Jawa se díky koncernu Mahindra Group vrací na indický trh se zcela novými motocykly. Novinka ovšem využívá linie stroje navrženého v padesátých letech v tehdejším Československu.
a) nedováží se do ČR, jak tedy můžete srovnávat??? Máte snad zpravodaje Blesku v Indii?
b) proč nesrovnáváte s aktuální nabídkou třístovek na našem trhu? :no:
to že dali túto porovnávačku nemá žiadny vplyv na iné porovnávačky motoriek. A teda ja som sa potešil, na starej 250 mám niečo odjazdené a som rád, že ju reinkarnovali a je parádna, minimálne dizajnovo a spomienkovo. Škoda je nie je aj tu, ale čo nie je môže byť.
Náhodou tá nová Jawa zaujala aj mňa a to na motorkách nejazdím a retro a automobilizme mi je dosť cudzie. Toto sa ale (vizuálne) veľmi podarilo a to porovnanie pekne ukazuje, ako veľmi tá novinka rešpektuje dizajn pôvodnej Jawy.
To retro a nostalgia môže fungovať tam, kde sa predával originál a ľudia si ho pamätajú, príp. na ňom priamo jazdili, teda naše krajiny (a tá India); je jasné, že v DE či GB by to asi nik nekúpil.
Tak ono hlavně záleží, jestli je člověk Čížek nebo Moravák, na Moravě se vždycky říkalo kývačka. Taky se v Čechách říká "kejty" místo kýty, asi jako připomínka Katty Perry. Tož tak borci >:-[]
Ale jo, motorky vypadají pěkně a myslím, že si svoje kupce najdou, hlavně v zemích, kde se Jawa prodávala (Česko, Slovensko, Indie, Jižní Amerika, Kuba atd.). Záleží samozřejmě na ceně, prodejní síti, servisu atd. Ale co je na tom nejsmutnější, že tato řada motorek musela být vyvinuta indickými konstruktéry pod hlavičkou Mahindry, naši slavní konstruktéři se na nic takového nezmohou, za přidělenou státní dotaci se zmohli jen na převlečení číňana Shineray do rádoby slušivého sportovního kabátku, ale pod ním je to pořád jen Čína s veškerými neduhy (leccos musíš odpustit, leccos dodělat doma, sem tam něco utáhnout atd.). Prostě je to úpadek našeho průmyslu, a už bych se nevymlouval na komanče, jsme 30 let po plyšáku a kdyby měla pořádného majitele, mohlo to vypadat jinak. Je to škoda, k Jawě mám srdeční vztah, ale doba stojí za :no:
JJ je to podle mě vizuálně povedená retro motorka, navíc má moderní komponenty a buďme rádi, že Jawa má alespoň něco a přežije. Sice na tom stroji není české naprosto nic (mimo designu), ale nijak mě to neuráží ;-)
Prepočítal som si cenu na eurá a skoro som spadol zo stoličky. Ten drahší variant s chromovanou nádržou je v Indii za 164000 rupií, teda 2045 € (53 tisíc Kč). Lacnejšia za 1933 € (málo vyše 50 tisíc Kč)! Jú, to by som bral hneď a ani porovnania by ma s tunajšími 300-kami až tak netrápili. Iste, ak to budú časom voziť aj sem, cena bude vyššia, ale len nech vozia, nech sa tie naše republiky znova vozia na motorkách.
I kdyby se to k nám nakonec dováželo, výsledná cena bude minimálne 2x vyšší. Stačí se podívat třeba na motorky zn. Royal Enfield, které se v Indii taky vyrábí, a pak kolik stojí na tamním trhu a kolik v Evropě. Ten rozdíl je propastný.
Je to škoda, ale tady by to měla nová Kývačka i Pérák velmi složité (prodej pár kusů ročně). Kdo ví, zda by se zaplatila homologace a úpravy pro Euro4.
Za 60.000 Kč bych neměl problém ani já, jsem motorkář. Ale 120-140.000 Kč bych za to nedal, zase až takový "patriot", nejsem. Vše je o ceně, tady to platí dvojnásob. Retro fičí a chytli se toho skoro všichni význační výrobci.