Prodejní čísla Peugeotu 3008 překonaly očekávání samotné automobilky. Během prvního půl roku si ho objednalo téměř 50 tisíc zákazníků a výroba už tuto metu překonala. Tento výsledek je o 15 % lepší, než Peugeot předpokládal.
ja teda krosoverom a podobnym SUV-oidnym ukazom neholdujem, ale toto auto by stalo za hriech - interier ma bozsky, exterier ujde. na cestovanie vo stvorici po svete ako stvorene - v teste to tusim aj nazvali "malym GT" ;)
jak jinak :-) ac nemam moc pochopeni pro tyhle pseudonectyrkolky, tak ho hodnotim jako velmi povedeny automobil, o tom neni pochyb. snad jen ta absence haldexu do oci bijici.. jinak :yes:
Další z řady odpovědí na politicky korektní tvrzení o odvracení se trhu od "mastodontů". Je to právě naopak, prodeje jen dokazují, že to co lidé chtějí, jsou přesně tyto "mastodonty" nebo jak jinak nazvat P3008 než jako mastodonta mezi kompakty své třídy. Prostě trend crossoverů ať jako variace na MPV či SUV nebo obojího dohromady je patrný, a prodeje každého, technicky a desginově, dobře zvládnutého modelu, to jen dokazují. Osobně mě sice design P3008 nijak neoslovuje, ale auto je to dobré, a Peugeot se s ním určitě trefil do tepu doby. :yes:
tak tak, kluci žabácký se trefili. Mastodonní trend možná je částečně na ústupu v USA (i když taky spíš je to kvůli tomu, že nemají na to živit to, ne že by skutečně chtěli), ale v Evropě SUV a podobně crossky spíš porostou. Je zajímavé, kolik dám právě tyhle kategorii preferuje - vemu jenom moje nejbližší okolí:
-ženuš - ta by nejraději nějakou obrovskou mrchu se silným motorem, X6 by byla ideální
-tchýně - ta láme tchána na Grand Vitaru, samozřejmě velice nenápadně, vlastně ho chce on sám >:-[]
-máma - ta sice velká auta nemusí, ale když pro ni vybírali auto v nižší střední skončila u SX4 - vyšší posez a pocit robustnosti vyhráli. Motor? Plasty? Výbava? Nezájem :-)
-všechny sousedky na ulici - nejvíc slintají po X5 souseda. Ne proto že to je Bawo, znak na kapotě je jim šumák, i kdyby to byl SsangYoung, ale je to velké a bezpečné, jejich slovami >:-[]
Pomalu budeme my kupujíci vozů klasických koncepcí menšina :-O
:-) Jen potrvrzuješ, co jsem tu psal už x-krát, zvlášť bych vypíchnul tu věc se znakem na kapotě, jak je jim šumák, to k těm debatám, že kdyby tohle (třeba 5GT nebo X6) vypustil někdo s jiným znakem na kapotě, tak se to neprodá a bla, bla. Ne, ne, je to jak říkáš, člověk ze své přirozenosti (a u žen to platí dvojnásob >:D ) chce největší kočár. Nemůže ho mít vždy, třeba jen z důvodu použití, ale obecně to platí. ;-)
nic nepotvrzuji, jen konstatuji že ženám je to šumák. Ale auto (detto X6 za 2mega) bych tipnul že v 90% kupuje chlap (i když možná pro ženu >:-[] ) a ten si za stejný peníz určitě nekoupí Hyundaie že?
Takže si stojím za tím, že kdyby X6 (designově) vypustil třeba Hyundai, neštěkně po něm ani pes.
Ty by sis to koupil, kdyby třeba hypoteticky to splňovalo tvoje požadavky co se týče motoru a podvozku a na kapotě by byl znak Renaultu? Ani za polovic že ;-)
To je právě rozdíl mezi teorií a realitou, v reálu Renault nebo Hyundai nic takového nenabízí. A že lidé, vč. mě při výběru podobného auta na značce nelpí ti dokazují prodeje touarega, auta se znáčkem mnohem nižší image než má BMW, přesto jsem si v danou dobu koupil jej, přestože tehdejší X5 se nabízela levněji. Prostě to bylo lepší auto. ;-)
Ok, ale musíš uznat, že tvůj příklad nemůžeme brát jako úplně modelový.
Kolik lidí znáš, co si za stejné peníze vybralo Touarega místo Bawa nebo ML?
