 2014 13:48
Re: Brečí
jen se nasytil trh... potká to každý model, teď jde jen o to, aby tohle nebylo moc brzy... Je prostě blbá doba.
31. 1. 2014 23:03
Slepenec
Já si myslím, že 208 dojede na laciný vzhled. To auto je na první pohled slepenec. Nekonkrétní, těžko zapamatovatelný tvar, mnoho různých nesmyslných prolisů, rádoby efektních doplňků, ale bez celkové koncepce. Tomu autu chybí jakákoliv jednotící myšlenka, něco, čím by se identifikovalo. Je to jen taková podivná nezajímavá krabice.
Přesným protikladem byl třeba velice úspěšný Peugeot 206. Ještě dnes je to vyhledávané, velmi hezké a moderně vypadající auto z jehož stylu Peugeot dlouho těžil. Jeho kvalitní design nepotřeboval žádné laciné cetky a tak to má být. Stejně tak se povedlo Grande Punto. Fiat zainvestoval do kvalitního designu a vyplatilo se mu to. Ještě dnes vedle mnohem mladších aut nevypadají první nezmršená Punta zastarale. Pravým opakem bylo nové Bravo. Podivný disproporční "neznačkový" design nezaujal, protože byl nezajímavý a o několik tříd níže než výrazný design starší řady Brava/Bravo/Marea (auto roku).
Rozbalit vlákno
2
2. 2. 2014 01:41
Re: Slepenec
Aktualne Bravo vyzera stale moderne, to si sa zial netrafil. Ak by teraz cerstvo zliezlo z autosalonu, nikomu by to nepripadalo divne a uz vobec nie stare. Dokonca sa novinari casto zhoduju, ze dizajn Brava je jeho hlavna deviza.
5. 2. 2014 09:05
Re: Slepenec
Neviem o com pises.To auto nieje slepenec.Je to celkom sikovne male mestske auto.Co asi najviac odradza od kupi je vyhlad na budiky.100 ludi 100 chuti.Ked pises o identifikacii.Mne osobne pride vw a spol nudny a o nicom.100 modelov a jeden dizajn.Co sa tyka brava tak si sa netrafil.Bravo je elegantne a pekne.Mam ho v bielej a ti musim povedat ze ked je pekne umyte tak je vidiet ze ludia sa po nom obzeraju a nieje to len moj nejaky dojem ;-)