Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Úspěšný Peugeot 3008: 50.000 objednávek za první půlrok

Diskuze (43)
Prodejní čísla Peugeotu 3008 překonaly očekávání samotné automobilky. Během prvního půl roku si ho objednalo téměř 50 tisíc zákazníků a výroba už tuto metu překonala. Tento výsledek je o 15 % lepší, než Peugeot předpokládal.

Peugeot 3008 se začal prodávat letos na jaře. Nejprve na klíčových trzích jako je Francie, Itálie, Německo nebo země Beneluxu, nyní už je dostupný ve většině evropských zemí, ačkoliv v Británii se začal prodávat až nyní v listopadu. V České republice se 3008 prodává od konce května s první cenou 479.900,- Kč.

Výroba po šesti měsících překročila hranici 50.000 kusů a počet objednávek od evropských zákazníků se této hranici blíží. I na českém trhu se tento crossover kombinující prvky MPV a SUV těší relativně velké oblibě – do konce října bylo zaregistrováno 162 ks, z toho jen v říjnu 45 ks, což znamená 11. místo v pořadí všech MPV a osobních užitkových vozů.

Zajímavé je rozložení prodejů mezi jednotlivé verze modelu. Celých 60 % zákazníků preferuje vyšší stupeň výbavy Premium Pack (na některých trzích Feline). Z pohonných jednotek jasně vedou diesely – na 1,6 HDi připadá 60 % prodejů, na 2,0 HDi 15 % a zbylých 25 % je téměř rovnoměrně rozloženo mezi 1,6 VTi a 1,6 THP. U nás je bilance benzin/diesel vyrovnaná, 54 % registrací připadá na vznětové motory.

Aktuální výrobní kapacita továrny v Sochaux je 530 kusů denně, na stejné výrobní lince se od října vyrábí také odvozený větší model 5008 v počtu 360 kusů denně. V roce 2010 chce Peugeot prodat 90.000 kusů modelu 3008.

Doporučujeme
Test: Peugeot 3008 1,6 THP – Lev v rouše SUV
Představujeme: Peugeot 3008 – Pan Nezařaditelný
Peugeot 3008 1,6 THP: 5 kW navíc a Euro 5 za stejnou cenu (od 569.900,- Kč)

Diskuze (43)
Avatar - MilanF1
23. 11. 2009 09:28
Re: nechápu
Mě Peugeot vyhovuje, já jsem spíše na tu poklidnou jízdu. Neříkám, že nikdy se mi nechce trochu přidat plyn, ale to je fakt výjimka.
Mým snem je si koupit nějakého itala - Ferrari - Model Dino by byl boží, nejlépe jako veterán.
21. 11. 2009 10:48
Nafouklý tank
Starší Peugeoty měly zajímavý a proporčně vyvážený design, ale ty nové jsou nic moc. Začalo to 407 - ten extrémě dlouhý přední převis maskovaný světly s délkou 1 metr, navíc nízko nad silnicí. K tomu krátký zadní převis - proporčně hrozné auto, hlavně ve srovnání s líbivou 406 po faceliftu. Stejně tak stará 307 s pěkným designem ve srovnání s novou 308 - proč má proboha tak zvednutý střed kapoty s tím "přeteklým" nosem vpředu?
Další extrém je tento 3008. Ohromná hmota karoserie a pod ní v malých výřezech blatníků se krčící poměrně malá kola. Příliš velká hmota nad koly, ohromný vysoký a tupý předek. Tohle má třeba Yeti zpracované mnohem líp a to je prakticky stejná kategorie.
Avatar - Dinar
20. 11. 2009 12:51
Re: Odpověď
Sám jich znám osm, ostatní tisíce jezdí kolem tebe. A ten tvůj příměr s Phaetonem nesedí, a to ani cenově, už jsem ti psal, že v době, kdy jsem Touarega kupoval, stál víc než srovnatelná X5 a stejně jako ML, které bylo prakticky novým modelem. Cenově šel dolů až s příchodem Q7 a následně před uvedením Cayenne s dýzlem. A s V10 tdi to bylo jednu dobu jedno z vůbec nejdražších SUV, a kolik těch vé desítek jezdí. Ne, ne, nižší cenou jeho úspěch oddůvodnit nejde. Phaeton je o dost jiná story, to už je segment kde se opravdu dá začít mluvit o závislosti prodejů na znáčku na kapotě, když to trochu zjednoduším.
Avatar - euro89
20. 11. 2009 12:03
Re: nechápu
Ano, řekl jsi to hezky - pro holky to jsou líbivá auta, pro holky. Ale já bych si nikdy takhle zakulacený auto nekoupil. Mám radši hranatější design. Z Peugeotů se mi nejvíc libí tahle pětice: 604, 504, 505, 405, 605 :yes:
A za nejhorší považuju 206, 207, 307 po faceliftu a 308 :no:
Interiér špatnej neni, to je pravda, taky jsem ho nijak nehanil. I když to, že je lepší než u VW neberu jako nějaký zvláštní plus, spíš jako samozřejmost! Pokud jde o interiér, tak ten nejlíp umí Alfa Romeo. Ostatně italové jsou a vždycky byli mistři desegnu! :yes: :-)
Vím, že je Renault konkurentem PSA, ale dělá podobně zaměřený auta jako Peugeot a Citroën - elegantní a komfortní a typicky francouzky "měkký". Tedy nic, co by oslovilo člověka jako já, kterej má rád sportovní styl alá Cuore Sportivo. A kdybych přece jen chtěl něco pohodlnýho a elegantního, tak jdu do nový Delty :yes:
Avatar - MilanF1
20. 11. 2009 08:37
Re: nechápu
Tohle nemohu nechat jen tak ... jako majitel jednoho z rodiny Peugeotů, rodiče mají další dva Peugeoty doma, známý mám P307 a Berlingo. Sice to nejsou ty nejnovější modely - na to bohužel nemáme - ale něco mohu soudit.

krásné modely 305, 405, 505 a 605? To mi trochu hlava nebere. Když se začala vyrábět 405, tak snad už 305 nebylo na lince. a ta 305 tak krásné auto není (ač už tam byl ten boží diesel :-) ). Co se týče toho designu, tak asi vrchol přišel s modely 206 a 306 (po faceliftu), to jsou líbivá auta, zvláště pro holky. Model 406 po faceliftu je také parádní, ze předu pěkný dravec a tím šel Peugeot i nadále u 407. Co se týče 307 tak ta snad nikoho neurazí ale ani nepřekvapí (ač to svého času bylo auto roku), 207 je stále auto pro holky, líbivé, usměvavé :-)

Líbí se mi, že jsi hezky vyjmenoval generace peugeotů, ale na jednoho jsi zapomněl, a to 309 (mezi 305 a 306), to není špatné auto, ač na již doplácí na svůj věk - tržní cena nulová, ale pořád plně funkční. Design neutrální, ale rezne méně jak felicie ...

A na závěr musím říct, že všechno není o exteriéru, ale i interiér je třeba hodnotit, v tom jsou francouzi jistě lepší než koncern VW.

Malá poznámečka k Renaultu, ten jede nezávisle na Peugeotu a Citrónu ... takže to jsou konkurenti, mě samotnému kosočtverec k srdci nepřirostl.