Touareg je pro mně něco podobného jako Phaeton. VW vzal to nejlepší co měl a vlítl s tím do luxusního segmentu. Technicky jsou oba podle mně konkurenceschopné, chybějící renomé kompenzují kapánek nižší cenou. Touareg celkem zabodoval, Phaeton sice není žádná bomba ale snaží se.
Sám jich znám osm, ostatní tisíce jezdí kolem tebe. A ten tvůj příměr s Phaetonem nesedí, a to ani cenově, už jsem ti psal, že v době, kdy jsem Touarega kupoval, stál víc než srovnatelná X5 a stejně jako ML, které bylo prakticky novým modelem. Cenově šel dolů až s příchodem Q7 a následně před uvedením Cayenne s dýzlem. A s V10 tdi to bylo jednu dobu jedno z vůbec nejdražších SUV, a kolik těch vé desítek jezdí. Ne, ne, nižší cenou jeho úspěch oddůvodnit nejde. Phaeton je o dost jiná story, to už je segment kde se opravdu dá začít mluvit o závislosti prodejů na znáčku na kapotě, když to trochu zjednoduším.
souhlasim co bylo napsano vyse. momentalne se rozhdouju a tohle je jeden z kandidatu..mam nabidku na 1.6 s turbem, v premium vybave za 470tis s 0km na konte. to se mi zda jako super, nicmene si rikam, jestli radsi nejit do leonu s tsi za 370 a usetrit kilco. jezdim maximalne ve 2 ..no, nevim, kruci:-)
jasne, skladovy vozy primo od prodejcu...pyramida pruhonice, kupr, i altea...v lete mi nabizewli v autu heller to samy za 385, takze ta cena je relana, kor v nynejsi situaci....vazne nevim, ten peugeot s emi libi hodne, ale nevim, zda-li to ma smysl davat o kilo vic v porovani s alteou/leonem...
Tenhle pažout je novinka, má velmi povedený interiér i exteriér, o jízdních vlastnostech toho z obrázku moc nepoznám, ale klasická 308 je takový skoro autobus. Málo citlivé a nic moc přesné řízení a řazení. Nevím jak tento nový model. Ale tipuju, že Leon na tom bude o něco lépe.
Proti Leonu mluví jeho interiér, moc velká nuda. A poté ještě jeho poměrně vysoká oblíbenost u zlodějů (je to koncern). Kamarádovi ho ukradli ani ne po měsíci.
Takže shrnuto, máš to těžký, snad se s tím popasuješ. ;-)
no jo , chlapic, kazda rada draha:-) ale je to pravda, leon ma fajn motor a lepis rizeni, byt na 3008 jsem slysel jen chvaly a ta turbo 1.6 je talky super. interier zajimavejsi v 3008, o tom zadna, byt leon po faceliftu uz taky nevypada tak zle...ale, potrebuju takovy vetsi auto, kdyz semo tamo vyjedu nekam na delsi cestu a ta 1.4tsi po praze bude pekne zrat , bych rekl...stejne tak jako po dalnici nad 130...
Ohledně spotřeby na dálnici, nevím, jak je zpřevodovaný Leon TSI, ale zase tak špatně bych to neviděl. Sic to nebude tak veselé jako s TDI/HDI, ale žádná hrůza to taky nebude. Ovšem, pokud to nebudeš honit jak zdutou kozu. To samý ve městě, záleží hodně na stylu jízdy, když to nebudeš točit, nebude to žrát.
Leon a 3008 nejsou úplně stejně cílené vozy, každý nabízí něco trošku jiného. Leon je sportovnější a tím pádem menší atd, 3008 je praktičtější.
Je to něco za něco. Nejdřív si ujasnit priority a pak vyrazit na nákup. ;-):yes:
jojo, ja vim, ze to jsou dve rozdilna auta, ale pouzitelny jsou obe:-)) spis to je otazka peneze, no..v sobotu jsi pujdu projet 3008...v leonu jsem nejel s tsi, ale tu jsem mel v altee...
Vezmi 3008... pokud častěji jezdíš. Zadek si vozíš v interiéru, mám 407 a je to bomba ;-) také jsem si místo 407 mohl koupit jiné, novější auto, ale neprohloupil jsem.
