Indická firma ICML (International Cars & Motors Ltd.) za dva roky představí svůj světový vůz, na jehož vývoji spolupracuje se slavnou firmou Pininfarina.
Proboha, to je teda ohavnost... to si snad italský soudruzi dělaj z Depáka Mitála srandu... Tak malý vzkaz do Indie - tuhle parodii na auto si nechte doma a netahejte nám to do Evropy. Děkujeme.
Jako velmi často může mít humorná slupka vespod všelijaké zvláštní chuti. Takže především jméno Mittal by nás mělo zaujmout - a ano, je to tak, společnost ICML je jednou ze 4 společností skupiny Sonalika, kterou jako celek vlastní rodina Mittalových. A kdože je Mittal především? Především ocel, No1 na světě v produkci oceli (ostravaci vědí). Samotná Sonalika sdružuje převážně výrobce zemědělské techniky (kombajny, traktory, různé zemědělské stroje), ICML jako jediná je automobilka, dosavadní profil je dán join-venture s MGM Rover. Produkční kapacita zatím není obří (asi 2500 "MUV" měsíčně, s výhledem 5000), ale Mittalovi si dali záležet a postavili moderní továrnu s klimatizací, odsáváním prachu a jinými hejblaty, navíc zařazenou do režimu státních daňových úlev. Navíc na sebe skupina navázala i sily jedné z velkých společností rizikového a rozvojového kapitálu, takže prostředky zdá se chybět nebudou. -- Při současných prudce rostoucích cenách oceli pro automobilový průmysl je zapojení Mittalových opravdu zajímavé. -- Pokud jde o italská studia a jejich tvorbu pro asijské automobilky, není to nic výjimečného, však všade možně po Asii najdeme díla ItalDesignu i Pininfariny, stará i nová. Což by zase byl námět pro debatu o tom, jaké to má důsledky pro itallský design obecně.