Nějak nechápu vkus lidí, co si kupují francouzká auta, hlavně Peugeoty a Renaulty. Citroëny jsou některý pěkný (C5, C6), ale kdo si koupí 3008??? Mě připadá, že design Peugeotů je generaci od generace horší :no: Modely, jako 305, 405, 505, 605 byly krásný. Po nich přišla ještě docela ucházející šestková generace (406, 806), pak hnusný sedmičky (207, 307, 407) a osmičky? Jdu blejt velebnosti... 8-s:no:
Je veliká škoda, že tu není více diskutérů tvého formátu a rozhledu. Ta jemná grácie, ta schopnost jít až k jádru věci a bezmála filosofický rozměr myšlenky ... osvěžující čtení :-!
Tohle nemohu nechat jen tak ... jako majitel jednoho z rodiny Peugeotů, rodiče mají další dva Peugeoty doma, známý mám P307 a Berlingo. Sice to nejsou ty nejnovější modely - na to bohužel nemáme - ale něco mohu soudit.
krásné modely 305, 405, 505 a 605? To mi trochu hlava nebere. Když se začala vyrábět 405, tak snad už 305 nebylo na lince. a ta 305 tak krásné auto není (ač už tam byl ten boží diesel :-) ). Co se týče toho designu, tak asi vrchol přišel s modely 206 a 306 (po faceliftu), to jsou líbivá auta, zvláště pro holky. Model 406 po faceliftu je také parádní, ze předu pěkný dravec a tím šel Peugeot i nadále u 407. Co se týče 307 tak ta snad nikoho neurazí ale ani nepřekvapí (ač to svého času bylo auto roku), 207 je stále auto pro holky, líbivé, usměvavé :-)
Líbí se mi, že jsi hezky vyjmenoval generace peugeotů, ale na jednoho jsi zapomněl, a to 309 (mezi 305 a 306), to není špatné auto, ač na již doplácí na svůj věk - tržní cena nulová, ale pořád plně funkční. Design neutrální, ale rezne méně jak felicie ...
A na závěr musím říct, že všechno není o exteriéru, ale i interiér je třeba hodnotit, v tom jsou francouzi jistě lepší než koncern VW.
Malá poznámečka k Renaultu, ten jede nezávisle na Peugeotu a Citrónu ... takže to jsou konkurenti, mě samotnému kosočtverec k srdci nepřirostl.
Ano, řekl jsi to hezky - pro holky to jsou líbivá auta, pro holky. Ale já bych si nikdy takhle zakulacený auto nekoupil. Mám radši hranatější design. Z Peugeotů se mi nejvíc libí tahle pětice: 604, 504, 505, 405, 605 :yes:
A za nejhorší považuju 206, 207, 307 po faceliftu a 308 :no:
Interiér špatnej neni, to je pravda, taky jsem ho nijak nehanil. I když to, že je lepší než u VW neberu jako nějaký zvláštní plus, spíš jako samozřejmost! Pokud jde o interiér, tak ten nejlíp umí Alfa Romeo. Ostatně italové jsou a vždycky byli mistři desegnu! :yes::-)
Vím, že je Renault konkurentem PSA, ale dělá podobně zaměřený auta jako Peugeot a Citroën - elegantní a komfortní a typicky francouzky "měkký". Tedy nic, co by oslovilo člověka jako já, kterej má rád sportovní styl alá Cuore Sportivo. A kdybych přece jen chtěl něco pohodlnýho a elegantního, tak jdu do nový Delty :yes:
Mě Peugeot vyhovuje, já jsem spíše na tu poklidnou jízdu. Neříkám, že nikdy se mi nechce trochu přidat plyn, ale to je fakt výjimka.
Mým snem je si koupit nějakého itala - Ferrari - Model Dino by byl boží, nejlépe jako veterán.
Starší Peugeoty měly zajímavý a proporčně vyvážený design, ale ty nové jsou nic moc. Začalo to 407 - ten extrémě dlouhý přední převis maskovaný světly s délkou 1 metr, navíc nízko nad silnicí. K tomu krátký zadní převis - proporčně hrozné auto, hlavně ve srovnání s líbivou 406 po faceliftu. Stejně tak stará 307 s pěkným designem ve srovnání s novou 308 - proč má proboha tak zvednutý střed kapoty s tím "přeteklým" nosem vpředu?
Další extrém je tento 3008. Ohromná hmota karoserie a pod ní v malých výřezech blatníků se krčící poměrně malá kola. Příliš velká hmota nad koly, ohromný vysoký a tupý předek. Tohle má třeba Yeti zpracované mnohem líp a to je prakticky stejná kategorie.